2000
|
|
Zergatik? Badirelako euskaraz ez dakiten abertzale batzuk
|
herri
honen oso ikuskera kostunbrista dutenak. Eta analogiaz pentsatzen dute, euskaldunok horrelako zerbaitetan ari garela.
|
2002
|
|
Elitean sekula ez da jende asko egongo, baina egun inoiz baino bertsolari gehiago daude elitean. Baina
|
herri
hau oso txikia da, eta merkatua ere bai. Berriro ere bertsolari on askok geratu dute, zoritxarrez, ibili gabe.
|
2004
|
|
–Orain beldurra ematen dit hau onartzeak –jarraitu zuen aitak–, baina aitortu behar dut lotsatu egin nintzela alemana izateaz. Eta
|
herri
honetan oso hedaturik zegoen lotsa sentimendu hura. Orain, baina, garbi ikusten dut dena juduek eta komunistek antolaturiko amarrua izan zela, gure herriaren nortasuna ahultzeko amarru beltza.
|
2007
|
|
Totalitarismo espainiarraren benetako izaera azaleratu izan delarik (Egunkariaren itxiera, esaterako), mozorro demokratikoak erantzi dituenean, orduantxeohartzen hasi gara
|
herri
hau oso ahula dela. Totalitarismo hori handik eta hemendik dena suntsitu beharrean hasi zaigunean, gure herriaren erantzuteko gaitasunanolakoa den ebaluatzeko ordua iritsia zaigu.
|
2008
|
|
Ezker abertzaleari burua mozten ari zaio, gilotinatzen, baina ekimen horrek ibilbide motza dauka. Politikagintzan eta
|
herri
honetan oso errotuta dagoen aukera da gurea, une batez desegingo dute hainbat pertsona espetxeratuz, baina aukera hor dago, ezin erauziko dute errotik eta beraien aurka bihurtuko da. Amorrua zabaldu da jendearen artean, baina amorrua bideratuko da eta beste jende bat bilduko da ezker abertzalea antolatzeko.
|
|
hots, ezarria dagoen statu quo nazionalarekiko morrontza hori tamalgarria iruditzen zaigu, duintasun gutxikoa, geure oroimen historikoarentzat iraingarria.
|
Herri
honetan oso merke saltzen baita herri euskaldunaren hitza eta nortasuna. Garapen sozioekonomiko ohargarri batek nazio duintasunaren balio gorenak hilzorian jarri dizkigu, eta badirudi hemen ez dela ezer gertatzen hala ere.
|
|
Orain arte
|
herri
honek oso argi izan du Euskararen Herria dela, eta euskaldunok Euskararen Jendea, halaxe definitzen da gure kulturan gure identitatea. Hau horrela izanda, hemendik edozein herri pasa arren (zeltak, erromatarrak, barbaroak,...), edozein arotan, zernahi egoeretan historian barna, gehiengoak beti eutsi dio bere hizkuntzari, bere identitateari.
|
2010
|
|
Esperientzia honen inguruan eta Vitoria Gasteizen egin duen egonaldiaz artista kanariarrak herri honetan izan dudan harrera nabarmendu du,
|
herri
honek oso ondo ulertu du eta instalazioarekin identifikatu da. Aterkiak, euri asko egiten duen hiri batean, eta nik azaldu nahi nuen elkartasun kontzeptua arazorik gabe ulertu dute.Erakusketa maiatzaren 4an zabaldu zen eta ekitaldi horretan bertan, azken 30 urtetan 104.1 FM irratian entzuten zen guztiari ahotsa, sentimendua eta indarra jarri zioten kazetariei omenaldia egin zitzaien.
|
2011
|
|
vascoa eta basque, jakina. Alegia, identitateari erasotzen diote, eta hor arazo larri bat aurkitzen dugu, zeren kasualki gure herriak hizkuntzaren baitan definitzen baitu bere burua. gu gara euskararen herria, gu gara euskararen jendea.
|
herri
honek oso garbi izan du hau orain arte. eta hori garbi baldin baduzu, datozela erromatarrak, datozela arabeak, datozela hauek eta besteak, baina guk jarraituko dugu hor, garbi baldin badugu hori. kasualki, gure buruaren definizioa hizkuntzan oinarritzen da. gaur egun aipatzen diren kontzeptu horiek, vascoa izatearena eta horrelakoak, ez ditut ulertzen, ez dira nire kontzeptuak, gure kulturatik ka... Bestela ez da ulertzen. l ohArrA
|
|
Egile bien filmografian, zaila da umore zantzurik gabeko lanik aurkitzea, ukitu bereziko umorea, gainera. Telmo Esnalek adibidez, tripatik ateratzen den umorea daukala dio Koldo Almandozek, baina beti daukala zerbait atzean,
|
herri
honetan oso errotuta dauden erreferentziak, kutsu oso beltza. Asier Altunak berriz, oinarrizko umorea metaforikoarekin uztartzen duela uste du Almandozek.
|
2012
|
|
Otxandiarrak salatu duenez, “hedabide batzuk justizia bilatu beharrean,
|
herri
honetan oso ezagunak ditugun bertsioetara desbideratu dute harreta; ordena publikoaren zaindariei erantzukizuna kentzeko bertsioa sostengatu dute lehenengo albistetik, benetan gertatu zena ikertzen hasi aurretik”.
|
2015
|
|
Eta
|
herri
hau oso arraroa izan dela
|
|
Espiritu Santuaren grazia izan bedi berorrekin. Dagoeneko Ávilan nago, ene aita; pozik izango nintzateke berriro ere berorren alaba hemen balego,
|
herri
honetan oso bakarrik ikusten baitut neure burua, kasu honekin norekin asaskatu ez dudala. Jainkoak erremedia beza, zenbat eta aurrerago noan, gutxiago aurkitzen baitut bizitza honetan.
|
|
Herri gunetik irteten bagara ur osasuntsuak dituen edo inoiz izan dituen bainu-etxe baten aztarnak ikusiko ditugu, eta horren inguruan bidegorria, elkarren aldameneko bi herri lotzen dituena, nahiz oinez nahiz bizikletaz gorputza astinaraziko eta zentzumenak piztuko dizkiguna.
|
Herri
hau oso gertuan dugu 1314.urtean sortu zen San Martin de Iraurgi izenpean. Euskararen arnasgune izatearen kontzientzia ba omen du, bere euskalkia eta hitanoa ditu.
|
2016
|
|
Horrek ez du esan nahi eztabaidatik atera behar denik.
|
Herri
honetan oso garbi bereizten dugu zer den aurrez aurrekoa eta zer eztabaida». Oinarrizko adostasunak lortzea «posible eta ezinbesteko» ikusten du Amonarrizek, eta nabarmendu du lehen ere lortu izan direla zenbait eremutan; euskara batua aipatu du.
|
2017
|
|
Jon Artza – 1980 hamarkadako euskararen egoerari buruzko diskurtsoa eta euskaltzaletasuna ez doazela norabide beretik. Azken urteetan hainbat eragileri entzun izan diegu esaten
|
herri
hau oso abertzalea bai, baina ez dela batere euskaltzalea. Gure irudiko, euskaltzalea bada, ez ostera euskalduna.
|
|
Azken urteetan hainbat eragileri entzun izan diegu esaten
|
herri
hau oso abertzalea bai, baina ez dela batere euskaltzalea.
|
2018
|
|
Gure
|
herri
hau oso kantaria izan da. Gizaldiz gizaldi, naturarekin harremanetan, kantuz adierazi ditu idazkiz baino gehiago bere sentimendu eta ideiak eguneroko bizimodu arruntean, nahiz gerra eta haserrealdietan.
|
2019
|
|
Eta zen oso isilpean eramaten nuen zerbait... Txikitatik sentitu naiz oso euskaltzalea,
|
herri
honi oso lotua. Baina era berean konturatzen nintzen, ETAren ekintzekin eta ezerosotasun bat sentitzen nuela, baina aldi berean deseroso nengoela beste hainbat konturekin..., eta ezerosotasuna zen baita ere ezin nuelako hitz egin horretaz.
|
2021
|
|
Hiruren artean halako indar eta arima berezi bat sortzen dute. Elizaren boterea gure
|
herri
honetan oso indartsua izan da; plazak agora bezala funtzionatu izan du, jendea batzeko eta merkatuaren funtzio ekonomikoa betetzeko; eta frontoia edo pilotalekua aisialdirako ingurune soziala izan da, apustuak egiteko eta abar. Hirutasun hori euskal lurralde zabalean errespetatzen den elementu esanguratsua da.
|