2004
|
|
Zorretan gaude orduko Aracil harekin, oraingoaren ibileretan sartu gabe. Orduko hartan, izan ere, euskal soziolinguistikaren kultura
|
zertan
zetzan adierazi nahi bagenu, nik honako adierazle poetiko hau erabiliko nuke: –Hizkuntza bat ez da galtzen ez dakitenek ikasten ez dutelako, dakitenek erabiltzen ez dutelako baizik?.
|
2009
|
|
deitu liteke. Oso zaila da, berak halakorik batere sentitu ez duenari, sentimendu hori
|
zertan
datzan adieraztea; kontu eginda bereziki, berorri dagokion irudi bat antropomorfoa Jainkoarena ez dagoela.
|
2011
|
|
2 Bete ezazu taula hau, tratu txarren modalitate bakoitza
|
zertan
datzan adieraziz, eta horiek gertatzen diren egoera baten adibide bat emanez.
|
2012
|
|
Horren abiapuntua da ezinbestekoadela bereiztea nazio identitatea eta estatus administratiboa; hots, naziotasunaeremu subjektiboari (hau da, borondateari) dagokiola eta herritartasuna eremuobjektiboari. Etorkizunean, gai arantzatsu bat baino gehiago ebatzi dirahorren inguruan, baina, ematen du herritartasuna zehazteak ez lukeela gatazkahandirik ekarriko, gaur egun bertan bizitzea jotzen baita, nagusiki, baldintza bakarraeuskal herritartasuna
|
zertan
datzan adierazteko orduan. Are gehiago, idazlanarenegileek diotenez, litekeena da aniztasun politikoa edo nazio identitate desberdinenarteko elkarbizitza guztiz bideragarria izatea balizko Euskal Estatu batean.
|
2014
|
|
Arantzazu Loidik erabilitako espresioa da hau. Aitortu zidanez Imanol Lazkanok erabili izandu bertsolaritza
|
zertan
datzan adierazteko, jarduerari loturiko tentsioa, batez ere. Bertsolari pelikulan (Altuna, 2011) amildegiaren metafora erabiltzen da baina hanka puntetan egotearena aukeratu dut, gorputzarekin modu zuzen zuzenean lotuta dagoela uste dudalako.
|
2015
|
|
Ondorio horretara iritsi da baieztatutako diagnostikoen kopurua eta txerto berri baten bidez egindako lehen emaitzak arrakastatsuak izan direla, eta, horren ondorioz, Gineako saiakerak% 100ean frogatu dira. Artikulu honetan, Ebolaren birusak (EEE) gaixotasun agerraldiaren amaiera zein izango den eta txerto horren garapena eta aukerak
|
zertan
datzan adierazten da.
|
2017
|
|
nerabeen mundutik gustukoa ez duguna, helduen mundutik gustatzen ez zaiguna da. Eta ondorio horrek berdin balio du hizkuntzapraktikak deskribatzeko eta, baita, genero desberdinkeriaz hitz egiteko ere. aldiz, adiera sinbolikoetan oinarritzen da. horrela itxura fisikoa, arropa, edo hizkuntz erabilera, nesken identitate adierazgarri garrantzitsu bilakatzen dira (eckert, 1989: 256). ondorioz, mutilek zer egiteko gai diren erakutsi behar dute (egin). neskek, aldiz, bere izaera
|
zertan
datzan adieraztea dute helburu (izan). nire ikerketan ezberdintasun hauek ageri dira: mutilen artean txantxa, erronka, iraina eta ziria nagusitzen da eta hizkera horretan etengabe trebatzen dira. nesken artean, ordea, solasaldi luzeak eta txutxu mutxuak deituak izaten direnak gailentzen dira. azken finean, batzuk eta besteak hizkuntza performatzen ari dira. hizkuntzaren bidez, identitate zehatz batzuk jokatzen/ antzezten ari dira, eta hizkuntza erabilera horren bidez genero identitate batzuk performatzen dituzte:
|
|
...eta hizkuntzaren antropologian azken hamarkadetan proposatutako kontzeptuetan eta ikuspegian oinarritzeak hizkuntza praktikei begirada berri batekin hurbiltzeko aukera eman zidan. planteamendu teoriko metodologiko horiek oinarrizkoak suertatzen dira sozializazio bidez egiten den sexuaren araberako banaketaren sailkapena egiteko (mutilek zer egiteko gai diren erakutsi behar dute, neskek bere izaera
|
zertan
datzan adieraztea dute helburu), eta batzuen eta besteen hizkuntza praktika ezberdinduak oinarritzeko. hizkuntzaren bidez ere desberdinkeriak eta botere harremanak ezartzen dira. 1960ko hamarkadan, soziolinguistikaren garapenarekin batera, iritsi ziren arlo honetako azterketa sendoenak.
|
|
Ondorioz, mutilek zer egiteko gai diren erakutsi behar dute (egin). Neskek, aldiz, bere izaera
|
zertan
datzan adieraztea dute helburu (izan). Nire ikerketan ezberdintasun hauek ageri dira:
|
|
Lezo eta Pasai Donibaneko nerabeekin garatutako ikerketa hau Hizkuntzaren Antropologian azken hamarkadetan proposatutako kontzeptuetan eta ikuspegian oinarritzeak hizkuntza praktikei begirada berri batekin hurbiltzeko aukera eman dit. Alde horretatik, planteamendu teoriko metodologiko horiek oinarrizkoak suertatu zaizkit sozializazio bidez egiten den sexuaren araberako banaketaren sailkapena egiteko (mutilek zer egiteko gai diren erakutsi behar dute, neskek bere izaera
|
zertan
datzan adieraztea dute helburu), eta batzuen eta besteen hizkuntza praktika ezberdinduak oinarritzeko. Hizkuntzaren bidez ere desberdinkeriak eta botere harremanak ezartzen dira.
|