2002
|
|
eta, zientifikoak?. . Historiografia abertzalea?, antza, egon badago, baina inoiz ez da egiten aipamen zuzenik; ondorioz, zaila da jakitea, zehatz mehatz,
|
zer
ulertu behar dugun kontzeptu horren azpian. Azken urteotan, gainera, zenbait liburu argitaratu dira, espresuki,. Euskal Estatuaren?
|
|
–Ulertu.
|
Zer
ulertu behar diat, ordea?
|
|
Bestalde, hebreeraz eta arameeraz, testuinguru batzuetan akh hitza, ohiko ‘anaiaz’ gainera, ‘senide’ edo ‘ahaide’ ere izan zitekeela onarturik ere, gauza bera onartu behar ote zaio gero grezierazkoadelpho s i ere, hizkuntzaho rretan berba horrek eskuarki esangura hori eduki ezarren? Gainera, hori onetsirik ere,
|
zergatik
ulertu behar daMateoren pasarte konkretu horretan anaiak eta arrebakegiazki lehengusu lehengusinak direla, eta sekula ere ez, esaterako, gainerako esaldietan, adibidez Simonen anaiaAndres dela, edo Jakob Zebedeoren semearen anaia Joan dela (Mat, 10, 2) dioenean. Arrazoi beragatik, zergatik ez pentsa, Marta eta Maria ahizpak zirela dioenean (Luk, 10, 39), benetan elkarren artean lehengusinak zirela, edota Lazaro haien anaia ere (Joan, 11, 21) lehengusua?
|
|
– Hoa poliki, nahastu egingo nauk bestela. –Mentxuk berriro bete zion edalontzia, eta berea mahaian utzi– Ez zekiat ongi ulertu dudan, ez zekiat
|
zer
ulertu behar dudan ere. Zuk ulertu duzu, Santos?
|
2004
|
|
Euskara arkaikoa aztertu duzu.
|
Zer
ulertu behar dugu horrekin?
|
|
Batzuen eta besteen diferentzion eta, funtsean, horien azpiko arrazoien azterketa historiko eta sistematiko bikaina Odo Marquard ekeskaintzen du,? < AntropoIogia> kontzeptu filosofikoak XVIII. mendearen bukaeraz geroztik duen historiaz artikuluan (ikus Azurmendi 1997). Hala, giza zientzietako beste definizio askorekin ere gertatzen den moduan, antropologia filosofikoaz
|
zer
ulertu behar denebazteko, egokiena bilakabide historikoari jarraitzea dela dirudi, adiera eta mugaketazehatzari hurbilketa bat entseatze aldera.I. ANTZINAROA1. Gizakia zer den, galderari gizaki orok ematen dio nolabait erantzunen bat, bere buruaren jabe den orduko, jabe izatc hutsaz.
|
2006
|
|
–
|
Zer
ulertu behar dut, bada. Teoria new age bat edo?
|
|
Uler dezadan.
|
Zer
ulertu behar dudan, ez dago esan beharrik. Dena, eta ezer ere ez.
|
2007
|
|
Eta hori egia da neurri batean. Baina, era berean, egia da konstituzio jurisprudentziak apurka apurka eta kasuz kasu zehaztu duela
|
zer
ulertu behar den «eskubidearen funtsezko eduki» izeneko kontzeptu juridiko zehaztugabe horren bidez. Agian, adibide batekin argiago ikusiko dugu: jo dezagun greba eskubidearen inguruko arau zehatz batek ezartzen duela greban dauden langileek nola bermatu behar duten «gutxieneko zerbitzu» izenekoak ematea, hau da, lokalak, makineria, instalazioak, etab. mantentzeko ezinbestekoak diren zerbitzuak.
|
|
Horrek muga berri bat ezarri du eskubide horien inguruan, kasu honetan legelariarentzat. Konstituzio Auzitegiak ezarri du
|
zer
ulertu behar den eskubide horien «funtsezko edukiari» buruz ari garenean, bi irizpide desberdin erabiliz: a) kasuan kasuko eskubidearen izaera juridikoa:
|
|
progresibitatea ez da muturrera eraman behar, sistema konfiskatzaile bihur ez dadin. «Konfiskatzaile» hitzarekin
|
zer
ulertu behar den zehazterakoan, nahiz eta Konstituzio Auzitegiak esan printzipio horrek aberastasun oinarria ez agortzera, subjektu pasiboari errentak eta jabetzak ez kentzera, etab. behartzen duela, ez du beste ezer zehaztu, eta ez du esan zein zerga mota eta zer baldintza diren sistema konfiskatzailearen oinarri. Horren bidez, progresiboa non amaitu eta konfiskatzailea non hasten den zehatz mugatzeko zailtasuna aipatzen da, eta, beraz, progresibitatearen muga irekita utzi da.
|
|
eta duintasunarekin zerikusitua baino bestelakorik373 «Zer ezezagun» hori berau zehazki zer den arakatzeko, estreina kontzeptuan edo helburuan zerk egon beharra daukan jasoa zedarritzen da (erdietsiko den kontzeptuak bete beharreko baldintzak) 374, eta bidean jardunerako jada ezaguna zaigun metodo bikoitza proposatzen da375: enpirikoa376, eta razional edo filosofikoa377 Erdiespenaren behin behineko izena da «der Geist der Menschheit» («gizatasunaren izpiritua») 378 Baina orain ohar luze batek jarraitzen du,
|
zer
ulertu behar den «izpirituarekin», eta esplikatzen digu hori, besteren artean (arnasa, indarra, etab.) areté grekoaren oso hurbileko zerbait dela, aberatsagoa ordea, beste hizkuntza guztien artean Geist alemanak bakarrik daukan aberastasun konplexu bat? 379 Izpiritua, gizakia gizaki egiten duena, gizakiaren hastapena eta jomuga. Humboldt-en antropologiako kontzeptu zentrala da.
|
2008
|
|
nork erabaki ahal du zein den hitz baten arauzko forma eta arauzko adiera? Nork erabaki ahal du
|
zer
ulertu behar dugun hitz bat erabiltzean? (Putnam, 1975).
|
|
–Azken finean, gu idazleak gara eta hitzarekin egiten dugu lan. Nik
|
zer
ulertu behar dut. Nire fikzioa interesatzen zaiela, baina fikziotik kanpo idazten ditudanak ez zaizkiela piperrik inporta??.
|
|
|
Zer
ulertu behar nuke. Ez dut amorrurik, ez damurik, ez umiliaziorik.
|
2009
|
|
Wilsonentzat (1978) erlijioa, naturgaindikoa gabe, gizon emakumearen berezko edo naturala da, hots, gizajendearen eboluzio eta jatorri biologikoaz bat egiten duena, espeziearen hautespen prozesuan garunaren egituran finkatua.
|
Zer
ulertu behar da horrekin. Erlijioa posible egiten duena burmuina dela baldin bada, esan gura duena ez da asko.
|
2010
|
|
De Juanaren egoera ez zegoen Loiolako negoziazio mahaiko gai zerrendaren barruan baina, jakina, hizpide izan zuten, prozesuari kalte handia egin ziezaiokeen auzia zenez gero. . Guk Batasunekoei galdetu genien ea
|
zer
ulertu behar genuen De Juana Chaosen greba horri buruz?, dio Urkulluk. –Arnaldok adierazi zigun aparte uzteko, horrek ez zuela oztoporik egingo prozesuan, baina jakin behar genuela beren etxe barruan urak mugitu egiten zituela.
|
|
Hortaz, zientziaz ulertu behar duguna gutxi asko jakin badakigu. Baina
|
zer
ulertu behar dugu erlijioaz. Zeintzuk dira erlijio sinesmenak?
|
|
G.
|
Zer
ulertu behar da ‘Hirutasun’ hitzan?
|
2011
|
|
|
Zer
ulertu behar ote genuke guk gutxiengoaren auziari buruz dihardugunean. Estaturik gabeko edozein herri begiz jota, demagun Katalunia edo Bretainia, Kurdistan edo Tamilen herria Sri Lankan, zertan da gutxiengotzat jotzen dugun gizatalde horren benetako zerizana?
|
|
nork erabaki ahal du zein den hitz baten arauzko forma eta arauzko adiera? Nork erabaki ahal du
|
zer
ulertu behar dugun hitz bat erabiltzean? (Putnam, 1984).
|
2012
|
|
Ez dakit zein diren gakoak, ezta oso argi ere" euskal auzia" z
|
zer
ulertu behar den. Ordea, argiago daukat egin beharreko bidea interesgarriagoa dela bere helburu nagusia baino.
|
|
Orduan
|
zer
ulertu behar dut?
|
2013
|
|
Orokorra zen. Nicolas Beauprékongi esplikatu du
|
zer
ulertu behar zen etsaia abere gisa definitze horren gibelean: etsaia abereen pare ezartzea ez zen zibilizaziotik kanpo kokatzera mugatzen.
|
2014
|
|
...a, eta gainera nahiko xeheki irakurri nuen duela gutxi unibertsitatean hirugarren mailakoei eman behar izan nien mintegi baterako prestaketa modura, eta ba al du beste libururik horrelakorik ager daitekeenik, edo antzezlanen batekoa ote da bestela(?) (berriro ere beldurtzen nau zer nolako azkura sortzen didaten kontu hauek unerik inkongruenteenetan); eta bigarrenik, eta benetan esan nahi nuena da,
|
zer
ulertu behar da: a) Liddellentzat ekintzak ordezkagarriak direla eta ez elkar elikatzaileak, alegia, barreneko horri aurre egiteko poema bat idatzi ALA masturbatu daitekeela eta masturbatu ondoren behar gutxiago duela poema idazteko(?), edo b) poema bat idatzi ALA etxea sakonki garbitu dezakeela eta etxea sakonki garbitu ondoren baretuta izango duela jada sabela?, edo c) egiatan poemak idaztearen estatusa lur erreal eta narrasera ekarri nahi du, eguneroko betebehar arrunt eta inondik inora ez dotoreekin parekatuz?
|
|
|
Zer
ulertu behar zuen. Dena argi zegoen ordurako!
|
|
Zeuk badiozu Eta
|
zer
ulertu behar dut?
|
|
|
Zer
ulertu behar du?
|
|
|
Zer
ulertu behar dut?
|
2016
|
|
Burua mugituz eta ahots goran.
|
Zer
ulertu behar diat ba gehiago. Brandyri ez zitzaion gustatzen inork bera ezjakintzat jotzea.
|
|
Brandyri ez zitzaion gustatzen inork bera ezjakintzat jotzea.
|
Zer
ulertu behar diat ba, e, Taylor, esaidak, galdetu zuen haserre xamar.
|
|
Orduan, zer
|
Zer
ulertu behar dut, Morgan?
|
2017
|
|
Okerrago dena, askotan oso interesatua izaten baita murrizketa hori, politikaren eta Estatuaren kontzepzio jakin bat errebelatzen du.
|
Zer
ulertu behar dugu nazio politikoarekin. Hona hemen bi adibide, politikari euskotar ezagunenak; bat euskalduna, bestea baskoa.
|
2018
|
|
–
|
Zer
ulertu behar dut, bada, esan zuen?, hainbeste urte etxe honetan zerbitzuan eman eta gero ez duzula besterik esateko banoala eta?
|
|
–Stevens jauna,
|
zer
ulertu behar dut, lanean nahi nauzula gaur gauean?
|
2019
|
|
Beste aldetik, kultura askatasunabezalako beste printzipio konstituzional batzuekin gatazkan sartzea eragin dezaketen etaekimenak ito ditzaketen Estatuaren saihestekoak. Honek guztiak aurretiaz hainbatgai lantzera behartzen gaitu, hala nola,
|
zer
ulertu behar den kultura gisa kultura inguruan egitenden estatuaren edota eskumenetako banaketa gai honen inguruan.
|
|
|
Zer
ulertu behar dut?
|
2020
|
|
FirmBee Administrazioaren isiltasun positiboa: oso kontatuak Administrazioak erantzuten ez badit,
|
zer
ulertu behar dut orduan. Nire eskaera onartu da ala ez?
|
2021
|
|
Alegia, perpaus bat interpretatzeko orduan irizpide gisa ezartzen den erreferentzia jasoko luke instrumentalak.
|
Zeren arabera
ulertu behar den esaten digu: Motel dabil osasunez; Pisuz ondo dabil baina indarrez urri; Diruz larri samar ikusi nuen gizona.
|
|
|
Zer
ulertu behar da ba?
|
|
|
Zer
ulertu behar da zehazki
|
2022
|
|
Beste arazo bat da nik buruan darabildana, jauna:
|
zer
ulertu behar dugu loria edo fama bezalako hitzak entzutean. Zer deritzozu jauna?
|
|
Nabarmenkeriarik gabeak, ez alde batera, ez bestera. Horra
|
zer
ulertu behar den saltzailea bilaketari eransten ari zaion azalpenetan.
|
2023
|
|
Zuen hitzaldietan aipatu zenuten burujabetza kontzeptua aldatuz joan dela. Beraz,
|
zer
ulertu behar dugu egun burujabetzaz ari garenean?
|
|
Bada, kasu horretan arazoa izango da argiro zehaztea
|
zer
ulertu behar den" beharrezko denbora" eta" kudeaketa" moduan; izan ere, hurrengo inguruabarrek zeharo baldintzatuko dute hori: bezeroei eman beharreko zerbitzu egokia, epeen izaera luzaezina eta lan arloko jurisdikzioaren dinamika.
|
|
8
|
Zer
ulertu behar da langileen ordezkariek duten zaintza eginkizunaz?
|
|
|
Zer
ulertu behar dut?
|