2000
|
|
Madarikazioak gazteleraz botatzen bazituzten ere, gainontzekoa hizkuntza arrotz hartan. Halaxe, beterik," Como aprender el vasco facilmente" liburu idorra eskuratu paperari ingia deitzen zioten horietakoa eta zer edo
|
zer
ikasi nuen. Nire lizentziatura lau urte beharrean hiru urtetan amaitu ondoren, nire bizitza aldatu duen erabakia hartu nuen.
|
|
Inork ez daki hau hemen dagoenik, maila horretan. Desajuste hori bukatu behar da,
|
zer
ikasia bai baina zer irakatsia ere badugu, asko. Komeni zaigu ahalegin hori egitea, eta ez bakarrik etxean beste prestigio bat izateko.
|
|
Une honetan elkarteak egin duen bidearekin, nazioartekotasuna planteatzea tokatzen da. Eduki ditugun esperientzia gutxi horiek oso onak izan dira,
|
zer
ikasia ere badugu; eta bestetik, antolakuntza maila aldetik seguruenik munduan egokienak izango gara horrelako kontinente arteko topagune izateko. Behar bada topagune iraunkor.
|
|
Nafarroako gizarteak berak haren sektore zabal batek hobe esanda eman digu
|
zer
ikasi, ezen gure mezuen gainetik euskara onartu egin baitu. Garbi da abertzaleen jarrera politikoak neurri txikiagoan egin duela aitzinera, gizarteak euskararekiko erakutsi duen atxikimendua baino.
|
|
Organizazio eskema zehatzak, Administrazioaren parte hartze orokorra eta zabala. Badugu, bai, Kataluniatik, urrundikbederen,
|
zer
ikasirik; eta katalanek badakite, Marik berak aitortzen duenez: –gureesperientziak beste hizkuntz komunitateentzat interesgarria den zerbait izango duelakoan nago??
|
|
Mattin ere, Villagrandeko dukearen palazioan hiru urte eskas egin ondoren, etxean genuen; edo, xeheroago eta zehatzago erraitearren, gure etxean aitaren berrogeita hamargarren urtebetetzeko festa ospatu zenetik genuen Mattin etxean —erran behar ote dizut, jaun André, ezen nehoiz ez bezala ikusi nuela Mattin nigarretan, noiz eta, festaren ondotik, Villagrandeko dukearen semea Madrilerat itzuli baitzen, Mattin Urbiainen utzirik? —, zeren aitak nahi baitzuen, alde batetik, Mattin negozioen munduan gero eta gehiago sartzea eta trebatzea, eta hargatik erraiten zion: " Seme, hik ere badaukak
|
zer
ikasirik negozioen mundutik, zeren, biharko egunean markes izanen bahaiz ere, eta, halatan, trabailuaren neketan higatuko ez bahaiz ere, ez zaik gaizki etorriko jakitea zein diren diruaren bideak, heure ondasunen hobeki enplegatu ahal izaiteko", eta hargatik ere zuen donejoanetarako prestaturik eta istalgaraturik bidaia bat, harat eta honat; eta nahi zuen, bertzetik, bidaia hura egin baino l...
|
|
Zeren bizitzaren eskolan beti baita
|
zer
ikasi eta zertan eskolatu, baita ileak urdindurik ditugunean edo garbal eta karsoil gaudenean ere...
|
|
Eta oroitzen dut, halaber, nola bazkari afarietako solasetan ama adi egoiten zen, gogotsu eta gogoetatsu, noiz eta osaba Joanikot eta prezeptore jaun Marcel mintzatzen baitziren honetaz eta hartaz —diskrezionez eta kortesia osoz, beti ere, amaren aitzinean—, haienganik zer edo
|
zer
ikas zezakeelakoan, zientziaz edo filosofiaz... Horrekin ez dizut erran nahi ezen ama, haiei beha, liluraturik bezala egoiten zela, lerde jario, zeren eta permatzen eta entseiatzen baitzen, aitzitik, pudoreak edo bere izaiteko moduak hartaraturik, sentimenduen gordetzerat eta estaltzerat, eta, ondorez, urruntasun haren erakusterat; aldi hartan, halarik ere, haren urruntasuna ez zen guztiz urruna, nola izanen baitzen gauzak okertu zirenean, eta urruntasun hark bazuen, halatan, hurbiltasun eta berotasun puntu bat, igartzen zitzaiona, batik bat, osaba Joanikoten aitzinean —nahiz eta orduan ere osaba Joanikot zèn bezalakoa zen, eta jende guztiarekin ibiltzen zen, eta ume handi bat bezalakoa zen—, halako suertez, non baitzirudien ezen ama bekatutxo haiek barkatzeko disposizionean zegoela, edo ez ikusi egiteko bederen, osabari baina ez bertze nehori.
|
|
Eta jende bakoitzetik beti dago
|
zer
ikasirik.
|
|
—Ez epaitu hain arinki, baduk harengandik
|
zer
ikasia.
|
|
Ongi, ongi... Eta
|
zer
ikasi nahi duzu?
|
|
Biblioteka ez da biltegia, bibliotekariak bihurtu dira garrantzitsuak eta zerbitzu legez, laguntzeko daude, informazioa eta bibliotekako jakituria zabaltzeko. Beraz bezeroak erakartzeko toki alai eta interesgarriak bihurtu dira, eta bertan zer hartu
|
zer
ikasi, geure kezka eta premiak asetzeko adina eduki luke. Norberaren bibliotekaren luzapena dugu, baina laguntzailea, bibliotekaria, bitarteko.
|
|
2001ean, berrogeita hamar urte betetzen dira Ludwig Wittgenstein() hil zenetik. Eta
|
zer
ikasi dugu bere lan eta bizitzatik. Egia esan oso gutxi, saiakeretan maiz aipatzen dugun egileetako bat izan arren.
|
2001
|
|
" El punto" programan zaude egun.
|
Zer
ikasi duzu 1.000 elkarrizketetan?
|
|
" liburu hau kaka bat da, eta zuk erretiratu egin zenuke betirako". Hortik
|
zer
ikasi dezakezu. Liburua hobetzen ez.
|
|
Egitez etzaigu ain normala iruditzen. Ba dugu bai denok pundu onetan ere
|
zer
ikasia. Odol ixurketa batez, indarrez irentsi zuten Komunak badu zer erakutsia.
|
|
|
Zer
ikasi zenuen final hartan?
|
|
Filosofia, kazetaritza eta psikologia karrerak ikasi dituzu, eta zuretzat elkarren osagarri izan omen dira.
|
Zergatik
ikasi dituzu hiru hauek?
|
|
Har dezagun kontuan, hamazazpi hemezortzi urterekin
|
zer
ikasi nahi duen erabakitzea oso zaila gertatzen zaiela ikasle gehienei. Besteak beste, ez dakitelako zer nahi duten edo nahi dutela uste duten hori zer nolakoa den benetan ez dakitelako eta, gainera, ikasketak amaitu eta gero zer irtenbide izango duten ere ez.
|
|
Eta gizonak, bere lana utzita, erantzun omen zion: «Begira, mutiko,
|
zer
ikasi dudan lanean ari naizen urteotan. Karramarro bat potean gora abiatu orduko besteei gora egiteko grina sortzen zaie eta aurreneko karramarro horrek ia goiko ertza iristear daukanean, gertuen daukanak eraso egin eta, atzera, barrenera botatzen du.
|
|
Beste hizkuntza bat ikasten hastean, ikaslea, nahitaez, interprete bihurtzen da; hau da, entzundakoa deskodetu, ulertu, mezu berria kodetu eta igorri du.Zertan esanik ez dago, interpretazioak oso teknika bereziak behar ditu, horietakobatzuk ikasten gaitzak direnak. Baina ikaslea ez da interpretea izango lanbidez, etaez ditu
|
zertan
ikasirik. Nolanahi ere den, oso begi aurrean izan du oinarrizko arau bat:
|
|
7 Ikusi genuen garrantzitsua ikasleak egiten zuena zela, baina garrantzitsuenahonako hau zela, alegia, nola egiten zuen eta ez zer egiten zuen, hau da, prozesua eta ez produktua. Ariketen ebaluazioa egitean, ikasleek, horretarakopropio egindako fitxa baten bidez, argi adierazten ziguten
|
zer
ikasi zuten, ariketa horrek zertarako balio izan zien... 96 ikasturteko aldaketakLEHEN (kurrikulu estrukturala) ORAIN (kurrikulu komunikatiboa) KLASEKOERRITMOA. Maila bakar bat, erritmobakar bat.?
|
|
Gauza berrien aurreanblokeatzen ziren.? Garrantzitsuena produktuazen, hau da,
|
zer
ikasten zuten.. Hasieratik ematen zaiogarrantzia ulermenari.?
|
|
Umeak ez dakit
|
zer
ikasiko duen, baina nik bide batez...
|
|
Esku zarta eder bat merezi dute, beraz, liburu honen eragileek, gure errenteriar hizkuntzalariak euskararen etorkizunaz idatzirik utzi zituen iritziak ostera plazaratzeagatik. Iruditzen zait gaurko belaunaldi gazteek, Mitxelena bera ezagutzeko egokierarik izan ez zutenek alegia, aurkituko dutela
|
zer
ikasia eta zer hausnartua orrialdeotan. Arestian aipatu dudan elkarrizketa alboanitz, zabal eta askotariko  horren oinarri asko daude hemen, nire iritziz.
|
|
ordukoentzat eta gaurkoontzat. Guztiok aurkituko dugu
|
zer
ikasi.
|
|
Gerta daitekeena dela deritzat gurea bezalako bazter herri bateko jendeak Europa arbuiatzen hastea Europaren berri ongi jakin baino lehenago. Europan bertan badaukagu, nire ustez,
|
zer
ikasia ugari luzarorako, bestetara jo gabe. Peñafloridak eta beste zalduntxoek XVIII. mendean hasi zuten lanbidea zain daukagu oraindik, ez baititu bestek geroztik gehiegi aurrerarazi.
|
|
Harrituta gelditu naiz.
|
Zergatik
ikasten den euskara. Bistan da:
|
2002
|
|
Nobela historikoko idazleek asko zor diete historiagileei eta hauen ikerketei, euren lanak girotzeko iturri gisa erabiltzen dituztelako. Baina historiagileek idazleengatik
|
zer
ikasia ere badute. Askotan ikerketa historikoaren prozesuan emaitzak publikoki zabaltzeko orduan huts egiten da.
|
|
" Euskalki guzien muna, odola eta giharra biltzeko, euskalkion ikertze sakon eta zuhur bat egin da. Nork daki, zer ikusteko eta
|
zer
ikasteko gauden oraindik. Ezagutzen ote dugu gure euskera hizkuntza bezala?
|
|
Maite Bilbaok 23 urte ditu eta Biologia ikasten ari da. Bere anaia Josebak 18 ditu eta ez daki
|
zer
ikasi nahi duen. 16 urteko Juantxi Ortek ere zalantzak agertzen ditu etorkizunaz galdetzean.
|
|
Quebecdarrak eta irlandarrak ekarri dituzue Euskal Herrira.
|
Zer
ikas dezakegu Quebecetik eta zer Irlandatik?
|
|
Guk badugu hango prozesutik
|
zer
ikasia, baina ez modu mimetikoaz. Downing Streeteko adierazpena ezin da honera aldatu besterik gabe, prozesua bai, ordea.
|
|
Resurreccion Maria-k nautikako
|
zerak
ikasi zituan lenengo. Urrenik, batxiller, Jaungoikoaren bide eskutuak ezaguturik, abadegei egin zan eta Biturian egin zituan orretarako estudioak.
|
|
2 Hizkuntza bat irakasteko, beraz, metodologia bat eskuratzea bainoegokiago da irizpide sendoak definitzea: hizkuntzaren deskribapen ereduaz (zer irakatsi/
|
zer
ikasi), ikaskuntza teoriaz (nola ikasten da hizkuntza) etairizpide metodologikoaz (irakaslearen eta ikaslearen rolak, nola sortuaskotariko erabilera testuinguruak, nola lagundu ikasleari bere prozesuan, nola erraztu euskararen ikaskuntza...).
|
|
Ikaskuntza lortzeko bideratutakojarduerak?
|
zer
ikasi, nola ikasi etanola ebaluatu definitzeko balio duten jakintzak etaegiten jakin beha
|
|
Autoebaluazioa izango da ikaskuntzaren ardatza eta motorra, klasean egitendena ebaluatuz eta ikasle bakoitzak
|
zer
ikasi duen hausnartuz.
|
|
–
|
Zer
ikasi. Nola ikasi dugu?
|
|
1 IKASITAKOA:
|
zer
ikasi duzu ikastunitate honetan. Idatzi hiru erantzun bakoitzeanEuskara
|
|
Beharrak:
|
Zer
ikasi luke ikasleak?
|
|
–
|
Zertarako
ikasi dituzu? (, artikulu teknikoak irakurtzeko?,, bidaiak egiteko?...):
|
|
–
|
Zertarako
ikasi nahi duzu. Helburu bat baino gehiago aukera dezakezu: hitz egiteko harreman pertsonaletan (familia, lantokia, lagunartea) bidaiatzeko
|
|
Beraz, ikerketa egiteko moduaz, badugu
|
zer
ikasi Julio Caro Barojaren lanetan.
|
|
Hortik aurrera arratsalde osoa eman genuen hizketan: ea
|
zer
ikasten nuen, ea haren kuadrilarekin atera nahi nuen... era horretako gauzak galdetu zizkidan. Oso mutil atsegina iruditu zitzaidan hasiera batetik, oso irekia, baina ez hori bakarrik, oso erakargarria ere egin baitzitzaidan.
|
2003
|
|
12 urte daramatzazu plazan.
|
Zer
ikasi duzu. Zertan aldatu zara?
|
|
Aurreko Konferentzian hainbat helburu iragarri zenuten, baina ez zenituzten denak lortu.
|
Zer
ikasi zenuten hartatik?
|
|
Hiztunen usutik hurreko hizkera zerabilen, ia kazetari baten taiukoa. Gure literatura kritika ahulak jaramon handirik egin ez badio ere, aitortu behar dugu, autore honen estiloak
|
zer
ikasi handia eskaintzen diela euskal literaturgileei ere. Gizarte modernoko kontesturik diferenteenetan euskara ze modu askatu eta freskoan darabilen sinetsi ere ezin daiteke, idazkera enkorsetatu eta gazbako askoren ondoan.
|
|
Euskaldun fededunok, gaur be, badogu
|
zer
ikasirik parabola honetan: sarritan esana da, euskaldunok bizi izan dogun erlijinoan, Jaungoikoa, bai, Handi, Ahaltsu, Jaun eta Zuzen lez agertzen dala, batez be; eta hori danori egia izan arren, horren ganetik dagoan Aita On eta Errukiorra ez dala horrenbestean agertzen.
|
|
Ez izan bildurrik, hori ikasi barik menperatzen dozu eta Ainhizek ere, erantzunaren esanahi osoa ulertuta, barreari eman zion. Halanda be zer edo
|
zer
ikasi gero, badaezpadan. Eta inoiz berba egiteko norbaiten bila bazabilz, badakizu non nagoan.
|
|
Orain burua apur bat galduta dauka, badakizu, adinaren kontuak dira. Behintzat, nigaz eguneanegunean zer edo
|
zer
ikasten badau, biak atarako dauz arazo barik. Gainera, beitu, bai ama eta bai bera ados egon dira.
|
|
Gaur egun arkitektura nazionalaren erreferenteetakoa den Francisco Mangadok lanbide honetara kasualitatez iritsi zela aitortzen du, Batxilergoa amaitu nuenean
|
zer
ikasi erabaki behar izan nuen, eta ulertu nuen ontziak diseinatzeko nire nahia xelebrea zela.
|
|
Diskurtso globala erabili zuten, baina lekuan lekuko errealitateak ahantzibarik. Haien pentsamolde eta praktikatik badugu
|
zer
ikasia.
|
|
Halako nahaste borrasterik!
|
Zertarako
ikasi zuen berak, orduan, abokatutza. Bai, egia zen Pello Oilarra ere abokatua zela, baina ez al zen abokatuen ezaugarria toga, eta ez oilarra?
|
|
–Ana, ba al dakizu
|
zer
ikasi dudan?
|
|
Joseba horretan traketsa da, neska. Badu
|
zer
ikasia. Gizajoak muxu ematea bokadilloa jatea dela uste du.
|
|
Parisera atseginez joango nintzateke, baita mezatara ere. Vasconia librea gauza handia litzateke, mundu osoak luke
|
zer
ikasia. Sinetsi nahi dut Vasconia librea ez litzatekeela gero Euskal Herriaren aurka oldartuko.
|
|
Beharbada bidai literaturen biltegi bat, Euskal Herrira etorri diren idazleena bakarrik izan gabe, horiek bereziki artatuko lituzkeena, mintegiak eta antolatuz.
|
Zer
ikasi asko baitaukagu horiengandik. Esaterako, ikusten ikasi.
|
|
Honen atzetik hipotesi edo galdera potoloagoak egon daitezke: euskara
|
zertarako
ikasi, baldin gero ikasteko eta lanerako behar ez bada. Geure etxean ere euskara baino" interesgarriagoa" bada ingelesa?
|
2004
|
|
Eta
|
zer
ikasi zenuten orduan?
|
|
Aurten, ordea, ikastera etorri naiz hona.
|
Zer
ikas daiteke hemen?
|
|
Jokaldi bikaina eta koherentea iruditu zait. Badute
|
zer
ikasia gure politikariek dena ez baita hormigoia izan behar.
|
|
hau da AEBen ondoren munduko soja esportatzaile handiena, eta Lula lehendakariaren gobernuak transgenikoak onartzea erabakita dauka, hein batean, jadanik legez kanpo Brasilen transgenikoak oso zabalduta daudelako. Baina herrialde aberatsetakook ere badugu
|
zer
ikasia. Bai barazki eta laboreak pozoiez lepo produzitzen dituzten laborariek, eta bai beren baratze eta jardinetan herbizida eta gainerakoak esku betean erabiltzen dituzten hortelano amateurrek.
|
|
Mugarri antzeman zaila dugu hori. Ez, haatik, zantzu adierazgarririk isuri ez duen problematika; bertakoak bertako, kanpoan ere bada non ikusia eta
|
zer
ikasia problema horren sustraiak begietsi nahi izanez gero. Hangoak eta hemengoak ikusi ondoren, gorago aditzera eman dugun gisa, balorazio kontrajarriak atzeman ditugu euskal munduan.
|
|
196 Txipi Ormaetxea: . Alicja Maria Okoniewska kexu da jendeak etengabe galdetzen diolako
|
zergatik
ikasi nahi duen euskara. Eta bere grinaren aldeko argudio politak ematen ditu.
|
|
ikasgaiaren euskal dimentsioaren afera.
|
Zergatik
ikasi euskal historia. Zeren arabera definitu da euskal subjektu historikoa?
|
|
|
Zer
ikasi duzu pilotalekutik pilotalekurako ibilbidean?
|
|
Hori egia izanagatik ere, ba dago kanpoan
|
zer
ikasirik, gure hizkuntzaren egoera eta herriaren beraren egoera, zenbait aldetatik bederen, leku askotan gertatu bait dira.
|
|
–Bai, baina esperientzia txarretatik ere badago
|
zer
ikasirik, eta...
|
2005
|
|
Lehen berriz, esaera zen: "
|
Zergatik
ikasi duzu valentziera ezertarako balio ez badu?". Lehen esan dut, kontua da eskoletan katalanak ez duela behera egin, nahiz eta sustatu ere ez den egin.
|
|
Real Madrilen aurka esku eskutan zenuten liga, eta azken unean alde egin zizuen. Zoritxarreko berrogei segundo haietatik
|
zer
ikasi zenuen?
|
|
|
Zer
ikasi behar genuke desikasten?
|
|
Ez uste izan ttipitan ikasi katixima harekin denak badakizkigula. Badugu
|
zer
ikasi hil arte. Bizi osoan hausnarketan ari behar dugu horiek denak guretzeko.
|
|
13.24 Possum mota batzuek
|
zergatik
ikasi dute hegazean?
|
|
Pertsonen grinen garrantziaz ere jabeturik zegoen. Horregatik, genero bio grafikoaz gogoeta jakingarriak idatzi zituen bere bizitzaren azken aldian eta modu originalean aplikatu bere buruaren azterketara.Beraz, badugu bai
|
zer
ikasi, J.C.B.ren lanetan, ikerketa egiteko moduaz.AZKEN MENDE LAURDENAXX. mendean paradigma interpretatibo nagusiak, funtzionalismoa, alde batetik, aldaketarena, bestetik, non marxismoa barne kokatzen baitut, egon direla esango nuke. Ikerlariok, beraz, teoria ondo eta sakon ikasi behar genuen eta gero hori aurkitu errealitatean, datuak egokitu eskema teorikora.
|
|
Euskararen adierazkortasun eta libertateaz jabetuta, euskal esamolde jator eta bereziei gogoa emanik, joskura berriak nola sor, pikoak ontsa nola atzeman zerabilen gogoa, idazte lanean gozatuz eta oroz batean bere hatsa ahi tuz. Egungo euskal kazetari nola idazleek, euskara berez bere jar dadin edo gaztelania frantsesetarik bereizi nahi luketenek, balukete haren hiztegi jori eta bizi, joskera zalu, figura, hots eta erritmoaren senaz den bezainbatean
|
zer
ikas.
|
|
|
ZER
IKASI
|
|
hiru hilabete haiek Idoiarekin eta kito). Galdetzea zeukan, behintzat,
|
zer
ikasi nahi nuen institutuko kurtso hura amaitzean, orduan nik kazetaritza egingo nuela erantzungo nion, eta ea gustuko zuen galdetuko nion. Tira, horrelako gauzak.
|
|
–Gustatuko litzaidake noizbehinka biok elkartzea,
|
zer
ikasten ari zaren konta diezadazun. Ados?
|
|
Niri, titiei esku biekin eusten zien azal beltzaraneko andra exotikoak. Zulo ttipian geografia zabala genuen, bazegoen
|
zer
ikasia. Taberna ez zen Aureliorena, Maritxu emazte zakarrenarena baizik.
|
|
...ordea, egon, egizue leku hau ere ateratzeko, ken hadi bagonaren gaineko hori, alde egin ezak azpian harrapatzea nahi ez baduk, ongi, kuidadito mazaduraren bat egin paretatik sobera hurbil kokatu nahi izateagatik, zorionak, horrela askatzen da kakoa, ikasten ari zarete, beha ezazue niregana bai, beha zeinen harro egiten dudan eguneko lehen pausalditxoa, kafe zakuak gero aterako dizkiot, badaukazue
|
zer
ikasi, zoazte paleen bila, azpian dakartzan paper pasta fardoak hondarrean kenduko dizkiot, nongoa zara Catharina, txipretarra edo suediarra edo panamarra, uste dut zazpi ordu botatuko ditugula hau dena husten, ilunduko zaizue, niri ez manatu presaka aritzeko, egia erranen badut lanera etorri gabe egon behar nuke, Eustakiorekin eta gainerakoekin bat eginda, zuek ez bezala. Ez, zuk ez didazu erranen baina nik badakit zu ez zarela ez txipretarra ez suediarra ez panamarra, Catharina Nauwelaerts zara zu, holandarra, hemen orai berean guri ur freskoa ematera azaldu behar lukeen langilea hil zenuena, mespretxuz hil.
|
|
Eta destruktoreak, amuari helduta, noreste ipini zuen branka berehala, berak eraman gintuen Brightoneraino. Bazuten
|
zer
ikasia oraindik Tommiek guda jokoan. Tommiak, inglandarrak.
|
2006
|
|
Zoazte zuek xeka! Frantziak berak baluke non
|
zer
ikasi.
|
|
|
Zer
ikasi zenuen, jakin baliteke?
|
|
ikustea zer den kontatzaile on baten trebezia pasadizoak, elkarrizketak, une barregarriak eta une hunkigarri denak josteko hari samur batez. Ni itzultzailea naiz, ez idazlea, baina nire ustez badago hor idazle ofizioa ikasi nahi duenarentzat ere zer ikusia eta
|
zer
ikasia.
|
|
merkatuaren eta nortasunaren artean izenekoa apailatu du. Uztailean izango da
|
zer
ikasi eta partekatu UEUren eskutik. Literaturaren xarma tailer praktikoa ageri da eskaintzan, esaterako.
|
|
Atzerrian kontzertuak egin dituzue.
|
Zer
ikasi duzue?
|
|
Nik uste dut nire nobelako pertsonaiek egiten dutena guztiok egiten dugula, alegia, ikasi ditugun munduen erreferentziak erabiltzen ditugula geure errealitatea formulatzeko. 50 hamarkadetatik aurrera, gehientsuenok karreraren bat ikasteko aukera izan dugu, eta, azken batean,
|
zertarako
ikasi ditugu karrerak. Adituak izateko soilik?
|
|
Batukada eta erritmo latinoagoak landu ostean, sustraietara bueltatu zara.
|
Zer
ikasi duzu azken urteotan eta zergatik itzuli zara hardcorera?
|
|
Hemen, besteen kontuak utzi, eta bakoitzak egin behar du bere iraultza propioa. Horretan ezkerrak badu
|
zer
ikasia. Ezkerra beti izan baita biktimista, sufritzailea, eta sekulako mania masokistak dituena.
|
|
|
Zer
ikasi du ume horrek?
|
|
Aurrera egin da, baina oraindik asko dago egiteko herritarren konpromiso maila handitzeko eta aberats berrien pentsamoldea urratzeko. Zein dira herrialde aurreratuenak arlo horretan, eta
|
zer
ikas liteke haietatik. Herrialde aurreratuenak Europako erdialdean eta iparraldean daude, Alemania eta Herbehereak buru direla.
|
|
Amets,
|
zer
ikasi duzu Joxe Agirreren belaunalditik?
|
|
Dena dela, bertso eskoletatik pasa gabeko bertsokerak ere berezko distira duela uste dut. Belaunaldi horretatik denok dugu
|
zer
ikasia.
|
|
–Eta zuk
|
zer
ikasten duzu? –galdetu zidan haietako batek.
|
|
Gaizki konpontzen nintzen etxean eta azkar alde egin nuen bertatik. Ez galdetu beraz
|
zer
ikasi dudan. Kalean bizitzen, horrek ematen dizun malezia guztiarekin.
|
|
Kalean bizitzen, horrek ematen dizun malezia guztiarekin. Gauzak hutsetik hasteko aukera izanez gero
|
zer
ikasiko nuen, ordea, askotan pentsatu dut: niri marraztea gustatzen zitzaidan.
|
|
Hamabi urte betetzerako, bidali ninduen maistra asturiar hark. Han ez neukan
|
zer
ikasirik. Eta probetxuzko zerbait egitekotan esan nuen baietz, joango nintzela mojekin.
|
|
–
|
Zer
ikasi, ordea. Hamaika urterekin izan nuen hilekoa, eta ezkondu nintzenean ez nekien ezer sexuaz!
|
|
Kulturen arteko zubiak eraikitzen laguntzen duen programa da. Ikasleek gure gizartea hobeto ezagutzen ikasten dute eta euskaldunok ere ikusten dugu badugula beraiengandik
|
zer
ikasia. Aniztasuna aberasgarria baita guztiontzat.
|
|
Interesgarria da Telemakok une larri horretan bere jakinduriaren erakuspena egitea. Interesgarria, orobat, Telemakok
|
zer
ikasi duen aztertzea: ongia eta gaizkia bereizten ikasi du —ez noski giza abere sokratiko batek emango lukeen zentzuan—, gorentasun eta makurtasun aristokratikoak bereizten ikasi du, horiek baitira esla eta cereia adjektiboek eskatzen duten itzulpen doia.
|