2002
|
|
Horrez gain, historiak sortzen saiatzen gara, narrazioaz baliatuta, tropo literarioz beterik, gure tramaren eta egituraren abiapuntu eta ardatz gisa halako nazioaedo delako klasea edo pertsona hartuz. Beraz,
|
zer
nolako diskurtsoa sortu nahi dugun, halako protagonista zehatza eta mugatua hartuko genuke, ondoren, paradigmaaplikatuz, ondorioak eta azalpenak lortzeko. Berriz ere, ondoko galdera zehatza etaerradikala sortu zaigu.
|
2009
|
|
Hau izan da hain zuen ere historia eta memoria kontrajartzean erabili izanden auzi nagusia: lehenari historialari zein filosofoek izaera kolektiboa aitortzenbazioten ere, ordura arte, memoria batik bat norbanakoaren ezaugarri gisa ulertzenzen4 Gomutaren arrakalak aztertzen jardun dira ere psikologo eta neurologoak.Guri, baina, iraganaz gain, oroitzapenen inguruan
|
zer
nolako diskurtsoak etaekimenak sortzen diren aztertzea interesatzen zaigu.
|
2010
|
|
Ezagutza mota horrek, intuizio hutsak baino emaitza sendoagoak, fidagarriagoak eta, horrexegatik, erabilgarriagoak lortzera eramango gaituelakoan. dena den, baten batek pentsa lezake intuizioak gidatuta ere erraza dela jakitea bertako komunikabideek
|
zer
nolako diskurtsoak dituzten gure hizkuntzaz, eta nahikoa dela adi egotea beren ohiko jardunari jarraituz. hori ere errealitatea ezagutzeko modu bat da, baina ez zorrotzena. aldiz, hemen proposatu den lanketa zientifikoaren —eta, hortaz, sistematiko eta zorrotzaren— bitartez badago aukera ezin hobea euskarari buruz komunikabideek duten eragin kognitiboaren gorabeherak ezagutzeko. ezagutz...
|
2011
|
|
Bestalde, ikusi behar dugu
|
zer
nolako diskurtsoak behar diren masa soziala gureganatzeko. Inoiz gehiengo euskaltzalea lortzeko lan egin behar dugu.
|
2012
|
|
zein da errebindikazio independentistaren muina etaoinarri filosofikoa?
|
Zer
nolako diskurtso eta praxi independentista burutu daitekeEuskal Estatua lortze aldera. Zeintzuk dira etorkizuneko urratsek erabiliko dituztenargudio eta ibilbide juridikoak?
|
2014
|
|
Gorputz heziketan gertatzen dena ulertzeko ezagutu litzateke nola ulertzenden gorputza historiako momentu bakoitzean eta
|
zer
nolako diskurtsoak biltzen direngorputzaren ideiaren inguruan. Azken urte hauetan, gorputz heziketan nagusitu direntendentziak biologikoak edo biomedikoak izan dira, gehienetan osasuna helburu, baina horretan ere, kontsumoak markatutako lerroek eragina izan dutela aitortubehar da.
|
2016
|
|
Materialen Corpusa izeneko Txostena. Material honek, udalerri mailan hizkuntza komunitatearen trinkotzea edota ahalmentzea xede hartuta, hizkuntza ekologiaren ideia nagusiak biltzen ditu eta ideia horiek
|
zer
nolako diskurtso elementutan islatu daitezkeen zehazten dira; horrela, diskurtso mailan ahalik eta erabilera zuzenena izateko ideia bilketa eta ideia horien diskurtso elementuak eskaintzen dira.
|
|
Egoera hau zientifikoki aztertzear dago, eta ez legoke txarto sektore hauetan klase eta azpiklaseetaneuskararekiko
|
zer
nolako diskurtsoak eratu eta mantentzen diren ezagutzea. Grafikoki honela geratzen dira klase sozialen euskararekiko posizio sozialak:
|
|
Egoera hau zientifikoki aztertzear dago, eta ez legoke txarto sektore hauetan klase eta azpiklaseetaneuskararekiko
|
zer
nolako diskurtsoak eratu eta mantentzen diren ezagutzea. ideologikoa eskasa da Euskadin eta handia ordea nazionalismoaren eskalakoa. Beraz, euskarak beti erregai ideologikoa izaten jarraituko du.
|
2020
|
|
Amaitzeko, lan honen helburuak bete diren ikustea behar beharrezkotzat jotzen da. Alde batetik, hezkidetzaren egoerari dagokionez, ikusi ahal izan da
|
zer
nolako diskurtsoak egiten diren Haur Hezkuntzan, eta ez soilik diskurtsoa, baizik eta praktikak eta erronka nabarmenak ere bildu ahal izan dira, hau da, diskurtsoen atzean dakarrena bistan geratu da. Haur Hezkuntzan egiten diren lanketei dagokienez, ez da soilik erregistratu, baizik eta horiek duten izaeraren inguruan hainbat argibide ere topatu dira, hainbat indargune eta ahulgune identifikatuz, Hots, ikerketa honek agerian uzten du oraindik lan handia geratzen dela egiteke Haur Hezkuntzan.
|
2021
|
|
idazle batzuk, esaterako, itzultzaile dira, eta baita akademiko ere; bestalde, badira sorkuntza egiteko itzulpena bitarteko gisa darabilten idazleak. Bada, hain zuzen ere, posizio bakoitza zerk ezaugarritzen duen eta posizio bakoitzetik
|
zer
nolako diskurtsoa sortzen den interesgarria da oso, horrek baldintzatu egiten baitu itzulpen jarduna eta itzulpenari buruzko pertzepzioa, norbanakoarena eta taldearena.
|
2022
|
|
Sektoreka begiratuta, euskara eta bere eskaintza zatitu beharra dagoelakoan nago, eskaintza bereiziak eginik, eta horrek inbertsio ekonomiko handia, ikerkuntza sakonak eta sentsibilizazio kanpainak eskatzen ditu. Egoera hori zientifikoki aztertzear dago, eta ondo legoke sektore horietan klase eta azpi klaseetan euskararekiko
|
zer
nolako diskurtsoak eratu eta mantentzen diren ezagutzea.
|