Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 6.983

2000
‎ARANA, E. (1998): . Telebista pribatuen eragina programazioaren bilakaeran?, ZER , 5 zkia (317366 orr.).
‎Beraz, aurreko bi taulek erakutsi digutenez, albisteen kopuruaren aldetik, EUSKALDUNON EGUNKARIA eta GARAren artean ez dago ezberdintasun handirik, Euskal Herria irudikatzeko unean. Baina errepara diezaiogun orain albisteen edukiari: zeri buruz mintzatzen dira bi egunkari horiek herrialde edo eskualde bateko zeinbesteko albisteak aipagai dituztenean. Horretarako, albisteetako gertaera lekuakhartuko ditugu erreferentziatzat, eragite eremuarekin alde handirik ez baitute.
‎Hots, jakin nahi duguna hauxeda: zeri buruz mintzatzean islatzen digute egunkariek Euskal Herriaren osotasuna. Edo zein izaera du Euskal Autonomia Erkidegoak. Edo, zein gaik eragiten duHegoaldea unitate esanguratsutzat hartzea?
‎Nork agintzen du eta non? Zer nolako arauak ari diraezartzen. Zer nolako irrati eta telebista sistemak ari dira eratzen?
‎Zer nolako arauak ari diraezartzen? Zer nolako irrati eta telebista sistemak ari dira eratzen. Nola ari da bideratzen ikus entzunezko sistemaren bilakaera?
‎Zeinen eskuetan daude Euskal Herrian irakurtzen denprentsa, entzuten den irratia edo ikusten den telebista? Zer nolako itxura erakustendute bertako komunikabideek enpresa ikuspegitik aztertuta?
‎alegia, gure laginean euskaraz aurkitutako inputak ez direla, derrigorrez, Euskal Herriari buruzkoak; aitzitik, gehiago direla Euskal Herriarekin zerikusirik ez dutenak badutenakbaino. Datua garrantzitsua da, zeren gainerako egunkari gehienen joera nagusiarenaurka datorren datua baita.
‎Herri horiei buruzko koordenatuak ematerakoan, badago zer bat den denetankomuna dena. Alegia, beste batzuen koordenatuen arabera kokatu behar ditugu herrihoriek, mapa mundietan, kartetan edo mapetan berak bizi diren lekuen errepresentaziografiko internazionalik ez dagoelako.
‎Euskal Autonomia Erkidegoa, Nafar Foru Komunitatea eta Pirinio AtlantikoenDepartamendua; lehenengo eremu administratibo biak Pirinioen hegoaldean; hirugarrena, mendi horien iparraldean. Zer isla du partiketa administratibo horrek masa hedabideetan. Zer nolako nazio edo lurraldea marrazten dute hedabideek beren orrialdeetan?
‎Zer isla du partiketa administratibo horrek masa hedabideetan? Zer nolako nazio edo lurraldea marrazten dute hedabideek beren orrialdeetan?
‎Beste estatu guztiek bezainbeste bai, ez espainola baino gehiago, bainaez gutxiago ere. . Orain zertarako nahi dituzue, bada, armada eta mugak?, galdetzen dutenean, estatu bat izateko eskubidea ukatu nahia dago horren guztiaren atzean.
‎Alegia, Euskal Herria zentzurik zabalenean ulertzen duen maparen gainean, hurrengoegunerako iragarpena eskaintzen da, non zer eguraldi mota espero den azalduz.Zazpiak bat, begien aurrean16.
‎Alegia, Bordeletik Santander rainoko kostaldea eta gure itsaso hurbila irudikatzendituen mapa bat erakusten da, putzuan zer nolako eguraldia izango den adierazteko: haizeak, olatuak eta abar.
‎Horiexek izan dira gure ardura eguraldi mapak aztertzerakoan; iluntze gaueko ordutegi horretan, telebistek urrezko albistegia eskaintzen dute. ZerEuskal Herriren isla mediatikoa, zer Euskal Herriren profil mediatikoa dugu urrezkoorduetan?
‎Giza borondateak sortzen eta finkatzen, besteen artean, medioekaparteko zeregina izan ohi dute. Zer rol jokatzen dute gure inguruko medioek lurraldetasunen sorkuntzan eta finkatze lanetan?
‎askatasun horretan gal ez gaitezen ondo aukeratu behar dugu zein denguri gehien interesatzen zaigun filosofia egiteko modua. UEUko Filosofia Sailean, adibidez, euskarazko filosofia praktikoa aukeratu dugu filosofia egiteko modutzat.Horrela, Euskal Herriaren beharrei begira Euskal Herritik egiten den filosofia bilatzen dugu batez ere, zer garen eta zerk inguratzen gaituen, apurka apurka eta guztion artean problematikotasun bihur dezagun.
‎Argitu dezagun, hala ere, modan egon arren, burujabetasunaren gaia ez delainteresgarria modan dagoelako bakarrik. Euskal txokora modak nortzuek eta zertarako ekartzen dituzten jakinik, modan egotea ez da kasu gehienetan batere seinaleona izaten. Ez dugu, burujabetza?
‎kontzeptuak biak biltzen dituela, nolaaskatasuna nola identitatea. Kontua da, modernia puskatu denetik (puskatzen aridenetik), bai askatasuna eta bai identitatea zer diren berriz pentsatu beharra dagoela. Horrela, mundu berrian identitateak urtzen ari direla esaten digute, sekula santaidentitaterik izan ez dugun Euskal Herrikooi, ez behintzat identitate aitortua edoegitura instituzionalekoa.
‎Izan ere, bai nazio izaera eta bai askatasuna ere ameskeriak badira, zertangabiltza euskaldunak burujabetzari begira? Zergatik jarraitzen dugu estatua aldarrikatzen (halakorik egiten badugu bederen), mundu zabalean gero eta nabarmenagoikusten dugun joera estaturik nahi ez izatea denean. Hitz bitan, berriz ere euskalduna historiaren aurka edo historiatik kanpo ote dabil?
‎praktikoaden filosofia. Guztioi baliagarri zaiguna, zenbaitzuetan akritikoki erabiltzen ditugunargumentuen atzean inplikatuta zer dagoen argitzeko. Eta horregatik, azken fineangizarte mailako interesa duelako, eta beste arrazoi batzuengatik, ez gara filosofoenarteko elkarrizketara mugatzen.
‎Horrez gain, identitateen eraketari buruzko hiru artikulu bildu ditugu. EuskalHerriko egoera, gainera, egoera ezin hobea da halako arazoak planteatzeko.Adibidez, zer gertatzen da estatuak ematen duen nortasuna norbanakoak sentitzenduen nortasuna ez denean. Aitzpea Leizaola antropologo gazteak jardun du horretaz.
‎–Herritarren eta Estatua ren arteko erlazioa: Zer gertatzen da gutxiengoan dagoen taldearekin??
‎askatasun horretan gal ez gaitezen ondo aukeratu behar dugu zein denguri gehien interesatzen zaigun filosofia egiteko modua. UEUko Filosofia Sailean, adibidez, euskarazko filosofia praktikoa aukeratu dugu filosofia egiteko modutzat.Horrela, Euskal Herriaren beharrei begira Euskal Herritik egiten den filosofia bilatzen dugu batez ere, zer garen eta zerk inguratzen gaituen, apurka apurka eta guztion artean problematikotasun bihur dezagun.
‎ez daukagu etorkizuna izaki perfektuarentzat pentsatu beharrik. Ezta munduari soluzio definitibo unibertsalik zertan bilatu ere: tokian tokikoa beste soluzio eredurik inon ez dago ta munduarentzat.
‎Ezta beharrik ere. Zertarako –(AZURMENDI, J. 1991: 218).
‎Euskal Herria konstrukto bat bada, ordea, zer dira Espainia, Frantzia edotaEuropa. Historia Unibertsalaren azken helburu eta geltoki?
‎Konstituzio tranpatia zer den K. Loewenstein irakasleak adierazi zuen aspaldi (Political Power and the Governmental Process. University of Chicago Press.1965 147 or.), eta izendapena Espaniakoari dagokio bete betean, zeren estatuhorren menpean dagoen biztanleriarentzako bermea ez emateaz gain, estatu berarenaginte goseari behar adinako mugak ezartzeko ere ez da gauza izaten; betetzen ezden betebehar hori litzateke, ordea, konstituzioaren izaera funtsezkoena.
‎1976an, orduko Frantziar errepublikako presidenteak, Valery Giscard d. Estaing ek, finantza saileko goi funtzionari bati, Simon Nora ri hain zuzen ere, gizarteareninformatizazioari buruzko txosten bat egiteko agindu zion. Helburua, informazio teknologiak Frantziako estatu nazionalaren burujabetzan zer nolako eragina zeukanaztertzea zen. Simon Nora k, Alan Minc ek lagunduta, 1978an bukatu zuen txostena eta frantsesez argitaratu zuen11 Txosten horretan funtsezko gaiak mahaigaineratu ziren.
‎Internet ezartzea lortuz gero, zertarako balio izango du13. Internet en bidez, mendebaldeak dakien guztia?
‎at geratu nahiere. Trena hartzeko presa hauek, nora joan nahi duten erabakitzea galarazi diete.Internet en trena hartuko dugu nahitaez; baina hobe da zertakoa balio duen, nolafunzionatzen duen, bere errealitateak ete bere mitoak zeintzuk diren eta abar ezagutzea. Internet erabiltzen ikasi behar dugu (eta etekinak ateratzen), Internet ek guerabili beharrean17 Horretarako, behar beharrezkoa da erabilpen kritikoa bultzatzen duen hezkuntza bideratzea.
‎Era berean, politika teknozientifiko orokorraren barruan kokatutako estrategia diseinatu behar da, topikoetatik eta propagandatik urrunduta. Ezinbestekoa da erabakitzea, zer nolako hedapena den posibleeta desiragarria, eta zer nolako babesa eman diezaiokeen herritarrari, gizarteari etainguruneari. Eztabaida horren ondorioz, eta ez lehenago?
‎Era berean, politika teknozientifiko orokorraren barruan kokatutako estrategia diseinatu behar da, topikoetatik eta propagandatik urrunduta. Ezinbestekoa da erabakitzea, zer nolako hedapena den posibleeta desiragarria, eta zer nolako babesa eman diezaiokeen herritarrari, gizarteari etainguruneari. Eztabaida horren ondorioz, eta ez lehenago?
‎Eztabaida horren ondorioz, eta ez lehenago? xeda daiteke zer neurri mota eskatzen duen hartutako politika horrek.
‎Gaur egun, eta era adierazgarrian, nazionalitatearen gaiarekin lotutako eztabaidarik entzutetsuenak migrazioen ingurukoakdira: nazioa osatzeko irizpide desberdinak daudela kontuan izanik, bertaratzen direnetorkinen eskakizunei nola erantzuten dioten estatuek, eta horrek nazioaren irudikatzean zer nolako ondorioak izan ditzakeen; hots, zein eragina izan dezakeennaziotasunean bertan, etorkinei ez bakarrik hiritartasuna, baizik eta nazionalitateaere emateak8 (Stolcke, 1996; Brubaker, 1992). Ez dira, baina, eztabaida mamitsuakbakarrik.
‎Ezta estatua nolabait kolokan jartzen duten ekimenak ere. Arestian, estatuareneskumenari muzin eginez, nortasun formal propioa adierazteko tresna eta baliabideak zertan diren ikusi ahal izan dugu. Paper hutsak baino zerbait gehiago dira, baiberen nortasuna adierazteko erabili eta aldarrikatu nahi dutenentzat, eta bai estatuarentzat ere.
‎Ez dugu hemen jardungo euskal nortasuna zertan datzan definitzen. Esku artean dugun gaia norbanakoaren atxikimenduen ingurukoa izaki, norberak bere burua euskal herritartzat jotzea izango dajorratutakoaren hari nagusia.
‎P Sartre-k askatasunaz uste zuena hartu dut hizpide. Ondoren, berriz, herri askatasuna erdiesteko politikagintzan zer nolako aldaketak gauzatu liratekeenazaltzen saiatu naiz. Hori guztia, jakina, gai hauen inguruan funtsezkoak direnezbaien bila aritzen joateko.
‎Askatasunari buruzko pentsamendu filosofikoak, ordea, norbanakoaren etagiza taldearen arteko ustezko kontraesanak aztertzeko balio du; eta, era berean, baita autodeterminazioan oinarrituko den askatasun politikoa garatzeko ere. Beraz, ikuspegi horretatik herri askatasuna erdiesteko politikagintzan zer nolako aldaketakgauzatu liratekeen azaltzen saiatu naiz hurrengo lerroetan.
‎Herritarren eta estatuaren arteko erlazioa: zer gertatzen da gutxiengo egoeran daudentaldeekin?
Zer da, bada, gutxiengo egoeran dagoen taldea. Erantzuna erraza ez bada ere, printzipioz nolabaiteko akordioa egon daiteke talde batek biziberritzeko duenborondate kolektiboa dela esatean:
‎Hizkuntza askapenaren profeta Henrik Wegeland izan zen(). Berakesan ohi zuenez,. Norvegiak ez dauka zertan izan Danimarkaren kultur kolonia?.
‎Erabaki larri horiek hartu zituenChristiania ko Parlamentuak. Suediak zer egingo. Armada bidali zuen Christianiaaldera, eta gerra piztuko ote zen beldurra hedatu zen.
‎Bada, guk ulertzen ez duguna hauxe da: pertsona horrek eskubide linguistiko batzukdituen bezala, zergatik ez dituen izan behar eskubide politikoak. Egia da, guk planteatzen dugun proiektuan, Nafarroan, laurogei mila lagunek parte har dezaketela.Baina pertsona horiek beren eskubideak dituzte, Gipuzkoan, Bizkaian edo IparEuskal Herrian beste batzuk dituzten bezala, eta eskubide politiko horiek era praktikoan jarri behar ditugu martxan.
‎Bestela, biharbertan Euskal Herri osoan autodeterminazio eskubidea martxan jartzen badugu, Iparraldean galdu egingo genuke, Nafarroan ere bai; eta Erkidego Autonomikoanirabazi egingo genuke, baina Araba hortxe geldituko litzateke. Planteamendu politak egin ditzakegu, guztiontzat eta abar; baina paretaren kontra jo behar badugu, zertarako balioko lukete. Beraz, azter dezagun nola dagoen Euskal Herria eta, horrenarabera, egin dezagun planteamendua.
‎Badirudi Erkidego Autonomoan eskubidehori lor daitekeela eta aplika dezakegula. Zergatik ez dugu planteatzen hori egitea, aukera utziz, gero, bere garaian, nafarrek eta iparraldekoek aplika dezaten?
‎Alderdi abertzaleok, elkarrekin, planteamendudemokratiko bat egiten baldin badugu, inori eskubiderik kendu gabe baina gauregun ez daukanari emanda, eta guk nahi dugun etorkizuneko Euskal Herria horrelakoa izango da eta Espainia eta Frantziarekin horrelako erlazioak izango ditu esatenbadugu. Quebec-en egin duten modura?, eta lege agintaldi batean (guk epea jartzen dugu) Gobernu espainiarrak hori onartzen ez badu, ekin diezaiogun beste bidebati. Zergatik ez du Gasteizko Legebiltzarrak subirano deklaratzen bere burua. Esandiezaiogun PPri hori egiteko prest gaudela, eta eraman dezagun gatazka konstituzional hori nazioarteko mailara.
Zer nolako eragina izango du horrek gugan?
‎Egoera horretan, zer ekar dezake euskal herritarron autodeterminatzeak?
‎Abertzaletasunak gehiengoa duenlurraldeetan bakarrik gauzatuz, ala jada, hastapenetik, Euskal Herriko zazpi probintziak abiapuntu modura hartuz? Lehen aukerak egingarriagoa dirudi, baina, geroanproiektatzen bagara, zer aukera egonen da, epe luzera, Euskal Herri batua eraikitzeko. Nik, Iparraldetik, horrelako eskema bat arriskutsua ikusten dut, kasik esangenezakeelako, hogei urteren buruan gure euskalduntasuna desagertua izanen dela.Maila apalenetan ere, Estatu frantziarrak inongo borondaterik ez du gure euskalizaera onartzeko.
‎Beharbada gehiegi arriskatuko naiz, baina hiru printzipio horiek zer , noiz etanola galderei erantzuten dietela esango nuke, hurrenez hurren.
‎Euskadin 18.000 mendizale daude federatuta; estatu espainiarrari dagokionez, hurrengoa Katalunia da, 9.000 edukiz; eta Madrilen 5.000 daude. Zergatik gaudeespainiar federazioaren menpe. Euskal federazioak espainiarretik kanpo egonbeharko luke.
‎Lizentziaeuskaldunak ofizialak dira. Orduan, zergatik atera Espainiako lizentzia?
Zer nolako urratsak eman lirateke euskal herritarren autodeterminatzeko eskubidea bermatzeko?
‎Nafarroan, adibidez, UPNk du gehiengo absolutua. Hori gainditzeko zer egin, Erkidegoko erakundeetatik azter daiteke. EAk, EHk eta EAJ PNVk Erkidego Autonomikoan lan komunaegiten badute, lan horrek emaitzak ematen baditu, eta jarrera demokratiko batenbidez gauzak egiten baldin badituzte, zergatik ezin dugu pentsatu nafarrek erehorretaz ohartuko direla eta, pixkanaka pixkanaka, hori Nafarroako Legebiltzarreanislatuko dela?
‎Hori gainditzeko zer egin, Erkidegoko erakundeetatik azter daiteke. EAk, EHk eta EAJ PNVk Erkidego Autonomikoan lan komunaegiten badute, lan horrek emaitzak ematen baditu, eta jarrera demokratiko batenbidez gauzak egiten baldin badituzte, zergatik ezin dugu pentsatu nafarrek erehorretaz ohartuko direla eta, pixkanaka pixkanaka, hori Nafarroako Legebiltzarreanislatuko dela. Prozesu luzea izango da, baina UPNk gaur egun Nafarroan duen pisupolitikoa izateko, guk ere zerbait gaizki egingo genuen, ezta?
