2002
|
|
|
Zer
informazio jaso behar da helburu orokorra zein izan daitekeen ateratzeko?
|
|
–
|
Zer
informazio falta da?
|
|
4
|
ZER
INFORMAZIO FALTA DA?
|
2003
|
|
“Hainbat formatutako loturak daude: azpimarratuak, azpimarratu gabeak, hainbat koloretakoak, binetekin, binetarik gabe, etab. Horrek zaildu egiten du jakitea
|
zer
informazio den ‘klikagarria’ eta zein ez”, dio ASTICek. Era berean, txostenak dio web gune guztietako dokumentuak “on line” kontsultarako “ez direla egokiak”.
|
|
Karlismoaren pentsamendua ez da izan Karl Marxen pentsamendua, hori seguru, eta Marx azkenean bere pentsamenduagatik interesa dakiguke guri. Deskuido batean hark orriren bat oso karlismoaren alde idatzi izan balu ere (Engels-ek behintzat franko negatiboki epaitu ditu), beti izango litzateke jakingarria, zer esaten duen Marxek, hori egia da, baina galdetu beharra legoke,
|
zer
informazio eduki duen gizonak Londresko bere langelan buru belarri sartuta, bigarren edo hirugarren eskukoa derrigor. Zenbat balio dezakeen guretzat, beraz, haren iritzi batek zer eta karlismoari buruz.
|
2004
|
|
X. USABIAGA. Baina egin kontu
|
zer
informazio jasotzen duen gizarteak. Ziklismoan aipatzen dira:
|
2005
|
|
|
Zer
informazio ematen digute parkinek ordutegi eta zerbitzuei buruz?
|
|
Arau horiek eta beste batzuk, besteak beste, elikagaien salerosketa eta etiketatzea arautu behar duten baldintzak baloratzeko lan zehatz baten emaitza dira. Aurtengo topaketak zenbait galderari erantzun die, hala nola,
|
zer
informazio sartu behar den elikadura osagarrien etiketan, zehazki, gehieneko kontsumo mailetan. Izan ere, elikagai bati erantsitako etiketa baten informazioa zehaztea Codex en konstanteetako bat da 1963tik.
|
2007
|
|
Eta, horretarako, barruko informazioa landu da. Langileei informazio bat ematean, oso ongizehaztu behar duzu
|
zer
informazio ematen den, nola ematen den, nola dagoenprozesatua... Zure langile guztiak ordenagailu baten aurrean dauden ingeniariakbadira, hizkuntza mota bat ulertuko dute.
|
|
Baina horrela, langilea ez da inplikatuta eta motibatuta egongo. Enpresaparte hartzailean, aldiz, informazioa kudeatu behar duenak askoz lan handiagoaegin du; nori
|
zer
informazio eman, nor nola motibatu, barruko komunikazioa nola prestatu, kanpoko komunikazioa nola egin, akziodunei informazioanola eman, interes guztiak nola bete, eta abar pentsatu du. Beraz, demokrazia garestiagoa dela esan genezake.
|
|
Hala, gizonezkoen eta emakumezkoen inguruko uste etaitxaropen multzo antolatua da genero eskema bat. Eskema horiek zehazten dutegizabanakoak
|
zer
informaziori erreparatzen dion, zer informazio lantzen duen etazein gogoratuko duen.
|
|
Hala, gizonezkoen eta emakumezkoen inguruko uste etaitxaropen multzo antolatua da genero eskema bat. Eskema horiek zehazten dutegizabanakoak zer informaziori erreparatzen dion,
|
zer
informazio lantzen duen etazein gogoratuko duen.
|
|
Perpaus horretan aditz nagusitik (irakurri dugu) dago eskegita perpaus osagarria(
|
Zer
informazioa), eta luzea denez (Bilbo Formula I motako kotxe lasterketak egiteko hautagaia dela), nekagarria egiten du perpausaren irakurketa. Zelan konpondu?
|
|
Hor,
|
zer
informazioan (Formula I motako kotxe lasterketak egiteko hautagaia), lehenengo, hautagaia paratu behar dugu (ikus 1 unitatea) eta, ostean, gainerako informazioa (Formula I motako kotxe lasterketak egiteko). Behin operaziook eginda, hona hemen zelan geratzen den perpausa:
|
2008
|
|
Etiketek
|
zer
informazio ematen duten ere aztertu dugu.
|
|
–
|
Zer
informazio berreskuratu behar duen epe luzeko oroimenaren gordailutik.
|
|
Hau da lehen galdera:
|
zer
informazio lortzen da gaur egun genometatik. Egia esan, une honetan genoman irakur daitekeen informazioa ez da gehiegi.
|
2009
|
|
a) ikerburuak zein (izango) dira? b)
|
zer
informazio modu bilduko da ikersaio bakoitzean. Ikerburuek bi ezaugarri izan dute besteak beste:
|
|
Bigarren galderari helduko diogu orain:
|
zer
informazio bilduko da. Ikusi dugunez, proiektuaren lehenengo produktua ikersaioak izango dira, ikerketa partzialak.
|
|
Batetik, biblioteka egoitza guztiak zorrotz aztertu dituzte gure teknikariek, eta arretaz zaindu dute bakoitzak
|
zer
informazio eta zerbi tzu eskaintzen dituen, zein irispide dauzkan, zer nolako segurtasuna duten eta nola zainduta eta garbituta dauden.
|
|
kartelek, informazio panelek eta iragarki taulek
|
zer
informazio ematen duten aztertu dugu (bibliotekak eskaintzen dituen aukerei buruz zer esaten duten, hain zuzen).
|
|
Jakin nahiko nuke
|
zer
informazio mota biltzen ari zareten, eta ea dokumenturen batean edo argitalpenen batean bildu behar duzuen.
|
|
Esaterako, Gernikako sendi batek beti pentsatu izan du haien ahaidea sifiliak hil zuela, baina artxiboek diotenez tuberkulosiak hil zuen. Bestelako kausak agertzen dira beste batzuetan? «alkohola», «zahartasuna», «suizidioa», «armen zauriak»?, baina ez dakigu
|
zer
informazio eman zitzaion Euskal Herriko sendiari.
|
|
Nork kontaktatuko zuen hildakoaren familiarekin?
|
Zer
informazio ematen zitzaien eta zer emozioz. Boiseko euskaldunek ba al zuten pertsona horrentzat helbide bat, hara bidaltzeko?
|
|
GERMAN. (atezuan)
|
Zer
informazio?
|
|
XABI.
|
Zer
informazio?
|
|
Honako etiketa hau da; barra kode bat du. Ea zer esaten digun edo
|
zer
informazio daukan. Etiketak zera esaten digu:
|
|
(G): Gerora
|
zer
informazio jaso ahal izan duzue?
|
|
Orokorrak edo berariazkoak, arauek hainbat eremu hartzen dituzte, hala nola higienea, etiketatzea, albaitaritzako sendagaiak, ikuskapen sistemak, analisi metodoak edo kutsatzaileak. Horien bidez, elikagai bat zer den eta zer ez arautzen da,
|
zer
informazio jaso behar den etiketetan, nor den arduraduna arrisku egoeran edo zer protokolori jarraitu behar zaien arazoak atzemanez gero. Ikerketak eta teknologia berriek ere lagundu egiten dute produktuak seguruak, eskuragarriak eta baldintza organoleptiko ezin hobeak izan daitezen.
|
|
Lehendabizi begiratu nola funtzionatzen duten eta zer perfil dauden. Nahi baduzu perfil bat sartu ondo pentsatu
|
zer
informazio sartu nahi duzun. Komentario guztiak ondo pentsatzea komeni da.
|
|
erabiltzekotan, noiz erabili behar da informazioa harremanetarako? Eta
|
zer
informazio mota. Ospitalean baldin bazaude, zergatik ez da aproposa mail bat bidaltzea eta bai bisita egitea, bietan gauza bera esatera bagoaz?
|
2010
|
|
Komeni da, beraz, argi eta garbi jakitea kontuko
|
zer
informazio egiten den publiko, zer aukera dauden pribatutasuna konfiguratzeko eta zenbateko segurtasuna eskaintzen duten plataformek.
|
|
Parkeetako erabiltzaileei
|
zer
informazio eskaintzen zaien aztertu ondoren ere antzeman ditugu gabeziak: gunearen izena ageri duten kartelak falta dira hirutik batean, eta parke barruan nola jokatu behar den arautzen duten panelak edo gomendioak ematen dituztenak ere ez ditugu ikusi hirutik bitan.
|
|
Honako alderdi hauen gaineko iritzia galdegin diegu: osasun etxea hurbil duten edo ez, jendaurreko ordutegia egokitzat jotzen duten, administrazioko eta erizaintzako langileek zer tratu ematen duten, medikuak zenbat denbora eskaini dien, norberaren osasun txostena zenbateraino ezagutzen duen medikuak, nolako azalpenak eta aholkuak eman dizkien,
|
zer
informazio eman dien osasun arazoen inguruan, entzuteko zer jarrera eduki duen, hitzordua lortzea erraza gertatu den edo ez eta osasun etxeak zer ekipamendu eta bitarteko dituen.
|
|
Azken finean, zelula amen ikerketak laborategitik klinikara nola eraman liratekeen zehazten du gidak: nola prozesatu eta karakterizatu zelulak; pertsonetan probatzen hasterako, zer emaitza jaso froga aurreklinikoetan; nola frogatu eraginkortasuna; nola egin toxikotasun probak;
|
zer
informazio eman pazienteei zelula amekin tratamendu bat jaso baino lehen; nola neurtu tratamenduen eraginak, eta nolako jarraipena egin; zer datu jakinarazi zientzia batzordeetan...
|
|
NEKANE. Ea ba.
|
Zer
informazio bildu duzu?
|
|
Azken produktuan kopuru hori baino gutxiago adierazten duten osagai konposatuen osagaiak etiketan sartzeko beharra ezartzen duen% 25eko legea ezabatu da, eta, alergia sor dezakeen edozein osagai gehituz gero, azken produktuan sartu behar dela ezartzen da elaborazio prozesuan. Etiketak irakurtzen eta interpretatzen jakitea funtsezkoa da alergikoentzat, eta jakin behar dute
|
zer
informazio izan behar duten eta nola. Zer eskatu behar den Kontsumitzen diren elikagaien osagai guztiak identifikatzen laguntzen dute etiketek.
|
|
Partido Popularraren kritiken aurrean, PSOEk simaurra zabaltzeko haizagailua jarri zuen martxan, kontraeraso moduan. PSOEk Diario de la Memoria izeneko berripapera banatu zuen, sei orritan bildu zituen Aznarrek zer esan zuen 1998 eta 1999an, ETAren su etenak iraun zuen bitartean, eta egunkariek zer argitaratu eta
|
zer
informazio eman zuten ETAren eta Gobernuko ordezkarien arteko bilerei buruz.
|
2011
|
|
Agian, ez du asmo txarrez jokatu izango, baina ez du egiten inolako ekarpenik, eta bilatzaileen lana zaildu egiten du, gero eta material gehiagoren artean bereizi behar baitute
|
zer
informazio den originala eta baliozkoa.
|
|
NEKANE.
|
Zer
informazio biltzen duzu zehazki?
|
|
7
|
Zer
informazio ematen du haren irteerak. Eta irteerak?
|
|
7
|
Zer
informazio ematen du haren irteerak. Eta irteerak?
|
|
4, eta kontrol sarreretan
|
zer
informazio jarri behar da pantailan digitu bat bistaratzeko?
|
|
4, eta kontrol sarreretan
|
zer
informazio jarri behar da pantailan digitu hamartar bat bistaratzeko?
|
|
10
|
Zer
informazio ematen du biegonkor baten egia taulak. Eta kitzikapen taulak?
|
|
15
|
Zer
informazio ateratzen da lehen konparadorearen irteeretatik, baldin eta, sarrerako bi konbinazio bitarrak berdinak izanda, espantsio sarreretan A> Bi= 1, A< Bi= 1, A= Bi= 0 seinaleak aplikatzen baditugu. Eta bigarren konparatzailearen irteeretatik?
|
|
15
|
Zer
informazio ateratzen da lehen konparadorearen irteeretatik, baldin eta, sarrerako bi konbinazio bitarrak berdinak izanda, espantsio sarreretan A> Bi= 1, A< Bi= 1, A= Bi= 0 seinaleak aplikatzen baditugu. Eta bigarren konparatzailearen irteeretatik?
|
|
10
|
Zer
informazio ematen du biegonkor baten egia taulak. Eta kitzikapen taulak?
|
|
Kitzikapen taulak esaten du
|
zer
informazio aplikatu behar den nahi dugun egoera edo aldakuntza lortzeko irteeran.
|
|
17 Sakatu osziloskopioko Modo Disparo X Y botoia, ate horren transferentzia funtzioa behatzeko eta marrazteko.
|
Zer
informazio ematen du grafiko honek?
|
|
2 Aztertu ZI horretan idatzita ageri den identifikazio kodea.
|
Zer
informazio ematen du kodearen sekzio bakoitzak?
|
|
2 Aztertu ZI horretan idatzita ageri den identifikazio kodea.
|
Zer
informazio ematen du kodearen sekzio bakoitzak?
|
|
Vanesari ospitalean alta eman diotenean, Laurak hartu du, harrera zentroko hezitzaile batek. Oro har, zentro horiek etorrera protokolo bat izaten dute, eta han sartzen dira, batetik, adingabearen zer alderditan jarri behar den arreta, eta, bestetik,
|
zer
informazio eman behar zaion bizitzen ari den egoera estresagarria minimizatzeko. Hala, Vanesarekin, hauek hartu behar dira kontuan:
|
|
Inkubagailura eraman behar izan dute, eta haren gurasoak oso kezkatuta daude.
|
Zer
informazio eman ahal diezu inkubagailuari buruz?
|
|
Baina etxean sortutako hondakinekin dituzten betebeharrei buruzko informazio gutxi ematen zaie kontsumitzaileei.
|
Zer
informazio jaso behar dute? “Hiri hondakinak etengabe hazten dira, eta %60tik gora zabortegira eramaten dira” Kontsumitzaileek jakin behar dute zer betebehar eta betebehar dituzten hondakinak behar bezala kudeatzeko, eta zehatz mehatz jakin behar dute zer esan nahi duen produktu bat erosteak.
|
|
Atzipenak eskuz (etengailua, eskulana), entzumenez (alarma) eta ikusmenez (seinalea, testua) heldu behar du, hau da, zerbait hartu, ikusi edo entzuteko aukera. Erabiltzaile batek jakin behar du zer lekutan dagoen edo
|
zer
informazio behar duen edo zerbait lor dezakeen. Komunikazioak adierazten du beharrezkoa dela pertsona guztiek une bakoitzean zer gertatzen den jakitea edo jakiteko aukera izatea, besteak beste, kartel, seinale, megafonia edo planoen bidez. Eremu irisgarriak Ziurtagiri hori erabiltzaileek erabiltzen dituzten ingurune edo zerbitzuei aplikatzen zaie, ia eguneroko bizitzako edozein esparrutan.
|
2012
|
|
Eta irakurtzen hasita,
|
zer
informaziori erreparatzen dio, batik bat, jendeak?
|
|
Enpresa eremuan, beharrezkoa da jakitea mezu elektronikoetan zehazki zer esan nahi den eta
|
zer
informazio interesatzen zaion hartzaileari.
|
|
–
|
Zer
informaziok osatuko du aurretiko informazio hori?
|
|
Galdetegia prestatzerakoan argi eduki behar dugu
|
zer
informazio lortu nahi dugun eta hori oso galdera zehatzetan islatu, ordenarik egokienari jarraituz. Orokorrenetik zehatzenera joango da, eta gairik arinenetik zailenera.
|
|
hartzaileak behar duen informazio gisa ezagutza osoarekin erabaki ekonomiko bat hartzeko edo hartu ahal izateko. Horrela, kasu bakoitzaren aparteko analisiak ahalbidetuko du
|
zer
informazio tipo ulertu behar den beharrezko. Dena den, Kontsumitzaileen eta Erabiltzaileen Defentsarako Lege Orokorraren 20.1 artikuluak zehazten du, kasu bakoitzean, zein izango den beharrezko informazio hori.
|
|
Jaki gozo horrek ospe eta onarpen handia du kontsumitzaileen artean. Horregatik, komeni da jakitea izozkietan patogenoak noiz sortzen diren,
|
zer
informazio jaso behar den ontzietan eta izozki motak.
|
|
Non geratzen da, boterea erabili eta manipulatzen duten horien aurrean, hiritar xumea?
|
Zer
informazio klase ematen zaio eta noraino uzten zaio erabiltzen aurrerapen tekniko sorta hori?
|
2013
|
|
Gizarte baten zimenduak zalantzan daudenean, jende asko sufritzen ari denean eta ongizate estatua desegiten ari denean, komunikabide bakoitzak erabakitzen du
|
zeren gaineko
informazioa ematen duen. Guk boterean diren erakundeen lanari eta ikuspegiari buruzko informazioa ematen dugu, baina baita egungo sistemaren kontraesanak agertzen dituztenen inguruko informazioa ere.
|
|
Sentsu honetan interpreta daiteke, Txosteneko prentsaren azterketa enpirikoan ikusten direnak (3 atalean, 27 or.), adibidez:
|
zergatik
informazioen artean aukera ezberdinak ematen diren: bai/ ez erabiltzea (ikusezintasuna eginez), alderdi positiboak/ negatiboak azpimarratzea, eta abar.
|
|
Eta
|
zer
informazio mota gertatzen zaie ulertzeko zailena?
|
|
Eraginik handiena
|
zer
informaziok izaten ote duen galdetuta, hauexek nabarmendu dituzte: %39k nutrizioari dagokiona, %33k osagaien eta alergenoen zerrenda, eta %17k ontziratze data eta iraungitze data edo kontsumo data gomendatua.
|
|
Kontuan hartu behar da bilatzaile ahaltsuen motorrak, Googlerenak esaterako, ez direla gai bereizteko
|
zer
informazio den kalitatezkoa eta zer informazio ez, eta, beraz, praktikan, Interneten denetarik aurki liteke.
|
|
Kontuan hartu behar da bilatzaile ahaltsuen motorrak, Googlerenak esaterako, ez direla gai bereizteko zer informazio den kalitatezkoa eta
|
zer
informazio ez, eta, beraz, praktikan, Interneten denetarik aurki liteke.
|
|
Inkestan parte hartu duten erabiltzaileek 17 alderdiri buruzko iritzia eman dute: osasun etxea hurbil duten edo ez, jendaurreko ordutegia egokitzat jotzen duten, langileek zer tratu ematen duten, medikuak zenbat denbora eskaini dien,
|
zer
informazio eman dien osasun arazoen inguruan, entzuteko zer jarrera eduki duen, hitzordua lortzea erraza gertatu den edo ez, eta osasun etxeak zer ekipamendu eta bitarteko dituen, garbitasuna nolakoa den...
|
|
Deia n ari zinen orduan.
|
Zer
informazio iturri erabiltzen zenituen?
|
|
MADDI. (tente)
|
Zer
informazio...?
|
|
|
Zer
informazio utz daiteke gerorako, hemendik aste edo hilabete batzuetarako edo?
|
|
Elkarrizketa mota hau gainerakoak baino objektiboagoa da; baina, zurrunagoa denez, naturaltasuna galtzen da, eta baita informazio asko ere.Librea: kasu honetan, elkarrizketatzaileak garbi daki
|
zer
informazio behar duen; baina hori lortzeko bidea ez dago galdetegi itxi batean, hautagaiaren araberakoa izango da. Elkarrizketa mota honekin, naturaltasun handiagoa lortzen da, baina hautagaiak ezer zehaztu gabe denbora galduz hitz egiteko arriskua dago.Mistoa:
|
|
Bisita ezazu zure autonomia erkidegoko estatistika institutua edo turismoaren behatokia, eta aztertu
|
zer
informazio mota eskaintzen duen erkidegoko turismoeskariari buruz. Era berean, egiaztatu ea turismoaren behatokirik dagoen zure probintzian, eta aztertu zer txosten mota argitaratzen duten.
|
|
a) Enpresa turistikoei buruzko
|
zer
informazio ematen du webguneak?
|
|
b) Baliabide turistikoei buruzko
|
zer
informazio ematen du webguneak?
|
|
c) Azpiegiturei buruzko
|
zer
informazio ematen du webguneak?
|
|
2.4 Esan zer estatistika egiten dituen Turismo Ikerketako Institutuak eta
|
zer
informazio ematen duten haiek.
|
|
–
|
Zer
informazio ematen dute «larrialdiko zenbaki»ei buruz?
|
|
Galderak egitean, askotan erabiltzen ditugu NOR, NORI, NON, ZENBAT& eta horien gisako hitzak; horiei galdetzaile deitzen diegu. Galdetzailea galderan
|
zer
informazio eskatzen den zehazteko erabiltzen den elementua da. Hori dela-eta, erantzunean, galdetzailea zegoen lekuan ipini ohi da eskatutako informazioa.
|
|
Honako adjektibo hauen artetik, zein lotuko zenioke bertsolari gazteari? Idatz ezazu testuko
|
zer
informaziok eraman zaituen hori ondorioztatzera. ikusi adibidea:
|
|
Dantzari arin taldeko kide berri batek honela galdetu du:
|
zer
informazio jasoko dugu artxibategi horretan. Esaiozue labur labur.
|
|
2
|
Zeri buruzko
informazioa ematen da hautatu dituzun testu zatietako bakoitzean?
|
|
c) Gako hitza: galdetzailea izaten da, galderan
|
zer
informazio eskatzen den zehazteko erabiltzen den hitza.
|
|
Horrela ez bada, aztertu irakasleak eskainiko dizkizun helbideetan
|
zer
informazio ematen den; beharbada, interesatzen zaizun informazioa topatuko duzu. Ondoren, irakurketa estrategiak erabiliz, identifikatu informazioa.
|
|
idatzi nahi den. Zertarako horrek lagunduko digu
|
zer
informazio behar dugun erabakitzen. Informazio behar horiek bihurtzea komeni izaten da.
|
|
Sendabelarren inguruko bi testu entzungo dituzu. Testuei buruzko galderei erantzunez,
|
zer
informazio ematen den eta hura nola antolatu den aztertuko duzue. Testuak entzun aurretik, irakurri testu bakoitzari lotutako galderak, horrela, entzuketan zeri jarri behar diozun arreta jakingo duzu.
|
|
1
|
Zeri buruzko
informazioa agertzen da eguraldi mapa batean. Aukeratu erantzun egokia.
|
|
a)
|
Zer
informazio iturri mota dira testu horiek, jatorria eta forma kontuan izanda?
|
|
a)
|
Zer
informazio iturri mota dira topatutako ostrakak, jatorria eta forma kontuan izanda?
|
|
d) Erlazionatu itzazue honako taula honetan, objektuen arrastoei esker
|
zer
informazio jaso dezakegun.
|
|
Garaiko
|
zer
informazio ematen du?
|
|
Gehienetan, irakasleak zehaztuko digu gai horri buruz zer ezaugarri edo atal bilatu behar dituzuen. Hala ez balitz, gaiari buruz irakurri duzue,
|
zer
informazio topa dezakegun erabakitzeko. Unitate honetan, irakasleak zehaztuko digu.
|
|
Aztertu zuen aroko fitxa,
|
zer
informazio bilatu behar duzuen identifikatzeko.
|
|
Adierazi zein garairi buruz arituko zareten eta, oro har,
|
zer
informazio emango duzuen.
|
|
d) Suntsiketaren ondorioz,
|
zer
informazio galdu ote zen betiko?
|
|
e) Garai haietako euskaldunei buruzko
|
zer
informazio agertzen da testuan?
|
|
a)
|
Zer
informazio ematen digu grafikoak?
|
|
b) Zientzia lanetan ezin da burutazioekin aritu, oinarri zientifikoa duen informazioa bilatu behar da lan egiteko, eta, hala behar bada, hainbat iturritara jo. Azpiko
|
zer
informazio atal erabiliko zenituzke aurreko ariketako galderei buruzko informazioa bilatzeko. Non egon daiteke informazio hori?
|