2001
|
|
Eta, aho betean, hantustez, dirudienez? dioenez, ezjakin arrunta baldin bada, nondik du eskubidea irakasleei
|
zer
irakatsi behar duten agintzeko nahiz debekatzeko?
|
2002
|
|
Zer eta
|
zertarako
irakatsi behar dugu?
|
|
Hala ere, munduan diren goi mailako jakintzak gehiegi dira eta guztiak ezin irakats daitezke munduko toki guztietan. Beraz, aukeratu beharra dago, eta aukera egiteko orduan, bigarren galderari erantzun behar zaio; hau da,
|
zertarako
irakatsi behar dugu. Bada irizpide bat nagusia izan behar duena:
|
|
Unibertsitateek goi mailako profesionalak prestatu behar dituzte Zer eta
|
zertarako
irakatsi behar dugu?
|
2008
|
|
Hurrengo ataletan bi ikuspegitatik hurbilduko gatzaizkio literaturaren irakaskuntzari; lehendabizi, Batxilergoan
|
zer
irakatsi behar den zehazten duten EAE eta Nafarroako curriculum legeak aztertuko ditut. Horietan ikusiko dugu ea literaturaren eta hezkuntzaren ikuspegi komunikatiboari heltzen zaion, legeen ahulune nagusiak zeintzuk diren zehaztuz eta pedagogia berritzaileekin zertan egiten duten bat azalduz.
|
|
Haur Hezkuntzako eta Lehen Hezkuntzako irakasleek ez dute garbi
|
zer
irakatsi behar duten idazketaren arloan. Lehen, idazketaren alderdi figuratiboari eta hautemateari ematen zitzaien garrantzia.
|
2009
|
|
Nahasmena. Irakasleek ez dakite
|
zer
irakatsi behar duten. Eta irakasgaiaren bi helburuak nahasten ari dira.
|
2010
|
|
Derrigorrezko Eskolaldirako Euskal Curriculuma proposamenean, ikasleak bereganatu beharreko gaitasunak definitu ziren, zuzenean irakasgai bakoitzean
|
zer
irakatsi behar den zehaztu beharrean. Denera, landu beharreko bost hezkuntza gaitasun orokor zehaztu ziren:
|
2012
|
|
|
Zer
irakatsi behar diot nik haur horri?
|
|
|
Zer
irakatsi behar da. Curriculumak ezarritako helburuak eskolaren ezaugarrietara eta bertako ikasleen beharretara egokitzea eskatzen du.
|
2017
|
|
Irakasleak beste batzuek ezarritako arauak jarraitzera dira behartuak, eta gainera, arau horiek guztiak ikasleengan sarrarazi eta indartu. Planifikazio burokratiko gordin batek gatibutzan mantentzen ditu irakasleak, goitik esaten baitzaie
|
zer
irakatsi behar duten eta zelan, zein liburu jarraitu behar duten eta ze modutan, zenbat denbora erabili behar duten eduki jakin bat emateko eta zein protokolori jarraitu behar dioten arazoren bat suertatzen denean. Aurrezarritako plan bati jarraitu behar diote nahitaez, irakasleak bere bat batekotasuna eta naturaltasuna galdu dezakeelarik, ikasleari etekinik handiena ateratzeko tresnarik gabe gera daitekeelarik.
|
2018
|
|
|
Zer
irakatsi behar diot?
|
2020
|
|
Iruñeko eskoletan
|
zer
irakatsi behar zaie hiriaren historiaz 5 mailako Lehen Hezkuntzako ikasleei. Ciudadanosekoa den NSko zinegotzi Fernando Sesmaren aburuz, baskoiei eta euskarari garrantzi gehiegi ematen zaie, eta gehiegi hitz egiten da 1512ko konkistaz eta burgoen gerraz.
|
|
Hau da, hizkuntzaren trebezia duenak ez du matematiketan zertan eduki; gorputzez eta izaeraz kementsuena dena ez da, derrigor, espazioa antolatzeko gai izango; eta musikarako dohaintsua dena, berez, ez da izango, agian, bizitza kudeatzeko gauza. Eta, lehenengora itzuliz,
|
zer
irakatsi behar da adimen horiek lantzeko?
|
2021
|
|
" Batzuetan jardueretara jaisten gara, helburuetan pentsatu ordez, eta beharbada hasiera da
|
zertarako
irakatsi behar den literatura: hizkuntza lantzeko, edo zertarako?
|
2022
|
|
|
Zer
irakatsi behar didazu zuk niri. Beharbada, zuk baino askoz denbora gehiago daramat homosexual izaten!
|
2023
|
|
NOLA eta
|
ZER
irakatsi behar da. Galde honen arazo nagusia zera da:
|
|
Euskara behar zen irakatsi eskoletan; beraz, behar genituen irakasleak trebatu. Ikasgeletatik lelo bat heldu zitzaigun, irakasleak ez zirela aski trebatuak, ez baita aski
|
zer
irakatsi behar den jakitea; nola irakatsi ere jakin behar da. Pixkanaka, inguruan instituzioak sortzen ari ziren, eta bagenituen galdeak Seaskatik, Hezkuntza Nazionaletik, eskola pribatuetatik...
|