Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 22

2003
‎Hori guztia gertatzen zen bitartean, Euskal Herriko Unibertsitatearekin zer nolako bidea jorra zitekeen hausnartzen hasita zegoen UEU. 1978 urtean bertan UEU EHUn integratu beharra proposatu zuen Zeruko Argia astekariko lankide batek:
2005
‎Haur eta nerabe askoren bizitzak bideratu ditut, eta neronek bidea galdu. Beraz, zer nolako bidea erakutsi ote diet, ni neu galduta eta norabiderik gabe geratu banaiz. Nire ibilbide guztian zerbait ustela dago...
2006
‎A zer nolako bidea eginda zeukan Italiako gizarteak! Bi partisano, bata nekazaria eta bestea ikaslea, elkarrekin matxinatu ziren bi lagun, Italia errotik berregin egin behar zelako ideiaren alde, eta begira non zeuden orain:
2008
‎Izan ere, gaur edozeinek ikus dezake gure Tartalo, jator? horrengan behialako Homero handiak bere Odisean kanta kontatu zuen Polifemo haren oihartzuna, Markinako herri ipuinetan Alarabia> bilakatua8 Besterik da, ordea, pertsonaia hori zer nolako bide zidorretatik heldu zaigun asmatzea. Eta itzulpen mitzulpen kontuaz ari garenez gero, zilegi bekit hemen Mediterranioko erraldoi begibakar honen istorioaz zenbait gogoeta egitea.
2009
‎456 falta zaizkit, beraz. Norbaitek frantsesarekin alderatuz zer nolako bidea egiten ari naizen jakin nahi badu zera esan nahi diot: hau gorabehera asko baina eguraldi atseginekoa dela.
2010
‎Izan ere, literatur gaitasunaren barruan kokatzen da, nire ustez, literatur sistemek nola funtzionatzen duten jakitea; kultura orokorraren barruan kokatzen da, berriz, ikasleak bere inguruko literatur sistemako faktoreak ezagutzea. Literaturaren irakaskuntzak lortu nahi badu ikasleak modu kritikoz baloratzea testuak nahiz horien harrerak, ezinbestekoa da jakitea testuek zer nolako bidea egiten duten idazten direnetik harrera prozesua amaitzen denera arte (merkatuaren egitekoa, instituzioen eragina, idazleak bere liburua ezagutarazteko egindako bidea, eta abar). Eta hori guztia ezagutzeko bidea izan daiteke euskal literatur sistemari erreparatzea, erdiguneak eta periferiak nola sortzen diren azaltzea, gaur egun ditugun argitaletxeak ezagutzea, jakitea zein den haien egitekoa obrak ezagutarazteko garaian, sariketa literariorik garrantzitsuenak zeintzuk diren ezagutzea, aztertzea euskal autoreek zer nolako bideak jorratzen dituzten literatura jendarteratzeko, literatur mugimendu nagusien ekarpenak zeintzuk izan diren jakitea...
‎Literaturaren irakaskuntzak lortu nahi badu ikasleak modu kritikoz baloratzea testuak nahiz horien harrerak, ezinbestekoa da jakitea testuek zer nolako bidea egiten duten idazten direnetik harrera prozesua amaitzen denera arte (merkatuaren egitekoa, instituzioen eragina, idazleak bere liburua ezagutarazteko egindako bidea, eta abar). Eta hori guztia ezagutzeko bidea izan daiteke euskal literatur sistemari erreparatzea, erdiguneak eta periferiak nola sortzen diren azaltzea, gaur egun ditugun argitaletxeak ezagutzea, jakitea zein den haien egitekoa obrak ezagutarazteko garaian, sariketa literariorik garrantzitsuenak zeintzuk diren ezagutzea, aztertzea euskal autoreek zer nolako bideak jorratzen dituzten literatura jendarteratzeko, literatur mugimendu nagusien ekarpenak zeintzuk izan diren jakitea...
2011
‎–Zu azaldu baino lehen, martirioan hildakoei buruzko informazioaren bila ibili naiz Interneten. Ezin duzu imajinatu zer nolako bideak erabili zituzten, kristauei estirak eta oinazeak eragiteko.
‎–Antza, mezulari hori Argiaren Erreinutik dator zuzen zuzenean; zazpi esferak igarotzen ditu, arkonteak banan banan engainatuz; hesi guztiak zeharkatu, eta guregana heltzen da. Mezulariak esaten omen dio gizakiari zer nolako bidea jarraitu behar duen arimak, presondegi honetatik ateratzeko; hau da, zer nolako izen sekretu eta formula magikoak erabili behar dituen, esfera bakoitzeko arkonteak pasatzen utzi diezaion. Baldin eta egia ezagutzen badu, gizakia hiltzen denean arimak gora egiten du, eta gorako bide horretan, beherakoan jantzitako soineko horietako bat lagatzen du esfera bakoitzean:
2012
‎Sartu ninduten egunean zer nolako bidea egin zuten gogoratzen saiatu nintzen. Ibilbidea egin nuen neure buruan.
‎Hori dela-eta, lan honek bi zati izango ditu. Lehen zatian estatugintzaren alderdiformala aztertuko da eta bertan azalduko dira nazioartean zer nolako baldintzakbete behar diren estatu izaera lortzeko eta zer nolako bideak egon daitezkeenhorretarako, orain arte egondako zenbait kasu azterturik.
‎Lanaren bigarren zatian, bestalde, estatugintzaren alderdi materiala landukodugu eta aztertuko da zer nolako bidea egon daitekeen euskal herritarren artekoharremanak areagotzeko, hau da, euskal kohesioa indartzeko, besteak beste, lankidetza eta saretze normatiboa trinkotzearen bidez, eta hori guztia euskal autogobernuaren inguruan azken hamarkadetan izandako eskarmentua aintzat harturik.
2014
‎“eredu bihurtzea gustatuko litzaiguke”Udal eta foru hauteskundeak, hondakinak kudeatzeko azpiegitura berriak martxan jartzea… 2015ean ere, hondakinen kudeaketa jendartearen eta eragileen ahotan izango da. Legegintzaldi amaiera honetan, zuen ikuspuntutik, lau urteotan zer nolako bidea jorratu du Gipuzkoak Zero Zaborrerantz. Askotan gauzen perspektiba galdu egiten dugu. 2011n erraustegiaren hatsa nabaritu genezake garondoan.
2015
‎Inork bere gurasoen lurrak galdu edo baserria uzten badu, ja ez da nekazaria, baina han ez da hala, han badira, lurrik gabe utzi badituzte ere.Iaz, zinemaldi honetan bertan, Echevarriatik Etxeberriara film luzea aurkeztu zenuen. Zer nolako bidea egin du orain arte. Egiteko du bidea. Jaialdietan egin dugu bide bat, eta Zinemaldia.cat nahiz Puerto Ricoko nazioarteko jaialdian dokumental onenaren sariak irabazi genituen.
‎EH Bildu 2013ko irailean hasi zen erakusten zer nolako bidea egin nahiko lukeen estatus politiko berrirantz. Zehaztasun handirik eman gabe, izena jarri zion egitasmoari:
2017
‎Preso bakoitzaren fitxak ziren. . Negoziazioa ondo zihoan bitartean, presoei buruzko azterketak eginak geneuzkan; preso bakoitzak lehenbailehen irteteko zer nolako bidea eraman behar zuen sailkatuta genuen?. Geuk hori Madril zen; izan ere, Madril ordezkatzen zuen Egigurenek, alderdi sozialistako beste kide edo haren ordezkari bakar batzuekin batera.
2019
‎Ikusi egin da, errealitate sozial eta teknologiko berrien testuinguruan, gaurko belaunaldia aurrekoa bezain emankorra den eta legatua aurrera eramateko gai den edota horretarako interesik duen. diktaduraren bukaerako belaunaldi ezin prestatuago, langile, partez militantziaz eta afizioz, dohainik haien denbora librean, eta partez ofizioz, euskarari dedikatua jubilatzen hasia da. ofizioz behintzat jubilatzeko garaia heldu zaie, 80ko hamarkadatik hona 40 urte igaro baitira. Belaunaldi berriak diktadura zer izan zen, euskararen orduko egoera, estandarizazioaren eta normalizazioaren alorrean zer aurrerapena egin den, eta nola, ez daki; lehen eskutik ez du ezagutu. garai hauek bizi izandako askok ere, partez, ahaztuta dituzte eman diren aurrera pausoak eta zer nolako bidea egin duen euskarak 80ko hamarkadatik hona, zenbait alorretan behintzat, bereziki estatus, eskuratzeeta corpusplangintzei lotutako alorretan. memoria sozio historiko oso partziala dugun bezala, gure memoria soziolinguistiko historikoa ere aski mugatua izaten da. akatsak ez errepikatzeko, akatsetatik ikasteko, egindako aurrera pauso baikorretatik ikasteko eta norbere burua ezagutzeko e... ondorioak ateratzea ekintzara pasatzeko ezinbesteko aurre pausoa da).
2021
‎(Jon Muñoz); Ez dakizu zer nolako gozatuak ematen dizkiguzun! (Olarra); Ez zuten asmatu zer nolako gaitza zen, ez ziren, beraz, emakumea sendatzeko gauza izan (Juaristi); Esplikatu nion Ximuni zer nolako momentu goxoak pasatzen genituen han, haurrak ginelarik (Landart); Hori guztia finantzatzeko zer nolako bideak erabili behar diren (Pérez Iglesias, Salaburu); A zer nolako hipotesia, Virgilio: heriotza kendu (Igerabide).
2022
‎Hiru ekintzak alor bereko egintza artistikoak badira ere, zer nolako bide eta panorama imajinatzeko aukera ugariak leiho bakoitzetik.
2023
‎Gure helburua irakasleak prestatzea baldin bazen eta bada, ikasleen ahozko komunikazio gaitasuna lantzeko, zer nolako bidea egin behar genuen zehazten hasi beharra genuen, eta horretan hasi ginen. Beharrezkoa zen, gure ustez, irakasleei tresna eta prestakuntza aproposak eskaintzea, premia gorria baitzegoen ikasleen ahozko komunikazio gaitasuna zein atxikimendua lantzeko.
‎Eskalatzeko zer nolako bideak dituzu gogokoen, eta zergatik?
‎Baina lehenengo aldiz nerabeen esku utzi da produktu hori eta horretara bultzatu da! Sare sozialen ezaugarriek (logika algoritmikoa...), kasuistika horietan zer nolako bidea hautatzen den, zer adinarekin eta kon  tsumo dosia kontuan hartuta, nahi ez diren egoera lazgarrietara eta ilunetara bultza gaitzakete, suizidio saiakerak barne.72
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia