Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 872

2015
‎Zer dirudien ezdeusa, ezta, bertso bat osatu izanak, bakarra, hamarreko handia zen gutxienez, nahiz eta antza denez hori ere baden nire bertso ezjakintzan gaizki ulertu dudan zerbait, akaso meritu handiena ez delako silaba gehiago betetzea ezpada gutxiagorekin esatea esan beharreko guztia; edonola ere, badirudi ezdeusa ezta, bertso bakar horrek hamaika plazetako hamaika aleen alboan; bat batean osatu banu, behintzat. Dena dela, bakarra izan arren ondo gogoan dut, besteak beste deskubrimendua egin zutenek bidali didatelako pieza ez behin ezpada bi bider, emailez eta whatsappez, eta atzera begira balio izan didalako hantxe 10 urte freskorekin Gipuzkoako ez naiz akordatzen zer herritan idatzi nuen hark, neure buruari analisi txiki bat egiteko eta erronkatxoa jotzeko.
‎Bertsolaritza, historian zehar, kultur produktu herrikoia izan da, herri xumearen izaera eta kontzientziari lotua egon da, eta herri xehearen eta herri xehearentzako espresio moldea zen. Orain, planteatu den ereduari esker, beste toki batean dago.
‎Bertsolaritza, historian zehar, kultur produktu herrikoia izan da, herri xumearen izaera eta kontzientziari lotua egon da, eta herri xehearen eta herri xehearentzako espresio moldea zen. Orain, planteatu den ereduari esker, beste toki batean dago.
‎Bertsolaritza, historian zehar, kultur produktu herrikoia izan da, herri xumearen izaera eta kontzientziari lotua egon da, eta herri xehearen eta herri xehearentzako espresio moldea zen. Orain, planteatu den ereduari esker, beste toki batean dago.
‎Sentsazio oso onarekin oheratu nintzen AEBetako nire urtemuga egunean. Takoak jaten ospatutako Euskal Herriko urtemugaren ondoren, eder bilakatu zen 9 ordu geroagoko urtemuga amerikanoa.
‎Baina egun handia ondoren etorriko zena izango zen. Herri txikia den Gardnervillen, inguruko estatuetako hainbat euskaldun elkartzen dira urtero, eta denak egoten dira bazkariaren zain. Parrillan egindako haragi mota ugari jan ostean, eta dantza ikuskizuna bukatu bezain pronto igo ginen antzokiko oholtzara.
‎Jatetxeaz gain, areto handia eta frontoia dauzkate, eta, nola ez, azken hau aukeratu genuen Johnny handiari elkarrizketa egiteko. Gauza ugari eta sakonak kontatu zizkigun, tartean, ez dela itzuliko Euskal Herrira , nahiz eta urtero etorriko zaigun bisitan. Baina horiek guztiak dokumentalean entzungo dituzue, noski.
‎Jaialdian sekula izan ez direnentzat, Interneten irudiren bat edo beste aurkituko duten arren, komeni da erreferentziak ematea. Gertuko bati entzun nion bezala, Kirol gaua izan liteke auzoren bateko igande goiz bateko herri kirol saio baten eta gure umetako larunbat goizetako Pressing Catch ikuskizunaren arteko nahastea. Emaitza:
‎Emaitza: 4.000 ikusle, 20 herri kirolari, hamar dozena foku eta kea sortzeko makina horietako bat… A, eta bi bertsolari, Amurizaren talentuz edo erruz, hitzaren kirol nazionalaren atleta bihurtuta.
‎Argiak itzali zituzten eta fokuak piztu. Amerikar batek euskaraz izango lukeen azentu berdina zuen gizon sendo baten ahotsak ongietorria eman zien bertaratutakoei, eta ohiko erretolikaren ondoren, iritsi zen herri kirolariak (gihartsuak eta burutsuak) banaka banaka deitzeko tenorea. Makina bat ke sortutako ke makina ari esker, laino artetik atera gintuzten banaka banaka, gertatzen ari zen guztiari oraindik laino artetik bezala begiratzen bagenion ere.
‎“Gernikako arbola” in the home of the brave. Aurrera doan herria gara.
‎Kontua da gaseosarekin sortutako esperimentu hori baldintza oso berezietan baino ezin dela egin; adibidez, entzuleek euskaraz ez dakitenean. Euskal Herritik kanpo bertsotan egitea trainerua uretatik kanpo ateratzea bezala da: gogo betez ahalegindu zaitezke, baina arraunak ez badu ura ukitzen, nekez egingo du ontziak aurrera.
‎Ameriketan bizi diren lau bertsolarien artean berori da, nire ustez, gure moldetik gertuen aritzen dena; sentsazioa daukat gainerako hirurek lehenago emigratu zutela Ameriketara, eta bertso molde zaharragoa eraman zutela maletan. Martin gerora joan zen, eta, gainera, sarritan itzultzen da Euskal Herrira . Aukera izanik hango eta hemengo bertsolariak oholtza gainean aritzeko, Nereak eta biok goizeko bigarren saioan gurekin jardutera gonbidatu genuen.
Herri kirolariak bertsolarien anai arreba txikiak dira Boisen: eurek berenganatzen dute jendearen arreta guztia.
‎teknologiaren laguntzarik gabe, musika instrumenturik gabe, aparteko efekturik gabe… eta zortzi ordu? Ameriketan zortzi orduz estadioa beteko lukeen jarduna ez da bertsoa, herri kirola baizik.
Herri kirolariak bertsolarien anai arreba txikiak dira Boisen: eurek berenganatzen dute jendearen arreta guztia.
‎– Gazteak! Hurrengo ekitaldia uste baino lehenago amaitu dugu, eta pentsatu dugu, herri kirolariek denbora gehiago izan dezaten, zuen saioa egitea guk pista prestatzen dugun bitartean…
‎Abioiaren bide luzea sufrituta, ez dut jakin nahi zer kalbario izan behar den Euskal Herritik Ameriketara joatea, are gutxiago euskal artzainak joandako baldintzetan: bueltatzeko data jakinik gabe, ingelesez hitzik esan ezinda, sosik gabe… Tira, malenkoniak ahaztuta, ez dabiltza oso urrun Suediara edo Alemaniara egun joaten diren gazteak.
‎Bertsolari aldizkariari eskainitako elkarrizketan, horrelako zentro baten beharraz mintzatu zen 2009ra bitartean Xenpelarko arduradun izango zena: “Herri baten ondarea biltzen duelako eta horrek herria identifikatu egiten duelako. Beste alde batetik, bertsolaritzan arrazoi gehiagorekin gertatzen da hori, bertsolaritzak Euskal Herrian identifikazio izugarria daukalako, historian ere zerikusi handia eta gure nortasunaren zati bat delako.
‎Orain arte ahozkoa izan da, eta horrek badu bere garrantzia, baina hori dena gordetzeko momentua iritsi da; bestela, belaunaldi guztien memoria galdu egiten da. Herri baten memoria gordetzea da honelako zentro bat martxan jartzeak duen helburu nagusia, ez gainera geldirik egoteko, aurrera bultzarazteko baizik”.
‎Villabonan du egoitza Xenpelar Dokumentazio Zentroak, Euskal Herriko Bertsozale Elkartearen eraikinean bertan. Bertako dokumentazio guztia kontsultatzea irekia da, publikoa.
‎Teknologiaren bilakaerak izugarri baldintzatzen du dokumentazioaren bilketa, baita antolaketa eta gizarteratzea ere. “Orain gutxi arte bertso saioak iragartzeko kartelak ziren nagusi gure herriko kaleetan, beraz, guk paperean jaso eta artxibatzen genituen kartelak. Egun, saioen iragarpena fitxategi digitaletan bidez egiten da sare sozialetan hein haundi batean, beraz, egun, bilduma digitala osatzen dugu zuzenean”.
‎Egun Joanito bera dabil bertso doinu berriak biltzen, aztertzen, partiturak sortzen eta berarekin batera, lan-talde batek datu basea eguneratu eta datuak txukuntzen ditu. Hemeroteka atalaren bilduma bat ere sarean ikus daiteke, jasotako egunkari, aldizkari eta herri aldizkarien hustuketa egiten da datu basean. 2012tik aurrerakoak internetek kontsultatu daitezke eta 1991tik ordura artekoak Xenpelarreko egoitzan bertan.
‎Dokumentazio Zentro dinamikoari bide eman nahian, Euskal Herriko Bertsozale Elkartearen baitan erredakzio bateratua sortu da. Lan-talde honek kudeatzen ditu “Hitzetik Hortzera” telebista saioa eta Bertsoa sareko ataria.
‎Hedapena ez dute kazetariek bakarrik egiten, herritar oro izan daiteke Xenpelar Dokumentazio Zentroko erabiltzaile. Bada norbaiti opari bat egin nahian bertso baten eske joaten denik; hezkuntza arlotik ere eskaera handia izaten dute, bai testu liburutan, bai argitalpen ezberdinetan, bertsoak nahiz argazkiak sartzeko; herri eragileek ere, euren bertso saioak iragartzeko eskatu ohi dituzte argazkiak…
‎Astebururo saio bat edo bi izango da, eta hor noa kotxe zaharra hartuta, grabagailua motxila berdean sartuta, gehienetan biharamunak dakarren belarri artean iltzaturik. Eta ez dakit nik zein herritara joan behar, hango bertso eskola euskaltegi euskara taldek antolatu duen bertso afaria grabatzera. Eta handik goizeko ordu bietan irten –dena ondo badoa goizeko hiruretan neure herrira itzultzeko.
‎Eta ez dakit nik zein herritara joan behar, hango bertso eskola euskaltegi euskara taldek antolatu duen bertso afaria grabatzera. Eta handik goizeko ordu bietan irten –dena ondo badoa goizeko hiruretan neure herrira itzultzeko. Hurrengo egunean, demagun igandea dela, beste saio bat dago arratsaldez; lagunaren tabernan kafe petrolioduna hartu eta berriz kotxe zaharrean, irratia ez dabil, banoa bidean ahozko tradizio honen balio objektiboak banan bana akatzen.
‎“Horrelako erabakiak ez dira inoiz momentu batean hartzen. Poliki poliki sartzen zara, oharkabean askotan, eta ateratzea erabakitzen duzunerako berandu izaten da”, dio herri literatura ikertzeaz.
‎Ezinezkoa litzateke bilketa lanean aritu diren guztiak aipatzea, inurri lana izan baita, kontzienteki edo ez, afizioz edo ondarea zaindu eta gordetzeak duen garrantziak bultzatuta, herriz herri magnetofoi handia, grabadora modernoagoa, bideo kamera, argazki kamera, blok txikia edo telefono mobila hartuta aritu direnena. Aipa genitzake Alan Lomaxen grabazioak, Patxi Mujikak egin zituen grabazioak, Ximun Haran… Beranduago Jose Antonio Gesalaga “Zaldubi”, komunikabideetan Joxe Mari Iriondo, Laxaro Azkune eta Nikolas Aldai, Mixel Lekuona… Nola ez, Joanito Dorronsorok doinu bilketan egindako lana ezin aipatu gabe utzi.
‎Ezinezkoa litzateke bilketa lanean aritu diren guztiak aipatzea, inurri lana izan baita, kontzienteki edo ez, afizioz edo ondarea zaindu eta gordetzeak duen garrantziak bultzatuta, herriz herri magnetofoi handia, grabadora modernoagoa, bideo kamera, argazki kamera, blok txikia edo telefono mobila hartuta aritu direnena. Aipa genitzake Alan Lomaxen grabazioak, Patxi Mujikak egin zituen grabazioak, Ximun Haran… Beranduago Jose Antonio Gesalaga “Zaldubi”, komunikabideetan Joxe Mari Iriondo, Laxaro Azkune eta Nikolas Aldai, Mixel Lekuona… Nola ez, Joanito Dorronsorok doinu bilketan egindako lana ezin aipatu gabe utzi.
‎Zumarraga Urretxuko bertso eskolan 2003ko Martxoan Bertsoa zikloaren lehenengo edizioa antolatu zutenean hasi zen “modu serioan” materiala biltzen. Ordutik herriko ekintzetan ez ezik herritik kanpoko hainbat ekintzatan izan da lan horretan. “Testigantza jasotzea garrantzitsua begitandu zitzaidan eta horrek bultzatuta hasi nintzen bilketa lanetan”.
‎Zumarraga Urretxuko bertso eskolan 2003ko Martxoan Bertsoa zikloaren lehenengo edizioa antolatu zutenean hasi zen “modu serioan” materiala biltzen. Ordutik herriko ekintzetan ez ezik herritik kanpoko hainbat ekintzatan izan da lan horretan. “Testigantza jasotzea garrantzitsua begitandu zitzaidan eta horrek bultzatuta hasi nintzen bilketa lanetan”.
‎Tristurarako joera, herri triste baten ondorio?
‎Bertsolariek —gehienbat, bakarkakoetan— duten ilunetik kantatzeko joeraz galdetutakoan egin zuen inkontziente kolektiboaren irakurketa hori. “Badakit gure herriak baduela motibo anitz sufrimendua oso barruan eramateko. Gure herriaren historia ez da erraza izan.
‎“Badakit gure herriak baduela motibo anitz sufrimendua oso barruan eramateko. Gure herriaren historia ez da erraza izan. Nahi gabe hori itsatsita daramagu, eta hori kanporatu egiten dugu:
‎Euskal Herria alaitzen ikusten du, baina “prozesu bezala” sumatzen du hori. “Sumatu dut herri hau tristea izan dela. Gainera, herri honek asko balioztatzen du helburuak lortzerakoan sufrimendua, masokismoa ere bihur litekeena kasuren batean.
‎“Sumatu dut herri hau tristea izan dela. Gainera, herri honek asko balioztatzen du helburuak lortzerakoan sufrimendua, masokismoa ere bihur litekeena kasuren batean. Ghettifikatu egin gara askotan politikoki zein sozialki.
‎Igor Elortzak ere uste du Euskal Herrian izan direla tristurarako motiboak, baina ez luke esango herri tristea denik: “Ez nuke esango psikologikoki herri tristea garenik.
‎Igor Elortzak ere uste du Euskal Herrian izan direla tristurarako motiboak, baina ez luke esango herri tristea denik: “Ez nuke esango psikologikoki herri tristea garenik. Nik barre pila bat egiten dut egunero, eta bertsotan ere bai”.
‎“Iazko abuztuan nik izugarri maite nuen pertsona bat hil zen. Bertsolari gehienon moduan, abuztuan saio pila bat eduki nituen, eta niretzat ez zen hilabete erraza izan, baina ezin dut herri denetan tristeziatik eta penatik kantatzen ibili. Niretzat ere ez litzateke ona, zerbait arrastatuko nukeelako handiegia bihurtuko litzatekeena arrastatu ahal izateko”.
2016
‎Gu ikastolako umeak gara; ikastola nola sortu zen, zein mailatako proiektu komunitarioa zen, auzolana… hori guztia oso presente egon da beti. Gu baserritarren semeak gara, Durangon hazi gara eta gure etxean beti esan izan da Durango karlisten herria zela. Gure etxean, esaterako, gurasoek beti oso garbi esan dute ez zirela durangarrak.
‎Baina isiltasun hori hor dago eta normalean jendeak isilik segitzen du. Duela 50 urte herriko nagusiak zirenek herriko nagusi izaten segitzen baitute orain. Hori da kontua.
‎Baina isiltasun hori hor dago eta normalean jendeak isilik segitzen du. Duela 50 urte herriko nagusiak zirenek herriko nagusi izaten segitzen baitute orain. Hori da kontua.
‎Gainera, aipatu ditugun beste metafora batzuk tratatzeko aukera ere ematen du. Zeintzuk dira gure herriaren traumak. Sendatu dira edo ez dira sendatu?
‎Unai Iturriaga: Herri bakoitzak bere drogak dauzka eta ez gara konturatzen gauza batzuk gainetik kendu ezean dugula aurrera egin herri bezala modu osasuntsuan. Batzuetan jendeak uste du aukera bat dela:
‎Unai Iturriaga: Herri bakoitzak bere drogak dauzka eta ez gara konturatzen gauza batzuk gainetik kendu ezean dugula aurrera egin herri bezala modu osasuntsuan. Batzuetan jendeak uste du aukera bat dela:
‎Gidoia idazteko modua oso bizia izan da. Aktoreek sei bat egonaldi egin dituzte, bakoitza astebete ingurukoa, Euskal Herriko hainbat antzokitan. Egoerak proposatu, egoera horien baitan inprobisatu eta inprobisazio horietatik jasotakotik idatzi dute Elortzak eta Iturriagak gidoia.
‎19 urte zituen orduan, eta Oiartzunen igo zen oholtzara. Ikasketak amaitu eta aktibitate intelektuala martxan jartzen ari zela hasi zen herriko Lartaun antzerki taldearekin; ondoren Donostiako Jarrai antzerki taldean ere aritu zen”. Jarrai erreferente argi eta garbia izan zen euskarazko antzerkigintzan.
‎Antzerkia, deuseztik izatera (1976). “Lan honek herri antzerki zaharraren izpiritua barnebiltzen du, Ipar Euskal Herriko karrosek, asto lasterrek edota maskaradek daukatena. Antzerki genero zehatza da:
‎Antzerkia, deuseztik izatera (1976). “Lan honek herri antzerki zaharraren izpiritua barnebiltzen du, Ipar Euskal Herriko karrosek, asto lasterrek edota maskaradek daukatena. Antzerki genero zehatza da:
‎“Gure amona bertsozalea zen oso, eta 7 urte neuzkanerako Txirritaren 30 bertso inguru jakingo nituen buruz. Gure ama, 19 urterekin, herriko taberna batean aritu zen lanean, zerbitzari, eta egunen batean ganbarara bidali zuten zerbaiten bila. Atea ireki eta bat batean 150 kiloko gizaseme bat aurkitu zuen galtzontzilotan, ‘Ieuuuup! ‘, bera agurtuz.
‎Norbaitek konposatuko zuen bada? Melodia batek ehun edo berrehun urte dituenean, zabaldu, mantendu, denboraren galbahea pasatu eta herriak bere egin duenean litzateke herrikoia, eta hori, betiere, egilea nor den jakingo ez bagenu. Hori gertatzen da gure folklorearekin.
‎Xabier Lete Urnietara joan zen bizitzera eta antzerkirako grina zeukan herri batekin egin zuen topo, besteak beste Lurdes Iriondoren lanari esker. Letek antzezlana aurrera ateratzeko deliberoa hartu eta lanari ekin zion.
‎Porroa, zurruta eta antzerkian batere esperientziarik ez. Heroina kontsumitzen zuen jendea ere bazen herrian , hondamendi hutsa zen hura. Lanean hasteko ordua iritsi eta lau falta, bost falta… Baina Xabier gogorra zen oso, hura haserretuz gero goizeko ordubiak arte egon gintezkeen antzezten”.
‎Hango giroa itogarria zen euskaldun batentzat. Ni astean behin herrira itzultzen nintzen arnasa hartzeko. Etxean sentitu nintzen obra ikusten nuen bitartean, ume txikia bezala pasatu nuen, eta oxigeno poltsa bat jaso”.
‎Zuen herrian ibilian zabiltzate. Lehen Mundu Gerran hildakoei eskainitako monumentuaren parean gelditu zarete.
herri bat egitea
‎Gure herri honek badaki zer den
‎Izatez, poesia mota hau eta gales hizkuntza banaezinak dira. Galesko poeta edo bardoa, batetik, hizkuntzaren arauak oso ondo menderatzen dituen poertsona da; eta bestetik, herriaren historiaren ezagutza duena, eta gogorarazten diguna nor garen galestarrak, nongoak garen eta nondik gatozen.
‎Kantatu behar da injustizia horien guztien kontra. Eta adibidez gure ondoan bizi diren ingelesak konturatzeko ez digutela gure hizkuntza irakasten, ez digutela gure historia irakasten; irakasten digutela aldameneko herriaren historia, monarkia, hizkuntza…
‎Ezin dut Gales ordezkatu, zeren, ni, seguru asko, askoz politikoagoa naiz hizkuntzarekin eta herriarekin beste batzuk baino.
‎Lehen pertsona tantak azaltzen ziren aterpetxeko ateetatik, hots gehiago egiten zuten tanta batzuek besteek baino. Austriarrak mendi puntatik herrira bezala hitz egiten zuten, Galeskoek ezpainetatik belarrira.
‎Rekalde tabernatik Gure hitzak kantua jarrita agurtu gintuztenean konturatu nintzen horrekin, edo hurrengo goizean bestela, nahi baino lo gutxiago eginda autoan sartu eta igandeak kantu bera jarri zidanean. Gure hitzak direlako, Zipreko, Kubako, Galesko, Mallorkako, Austriako, Mexikoko eta Euskal Herriko hitzak, altxatzeko hitzak, erortzeko hitzak, erotzeko hitzak, esateko hitzak. Ez galtzeko hitzak.
‎Horregatik, zerbait idaztekotan, uste dut inprobisazioaz eta gure Donostiako egonaldiaz baino, zintzoagoa dela, ene aldetik, uharte hari buruzko gogoeta batzuk idaztea. Batetik, gure herria bezala muga batek zatitutako uharte bat delako. Eta bestetik, aktualitatearen mapatik desagertua dagoen gatazka min bat bizi duelako.
‎Komunitatearen errealitatea aztertu eta azterrarazi behar dugu, eta, posible bada, eraldatu gure oinarrietan. Horretarako, batetik, zientziak erakusten digu pertsonak berak nola funtzionatzen duen; eta, bestetik, ikastola garen heinean herri honi zor dioguna dago”, zioen Gonzalezek. Horrek eraman ditu Euskal Kultura aztertzera proiektu batean.
‎Berbarako, aurreko urte batean Pirritx, Porrotx eta Marimototsen Munduko loreak kantaren bideoklipa ere egin zuten. Orduko hartan beste herri batzuk izan zituzten aztergai.
‎Gure familiak bertsozale (batzuen ustetan bertsolari ere bai) izatearen fama izan du herrian eta inguruan. Baina nik uste eszena berdintsuak toki askotan errepikatuko zirela Euskal Herrian zehar.
‎Esan daiteke bertsoa guztiz funtzionala zela: Gabonetako kantak bertsoak ziren, elizako kanta asko ere bai, herri kanta ugari bertsoak ziren, sehaska kantak zer esanik ez… Horrez gain, aski da Auspoako Ezkontza galdukotako bertsoak gogoratzea, edo bertsotan egindako hainbeste kronika; askotan kronika beltzak. Edo esanguratsua zen esaldi hau ere:
‎Hori dena ondo dago, eta beharrezkoa izango da egungo testuinguruan. Baina horrek guztiak ez du demostratzen bertsolaria herrian txertatuagoa dagoenik eta arrakasta handiagoa duenik.
‎Jende gehienak pentsa lezake ez dela beharrezkoa ziklo osoa betetzea, eta normala ‘erabili eta bota’ izatea. Lehen ziklo osoa betetzen zuen bertsoak, hau da, bertsoa entzun edo irakurri, herriak gogoan hartu eta kantatu. Inori ez zaio burutik pasatzen bertsolariek kantaturiko bertso guztiak gogoan hartzen zirenik; ez horixe; baina, han eta hemen, batzuek eta besteek, sorta politak bai.
‎Hauek ere Esnalenen ildo beretik: «Lehen herriaren bizia eta arima ziren ohitura zaharrak espektakulu bihurtu dira: beste apaingarri mota bat.
‎beste apaingarri mota bat. Gure herri poesiarekin ere horixe gertatu da, lehengoa Bizia zen». Eta behin honetan garenez gero…
‎Amigo! Egonak ziren, nonbait, nola pare batekin hala bestearekin herri ezberdinetan, eta laurak agertu saiora jokaldia errepikatzeko asmoz. Orgiak ez zeuden modan Euskal Herri kristau hartan, eta saioa bukatu orduko azkar autora igo eta ihes egin omen zuten.
‎Egonak ziren, nonbait, nola pare batekin hala bestearekin herri ezberdinetan, eta laurak agertu saiora jokaldia errepikatzeko asmoz. Orgiak ez zeuden modan Euskal Herri kristau hartan, eta saioa bukatu orduko azkar autora igo eta ihes egin omen zuten.
‎Doinua: Euskal Herriko lur maite hartan
2017
‎Hori dauka bertsolaritza fikzioa egiteak: gertatu ez zena nola izan zitekeen asmatzeak ez du zentzu handirik, baina, aldi berean, polita da Xalbador edo Lazkao Txiki Euskal Herriko txapela buruan dutela irudikatzea, horrelako izenak txapel nagusiaren irabazle ilustreen zerrendara gehitu ahal izatea.
‎[1] Hernandorenak berak kontatzen du nola ibili zen, ikerlari pribatu baten setaz, banan bana, herriz herri, taberna, baserri eta basoetan barrena bertsolarien ehizan. Kontakizun polita da, benetan:
‎[1] Hernandorenak berak kontatzen du nola ibili zen, ikerlari pribatu baten setaz, banan bana, herriz herri , taberna, baserri eta basoetan barrena bertsolarien ehizan. Kontakizun polita da, benetan:
‎60ko hamarraldiko martxari eutsi izan balitzaio 70etan beste bost bat Euskal Herriko txapel banatu izango ziren; egungo martxan, bizpahiru.
‎Lekuonak eta Aitzolek 30eko hamarkadan ereindako hazia, bertsolaritza kultur fenomeno moderno baten parametroetara egokitzea bilatzen zuena, loratzea lortu zuten 60ko hamarkadan, zazpi urtean lau txapelketa nagusirekin, eta publikoari nahiz arreta mediatikoari dagokienean arrakasta itzelarekin. Saioetako sarrerak agorturik aldiro, bertsolari gazteen balioa oholtza gainean, egunkariek azalean bertsolaritzaren berri [2], finalaurrekoak eta finalak zuzenean emanak Loiolako Herri Irratian, 67ko finala telebistan [3] …
‎Erreta juradua gelditu zen. Bestetik, pixka bat nekatua ere bazegoen, ikusten zuelako herrian edo bazegoela deskontentu modu bat” (Dorronsoro Lekuona: 22) [5].
‎Estu hartuta, 90eko hamarraldian Euskal Herriko txapelketa nagusi bi baino ez ziren jokatu: 1993koa eta 97koa.
‎Eta Eibarko finalaurrekoan bota zuen agurra ere gogoan daukat; oraindik irribarre batek ihes egiten dit oroitzen dudan aldiro: “Goierritikan Eibarreraino zuek pozteko asmotan/ taberna bila ibili gera zazpi bat kilometrotan/ batzuek daude itxita eta beste batzuk erdi lotan/ gosaldutzeko leku onikan/ ez al dago herri hontan? / Uste al dute txiklea janda egiten dala bertsotan? ”.
‎Bere kokapenaren koordenada zehatzak ematen dizkigu, bertsoen “kalitatearen aldagai objektiboak” zerrendatzen ari zaigula uste badu ere: zein gai zaizkion interesgarri, zein bertsolarirekin identifikatzen den, barruak zerk mugitzen dizkion, zein herri edo ingurutakoa den, zein klase sozial eta bizi baldintza dituen…
‎Saio osoa izan zen horrela: Lujanbiok Mendiluzerekin ENA eta NAN txartelen artean egindako zirti zarta; edo bota zituen lau puntu erantzunak (“baina noizbait daukagu hitz egin beharra”; “pertsonak lagun eta herri bat garena” bukaerak gogoratzen?). Egañak “Sentimenduen ardagai” doinua eta bertso tzarrak jaulki zituen, eta makina bat jendek biharamunean buruz ikasi ere bai.
‎Egañak Maiarekin egin zuen kartzelan diren beterano eta sartu berriaren elkarrizketa hura ere itzela izan zen. Kartzelako lana, “Aturritik Ebrora herri bat badela”… famatu egin den gai bakarretakoa. Irazuren hiru bertsoak, Belodromoa bezala, biribilak.
‎Aspaldi da patrikako zulotxoetan barrena haizea zebilkien bi mutil koskor eta hertzain bat elkartu zirela Basauriko Trintxeran, legea borrokatu eta galdu zuten beste lau musikarirekin batera Zazpi Eskale osatzeko. Pobreziaren aurkako ikuskizun hura lau urteko proiektu bilakatu zen, eta Euskal Herriko hamaika oholtza igaro zituzten bertsoa eta musika uztartzen zituen emanaldi hura eskainiz.
‎Aurrez aipatutako kaxa sekretuari eta EHZ festibalaren alde abestu dute gehienbat. Izan ere, uztail hasieran, eguraldiaren erruz, bertan behera geratu zen urtez urte sona handiagoa hartzen ari den musika festibal hori, eta galera ekonomiko inportanteak jasan arren, ez da txikiagoa izan euskal herrietatik jasotako elkartasun uholdea. San Andres plazako lanekin amaitzeko, Rafak udazkenean aterako duen disko berritik aurrerapen bat eskaini digu, Nahikari izenekoa.
‎Oporrak, urte osoan zehar lan egin dutenentzat, eta lana, urte osoan oporretan gaudenontzat. Herrietako jaiak, hiriburuetakoak, pueblora bisitak, eta giriak, Zarautzen. Baina batez ere, bereziki eta gehienbat, ideia nagusia, egia absolutua eta mundua birarazten duen trending topic a hiru silabatan labur daiteke:
‎Euskal Herriko igogailuetan ez da besterik entzuten. Hainbeste erabili da esamoldea, hamaika aldaera daudela gauza bera esateko.
Herri xehearengana itzuliz, jendea entzun daiteke esanez ‘Ze bero’ egiten duen, ‘hau beruna! ’, Dragoi Bolako “eguzki hozkada” gogoratuz. Edo kexaka, Lorentzoren erruki faltaz; Lawrence, Arabiakoa hain zuzen.
‎Doraemon jartzen du, eta badakizu Nobita dioen tokian eseri duzula; agian, asko ezagutuko ez duzun norbaiten ondoan. Baliteke Euskal Herriko beste puntatik heldutako inoren alboan izatea, euskaraz egunero bizi dena, zuretzat eskolako hizkuntza baino ez den hori bizimodu daukana.
‎Eta, bat batean, Euskal Herriko egoera soziolinguistikoaren erretratu bilakatzen da aterpetxeko sukaldea.
‎bezala egin zuen debuta ere herriko sarreran dagoen Etxe Zuri tabernan egin
‎ibilbidetik herriko bertsolariekin jokatu zituen 1999ko Herriartekoa eta Loiola
‎Beharbada hark taldean bertsolaririk ez zuelako eta nik ere ez, baina ingurukoak puntua jartzeko adina bazirelako, erantzuten trebatu ginen, hala iruditzen zait. Gimnasia hori gaztetatik egin genuen eta, nola arlo horretan ondo ibiltzen ginen, herriz herriko ibilian ere lan horretan jartzen gintuzten, eta soka bat ekartzen du horrek. Gai jartzaile eta guzti oholtzara igo eta askotan ibili izan gara saioa bideratu ezinik, ezinean, eta jendeak ere sufritu egin ohi du halakoetan.
‎Beharbada hark taldean bertsolaririk ez zuelako eta nik ere ez, baina ingurukoak puntua jartzeko adina bazirelako, erantzuten trebatu ginen, hala iruditzen zait. Gimnasia hori gaztetatik egin genuen eta, nola arlo horretan ondo ibiltzen ginen, herriz herriko ibilian ere lan horretan jartzen gintuzten, eta soka bat ekartzen du horrek. Gai jartzaile eta guzti oholtzara igo eta askotan ibili izan gara saioa bideratu ezinik, ezinean, eta jendeak ere sufritu egin ohi du halakoetan.
‎2015eko udazkenean Herrialde Katalanetan eta Espainian izanak ginen bertsotan eta jada inprobisatzaile kanariar, katalan eta galiziarrak ezagutuak genituen. Aurretik ere bagenuen munduko hainbat herriren kantu inprobisatuen berri: 90eko hamarkadatik aurrera bertsolari dezentek egin zuten saioren bat Euskal Herritik kanpora, eta 2003an Nazioarteko Topaketak antolatu ziren Euskal Herrian.
‎Aurretik ere bagenuen munduko hainbat herriren kantu inprobisatuen berri: 90eko hamarkadatik aurrera bertsolari dezentek egin zuten saioren bat Euskal Herritik kanpora, eta 2003an Nazioarteko Topaketak antolatu ziren Euskal Herrian. Oraindik gaztetxoak ginenok harriduraz deskubritu genituen kubatarren bizitasuna, kanariarren txinparta, sardiniarrek tonua lurperaino jaitsita egindako koruak eta katalanen jolaserako gogoa.
‎Hari muturrak korapilatzen hasteko garaia zen beraz. Inprobisatzaileak 2016ko udaberrian eta udan iritsiko ziren Euskal Herrira : ehunka lagun ariko ziren borondatezko lanetan, eta haien laguntza izango genuen elkarrizketak egiteko.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
herri 854 (5,62)
erri 18 (0,12)
Lehen forma
herri 222 (1,46)
Herriko 125 (0,82)
herriko 103 (0,68)
Herri 95 (0,63)
herrian 52 (0,34)
herria 34 (0,22)
herriaren 33 (0,22)
Herrira 28 (0,18)
herriak 25 (0,16)
herriz 20 (0,13)
herrira 15 (0,10)
Herritik 14 (0,09)
herrietan 10 (0,07)
herritan 9 (0,06)
herritik 7 (0,05)
erri 6 (0,04)
Herrikoan 5 (0,03)
Herriz 5 (0,03)
errian 5 (0,03)
herritako 5 (0,03)
herriarekin 4 (0,03)
herrietara 4 (0,03)
herriren 4 (0,03)
Herrietako 3 (0,02)
erriko 3 (0,02)
herrikoak 3 (0,02)
errira 2 (0,01)
herriari 2 (0,01)
herrietako 2 (0,01)
herrietatik 2 (0,01)
herrikoa 2 (0,01)
herririk 2 (0,01)
Herriaz 1 (0,01)
Herrikoak 1 (0,01)
Herrikoetan 1 (0,01)
Herriraino 1 (0,01)
Herririk 1 (0,01)
erriak 1 (0,01)
erriaren 1 (0,01)
herrian barna 1 (0,01)
herriarekiko 1 (0,01)
herriarengana 1 (0,01)
herriarentzat 1 (0,01)
herriari buruz 1 (0,01)
herriek 1 (0,01)
herrien 1 (0,01)
herrien arteko 1 (0,01)
herrietarik 1 (0,01)
herriok 1 (0,01)
herritakoak 1 (0,01)
herritara 1 (0,01)
herritik kanpo 1 (0,01)
herritik kanpoko 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
herri bat 36 (0,24)
herri herri 27 (0,18)
herri bertsolari 20 (0,13)
herri hau 19 (0,13)
herri irrati 19 (0,13)
herri eskolarteko 13 (0,09)
herri xehe 13 (0,09)
herri txiki 12 (0,08)
herri itzuli 11 (0,07)
herri kurdu 11 (0,07)
herri oso 11 (0,07)
herri bertso 10 (0,07)
herri plaza 10 (0,07)
herri bera 9 (0,06)
herri kirol 9 (0,06)
herri kultura 9 (0,06)
herri osoan 9 (0,06)
herri jai 8 (0,05)
herri txapelketa 8 (0,05)
herri ahots 7 (0,05)
herri alkate 6 (0,04)
herri begira 6 (0,04)
herri hori 6 (0,04)
herri kirolari 6 (0,04)
herri kultu 6 (0,04)
herri literatura 6 (0,04)
herri osoko 6 (0,04)
herri bertsozale 5 (0,03)
herri beste 5 (0,03)
herri ere 5 (0,03)
herri jende 5 (0,03)
herri joan 5 (0,03)
herri kanpo 5 (0,03)
herri kanta 5 (0,03)
herri egin 4 (0,03)
herri euskaldun 4 (0,03)
herri handi 4 (0,03)
herri hiru 4 (0,03)
herri historia 4 (0,03)
herri maila 4 (0,03)
herri musika 4 (0,03)
herri saio 4 (0,03)
herri unibertsitate 4 (0,03)
herri urrats 4 (0,03)
herri agintari 3 (0,02)
herri alde 3 (0,02)
herri aldizkari 3 (0,02)
herri bakoitz 3 (0,02)
herri bertan 3 (0,02)
herri bezala 3 (0,02)
herri etorri 3 (0,02)
herri etxe 3 (0,02)
herri ez 3 (0,02)
herri festa 3 (0,02)
herri final 3 (0,02)
herri gehien 3 (0,02)
herri guzti 3 (0,02)
herri hainbat 3 (0,02)
herri ibili 3 (0,02)
herri kale 3 (0,02)
herri poesia 3 (0,02)
herri sarrera 3 (0,02)
herri triste 3 (0,02)
herri txapel 3 (0,02)
herri zaindari 3 (0,02)
herri zapaldu 3 (0,02)
herri zein 3 (0,02)
herri zenbait 3 (0,02)
herri abiatu 2 (0,01)
herri antzoki 2 (0,01)
herri arima 2 (0,01)
herri arte 2 (0,01)
herri aske 2 (0,01)
herri asko 2 (0,01)
herri batzuk 2 (0,01)
herri besta 2 (0,01)
herri bi 2 (0,01)
herri bildu 2 (0,01)
herri bisitatu 2 (0,01)
herri egoera 2 (0,01)
herri elkarte 2 (0,01)
herri eman 2 (0,01)
herri enparantza 2 (0,01)
herri eragin 2 (0,01)
herri eraman 2 (0,01)
herri erdi 2 (0,01)
herri erdigune 2 (0,01)
herri esan 2 (0,01)
herri eskola 2 (0,01)
herri ezberdin 2 (0,01)
Konbinazioak (3 lema)
herri bertsolari txapelketa 10 (0,07)
herri kurdu ahozko 9 (0,06)
herri eskolarteko txapelketa 8 (0,05)
herri txiki bat 7 (0,05)
herri bertso eskola 6 (0,04)
herri bertsozale elkarte 5 (0,03)
herri txapelketa nagusi 4 (0,03)
herri bat egin 3 (0,02)
herri bertsolari hilezin 3 (0,02)
herri xehe kultura 3 (0,02)
herri alde egin 2 (0,01)
herri alkate jaun 2 (0,01)
herri arte txapelketa 2 (0,01)
herri aske bat 2 (0,01)
herri bat bertso 2 (0,01)
herri bat kultura 2 (0,01)
herri bera egin 2 (0,01)
herri enparantza nagusi 2 (0,01)
herri erdigune bizi 2 (0,01)
herri eskolarteko txapel 2 (0,01)
herri hau eman 2 (0,01)
herri hau jakin 2 (0,01)
herri herri bertso 2 (0,01)
herri herri ibili 2 (0,01)
herri hiru lagun 2 (0,01)
herri irrati utzi 2 (0,01)
herri kanta bilduma 2 (0,01)
herri kirolari bertsolari 2 (0,01)
herri plaza egon 2 (0,01)
herri sarrera egon 2 (0,01)
herri unibertsitate argitalpen 2 (0,01)
herri agintari jo 1 (0,01)
herri ahots goititu 1 (0,01)
herri ahots kontsideratu 1 (0,01)
herri ahots omen 1 (0,01)
herri alde etorri 1 (0,01)
herri aldizkari hainbat 1 (0,01)
herri aldizkari hustuketa 1 (0,01)
herri alkate euskaltzale 1 (0,01)
herri alkate haserre 1 (0,01)
herri alkate zazpi 1 (0,01)
herri antzoki egin 1 (0,01)
herri arima bertsolaritza 1 (0,01)
herri arima osagai 1 (0,01)
herri asko historia 1 (0,01)
herri asko kantatu 1 (0,01)
herri bakoitz bera 1 (0,01)
herri bakoitz nolako 1 (0,01)
herri bakoitz publiko 1 (0,01)
herri bat aita 1 (0,01)
herri bat antolatzaile 1 (0,01)
herri bat bera 1 (0,01)
herri bat egun 1 (0,01)
herri bat elikatu 1 (0,01)
herri bat esan 1 (0,01)
herri bat ezin 1 (0,01)
herri bat historia 1 (0,01)
herri bat memoria 1 (0,01)
herri bat mugatu 1 (0,01)
herri bat non 1 (0,01)
herri bat Osakidetza 1 (0,01)
herri bat plaza 1 (0,01)
herri bat sekulako 1 (0,01)
herri bat sostengu 1 (0,01)
herri bat ukan 1 (0,01)
herri bat zapaldu 1 (0,01)
herri batzuk izen 1 (0,01)
herri bera bai 1 (0,01)
herri bera hizkuntza 1 (0,01)
herri bera kantatu 1 (0,01)
herri bera kontura 1 (0,01)
herri bera pisu 1 (0,01)
herri bera sortu 1 (0,01)
herri bertan errektoreorde 1 (0,01)
herri bertso eskolako 1 (0,01)
herri bertso jarri 1 (0,01)
herri bertso paper 1 (0,01)
herri bertso saio 1 (0,01)
herri bertsolari bertso 1 (0,01)
herri bertsolari jokatu 1 (0,01)
herri bertsolari kantu 1 (0,01)
herri bertsolari osatu 1 (0,01)
herri bertsolari trakets 1 (0,01)
herri bertsolari txapeldun 1 (0,01)
herri besta batzuk 1 (0,01)
herri besta kanpo 1 (0,01)
herri beste batzuk 1 (0,01)
herri beste punta 1 (0,01)
herri beste puntako 1 (0,01)
herri beste zenbait 1 (0,01)
herri bezala hitz 1 (0,01)
herri bezala modu 1 (0,01)
herri bezala muga 1 (0,01)
herri bi jokatu 1 (0,01)
herri bi pertsonaia 1 (0,01)
herri bisitatu behar 1 (0,01)
herri egin lan 1 (0,01)
herri egoera islatu 1 (0,01)
herri egoera soziolinguistiko 1 (0,01)
herri elkarte batzar 1 (0,01)
herri elkarte egin 1 (0,01)
herri eman toki 1 (0,01)
herri eragin aitzakia 1 (0,01)
herri eragin tresna 1 (0,01)
herri erdi egon 1 (0,01)
herri erdi maila 1 (0,01)
herri ere bai 1 (0,01)
herri ere etorri 1 (0,01)
herri ere iritsi 1 (0,01)
herri ere izugarri 1 (0,01)
herri esan zentsuratu 1 (0,01)
herri eskola hiru 1 (0,01)
herri eskola publiko 1 (0,01)
herri eskolarteko kantatu 1 (0,01)
herri etorri jakin 1 (0,01)
herri etxe deitu 1 (0,01)
herri etxe jo 1 (0,01)
herri euskaldun datorren 1 (0,01)
herri ez bezalako 1 (0,01)
herri ez normal 1 (0,01)
herri festa kanta 1 (0,01)
herri final bat 1 (0,01)
herri final Donostia 1 (0,01)
herri final euskalki 1 (0,01)
herri gehien bezala 1 (0,01)
herri gehien erakarri 1 (0,01)
herri guzti antolatu 1 (0,01)
herri guzti harri 1 (0,01)
herri hainbat antzoki 1 (0,01)
herri hainbat bisita 1 (0,01)
herri hainbat ekintza 1 (0,01)
herri handi ezagutu 1 (0,01)
herri handi kontu 1 (0,01)
herri handi samar 1 (0,01)
herri hau asko 1 (0,01)
herri hau bertsolari 1 (0,01)
herri hau elite 1 (0,01)
herri hau galdu 1 (0,01)
herri hau gertakizun 1 (0,01)
herri hau historia 1 (0,01)
herri hau oso 1 (0,01)
herri hau sortu 1 (0,01)
herri hau triste 1 (0,01)
herri hau zor 1 (0,01)
herri herri abestu 1 (0,01)
herri herri bidaiatu 1 (0,01)
herri herri eragin 1 (0,01)
herri herri ez 1 (0,01)
herri herri ibilbide 1 (0,01)
herri herri jardun 1 (0,01)
herri herri joan 1 (0,01)
herri herri kantu 1 (0,01)
herri herri magnetofono 1 (0,01)
herri herri saio 1 (0,01)
herri herri ugari 1 (0,01)
herri herri zabaldu 1 (0,01)
herri herri zenbait 1 (0,01)
herri hiru gizon 1 (0,01)
herri hiru hauek 1 (0,01)
herri historia ez 1 (0,01)
herri historia ezagutza 1 (0,01)
herri historia gatazkatsu 1 (0,01)
herri hori bertso 1 (0,01)
herri hori joan 1 (0,01)
herri hori soziedade 1 (0,01)
herri hori udaletxe 1 (0,01)
herri hori zain 1 (0,01)
herri ibili ere 1 (0,01)
herri irrati bertsolari 1 (0,01)
herri irrati egin 1 (0,01)
herri irrati ere 1 (0,01)
herri irrati ibilbide 1 (0,01)
herri irrati ireki 1 (0,01)
herri irrati lehenagotik 1 (0,01)
herri irrati mantendu 1 (0,01)
herri irrati sartu 1 (0,01)
herri irrati ukan 1 (0,01)
herri itzuli baimen 1 (0,01)
herri itzuli erabaki 1 (0,01)
herri itzuli gurari 1 (0,01)
herri itzuli irabazi 1 (0,01)
herri itzuli nahi 1 (0,01)
herri jai otordu 1 (0,01)
herri jai urteroko 1 (0,01)
herri jende dirudun 1 (0,01)
herri jende ere 1 (0,01)
herri jende pilo 1 (0,01)
herri joan Añorga 1 (0,01)
herri joan behar 1 (0,01)
herri kale pasearazi 1 (0,01)
herri kale urpe 1 (0,01)
herri kanpo bertso 1 (0,01)
herri kanpo ere 1 (0,01)
herri kanta bildumazale 1 (0,01)
herri kanta ugari 1 (0,01)
herri kirol amaiera 1 (0,01)
herri kirol aritu 1 (0,01)
herri kirol baizik 1 (0,01)
herri kirol ere 1 (0,01)
herri kirol gain 1 (0,01)
herri kirol gehitu 1 (0,01)
herri kirol gustu 1 (0,01)
herri kirol saio 1 (0,01)
herri kirolari denbora 1 (0,01)
herri kirolari talde 1 (0,01)
herri kultu emaitza 1 (0,01)
herri kultu hori 1 (0,01)
herri kultura adierazpide 1 (0,01)
herri kultura beste 1 (0,01)
herri kultura dekadentzia 1 (0,01)
herri kultura eruditu 1 (0,01)
herri kultura forma 1 (0,01)
herri kultura honako 1 (0,01)
herri kultura ikerketa 1 (0,01)
herri kultura teknikari 1 (0,01)
herri kultura urrundu 1 (0,01)
herri kurdu literatura 1 (0,01)
herri kurdu maitasun 1 (0,01)
herri literatura asko 1 (0,01)
herri literatura deitu 1 (0,01)
herri literatura erabat 1 (0,01)
herri literatura halako 1 (0,01)
herri literatura ikertu 1 (0,01)
herri literatura inoiz 1 (0,01)
herri maila nahiz 1 (0,01)
herri musika altxor 1 (0,01)
herri musika galdu 1 (0,01)
herri musika hori 1 (0,01)
herri musika ikuspuntu 1 (0,01)
herri oso bat 1 (0,01)
herri oso begira 1 (0,01)
herri oso esker 1 (0,01)
herri oso ikusmira 1 (0,01)
herri oso jakin 1 (0,01)
herri oso nahi 1 (0,01)
herri oso zabaldu 1 (0,01)
herri osoan al 1 (0,01)
herri osoan eman 1 (0,01)
herri osoan ere 1 (0,01)
herri osoan greba 1 (0,01)
herri osoko aritu 1 (0,01)
herri osoko bazter 1 (0,01)
herri osoko beste 1 (0,01)
herri osoko heterosexual 1 (0,01)
herri osoko hiriburu 1 (0,01)
herri osoko inauteri 1 (0,01)
herri plaza estrata 1 (0,01)
herri plaza jende 1 (0,01)
herri plaza soinu 1 (0,01)
herri poesia ere 1 (0,01)
herri poesia inprobisazio 1 (0,01)
herri poesia jendaurreko 1 (0,01)
herri saio antolaketa 1 (0,01)
herri saio antolatu 1 (0,01)
herri saio grabatu 1 (0,01)
herri saio ugari 1 (0,01)
herri triste bat 1 (0,01)
herri txapel banatu 1 (0,01)
herri txapel buru 1 (0,01)
herri txapelketa asko 1 (0,01)
herri txapelketa begira 1 (0,01)
herri txapelketa final 1 (0,01)
herri txiki ere 1 (0,01)
herri urrats baita 1 (0,01)
herri urrats bat 1 (0,01)
herri urrats behin 1 (0,01)
herri urrats konposatu 1 (0,01)
herri xehe eskolatu 1 (0,01)
herri xehe espresio 1 (0,01)
herri xehe festa 1 (0,01)
herri xehe gogo 1 (0,01)
herri xehe itzuli 1 (0,01)
herri xehe kultu 1 (0,01)
herri xehe ondo 1 (0,01)
herri zaindari kantatu 1 (0,01)
herri zaindari San 1 (0,01)
herri zapaldu bat 1 (0,01)
herri zapaldu oro 1 (0,01)
herri zein herritar 1 (0,01)
herri zein jende 1 (0,01)
herri zein ukan 1 (0,01)
herri zenbait bera 1 (0,01)
herri zenbait herri 1 (0,01)
herri zenbait taberna 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia