Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 18

2002
‎Gabeziak: Zer nolako hizkuntza maila dauka?
2004
‎Hizkuntza batek bere gain hartuak dauzkan funtzioen zer nolakoa hizkuntza horren beraren estatus egoerarekin lotua dagoela dirudi. Funtzioen zer nolako hori izango dugu, inondik ere, hizkuntzaren erropen eta erakarpen indarraren adierazlerik zuzenena.
‎Horrelakoetan zer gertatzen da ustez ikasia duen bigarren hizkuntzaren erabilerarekin? Kultur bakartasunean oinarrituriko elebidunak zer nolako hizkuntza erabilera erakuts dezake bigarren mintzairan. Horra, gakoa.
2008
‎Arzalluzen haurtzaroa herri euskaldunaren altzokoa da nik dakidala, euskal nortasun horretan hazi zen ikasketak medio Azkoititik irten zen arte. Euskal etnokulturaren testuinguruan hazi eta hezi garen euskaldunok kultura modernoaren zer nolakoak hizkuntza arrotzean barneratu ditugu. Ez da harritzekoa, alde horretatik, euskara mundu zaharrarekin lotzea eta erdarak mundu berriarekin.
2011
‎Baina irakaskuntza, Txepetxek ongi erakutsi zuen bezala, hiru ontzietatik bakarra da, erdikoa, ezagutza garatzen duena. Motibapena ez da lantzen berezkotzat jotzen delako. era erabilera gizarte alorrekoa da, alegia, politikaren alorrekoa –nahi ala ez–, eta hor aipatu dugu jadanik zer nolako hizkuntza politika dago euskal herri guztian.
‎Nik ez dakit datozen hilabete eta urteetan zer nolako hizkuntza politika ezarriko den (diren) Euskal Herrian. Baina gauza bat dakit ziur, euskaldungoaren gehiengo handi baten nahiak bideratu nahi badira oso kontuan hartu dela Kontseiluak landu duen dokumentu hau, eta nekez urrundu ahal izango dela bertan ezarritako ildotik euskarak dagokion maila lortzea nahi duena.j
2012
‎Hizkuntza ordezkapen eta berreskurapen prozesuak aztertzeko bereziki baliagarriak dira glotobiografiak. hizkuntza erabiltzeko sozializazioaren arloan ikertzaileek aztertu izan dutena da haurrek zer nolako hizkuntza jokaera dituzten beharrezkoak eguneroko gizarte bizitzan egoki parte hartzeko. Azterketa horiek gizarte eremuetan (etxean, eskolan, erlijio jardueretan, aisialdian...) dauden hizkuntza jokaera egokiari dagozkion espektatiben jarraipena eta etena (continuity and discontinuity) nabarmendu dituzte (Schieffelin & ochs 1986, Garrett & Baquedano López 2002). hau da, haurrak hizkuntzaren erabilerarako arauez jabetzen dira hizkuntza gizarte jardueretan nola erabiltzen den ikusita eta egoera horietan parte hartuta:
2013
‎Euskara eskolan ikasi dutenek zer nolako hizkuntza identitatea erakusten duten bereziki interesgarria da, orain artean ezagutu ohi denetik ideia bereizgarriak aurreikusi daitezkeelako. Euskara murgiltze programetan ikasi duten ikerketa honetako pertsonak 18 urte bitarteko hiztun berriak dira.
2015
‎Umeek etxean ikusten dutena egingo dute kalean, eta ez da batere egokia, nire ustez, horrelako jarrerak kalean ikustea, eta gehien bat, horrelakoak ez moztea. Txikitatik ez baditugu horrelakoak mozten, helduak direnean zer nolako hizkuntza, jarrera,... izango dituzte gizartean ditugun sexualitate eredu desberdinen artean. Zer nolako erlazioak izango dituzte bikotekidearekin?
2016
‎Bere inguruan ikusi, entzun, sumatzen zituen kezkak azaldu zituen. Ikusia dugu «Gazte» astekarian zer nolako hizkuntza landu behar zen antzerkiak idazteko unean.
2017
‎Honetarako, ikerketa galdera hau formulatu da: Zer nolako hizkuntza baliabideaktransferitzen dituzte ikasle eleaniztunek euskara ikasterako garaian?
‎Hizkuntzen arteko elkarreragina: Zer nolako hizkuntza baliabidetransferitzen dituzte Lehen Hezkuntzako ikasleek euskara ikastekogaraian?
2018
‎Hizkuntza sozializazioaren paradigma honetatik, ikertzaileek haurrek beraien eguneroko bizitzan egoki parte hartzeko, zer nolako hizkuntza portaerak dituzten ikertu izan dituzte. Hizkuntza sozializazio honen ikuspegitik, eta Kasaresen hitzetan (2012:
2019
‎Konjugazio perifrastikoari hasiera eman zion belaunaldiaz nahiko dakigu dagoeneko; baina, aurretikoaz zer dakigu? Nola jakin zer nolako hizkuntza gaitasuna zuten gizon emakume horiek?
‎4 ) Dena den, hau aipatu eta, jarraian, galdera bat etorri zaigu burura: gizon emakume talde batek, bere hizkuntza Otik garatua... puntu hartara iritsi eta gure bazterketak egiten jarraituz gero, nola asma genezake zer nolako hizkuntza izan zen bere gurasoengandik jaso zutena. Protoeuskara ote da duguna?
2020
‎Hizkuntza erabiltzeko sozializazioaren arloan ikertzaileek aztertu izan dutena da haurrek zer nolako hizkuntza jokaera dituzten beharrezkoak eguneroko gizarte bizitzan egoki parte hartzeko. Azterketa horiek gizarte eremuetan (etxean, eskolan, erlijio jardueretan, aisialdian...) dauden hizkuntza jokaera egokiari dagozkion espektatiben jarraipena eta etena (continuity and discontinuity) nabarmendu dituzte(...) Hau da, haurrak hizkuntzaren erabilerarako arauez jabetzen dira hizkuntza gizarte jardueretan nola erabiltzen den ikusita eta egoera horietan parte hartuta(...) Beraz, haurrek hizkuntza kodeaez ezik hizkuntza erabiltzeko arau sozialak, hizkuntzen arteko hierarkia eta halakoak ere barneratzen dituzte.
2022
‎Hau da, euskara oso presente dagoen tokian euskara normaltasun handiagoz transmititu eta ikasten da. Dentsitateak agintzen du zein hizkuntzatan hitz egin behar dugun, zer nolako hizkuntzak ikasi behar ditugun, zein testuingururi dagokion hizkuntza bakoitzaren gizarte praktika zehatza. Indar arrotz eta ikusezina da dentsitatea, baina eraginkorra, berak agintzen baitu.
2023
‎Gainera, haien irudiko, ereduen eztabaida gaindituta dago, eta hau izan behar da helburua: zehaztea zer nolako hizkuntza politika behar den maila horiek erdiesteko. Adierazia dute ildo horretan egingo dizkiotela ekarpenak lege proiektuari.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia