Emaitzak: 7
2007 | ||
Jakina, perpaus txikietan ez dago alde handirik ordena bata ala bestea erabili, baina | zergatik ez idatzi (1) ordenan eta ez (2) hurrenkeran, horrela errazago irakurtzen bada, eta jakinda horrelaxe egiten dela berba ere. Ikus dezagun batera edo bestera idatzita zelako alde onak dituen hurrenkera batak, eta zelako txarrak besteak. | |
6 Gogoeta bat: idazten dugunean, | zergatik ez idatzi J. B. Agirrek (eta beste askok) bezala, aditza ahalik eta aurreren dagoela perpausean (eta galdegaia tentuz erabilita aditz aurrean edo atzean), horrela prozesatzen badugu errazen? | |
2013 | ||
Hona hemen hiztegiari dagokion adibide bat: amodioaz ari denean, | zergatik ez idatzi «maitasuna» zuzenean. Bada, «maitasuna» idatzi nahi izan balu, Austenek love idatziko zuelako ingelesez, bakan batzuetan egiten duen bezala, eta, ez, aldiz prepossesion, admiration, inclination, preference, partiality, good opinion, regard, gentle sensation, tenderness, esteem, tolerably powerful feeling, true affection, attachment, flirt, to be fond of, to be a favourite... Austenek kontzeptu beraren gradu eta ñabardura asko erabiltzen ditu (ez «maitasuna» rekin bakarrik; beste horrenbeste gertatzen da «harrotasuna» rekin edo «edertasuna» rekin, kasurako), eta muzin egiten dio ohiko termino orokorra beste barik erabiltzeari. | |
2015 | ||
Zertarako erabili b, v, h? Eta | zergatik ez idatzi kalean berba egiten dugun bezala. Azken finean elkar ulertzen dugu nahiz eta askotan, ganoraz idatzi beharra dagoenean, sekulako lotsak pasatu, baina ez bakarrik idazleak, hartzaileak baizik… | |
2016 | ||
Labur errateko, auto itzulpenak ondorio aberats bezain nahasiak ditu norberaren baitan: batetik, ezagutzen diren hizkuntzen artean, errealitate diglosikoan (aski errepikatzen didate, ohartzen ez banintza bezala) ez dagoen berdintasun aire bat dabilkit zerebroan, eta bestetik, edozein hizkuntzatan zuzenki idazteko jaidura gogorra bermatzen zait, | zergatik ez idatzi frantsesez (ere) galdera (zitala) ardatz (eta baitezpada traditzaile izan gabe). | |
Carlosek gutuna sinatu eta zer gehiago jar zezakeen pentsatzeari ekin zion. | Zergatik ez idatzi posdata bat benefiziarioen zerrenda batekin. Joka zezakeen, noski, garai bateko indianoek bezala bere jaioterriari diru bat utziz, piszina konpon zezaten edo tenis pista bat eraiki zezaten pistari bere izena emanez, noskierrekaren ondoan; edo izan zezakeen, bestela, detaile on bat bere ttikitako lagunekin edo kartzelan berarekin egondako zenbait jenderekin. | |
2022 | ||
Bi abizenak. | Zergatik ez idatzi lau, bi barik. Amamarena ahaztuko dugu? |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
zer | 7 (0,05) |
Lehen forma
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
zer ez | 7 (0,05) |
Konbinazioak (3 lema)
zer ez idatzi | 7 (0,05) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |