Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 12

2002
‎Horrez gain, historiak sortzen saiatzen gara, narrazioaz baliatuta, tropo literarioz beterik, gure tramaren eta egituraren abiapuntu eta ardatz gisa halako nazioaedo delako klasea edo pertsona hartuz. Beraz, zer nolako diskurtsoa sortu nahi dugun, halako protagonista zehatza eta mugatua hartuko genuke, ondoren, paradigmaaplikatuz, ondorioak eta azalpenak lortzeko. Berriz ere, ondoko galdera zehatza etaerradikala sortu zaigu.
2009
‎Hau izan da hain zuen ere historia eta memoria kontrajartzean erabili izanden auzi nagusia: lehenari historialari zein filosofoek izaera kolektiboa aitortzenbazioten ere, ordura arte, memoria batik bat norbanakoaren ezaugarri gisa ulertzenzen4 Gomutaren arrakalak aztertzen jardun dira ere psikologo eta neurologoak.Guri, baina, iraganaz gain, oroitzapenen inguruan zer nolako diskurtsoak etaekimenak sortzen diren aztertzea interesatzen zaigu.
2010
‎Ezagutza mota horrek, intuizio hutsak baino emaitza sendoagoak, fidagarriagoak eta, horrexegatik, erabilgarriagoak lortzera eramango gaituelakoan. dena den, baten batek pentsa lezake intuizioak gidatuta ere erraza dela jakitea bertako komunikabideek zer nolako diskurtsoak dituzten gure hizkuntzaz, eta nahikoa dela adi egotea beren ohiko jardunari jarraituz. hori ere errealitatea ezagutzeko modu bat da, baina ez zorrotzena. aldiz, hemen proposatu den lanketa zientifikoaren —eta, hortaz, sistematiko eta zorrotzaren— bitartez badago aukera ezin hobea euskarari buruz komunikabideek duten eragin kognitiboaren gorabeherak ezagutzeko. ezagutz...
2011
‎Bestalde, ikusi behar dugu zer nolako diskurtsoak behar diren masa soziala gureganatzeko. Inoiz gehiengo euskaltzalea lortzeko lan egin behar dugu.
2012
‎zein da errebindikazio independentistaren muina etaoinarri filosofikoa? Zer nolako diskurtso eta praxi independentista burutu daitekeEuskal Estatua lortze aldera. Zeintzuk dira etorkizuneko urratsek erabiliko dituztenargudio eta ibilbide juridikoak?
2014
‎Gorputz heziketan gertatzen dena ulertzeko ezagutu litzateke nola ulertzenden gorputza historiako momentu bakoitzean eta zer nolako diskurtsoak biltzen direngorputzaren ideiaren inguruan. Azken urte hauetan, gorputz heziketan nagusitu direntendentziak biologikoak edo biomedikoak izan dira, gehienetan osasuna helburu, baina horretan ere, kontsumoak markatutako lerroek eragina izan dutela aitortubehar da.
2016
‎Materialen Corpusa izeneko Txostena. Material honek, udalerri mailan hizkuntza komunitatearen trinkotzea edota ahalmentzea xede hartuta, hizkuntza ekologiaren ideia nagusiak biltzen ditu eta ideia horiek zer nolako diskurtso elementutan islatu daitezkeen zehazten dira; horrela, diskurtso mailan ahalik eta erabilera zuzenena izateko ideia bilketa eta ideia horien diskurtso elementuak eskaintzen dira.
‎Egoera hau zientifikoki aztertzear dago, eta ez legoke txarto sektore hauetan klase eta azpiklaseetaneuskararekiko zer nolako diskurtsoak eratu eta mantentzen diren ezagutzea. Grafikoki honela geratzen dira klase sozialen euskararekiko posizio sozialak:
‎Egoera hau zientifikoki aztertzear dago, eta ez legoke txarto sektore hauetan klase eta azpiklaseetaneuskararekiko zer nolako diskurtsoak eratu eta mantentzen diren ezagutzea. ideologikoa eskasa da Euskadin eta handia ordea nazionalismoaren eskalakoa. Beraz, euskarak beti erregai ideologikoa izaten jarraituko du.
2020
‎Amaitzeko, lan honen helburuak bete diren ikustea behar beharrezkotzat jotzen da. Alde batetik, hezkidetzaren egoerari dagokionez, ikusi ahal izan da zer nolako diskurtsoak egiten diren Haur Hezkuntzan, eta ez soilik diskurtsoa, baizik eta praktikak eta erronka nabarmenak ere bildu ahal izan dira, hau da, diskurtsoen atzean dakarrena bistan geratu da. Haur Hezkuntzan egiten diren lanketei dagokienez, ez da soilik erregistratu, baizik eta horiek duten izaeraren inguruan hainbat argibide ere topatu dira, hainbat indargune eta ahulgune identifikatuz, Hots, ikerketa honek agerian uzten du oraindik lan handia geratzen dela egiteke Haur Hezkuntzan.
2021
‎idazle batzuk, esaterako, itzultzaile dira, eta baita akademiko ere; bestalde, badira sorkuntza egiteko itzulpena bitarteko gisa darabilten idazleak. Bada, hain zuzen ere, posizio bakoitza zerk ezaugarritzen duen eta posizio bakoitzetik zer nolako diskurtsoa sortzen den interesgarria da oso, horrek baldintzatu egiten baitu itzulpen jarduna eta itzulpenari buruzko pertzepzioa, norbanakoarena eta taldearena.
2022
‎Sektoreka begiratuta, euskara eta bere eskaintza zatitu beharra dagoelakoan nago, eskaintza bereiziak eginik, eta horrek inbertsio ekonomiko handia, ikerkuntza sakonak eta sentsibilizazio kanpainak eskatzen ditu. Egoera hori zientifikoki aztertzear dago, eta ondo legoke sektore horietan klase eta azpi klaseetan euskararekiko zer nolako diskurtsoak eratu eta mantentzen diren ezagutzea.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia