Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 308

2002
Zer nola zertzen da, bada, horrelako sare irekien baitan euskarazko aukera. Sare unibertsitarioaren euskarazkoa irakasle eta ikasle euskaldunek erabakiko dute.Ez dugu ahaztu behar, fisikari buruzko jakintzarik aurreratuenaren berri izateko, euskaldunok ezinbestekoa dugula ingelesa. Hargatik esan dut lehenago, gogokonukeen euskal saregunea, hauxe litzatekeela:
2003
‎Ikustekoa da zer nola puztuta bizi garen Ipar Amerika, Mendebaldeko Europa eta Japonia Hego Korea Taiwaneko gizarteak. Latinoamerikak nola halako itxura bat mantentzen du, oso «argalduta» bada ere.
‎J. M. S. Gizarte homogeneoek, baldin baleude, eta gizarte anitzek, denek behar dute oinarritu beren ongizate orokorra giza eskubideak betetzeko erabaki sendoan eta jokabide zorrotzean. Helburu hori zer nola betetzetik epaitu behar da estatu eredu baten edo bestearen izaera zuzenagoa ala okerragoa, hobea ala txarragoa.
2004
‎Bestalde, Estatuaren dimentsio makroa kontuan hartuta, arrunt adigaitza egiten zaigu dimentsio orokor horrek gugan duen eragin zuzena behar bezain argi konprenitzea. Giza eta gizarte bizitzaren eguneroko baldintzapen eta aukeretan, zer nola uztartzen dira elkarrekiko eraginean gizabanakoaren maila psikologiko mikroa eta maila soziologiko makroa. Mataza hau askatzeko asmorik gabe, egin ditzagun bizpahiru ohartxo.
‎Eta, hobe beharrez, bihurgune eta itzulingururik gabe jardunda, muinera bertara joko dut hastapenetik bertatik: hizkuntza politikaren auzian zer nola harilkatzen ote zaigu botere harremanen sare konplexu hori geure bizitza soziolinguistikoan. Ez gaitezen, arren, lurrin ederraren usain liluragarrian galdu, pentsaera konplexuaren aldare berrian.
‎guk zer nola genuen ikusi mundua,
‎haiek zer nola ikusiko duten,
‎guk zer nola genuen ikusi mundua,
‎haiek zer nola ikusiko duten,
‎Goizaldeko ordu txikietan idazteko ohitura dugunontzat, begien bistakoak izaten dira gauak sor ditzakeen ezusteko eta harridurak. Halakoxea suertatu zait niri bart, Jakinaldizkarirako kronika hau idazteko neke lorretan ari nintzela, zer nola jarri jakin gabe.
2005
‎Bigarren atalean, kontsumitzaileen eskubideak zer nola bortxatzen diren aztertzen dut. Horretarako, kontsumitzaile gisa dauzkagun eskubideak urratzen dituzten aldagai eta eragile ekonomiko, politiko, psikologiko eta soziologiko garrantzitsuenak aztertu ditut.
‎Guk ere oinarrizko ideia batzuk ekarri nahi ditugu horren heldugabe dagoen Euskal Soziolinguistikaren eremura, Antiguako hizkuntzalari donostiarrak esanen lukeenez, euskararen endoglosiaren alorrera. Han hemenka bildu ditugun ezpalak dira, beste hizkuntza batzuetan gauzak egun zer nola gertatzen diren erakusten digutenak; nola edo hala, euskararen baitan gertatuko diratekeen aldaketa eta berrikuntzek ez lukete aurkeztuko ditugunetarik guztiz urrun ibili; gune arras euskaldun batzuetako salbuespenak salbuespen direla eta egun nagusi dabilen eredutik guztiz urrun gelditu diren hizkeren errealitatetik landa, hori da euskara berriari buruz dakigun apurrak oraingoz adierazten d...
‎Ez izan inoiz buru herren. Ikusi duzu zer nola egin dudan nik behaztopa; amaren ametsa suntsitu dut, haren hil hurreneko irribarrea ezabatu...
2006
‎Justizia eta Zuzenbidearen eremuan, argitalpen hau oinarrizko tresna gertatuko da, arlo horretan hizkuntza normalizazioa lortzeko. Hari beretik, Adituen Batzordeak txostena argitaratu du, 2005 urteko irailaren 21ean, eta txosten horretan aztertzen da zer nola betetzen dituen Espainiako Gobernuak bere konpromisoak, Eskualdeetako eta Eremu Urriko Hizkuntzen Gutun Europarraren inguruan. Txosten horrek nolabaiteko hutsunea atzematen du, eta hutsune hori betetzeko balio dezake argitalpen honek.
‎Urtebete barru egingo dut errepaso orokorra, zergatik eta nola hasi eta zer nola moldatu naizen. Halaber, izan ditudan laguntzak, izan ditudan trabak, eta horiekin nahasian usteak, iritziak eta datuak.
2007
Zertatik nola egingo dezun karidarik373 onena.
‎Erregelamendu bidez ezarri ahal izango da ebazpen horiek zer nola argitaratuko diren.
‎4 Ikasleen guraso elkarteek irakaskuntza zentroetako lokalak erabili ahal izango dituzte, elkarteari dagozkion jarduerak gauzatzeko. Horretarako, zentroetako zuzendariek erraztu egingo dute jarduera horiek eskola bizitzarekin bat egitea, eskola bizitza ohikotasunez zer nola gauzatzen den aintzat hartuta.
‎2 Izendatutako langileek izan dituzte behar besteko gaitasuna, denbora eta tresneria egokia; eta behar beste langile izan dira, aintzat hartuta enpresaren tamaina, bai eta langileek dituzten arriskuak eta arrisku horiek enpresan zer nola banatuta dauden ere, lege honen 6 artikuluko 1 idatz zatiaren e) letrak aipatu xedapenek ezarri ginoan.
‎Muga hori errespetatuta, hitzarmen kolektiboetan ezar daiteke prestakuntza teorikorako zenbat denbora erabiliko den eta denbora hori zer nola banatuko den. Hala denean, hitzarmen kolektiboetan ezarriko da prestakuntza teorikorako erabilitako denbora eta benetan lanean egiteko denbora txandakatzeko edo pilatzeko araubidea.
‎Kontratu hori nahitaez idatziz egin da, horretarako ezarri ereduan. Kontratu horretan jaso dira jarduerak gutxi gorabehera izango duen iraupena, eta, aplikatu beharreko hitzarmen kolektiboan ezarritakoaren arabera, langileei deitzeko forma eta hurrenkera, bai eta, gutxi gorabehera, lanaldiaren iraupena eta horren orduak zer nola banatuko diren ere.
‎Erraza izango zen. Hamaika aldiz izanak ziren lehenago Munchen museoan, eta bazekiten zer nola jokatu behar zen museo hartan margolan bat lapurtzeko: hartu eta alde egin.
‎Alegia, helburua taldehori azaltzea da, baina, noski, hori azaltzeko lehenengo taldea sortu behar da.Sortzeko hortxe gabiltza ezaugarriak ezartzen, balioak, pertsonalitatea, nolasolas egin duen, norekin.... ezaugarri guztiak zehazten. Hori duguerronka, zer nola jantzi gaur egungo korporazio berria.
‎Marken azterketatik emaitza hauexek atera ditugu: zer nola ikusten dugunkanpo merkatua gure marken mapa jorratzeko. Horrela, Fagor eta De Dietrichmarkak paneuroparrak izango direla erabaki dugu.
‎Guretzat, komunikazio korporatiboa, enpresa zer nolakoa den azaltzea da: izaera duen, zer nolako ideiak dituen eta zer nola jokatzen duen esatea.
‎Portaera funtsezkoa da. Talde berri honek zer nolako portaera eduki beharduen , zer nola azalduko den merkatura, zer jokaera izango duen, ingurunearekikoizango duen mira... guztia zehaztu behar da.
‎Estilistika bera hemen zentzurik zabalenean ulertu behar dugu «teoría del decir, de los decires» bezala euren bariazio guztietan. Estilistikak, hizkuntza/ hizketa batean zer nola esaten denaz gain, zer nola isiltzen den, arakatu luke (hemen, zergatiko handi gabe, Humboldt-en autoritatea ailegatzen da) 1412 «No se entiende en su raíz la estupenda realidad que es el lenguaje si no se empieza a advertir que el habla se compone sobre todo de silencios»1413 Isiltasunak, ordea, ez dira indibidualak bakarrik. Ortega-ren esanean, hizkuntza bakoitzak esateko batzuk eta isiltzeko batzuk gainezartzen dizkio hiztunari, diferenteak hizkuntza batetik bestera.
‎Estilistika bera hemen zentzurik zabalenean ulertu behar dugu «teoría del decir, de los decires» bezala euren bariazio guztietan. Estilistikak, hizkuntza/ hizketa batean zer nola esaten denaz gain, zer nola isiltzen den, arakatu luke (hemen, zergatiko handi gabe, Humboldt-en autoritatea ailegatzen da) 1412 «No se entiende en su raíz la estupenda realidad que es el lenguaje si no se empieza a advertir que el habla se compone sobre todo de silencios»1413 Isiltasunak, ordea, ez dira indibidualak bakarrik. Ortega-ren esanean, hizkuntza bakoitzak esateko batzuk eta isiltzeko batzuk gainezartzen dizkio hiztunari, diferenteak hizkuntza batetik bestera.
‎Bigarrenetik hasita: lehenengo eta behin, enigma bat dela aitortu behar da, hitza («harria») eta objektua (harria) zer nola dauden betiko lotu loturik elkarri. Baina lotuak badaudena, ezbairik gabeko datua denez, esplikazio bat entsea genezake.
‎Begietako betaurrekoek aurrerantz ikusteko balio dute, ez begiaren atzerantz. Munduaren ezagutzaren baldintzak munduaren baldintzen barruan gelditzen dira; kategoriek ez dute balio munduaren kanpotik zer dagoen eta zer nola diharduen jakiteko (munduaren kausa transzendente hipotetiko batek, adibidez): munduko kausak ezagutzeko balio dute, munduaren kausak ezagutzeko ez, dio Kant-ek.
‎Adibidez, ez nieke ezetzik esango gazteentzat etxebizitzak egiteko proposamenei, ezinduei laguntzekoak direnei…, dela horiek alkatetzak aurkeztuak izan, dela oposizioko talderen batek. Gainontzeko gaietan gaiak berak esango dit zer nola jokatu. Hori bai, garbi utzi nahi dut gauza puntual batzuetan proposamen batzuekin ados egoteak ez duela esan nahi gaur egun Udalaren presidentzia dutenekin inolako akordiorik edo aldez aurreko adostasunik lortzeko prest nagoenik.
‎Juan Luis Zabala sutzen duten gauza bertsuek sutzen naute ni ere. Zabalari bezala beste lau idazleri euskal literatura zer nola ikusten duten galdetu diete Nabarra aldizkarian (76 zenbakia, 2007ko uztaila," Gure letren balorea"). Azkoitiarrak, testuan aurrera, honakoa dio:
‎Gertatzen zitzaion ere, baieztatzen bazuten bederen, bere ilober berak irakurtu ixtorien kondatzea, bainan, bere eran, liburuan ikasiak eta berak asmatuak nahasten baitzituen berdin. Bere burua bere eguneko egitateak bezain eklektikoa zuen, eta hain desberdin edo aldakorra nun ez zitaken sekula erran ahal izan zer nola eta nun eginen edo erranen zuen.
‎Grefierrak deitu zituelarik, Pettanek hartu zuen boneta eskuan, besoa eman Kattalineri eta sartu ziren biak tribunaleko gela handian, banka baten puntan jarri beste jende zonbaiten artean eta ixil ixila, burua apal, beha egon zer nola pasatuko zen. Jaun juje arropadun bat han zagon jendeari buruz jarria, bi epaile lagun aldean zituela berarekin solasean ari.
2008
‎–(?) Kontatu nizun aurreko batean zer nola joan zitzaigun Guadabrezora egin behar genuèn bidaia, baita nola Ama Birjinak babestu gintuen, markesa andereak ez du inongo dudarik behintzat, heriotza seguru batetik.
‎–(?) Gaur beste kontu bat nahi nuke hizpide. Aurreko batean kontatu nizun zer nola dauden Nazario eta bion arteko harremanak. Bada, gaur esaten dizut ezkontzeko asmotan gaudela aurki, baita don Honoratok ezkonduko gaituela ere, Nazarioren anaietako batek.
‎Horiek horrela izanik, herritarrak bere etxetik eta ordena gailuaren bidez eskatuko ditu diru-laguntzak, erroldatze ziurtagiriak edota isunak ez ordaintzeko inprimakiak. Jakina, herritar horrek ez du inor izango aldamenean, zer nola bete behar duen esateko, eta horregatik, behar beharrezkoa izango da azalpen argiak eta hizkera kontrolatua (adituek zaindutakoa) erabiltzea.
‎Beste kontu bat da zerk bultzatu gaituen gai horren inguruko hiztegia egiten saiatzera. Uste dugu egunero, oharkabeko hainbat elkarrizketa etnometeorologiko izaten dugula, eguneko eguraldiaz mintzatzen gara, asteburuko iragarpena hizpide izaten dugu, telebistako eguraldi iragarleak adi adi entzun eta ikusten ditugu, tenpora kontua apurka apurka ikasten dugu eta sarri kontatu edo irakurri izan dugu zer nola eragiten dion Mari jainkosak Euskal Herriko eguraldiari. Gainera euskara, hizkuntza gutxiagotua izanez, edo ez dakigulako, edota alboko erdaren estutzea ezin bortitzagoa delako alor honetan erabil genezakeen bezain ondo ez dugu erabiltzen.
‎Zer nolako proposa mena egingo dion ez dakit, baina lantalde horrek zerbait proposatuko dio Euskaltzaindiari: alegia, esango dio zer nola jokatu lukeen Euskaltzaindiak lantalde horren iritziz. Kontuz, gero!
‎Plana zer nola gauza daitekeen aztertzeko eztabaidak berehala hasiko direla adierazi zuten; atalez atal hegazkin konpainiaren funtzionamendua zein den ikusi, eta zein lanpostu bertan behera laga daitezkeen aztertuko dute. Udazkenean sindikatuekin harremanetan jartzeko prest agertu da hegazkin konpainiako zuzendaritza, hartu beharreko neurrien gainean haiekin ere eztabaidatzeko.
‎Ondoren, Callejeros saioaren barruan, Ladrillos rotos erreportajea ikusi da (22:35). Programako berriemaileak Espainian barrena ibiliko dira, ekonomiaren krisiak etxegintzan zer nola eragin duen aztertzeko. Monografikoa. Qui, n paga la crisis?
‎Maiatzaren 20an telebistan ikusi nituen atxilotuen argazkiak eta berehala sumatu nuen atxilotuko nindutela. Goizaldera, lanera nindoala, atxilotu ninduten.Intxaurrondora eraman ninduten, handik berriro etxera miaketa egitera eta zuzenean Madrilera.Atxiloketa, galdeketa… zer nola igaro zenituen ordu horiek. Bost egunez luzatu zuten inkomunikazioa. Gogorra izan zen, oso nekatuta amaitu nuelako.
‎Fikzioa eta errealitatea nola uztartu? Literaturaren bidez zer nola kontatu benetan gertatutako jazoerak. Galdera asko ziren, eta gehienak erantzun gabe utzi zituzten, baina Galeuscaren XXV. edizioa zabaltzeko Edorta Jimenezek, Julia Jodarrek eta Marilar Aleixandrek egin zuten bizitu zuten.
‎"(...) Kontatu nizun aurreko batean zer nola joan zitzaigun Guadabrezora egin behar genuèn bidaia, baita nola Ama Birjinak babestu gintuen –markesa andereak ez du inongo dudarik behintzat– heriotza seguru batetik. (...) Geroztik, baina, denbora pixka bat pasatu da, eta beste bat da Ama Birjinari egiten diogun eskaria.
‎"(...) Gaur beste kontu bat nahi nuke hizpide. Aurreko batean kontatu nizun zer nola dauden Nazario eta bion arteko harremanak. Bada, gaur esaten dizut ezkontzeko asmotan gaudela aurki, baita don Honoratok ezkonduko gaituela ere, Nazarioren anaietako batek.
2009
‎Ez du bere burua salduko. Saratarrak badaki nora nondik joaten den, eta zer nola erran daitekeen.
‎— Zer nola, edo hobetzeko proposamena lantzeko atala. Atalak hiru azpiatal ditu:
‎Bizikletan Asier Armstrong ezizena jarri dio Txikonek, eta Dhaulagirin egon zirenekoa gogora ekarri: lehen egunak oso txarto pasatu zituen, baina pixkaka sasoia hartzen joan zan, ta ikustekoa izan zan gailurreko egunean zer nola altxatu zeban aldatsa!. Alegia, indar handitzen joaten dela denbora pasa ahala.
‎Ahaztezinak niretzat. Ez dakit zer nola islatu dudan ikusitakoa. Saiatu, ahalegindu naiz interes apurra zutenak aireratzen.
‎Baina erregimenaren trantsizioan zer nola gertatu zen ikusirik, frankismoarenhausturaren aurrean, frankismoaren erreforma irabazle irten zen. Itun horretanzerikusia zuten alderdi politiko antifrankistek ez zuten atera nahi izan argira zergertatu zen benetan.
‎Horrez gain, bestelako hauek ere lagungarriakizan daitezke: zer nola hartu gaituen elkarrizketatuak, nolako harremana lotu denelkarrizketatuaren eta ikertzailearen artean, inoiz harremana baldintza dezaketenaldagaiak: adina, generoa, jatorria, formakuntza, ideologiak.
‎120). Francoren diktadurak hastapenetik ezarritako memoriareneta ahanzturaren arteko tirabiraren baitan (zer «gogoratu» behar zen eta zer«ahaztu» behar zen), memoria ofiziala zer nola eraikitzen den eta zer nola mantentzen den erakusteko hamaika adibide utzi dizkigu. Horien artean ikusgarrienakforma fisikoa dutenak dira, memoria ofiziala monumentuz jantzi zutenak, adibiderik ezagunena eta esanguratsuena diktadorearen hilobi izateko eraikitako Vallede los Caidos bera izaki.
‎120). Francoren diktadurak hastapenetik ezarritako memoriareneta ahanzturaren arteko tirabiraren baitan (zer «gogoratu» behar zen eta zer«ahaztu» behar zen), memoria ofiziala zer nola eraikitzen den eta zer nola mantentzen den erakusteko hamaika adibide utzi dizkigu. Horien artean ikusgarrienakforma fisikoa dutenak dira, memoria ofiziala monumentuz jantzi zutenak, adibiderik ezagunena eta esanguratsuena diktadorearen hilobi izateko eraikitako Vallede los Caidos bera izaki.
‎Bi norabideko prozesu bat gertatu dahalakoetan, norberaren esperientziaren eta ikuspegi zabalago baten arteko harremanean: batetik, norberaren senitartekoei gertatutakoari buruz jakin mina piztenda lehenik, eta ondotik letorke ikuspegi zabalago baten baitan zer nola txertatzendiren jakin nahi izatea. Bestetik, gertakari jakin batzuen gaineko ezagutzatikabiatuta, norberaren senitartekoei zer nola eragin zien jakin nahia.
‎batetik, norberaren senitartekoei gertatutakoari buruz jakin mina piztenda lehenik, eta ondotik letorke ikuspegi zabalago baten baitan zer nola txertatzendiren jakin nahi izatea. Bestetik, gertakari jakin batzuen gaineko ezagutzatikabiatuta, norberaren senitartekoei zer nola eragin zien jakin nahia. Lehen bideasenideek urratutakoa izan ohi da; bigarrena aldiz, sarritan ikertzaileek jorratutakoa, nahiz eta hau ez den sistematikoki beti aplikatzen.
‎prozesu baten ondoriozlortu dute lekukotzek egun dute tokia. Memoria prozesuak zer nola artikulatzendiren eta batik bat zer nola uztartzen diren iraganaren errepresentazio gisa aztertubeharra dago. Orainetik iraganera atzera begiratua eraikitzen denaren kontzientziaaztertu duten ikertzaileek jasotzen dutenaren haririk, lekukoek prozesu hauetanzeresan berezia dute.
‎prozesu baten ondoriozlortu dute lekukotzek egun dute tokia. Memoria prozesuak zer nola artikulatzendiren eta batik bat zer nola uztartzen diren iraganaren errepresentazio gisa aztertubeharra dago. Orainetik iraganera atzera begiratua eraikitzen denaren kontzientziaaztertu duten ikertzaileek jasotzen dutenaren haririk, lekukoek prozesu hauetanzeresan berezia dute.
Zer nola daude, orain, herrialdeko giza eskubideak?
‎Nola kudeatuko dute beste estatutu bat? Zer nola mamituko da erabakitzeko ahalmena. Ez al dugu erabakitzeko ahalmena behar ekonomiako gai giltzarrietan?
‎Nafarrak hiru titularrik gabe azaldu ziren, eta majo ordaindu zuten hori. Denera, hamazortzi tanto soilik egin izanak ederki azaltzen du zer nola jardun ziren. Kadeteetan, ordezkoak kantxaratu zituen, eta Aurrera Saiazekoek ez zieten batere aukerarik eman.
‎Salaketa horiek larriak dira, eta serioski ikertzea eskatzen dute behingoz. Horretarako eskubidea dute nerabe erasanek, eta gizarteak jakin egin behar du zer nola dabiltzan zerbitzu publikoak.
‎Airera edo ibaietara isuritako substantzia bakoitzaren ondoan kilogramoetan adierazita baitaude, urteko, atalase balioa edo muga baimendua ageri da. Ez dago aztertuta hondakinen, zarataren eta antzeko ingurumen eraginen inguruko kudeaketa nora doazen eta zer nola tratatzen dituzten.
‎Gaur, bost urteren buruan, zilegi da honako hau galdetzea: Zer nola zuritu lezake Espainiak, bestela, ezker abertzalearen legez kanporatzea. Nola izango zatekeen zilegi, bestela, Patxi Lopez lehendakari izatea eta azpilanean aritzea, egiaz aritua den bezala, herrialde horretan euskalduntzea galarazita eta hezkuntza alorrari atzera eginarazita ikuspegi euskalzentriko batetik?
‎Horregatik, abokatuei eskatzen diegu beren defendatuei ongi azal diezaietela zertan datzan benetan gizartearentzat lan egiteko zigorra eskatzea, alegia, azaltzeko zigor hori betetzeak zer nola aldaraziko dien eguneroko bizimodua, zein protokolo jarraitu duten, eta abar.
2010
‎Auzi askoren eraginez, galzorian dago Nobelen ondarearekiko errespetua. Nire ustez, Nobel fundazioak hobe du goitik behera berrikustea zein zen Nobelen benetako asmoa, zer nola bete izan den iraganean eta etorkizunean zer nola ekar diezaiokeen onurarik handien gizateriari. Ez dut ukatuko, ezin harrigarriagoa iruditzen zait ni neu izatea lehenbizikoa sariaren edukiari buruzko azterketa legezko bat egiten.
‎Auzi askoren eraginez, galzorian dago Nobelen ondarearekiko errespetua. Nire ustez, Nobel fundazioak hobe du goitik behera berrikustea zein zen Nobelen benetako asmoa, zer nola bete izan den iraganean eta etorkizunean zer nola ekar diezaiokeen onurarik handien gizateriari. Ez dut ukatuko, ezin harrigarriagoa iruditzen zait ni neu izatea lehenbizikoa sariaren edukiari buruzko azterketa legezko bat egiten.
‎Batzuena, tristea ez ezik, saldukeria da. Badakite zelaian zer nola bizi diren gauzak, baina hedabidearen komenientziazko presioak irentsi, eta edozer gauza esateko gai dira polemika sortzeagatik.
‎Guztia ez baita sinetsarazi nahi diguten bezalakoa. Emakumeak badu aske izaterik, zer nola norekin egin esaten diguten eskema zorrotzetatik kanpo. " Aski da izeneko maitagarria duela 20 urte agertu zitzaidan aurrenekoz, nire ezkontza baino bi egun lehenago, hiru hilabeteko nengoela, eta... salbatu egin ninduen!", dio Nunila Lopezek liburuaren amaieran.
‎Einsten belaunaldia, Gamers... Informazio eta komunikazioaren garaikoak dira," bertakoak". 5 Hori horrela, gazte horiek zer nahi duten, zer nola funtzionatzen duten, zer nahi eta zer gorroto duten jakitea obsesio bihurtu da azken bolada honetan. Hamaika focusgroup eta ehunka ikerketa egiten ari dira mundu osoan etorkizuneko kontsumitzaileen profila aurresan ahal izateko, honek merkatuan abantailak emango dizkigulakoan.
‎Irakasleak zer nola jokatzen duen jakitea ere komeni da: zer saritzen duen, zer zigortzen, aurreko azterketetan erabili dituen galderak jarri ohi dituen berriz, test moduko azterketen zalea den edo ohiko azterketak nahiago izaten dituen...
‎Parke horiek nola zainduta dauden aztertu dugu (mantentze lanak, garbitasuna...), zer nola hornituta dauden eta zer zerbitzu eskaintzen dituzten erabiltzailearentzat (informazioa, irispideak eta segurtasuna).
‎Azken aldian pilotaren ingurukoak izan dira bere lanak. Ikasleekin zer nola moldatzen den erakusteaz gain, dantza emanaldi berezi horietako batera ere lagunduko dute Balerdi.
‎Zuk, hala ere, nahi duzuna esango duzu Sabinoz, badakit, baina niri, Feliperen osabaren ezpainetatik abertzaletasun modernoaren sortzailearen izena entzun ahala, leiho bat zabaldu zitzaidan, are gehiago zabaldu zitzaidana zer nola pentsatzen zuen Sabinok jakin nuenean, zeren, nire zalantzak argibidean jartzeko, Feliperen osabak esan baitzidan mapa ofizial bat zegoela, baina mapa ofizial guztiak ez zirela betiko:
‎–Are gehiago? dio Isabel Velázquezek bere txostenean,, horietako askok emandako datuei esker, plantea liteke aro garaikidekoak direla, zehaztu gabe zer nola egin diren, hots arkeologoen kanpainen ondorioz edo aurreko hamarkadetan, baina, edonola ere, nire ustez, ez XX. mendean baino lehenago?.
‎Zuk, hala ere, nahi duzuna esango duzu Sabinoz, badakit, baina niri, Feliperen osabaren ezpainetatik abertzaletasun modernoaren sortzailearen izena entzun ahala, leiho bat zabaldu zitzaidan, are gehiago zabaldu zitzaidana zer nola pentsatzen zuen Sabinok jakin nuenean... zeren, nire zalantzak argibidean jartzeko, Feliperen osabak esan baitzidan mapa ofizial bat zegoela, baina mapa ofizial guztiak ez zirela betiko: 1639an ez zela Portugal agertzen, baina 1640an bai, independentzia lortu izanaren ondorioz; eta esan zidan gero:
zer nola haragiztatuko den geroan.
‎Udalek zer nola eragin dezakete nerabeengan euskara sustatzeko programa hauetan guztietan?
‎Gaur egun antzeko bereizgarriak ditugu, herrialde bietakook nahi dugu Europako Batasuneko kide izatea, bizimodu normal bat desio dugu. Baina zer nola ikusten eta hartzen gaitu EBk. Eta beste funtsezko galdera bat:
2011
‎«Itsasoa bare bare dagoenean ere badaude arriskuak. Igeri egitera joan aurrera, eta bueltan etortzeko ezinean geratzea nekeak jota».Hil direnen kopurua handia bada ere, Gipuzkoako Gurutze Gorriko arduradunek gogorarazi dute zer nola gertatu diren ezbeharrak. Herrialde horretan zendu dira erdiak, eta gehienak, uretan hildako bostetik lau, garai eta leku desegokian ari ziren bainua hartzen.
‎«Dena ez zazu atera/ ez zaitez izan tentela/ jakin ezazu Ibex a/ orain gorantz ari dela. / Ez, ez lehen probatu/ dut hain destinu krudela/ eta ikusi zer nola/ geratu zaidan sakela. / Gaur nere lau xoxen bila/ harro nator ni horrela/ bankuei irabazi/ dien kliente bezela;/ sentitzen justizia/ egiten ari naizela».
‎Duela gutxi hauteskundeak izan dira, eta emaitzak ere oso ezberdinak izan dira tokien arabera, Gipuzkoan, Bizkaian, Nafarroan... Zer nola ikusten dituzu, historialari baten ikuspegitik, euskal herriak. Nafarroak zer toki dauka Euskal Herrian?
‎Sartu berriz ere elikagaiak hozkailuan, eta, bide batez, aztertu zer nola dauden eta noiz iraungiko diren.
2012
‎Pertsona guztiok ditugu eskubide batzuk, pertsona izate hutsagatik, eta guztiei zor zaie errespetua; baina duintasuna, pertsona duin bat izatea, oso bestelako kontua da, eta bizi osoan landu beharrekoa, egunez egun. Lana, emakumeon taldeari dagokigunez, gizartean aurrez aurre jardutea genero borrokan, ezinbestekoa da oraindik ere. Baina, hona ekarri nahi dut ezinbestekoa dela norbera aldatzea, eta orain hizpidera ekarri nahi dut gizonentzako betebehar kategoriko bat, alegia, agindu edo jokabide moduko bat, zer nola jokatu behar dugun adierazten duena, baina gizonei berei sortu behar zaie, beren arrazoimenetik, beren burua errespetatzeko interesetik. Giza duintasuna libreki sortzen da, egin egiten da, nahiaren nahiaz, legeaz haraindi; ez datorkigu kanpotik, ez gatoz mundura duintasunaren jabe.
‎1.309 orrialdeko liburua atera du berriki, Critica argitaletxearekin, La financiacion de la guerra civil española izenburupean. Liburuak ikuspegi orokorra jasotzen du, kolpezaleen eta errepublikarren ekonomia eta finantzak benetan zer nola gauzatu ziren azaltzeko. Lan zabal horretan, beraz, bi aldeen finantzak aztertzen ditu, bai eta bankuen eta kutxen egitekoa, errepublikarren eta frankisten diru bilketak, eta Kataluniaren eta Euskal Herriaren independentzia finantzarioa.
‎Baliabideak behar ditugula esaten ari naiz ni. Eta gero bakoitzak dakuske zer nola non aplikatu.
‎Horrez gain, aintzat hartzen da no frost delakoa baduen edo ez, eta zer nola jartzekoa den (nonbaiten sartuta edo independente uztekoa).
‎Kalitate dietetikoari buruzko ondorioak ateratzeko, bi astetako menua aztertu da (lehen platera, bigarrena eta postrea), eta aintzat hartu da zer nolako elikagaiak eskaintzen dituzten, zenbateko maiztasunez jartzen duten elikagai talde bakoitza, eta platerak zer nola prestatzen dituzten.
‎Garrantzitsua da jakitea bateria zer nola dagoen, baita ekoizleak nolako baldintzak jartzen dituen ere aldatu ahal izateko.
‎Ingurumenaren alde jarduten duten GKEen ustez, erosketak egiteko garaian, gehienok ez dugu kontuan hartzen gure kontsumo moduek zer nola eragiten dioten planetari.
‎Hau, astegunetan, Historia Santuaren laburpenen bat edo Frayssinous abadearen Conferences izaten zen, eta, igandean, olguratarako, Génie du Christianisme tik pasarteren batzuk. Zer nola entzun izan zuen, lehenengo aldietan, lurreko eta betikotasuneko oihartzun guztietan errepikatzen, malenkonia erromantikoen auhendura ozena! Bere haurtzaroa merkatari auzalde bateko denda zoko batean iragana izan balitz, agian bere barnea zabalduko zitzaien naturaren eraso lirikoei, zeinak, komunzki, idazleen azalpenen bidez besterik ez baitzaizkigu heltzen.
‎Bestalde, han hor agertzen dira erranaldiak: nor nola edo zer nola ozkatzen düe.
‎Eginmolde bakoitxak ez dü erakusten zer nola gaüzak doatzan, antzezkideen jelkaldiek eta sartzeek baizik, emaiten dütüen hitzeki batean. Hots, erritüalak dü jokü güzia aitzinarazten.
‎Beren etxeetan direno, badakie nausi direla. Joaiten direlarik, ez dakie zer nola agitüko den, borroka bat baizik abiatüko düela eta geroürrentüko. Barnen, mündü ezagünean dira; kanpoan, aldiz, ezezagünean.
2013
‎Lehen erantzunean Barcinak ukatu egin zuen horrelako kontuetan nahastua izan dela. «Nahastu egiten zarete», hasi zen esaten, eta kazetariei iradoki zer nola pentsatu behar duten: «Presidente honek ez du zerikusirik Nafarroako Kutxako bileren akten lanketarekin».
‎Ikerketa gehienek ez dute bide horretatik jo: zuntz ugariko elikagaiek zer nola eragiten duten aztertu dute, ez zuntza duten gehigarrien eragina.
‎Hori hala balitz, berrikusi egin litzateke dieta, gaur egun zer nola elikatzen garen jakinda, kaltzio gabezia hori segur aski ez baita izango kaltzio gutxiegi hartzeagatik, proteina eta gatza neurriz kanpo hartzeagatik baizik: bi osagai horiek kaltziogabetu egiten dute organismoa eta eragotzi egiten dute mineral hori xurgatzea.
‎Oiloak non eta nola edukitzen dituzten ikusi behar da, zenbat leku izaten duten eta, ekoizpena ekologikoa denean (oiloak aske ibiltzen dira eta pentsu ekologikoak jaten dituzte), zer nola elikatzen dituzten.
‎Pedrok ongi baino hobeto jakin behar zuen zertaz ari zitzaion aita, baina, arestian lez, egoerari aurre itsu egin beharrean, eskarmentu ederra hartu zuen Almudena eta Erminiorekin izan zituèn istiluekin, horrela jokatzeagatik!? eta zer nola guztiei etekinik handiena ateratzeko asmotan, eroarena egitea erabaki zuen, burua ezker eskuin mugitu, ezpainak bildu eta besagainak jasoz.
‎Pedrok ongi baino hobeto jakin behar zuen zertaz ari zitzaion aita, baina, arestian lez, egoerari aurre itsu egin beharrean –eskarmentu ederra hartu zuen Almudena eta Erminiorekin izan zituèn istiluekin, horrela jokatzeagatik! – eta zer nola guztiei etekinik handiena ateratzeko asmotan, eroarena egitea erabaki zuen, burua ezker eskuin mugitu, ezpainak bildu eta besagainak jasoz.
2014
‎Eginiko gogoetaren helburua garbia izan zen, arnasguneen inguruko lan jarduna egituratzea, ahalik eta oinarri teoriko sendoena eta zorrotzena abiapuntu izanda, baina, baita ekintzara bideratutako edota operatibo egiteko oinarria izatea. Arnasguneen gaiari euskalgintzatik zer nola heldu diogun eta gogoeta horietatik dinamikak zer nola abiatu dituen hobeto ulertzeko argibideak ematen saiatuko gara hemen. Bai eta probokazio intentzio guztia duten proposamenak ere.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
zer 246 (1,62)
Zer 52 (0,34)
ZER 2 (0,01)
Zergatik 2 (0,01)
zerk 2 (0,01)
Zertatik 1 (0,01)
zerarekin 1 (0,01)
zerari 1 (0,01)
zeren gainera 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
zer nola egin 56 (0,37)
zer nola egon 15 (0,10)
zer nola eragin 11 (0,07)
zer nola gertatu 8 (0,05)
zer nola jokatu 8 (0,05)
zer nola aldatu 7 (0,05)
zer nola ikusi 7 (0,05)
zer nola hartu 6 (0,04)
zer nola moldatu 6 (0,04)
zer nola bizi 5 (0,03)
zer nola antolatu 4 (0,03)
zer nola azaldu 4 (0,03)
zer nola bete 4 (0,03)
zer nola erantzun 4 (0,03)
zer nola funtzionatu 4 (0,03)
zer nola gauzatu 4 (0,03)
zer nola guzti 4 (0,03)
zer nola jardun 4 (0,03)
zer nola aurkeztu 3 (0,02)
zer nola banatu 3 (0,02)
zer nola heldu 3 (0,02)
zer nola joan 3 (0,02)
zer nola kudeatu 3 (0,02)
zer nola landu 3 (0,02)
zer nola pentsatu 3 (0,02)
zer nola ulertu 3 (0,02)
zer nola abiatu 2 (0,01)
zer nola ari 2 (0,01)
zer nola ekarri 2 (0,01)
zer nola elikatu 2 (0,01)
zer nola erabili 2 (0,01)
zer nola eraiki 2 (0,01)
zer nola esan 2 (0,01)
zer nola gogoratu 2 (0,01)
zer nola ibili 2 (0,01)
zer nola jarri 2 (0,01)
zer nola komunikatu 2 (0,01)
zer nola kontatu 2 (0,01)
zer nola mamitu 2 (0,01)
zer nola prestatu 2 (0,01)
zer nola sortu 2 (0,01)
zer nola ukan 2 (0,01)
zer nola uztartu 2 (0,01)
zer nola adierazi 1 (0,01)
zer nola aitortu 1 (0,01)
zer nola aldarazi 1 (0,01)
zer nola altxatu 1 (0,01)
zer nola amaitu 1 (0,01)
zer nola argitaratu 1 (0,01)
zer nola atera 1 (0,01)
zer nola aukeratu 1 (0,01)
zer nola azaleratu 1 (0,01)
zer nola baldintza 1 (0,01)
zer nola baloratu 1 (0,01)
zer nola bidaiatu 1 (0,01)
zer nola biziraun 1 (0,01)
zer nola bortxatu 1 (0,01)
zer nola bozkatu 1 (0,01)
zer nola datorren 1 (0,01)
zer nola deitu 1 (0,01)
zer nola deseraiki 1 (0,01)
zer nola edan 1 (0,01)
zer nola egituratu 1 (0,01)
zer nola egokitu 1 (0,01)
zer nola ekoitzi 1 (0,01)
zer nola eman 1 (0,01)
zer nola entzun 1 (0,01)
zer nola erlazionatu 1 (0,01)
zer nola erran 1 (0,01)
zer nola etorri 1 (0,01)
zer nola ezagutu 1 (0,01)
zer nola gauza 1 (0,01)
zer nola gerturatu 1 (0,01)
zer nola giro 1 (0,01)
zer nola haragiztatu 1 (0,01)
zer nola harilkatu 1 (0,01)
zer nola hil 1 (0,01)
zer nola hornitu 1 (0,01)
zer nola idatzi 1 (0,01)
zer nola igaro 1 (0,01)
zer nola ikasi 1 (0,01)
zer nola iragan 1 (0,01)
zer nola irakatsi 1 (0,01)
zer nola isildu 1 (0,01)
zer nola islatu 1 (0,01)
zer nola jantzi 1 (0,01)
zer nola jaso 1 (0,01)
zer nola kantatu 1 (0,01)
zer nola kokatu 1 (0,01)
zer nola lagundu 1 (0,01)
zer nola lan 1 (0,01)
zer nola lotu 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia