Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 50

2000
‎Bertsolarien artean oso ongi moldatuko zarete, baina bertsolaritzak kritika ugari jaso izan ditu: garai bateko bertsogintza alde ederrekoa zela, gaiak politizatuta eta bertsolariak ezker abertzalekoak bakarrik direla...
2003
‎Jende batek zer edo zer esan behar du beti. Baina bertsolaritzak ez du ematen etengabe aritzeko tesi doktoralak idazten. Uste dut denboratxo baterako nahiko teoria betekada badaukagula.
‎Hor doguz Milia Lasturko (MEOE, 4 zk.) ta Alostorreko Usoa (MEOE, 7 zk.)" eresiak". Aurreragoko agiririk ez daukagu, baina bertsolaritzak antxinaantxinakoa dirudi.
2005
‎Igual igual ez dakit. Hori bakoitzak ikusi behar du, baina bertsolaritzatik distraitzeko nora eta horraxe joatea! Bertsoaren aho ahora, jende dena gainean izango duzunean eta beste gairik aterako ez denean.
2006
‎Bertsotan bezala erantzun ditu gizarteak botatako azken puntuak. Plaza, afixa, saioa, iragarkia, webgunea, txapelketanagusia.com, DVD eta horrelako berbak sorta berean erabili ditugu, errima diferenteak, baina bertsolaritza etiketatzeko tag bezala. Ezta?
2008
‎Nire ikuspegitik, desoreka handia dago plazetan sortu, eta bildu eta zabaltzen denaren artean. Kontraesana dirudi, baina bertsolaritzak gizartean prestigioa irabazi duen bezala bertsoak bertso sorkuntzak berak galdu egin du, edo ez du proportzio berean irabazi. Gaur egun 13.000 lagun biltzen dituen ekitaldia soilik ematen da zuzenean medio nagusietan.
‎Literatura Batzordea hasiera batean, Jagon Sailean zegoen kokatua, baina bertsolaritza txapelketa eta antzerako ekintzak antolatzeari utzi zioenean Euskaltzaindiak, ikusi zen literatura ikerketari ere heldu behar zitzaiola. Hala hiru azpibatzordetan banatu zen:
‎Saio bakoitza lanketa sakonaren ondorio da eta bertsolariek hori ikusi eta eskertu egiten dute. Gero, ezaguna telebistak ere egiten zaitu, nik prestatutako ariketa bereziren bat Hitzetik Hortzeran ateratzeak bultzatu nau plaza gehiago egitera.Zuk asmatutako bertso jokoek eman dute zer esana … Bai, baina beti garbi eduki behar da joko horiek ez direla saioaren oinarri, bertsoaren amaierekin edo hizkiekin egiten diren jokoak jendearentzat gustagarriak dira, baina bertsolaritzari ez diote ezer handirik eskaintzen. Hau da, futbol partida batean norbait biluzik ateratzen denean bezala, jendeak barre egingo du baina partidari ez dio ezer eskainiko.
2009
Baina bertsolaritzaren aztarnarik ez egotearen arrazoia ez da bat bateko bertsoak gordetzeko bitartekorik ez egotea bakarrik. Horrez gainera, bertsolaritza sagardotegietako giroarekin, jan edanarekin eta bizimodu arlotearekin lotu izan da, eta ez garai hain zaharretan bakarrik.
2010
‎1982tik gaur arte belaunaldi diferentetako bertsolariekin jardun du kantuan Andonik, baina naturaltasunez eraman du beti “belaunaldi artekotasuna”. Haren esanetan, beste ofizioetan oso zaila da 20 eta 70 urtekoak elkarrekin eta nahasian ikustea, baina bertsolaritzak hori ere badauka. Eta zera erantsi zuen:
2012
‎Gure euskal tradizioaz gainera, tradizio unibertsalaren oinordeko gara. Gure etxeko tradizioa bertsolariena da, esate baterako, baina bertsolaritza bezainbeste gozatzen dugu, adibidez, jazzaren erritmoa. Bertsolaritza geurea bada, jazza ere geurea, ez da geurea bakarrik bertsolaritza den moduan, baina lekua du gure baitan erbesteko beltzengandik heldu den jazzak.
2013
‎Gutxitan aipatzen da emozioa bertsolaritzari buruzko ikerketetan, baina bertsolaritza kulturaren molde adierazkorra da, mundu emozionalaren bitar147 LEKUONA, Manuel (1978)" La poesía popular vasca. Itzaldia.
‎Ikus entzunezkoen arloa omen da gure harri bitxia, baina bertsolaritzak ere distira berezia du euskal kulturaren baitan. Bertsotan ikasten dabiltzan ume eta gazteei (20.000 Euskal Herria osoan), egiten diren bertso saioei (urtean 1.500 bat), lortu den erakundetze mailari (Bertsozale Elkartea, Mintzola eta Lanku), dituzten azpiegiturei (Xenpelar dokumentazio zentroa, irrati eta telebista saioak?) eta hauetan lan egiten duten liberatuei erreparatzen badiegu (69 langile), maila onean dagoen adierazpidea dela esan daiteke (Susaeta,).
‎Aipagarria egiten zait elkartearen bide horretan sortu den giza energiaren tamaina, gaur arte beti eta gehiagora doana. Ez omen dira garai onenak militantziarako, baina bertsolaritzaren mugimenduak egungo joera soziologiko batzuk gezurtatzen edo ñabartzen ditu tarteka. 2013an gaudelarik, ez da sekula elkartea orain bezain indartsu egon, bai lan profesionalari dagokionean eta bai borondatezko lan askotarikoari dagokionean.
2014
‎Guztia urregorria ez bada ere, urrezuria bai, behintzat. Krisiaz hitz eta pitz ari dira alde guztietatik, baina bertsolaritzaren baratzea aberats eta jori ageri zaigu.
‎Ikus entzunezkoen arloa omen da gure harri bitxia, baina bertsolaritzak ere distira berezia du euskal kulturaren baitan. Bertsotan ikasten dabiltzan ume eta gazteei (20.000 Euskal Herria osoan), egiten diren bertso saioei (urtean 1.500 bat), lortu den erakundetze mailari (Bertsozale Elkartea, Mintzola eta Lanku), dituzten azpiegiturei (Xenpelar dokumentazio zentroa, irrati eta telebista saioak?) eta hauetan lan egiten duten liberatuei erreparatzen badiegu (69 langile), maila onean dagoen adierazpidea dela esan daiteke (Susaeta,).
‎Izanen da beti soziologoek edo kanpoko obserbatzaileek ez dakitenik gure egiazko arrazoi edo motibapenetan. Ez da bertso hori nehon ez dena izanen batzuentzat baina bertsolaritza anitz bada horretan. Hunki gabe, aldarririk gabe, dimentsio politikoa ekarri zioten gaiari.
‎Lehen ez zen bertsolaririk? Bai baina bertsolaritzarik ez. EKEko webguneko sartze gisa, bertsolaritza, egiazkoa, hegoaldean bezala, ospe eta guzti, orduan da abiatzen.
‎Bertsolaritza beti bertsolaritza da, baina batzuetan bertso ona da Baxenabarren eta Gipuzkoan, baina beste batzuetan ez. Hemen ez gara zirtzil kopletan, baina bertsolaritza heldu eta landuan. Aireak ere arraileria, bandilkeria bazterrera uzten ditu eta solemnitate handia ematen diote oles egileek eta beren makilek.
‎Goian zitatzen genituen Larramendik Irisarrin kantatu bi lerro haietan poesiarik ez da, baina bertsolaritza anitz bada. Bertsolarien, eta horren bidez toberaren ulertzeko, ahozkotasunaren esparrura sartu behar da eta hau zaie eskastu Herelle bezalakoei, kultura jakintsua beti izan baitute eredu.
‎Emozio, emozio, emozio, emozio. Ni ere biziki sentibera naiz, niri ere negarrak eskapatzen zaizkit aire, baina bertsolaritzaren funtzioa ote da. Hau da bertso onen markagailua?
2015
‎Orduan, kontu emozionala erabat ezkutuan eraman dudala uste dut”. Produkzioan bertsokera arrazionalagoa izan du, emozionalagoa baino, baina bertsolaritza bizitzeko era, aldiz, kontrakoa: “Oholtzara igo aurreko dena bihotza eta gorputza da, uste dut burutik ahul samarra naizela zentzu horretan”.
‎Onarrizko puntu batetik abiatzen zuten beren hausnarketa, alegia, bertsolaritzak publikoa, entzuleak behar dituela. Arte guztietan da hartzailea beharrezko, harreraren estetikak ondo lantzen duen moduan, baina bertsolaritzan badirudi faktore hori are pisuzkoagoa dela. Izan ere, publikoaren erantzun berehalakoa bilatzen du bertsolariak, bat batekotasunak ez dio uzten harrera motela izaten.
‎Ikus entzunezkoen arloa omen da gure harri bitxia, baina bertsolaritzak ere distira berezia du euskal kulturaren baitan. Bertsotan ikasten dabiltzan ume eta gazteei (20.000 Euskal Herria osoan), egiten diren bertso saioei (urtean 1.500 bat), lortu den erakundetze mailari (Bertsozale Elkartea, Mintzola eta Lanku), dituzten azpiegiturei (Xenpelar dokumentazio zentroa, irrati eta telebista saioak?) eta hauetan lan egiten duten liberatuei erreparatzen badiegu (69 langile), maila onean dagoen adierazpidea dela esan daiteke (Susaeta, 201201).
‎Bertsoa automatikoki sortzen duen sistemak ez du robotaren beharrik, edozein ordenagailutan exekutatu daiteke. Baina bertsolaritzan jendaurreko aurkezpenak berebiziko garrantzia dauka, bertsolari etaingurunearen gai jartzailea, mikrofonoa, publikoa, gainontzeko bertsolariak, etab arteko elkarrekintzatestua bezain garrantzitsua da. Horretarako ezinbestekoa da gorpuzkera fisikoa, robota gure kasuan.Bertso saioen dinamika orokorra jarraitu behar du BertsoBot ak.
2017
‎Beraz, ezaugarri horiek guztiak bertsolaritzarenak ez bezalakoak dira. Nik uste oso garrantzitsua dela nabarmentzea, badirela antzekotasunak bertsolaritzaren eta beste poesia norgehiagoken artean, baina bertsolaritza bakarra dela ikusle kopuruari, ikusleen irrikari eta, batez ere, parte hartzen dutenen aniztasunari dagokionez.
‎Lan honetan teknologia propioa garatu nahi da, ohiz kanpoko bi zirkunstantzien arteko sinergia ustiatzen duena: ahots sintetikoaren sorkuntzan eskuragarri dagoen esperientzia handia etajakintza sakona, bertsolaritza estilo zaila lantzen den munduko leku bakarrean egotearekin konbinatua.Bertsolaritza generoa erronka partikularki zaila da ahots kantatuaren kalitatea esperimentatzeko, izanere ahots kalitate baxua instrumentuen atzean ezkutatzea posible delako, baina bertsolaritzak ez daukainstrumenturik.
‎Urepeleko artzainak artzaingoa eta etxaldea zeuzkan bizibide, baiki, baina bertsolaritzak bizi zuen bera. Bere gogoaren xokoak betetzen zituzten askotariko ardura eta are arrangurei bertze batzuenak ez bezala ez alegiazkoak, lurrari eta ingurukoei estuki lotuak baino, bertsolaritzaren bitartez eman zien ilkibide, eta ez hola hala gainera.
2018
‎Izan zitekeen bestela, beste kultura diziplina batzuek beste era batera eraginkortasunez funtzionatu baitute. Baina bertsolaritzak gizarte mugimendu bihurtzea erabaki zuenean, asmatu egin zuen, zeren hainbat hamarkadatarako bere geroratzea bermatu baitzuen. Arraroa egingo zaio baten bati bertsolaritza gizarte mugimendu bat dela esatea, baina, egia esan, erraz defini daiteke hala:
‎Publikoak maite du bertsolaritza kultura garaikidearen esperientziarekin lotzen duen izaera. Baina bertsolaritzaren esperientziak badu bestelakotik ere, uztartu egiten baititu erakargarritasunaren eta etikaren diskurtsoa. Ez beti, beharbada, bertsoetan, baina bai bertsolaritzaren inguruan mugitzearen gertaera sozialean.
‎Azkenik, 2017ko Bertsolari Txapelketa Nagusiaren inguruan ere inkestak egin ziren. Lan luzea izan da, baina bertsolaritzaren inguruko hainbat geruzatara iristea lortu dugu, erantzunak ere ahalik eta osoenak izan daitezen.
‎Azterketak ez du zalantzan jartzen txapelketaren beharra. Baina bertsolaritzak baditu kanonak orekatzeko tresnak ere: txapelketatik kanpoko saioak, ikerketak, bertso eskoletan egiten den lana… Uste dut azken urteotan plazara proposamen oso ezberdinak iritsi eta ikusgarri egitea lortu dela, bai Elkartearen bidez eta baita bertsolariek egindako lanari esker ere.
‎Ez bertsolaritzagatik. Baina bertsolaritza txertatzen badut gaur egungo gizarteko prozesu dominanteetan, hor ikusten ditut iluntasun handiagoak.
‎Leku ederra zen bertsotarako Atamitx, baina ostalaritza lanbide lotua izaki, bere bertso karreran eten nabarmena eginarazi zon Mitxelenari jatetxeak. Hango lanak amaitutzat eman zituenean plazetara itzultzeko gogoz zebilen, baina bertsolaritza dezente aldatuta zegoen ordurako eta osasunez ere oso makal zegoen.
‎Badakigu eboluzioan, akumulazioak eta jauziak gertatzen direla. Baina bertsolaritzarenak inkognita handi bat izaten jarraitzen du niretzat. Ezin dudalako irudi hori kendu.
2019
‎Bai, baina bertsolaritza neutrorik ez dago. Bertsolaritza praktika soziala dela esan baitugu.
2020
‎«Binaka jartzen ditut elkar errespeta dezaten; izan ere, negoziazio prozesu bat dago, eta bertsoa hobetuz joaten dira elkarren artean». Etorkizunari begira, ez dute beren burua bertsolaritzaren munduan irudikatzen —bertsolari izateaz ari dira— Zaila egiten zaie euren burua plaza batean imajinatzea, baina bertsolaritzaren munduari gertutik erreparatu nahi diote: saioetara joaten, adibidez.
2021
Baina bertsolaritzari ere egiten zaio tartea, eta hor legoke ekarpenik interesgarriena. " Münduan malerusik" osorik jasotzen da, eta" Bi berset dolorusik" eko
‎Bertsolaritza ukitzen duten testu zaharragoak, ikusi den bezala, mendearen hirugarren hamarkadatik aurrera topa daitezke. Etxahun, Iparragirre edo Bilintx protagonistatzat dauzkan testu sorta bildu ahal izan da, esaterako, baina bertsolaritza nahikoa bazterreko kontua da berauetan eta bat bateko jardunari ez diote erreferentziarik egiten. Bertsolaritza protagonistatzat duten ikertzaileen testuak ere jaso ahal izan dira, baina nozio orokorrak ematen dira haietan, saio konkretuen inguruko berririk ez.
‎Etxegarai ez zen jeltzalea izan, baina bertsolaritzari dagokionez antzeko jarrera hartu izan zuten belaunaldi bereko hainbat jeltzalek. Txomin Agirrek 1907tik 1912ra RIEV aldizkarian atalka argitaratu zuen Garoa eleberrian kontatzen dituenak, adibidez, esanguratsuak dira:
‎" ‘Intuizio garbiena Koldo Tapiak izan zuen, bai’, berretsi du Joxerra Garziak. ‘Seguru asko, Jon Sarasuak ere izango zituen oso intuizio politak, baina bertsolaritzak zer behar zuen, hori uste dut Koldo Tapiaren buruan zegoela. Orain esaten dena, bisioa’" (Barandiaran, 2011:
‎" ‘Basarri’, alma y vida del concurso, inició con su fraseo, fácil y alegre, la jornada final del concurso de bersolaris organizado por LA VOZ DE ESPAÑA". Azken orriak, berriz, Juan de Donostyk sinatutako testu luzea zekarren, finalaren argazki ugarirekin hornitua, baina bertsolaritzaren inguruko azalpen gisa planteatua. Titular nagusiak Basarriren xede nagusia laburbiltzen zuen:
‎Aldaketa garaiak, baina bertsolaritzari ere bere tokia aitortzen ziotenak: " Bertsolariak zerbait berria esaten hasi zirenean, 65erako, gazteria mugitzen hasita zegoen, ETA, Herri Gaztedi eta hainbat gauza zeuden martxan.
‎Bagenuen zer kontatzekoa komikira eramanda. Ez dakit bertsotan komiki bat jarrita nola funtzionatuko lukeen, baina bertsolaritzari buruzko komiki batek, behintzat gaiarekiko interesa duenarentzat, nire ustez funtzionatzen du.
‎Euskara eta bertsolaritza batera doaz. Komunikazio neurtu, errimatu eta kantatua existitzen da herrialde askotan, baina bertsolaritza bakarrik euskaraz existitzen da. Euskara kentzen badiozu, ez du funtzionatzen.
2022
‎Gasteizen lanean hasi nintzenean Arkaitz Goikoetxearen Lekunberriko bertso eskolako jarduna eten behar izan nuen. Baina bertsolaritzarekin harremanetan jarraitu nahi nuen, eta lehenengo urtean unibertsitateko ikasle batzuekin elkartu nintzen. Gerora, urtebetez egon nintzen bertso eskolara joan gabe.
‎Finalean, maila igo zela ikusi zen agian. Baina bertsolaritzak duen lekua ere igo da, azken urteetan bertso eskolen kopurua biderkatu egin da, gero eta bertso saio gehiago antolatzen dira eta Xilaba ere bada lan handi horren emaitza.
Baina bertsolaritza ez da errima eta erritmoa soilik. Hitzak jostea bada pentsamendua garatzeko bide bat ere.
2023
Bainan bertsolaritza hiltzerat ez doa
‎Barkatu? Zineari buruzkoak dira horiek, baina bertsolaritzari buruzkoak... Noiz hasi zinen bilduma egiten?
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
baina 37 (0,24)
Baina 12 (0,08)
Bainan 1 (0,01)
Argitaratzailea
Bertsolari aldizkaria 11 (0,07)
Pamiela 7 (0,05)
Euskaltzaindia - EHU 6 (0,04)
Argia 5 (0,03)
Karmel aldizkaria 4 (0,03)
Labayru 4 (0,03)
Berria 2 (0,01)
Euskaltzaindia - Liburuak 2 (0,01)
UEU 2 (0,01)
ELKAR 1 (0,01)
Jakin 1 (0,01)
aiurri.eus 1 (0,01)
barren.eus 1 (0,01)
Karkara 1 (0,01)
Susa 1 (0,01)
Booktegi 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia