Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 15

2008
‎Azalpena, berriz, umeak hizkuntzaz jabe hiru helburuen arteko harremana. Lehenik, deskribapenak balio du haurraren hizkuntza arazoak zein diren zehazteko, hau da, zer esateko gai da. Zenbat hitz esaten ditu?
2009
‎Jolas eta erronka bat balitz bezala: mugak jakinda, horren barruan zer esateko gai zaren ikustea.
2010
‎Une batean, gainera, nola halako gonbita ere luzatu didazu: . Zuk ere baduzu zer esanik gai honetan, Gabino, Helenarekin bizi izan zenuena ez baitzitzaizun txantxetakoa gertatu, nik uste??, eta ea zer kontatzen dizudan. Gaiari ekiteko, ordea, berriro egin behar dut atzera, tuberkulosiak jota nengoèn garaira?
‎maiteminarena? ...reko sentimendu bat ere bada, giro estuak are muturrekoago bihur dezakeena; maiteminak, gainera, espazio bat eraikitzen du, espazio sekretua eta isolatua, amoranteek baino partekatzen ez dutena, errealitatetik bereiz, halako eran, non maitale horiek errealitatezko errealitatearen zentzua galtzen duten; maitemina, ondorioz, gaitz bat da, gaitz psikologiko bat, arinagoa edo larriagoa, zuk ere baduzu zer esanik gai honetan, Gabino, Helenarekin bizi izan zenuena ez baitzitzaizun txantxetakoa gertatu, nik uste??, amoranteak hiltzera ere eraman ditzakeena, batek bestea edo biek biak?, burua galduta.
‎Ematen zuen Mario erantzutera zihoala, baina Amaiak telefonoa harrapatu eta moztu egin zuen konexioa. Auskalo zer esateko gai zen Mario aztoramendu egoera horretan.
‎Romeo eta Julietarena, izan ere, beste esparru bat da: ...sentimendu bat ere bada, giro estuak are muturrekoago bihur dezakeena; maiteminak, gainera, espazio bat eraikitzen du, espazio sekretua eta isolatua, amoranteek baino partekatzen ez dutena, errealitatetik bereiz, halako eran, non maitale horiek errealitatezko errealitatearen zentzua galtzen duten; maitemina, ondorioz, gaitz bat da, gaitz psikologiko bat, arinagoa edo larriagoa —zuk ere baduzu zer esanik gai honetan, Gabino, Helenarekin bizi izan zenuena ez baitzitzaizun txantxetakoa gertatu, nik uste... —, amoranteak hiltzera ere eraman ditzakeena —batek bestea edo biek biak—, burua galduta.
‎Une batean, gainera, nola halako gonbita ere luzatu didazu: " Zuk ere baduzu zer esanik gai honetan, Gabino, Helenarekin bizi izan zenuena ez baitzitzaizun txantxetakoa gertatu, nik uste...", eta ea zer kontatzen dizudan. Gaiari ekiteko, ordea, berriro egin behar dut atzera, tuberkulosiak jota nengoèn garaira... nire orduko egoera jakin gabe nekez jakin baitezakezu beste guztia.
2011
‎Hona zer dioen gai horrekin lotuta, A. Lertxundik, irailaren 30eko (San Jeronimo eguneko) bere zutabean: " Ausardi handia behar da beste hizkuntza batean emandako emozioak sentitzeaz gainera, norbere hizkuntzaren ehundura emozionalera ekartzeko".
2014
‎Aipaturiko adibide horretan, hizkuntza jabekuntza prozesuan, argi ikusten da hiru helburuen arteko harremana. Lehenik, deskribapenak balio du haurraren hizkuntza arazoak zein diren zehazteko, hau da, zer esateko gai da. Zenbat hitz esaten ditu?
2015
‎Euskal Kultur Erakundean lan egiten nuelarik maiz aipatzen ginuen gure ondare saileko bilkuretan etxea, haren erran nahia eta garrantzia euskal gizartean. Bestalde, oroiturik Aihen ahula liburuan nihaurek xeheki kondatzen nituela sortetxeko berriak, jakin nahi izan dut beste idazleek zer zioten gai hortaz. Hastapen hartan, bakarrik etxea aipatu nahi nuen baina laster ohartu naiz etxekoak ere baitezpadakoak direla, etxekoek baitiote alabainan etxeari bizia emaiten.
2016
‎Denen artean lan egitea lortuko bagenu, ona izango litzateke Amasa Villabonaren etorkizunerako. Alkate izendatzerako, zure soldatak ika mika piztu zuen herrian. Zer diozu gaiaren inguruan. Alkate postuak nire bizitzan aldaketa handia eragingo zuela ikusten nuen eta ardura handiko lana izango zela. Biztanle kopuruaren arabera, tamainako beste herriekin alderatuta, antzeko soldata eskaini zidaten eta baiezkoa esan nuen.
‎Gero ikusiko da nola joango garen zehazten.Datozen partaidetzazko saioei begira. Zer esan gai honek berarekin zer ikusirik ez duela pentsa dezakeenari. M.S.L.: Guztiontzat da garrantzitsua. Herri eta jendarte parekide batean bizitzea denontzako da onuragarria.
2018
‎Izan ere, ingurumen plangintzak, legeak hala diolako, parte hartze prozesu baten bidez egin behar dira. Hau da, herritarrok badugu zer esana gai horietan ere", nabarmendu zuen Izetak.
2019
‎Aldez aurreko zenbait ohar arnasguneez jardun nahi dugularik gaurkoan, lanari taxuz heldu ahal izateko bada aurrez askatu beharreko korapilorik. honako lau puntuok, besteak beste, erantzun eske daude: a) zer dio gai honetaz hizkuntzasoziologiak, b) etxeko jardunetik zer dakigu zientzia arauz, arnasguneei buruz?; c) norentzat prestatu da lan hau, eta nola?
2022
‎Bolsonarok ez zuen nahi pertsona horiek etxean gelditzea eta fiskalizazioa etetea, baina gobernadoreek, alkateek eta Gorte Gorenak erantzun zioten ez zuela zer esanik gai horretan.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia