2002
|
|
Hain kerratua ikusten dute gai hau?
|
Zer
nolako irizpideak segitu zituzten kazetariek halako aldrebeskeria antolatu zutenean berriak emateko orduan. Horri deitzen diote telebista homologatua izatea?
|
2007
|
|
Hirugarren dokumentu bat lehen aipatu dudan kontratu programa da, oso inportantea dena. Azken finean, administrazio publikoak diru bat jartzen du EITBkhelburu batzuk lor ditzan, eta hor ere markatzen da nola eta
|
zer
nolako irizpideak erabili behar dituen EITBk etorkizunean. Hiru dokumentu horiek, guztiakpublikoak direnak, oso ondo erakusten dute zer nolako norabidea daukagun etazer izan behar dugun.
|
2009
|
|
Muga ez dago, beraz, Konstituzioan. Kontua beste bat da; kontua da, Konstituzioa interpretatzerakoan,
|
zer
nolako irizpidea nagusitzen den, hots, irizpide uniformatzailea ala irizpide pluralista. Bistan da auzi honetan oraingoz nagusitzen ari dena irizpide uniformatzailea dela, baina ezinezkoa da uniformetasun irizpidez pluraltasuna bultzatzea eta bermatzea.
|
2010
|
|
Ikuspegi horren funtsezko galdera hau da:
|
zer
nolako irizpideak erabili behardiren jakiteko gizarte egiturek edo instituzioek pertsonei bizimodu egokia garatzeaahalbidetzen ote dieten. Hau da, neurtu behar da noraino instituzio berriak aurrekoak baino egokiagoak diren ongizatea bideratzeko.
|
2012
|
|
Bestelako buruhausteetarako astirik batere ez ia. Tarteka, ikuskaria etorriko da kontu eske; sekula santan eskola bat eman ez duena aritzen da irakasleek eskolak eratara ematen dituzten ikuskatzen;
|
zer
nolako irizpideak izaten ote ditu gogoan. Eskerrak ikuskaria joan egiten den; ondoren, bakarrik gelditzen da ostera ere irakaslea.
|
2013
|
|
Lanpostu honetarako norbait hartu bazenu,
|
zer
nolako irizpideak lehenetsiko zenituzke?
|
2014
|
|
agentzia berri bat sortzea edo ziurrenik aurrera aterako dena, ANECA agentzia arduratzea horretaz. Bolonia planaren oinarriak zedarritu zituena eta bere baitan enpresa handi ugariren interesak ordezkatzen dituena da ANECA, hortik atera kontuak
|
zer
nolako irizpideen arabera ebaluatuko dituen unibertsitateak. Aurrera ateraz gero, ebaluazio honen garrantzia handia izango da, emaitzak publikoak izateaz gain unibertsitateak beraien artean lehian jartzeaz gain finantzazioa ranking horren arabera egingo delako, eta ez gehien behar dutenak aintzat hartuta batzuk sarituz eta baliabide gutxien dutenak gero eta gehiago hondoratuz edo zuzenean desagerraraziz.
|
2015
|
|
Nola operatibizatu, ordea, arnasgune kontzeptua?
|
Zer
nolako irizpide zehatz eta neurgarriak erabili arnasgune diren udalerriak eta ez direnak finkatzeko?
|
|
Hizkuntzaren bidez komunikatzeko konpetentzia hori maila hoberenera eramateko, berriz, ingurune eleaniztunean, funtsezkoa da hizkuntza erabiltzaileek eskura edukitzea orientabideak eta baliabideak, idatzizko prosa arina eta efizientzia handikoa eraikitzeko euskaraz. Horregatik da garrantzitsua jakitea, oro har, ikasmaila guzietako irakasleek
|
zer
nolako irizpideak erabiltzen dituzten erranaldiko elementuen hurrenkerak balioesteko, bat hobesteko eta bertzea gaitzesteko, bat lehenesteko eta bertzea «ondoko esteko», zeren hori jakiteak argia emanen baitu gai honetan irakasleen hasierako eta etengabeko prestakuntzan eragiteko.
|
|
Horrela balitz, pentsa liteke euskaraz ari den jendartean joera nagusi bat gertatzen ari dela atzerakarga txikitzeko, eta esplikabide horren arabera, azterketa honetan kolaboratu duten adituak aitzinago joanak izanen lirateke iritzi aldatzeko prozesu horretan, ezen ez unibertsitario gazteen taldea. Hala balitz, bertzalde, adituen eta gazteagoen arteko «desfase» horren arrazoi nagusietako bat izan liteke ikasleek islatuko luketela, bere jardunaren edo behintzat iritzien bidez,
|
zer
nolako irizpide murrizgarriak izan dituzten beren formazio urteetan.
|