2000
|
|
Bildu egiten ginen, bazkariak egiten genituen, baina batak bestearen poemak irakurtzen hasi eta esaten genuen: "
|
Zertan
gabiltza. Denak ere zein ezberdinak garen...".
|
|
Ez da hor subertsio eta matxinada gogo berezirik aurkitu behar. Azken batean, Ebanjelioko agindua eta elizako tradizioa dira babes bila dabilena onartzea, nor denedo
|
zertan
dabilen galdetu gabe. Denek ez zuten berdin pentsatzen ordea:
|
|
–Antton, esan omen zion halako batean gure aitari?, guardia zibilenera joanbehar duk, hemen
|
zer
dabilen esatera.
|
|
–
|
Zer
dabil, ba, hemen? –gure aitak harrituta.
|
|
Sukaldera jo zuen garagardo bat lapurtzeko asmoz, baina ez zuen batere aurkitu. Beste norbait sartu zen sukaldera eta galdetu zion ea
|
zertan
zebilen bereak ez ziren poltsetan bilatzen. Txemak erantzun zion barkatzeko, ez zela konturatu plastikozko poltsa hura berea ez zenik, eta gainera bazihoala kalera eta agur.
|
|
Baina nik zer egiten dut hemen?
|
Zertan
nabil. Ez daukat inor, mundu hau kaka bat da, putakumez betetako mundua diosss!
|
|
Ez dakit (eta ez nekien momentu horretan ere) oker ala zuzen zegoen. Ez dakit
|
zerekin
ibiliko nintzen ametsetan, Rocíok deskribatu didan irri hori izateko. Baina berdin dio:
|
|
nihaurk ere ez dut zalantzan jartzen ezen arestian aipatu dizkizudan Aristotelesen hitzek egia handi bat gordetzen dutela beren baitan: ordea,
|
zergatik
nabilkizu orduan, neure skribatzeko moldeaz denaz bezainbatean, Aristotelesen spiritu horretarik apart, soberaniatik hurbilago doitasunetik baino. Ote da zeren neure hutsaren kontzientzia baitut, eta zeren huts denak eta deus ez denak beztimenda bat nahi bailuke —edo bi, hiru eta mila beztimenda, ene kasuan—, bere hutsaren eta bere deusezaren estaltzeko eta haren ahanzteko?
|
|
Eta ez ote da, ondorez, mezurik bizkorrena eta eraginkorrena keinua, zeren hitz bakar batez —keinuaren hitz bakarraz— guztia signifika baitezake, erabili gabe, hartarakotz, bertzela erabili ohi ditugun hitzak eta eleak, zeinek, aldi berean, bertze mila hitzen beharra izan ohi baitute usu, haien argitzeko eta esplikatzeko? Baina, baldin oraintxe erran badizut ezen keinuak ez duela hitzen beharrik,
|
zer
nabilkizu ni orain hemen keinuei buruz hitz eta pitz, jaun André?
|
|
Eta jaso nituen begiak eta hodei hura ikusi nuen, gurdi bat zirudiena, haizearen zaldiek tiratua, eta neure burua haren gainean idurikatu nuen, Urbiaindik urrun ninderamala, gero eta urrunago; idurikatu nuen gero ezen Italian ezagutu nuen napolitarra etxe ondotik iragan zitekeela bere Donejakuerako bidean, eta harat joan nintekeela ni ere harekin, neure buruari galderarik egin gabe, gitarra musikaren hatsarekin bat eginik, eta behatu ere egin nuen bidean goiti, ea ba ote zetorren... Baina
|
zer
nenbilen ni, ezinezko amets hartan denbora alferrik galtzen. Norat joan behar nuen nik, baldin ez banuen norat joan?
|
|
Eta, nola Kaligulak desiratu baitzuen, enperadore zenean, erromatar guztien buruak bakar baterat bil zitezen, ai nola desiratu nuen nihaurk ere ezen zaldun haien buruek bakarra osa zezaten, Joxe Aberasturik ezpata ukaldi bakarrez trenka ahal izan zezan buru hura, eta garait zitzan, halatan, zaldun guztiak baterat...! Haatik,
|
zer
nenbilen ni orduan ere pentsu haien hausnarrean eta esperantza faltsuen peskizan, pentsatzeko denborarik ere ez nuenean, zeren ene laguna fin gaitza egiterat baitzihoan, erremediorik gabe! Eta, hala, oharturik ezen Joxek ez zuela deus egiterik bere ezpatarekin eta nik are gutiago gerrian neraman puinalarekin, ez dakit nola —zeren munduko gizonik ahulena eta ezdeusena sentitzen bainintzen—, baina, premiazko premiak premiaturik edo, zaldun haien arterat egin nuen bat batean, paparretik dilindaka nuen erlikiontzi iduriko hura eskuan.
|
|
Baina, baldin deus ez badakit neure buruaz,
|
zer
nabilkizu ni hemen nitaz orriak eta orriak skribatzen...?
|
|
—eta, erranaz damutu balitz bezala, gaineratu zuen—: Baina
|
zer
nabilkizu ni hemen hau eta hura eskaintzen, zuhaur zaitugunean etxeko jauna?
|
|
Zeren eta guk Utopiari buruzko informazinoa nahi baikenuen, baina, ordainean, aita kaputxino batek hartu gintuen, zeina baitzen erre bezain jauzkor, eta hiros bezain haserrekor, eta zeinak, noiz eta jakin baitzuen
|
zertan
genbiltzan, erran baitzigun:
|
|
Baina
|
zer
nabilkizu hemen, jaun André, seigarren argumentuaren xerka, tigrea teologiarekin nahasten, piztiak jauregi inguruan zer nolako ehizak egin zituen oraino kontatu ez dizudanean. Mintza gaitezen, bada, tigre ehiztariaz.
|
|
Edo, ez al dizut liburuaren hatsarrean erran ez dagoela meza itemisaest etik hasterik, eta ez ote nezake berdinzki erran ezen ez dagoela sanctus a kyrie eleyson etarat aitzinatzerik, zeren eta nahaste borrastea bailitzateke? Eta hori hala bada,
|
zergatik
nabilkizu orduan horrela. Ote da zeren anitzetan lotuagoak egon baitaitezke bi egun diferentetan edo urte diferentetan gertatu hainbat gertaki, egun berean eta urte berean gertatuak baino, eta zeren, nola jaun Marcelez ari bainintzen, jaun Marcelekin jarraiki bainatzaizu?
|
|
Bai, hobe nuen gauzak bere hartan uztea, zeren eta ez al zuen, gainerat, begiak oina argitzen eta ez oinak begia...? Baina
|
zer
nenbilen ni han, bertzalde, amorioaren zuhaitzak lurpean gordetzen zituen erroetako bizarren peskizan, neure esku nituenean zuhaitzaren fruiturik jorienak eta urtsuenak, nola baitziren Mignonen errege sagar haiek, masailetakoak aitzinaldean, eta ipur-masailetakoak gibelaldean.... Eta fruitu haien ederrak itsutu, eta itsutasunak galdu ninduen...
|
|
—Ximurra
|
zer
dabil, ergeldurik ala. Deitzen ahal zian bederen, lehengo eguneko goizaldean bere soinupera horrela dantzarazita!
|
|
Marixaren deia jasotakoan, oraino lantokian nintzela, banantzea tramitatzen zidan abokatuaren telefono zenbakia eta guzti markatu nuen. Semearenganako utzikeria argudiatuz, Kristinari auzi eman eta Unairen zaintza eskatzea, horra
|
zer
ibili zitzaidan, istant batez, gogoan. Eskerrak abuztuko igande arratsaldeetan abokatu matrimonialistak ez ohi diren etxeetan izaten, bezeroen deien esperoan.
|
|
Gure taldekooi afaria prestatzea ez zegokigunez, kanpineko garbigailuetara joan naiz arropa zikinarekin. Eta oso berezia izan da han Karmelo bakarrik zegoelako, eta nik badakidalako bera
|
zertan
dabilen eta berak badakielako ni nola nagoen.
|
|
c) Karmelo: orain ulertzen dut, zinez, zergatik etorri zen nire alboan New Yorkeraino,
|
zergatik
ibiltzen zen sarritan nire inguruan, zergatik egiten zitzaidan hain ezaguna erosketa zerrendetako haren letra... (beranduago haren historia idatzi behar nuke orriotan).
|
|
Bai. Hala ere, ez pentsa guztiz txoratua eta pozaren pozez dabilenik; gainera, esango nuke gu
|
zertan
gabiltzan jakiteak are gehiago nahastu duela. Baina Teresak, aurreko batean aipatu nizun neskak, zuenaz beste egin, eta historia berri bati ekiteko gomendatzen dio.
|
|
Eta nik ez zaukaat batere gogorik orain pikoletoei esplikazioak ematen hasteko. Nola azalduko diet ba
|
zertan
nabilen, paraje hauetan eta itxura honekin, hire ondoan, lana eta etxea utzita, bidez bide baina ibilbide jakinik gabe, oinez beti, Gorbeiapeko sagasti baterantz. Eta ni baino askoz ere okerrago hago hi inori ezer azaltzeko.
|
|
Gero, auzoko mobida batzuetan ibili gintuan... Bestela
|
zer
zebilen nik ez nekian ezer; zerbait ote zebilen... baina nondik nora, ez jakitea hobe... Bera gainera gauza horietarako oso reserbatua zuan.
|
|
Sabaian tranpilla bat ireki zen, handik buru txiki bat agertu zen, hark konkorrari: "
|
Zer
habil?", galdetu zion. " Hi...!", esan zuen, saludo gisa, konkorrak, segidan buru txikia gorde zen, tranpilla itxi, sabaian urrats batzuk aditu ziren;" eseri", esan zion konkorrak Xani; baso zikinak erretiratu, baso garbi bi atera zituen;" ez zakiat zerbait ote den", esan zuen;" a, hemen duk"; armario batetik txorizo luzanga bat atera zuen, kutxilo bat eskainiz:
|
2001
|
|
Aski da okelak kolore zuria izatea, fruituak dizdiratsu aurkeztea, arraultzeek gorringo gorria ukaitea...
|
Zertan
gabiltza gure eskualdean bertan ur litro batek esne litro batek baino gehiago balio duenean. Ezin dugu ahantzi duela urte gutxi arte, hamar hamabi bat, zenbait hiltegik aratze dopatuak eskatzen zituztela, eta abeltzainei erakusten zieten dopatzeko modua.
|
|
Elizgizonei, bai! Moja jendea auskalo
|
zertan
zebilelako, herri xehea alfabetatu gabe zegoelako, jauntxoak gerran edo negozioan buru belarri… auskalo zergatik, euskal kulturaren historia elizgizonen izenez eta egitez betea dago. 1971ko uztailaren 18ko Z. ARGIA dugu lekuko.
|
|
Sarri erorketak maniobrak bezain ikusgarriak dira.
|
Zerekin
ibili behar du kontuz surflariak?
|
|
zer ari da gertatzen gaur egun munduan? Garai batean bakezale ziren herriak,
|
zergatik
dabiltza orain gerra eta borrokan nahastuta. Zergatik kanibalismoa eta bortxaketa ikaragarri horiek?
|
|
–Hi, txikito,
|
zer
habil, adarra jo nahian? –bota dio az ke nean– Ez al dakik Anartz Brigada Internazionalistetakoekin Chiapasera joatekoa dela?
|
|
Harritu aurpegiz begiratu diote lagunek idatzi duena irakurtzean. Hi, Tasio,
|
zertan
habil ordea, bota diote, eskutitza animatzeko bidali bihar zioagu, ez nazionalitate aldaketa eskatzeko arrazoiak emateko.
|
|
Eta folio zuri bat eman zidan eskura, kanpoan norekin eta
|
zertan
ibili nintzen azalduz bi aldeetatik idatzi beharreko beste hura bezalakoa, matematikarakoa, datarik gabea, zuri zuria. Darás un disgusto a tus padres si no lo escribes.
|
|
Galdetu zidan ea
|
zergatik
ibiltzen nintzen bakarrik, ea zergatik ibiltzen nintzen beti lekuz kanpo.
|
|
Galdetu zidan ea zergatik ibiltzen nintzen bakarrik, ea
|
zergatik
ibiltzen nintzen beti lekuz kanpo.
|
|
‘Norekin eta
|
zertan
ibili zara? ’ galdetu zidan.
|
|
‘Papera idatzita entregatu duzu biharko, kanpoan norekin eta
|
zertan
ibili zaren azalduz... ’
|
|
Horretarako, ordea, konplexurik gabe eta handikeriazko menturarik gabe jokatu beharra eta jokoa banatu beharra (administrazioa, unibertsitatea, erakundeak, hiztunak...) azpimarratzen zituen Mitxelenak. Baina nola lortu horrelakorik, nolakoak garen, zein buruhauste ditugun,
|
zertan
gabiltzan, noiz eta nola zer nahi dugun ezagutarazten ez badugu, zer garen, zer izan nahi dugun eta nola izan nahi dugun komunikatzen ez badugu. Mitxelena bezalako maisu handi baten lanik sentituenak ezagutarazten ez baditugu?
|
|
lotsagabe xamarra izan zitekeen Larramendi, ez ordea ergela. Mayans ekin eta, kontu garbiketan ari zen, ea
|
zertan
genbiltzan zorretan eta zertan ginen hartzekodun. Horrelakoetan agitu ohi denez, esan beharrik ez, zorrak soiltzera jo zuen, eta hartzekoak gehitzera.
|
|
Onartzekoak dira, noski, geroko belaunaldiek, zuzen nahiz oker, onartu dituztenak. Nolanahi ere den, zertan zetozen bat eta
|
zertan
zebiltzan berezi, hobeki juzga dezakegu orain, Altunaren honako hau agertu ondoan. Eta merezi luke ikerlana puntu horietan ere zabaltzea eta batik bat sakontzea.
|
|
Ni neu, ordea, egia esan, aipaturiko horiez gehienez ez naiz batere fidatzen, eta hobe oker banengo. Hain euskaltzaleak izan badira, ez dakit
|
zertan
ibili diren orain arte vasquista horiek noizik behin" bai baina" aspergarri eta hutsalak esateko ez bada. Ez ditugu sekula ikusi euskararen edo euskal kulturaren aldeko ekitaldi, jai edo bileretan, ez eta gure hizkuntzaren aurka, Nafarroan edo Frantzian adibidez, egiten diren erasoengatik inolako protestarik egiten.
|
|
Halatan, Plantsungo nagusi zaharrak azken hatsa eman zuen. Nihaur gauaz bezala, garaitu ezin itxura zeukan gizon puskak mundu hau utzi behar zuen, adioen banatzeko astirik gabe, tipus tapasean, panpalahara lurrean hedailo, ebasle baten moldean jin herioarekin –baina
|
zertan
dabil polizia? – juntatzeko azkenean. Izpiritua ihes joan zitzaidan eta Joanesen bizia bost perpausetan laburtu nuen, Herria n eginen zuten bezala:
|
|
|
Zertarako
ibili ote nintzen ni neure burua famatzen! Nerone nengoen hitzaren amuan harrapatua!
|
|
Zomorroide hura marikoia zela pentsatzera iritsi nintzen; izan ere, errukiak, begiruneak edo gaizki ulerturiko kultura zentzu batek, edo hirurek, egia gordina estaltzen duten arren, denok dakigu, jakintza zahar batek erakutsita, liburu artean ibiltzen diren gehienak, denak ez esateagatik, marikoiak direla. Bestela,
|
zergatik
ibiltzen dira liburuen artean. Marikoiak ez balira, jende normalak –hots, heterosexualak– egiten dituen gauza normalak egingo lituzkete:
|
|
Beraz, gertaera bere hartan hartuta oso harrigarria zen arren, guretzat oso berezkoa izan zen, oso naturala. Hain natural eta berezko non batzuen jarreretan halako haserre txiki bezalako bat nabarmentzen baitzen, pixka bat larderiatuko balute bezala, esan nahiko bailuten, garaia zen, edo, berantetsiak ginen, edo, a zenbat arazo konponduko zen mila urte lehenago etorri izan bazina, auskalo
|
zertan
ibili zaren orain arte. Gero aitortu behar da B ere, bere aldetik, bere baitatik jarri zuela zer edo zer, baita ere, agerpena natural natural onar genezan:
|
2002
|
|
(...) ETBk berezko politika dauka, eta politika horretan ez dute lekurik izan, azken urte luzeotan, euskal merkatuaren oinarriak ezar litzaketen erabakiek(...). Eta gidoilariok,
|
zertan
gabiltza bien bitartean? (...) Gehienbat urtean behin Gidoigileen Elkarte Profesionalak antolatzen dituen jardunaldiak baliatuz elkarren bizkar gainean negar egiten(...)».
|
|
|
Zer
dabilkizu bada orain buruan?
|
|
Komunikazio egintzetan, sentimentuen eta zentzuen ordezko seinaleak emititzen ditugu, gure buruan
|
zer
dabilen besteari jakinarazteko. Norbait maite dugula sentitzen dugunean, laztandu egiten dugu.
|
|
Zergatik dago maiteminduta?
|
Zergatik
ibiltzen da edaten. Zergatik ordaintzen dizkiozu halakoak?
|
|
Bizi aldi motxan zertako ainbat nai?
|
Zergatik
ibilli beste eguzki batek yotako lur billa. Aberri iges eiñaz, nork bere bururi ere iges al ote?
|
|
Ez dakit Mikel Olaizola jaunak plaza honetan idatzitako" iritzia" (2002/11/16) bere izenean" soilik" eman duen argitara. Nire ustez, irakurlearen argigarri, norbera non dabilen eta
|
zertan
dabilen adierazi beharra dago irakurleari irakurritakoaren" irakurketa" egiten laguntzeko. Nire erantzuna, behintzat, argi gera bedi hasera haseratik, ez da Azpeitiko Udalaren izenean, neure buruaren izenean eta izanean baizik (Mikel Olaizolak dioen bezala" Azpeitiarra ez den Patxi Saez euskara teknikaria" ren izenean).
|
|
Hik zer uste duk?
|
Zer
habil nire motxila irekitzen?
|
|
gudari on bat, alegia; eta hargatik ere ilundu zitzaion betartea irri egin orduko, keinu harekin esan nahi balit bezala: " Baina
|
zertan
nabilek orain ere, beste ezinezko baten atzetik.... Izan ere, nik gutxieneko taila ematen nian gutxienez, eta arranoaren bista nian, baina hik ezta hori ere..."
|
|
Pauso batzuk eman orduko, Pertik goizean esan dizkidan hitzak etortzen zaizkit gogora: " Ez ninan atzo hil zuten hori ezagutzen, baina berdin zidan zer zen eta
|
zertan
zebilen". Atzera begiratzen dut.
|
|
Baina oso bestelakoak dira Pertik esaten dizkidan hi  tzak: " Ez ninan atzo hil zuten hori ezagutzen, baina berdin zidan zer zen eta
|
zertan
zebilen. Sekulako kabroikeria egin zioten, sekulakoa!
|
|
Eta harridura apur bat ere sortu dit, egia esan, horrela ibilitako tipo bat hain nabarmen etorri zaigulako. Ez daukat ideiarik ere
|
zertan
dabiltzan.
|
|
Marriotekin gomutatu zen.
|
Zertan
ibiliko ote zen. Hark ere izango zuen Queipo de Llanoren hitzen berri.
|
|
Gaur ez da etorri. Badira egun batzuk
|
zertan
dabilen ez dakizula.
|
|
Kazetaria ahuspez jarrita zegoen, begi irritsuak harenganantz. Ez zekien
|
zertan
zebilen. Bazirudien olgetarako gogoa zuela.
|
|
Astiro hurbiltzen zelarik, Caponek alkoholak epeldutako odolaren beroa sumatu zuen zakilerako bidean. Ez zekien oso ongi
|
zertan
zebilen eta jakiteko desira bizia zuen.
|
2003
|
|
Ordea, zer dira komenentziazko banderak?
|
Zergatik
ibiltzen dira horrelako banderekin?
|
|
Horrela du hemendik aurrera. Zer edo
|
zergatik
ibiliko dira. Baina orduan ez zegoen bertso eskolarik, ezta gutxiagorik ere!
|
|
|
Zertan
zabiltza orain?
|
|
Eta hemen? Euskal Herriko lurralde heze eta menditsu honetan,
|
zertan
ibili ziren Gipuzkoako biztanleak Gure Aro aurreko azken milurteko erabakigarri horretan. Agian, erantzuna azken urteetan aurkitu diren herri harresituek emango digute, bertan gordetzen dena informazio iturri oparoa bilakatu baita.
|
|
Nora goaz?
|
Zer
dabil txarto edo zer falta jaku. Gauzak bertanbehera itxi?
|
|
Gelako txoko baten Arantxak (bera sartu zenez gero pixka bat gorrituta) eta Unaxek berbetan ziharduten, eta estreinako aldiz beste irakaslea maitasun (edo sexu) kontuetan murgilduta ikusteko parada zuen. Txarto zeritzon, baina bultzatuta, belarriak zorroztu zituen ea
|
zertan
zebiltzan ohartzeko. Baina euren autua ez zen hasi berria, eta azken baieztapenak baino ez zituen aditu.
|
|
Eta Euskal Herri euskalduna eta bateratua helburu hartu genuenok beraz,
|
zertan
gabiltza?
|
|
Urte batzuk lehenago, Monikaren oheratu nintzeneko biharamun hartan ere bere liburuen artean begira ari nintzen esnatu zenean. "
|
Zer
zabiltza hor bazterrak miatzen?" galdegiten zidan bere gelatik esnatu berritan. Nik pasilloa ortutsik zeharkatu eta egongelako bere paperen artean zer suma nenbilen.
|
|
Eta horrela bada –eta horrela da–, ez al dago hemen kontraesan bat? Orduan,
|
zertan
dabiltza deabruen mezulari hauek. Hereseak!!!
|
|
Zu taldetik urrundu, bide batez Joseba eta zu ere banandu, eta horrela Ainhoak bidea libre. Beno, Kattin, horiek guztiak nire gogoetak dira, nire pentsatzeko erak. Jakin, ez dakit
|
zer
zebilen Ainhoaren buruan.
|
|
Bai, egia da etxetik lehen bezain gutxi irteten naizela, baina orain, gutxienez, besteak ikus ditzaket. Nola bizi diren,
|
zertan
dabiltzan, nola zahartzen diren. Pelikula horrexekin konformatzen naiz.
|
|
Nizias!
|
Zer
zabiltza hemen gaindi. Ez zara gerlan ala?
|
|
Zure lagun hurkoez inguratua?
|
Zer
zabiltza hezur eta haragi, neure aurrean zutik. Nondik duzu lur hiro eta aire tepo hats hori?
|
|
Kulturaren ekoizpenak oso adierazgarriak dira hizkuntzaren bizitza  esparruan. Ildo estrategiko horretan,
|
zertan
dabiltza gure industriak. Euskararen aldeko gizarte motibatua sor  tzen ari dira?
|
|
" Nothing of him that doth fade...".
|
Zer
zebiltzan hauek denak —poetak, pintoreak—, sortetxea utzi eta Hegoaldeko bide guztietan zehar bidazti, beren idealen aberria ren bila baino. Etxetik urrun, hemen aurkitu dute beren azkeneko atsedenaren lekua," mundu berrira" ezin arribatuak.
|
|
Dabilenari okerrak topatzen baino, ze egin duzue, bada, zuek zuen aldeko jende hori hurbiltzeko?
|
Zertan
ibili zarete urteotan, asmatu ez omen duen euskalgintza horren askan deseroso. Ezkondu zinetenetik, zenbat sozialista euskaldundu duzue?
|
|
Nor bizi liteke horrelako gizon baten ondoan. Zer gertatzen, da,
|
zergatik
zabiltzate Jaioneren bila, galdegin omen zien ertzainei eta hauek, ez da ezer, ez da ezer, erantzun omen zioten. Ez da ezer, kaka zaharra, ez da ezer.
|
|
Gu ez gabiltza galduta, ederki dakigu
|
zertan
gabiltzan, erantzun du irmo mutilak. Gu herriaren eskubideak zapaltzen dituztenen aurka gabiltza.
|
|
Forentseei laguntzen ibiltzen zarela ere bai.
|
Zertan
zabiltza orain.
|
|
|
Zertan
zabiltza. Zer egiten duzu, erotu egin zara ala, esan dio Jaioneren ahotsarekin.
|
|
Emakume librea naiz eta ez dut egin ezer txarrik. Ez daukat inori begira
|
zertan
ibili. Miarritzeko taxi bat daukat zain hor kanpoan eta huraxe hartu eta banoa bueltan Parisa.
|
|
Hilobi bakarra egon zen han, Carril izeneko batena. Kontu handiz ibili naiz galdetzen, jakina;
|
zertan
nabilen argiegi esan barik.
|
|
–Eta jakin liteke
|
zertan
zabiltzan? –zirikatu nahi izan nuen.
|
|
–Eta hau dena, zertarako?
|
Zertarako
ibili gara hemen Ezezagunaren gorpuarekin gora eta behera, eta Zuen Gizonarekin ere berdin, eta elkarri gerrako pasadizo lar ezagunak kontatzen. Zertarako?
|
2004
|
|
Kutxan bazeuden hogeita hamar mila dukat! (…) Hurrengo aldian laburtasun horrelakoetan ez da
|
zertan
ibili!».
|
|
Dotorezia horrekin" laburtasun horrelakoetan ez da
|
zertan
ibili!" esateko gai den Pedro Bello bezalako bat gure gizartean agertuko balitz, erotuta dagoela edo inauteriak direla esango genuke.
|
|
|
Zeren atzetik
zenbiltzan honetan?
|
|
Luisekin jolastuz oso ondo ibili zen hartza, baina hura lotara bidali zutenean, etxea txiki geratu zitzaion eta kanpora irten zen. Nahiago zuen hartzak lorategian jolastu eta auzokoen leihoetatik begiratzea, ea
|
zertan
zebiltzan ikusteko. Auzokoak ikaratu egin ziren, ordea, eta hartza uxatzeari ekin zioten.
|
|
Nik uste daukadan adinarekin nahiko askatasun nukeela hitz egiteko eta pentsatzen dudana esateko. Bestela,
|
zertarako
ibili. Ni gustura ez baldin banago esan egiten dut.
|
|
Badakit, oraintxe dakit
|
zertan
ibili diren: abere guztiak bezala, arremetzeko prestamenak egiten ari izan dira, zoroen tximinokeriak eginez.
|
|
Ahaztu zaigu maitasuna, ai, ai, ai, ai!
|
zertan
gabilz?
|
|
Niri garbi hitz egin iezadak, faborez. Ez zekiat
|
zertan
habilen nirekin, baina bilau itxura ere hartzen hasia nauk hiri.
|
|
Irati.
|
Zer
zabiltza?
|
|
–
|
Zer
nabilen. Zera, ba, atzo ederki pasatu nuela, eta arratsaldean eskiatzeko arropak erostera joan behar dudala, eta ea nirekin etorri nahi duzun.
|
|
–Guztion euskara guztiontzat?. Euskara herritar guzti guztion ondare baldin bada,
|
zer
nabil ni hemen bazterrak nahasten ika mika hauek hizpidetzat hartuta. Gezur hori egia balitz, alfer alferrik jardungo nuke nik hemen euskalgintzaren barrunbean dauden kontraesanak arrotzen.
|
|
ñabardura baten bila nenbilen, eta Iturriotzen iturrian idoro dut. Hara, bada,
|
zertan
nenbilen: –Hizkuntza baten egoera linguistikoa beste gainerako hizkuntzen presioaren emaitza da?.
|
|
|
Zer
gabiltza ordea gu bazterrak harrotzen euskal gazteen mintzamen gaia ahotan hartuta. Mintzamen kamutsaren ezaugarri horiek guztiak ez ote genituzke beste hizkuntza bateko hiztun gazte askorengan aurkituko?
|
|
Zertan erdietsi du bikain?
|
Zertan
ibili da horrenbestean. Zertan egin du huts?
|
|
Kaixo, Nobita!
|
Zer
zabiltza, baina?
|
|
Aizue,
|
zertan
zabiltzate denbora galtzen?
|
|
|
Zer
zabiltza!
|