‎Hori nafarrei planteatuz gero, eta nafarrek horionerako izango dela ikusten baldin badute, guk Erkidego Autonomoan horrekemaitza onak ematen dituela demostratu izan dugulako, ez ote lukete onartuko. Iparraldean, berriz, kontzientzia mailako lan oso gogorra egin behar da. Ikusaraziegin behar zaie, euskalduna izateak zer esan nahi duen. Eta horrez gain, Departamenduaren eskakizuna bultzatu behar dugu, bertako jendeak tresna propioekinemaitza hobeak lortzen direla ikus dezan.
‎Guk mahaigaineratzen duguna, atxikimenduaribidea emango dion planteamendua da, hots, eskema bat lortzea non herritarrek etalurralde guztiek sartzeko eta parte hartzeko aukera edukiko duten. Zer gertatzen da, ordea, lurralde modura, gaur egun daukan ordezkaritza instituzionalarekin, Nafarroak proiektuan parte ez hartzea erabakitzen badu. Bada, gure ustez, kasu horretan, eskubidea lurraldearena izatetik herritarrena izatera pasatzen da.
‎Psikoterapia ororen sailkapenaren hastapenean, Bestearen hitzaren eraginean sinesten dut. Zer egin behar duen esaten dion Bestearen existentzia da psikoterapiaororen giltzarria; sufritzen duen subjektuak men egiten dio Beste honi, eta beronenonarpenaren zai dago.
‎Hemen psikoterapeuta izateari uko egiten dionean irekitzen du diskurtsoarenberezko dimentsio analitikoa. . Badakit zu zer zaren, badakit zer behar duzun, zureonura ezagutzen dut, jakinaraztearekin, ate hori itxi egiten du.
‎Hemen psikoterapeuta izateari uko egiten dionean irekitzen du diskurtsoarenberezko dimentsio analitikoa. . Badakit zu zer zaren, badakit zer behar duzun, zureonura ezagutzen dut, jakinaraztearekin, ate hori itxi egiten du.
‎Hortik dator landu beharreko auzi guztiz zehatza: zer itzul daitekepsikoanalisiaren etikatik deontologia terminotan. Psikoanalistaren betebeharrez, zer esan diezaiekegu jendeari eta Estatuari?
‎zer itzul daitekepsikoanalisiaren etikatik deontologia terminotan? Psikoanalistaren betebeharrez, zer esan diezaiekegu jendeari eta Estatuari?
‎Psikoanalistaren bigarren betebeharra: analista bat zer den, hau da, zer dakien, eta agindu dezakeenaz publikoa ohartarazi.
‎Psikoanalistaren bigarren betebeharra: analista bat zer den, hau da, zer dakien, eta agindu dezakeenaz publikoa ohartarazi.
‎Edozein subjektuk ezin dezake egin edo ez du egin behar analisibat, eta albora uzten dut analistaren erantzukizun sozialaren erregistroa. Zer eginbehar du, subjektu batentzat bere, gozamenaren plus a. Bestearen heriotzari barru barrutik lotuta dagoela aurkitzean?
‎Baina paradoxikoki, homeostasi edo ongizateororen aurkakoa dena da desira, aldi berean. Nola ulertu ongizatera zuzentzen ezduen psikoterapia zer den?
‎Izan ere, sumatzen ez diren gorputzaren atalakadierazten ditu. Baina zer da sumatzea?
‎Eta gaur egun badakigu giharren uzkurdura kronikoarenfuntzioa sentipena deuseztatzea dela, hari existentzia ematen dion energia absorbatuz. Zergatik iratzartzen dira terapian sentipen eta emozio sarritan penagarrihoriek, maiz mingarriak izaten diren oroipenak indarberrituz. Haiek iratzarriz norbere burura esnatzen delako.
‎5.2 ZER DA ATXIKIMENDUA?
‎Haurrak mahai inguruan zebiltzan, besoak mugituz. BeraJaungoikoa izanik, zergatik ez zuen hegan egiten galdetu zitzaionean, Morenobesoak mugitzen hasi, airera salto egin eta besoa apurtu zuen (Kononovich 1981).
‎Ikus dezagun lehenik psikodrama zer den eta ondoren zein ekarpen egin dionteoria eta teknika psikoanalitikoak psikodramari.
‎Psikodrama hitz eta ekintza mailako aldaketa da, eta horren bidez pertsonabatek edo gehiagok emandako egoera batean, benetakoa edo irudimenezkoa (imajinarioa), oraingoa, iraganekoa edo etorkizunekoa? nola eta zergatik jardutenduten ulertzen dute, joko espontaneo baten edo role playing delakoaren bidez.
‎Eman diezaiogun begirada bat psikodramaren historiari, zertan datzan ulertzenongi lagunduko baitigu.
‎Eta barne taldearen kontzeptuan funtsezkoa da batetik orain arte aipatu dugun barne objektua eta bestetik lotura. Ikus dezagun ondoren zer den lotura eta zer denbarne talde hori.
‎Eta barne taldearen kontzeptuan funtsezkoa da batetik orain arte aipatu dugun barne objektua eta bestetik lotura. Ikus dezagun ondoren zer den lotura eta zer denbarne talde hori.
‎Nola eratzen da? Zerk bultzatzen gaitu besteengana eta besteei lotzera?
‎Terapia taldeetan bereziki agerian jartzen diren egoera hauek, taldeko gainerako kideek angustiaz eta ondoezaz bizi dituzte, nola eta zergatik jakin gabenorbaitekiko gorrotoa sentitzen baitute. Hain zuzen, bizitzako edozein egoeratangerta daitezkeen egoera hauek, hitzaren eta ulermenaren bidez lantzea eta gainditzea ahalbidetzen du talde terapeutikoak.
Zer esanik ez, hori ez da ezagutza teoriko edo intelektual soila, bizipenezkoabaizik, eta honek esan nahi duena da, bizitzan jasaten diren bezalaxe, amodioa, gorrotoa, bekaizkeria, atsegintasuna, poza eta tristurak direla talde egoeran.
‎Prozesu analitikoa eta terapeutikoa aurrera eramateko teknikaren teorian, funtsezko elementua da transferentzia. Ikus dezagun laburki zertan datzan.
‎Ikus dezagun lehenik transferentzia zer den. Definizioa Diccionario dePsicoanalisis delakotik hartuz, transferentzia kontzeptuak, ezarritako harreman mota jakin baten barruan eta bereziki harreman analitikoaren barnean desirainkontzienteak zenbait objekturen gainean eguneratzen direneko prozesua, adierazten du psikoanalisian.
‎Aniztasunaz eta espezifikotasunaz aritu gara, eta ezaugarri horiek zerk sortzendituen ere adierazi dugu. Badago, gainera, taldean argitu beharreko beste gai bat: transferentziaren edukia.
‎Baina taldean transferitutakoari dagokionez, zer da transferitutakoa taldeakhistoriarik ez badu, edo ez gutxienez haurtzaroko historia pertsonalaren zentzuan?
‎Ni bertako hizkuntzalarihandi bati buruzko zerbait idatzia nintzen arin eta bromoso, Koldo esaten zitzaiolaorain, berak bere buruari beti Luis esaten zionari. Ba, hartaz galdetu zidaten hainzuzen ere, ea zer esan nahi nuen harekin. Ezer ez, esan nuen, hori besterik ez.
Zerk bultzatu ote gaitu Txillardegiren irudiaren inguruan artikuluak idaztera. Horixe izan da honako omenezko lan hau idaztera abiatzean burura etorri zaidangaldera. Izenburuak berak adierazten duen modura, erantzuna laburra da ene kasuan: aitorpena.
‎Kontuak gero etorri ziren, idazten hastean. Zeri buruz idatzi. Berak eginiko lanenbati buruzko iritzia plazaratu?, berak landutako gairen bati buruzko zerbait originalegiten saiatu?...
‎Berak eginiko lanenbati buruzko iritzia plazaratu?, berak landutako gairen bati buruzko zerbait originalegiten saiatu?... Zer egin nezakeen, ordea, arlo horietan trebatu gabea izanik. Irtenbideerraza nuen, Fisikako gairen bati buruzko ikergairen bat aukeratu eta lan akademikohutsa egin, Txillardegiren omenez egina zela esan, eta kito.
‎Txillardegi adiskidearekiko lotura ez zen atzo goizean sortu nigan. iritsi baino lehentxoago izan genuen geure belaunaldikoek haren izenarenlehen erreferentzia, mitiko samarra zena, zer esanik ez, gure lagunak ordurako eginazuena nahikoa eta sobera baitzen bere izena betikotzeko, ez baitzuen alferrik parte hartuizan Euskal Herriaren historiako bidegurutze nagusienetakoan, ene ustez, nagusienaedo erabakiorrena izan dena?, alegia, XX. mendeko erdialdean abiatu zen euskalmugimendu askatzaile berriaren ekimen sortzailean. Ekintzaile gutxi batzuk izan zirenlurrikara hura eragin zutenak; han egon zen bera.
‎Orduan hasibainintzen Larresoro Txillardegi, bata zein bestea, erreferentziatzat hartzen, eta behineta berriro irakurri nituen berak idatzitako artikulu gozatsuak. Eta, zer esanik ez, liburuak. Nik bezala, garai hartako euskaltzale autodidakta guztiek, nor ez zenautodidakta, inolako euskal ikasketa arauturik ez zegoen garai hartan??
‎arreta handizirakurri eta aztertzen genituen, ikasmaterialik egokiena zirelako ziurtasun osoz. Zer ezote genuen ikasi eta zenbat zalantza ez ote zizkigun argitu, zalantza berriak sortuzizkigun aldi berean. Euskararen batasuna orduantxe bideratu zen, dudarik gabe, etahura ahalbidetu zuten batzuk joanak eta behin eta berriro goraipatuak izan diren arren, badira hain goraipatuak eta omenduak izan ez diren beste zenbaitzuk, joanak direnakbatzuk eta bizirik dirautenak bestetzuk, garai hartako gazteen irakasle ez arautuak izanzirenak.
‎Eta horrekbetidanik erakarri nau. Zer du barnean gizon honek, beti ere botere pixka bat izandutenek eztabaidatua eta baztertua izateko. Alderdi eta erakunde politikoetatik hasi etaEuskaltzaindira iritsiz, sekula ez du guztien adostasuna lortu; edo, hobeto esanda, betieztabaida iturri izan da.
‎Beraren ibilbide luzearen ikuspegiaaurrean dugula, erraz uler daiteke Txillardegi gure gaur egungo gizartean inposatunahi diguten kontsentsuaren antipodetan egotea. Zer kontsentsu mota inposatu nahizaigun ikustea besterik ez dago. Izan ere, espainiar estatuaren gidaritzapean, euskaldunen integrazioa da goitik behera inposatu nahi izan zaigun kontsentsua, Espainian, eroso?
‎Hitz batez, etena ekarri du, eta aurreko egoerarekiko etena aldarrikatu du, eten horretan parte hartzera deituz. Zer esanik ez, horimingarri gertatzen zaie, teorian egoerarekin konforme egon ez arren praktikan egoerahorretan eroso bizi direnei, nola edo hala sisteman integraturik daudenei. Eta horrekekarri du bazterketa ofiziala; baina, aldi berean, horrek sortu du askorengan berelanagatiko eta ibilbide osoagatiko estimua.
Zer esanik ez, horrez gain, Txillardegiren beste hainbat euskarazko lan azter ditzakegu, ekimen positibo eta esnatzaileak, guztien begien bistan daudenak. Nork ezdaki arlo askotan bide urratzaile izan dela, hala nola nobelagintzan, gramatika gaietan, fonetikan, euskararen ahoskeraren problematikan, intonazioaren garrantziaren azterketan, linguistika eta matematikaren arteko erlazioan, soziolinguistikan (zenbat informazio ez ote digun eman, herri gutxiengotuen arazo linguistikoez, diglosiaz etaabarrez)...
‎18 hilabetez egon beharra zen Iruñeko presondegian, auzi batedukiz bitartean. Pentsa zer eskandalua Hazparnen! Ondorioz apezpikuak lasterkanporatu zuen gure zuzendaria, Xarritton.
‎Zenbait anekdota kontatuz eta umore klabean, artikulu honetan kontatzen da zer nolakogarrantzia izan duen Txillardegiren irudiak, euskara ikasi eta, apurka apurka, euskalgintzan eta euskal kulturaren munduan barneratuz joan den euskaldun berribatentzat. Anekdotak pertsonalak diren arren, euskara nagusitan ikasi eta geroago euskalletretan barneratu diren beste zenbaitek ere konta lezakete antzeko esperientziarik.
‎Seinale txarra. Zertan aritu diren pentsatubeharko lukete.
‎Bakarrik faltako litzateke, guztion arteanmesedea baino areago kaltea egitea, Txillar kritikoa eta polemikoa isilaraziz. Baina hauguztia esateko beharrik ere ez dagoela uste dut, oraindik ez baita heldu, zorionez, Txillarren alde kritikoa apalduko duen zerik .
‎Eta sarreratxo hau eginda, Txillar, gutariko askorentzat zer izan zaren eta zerzaren kontatu nahi nuke, hemendik aurrera anekdota pertsonalak erabiliz, baina, hirugarren pertsonala erabiliz, pudoreak aginduta.
‎–Euskaldun berri, ekin euskaraz?. Xabier Kintana eta Joseba Tobar en hitzaurrebaten ostean, bertan azaltzen ziren, euskaldun berriak izanik, ordurako nolabaitekoonarpen publikoa bereganaturik zuten pertsonaiak, eta beraiek kontatzen zuten nolahasi ziren euskara ikasten, zein metodorekin, zergatik, zerk bultzatuta, zer nolakohasiera traketsak izan zituzten eta, azkenik, nola heldu ziren hizkuntza arrotz hura (etaaldi berean hizkuntza berezkoena, maitatuena) bereganatzera.
‎–Euskaldun berri, ekin euskaraz?. Xabier Kintana eta Joseba Tobar en hitzaurrebaten ostean, bertan azaltzen ziren, euskaldun berriak izanik, ordurako nolabaitekoonarpen publikoa bereganaturik zuten pertsonaiak, eta beraiek kontatzen zuten nolahasi ziren euskara ikasten, zein metodorekin, zergatik, zerk bultzatuta, zer nolakohasiera traketsak izan zituzten eta, azkenik, nola heldu ziren hizkuntza arrotz hura (etaaldi berean hizkuntza berezkoena, maitatuena) bereganatzera.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
zer 6.983 (45,97)
Lehen forma
zer 3.831 (25,22)
Zer 1.170 (7,70)
zertan 512 (3,37)
zergatik 479 (3,15)
Zergatik 212 (1,40)
zertarako 148 (0,97)
ZER 106 (0,70)
zerk 100 (0,66)
Zertan 80 (0,53)
zertaz 64 (0,42)
Zerk 53 (0,35)
Zertarako 45 (0,30)
zeri 42 (0,28)
Zeri 14 (0,09)
Zertaz 11 (0,07)
zertara 11 (0,07)
zeren arabera 10 (0,07)
ZERGATIK 9 (0,06)
ZERTARAKO 9 (0,06)
Zertako 8 (0,05)
Zerekin 6 (0,04)
zerekin 6 (0,04)
zertako 6 (0,04)
ZERTAN 4 (0,03)
Zertara 4 (0,03)
zeri buruz 4 (0,03)
zeren alde 3 (0,02)
zeren araberakoa 3 (0,02)
Zeren arabera 2 (0,01)
Zeren inguruan 2 (0,01)
Zeri buruz 2 (0,01)
zeren inguruan 2 (0,01)
zerik 2 (0,01)
zertatik 2 (0,01)
ZERTAZ 1 (0,01)
ZErekin 1 (0,01)
Zeren truke 1 (0,01)
Zerena 1 (0,01)
Zertatik 1 (0,01)
zer medio 1 (0,01)
zerekikoak 1 (0,01)
zeren aldeko 1 (0,01)
zeren aurkako 1 (0,01)
zeren aurreko 1 (0,01)
zeren bidez 1 (0,01)
zeren gainerako 1 (0,01)
zeren kontra 1 (0,01)
zeren ondoan 1 (0,01)
zeren truke 1 (0,01)
zerenez 1 (0,01)
zeri buruzkoa 1 (0,01)
zertakoa 1 (0,01)
zertakorik 1 (0,01)
zertaraino 1 (0,01)
zertarakoa 1 (0,01)
Argitaratzailea
UEU 6.983 (45,97)
Konbinazioak (2 lema)
zer egin 496 (3,27)
zer esan 478 (3,15)
zer nolako 341 (2,24)
zer gertatu 296 (1,95)
zer ez 231 (1,52)
zer etzan 96 (0,63)
zer pentsatu 80 (0,53)
zer egon 77 (0,51)
zer eragin 66 (0,43)
zer ari 64 (0,42)
zer ukan 54 (0,36)
zer erabili 47 (0,31)
zer ikusi 44 (0,29)
zer nahi 44 (0,29)
zer eman 41 (0,27)
zer bereizi 36 (0,24)
zer behar 33 (0,22)
zer balio 31 (0,20)
zer mota 30 (0,20)
zer jakin 27 (0,18)
zer ote 27 (0,18)
zer ondorio 26 (0,17)
zer modu 25 (0,16)
zer hizkuntza 24 (0,16)
zer neurri 24 (0,16)
zer ulertu 24 (0,16)
zer hartu 23 (0,15)
zer eduki 22 (0,14)
zer ekarri 22 (0,14)
zer lortu 22 (0,14)
zer eskatu 21 (0,14)
zer ikasi 21 (0,14)
zer osagarri 21 (0,14)
zer ere 20 (0,13)
zer nola 20 (0,13)
zer sentitu 19 (0,13)
zer aldatu 18 (0,12)
zer bat 18 (0,12)
zer adierazi 17 (0,11)
zer hitz 16 (0,11)
zer irakurri 16 (0,11)
zer erantzun 15 (0,10)
zer gehiago 15 (0,10)
zer idatzi 15 (0,10)
zer esanahi 14 (0,09)
zer eskaini 14 (0,09)
zer ezaugarri 14 (0,09)
zer maila 14 (0,09)
zer aldaketa 13 (0,09)
zer etorri 13 (0,09)
zer hori 13 (0,09)
zer ikertu 13 (0,09)
zer informazio 13 (0,09)
zer oinarritu 13 (0,09)
zer sortu 13 (0,09)
zer bilatu 12 (0,08)
zer lotura 12 (0,08)
zer atera 11 (0,07)
zer bide 11 (0,07)
zer ezin 11 (0,07)
zer geratu 11 (0,07)
zer harreman 11 (0,07)
zer hobetu 11 (0,07)
zer jan 11 (0,07)
zer komunikatu 11 (0,07)
zer puntu 11 (0,07)
zer tresna 11 (0,07)
zer baldintza 10 (0,07)
zer garrantzi 10 (0,07)
zer gauza 10 (0,07)
zer gogoratu 10 (0,07)
zer ibili 10 (0,07)
zer irabazi 10 (0,07)
zer iritzi 10 (0,07)
zer leku 10 (0,07)
zer ordu 10 (0,07)
zer suposatu 10 (0,07)
zer aukera 9 (0,06)
zer aukeratu 9 (0,06)
zer axola 9 (0,06)
zer berdin 9 (0,06)
zer bihurtu 9 (0,06)
zer ezkutatu 9 (0,06)
zer jarri 9 (0,06)
zer adin 8 (0,05)
zer deitu 8 (0,05)
zer gai 8 (0,05)
zer helburu 8 (0,05)
zer irakatsi 8 (0,05)
zer kontatu 8 (0,05)
zer kontsumitu 8 (0,05)
zer uste 8 (0,05)
Konbinazioak (3 lema)
zer esan ez 149 (0,98)
zer esan nahi 89 (0,59)
zer egin behar 74 (0,49)
zer nahi ukan 37 (0,24)
zer nolako eragin 37 (0,24)
zer behar ukan 23 (0,15)
zer egin ezan 23 (0,15)
zer balio ukan 16 (0,11)
zer hitz egin 15 (0,10)
zer ez ukan 14 (0,09)
zer nolako harreman 14 (0,09)
zer gertatu ari 12 (0,08)
zer pentsatu eman 11 (0,07)
zer egin ez 10 (0,07)
zer esan ezan 10 (0,07)
zer ezaugarri ukan 9 (0,06)
zer gertatu ote 9 (0,06)
zer adierazi nahi 8 (0,05)
zer egin ari 8 (0,05)
zer esanahi ukan 8 (0,05)
zer etzan azaldu 8 (0,05)
zer lortu nahi 8 (0,05)
zer nolako garrantzi 8 (0,05)
zer ukan Orixe 8 (0,05)
zer egin gai 7 (0,05)
zer ikertu behar 7 (0,05)
zer uste ukan 7 (0,05)
zer ez ote 6 (0,04)
zer ezin ukan 6 (0,04)
zer nolako aldaketa 6 (0,04)
zer aldaketa gertatu 5 (0,03)
zer baldintza bete 5 (0,03)
zer bat egin 5 (0,03)
zer esan jakin 5 (0,03)
zer eskaini ezan 5 (0,03)
zer nolako baldintza 5 (0,03)
zer ondorio ukan 5 (0,03)
zer tresna erabili 5 (0,03)
zer aukera egon 4 (0,03)
zer egin aztertu 4 (0,03)
zer egin erabaki 4 (0,03)
zer egin nahi 4 (0,03)
zer egin ordu 4 (0,03)
zer eman ezan 4 (0,03)
zer eragin ezan 4 (0,03)
zer ere baita 4 (0,03)
zer esan behar 4 (0,03)
zer esan gura 4 (0,03)
zer esan hori 4 (0,03)
zer etzan adierazi 4 (0,03)
zer ez erabili 4 (0,03)
zer harreman egon 4 (0,03)
zer hizkuntza erabili 4 (0,03)
zer ikusi ukan 4 (0,03)
zer neurri hartu 4 (0,03)
zer nolako alde 4 (0,03)
zer nolako diskurtso 4 (0,03)
zer nolako erantzun 4 (0,03)
zer nolako erlazio 4 (0,03)
zer nolako ezaugarri 4 (0,03)
zer nolako funtzio 4 (0,03)
zer nolako kontratu 4 (0,03)
zer nolako lan 4 (0,03)
zer nolako lotura 4 (0,03)
zer nolako ondorio 4 (0,03)
zer nolako paper 4 (0,03)
zer ondorio atera 4 (0,03)
zer ukan antz 4 (0,03)
zer ulertu behar 4 (0,03)
zer axola esan 3 (0,02)
zer bat etorri 3 (0,02)
zer bilatu nahi 3 (0,02)
zer egin Donostialdea 3 (0,02)
zer egin jakin 3 (0,02)
zer egin zain 3 (0,02)
zer egon hori 3 (0,02)
zer esan handi 3 (0,02)
zer esan ote 3 (0,02)
zer etzan euskal 3 (0,02)
zer etzan hori 3 (0,02)
zer etzan ikusi 3 (0,02)
zer ez egin 3 (0,02)
zer ez jarri 3 (0,02)
zer garrantzi ukan 3 (0,02)
zer gehiago egin 3 (0,02)
zer hartu behar 3 (0,02)
zer ikusi behar 3 (0,02)
zer ikusi ez 3 (0,02)
zer lotura ukan 3 (0,02)
zer nahi nu 3 (0,02)
zer nolako aukera 3 (0,02)
zer nolako bide 3 (0,02)
zer nolako egitura 3 (0,02)
zer nolako hizkuntza 3 (0,02)
zer nolako jarrera 3 (0,02)
zer nolako kultura 3 (0,02)
zer nolako zailtasun 3 (0,02)
zer osagarri luze 3 (0,02)
zer ukan gustuko 3 (0,02)
zer ukan komun 3 (0,02)
zer adin ukan 2 (0,01)
zer aldaketa eragin 2 (0,01)
zer aldaketa fisiko 2 (0,01)
zer atera ezan 2 (0,01)
zer aukera eskaini 2 (0,01)
zer bereizi gaitu 2 (0,01)
zer bide jarraitu 2 (0,01)
zer egin arazo 2 (0,01)
zer egin etxe 2 (0,01)
zer egin gura 2 (0,01)
zer egin hori 2 (0,01)
zer egin horrelako 2 (0,01)
zer egin hortaz 2 (0,01)
zer egon behar 2 (0,01)
zer egon bereizi 2 (0,01)
zer egon egin 2 (0,01)
zer egon ikusi 2 (0,01)
zer egon jakin 2 (0,01)
zer egon ondo 2 (0,01)
zer egon pentsatu 2 (0,01)
zer egon publizitate 2 (0,01)
zer ekarri ezan 2 (0,01)
zer eman ahal 2 (0,01)
zer erabili behar 2 (0,01)
zer erabili erlatibismo 2 (0,01)
zer erabili ezan 2 (0,01)
zer erabili ezelako 2 (0,01)
zer erabili nazionalismo 2 (0,01)
zer eragin linguistiko 2 (0,01)
zer erantzun behar 2 (0,01)
zer erantzun eman 2 (0,01)
zer esan asko 2 (0,01)
zer esan ere 2 (0,01)
zer esan gai 2 (0,01)
zer esan gehien 2 (0,01)
zer esan zeru 2 (0,01)
zer esan zu 2 (0,01)
zer esanahi eman 2 (0,01)
zer esanahi hartu 2 (0,01)
zer etzan agertu 2 (0,01)
zer etzan argitu 2 (0,01)
zer etzan definitu 2 (0,01)
zer etzan jaso 2 (0,01)
zer etzan ulertu 2 (0,01)
zer ez aurreratu 2 (0,01)
zer ez esan 2 (0,01)
zer ez estatu 2 (0,01)
zer ez idatzi 2 (0,01)
zer ez jakin 2 (0,01)
zer ez joan 2 (0,01)
zer ezin ezan 2 (0,01)
zer gauza konkretu 2 (0,01)
zer gehiago lortu 2 (0,01)
zer gertatu zain 2 (0,01)
zer harreman ukan 2 (0,01)
zer hizkuntza ikasi 2 (0,01)
zer hizkuntza jaso 2 (0,01)
zer hizkuntza kezka 2 (0,01)
zer ibili beste 2 (0,01)
zer ibili jakin 2 (0,01)
zer ikusi handi 2 (0,01)
zer informazio eman 2 (0,01)
zer informazio falta 2 (0,01)
zer informazio jaso 2 (0,01)
zer jakin aztertu 2 (0,01)
zer jakin hori 2 (0,01)
zer jakin irizpide 2 (0,01)
zer jan eman 2 (0,01)
zer lortu behar 2 (0,01)
zer lotura egon 2 (0,01)
zer maila behartu 2 (0,01)
zer maila egon 2 (0,01)
zer maila ikasle 2 (0,01)
zer modu eman 2 (0,01)
zer modu ibili 2 (0,01)
zer modu moldatu 2 (0,01)
zer modu ohiko 2 (0,01)
zer mota dispositibo 2 (0,01)
zer mota ekoizpen 2 (0,01)
zer mota erabaki 2 (0,01)
zer mota jarduera 2 (0,01)
zer mota zerbitzu 2 (0,01)
zer neurri zuzentzaile 2 (0,01)
zer nolako abantaila 2 (0,01)
zer nolako aztertu 2 (0,01)
zer nolako bitarteko 2 (0,01)
zer nolako egoera 2 (0,01)
zer nolako eguraldi 2 (0,01)
zer nolako ekoizpen 2 (0,01)
zer nolako estrategia 2 (0,01)
zer nolako gai 2 (0,01)
zer nolako garapen 2 (0,01)
zer nolako hiri 2 (0,01)
zer nolako ibilbide 2 (0,01)
zer nolako ideia 2 (0,01)
zer nolako ikuspegi 2 (0,01)
zer nolako iritzi 2 (0,01)
zer nolako irizpide 2 (0,01)
zer nolako itxura 2 (0,01)
zer nolako izaera 2 (0,01)
zer nolako pisu 2 (0,01)
zer nolako portaera 2 (0,01)
zer nolako presentzia 2 (0,01)
zer nolako tratamendu 2 (0,01)
zer ondorio ekarri 2 (0,01)
zer ondorio eragin 2 (0,01)
zer pentsatu ari 2 (0,01)
zer pentsatu behar 2 (0,01)
zer pentsatu edota 2 (0,01)
zer pentsatu ezan 2 (0,01)
zer pentsatu sortu 2 (0,01)
zer pentsatu ugari 2 (0,01)
zer puntu arte 2 (0,01)
zer puntu gelditu 2 (0,01)
zer sentitu behar 2 (0,01)
zer ukan barnean 2 (0,01)
zer ukan berdin 2 (0,01)
zer ukan berezi 2 (0,01)
zer adierazi euskara 1 (0,01)
zer adierazi gura 1 (0,01)
zer adin sartu 1 (0,01)
zer adin talde 1 (0,01)
zer aldaketa garrantzitsu 1 (0,01)
zer aldaketa hori 1 (0,01)
zer aldaketa sartu 1 (0,01)
zer aldatu behar 1 (0,01)
zer aldatu ikusi 1 (0,01)
zer aldatu nahi 1 (0,01)
zer aldatu prest 1 (0,01)
zer ari ai 1 (0,01)
zer ari ukan 1 (0,01)
zer atera Espainia 1 (0,01)
zer atera ote 1 (0,01)
zer aukera egin 1 (0,01)
zer aukera hobetsi 1 (0,01)
zer aukeratu handi 1 (0,01)
zer axola heriotza 1 (0,01)
zer axola letra 1 (0,01)
zer baldintza betebehar 1 (0,01)
zer baldintza onartu 1 (0,01)
zer balio aurkitu 1 (0,01)
zer balio eskaini 1 (0,01)
zer balio ezan 1 (0,01)
zer balio hezi 1 (0,01)
zer balio oinarritu 1 (0,01)
zer balio transmititu 1 (0,01)
zer bat baino 1 (0,01)
zer bat bat 1 (0,01)
zer bat bilatu 1 (0,01)
zer bat eduki 1 (0,01)
zer bat hitz 1 (0,01)
zer bat ikuskera 1 (0,01)
zer bat onartu 1 (0,01)
zer bat tropa 1 (0,01)
zer behar bultzatu 1 (0,01)
zer behar egon 1 (0,01)
zer berdin egin 1 (0,01)
zer bide hartz 1 (0,01)
zer bide hautatu 1 (0,01)
zer bide historiko 1 (0,01)
zer bide ibili 1 (0,01)
zer bide jaso 1 (0,01)
zer bide justifikatu 1 (0,01)
zer bihurtu ahal 1 (0,01)
zer bilatu ari 1 (0,01)
zer bilatu ere 1 (0,01)
zer deitu ezan 1 (0,01)
zer deitu jakin 1 (0,01)
zer eduki egin 1 (0,01)
zer eduki eman 1 (0,01)
zer eduki ez 1 (0,01)
zer eduki galdegai 1 (0,01)
zer eduki jakin 1 (0,01)
zer eduki kalitate 1 (0,01)
zer eduki kontatu 1 (0,01)
zer eduki lehentasun 1 (0,01)
zer eduki modelo 1 (0,01)
zer eduki sanskrito 1 (0,01)
zer eduki txar 1 (0,01)
zer egin abiatu 1 (0,01)
zer egin agindu 1 (0,01)
zer egin ahaztu 1 (0,01)
zer egin aldaera 1 (0,01)
zer egin argazki 1 (0,01)
zer egin arrisku 1 (0,01)
zer egin asmo 1 (0,01)
zer egin aurreratu 1 (0,01)
zer egin bateraezintasun 1 (0,01)
zer egin botere 1 (0,01)
zer egin edota 1 (0,01)
zer egin ere 1 (0,01)
zer egin esan 1 (0,01)
zer egin eztabaidatu 1 (0,01)
zer egin gaitasun 1 (0,01)
zer egin gaitu 1 (0,01)
zer egin gaixo 1 (0,01)
zer egin gu 1 (0,01)
zer egin haiek 1 (0,01)
zer egin hainbeste 1 (0,01)
zer egin handi 1 (0,01)
zer egin Hiroshima 1 (0,01)
zer egin hura 1 (0,01)
zer egin idazketa 1 (0,01)
zer egin irakatsi 1 (0,01)
zer egin irrati 1 (0,01)
zer egin kasu 1 (0,01)
zer egin komeni izan 1 (0,01)
zer egin ote 1 (0,01)
zer egin politika 1 (0,01)
zer egin prest 1 (0,01)
zer egin zaintzaile 1 (0,01)
zer egin zerbait 1 (0,01)
zer egon agerian 1 (0,01)
zer egon arakatu 1 (0,01)
zer egon argitu 1 (0,01)
zer egon atzeman 1 (0,01)
zer egon batzuk 1 (0,01)
zer egon berri 1 (0,01)
zer egon betilun 1 (0,01)
zer egon dialektologia 1 (0,01)
zer egon eginkizun 1 (0,01)
zer egon erosketa 1 (0,01)
zer egon esplikatu 1 (0,01)
zer egon euskara 1 (0,01)
zer egon gainetik 1 (0,01)
zer egon galdetu 1 (0,01)
zer egon gustu 1 (0,01)
zer egon guzti 1 (0,01)
zer egon hitz 1 (0,01)
zer egon ideia 1 (0,01)
zer egon joko 1 (0,01)
zer egon konpondu 1 (0,01)
zer egon landu 1 (0,01)
zer egon mundu 1 (0,01)
zer egon negatibo 1 (0,01)
zer egon neska 1 (0,01)
zer egon ohartu 1 (0,01)
zer egon ongi 1 (0,01)
zer egon programatu 1 (0,01)
zer egon salgai 1 (0,01)
zer egon sartu 1 (0,01)
zer egon Segura 1 (0,01)
zer egon sobera 1 (0,01)
zer egon telebista 1 (0,01)
zer egon ulertu 1 (0,01)
zer egon zaletu 1 (0,01)
zer ekarri bat 1 (0,01)
zer ekarri berri 1 (0,01)
zer ekarri dokumental 1 (0,01)
zer ekarri eskolatu 1 (0,01)
zer ekarri inongo 1 (0,01)
zer ekarri jakin 1 (0,01)
zer ekarri komunikazio 1 (0,01)
zer ekarri Txillardegi 1 (0,01)
zer eman ari 1 (0,01)
zer eman hedabide 1 (0,01)
zer eman modu 1 (0,01)
zer eman osagarri 1 (0,01)
zer eman pertsonaia 1 (0,01)
zer erabili ahal 1 (0,01)
zer erabili batzar 1 (0,01)
zer erabili igarri 1 (0,01)
zer erabili isilune 1 (0,01)
zer erabili izen 1 (0,01)
zer erabili material 1 (0,01)
zer erabili testu 1 (0,01)
zer eragin eduki 1 (0,01)
zer eragin potentzial 1 (0,01)
zer erantzun ez 1 (0,01)
zer erantzun omen 1 (0,01)
zer ere ari 1 (0,01)
zer ere bat 1 (0,01)
zer ere bera 1 (0,01)
zer ere besterik 1 (0,01)
zer ere egin 1 (0,01)
zer ere espiritismo 1 (0,01)
zer ere jakin 1 (0,01)
zer ere kontzeptu 1 (0,01)
zer ere nabari 1 (0,01)
zer ere ukan 1 (0,01)
zer esan abokatu 1 (0,01)
zer esan adi 1 (0,01)
zer esan aditu 1 (0,01)
zer esan Afrika 1 (0,01)
zer esan aiduru 1 (0,01)
zer esan aldizkari 1 (0,01)
zer esan amodio 1 (0,01)
zer esan Andoni 1 (0,01)
zer esan argi 1 (0,01)
zer esan ari 1 (0,01)
zer esan azaldu 1 (0,01)
zer esan azken 1 (0,01)
zer esan ba 1 (0,01)
zer esan benetan 1 (0,01)
zer esan berau 1 (0,01)
zer esan bertako 1 (0,01)
zer esan beste 1 (0,01)
zer esan Donibane 1 (0,01)
zer esan eduki 1 (0,01)
zer esan Eibar 1 (0,01)
zer esan eliza 1 (0,01)
zer esan eman 1 (0,01)
zer esan erabaki 1 (0,01)
zer esan errepresentazio 1 (0,01)
zer esan etxe 1 (0,01)
zer esan franko 1 (0,01)
zer esan galdegai 1 (0,01)
zer esan García 1 (0,01)
zer esan genetika 1 (0,01)
zer esan Gil 1 (0,01)
zer esan gorroto 1 (0,01)
zer esan gris 1 (0,01)
zer esan gu 1 (0,01)
zer esan gune 1 (0,01)
zer esan guraso 1 (0,01)
zer esan Gómez 1 (0,01)
zer esan hil 1 (0,01)
zer esan hobeto 1 (0,01)
zer esan igorle 1 (0,01)
zer esan intelligentsia 1 (0,01)
zer esan Internet 1 (0,01)
zer esan jadanik 1 (0,01)
zer esan jakineko 1 (0,01)
zer esan jakingabe 1 (0,01)
zer esan kartzela 1 (0,01)
zer esan Koldo 1 (0,01)
zer esan landu 1 (0,01)
zer esan lege 1 (0,01)
zer esan lekuko 1 (0,01)
zer esan letra 1 (0,01)
zer esan mundu 1 (0,01)
zer esan nahasi 1 (0,01)
zer esan ortzi 1 (0,01)
zer esan oso 1 (0,01)
zer esan parte 1 (0,01)
zer esan prezio 1 (0,01)
zer esan Sarasketa 1 (0,01)
zer esan sententzia 1 (0,01)
zer esan Sustatu 1 (0,01)
zer esan teknika 1 (0,01)
zer esan Torrealdai 1 (0,01)
zer esan tradizio 1 (0,01)
zer esan ukan 1 (0,01)
zer esan Villasante 1 (0,01)
zer esan Xarriton 1 (0,01)
zer esan Zuberogoitia 1 (0,01)
zer esanahi galdu 1 (0,01)
zer eskaini behar 1 (0,01)
zer eskatu behar 1 (0,01)
zer eskatu dieta 1 (0,01)
zer eskatu ezan 1 (0,01)
zer etorri akats 1 (0,01)
zer etorri asmatu 1 (0,01)
zer etorri behar 1 (0,01)
zer etorri buru 1 (0,01)
zer etorri dan 1 (0,01)
zer etorri espainoltasun 1 (0,01)
zer etorri gogo 1 (0,01)
zer etorri gu 1 (0,01)
zer etorri kontrolatu 1 (0,01)
zer etorri ulertu 1 (0,01)
zer etzan ama 1 (0,01)
zer etzan antzeman 1 (0,01)
zer etzan atzeman 1 (0,01)
zer etzan aukera 1 (0,01)
zer etzan aztertu 1 (0,01)
zer etzan bakoitz 1 (0,01)
zer etzan bera 1 (0,01)
zer etzan berehalako 1 (0,01)
zer etzan estatu 1 (0,01)
zer etzan formazio 1 (0,01)
zer etzan galde 1 (0,01)
zer etzan garatu 1 (0,01)
zer etzan giza 1 (0,01)
zer etzan gizabanako 1 (0,01)
zer etzan hau 1 (0,01)
zer etzan horrelako 1 (0,01)
zer etzan hura 1 (0,01)
zer etzan ikerketa 1 (0,01)
zer etzan inplementazio 1 (0,01)
zer etzan jabetu 1 (0,01)
zer etzan jakin 1 (0,01)
zer etzan kontserbazio 1 (0,01)
zer etzan kontu 1 (0,01)
zer etzan marka 1 (0,01)
zer etzan mekanismo 1 (0,01)
zer etzan metafisika 1 (0,01)
zer etzan muga 1 (0,01)
zer etzan nahasi 1 (0,01)
zer etzan neurrizko 1 (0,01)
zer etzan plan 1 (0,01)
zer etzan proiektu 1 (0,01)
zer etzan teoria 1 (0,01)
zer etzan zehaztu 1 (0,01)
zer ez aintza 1 (0,01)
zer ez aukeratu 1 (0,01)
zer ez aztertu 1 (0,01)
zer ez berau 1 (0,01)
zer ez berba 1 (0,01)
zer ez bestetrantsizio 1 (0,01)
zer ez bilera 1 (0,01)
zer ez demokrazia 1 (0,01)
zer ez diagnostiko 1 (0,01)
zer ez dieta 1 (0,01)
zer ez eduki 1 (0,01)
zer ez eraman 1 (0,01)
zer ez ero 1 (0,01)
zer ez Espainia 1 (0,01)
zer ez estatus 1 (0,01)
zer ez etorri 1 (0,01)
zer ez ezarri 1 (0,01)
zer ez eztabaida 1 (0,01)
zer ez frantses 1 (0,01)
zer ez geratu 1 (0,01)
zer ez gogoratu 1 (0,01)
zer ez hartu 1 (0,01)
zer ez ikasle 1 (0,01)
zer ez koadratu 1 (0,01)
zer ez kultura 1 (0,01)
zer ez landu 1 (0,01)
zer ez nabarmendu 1 (0,01)
zer ez neurketa 1 (0,01)
zer ez planteatu 1 (0,01)
zer ez sentimendu 1 (0,01)
zer ez sozialismo 1 (0,01)
zer ez zaindu 1 (0,01)
zer ez zehaztu 1 (0,01)
zer ez zer 1 (0,01)
zer ezaugarri nagusi 1 (0,01)
zer ezkutatu ezan 1 (0,01)
zer gai hitz 1 (0,01)
zer gai horiek 1 (0,01)
zer gai interes 1 (0,01)
zer gai landu 1 (0,01)
zer gai ukitu 1 (0,01)
zer garrantzi eduki 1 (0,01)
zer garrantzi eman 1 (0,01)
zer garrantzi eskaini 1 (0,01)
zer gauza bera 1 (0,01)
zer gauza egin 1 (0,01)
zer gauza erosi 1 (0,01)
zer gauza itsusi 1 (0,01)
zer gauza non 1 (0,01)
zer gauza partekatu 1 (0,01)
zer gauza triste 1 (0,01)
zer gauza uniboko 1 (0,01)
zer gehiago behar 1 (0,01)
zer gehiago berri 1 (0,01)
zer gehiago ekarri 1 (0,01)
zer gehiago ere 1 (0,01)
zer gehiago esan 1 (0,01)
zer gehiago gehitu 1 (0,01)
zer gehiago herri 1 (0,01)
zer gehiago nahi 1 (0,01)
zer gertatu Azpeitia 1 (0,01)
zer gertatu behar 1 (0,01)
zer gertatu ere 1 (0,01)
zer gertatu ez 1 (0,01)
zer gertatu honako 1 (0,01)
zer gertatu kontrolatu 1 (0,01)
zer gertatu omen 1 (0,01)
zer gogoratu ta 1 (0,01)
zer harreman eduki 1 (0,01)
zer harreman jo 1 (0,01)
zer harreman mota 1 (0,01)
zer hartu ari 1 (0,01)
zer hartu ezan 1 (0,01)
zer hartu hizkuntzalaritza 1 (0,01)
zer hartu ukan 1 (0,01)
zer helburu bete 1 (0,01)
zer helburu eduki 1 (0,01)
zer helburu egin 1 (0,01)
zer helburu publiko 1 (0,01)
zer helburu ukan 1 (0,01)
zer hitz interesgarri 1 (0,01)
zer hizkuntza egon 1 (0,01)
zer hizkuntza eman 1 (0,01)
zer hizkuntza entzun 1 (0,01)
zer hizkuntza ezberdin 1 (0,01)
zer hizkuntza forma 1 (0,01)
zer hizkuntza hitz 1 (0,01)
zer hizkuntza ikusi 1 (0,01)
zer hizkuntza jarduera 1 (0,01)
zer hizkuntza komunikatu 1 (0,01)
zer hizkuntza txiki 1 (0,01)
zer hobetu behar 1 (0,01)
zer hobetu erabili 1 (0,01)
zer hobetu nahi 1 (0,01)
zer hori egon 1 (0,01)
zer hori esangura 1 (0,01)
zer hori hondar 1 (0,01)
zer hori ikusi 1 (0,01)
zer hori pentsamendu 1 (0,01)
zer hori zatigarri 1 (0,01)
zer hori zernahi 1 (0,01)
zer ibili aztertu 1 (0,01)
zer ibili erreguka 1 (0,01)
zer ibili esan 1 (0,01)
zer ibili galdetu 1 (0,01)
zer ikasi asko 1 (0,01)
zer ikasi Julio 1 (0,01)
zer ikasi nahi 1 (0,01)
zer ikusi ari 1 (0,01)
zer ikusi be 1 (0,01)
zer ikusi desadostasun 1 (0,01)
zer ikusi egon 1 (0,01)
zer ikusi ezan 1 (0,01)
zer ikusi gogo 1 (0,01)
zer ikusi gu 1 (0,01)
zer ikusi gutxiengo 1 (0,01)
zer ikusi hazkunde 1 (0,01)
zer ikusi horiek 1 (0,01)
zer ikusi jaio 1 (0,01)
zer ikusi nahi 1 (0,01)
zer ikusi natura 1 (0,01)
zer ikusi ote 1 (0,01)
zer informazio berreskuratu 1 (0,01)
zer informazio erreparatu 1 (0,01)
zer informazio landu 1 (0,01)
zer informazio linguistiko 1 (0,01)
zer informazio tipo 1 (0,01)
zer irabazi eduki 1 (0,01)
zer irabazi hurbilketa 1 (0,01)
zer irabazi lortu 1 (0,01)
zer irakatsi baino 1 (0,01)
zer irakatsi behar 1 (0,01)
zer irakurri aipatu 1 (0,01)
zer irakurri behar 1 (0,01)
zer irakurri eman 1 (0,01)
zer iritzi egon 1 (0,01)
zer iritzi jakin 1 (0,01)
zer iritzi jaso 1 (0,01)
zer iritzi lexiko 1 (0,01)
zer jakin arrazoi 1 (0,01)
zer jakin behar 1 (0,01)
zer jakin erantzun 1 (0,01)
zer jakin ez 1 (0,01)
zer jakin kontatu 1 (0,01)
zer jakin nahi 1 (0,01)
zer jakin ni 1 (0,01)
zer jakin sare 1 (0,01)
zer jakin talde 1 (0,01)
zer jan erabaki 1 (0,01)
zer jarri behar 1 (0,01)
zer komunikatu bide 1 (0,01)
zer komunikatu nahi 1 (0,01)
zer kontatu gelditu 1 (0,01)
zer kontsumitu gauza 1 (0,01)
zer leku hartu 1 (0,01)
zer leku jarri 1 (0,01)
zer leku kantatu 1 (0,01)
zer leku ukan 1 (0,01)
zer lortu borrokatu 1 (0,01)
zer lortu espero 1 (0,01)
zer lotura eduki 1 (0,01)
zer maila ageri 1 (0,01)
zer maila babes 1 (0,01)
zer maila desberdindu 1 (0,01)
zer maila euskara 1 (0,01)
zer maila ezagutu 1 (0,01)
zer maila gauzatu 1 (0,01)
zer maila lortu 1 (0,01)
zer modu ari 1 (0,01)
zer modu egin 1 (0,01)
zer modu egituratu 1 (0,01)
zer modu egon 1 (0,01)
zer modu eraso 1 (0,01)
zer modu etab. 1 (0,01)
zer modu ezkonbizitza 1 (0,01)
zer modu joan 1 (0,01)
zer modu kontsumitu 1 (0,01)
zer modu lehenetsi 1 (0,01)
zer modu polit 1 (0,01)
zer modu sustatu 1 (0,01)
zer mota alarde 1 (0,01)
zer mota analisi 1 (0,01)
zer mota arazo 1 (0,01)
zer mota bizitza 1 (0,01)
zer mota energia 1 (0,01)
zer mota enpresa 1 (0,01)
zer mota erregistro 1 (0,01)
zer mota estatutu 1 (0,01)
zer mota gizarte 1 (0,01)
zer mota harreman 1 (0,01)
zer mota hezkuntza 1 (0,01)
zer mota informazio 1 (0,01)
zer mota isun 1 (0,01)
zer mota langile 1 (0,01)
zer mota profesional 1 (0,01)
zer nahi duda 1 (0,01)
zer nahi gertatu 1 (0,01)
zer neurri ekin 1 (0,01)
zer neurri entrenatu 1 (0,01)
zer neurri eratorri 1 (0,01)
zer neurri etiko 1 (0,01)
zer neurri etorri 1 (0,01)
zer neurri iritsi 1 (0,01)
zer neurri lortu 1 (0,01)
zer neurri mota 1 (0,01)
zer neurri neuroesfera 1 (0,01)
zer neurri sartu 1 (0,01)
zer neurri unitate 1 (0,01)
zer nola azaldu 1 (0,01)
zer nola egin 1 (0,01)
zer nola egokitu 1 (0,01)
zer nola egon 1 (0,01)
zer nola eragin 1 (0,01)
zer nola eraiki 1 (0,01)
zer nola esan 1 (0,01)
zer nola gertatu 1 (0,01)
zer nola hartu 1 (0,01)
zer nola ikusi 1 (0,01)
zer nola isildu 1 (0,01)
zer nola jantzi 1 (0,01)
zer nola jardun 1 (0,01)
zer nola jokatu 1 (0,01)
zer nola mantendu 1 (0,01)
zer nola ulertu 1 (0,01)
zer nola uztartu 1 (0,01)
zer nola zertzen 1 (0,01)
zer nolako abiada 1 (0,01)
zer nolako abiadura 1 (0,01)
zer nolako ahots 1 (0,01)
zer nolako akats 1 (0,01)
zer nolako albo 1 (0,01)
zer nolako aldagai 1 (0,01)
zer nolako amaiera 1 (0,01)
zer nolako antolaketa 1 (0,01)
zer nolako arau 1 (0,01)
zer nolako arazo 1 (0,01)
zer nolako argazki 1 (0,01)
zer nolako ariketa 1 (0,01)
zer nolako arrazoi 1 (0,01)
zer nolako arrisku 1 (0,01)
zer nolako artxibo 1 (0,01)
zer nolako autonomia 1 (0,01)
zer nolako azkartasun 1 (0,01)
zer nolako babes 1 (0,01)
zer nolako balentzia 1 (0,01)
zer nolako baliabide 1 (0,01)
zer nolako behar 1 (0,01)
zer nolako beldur 1 (0,01)
zer nolako bereizketa 1 (0,01)
zer nolako bideo 1 (0,01)
zer nolako bilakaera 1 (0,01)
zer nolako biolentzia 1 (0,01)
zer nolako botere 1 (0,01)
zer nolako defizit 1 (0,01)
zer nolako denbora 1 (0,01)
zer nolako dialektika 1 (0,01)
zer nolako dotorezia 1 (0,01)
zer nolako egonarri 1 (0,01)
zer nolako ekarpen 1 (0,01)
zer nolako ekintza 1 (0,01)
zer nolako emakume 1 (0,01)
zer nolako emozio 1 (0,01)
zer nolako enpresa 1 (0,01)
zer nolako erabilera 1 (0,01)
zer nolako eragiketa 1 (0,01)
zer nolako eragiletasun 1 (0,01)
zer nolako eraso 1 (0,01)
zer nolako eredu 1 (0,01)
zer nolako erreakzio 1 (0,01)
zer nolako errealitate 1 (0,01)
zer nolako errendimendu 1 (0,01)
zer nolako esaldi 1 (0,01)
zer nolako esangura 1 (0,01)
zer nolako espazio 1 (0,01)
zer nolako estatus 1 (0,01)
zer ondorio eduki 1 (0,01)
zer ondorio egin 1 (0,01)
zer ondorio ekonomiko 1 (0,01)
zer ondorio nagusi 1 (0,01)
zer ondorio negatibo 1 (0,01)
zer ordu behatu 1 (0,01)
zer ordu egin 1 (0,01)
zer ordu eman 1 (0,01)
zer ordu ere 1 (0,01)
zer ordu itzali 1 (0,01)
zer osagarri ezin 1 (0,01)
zer osagarri izen 1 (0,01)
zer osagarri lar 1 (0,01)
zer osagarri lukainka 1 (0,01)
zer ote egin 1 (0,01)
zer ote jakin 1 (0,01)
zer ote ukan 1 (0,01)
zer ote zuek 1 (0,01)
zer pentsatu edozein 1 (0,01)
zer pentsatu eduki 1 (0,01)
zer pentsatu ere 1 (0,01)
zer pentsatu gogor 1 (0,01)
zer pentsatu ote 1 (0,01)
zer pentsatu utzi 1 (0,01)
zer puntu entzun 1 (0,01)
zer puntu gertatu 1 (0,01)
zer puntu igarri 1 (0,01)
zer puntu sartu 1 (0,01)
zer tresna eskaini 1 (0,01)
zer tresna ireki 1 (0,01)
zer tresna jarri 1 (0,01)
zer ukan ba 1 (0,01)
zer ukan bakoitz 1 (0,01)
zer ukan barn 1 (0,01)
zer ukan desberdin 1 (0,01)
zer ukan emakume 1 (0,01)
zer ukan eragin 1 (0,01)
zer ukan eskaini 1 (0,01)
zer ukan euskaldun 1 (0,01)
zer ukan galdetu 1 (0,01)
zer ukan garrantzi 1 (0,01)
zer ukan gu 1 (0,01)
zer ukan helburu 1 (0,01)
zer ukan herri 1 (0,01)
zer ukan hi 1 (0,01)
zer ukan indizio 1 (0,01)
zer ukan jakin 1 (0,01)
zer ukan lehentasun 1 (0,01)
zer ukan nahiago izan 1 (0,01)
zer ukan orainaldi 1 (0,01)
zer ukan prentsa 1 (0,01)
zer ukan sindrome 1 (0,01)
zer ukan to 1 (0,01)
zer ukan zeregin 1 (0,01)
zer ukan zerikusi 1 (0,01)
zer ulertu ez 1 (0,01)
zer ulertu ezan 1 (0,01)
zer ulertu mundu 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia