2002
|
|
Gabeziak:
|
Zer
nolako hizkuntza maila dauka?
|
2004
|
|
Hizkuntza batek bere gain hartuak dauzkan funtzioen
|
zer
nolakoa hizkuntza horren beraren estatus egoerarekin lotua dagoela dirudi. Funtzioen zer nolako hori izango dugu, inondik ere, hizkuntzaren erropen eta erakarpen indarraren adierazlerik zuzenena.
|
|
Horrelakoetan zer gertatzen da ustez ikasia duen bigarren hizkuntzaren erabilerarekin? Kultur bakartasunean oinarrituriko elebidunak
|
zer
nolako hizkuntza erabilera erakuts dezake bigarren mintzairan. Horra, gakoa.
|
2008
|
|
Arzalluzen haurtzaroa herri euskaldunaren altzokoa da nik dakidala, euskal nortasun horretan hazi zen ikasketak medio Azkoititik irten zen arte. Euskal etnokulturaren testuinguruan hazi eta hezi garen euskaldunok kultura modernoaren
|
zer
nolakoak hizkuntza arrotzean barneratu ditugu. Ez da harritzekoa, alde horretatik, euskara mundu zaharrarekin lotzea eta erdarak mundu berriarekin.
|
2011
|
|
Baina irakaskuntza, Txepetxek ongi erakutsi zuen bezala, hiru ontzietatik bakarra da, erdikoa, ezagutza garatzen duena. Motibapena ez da lantzen berezkotzat jotzen delako. era erabilera gizarte alorrekoa da, alegia, politikaren alorrekoa –nahi ala ez–, eta hor aipatu dugu jadanik
|
zer
nolako hizkuntza politika dago euskal herri guztian.
|
|
Nik ez dakit datozen hilabete eta urteetan
|
zer
nolako hizkuntza politika ezarriko den (diren) Euskal Herrian. Baina gauza bat dakit ziur, euskaldungoaren gehiengo handi baten nahiak bideratu nahi badira oso kontuan hartu dela Kontseiluak landu duen dokumentu hau, eta nekez urrundu ahal izango dela bertan ezarritako ildotik euskarak dagokion maila lortzea nahi duena.j
|
2012
|
|
Hizkuntza ordezkapen eta berreskurapen prozesuak aztertzeko bereziki baliagarriak dira glotobiografiak. hizkuntza erabiltzeko sozializazioaren arloan ikertzaileek aztertu izan dutena da haurrek
|
zer
nolako hizkuntza jokaera dituzten beharrezkoak eguneroko gizarte bizitzan egoki parte hartzeko. Azterketa horiek gizarte eremuetan (etxean, eskolan, erlijio jardueretan, aisialdian...) dauden hizkuntza jokaera egokiari dagozkion espektatiben jarraipena eta etena (continuity and discontinuity) nabarmendu dituzte (Schieffelin & ochs 1986, Garrett & Baquedano López 2002). hau da, haurrak hizkuntzaren erabilerarako arauez jabetzen dira hizkuntza gizarte jardueretan nola erabiltzen den ikusita eta egoera horietan parte hartuta:
|
2013
|
|
Euskara eskolan ikasi dutenek
|
zer
nolako hizkuntza identitatea erakusten duten bereziki interesgarria da, orain artean ezagutu ohi denetik ideia bereizgarriak aurreikusi daitezkeelako. Euskara murgiltze programetan ikasi duten ikerketa honetako pertsonak 18 urte bitarteko hiztun berriak dira.
|
2015
|
|
Umeek etxean ikusten dutena egingo dute kalean, eta ez da batere egokia, nire ustez, horrelako jarrerak kalean ikustea, eta gehien bat, horrelakoak ez moztea. Txikitatik ez baditugu horrelakoak mozten, helduak direnean
|
zer
nolako hizkuntza, jarrera,... izango dituzte gizartean ditugun sexualitate eredu desberdinen artean. Zer nolako erlazioak izango dituzte bikotekidearekin?
|
2016
|
|
Bere inguruan ikusi, entzun, sumatzen zituen kezkak azaldu zituen. Ikusia dugu «Gazte» astekarian
|
zer
nolako hizkuntza landu behar zen antzerkiak idazteko unean.
|
2017
|
|
Honetarako, ikerketa galdera hau formulatu da:
|
Zer
nolako hizkuntza baliabideaktransferitzen dituzte ikasle eleaniztunek euskara ikasterako garaian?
|
|
Hizkuntzen arteko elkarreragina:
|
Zer
nolako hizkuntza baliabidetransferitzen dituzte Lehen Hezkuntzako ikasleek euskara ikastekogaraian?
|
2018
|
|
Hizkuntza sozializazioaren paradigma honetatik, ikertzaileek haurrek beraien eguneroko bizitzan egoki parte hartzeko,
|
zer
nolako hizkuntza portaerak dituzten ikertu izan dituzte. Hizkuntza sozializazio honen ikuspegitik, eta Kasaresen hitzetan (2012:
|
2019
|
|
Konjugazio perifrastikoari hasiera eman zion belaunaldiaz nahiko dakigu dagoeneko; baina, aurretikoaz zer dakigu? Nola jakin
|
zer
nolako hizkuntza gaitasuna zuten gizon emakume horiek?
|
|
4 ) Dena den, hau aipatu eta, jarraian, galdera bat etorri zaigu burura: gizon emakume talde batek, bere hizkuntza Otik garatua... puntu hartara iritsi eta gure bazterketak egiten jarraituz gero, nola asma genezake
|
zer
nolako hizkuntza izan zen bere gurasoengandik jaso zutena. Protoeuskara ote da duguna?
|
2020
|
|
Hizkuntza erabiltzeko sozializazioaren arloan ikertzaileek aztertu izan dutena da haurrek
|
zer
nolako hizkuntza jokaera dituzten beharrezkoak eguneroko gizarte bizitzan egoki parte hartzeko. Azterketa horiek gizarte eremuetan (etxean, eskolan, erlijio jardueretan, aisialdian...) dauden hizkuntza jokaera egokiari dagozkion espektatiben jarraipena eta etena (continuity and discontinuity) nabarmendu dituzte(...) Hau da, haurrak hizkuntzaren erabilerarako arauez jabetzen dira hizkuntza gizarte jardueretan nola erabiltzen den ikusita eta egoera horietan parte hartuta(...) Beraz, haurrek hizkuntza kodeaez ezik hizkuntza erabiltzeko arau sozialak, hizkuntzen arteko hierarkia eta halakoak ere barneratzen dituzte.
|
2022
|
|
Hau da, euskara oso presente dagoen tokian euskara normaltasun handiagoz transmititu eta ikasten da. Dentsitateak agintzen du zein hizkuntzatan hitz egin behar dugun,
|
zer
nolako hizkuntzak ikasi behar ditugun, zein testuingururi dagokion hizkuntza bakoitzaren gizarte praktika zehatza. Indar arrotz eta ikusezina da dentsitatea, baina eraginkorra, berak agintzen baitu.
|
2023
|
|
Gainera, haien irudiko, ereduen eztabaida gaindituta dago, eta hau izan behar da helburua: zehaztea
|
zer
nolako hizkuntza politika behar den maila horiek erdiesteko. Adierazia dute ildo horretan egingo dizkiotela ekarpenak lege proiektuari.
|