Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 4.075

2000
‎Halaber, efektu higigarri batzuk higiezin moduan har daitezke, norberak ere efektu horiek har ditzakeelako funts eta beste objektu zibilen gauza erantsi eta menekotzat.
Besteak beste, Kode Zibilean ditugu garai honetako lege euskarri nagusiak eta oinarri gorenak, segurtasun juridiko delakoaren adierazmolderik bikainenak. Hitz batez esateko, antolamendu juridikoaren bizkarrezurrik osoenak.
‎Bi bion arteko liskarrak, jakina, gaurko Europan ere ageriko. Beste lurralde batzuetan, are agerikoagoak, bi sistemok lurralde batean bizi baitira, albokide eta auzoko. Ameriketan, berbarako, Quebec dugu horren erakusgarri, hantxe gertatzen baita historia juridikoaren bitasunik erabatekoena (Common Law sistema juridikoa ingeles hizkuntzaz, eta Zuzenbide Zibila frantsesaz).
‎Bati, Code Civil delako horri, hain zuzen ere, egokitu zaizkio garaia, ospea eta dedua. Besteari , aldiz, antzinakeriaren sunda. Lehena, fama handikoa eta orokorra; bigarrena, beheratua eta barrunbe mugatukoa.
‎Dibortzioaren arrazoiak kontratuaren urratze agerikoak dira. Horrexegatik ez ditugu onartu, lege arrazoien artean, heriotza zibila —naturalaren antzekoa— eta ezkontide batek bestea salatzeko moduko delituak. Ez dugu zuzen ikusi dibortzioak onargarriagoa izan behar duenik, beste garai batean banantzeak ziren bezainbestekoak, behinik behin.
‎Ez du besterik eskaintzen nonzeberri edo onarterraz askoren taldea baino, beti zain senar emazteekin bat egiteko, legeen aurka eta gainetik. Senideak erraz har daitezke amodio edo gorrotoaren susmagarritzat, alderdi bata nahiz bestearen aurka : joko horretan zein interes eduki eta horiek eragin bizia dute euren interesen gainean.
‎Erregea zen guztion biltzaile eta bategile bakarra. Erresumaren barruan, lege desberdinak batetik bestera , egoera historiko askoren ondorengoak. Jada, alabaina, zabal aldarrikatua zen erresumaren lege bakarrerako gogoa.
‎Gizaki tolesgabe eta trauskilei ez zaie neketsu izaten seme alaba anitz izatea; aitzitik, hainbaten ezean, beldur dira horiek, ea nahikoak dituzten; bide beretik ere, eskandalurik gabe ikusi ohi da nola doan andrazkoa eskurik esku eta besorik beso, senar batengandik beste batengana; ume ahul eta gaixoen babesgabekeria ahalbideratzen da; ezkontzeko gaitasuna ukatzen zaie norbanako batzuei, horiek, euren adina dela eta, izadiaren egitekoentzat aproposenak ez direnean. Ezkontza lege politiko batzuek arautzen dute, ez lege zibil eta naturalek.
‎Ezkontza lege politiko batzuek arautzen dute, ez lege zibil eta naturalek. Aspaldiko usadioan, Erromako herritar batek baimena zuen bere emaztea beste bati maileguan emateko, seme alaba hobeak izatekotan; horra hor lege politiko hutsa.
‎Azken batean, halakoan oinarri hartzeak, dibortzioa legeztatzeko, ez dakar besterik ezkontide bakoitzari bere nahieraren arabera ezkontza desegiteko eskubide kaltegarria ematea baino. Ba al dago munduan kontraturik, kontratugile bakar batek bere gogo eta nahierara suntsi dezakeena, beste alderdiaren adostasunik gabe?
‎Hala ere, abusu horrek beste abusu batzuk ekar al ditzake. Legeen ustelkeria gizabanakoenari areagotu behar al zaio?
‎Legeek euren eskuetan dagoen oro egiten dute ezkontzetan desbideraketa eta gaitzespenak saihesteko, horiek konponezinak baitaitezke; kontratuegileei den askatasunik zabalena ekartzen diete; kontratuari ere publizitate itzela; gurasoen adostasuna eskatzen dute, adostasun hori hartzen dutelako, gurasoen arretak moldatua eta sentimendurik hunkigarrienek ukitua, beste edozein zuhurtziaren gainetik. Neurri horiek gorabehera, legeek ez badute euren objektua betetzen, ez dira eurak salagarritzat hartu behar, gizateriaren ahulezia berezkoak baino.
‎Ezkontza nahitaezkoa da, gizartearen beste kontratuak ez bezalaxe.
‎Elkarte arruntetan nork bere izenean egiten ditu itunak, interes ilun eta pribatuen gainean eta norberaren ondasunen ararteko gisa. Ezkontzan norberak ez du itunik egiten norberaren izenean, beste batzuen izenean baizik; norberak zin egiten du familia berriaren babesle izatea, familia berri horri emango baitizkio zer guztiak. Estatuarengatik, gizateriaren elkarte orokorrarengatik egiten du itun norberak ere.
‎Horiei kalte egiteko borondaterik zein ahalmenik ezin izan. Ezkontza elkartea ez da, beraz, beste baten idurikoa.
‎Nahi izan da, idatzi batzuetan behinik behin, ondasun banantzea ahalbideratzen duen orok dibortzioa ere baimentzea. Bi gauza horiek ezin daitezke joan batak bestea alboratuta. Zergatik, bada, ondasun banantzea legezta dezaketen arrazoi berberek ezkontza desegin?
‎Gutxitan gordetzen dituzte horiek, taldetxoek arinki askatzen dituzten negozioetan, halako ganora edo arreta, hain zuzen ere, moralak agintzen dituenak ohitura arloetan. Aspaldikoa da eta bizitzak hala erakutsia, dibortzio baterako adiskideak eta aliatuak batuta ere, horiek ez dutela osterantzekorik egiten beste batzuek idatzi agiriak sinatu eta gertatu den ororen gainean ezjakinarena baino.
‎Familia bakoitza elkarte bereizi eta apartekoa da. Horren gobernua familia handiari ardura zaio, horrek hartzen baititu bere barruan beste guztiak.
‎Zuzenbide erkidearen indarra apartera eraman eta uste ohi da ezkontide baten onustea nahikoa dela ezkontza horretatik sorturiko seme alabak legeztatzeko. Juriskontsulto zahar batzuek, haatik, argudiatu zuten seme alaba horiek legezkoak izan behar zutela ezkontide batekiko eta ezlegezko bestearekiko ; nolanahi ere, iritzi hori bazter utzi da, gizakien egoera banaezina baita. Zalantzan izanez gero, hobe da legezkotasunaren alde jokatzea.
‎Eskabideok erarik indartsuenean zapuzteko gauza zirenak hil eta gero egiten ziren. Orduan ziren epaitegiak batzuen eta besteen erasiaren oihartzun, eta gizarte osoa eskandaluan eta perilean zen.
‎Froga hori, zinezko eta legezkoa izanagatik ere, ez da bakarra; hori gorabehera, ez da zilegi gizakia bere egoera frogatzeko ezinean ibiltzea, dela gurasoen arduragabekeria, dela erregistro publikoak jagoten dituztenen prebarikazioa, dela, azkenez ere, erregistro horien hondamena edo galera. Legearen ekitateari dagokio, halakoetan, beste frogabide bat proposatzea, erregistroaren eza eta galera ordezka ditzakeena. Froga hori, ezin bestelakorik izan, gainontzeko titulu eta lekukoen aitorpenetatik datorrena baino.
‎Seme alabak aitaren meneko dira; horrek, aldiz, ez dio besteri men egin behar izadiaren ahotsari baino, horixe baita mintzorik gozoen eta samurrena. Horren izenak batzen ditu amodioa, duintasuna eta boterea; horren magistraturak, erlijioaren ikuspegitik gurasoen errukia deitua izan denak, ez du bestelako larderiarik onartzen, ezpada bihotz desbideratua damuaren baitara ekartzen duena.
‎Egoitza zibilak ez du zerikusirik egoitza politikoarekin. Bata dateke, bestea ere izan gabe; andrazko eta adingabekoek egoitza zibila badute, egoitza politikorik gabe. Azken egoitza mota hori herritartasunaren eskubidetik dator, leku horretan baitauka norberak ere, konstituzio legeek agindutakoa bete eta gero, herritarrari datxezkion eskubide politikoak aurrera eramateko baimena.
‎Hortik datoz, etorri ere, Erromako legeetan diren izenik gabeko kontratu anitzak. Kontratua egiteko askatasuna ezin beste ezerk ere mugatu, justizia, ohitura on eta onura publikoak baino.
‎Zergatik, bada, zeinu baten beharra duenak, horren erabilera ordaindu ez, premiazko dituen objektu guztien erabilera ordaindu duen modu berberean? Beste gauzen antzera, dirua dohainez, mailegutan, akuran edo salerosian eman daiteke. Biziarteko errenta inorentzen da; diru kopuru baten erabilera dohainezkoa, mailegu hutsa da; korriturik eta itzultzeko asmorik gabeko eskuzabaltasuna, dohaintza da.
‎Diruak beste gauza guztien salneurria arautzen du, ondasun horiek higigarri nahiz higiezin izan. Salneurri horrek euskarri du erkaketa, hain zuzen ere, bateko diruaren ugari eta urritasun erlatiboaren eta besteko, salerosian diren objektu edo merkatugaien urritasun edo ugaritasun erlatiboaren artekoa.
‎Okerreko gobernua dator, larregi arautzen denean. Gizakiak beste gizaki batekin harremanetan diharduenean, zuhurra eta zentzuduna behar du izan; eta bere interesaren alde jokatu, komeni dituen jakinbideak eskuratu eta onuragarri zaiona ez zokoratu. Legearen egitekoa da bestearen iruzurretik babestea; ez, ordea, gure zentzumena erabiltzetik aldentzea.
‎Gizakiak beste gizaki batekin harremanetan diharduenean, zuhurra eta zentzuduna behar du izan; eta bere interesaren alde jokatu, komeni dituen jakinbideak eskuratu eta onuragarri zaiona ez zokoratu. Legearen egitekoa da bestearen iruzurretik babestea; ez, ordea, gure zentzumena erabiltzetik aldentzea. Gizakien bizitza, bestela, legeen babespeko adingabe luze eta lotsagarria baino ez litzateke izango eta babes horrek ekarriko luke, nahitaez, inkisiziorik gogorrena.
‎Horiek horrela, urte batean edo askotan, ondasun saldua jabe zehatzik gabe zegoen, hori ere nekazaritzarako kaltegarria izanik. Soberako iritzi diogu, ostera, beste honi: feudalismoaren aztarna guztiak ezabatu nahian, ondasun higiezinetan bai zentsu bai errentaren bidezko jabetza ere debekatua izanari.
‎feudalismoaren aztarna guztiak ezabatu nahian, ondasun higiezinetan bai zentsu bai errentaren bidezko jabetza ere debekatua izanari. Bata zein bestea ez dira inoiz ere kontratu feudalak izan. Alderantziz, lur goldaketak sustatu eta jabe handiak bultzatu dituzte, eurak eurenez landu ezineko lurrak saltzera.
‎Zentzu ona, arrazoia, onura publikoa, horiek guztiak ezin daitezke bertan behera utz; badira arrazoi batzuk, komenigarritasuna eta ekitatea, besteak beste, jabearen familiari uzteko ondasun horiek; zehatzak izatera, familia horren inolako kiderik ezin, tituluz behinik behin, horren jabetza galdatu. Nola egingo da seme alaben arteko oinordetza zatiketa eta, horren ezean, senideen artekoa?
‎Nola egingo da seme alaben arteko oinordetza zatiketa eta, horren ezean, senideen artekoa? Sexu bati besteari baino eskubide zabalagoa aitortuko al zaio. Seme alaba naturalak eta legezkoak berdin berdinak izango al dira?
‎Ez gaitezen nahas; eskubide hori ez da eta ezin izan daiteke ere, oinordetza eskubidea; administrazio eta gobernurako eskubide hutsa da hori. Aberastasun pribatuetan oinordetza eskubidea ez da sekula ere izan botere publikoaren ahalmenik; bada, Tazito idazle aipatuak ondutako Agrikola izenekoaren bizitzan ikus daiteke nola, betidanik tiranotzat hartuak izan ziren Erromako enperadore haiek, hain zuzen, ezinbestekotzat agindu zuten euren buruak oinordekoak izendatzea zati batean, oinordetzaren beste zatiaren usurpatzaileak ez izatekotan. Horren bitartez, Estatua ez da oinordeko, ez dauka beste zereginik oinordetza horien ordena ezartzea baino.
‎Bera zen, Kode Zibilaren autuetan, taldekiderik jakintsuen eta eragileena. Bera ere, beste hirurokin batera sinatu arren, jarraiko orrialdeotan dugun Kode Zibilaren atariko hitzaldiaren egilea.
‎Konstituziopeko erregetza nahi zuen legelari honek. Besteen antzera, Kasazio Auzitegitik Zaharren Kontseilura igaro zen, iraultzaren zereginetan kezkatsu. Portalisen idekoa dugu, asmoz zein lerrakeraz.
‎Zilegi bekigu egin dugun hori azaltzea. Zuzenbide idatziaren eta ohituren arteko transakzioa gauzatu dugu, bi bion arteko xedapenak bateragarri izan zaizkigun neurrian edo batzuk besteekin itxuraldatu, sistemaren batasuna urratu gabe, izpiritu orokorra bortxatu gabe.
‎Lege idatziaren lehentasunak, beraz, ez du aterik ixten bestelako arau iturburuentzat. Ohiturak, ekitatea, zuzenbide goiburuak eta jurisprudentziak saihestezinak dira lege zibilaren aplikazioan, beste horiek bigarren mailan kokatuta badaude ere, lege zibil horren aurrean. Portalisen ariora:
‎Erakundeak bala bala doaz, bata bestearen atzetik , eurotariko ezein ere finkatu gabe, eta iraultzaren izpiritua eurotan guztiotan jartzen da. Iraultzaren izpiritu esaten diogu guk xede politiko baten pentzudan eskubide guztiak gogorki ezerezteko gogo nabarmenari.
‎Lege zibilek arautzen dituzte harreman naturalak eta konbentzionalak, aginduzkoak nahiz borondatezkoak, nahitaezkoak zein komenientziazkoak, norbanako guztiak beste norbanako batekin edo batzuekin lotzen dituztenak.
‎Legea gizonaren arrazoimenean dago, eta erlijiotik aske behar du izan. Estatuak erlijio zehatzik babestu beharrik ez du, eta moral laiko baten aitzindaria dugu, besteak beste, dibortzioaren neke larrietan.
‎Horixe da horren testugintzan zatirik osotuena eta biribilena. Horri dagozkio, baita ere, inguruko beste gaiak, hala nola, gurasoen ahalgoa, dibortzioa, seme alaben egoera zibila, egoitza, absentzia eta abarrekoak, den denak Kode Zibil batera bildu beharrekoak:
‎Familia bakoitza elkarte bereizi eta apartekoa da. Horren gobernua familia handiari ardura zaio, horrek hartzen baititu bere barruan beste guztiak.
‎Aipamen luze horiek beste puntu batera garamatzate, alegia, familiaren barneko gobernura, lege zibilen menpekoa den horretara:
‎Hortik datoz, etorri ere, Erromako legeetan diren izenik gabeko kontratu anitzak. Kontratua egiteko askatasuna ezin beste ezerk ere mugatu, justizia, ohitura on eta onura publikoak baino.
‎estatu nazional edo bakarraren gogoa. Horretarako, oztopo nabarmenak, eskualde anitzetako legeak; besteak beste, euskal lurraldeetako foruak. Gogora bedi lehen pausoa, Herri Batzarraren Dekretua, 1789 urteko abuztuaren 4koa.
‎Konstituzio nazionala eta libertate publikoa abantailatsuago baitira probintzientzat hauetakoren batzuk gozatzen dituzten pribilegioak baino, eta beharrezkoa baita horiek sakrifikatzea Inperioko zati guztien artean batasun akabatu bat egiteko, deklaratzen du ezen probintzia, printzerri, herrialde, kantonamendu, hiribildu eta biztanle komunitateen pribilegio partikular guztiak, diruzkoak nahiz beste edozein eratakoak, abolituta gelditzen direla errekurtsorik gabe, eta frantses guztien Zuzenbide Komunean izango direla batuak.10
‎Ezkontzarako finkatu diren eragozpenak eta berori baliozko izateko moldeak eta baldintzak neurtzerakoan, errazagoa da gaitza sendatzea, zigortzea baino. Alderdien jokaerak zein denboraren joan etorriek deuseztasuna noiz estali duten ere bereiztu izan dugu eta horretarako inguruabarrak desberdindu beste batzuen artean, beste horietan abusuak eskatzen baitu, zalantzarik gabe, legeen erantzuna.
‎Ezkontzarako finkatu diren eragozpenak eta berori baliozko izateko moldeak eta baldintzak neurtzerakoan, errazagoa da gaitza sendatzea, zigortzea baino. Alderdien jokaerak zein denboraren joan etorriek deuseztasuna noiz estali duten ere bereiztu izan dugu eta horretarako inguruabarrak desberdindu beste batzuen artean, beste horietan abusuak eskatzen baitu, zalantzarik gabe, legeen erantzuna.
‎Soil soilean uste du, grinarik gogorrenek —munduan hainbeste kalte sortu eta egun ere, sortzen dutenek— senar emazteen arteko giro gozoa urra dezaketela; halaber, uste du larregikeriak astunak izan daitezkeela, senar emazteen ezkon bizimodua jasanezin eginez. Orduantxe da eta orduantxe bakarrik, legegileak salbuesten duela, senar emazte horien lasaitasun, segurtasun eta poztasunaz arduratuta, bata bestearekin loturik egotea, eurak bereizteko dituzten arrazoiak gorabehera. Erlijioaren ikuspegia ez da horrekin saihesten, erlijioak berak gai horretan eta beste batzuetan gizakiak gobernatzen baititu meritu eta askatasunaren esparruan.
‎Aldi guztietan ulertu ohi da, arriskutsu bezain ezgizatiar dela senar emazteak atzera egiteko modurik gabe uztartzea, batak bestea itoa eta zanpatua. Hortik dator, modu berean ere, ezkontzaren hautsezintasuna lege zibiletan duten herrietan euretan, banantzearen erabilera, horrek leundu egiten duelako ezkontzaren lokarria, berori oso osorik askatzeke.
‎Frantzia, Europako beste Estatu handien antzera, orpoz orpo handitu da, herri desberdinen konkista eta batuketa askoren bidez.
‎Unean unean, aldaketak aldaketetatik sortzen dira eta inguruabarrak inguruabarretatik. Erakundeak bala bala doaz, bata bestearen atzetik , eurotariko ezein ere finkatu gabe, eta iraultzaren izpiritua eurotan guztiotan jartzen da. Iraultzaren izpiritu esaten diogu guk xede politiko baten pentzudan eskubide guztiak gogorki ezerezteko gogo nabarmenari.
‎Alabaina, zer nolako lana legeria zibila idaztea herri handi batentzat! Egiteko hori giza indarretatik gaindi legoke, herri horri erakunde berri berriak eman eta bazter eta ahazturik utziko balitz, besteak beste, herri hori, herri zibilizatuen artean, lehendabizikoa dela. Iraganaren eskarmentua da, izan ere, aintzat hartzekoa, bertan baitago gorpuzturik zentzu on, erregela eta goiburuen tradizioa.
‎Ez ote zuen goizetik hasi Zuzenbide idatzia zuzenbide ez idatzitik bereizten? Ez al ziren bata bestearen ondoan etorri, senatukontsultoak, plebiszituak, pretoreen ediktuak, kontsulen ordenantzak, edilen araudiak, juriskontsultoen erantzun edo erabakiak, pragmatika berronespenak, erreskriptuak, ediktuak eta enperadoreen nobelak. Erromako legeriaren historia da, batez beste, herri guztien legeriarena.
‎Gizaki mota bat beren beregi salatu beharra al dago giza izpirituaren eri orokorra den horrexengatik? Badira aldiak non ezjakintasuna den nagusi, libururik ez baitago; badira, hala ere, beste aldi batzuk, non ikasten ere zaila den, liburuen gehiegikeria baitago.
‎Zergatik ez gertaera bera gure epaileen aurrean? Gaietan trebe direlako; jakituriak eta argiak dituzte eta etengabe ari dira besteei aholku eskatzen. Horretara behartzen dute euren burua.
‎Bi dira interpretazio motak: bata doktrinarena; eta bestea , aginpidearena.
‎Nondik nahi begiratuta ere, ohitura egiaztatu eta norbanakoen arteko liskarrari aplikatzea epailearen ekintza da, eta ez legearena. Ekitate edo justizia banatzaile horren aplikazioak jarraitu behar dio, kasu bakoitzean, alderdi baten eta bestearen arteko hari meheari. Ezin legegilearena izan, legegilea baita justizia edo ekitate orokor horren ministraria.
‎Badago zientzia bat legegileentzat, magistratuentzat beste bat dagoen modu berean; eta lehenak ez du bigarrenaren antzik ere. Legegilearen zientziak gai bakoitzean kausitu behar ditu guztion onurarako oinarririk alderakoenak; magistratuaren zientziak, aldiz, oinarri horiek eraginean behar ditu jarri, hedatu eta zabaldu, kasu bakoitzarekin aplikazio zuhurra eta arrazoitua eginez; legearen izpiritua aztertu, haren letra idortu eta ahitu denean eta oro har, aldizka manupeko eta aldizka matxino izateko eta menpekotasun gogoaz desobeditzeko arriskutik alde egin.
‎Lege zibilek arautzen dituzte harreman naturalak eta konbentzionalak, aginduzkoak nahiz borondatezkoak, nahitaezkoak zein komenientziazkoak, norbanako guztiak beste norbanako batekin edo batzuekin lotzen dituztenak.
‎Gai militarrak, merkataritza, ogasun eta beste objektu batzuek, harreman partikularrak dakartzate; horiek ere ez dira erraz moldatzen aurreko sailkapen horrekin.
‎Legeek indarra dute beste lege batzuek indargabetu edo erabilpenik gabe utzi arte. Eraz eta moldez ez dugu legeen indargabetzea baimendu, legearen deserabilera edo erabilerarik eza tartean direla.
‎Frantzia, beste aldi batzuetan ohiturazko herriak eta zuzenbide idatzizko herriak ezagutu zituena, zati batean ohiturak eta bestean zuzenbide idatzia zituen aginduzko. Erresuma osorako errege ordenantza batzuk ere tarteko ziren.
‎Frantzia, beste aldi batzuetan ohiturazko herriak eta zuzenbide idatzizko herriak ezagutu zituena, zati batean ohiturak eta bestean zuzenbide idatzia zituen aginduzko. Erresuma osorako errege ordenantza batzuk ere tarteko ziren.
‎Zilegi bekigu egin dugun hori azaltzea. Zuzenbide idatziaren eta ohituren arteko transakzioa gauzatu dugu, bi bion arteko xedapenak bateragarri izan zaizkigun neurrian edo batzuk besteekin itxuraldatu, sistemaren batasuna urratu gabe, izpiritu orokorra bortxatu gabe. On da gordetzea eta zaintzea suntsitu behar ez den guztia:
‎Arrazoiz esan ohi da, maiz sarri, giza izaera unean unean agortu eta sortzen dela, belaunaldi batetik besterako loturarik gabe. Belaunaldiak bata bestearen ondoan doaz, eta elkarrekin dira nahasten, estekatzen eta bateratzen. Oraina eta geroa, etorkizuna eta egungoa, horra hor, urri nahiz oparo, berezko eta betiko harremanak.
‎Ezbairik gabe, sexu bat bestearengana gerturatzen duen guraria, izadiaren ordena fisikoari dagokio. Hautua, lehentasuna, maitasuna, horiek zehazten dute gurari hori eta objektu bakar batean identifikatu.
‎Horiek ahalbideratzen dute ezkontzan bertan plazaratzen diren arazoen konponbidea, gizonezko nahiz andrazko aniztasuna dela eta. Izan ere, halakoxea da amodioaren agintea, maitearen zeretik kanpo ez baita deus ere sexu bat bestearentzat . Lehentasuna ematen zaio, hori da helburu; konpromisoa elkarrekikoa da.
‎Fenomenoak ezin dira perpausen edota enuntziatuen kate sinple baten bidez deskribatu, horietako bat zuzentzat onartzeko besteekin erkatu behar baita. Munduaren ikusmolde batek hura osatzen duten kontzeptuen eraketa egokiaren beharra dauka.
‎Horrela izan dadin, Neurathek bi urrats ezarri zituen: alde batetik, munduari dagokion enuntziatu bakoitza beste enuntziatu guztiekin erlazioan jarri, eta, bestetik, pentsamendu jario bakoitza aldez aurretiko pentsamendu jarioekin lotu. Eta nahiz eta Descartesek behin eta berriro pentsamenduaren prozesuak aipatu, erlazio logikoek osatzen zituzten sistemak bailiran erabiltzen zituen, pentsamenduak berak azpitik behar dituen progresio psikologikoei —pentsamendua sortzen duten prozesu psikologikoei— jaramonik egin gabe.
‎Zio laguntzailea zozketa antzeko zerbait da. Norbait ez bada gai arazo baten aurrean modu batean edota bestean jarduteko, eta aukera anitz baditu, zozketaz egin dezake ala, beste modu ez hain adierazkorrean, zain gera daiteke ezabapen metodoaren emaitzak izan arte. Baina denboraren premia badu, nahiago du ziur asko lehenengo aukera.
‎Badakite geldirik ezin dutela iraun, horrek beren amaiera suposatuko lukeelako. Batek bide bat aukeratzen du senez; beste batek beste bide bat, zantzu bat dela-eta; hirugarren bat metodikoagoa da eta, zin zinez, ebentualtasun guztiak hartzen ditu kontuan, argumentu eta kontraargumentu denak neurtu eta, desegokiak direla ez dakien premisa batzuen arabera, ibilbide batetik bideratzen da hura zuzena delakoan, erabat harro eta fidakor arazoa maneiatzeko izan duen moduagatik. Laugarrenak, azkenik, hirugarrenak egin lez, aukera guztiak metodikoki eta arretatsu analizatu ondoren, denak oso ahulak direla onartzen du.
‎Badakite geldirik ezin dutela iraun, horrek beren amaiera suposatuko lukeelako. Batek bide bat aukeratzen du senez; beste batek beste bide bat, zantzu bat dela-eta; hirugarren bat metodikoagoa da eta, zin zinez, ebentualtasun guztiak hartzen ditu kontuan, argumentu eta kontraargumentu denak neurtu eta, desegokiak direla ez dakien premisa batzuen arabera, ibilbide batetik bideratzen da hura zuzena delakoan, erabat harro eta fidakor arazoa maneiatzeko izan duen moduagatik. Laugarrenak, azkenik, hirugarrenak egin lez, aukera guztiak metodikoki eta arretatsu analizatu ondoren, denak oso ahulak direla onartzen du.
‎Entziklopedia batzuen artean aukeratzen dugu historian, batzuk besteak baino arrakastatsuagoak, beren arteko lehian etengabe aldatzen doazen entziklopediak. Honela, bere alde borrokatzen dugun zientzia bateratua, eraikitzen darraien zerbait da(...), geure buruari zientzia bateratuaren ‘entziklopedistak’ dei geniezaioke; guretzat entziklopedia ez da espediente eklektiko bat(...) sintesi zientifikoaren modurik perfektuena baizik.131
‎2) Bestaldetik, hizkuntzari eta bere esanahiari begiratzen dien behatzaile kritiko eta fina munduaren ikusmolde zientifikoaren partaidea da ia definizioz. Fina eta kritikoa bada, nola ez, enuntziatu eta hitzen esanahia eta ezagutzazko edukia identifika ditzake, emozio osagaiak beste horietatik bereiziz eta diskurtso batekin zer nolako animo egoerak sortu nahi diren ikuskatuz. Hortaz, behatzaile fina eta kritikoa ez zen erraz eroriko diskurtso hutsal batean, are gutxiago nazien hitz handinahi, absurdu eta faltsuetan, behatzaile horren jarrera kutsadura semantikoaren aurkako hesia bailitzateke, gezurraren errefusapenaren bermea, azken buruan.
‎2 Argi dago Vienako Zirkuluaren filosofiak bere eginkizunagatik bakarrik nahikoa duela filosofiaren historian agertzeko. Dena den, alabaina, interesgarria da beti ikusmolde filosofiko bat bere garaiko beste batzuen aurrean kokatzea, batik bat antagonikoak badira. Antagonismo mota hauen haria erraz nabaritzeko, ikus adibidez D’AGOSTINI, F.:
‎nozio matematikoak kontzeptu logikoetara murrizten direla sostengatzen duen joera edo ikusmoldea, alegia. Beraz, nahikoa da soilik kontzeptu logikoak aztertzen baditugu, besteak —matematikoak batez ere— alde batera utziz.
‎25. " Eseri, luma eta abakoa eskuan hartu, eta batak besteari esan: kalkula dezagun!" (LEIBNIZ, G.W.:
‎" Oinarrizko kontzeptu sinple batzuk aukeratu nituen hortaz, adibidez, sentimen kualitateak eta beren erlazioak" (etzanak jatorrizkoan). Hau zen, beraz, Carnapen oinarria Aufbau ean, baina besteren bat izan zitekeen, hura aukeraketa bat besterik ez baitzen izan.
‎97 Carnapentzat ‘gauza hizkuntza’ (thing language)" inguratzen gaituzten gauza hautemangarriei buruz mintzatzerakoan eguneroko bizitzan erabiltzen dugun hizkuntza" zen. Hizkuntza horri buruz aritzen diren beste hizkuntzak metahizkuntzak lirateke ikuspegi horretan. Ikus CARNAP, R.:
‎102 Egia egokitzapen gisa ikusten duen teoriak, gogoetek beren artean duten adostasun gisa definitzen du egia. Adierazpen bat onartu edo errefusatzeko irizpidea, onarturiko beste adierazpenekiko bere egokitzean datza. Nola ulertu, hortaz, egokitzapen hau?
‎Nola ulertu, hortaz, egokitzapen hau? Adierazpen bat besteekin kontraesankorra ez denean eta adierazpen sistema osoarekin harmonizatzen duenean, orduan egokia dela irizten zaio (ikus AJDUKIEWICZ, K.: 1949, Introduccion a la filosofia.
‎115. " Enpirismoaren bi dogma" (1951) artikuluan Quinek seinalatu bezala," [m] urnztagamtasun (reductivism) erradikalak, enuntziatuak unitateak bailiran ulertuta, sentimen datuen hizkuntza bat zehazteko eta geratzen den beste diskurtso esanahiduna, enuntziatuz enuntziatu, hizkuntza hartara itzultzeko eginkizuna hartzen du bere lepoan. Enpresa honetan sartu zen Carnap bere Der logische Aufbau der Welt ean" (QUINE, W.:
‎Eta enuntziatu hauek ezin zuten hutsik egin, ‘uste’ bat pribatua eta eztabaidaezina baita. Haatik, uste hori duenak ‘gorria orain eta hemen’ adierazpenari buruz mintzatzerakoan, adierazpen hau munduko zerbaiti ote dagokion ala ez jakitea beste gauza bat da. Jakina da ilusioak ez direla ez egiazkoak ezta faltsuak ere, baina hain zuzen horregatik daude ezagutza corpusetik at:
‎Batzuek Tractatus aren joerari jarraitu zioten, batik bat bere solipsismoari, baina inork ez zuen idealismoaren tesia onartu, ez baitzuten uste errealitatea adimenarekiko independentea denik. Beste batzuek jarrera antierrealista arbuiatu zuten. Schlickek, adibidez, errealismo/ antierrealismoaren eztabaida gutxietsi zuen, ‘Kanpoko mundua existitzen al da? ’ edota ‘Mundua nire sentsazio hutsa ote da? ’ bezalako galderei zentzugabekeriak izatea leporatuz.
‎Carnap, Vienako Zirkuluaren lana enpirismorantz gehien aurreratu duena ziur asko, sistema eraikitzaile konstitutiboa sortzen ahalegintzen da (1928ko Aufbau a); sistema horretan bi hizkuntza bereizi zituen: bata ‘monologista’ (fenomenalista) eta bestea ‘subjektuartekoa’ (fisikalista). Fisikalista fenomenalistatik ondorioztatzen saiatzen da.
‎Jakina, oinarrizko hizkuntzak fisikaren hizkuntzaren zati bat izan behar du. Ustezko sentimenen sentsazio pribatuei dagozkien perpausek, egoera fisikoak —espazioan eta denboran gauzak kontuan hartzen dituzten egoerak, hain zuzen— deskribatzen dituzten beste perpausen baliokideak izan behar dute. Esanahia ‘Uste dut gorria orain eta hemen ikusten dudala’ motako enuntziatuetan oinarritu beharrean, fisikalistaren aburuz hobe litzateke ‘Hau gorria da’ edota ‘Norbaitek u unean eta t tokian hau eta bestea hautematen du’ motakoetan oinarritzea.
‎Ustezko sentimenen sentsazio pribatuei dagozkien perpausek, egoera fisikoak —espazioan eta denboran gauzak kontuan hartzen dituzten egoerak, hain zuzen— deskribatzen dituzten beste perpausen baliokideak izan behar dute. Esanahia ‘Uste dut gorria orain eta hemen ikusten dudala’ motako enuntziatuetan oinarritu beharrean, fisikalistaren aburuz hobe litzateke ‘Hau gorria da’ edota ‘Norbaitek u unean eta t tokian hau eta bestea hautematen du’ motakoetan oinarritzea. Horrela, esanahia duten enuntziatuak subjektuarteko hizkuntza batera murriztu zitezkeen, Carnapek ‘gauza hizkuntza’97 edo ‘gauza hizkuntza fisiko’ deiturikora, hain zuzen ere, zeren
‎Gure ustez nabarmena da ezagutzaren oinarriztapenaren arazoa egi irizpidearen auzia besterik ez dela. ‘Protokolo proposizio’ terminoa, zalantzarik gabe, hasieran bere bitartez proposizio batzuk seinalatzeko onartu zen, hauen egiaz baliatuz, beste proposizioen egia neurtzeak, haga bat bailitzan, posible izan bailuke.100
‎Bere teoria koherentistak, oinarrizko enuntziatuek interpretatu beharreko edukia zeukatela baiesten zuen. Enuntziatu baten egia, hortaz, ez ‘emandakoarekin’, baizik eta beste enuntziatuekin koherentea den ikusiz juzgatzen da:
‎Bikoizketa zentzugabe hauek guztiak metafisika gutxi gorabehera fin batenak dira, eta, beraz, errefusatu egin behar dira. Enuntziatu berri bakoitza, bata bestearekin harmonizatuak izan diren enuntziatuen osotasunaren aurrean jartzen da. Enuntziatu bat zuzena da osotasun honetan sar badaiteke.
‎Berreraikuntza logiko bat beste pertsonei gogoeta prozesuak komunikatzeko formarekin bat dator, eta ez subjektiboki osatzeko formarekin. Zientzia aztertzen duen filosofoak edo, bestela esanda, zientziak sortzen dituen interes filosofikoko arazoak analizatzen duen filosofoak, ez du zientzi aurkikuntza baten sortze prozesuaz arduratu behar.
‎Baina alde honetan, ezagutzaren edozein esparrutan gertatzen den bezala, euren proposamenak edo bertan behera utzi dira edo eraldaketa sakonak pairatu dituzte. Interpretazio batzuen ustez, lehenengoa gertatu da; beste batzuk, aldiz, bigarrenaren alde gaude. Izan ere, Vienako Zirkuluaren ideia asko egungo filosofiaren baitan ikus ditzakegu eta, orobat, Zirkuluaren ekarpenak neurri juxtuagoan kokatzea lortzen ari diren hainbat berrirakurketa zabaltzen ari dira.
‎2) Machen positibismoaren eta Russellen fenomenalismoaren errefusatzea. Schlicken ustez, zientziak entitate errealak maneiatzen ditu, batzuk esperientziarenak izanik, eta beste batzuk ez. Azken hauek sentimen datuetan oinarrituz era daitezkeen eraikin logiko lez uler ditzakegu, baina sekula ez ezagutza zuzena bailiran.
‎Carnapek bere karrera filosofikoan zehar erakutsitako hainbat parametrok bihurtu zuten zientziaren filosofo handienetakoa. Besteak beste, jarrera antimetafisikoa, filosofia analisi kontzeptual gisa deskribatzea edota filosofiarentzat interesgarriak ziren zientzi garapenekiko hurbiltasuna azpimarra daitezke. Baina, zalantzarik gabe, Carnap hobekien ezaugarritzen duen marka tolerantziarena izan zen.
‎Hemen berkokatu nahian gabiltzan erantzun tradizionalak Vienako Zirkuluaren tesi nagusia egiaztagarritasunarena izan zela ulertu zuen —egokiro—, hau izanik joera antimetafisikoak defendatzen lagundu ziona. Horrela, esperientziarekin egiazta ezin zitezkeen enuntziatuak, esperientziari zegozkien beste terminoetara itzuliak izateko aukera zeukaten, era honetan, murriztapena eman eta gero, egiaztagarritasunaren froga pasatzeko moduan egonik. Beraz, jite fenomenalistako murriztapena baino ez zen behar.
‎Epistemologiaren ikuspegitik, aldiz, Aufbau ari egin diezaiokegun berrinterpretazio finago batentzat gako garrantzitsuenetakoren bat izan daitekeena ezkutatzen du: hots, liburu honen jite ez itxia edo, beste era batera esanda, bertsio enpirista eta fenomenologistekiko atxikimendu itsuaren eza. Ikus dezagun atzartasun gehiagoz azken puntu hau116.
‎2) Horri erantzuteko Carnapen Aufbau ari eman zaion interpretazio fenomenalista inozoaren aurkako beste faktore bat hartu behar dugu kontuan: aniztasuna.
‎aniztasuna. Esan beharra dago, lehenengo eta behin, Aufbau ak berez jite fenomenalista nabarmena erakusten zuela, baina esan behar da baita ere liburuan erakutsitako sistemaren jite hori beste askoren arteko bat zela, Carnapek argi eta garbi utzi lez. Bere hautaketak oinarri autopsikologikoa aukeratu zuen; haatik, beste abagune asko zeuden, fisikarena esate baterako.
‎Esan beharra dago, lehenengo eta behin, Aufbau ak berez jite fenomenalista nabarmena erakusten zuela, baina esan behar da baita ere liburuan erakutsitako sistemaren jite hori beste askoren arteko bat zela, Carnapek argi eta garbi utzi lez. Bere hautaketak oinarri autopsikologikoa aukeratu zuen; haatik, beste abagune asko zeuden, fisikarena esate baterako. Azken hau aukeratu balu, munduaren —hau da, kontzeptuen— eraikuntza sistema fisikaren elementuekin osaturiko oinarritik hasi zukeen.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
beste 1.858 (12,23)
besteak 328 (2,16)
Bestea 243 (1,60)
bestea 211 (1,39)
Beste 208 (1,37)
Bestearen 189 (1,24)
Besteak 103 (0,68)
bestearen 70 (0,46)
bestera 67 (0,44)
besteen 63 (0,41)
Bestearentzako 62 (0,41)
bestetik 50 (0,33)
bestean 45 (0,30)
besteek 45 (0,30)
besteari 43 (0,28)
besteekin 27 (0,18)
besteei 26 (0,17)
Bestearentzat 23 (0,15)
Besteari 22 (0,14)
Bestearekiko 17 (0,11)
besteekiko 16 (0,11)
besteren 16 (0,11)
bestearekin 13 (0,09)
besteengan 13 (0,09)
bestearentzat 12 (0,08)
besteentzat 12 (0,08)
Besteen 11 (0,07)
bestearekiko 10 (0,07)
bestearen ondoan 9 (0,06)
besteren artean 9 (0,06)
bestearengan 8 (0,05)
besteen arteko 8 (0,05)
besteetan 8 (0,05)
besteen artean 6 (0,04)
Besteagandik 5 (0,03)
Bestearekin 5 (0,03)
Bestearengana 5 (0,03)
Besteek 5 (0,03)
bestearen atzetik 5 (0,03)
bestearen aurrean 5 (0,03)
bestearen ondoren 5 (0,03)
bestearengana 5 (0,03)
besteena 5 (0,03)
Bestearen aurrean 4 (0,03)
Bestearena 4 (0,03)
Bestearengan 4 (0,03)
Bestearentzakoa 4 (0,03)
Bestearentzakoaren 4 (0,03)
Bestetik 4 (0,03)
bestearena 4 (0,03)
bestearengandik 4 (0,03)
besteen esku 4 (0,03)
besteenganako 4 (0,03)
besteengandik 4 (0,03)
Bestearenganako 3 (0,02)
Bestearenganantz 3 (0,02)
Besteari buruz 3 (0,02)
Besteari buruzko 3 (0,02)
Besteaz 3 (0,02)
Bestera 3 (0,02)
bestearen alde 3 (0,02)
bestearen kontra 3 (0,02)
bestearentzako 3 (0,02)
besteen aurrean 3 (0,02)
besteenak 3 (0,02)
besteengatik 3 (0,02)
besteentzako 3 (0,02)
besteetatik 3 (0,02)
besteez 3 (0,02)
Bestean 2 (0,01)
Besteen bidez 2 (0,01)
Besterantz 2 (0,01)
bestearen arabera 2 (0,01)
bestearen gainean 2 (0,01)
bestearen ordez 2 (0,01)
bestearenak 2 (0,01)
bestearenganako 2 (0,01)
besteei buruzkoak 2 (0,01)
besteen aurka 2 (0,01)
besteen gain 2 (0,01)
besteenarekin 2 (0,01)
besteenean 2 (0,01)
besteok 2 (0,01)
besterik gabe 2 (0,01)
BESTE 1 (0,01)
Bestearen aldean 1 (0,01)
Bestearen aurreko 1 (0,01)
Bestearen inguruan 1 (0,01)
Bestearen kontra 1 (0,01)
Bestearenaren 1 (0,01)
Bestearengandik 1 (0,01)
Bestearentzakoarena 1 (0,01)
Besteekiko 1 (0,01)
Besteekin 1 (0,01)
Besteekin batera 1 (0,01)
Besteentzat 1 (0,01)
Besteetan 1 (0,01)
Besteri 1 (0,01)
besteagatik 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
beste beste 228 (1,50)
beste batzuk 192 (1,26)
beste bat 189 (1,24)
beste modu 79 (0,52)
beste edozein 57 (0,38)
beste ez 57 (0,38)
beste gauza 50 (0,33)
beste ni 47 (0,31)
beste objektu 46 (0,30)
beste begirada 39 (0,26)
beste guzti 38 (0,25)
beste zenbait 37 (0,24)
beste gizaki 36 (0,24)
beste asko 35 (0,23)
beste ere 34 (0,22)
beste inor 31 (0,20)
beste ezer 30 (0,20)
beste lege 29 (0,19)
beste existentzia 28 (0,18)
beste bi 27 (0,18)
beste hori 27 (0,18)
beste pertsona 26 (0,17)
beste era 24 (0,16)
beste hizkuntza 23 (0,15)
beste askatasun 20 (0,13)
beste bera 20 (0,13)
beste animalia 19 (0,13)
beste hitz 19 (0,13)
beste subjektu 19 (0,13)
beste presentzia 18 (0,12)
beste adibide 17 (0,11)
beste bide 16 (0,11)
beste egin 16 (0,11)
beste leku 15 (0,10)
beste baino 14 (0,09)
beste zerbait 14 (0,09)
beste agertu 13 (0,09)
beste egon 13 (0,09)
beste ezaugarri 13 (0,09)
beste gai 13 (0,09)
beste hartu 13 (0,09)
beste arazo 12 (0,08)
beste herri 12 (0,08)
beste edozer 11 (0,07)
beste hau 11 (0,07)
beste inolako 11 (0,07)
beste mundu 11 (0,07)
beste ukan 11 (0,07)
beste ukatu 11 (0,07)
beste zentzu 11 (0,07)
beste eragin 10 (0,07)
beste eremu 10 (0,07)
beste esparru 10 (0,07)
beste ezin 10 (0,07)
beste filosofo 10 (0,07)
beste gainontzeko 10 (0,07)
beste lan 10 (0,07)
beste arrazoi 9 (0,06)
beste begiratu 9 (0,06)
beste gorputz 9 (0,06)
beste harreman 9 (0,06)
beste kontzientzia 9 (0,06)
beste maila 9 (0,06)
beste norbait 9 (0,06)
beste talde 9 (0,06)
beste zientzia 9 (0,06)
beste arteko 8 (0,05)
beste bizi 8 (0,05)
beste dimentsio 8 (0,05)
beste espezie 8 (0,05)
beste galdera 8 (0,05)
beste jarri 8 (0,05)
beste printzipio 8 (0,05)
beste alde 7 (0,05)
beste alderdi 7 (0,05)
beste autokontzientzia 7 (0,05)
beste autore 7 (0,05)
beste bihurtu 7 (0,05)
beste egia 7 (0,05)
beste elementu 7 (0,05)
beste esan 7 (0,05)
beste esanahi 7 (0,05)
beste gene 7 (0,05)
beste gizon 7 (0,05)
beste hura 7 (0,05)
beste iritzi 7 (0,05)
beste izaki 7 (0,05)
beste joan 7 (0,05)
beste kide 7 (0,05)
beste kontzeptu 7 (0,05)
Konbinazioak (3 lema)
beste modu bat 67 (0,44)
beste era bat 23 (0,15)
beste gauza bat 21 (0,14)
beste pertsona bat 13 (0,09)
beste gizaki bat 11 (0,07)
beste zentzu bat 10 (0,07)
beste arazo bat 9 (0,06)
beste batzuk baino 9 (0,06)
beste batzuk ez 9 (0,06)
beste lege bat 9 (0,06)
beste adibide bat 8 (0,05)
beste gauza batzuk 8 (0,05)
beste bat egon 7 (0,05)
beste gai batzuk 7 (0,05)
beste leku bat 7 (0,05)
beste modu batzuk 7 (0,05)
beste begirada ni 6 (0,04)
beste ezaugarri bat 6 (0,04)
beste galdera bat 6 (0,04)
beste hitz batzuk 6 (0,04)
beste lege batzuk 6 (0,04)
beste maila bat 6 (0,04)
beste objektu bat 6 (0,04)
beste subjektu bat 6 (0,04)
beste bat baino 5 (0,03)
beste batzuk ere 5 (0,03)
beste bide bat 5 (0,03)
beste gizaki batzuk 5 (0,03)
beste herri batzuk 5 (0,03)
beste inor baino 5 (0,03)
beste inor ez 5 (0,03)
beste objektu gisa 5 (0,03)
beste talde bat 5 (0,03)
beste animalia batzuk 4 (0,03)
beste bat askatasun 4 (0,03)
beste bat egin 4 (0,03)
beste bat ordezkatu 4 (0,03)
beste batzuk uste 4 (0,03)
beste bide batzuk 4 (0,03)
beste edozein gauza 4 (0,03)
beste egin behar 4 (0,03)
beste ere bera 4 (0,03)
beste ezer baino 4 (0,03)
beste filosofo batzuk 4 (0,03)
beste leku batzuk 4 (0,03)
beste ni presentzia 4 (0,03)
beste printzipio bat 4 (0,03)
beste arrazoi bat 3 (0,02)
beste arrazoi batzuk 3 (0,02)
beste askatasun agertu 3 (0,02)
beste autore batzuk 3 (0,02)
beste bat eman 3 (0,02)
beste bat eragin 3 (0,02)
beste batzuk batera 3 (0,02)
beste batzuk berak 3 (0,02)
beste batzuk beste 3 (0,02)
beste batzuk esan 3 (0,02)
beste batzuk gehitu 3 (0,02)
beste batzuk ukan 3 (0,02)
beste dimentsio batzuk 3 (0,02)
beste elementu bat 3 (0,02)
beste ere bada 3 (0,02)
beste eremu bat 3 (0,02)
beste eremu batzuk 3 (0,02)
beste gauza asko 3 (0,02)
beste gauza guzti 3 (0,02)
beste guzti iratzarri 3 (0,02)
beste hitz egin 3 (0,02)
beste hizkuntza bat 3 (0,02)
beste hura bat 3 (0,02)
beste inor ezin 3 (0,02)
beste izaki ere 3 (0,02)
beste kontzeptu bat 3 (0,02)
beste lege guzti 3 (0,02)
beste ni begiratu 3 (0,02)
beste objektu batzuk 3 (0,02)
beste objektu hartu 3 (0,02)
beste ukan ere 3 (0,02)
beste adibide batzuk 2 (0,01)
beste alderdi batzuk 2 (0,01)
beste animalia bat 2 (0,01)
beste arazo batzuk 2 (0,01)
beste arrazoi ukan 2 (0,01)
beste asko bezala 2 (0,01)
beste asko ere 2 (0,01)
beste autokontzientzia bat 2 (0,01)
beste baino asko 2 (0,01)
beste baino hobe 2 (0,01)
beste bat arrazoimen 2 (0,01)
beste bat beste 2 (0,01)
beste bat edertasun 2 (0,01)
beste bat hasi 2 (0,01)
beste bat hitzeman 2 (0,01)
beste bat posibilitate 2 (0,01)
beste bat presentzia 2 (0,01)
beste bat ukan 2 (0,01)
beste bat zati 2 (0,01)
beste batzuk desagertu 2 (0,01)
beste batzuk egin 2 (0,01)
beste batzuk gorespen 2 (0,01)
beste batzuk lan 2 (0,01)
beste batzuk lege 2 (0,01)
beste batzuk leku 2 (0,01)
beste batzuk osatu 2 (0,01)
beste batzuk ustelezin 2 (0,01)
beste batzuk zuzenbide 2 (0,01)
beste begirada atzeman 2 (0,01)
beste begirada hori 2 (0,01)
beste bera baita 2 (0,01)
beste bera posibilitate 2 (0,01)
beste bi lege 2 (0,01)
beste dimentsio bat 2 (0,01)
beste dimentsio berri 2 (0,01)
beste edozein egia 2 (0,01)
beste edozein erkidego 2 (0,01)
beste edozein ezaugarri 2 (0,01)
beste edozein gai 2 (0,01)
beste edozein gizaki 2 (0,01)
beste edozein izen 2 (0,01)
beste edozein mundu 2 (0,01)
beste edozer egin 2 (0,01)
beste elementu batzuk 2 (0,01)
beste eragin subjektu 2 (0,01)
beste ere ni 2 (0,01)
beste esanahi bat 2 (0,01)
beste esparru bat 2 (0,01)
beste existentzia erantzule 2 (0,01)
beste existentzia ez 2 (0,01)
beste existentzia zeinahi 2 (0,01)
beste ez den 2 (0,01)
beste ez ukan 2 (0,01)
beste ez ukitu 2 (0,01)
beste ezaugarri batzuk 2 (0,01)
beste ezer ere 2 (0,01)
beste ezin ukan 2 (0,01)
beste gainontzeko zientzia 2 (0,01)
beste gauza berezi 2 (0,01)
beste gizaki guzti 2 (0,01)
beste gizaki ulertu 2 (0,01)
beste gizaki zer 2 (0,01)
beste gizon bat 2 (0,01)
beste gorputz ezberdin 2 (0,01)
beste guzti banandu 2 (0,01)
beste harreman batzuk 2 (0,01)
beste hartu ni 2 (0,01)
beste hau egon 2 (0,01)
beste hau esan 2 (0,01)
beste hitz bat 2 (0,01)
beste hitz hauek 2 (0,01)
beste hori arrazoi 2 (0,01)
beste hori ez 2 (0,01)
beste hura jarri 2 (0,01)
beste inor ere 2 (0,01)
beste lan bat 2 (0,01)
beste leku asko 2 (0,01)
beste mundu atzeman 2 (0,01)
beste mundu ere 2 (0,01)
beste ni erlazio 2 (0,01)
beste ni eskuma 2 (0,01)
beste ni neu 2 (0,01)
beste ni objektu 2 (0,01)
beste ni posibilitate 2 (0,01)
beste objektu bihurtu 2 (0,01)
beste objektu jo 2 (0,01)
beste presentzia ez 2 (0,01)
beste printzipio batzuk 2 (0,01)
beste subjektu batzuk 2 (0,01)
beste talde batzuk 2 (0,01)
beste ukatu ni 2 (0,01)
beste zenbait filosofo 2 (0,01)
beste zenbait gauza 2 (0,01)
beste zenbait oinarrizko 2 (0,01)
beste zientzia bat 2 (0,01)
beste zientzia ere 2 (0,01)
beste adibide adierazgarri 1 (0,01)
beste adibide antzeko 1 (0,01)
beste adibide asko 1 (0,01)
beste adibide kuttun 1 (0,01)
beste adibide sinple 1 (0,01)
beste agertu arrunt 1 (0,01)
beste agertu bezala 1 (0,01)
beste agertu fenomeno 1 (0,01)
beste agertu situazio 1 (0,01)
beste alde bakarrik 1 (0,01)
beste alde bat 1 (0,01)
beste alde bera 1 (0,01)
beste alde bezainbatean 1 (0,01)
beste alderdi adostasun 1 (0,01)
beste alderdi eratu 1 (0,01)
beste alderdi ez 1 (0,01)
beste alderdi garrantzitsu 1 (0,01)
beste animalia bereizi 1 (0,01)
beste animalia erkatu 1 (0,01)
beste animalia guzti 1 (0,01)
beste animalia ikergarri 1 (0,01)
beste animalia kalte 1 (0,01)
beste animalia lengoaia 1 (0,01)
beste animalia nabarmenki 1 (0,01)
beste animalia nahiz 1 (0,01)
beste arazo funtsezko 1 (0,01)
beste arrazoi argi 1 (0,01)
beste arteko asimilazio 1 (0,01)
beste arteko bereizketa 1 (0,01)
beste arteko erlazio 1 (0,01)
beste arteko funtsezko 1 (0,01)
beste arteko gurutzatu 1 (0,01)
beste arteko hari 1 (0,01)
beste arteko harreman 1 (0,01)
beste arteko muga 1 (0,01)
beste askatasun aitortu 1 (0,01)
beste askatasun asimilatu 1 (0,01)
beste askatasun bat 1 (0,01)
beste askatasun batzuk 1 (0,01)
beste askatasun bizi 1 (0,01)
beste askatasun biziarazi 1 (0,01)
beste askatasun gisa 1 (0,01)
beste askatasun hori 1 (0,01)
beste askatasun mugagabe 1 (0,01)
beste askatasun ni 1 (0,01)
beste askatasun sortu 1 (0,01)
beste askatasun ukan 1 (0,01)
beste asko aberastu 1 (0,01)
beste asko adimen 1 (0,01)
beste asko aditu 1 (0,01)
beste asko aldiz 1 (0,01)
beste asko balio 1 (0,01)
beste asko baliokide 1 (0,01)
beste asko bat 1 (0,01)
beste asko berreskuratu 1 (0,01)
beste asko egin 1 (0,01)
beste asko eredu 1 (0,01)
beste asko gai 1 (0,01)
beste asko garatu 1 (0,01)
beste asko gogo 1 (0,01)
beste asko Karl 1 (0,01)
beste asko lege 1 (0,01)
beste asko mito 1 (0,01)
beste asko negatibo 1 (0,01)
beste asko satiro 1 (0,01)
beste autokontzientzia bera 1 (0,01)
beste autokontzientzia eduki 1 (0,01)
beste autokontzientzia ukan 1 (0,01)
beste autokontzientzia ukatu 1 (0,01)
beste autore asko 1 (0,01)
beste autore bat 1 (0,01)
beste autore garaikide 1 (0,01)
beste autore moderno 1 (0,01)
beste baino arrakastatsu 1 (0,01)
beste baino bakar 1 (0,01)
beste baino epaitu 1 (0,01)
beste baino eskubide 1 (0,01)
beste baino goien 1 (0,01)
beste baino gutxi 1 (0,01)
beste baino itsusi 1 (0,01)
beste baino nahiago izan 1 (0,01)
beste bat abestu 1 (0,01)
beste bat agertu 1 (0,01)
beste bat aitzindari 1 (0,01)
beste bat alaitasun 1 (0,01)
beste bat albo 1 (0,01)
beste bat altu 1 (0,01)
beste bat andre 1 (0,01)
beste bat ari 1 (0,01)
beste bat atentatu 1 (0,01)
beste bat aurre 1 (0,01)
beste bat azaldu 1 (0,01)
beste bat baizik 1 (0,01)
beste bat bakar 1 (0,01)
beste bat banatu 1 (0,01)
beste bat bat 1 (0,01)
beste bat behar 1 (0,01)
beste bat berdin 1 (0,01)
beste bat bilatu 1 (0,01)
beste bat ekarri 1 (0,01)
beste bat erantsi 1 (0,01)
beste bat ere 1 (0,01)
beste bat eskaini 1 (0,01)
beste bat esku 1 (0,01)
beste bat etorrera 1 (0,01)
beste bat etorri 1 (0,01)
beste bat ez 1 (0,01)
beste bat ezagutu 1 (0,01)
beste bat gaineratu 1 (0,01)
beste bat gaitzetsi 1 (0,01)
beste bat garatu 1 (0,01)
beste bat garrantzi 1 (0,01)
beste bat gobernu 1 (0,01)
beste bat gogo 1 (0,01)
beste bat gorazarre 1 (0,01)
beste bat hala 1 (0,01)
beste bat handi 1 (0,01)
beste bat harantzago 1 (0,01)
beste bat hartu 1 (0,01)
beste bat hasiera 1 (0,01)
beste bat hau 1 (0,01)
beste bat hizkuntza 1 (0,01)
beste bat hobe 1 (0,01)
beste bat hor 1 (0,01)
beste bat hori 1 (0,01)
beste bat iduri 1 (0,01)
beste bat igarri 1 (0,01)
beste bat inoiz 1 (0,01)
beste bat ipini 1 (0,01)
beste bat iragazi 1 (0,01)
beste bat itxi 1 (0,01)
beste bat izaki 1 (0,01)
beste bat izen 1 (0,01)
beste bat janbo 1 (0,01)
beste bat jarri 1 (0,01)
beste bat jaso 1 (0,01)
beste bat Jon 1 (0,01)
beste bat konparatu 1 (0,01)
beste bat kontatu 1 (0,01)
beste bat korrika 1 (0,01)
beste bat leku 1 (0,01)
beste bat mailegu 1 (0,01)
beste bat mundu 1 (0,01)
beste bat musika 1 (0,01)
beste bat nahasi 1 (0,01)
beste bat nahiera 1 (0,01)
beste bat objektu 1 (0,01)
beste bat olerki 1 (0,01)
beste bat ondorio 1 (0,01)
beste bat ondorioztatu 1 (0,01)
beste bat onginahi 1 (0,01)
beste bat ordezkarazi 1 (0,01)
beste bat partekatu 1 (0,01)
beste batzuk aipatu 1 (0,01)
beste batzuk alde 1 (0,01)
beste batzuk alderatu 1 (0,01)
beste batzuk animalia 1 (0,01)
beste batzuk antz 1 (0,01)
beste batzuk arbuiatu 1 (0,01)
beste batzuk asmatu 1 (0,01)
beste batzuk aurkitu 1 (0,01)
beste batzuk azkar 1 (0,01)
beste batzuk baizik 1 (0,01)
beste batzuk banango 1 (0,01)
beste batzuk baztertu 1 (0,01)
beste batzuk beranduago 1 (0,01)
beste batzuk berriz 1 (0,01)
beste batzuk bezain 1 (0,01)
beste batzuk bizio 1 (0,01)
beste batzuk bizkortasun 1 (0,01)
beste batzuk buztan 1 (0,01)
beste batzuk dei 1 (0,01)
beste batzuk egintza 1 (0,01)
beste batzuk egon 1 (0,01)
beste batzuk eguzki 1 (0,01)
beste batzuk ekialde 1 (0,01)
beste batzuk entzun 1 (0,01)
beste batzuk erakarri 1 (0,01)
beste batzuk erlazio 1 (0,01)
beste batzuk eurak 1 (0,01)
beste batzuk existentzialismo 1 (0,01)
beste batzuk ezagutu 1 (0,01)
beste batzuk gaitzetsi 1 (0,01)
beste batzuk galdu 1 (0,01)
beste batzuk garatu 1 (0,01)
beste batzuk gaur 1 (0,01)
beste batzuk habia 1 (0,01)
beste batzuk handitasun 1 (0,01)
beste batzuk hartu 1 (0,01)
beste batzuk hego 1 (0,01)
beste batzuk horixe 1 (0,01)
beste batzuk humanistiko 1 (0,01)
beste batzuk idatzi 1 (0,01)
beste batzuk ikusi 1 (0,01)
beste batzuk ikuspegi 1 (0,01)
beste batzuk indar 1 (0,01)
beste batzuk iradoki 1 (0,01)
beste batzuk irain 1 (0,01)
beste batzuk itsusi 1 (0,01)
beste batzuk izen 1 (0,01)
beste batzuk jarrera 1 (0,01)
beste batzuk klase 1 (0,01)
beste batzuk kokatu 1 (0,01)
beste batzuk lehenengo 1 (0,01)
beste batzuk lokabe 1 (0,01)
beste batzuk lotu 1 (0,01)
beste batzuk makina 1 (0,01)
beste batzuk marxismo 1 (0,01)
beste batzuk museo 1 (0,01)
beste batzuk muzin 1 (0,01)
beste batzuk nahasi 1 (0,01)
beste batzuk nahiago izan 1 (0,01)
beste batzuk natura 1 (0,01)
beste batzuk negatibo 1 (0,01)
beste batzuk norbera 1 (0,01)
beste batzuk ohar 1 (0,01)
beste batzuk ohitura 1 (0,01)
beste batzuk ondorioz 1 (0,01)
beste batzuk ondorioztatu 1 (0,01)
beste batzuk orde 1 (0,01)
beste batzuk ordezkatu 1 (0,01)
beste batzuk pentsatu 1 (0,01)
beste batzuk posible 1 (0,01)
beste batzuk sailkatu 1 (0,01)
beste batzuk samur 1 (0,01)
beste batzuk sekula 1 (0,01)
beste batzuk sineskeria 1 (0,01)
beste begirada agertu 1 (0,01)
beste begirada bat 1 (0,01)
beste begirada bera 1 (0,01)
beste begirada erreakzio 1 (0,01)
beste begirada espazialtasun 1 (0,01)
beste begirada ez 1 (0,01)
beste begirada ezkutatu 1 (0,01)
beste begirada forma 1 (0,01)
beste begirada kontzientzia 1 (0,01)
beste begirada lehen 1 (0,01)
beste begirada lerratu 1 (0,01)
beste begirada mundu 1 (0,01)
beste begirada presentzia 1 (0,01)
beste begirada sare 1 (0,01)
beste begirada sortu 1 (0,01)
beste begirada zentzu 1 (0,01)
beste begiratu ukan 1 (0,01)
beste bera ahal 1 (0,01)
beste bera amets 1 (0,01)
beste bera arrasto 1 (0,01)
beste bera denbora 1 (0,01)
beste bera egin 1 (0,01)
beste bera era 1 (0,01)
beste bera erdigune 1 (0,01)
beste bera eskuan 1 (0,01)
beste bera ezaugarri 1 (0,01)
beste bera funtzio 1 (0,01)
beste bera gain 1 (0,01)
beste bera jakintsu 1 (0,01)
beste bera joera 1 (0,01)
beste bera objektibotasun 1 (0,01)
beste bera objektu 1 (0,01)
beste bera sistema 1 (0,01)
beste beste ' 1 (0,01)
beste beste Akiles 1 (0,01)
beste beste aspektu 1 (0,01)
beste beste barku 1 (0,01)
beste beste erabateko 1 (0,01)
beste beste errealitate 1 (0,01)
beste beste errepresentazio 1 (0,01)
beste beste esan 1 (0,01)
beste beste eskakizun 1 (0,01)
beste beste eutsi 1 (0,01)
beste beste ez 1 (0,01)
beste beste ezinezko 1 (0,01)
beste beste gisa 1 (0,01)
beste beste hizkuntza 1 (0,01)
beste beste Homero 1 (0,01)
beste beste ideia 1 (0,01)
beste beste izen 1 (0,01)
beste beste j. 1 (0,01)
beste beste jabetu 1 (0,01)
beste beste kosmogonia 1 (0,01)
beste beste lehen 1 (0,01)
beste beste modu 1 (0,01)
beste beste Parmenides 1 (0,01)
beste beste Plotino 1 (0,01)
beste beste polis 1 (0,01)
beste beste printzipio 1 (0,01)
beste beste sorkari 1 (0,01)
beste bi agertu 1 (0,01)
beste bi aita 1 (0,01)
beste bi alderdi 1 (0,01)
beste bi aurpegiera 1 (0,01)
beste bi bakoitz 1 (0,01)
beste bi baldintza 1 (0,01)
beste bi bat 1 (0,01)
beste bi bera 1 (0,01)
beste bi diglosia 1 (0,01)
beste bi erantzun 1 (0,01)
beste bi espazio 1 (0,01)
beste bi ez 1 (0,01)
beste bi ezaugarri 1 (0,01)
beste bi gehiago 1 (0,01)
beste bi harreman 1 (0,01)
beste bi hazi 1 (0,01)
beste bi hobe 1 (0,01)
beste bi kategoria 1 (0,01)
beste bi lotura 1 (0,01)
beste bi metafora 1 (0,01)
beste bi teoria 1 (0,01)
beste bi une 1 (0,01)
beste bi zerbitzuan 1 (0,01)
beste bide berri 1 (0,01)
beste bide hartu 1 (0,01)
beste bide horrelako 1 (0,01)
beste bide objektibo 1 (0,01)
beste bide posible 1 (0,01)
beste bide ustekabe 1 (0,01)
beste bihurtu behar 1 (0,01)
beste bizi kondenatu 1 (0,01)
beste bizi modu 1 (0,01)
beste dimentsio ezusteko 1 (0,01)
beste edozein abere 1 (0,01)
beste edozein adar 1 (0,01)
beste edozein adigai 1 (0,01)
beste edozein aditu 1 (0,01)
beste edozein aginte 1 (0,01)
beste edozein alternatiba 1 (0,01)
beste edozein animalia 1 (0,01)
beste edozein artista 1 (0,01)
beste edozein baino 1 (0,01)
beste edozein behaketa 1 (0,01)
beste edozein bekatu 1 (0,01)
beste edozein bezain 1 (0,01)
beste edozein era 1 (0,01)
beste edozein ere 1 (0,01)
beste edozein estatu 1 (0,01)
beste edozein gertakari 1 (0,01)
beste edozein giza 1 (0,01)
beste edozein gorputz 1 (0,01)
beste edozein hilkor 1 (0,01)
beste edozein hizkuntza 1 (0,01)
beste edozein ikusmolde 1 (0,01)
beste edozein kokagune 1 (0,01)
beste edozein legegile 1 (0,01)
beste edozein mezulari 1 (0,01)
beste edozein morfema 1 (0,01)
beste edozein objektu 1 (0,01)
beste edozein ondasun 1 (0,01)
beste edozein organismo 1 (0,01)
beste edozein pitxer 1 (0,01)
beste edozein predikatu 1 (0,01)
beste edozein saio 1 (0,01)
beste edozein toki 1 (0,01)
beste edozein zientzia 1 (0,01)
beste edozein zio 1 (0,01)
beste edozein zuhurtzia 1 (0,01)
beste edozer ere 1 (0,01)
beste edozer gauza 1 (0,01)
beste edozer jardun 1 (0,01)
beste egia batzuk 1 (0,01)
beste egia bera 1 (0,01)
beste egia ez 1 (0,01)
beste egia menderatu 1 (0,01)
beste egia ni 1 (0,01)
beste egia on 1 (0,01)
beste egin beste 1 (0,01)
beste egin ere 1 (0,01)
beste egin ez 1 (0,01)
beste egin lanari 1 (0,01)
beste egon ahalbidetu 1 (0,01)
beste egon bezala 1 (0,01)
beste egon gauza 1 (0,01)
beste egon hori 1 (0,01)
beste egon kontzientzia 1 (0,01)
beste elementu bihurtu 1 (0,01)
beste elementu hori 1 (0,01)
beste era bera 1 (0,01)
beste eragin batzuk 1 (0,01)
beste eragin berak 1 (0,01)
beste eragin bilatu 1 (0,01)
beste ere agertu 1 (0,01)
beste ere aplikatu 1 (0,01)
beste ere argi 1 (0,01)
beste ere autokontzientzia 1 (0,01)
beste ere berdin 1 (0,01)
beste ere egin 1 (0,01)
beste ere egon 1 (0,01)
beste ere eurak 1 (0,01)
beste ere hori 1 (0,01)
beste ere onartu 1 (0,01)
beste ere sinetsarazi 1 (0,01)
beste eremu bezala 1 (0,01)
beste eremu ere 1 (0,01)
beste eremu garai 1 (0,01)
beste eremu hau 1 (0,01)
beste esan ezagutza 1 (0,01)
beste esan ezan 1 (0,01)
beste esan heldu 1 (0,01)
beste esan muzin 1 (0,01)
beste esanahi batzuk 1 (0,01)
beste esanahi desberdin 1 (0,01)
beste esanahi hipotetiko 1 (0,01)
beste esanahi irizpide 1 (0,01)
beste esparru batzuk 1 (0,01)
beste esparru hezkuntza 1 (0,01)
beste esparru ikasle 1 (0,01)
beste esparru klasiko 1 (0,01)
beste esparru ohiko 1 (0,01)
beste esparru sortzaile 1 (0,01)
beste espezie banako 1 (0,01)
beste espezie bat 1 (0,01)
beste espezie batzuk 1 (0,01)
beste espezie ere 1 (0,01)
beste espezie gizatasun 1 (0,01)
beste espezie lotura 1 (0,01)
beste existentzia ari 1 (0,01)
beste existentzia bizipen 1 (0,01)
beste existentzia duda 1 (0,01)
beste existentzia ebidentzia 1 (0,01)
beste existentzia enpiriko 1 (0,01)
beste existentzia erreal 1 (0,01)
beste existentzia ezin 1 (0,01)
beste existentzia frogatu 1 (0,01)
beste existentzia galde 1 (0,01)
beste existentzia galdetu 1 (0,01)
beste existentzia hipotesi 1 (0,01)
beste existentzia kontu 1 (0,01)
beste existentzia kontzientzia 1 (0,01)
beste existentzia lege 1 (0,01)
beste existentzia ukan 1 (0,01)
beste existentzia zalantza 1 (0,01)
beste ez bezala 1 (0,01)
beste ez egon 1 (0,01)
beste ez gogoko 1 (0,01)
beste ez iruditu 1 (0,01)
beste ez joan 1 (0,01)
beste ez ni 1 (0,01)
beste ez objektu 1 (0,01)
beste ezaugarri desberdin 1 (0,01)
beste ezaugarri erreal 1 (0,01)
beste ezaugarri garrantzitsu 1 (0,01)
beste ezaugarri gehien 1 (0,01)
beste ezaugarri ukan 1 (0,01)
beste ezer adostasun 1 (0,01)
beste ezer aurkitu 1 (0,01)
beste ezer aurre 1 (0,01)
beste ezer bezala 1 (0,01)
beste ezer erlatibo 1 (0,01)
beste ezer errepresentatu 1 (0,01)
beste ezer esan 1 (0,01)
beste ezer etorri 1 (0,01)
beste ezer ezin 1 (0,01)
beste ezer hasi 1 (0,01)
beste ezer kontu 1 (0,01)
beste ezer laguntza 1 (0,01)
beste ezer lotu 1 (0,01)
beste ezer mugitu 1 (0,01)
beste ezer oinarritu 1 (0,01)
beste ezer predikatu 1 (0,01)
beste ezer premia 1 (0,01)
beste ezer so 1 (0,01)
beste ezin bereizi 1 (0,01)
beste filosofo asko 1 (0,01)
beste filosofo bat 1 (0,01)
beste filosofo handi 1 (0,01)
beste filosofo ingeles 1 (0,01)
beste filosofo kritiko 1 (0,01)
beste filosofo moderno 1 (0,01)
beste gai asko 1 (0,01)
beste gai behin 1 (0,01)
beste gai eklesiastiko 1 (0,01)
beste gai kanpo 1 (0,01)
beste gai musikal 1 (0,01)
beste gainontzeko bizidun 1 (0,01)
beste gainontzeko ezagutza 1 (0,01)
beste gainontzeko guzti 1 (0,01)
beste gainontzeko kategoria 1 (0,01)
beste gainontzeko motor 1 (0,01)
beste gainontzeko zentzu 1 (0,01)
beste gainontzeko zeru 1 (0,01)
beste galdera hau 1 (0,01)
beste gauza albo 1 (0,01)
beste gauza anitz 1 (0,01)
beste gauza antz 1 (0,01)
beste gauza baino 1 (0,01)
beste gauza banatu 1 (0,01)
beste gauza diskordantzia 1 (0,01)
beste gauza erakargarri 1 (0,01)
beste gauza ez 1 (0,01)
beste gauza harrigarri 1 (0,01)
beste gauza horiek 1 (0,01)
beste gauza sentitu 1 (0,01)
beste gene asko 1 (0,01)
beste gene guzti 1 (0,01)
beste gene ipini 1 (0,01)
beste gene kooperatu 1 (0,01)
beste gene lehiatu 1 (0,01)
beste gizaki atxikimendu 1 (0,01)
beste gizaki baino 1 (0,01)
beste gizaki bera 1 (0,01)
beste gizaki berri 1 (0,01)
beste gizaki bizidun 1 (0,01)
beste gizaki ez 1 (0,01)
beste gizaki gogo 1 (0,01)
beste gizaki nolako 1 (0,01)
beste gizon asko 1 (0,01)
beste gizon emakume 1 (0,01)
beste gizon orpo 1 (0,01)
beste gizon sorrarazi 1 (0,01)
beste gizon ukan 1 (0,01)
beste gorputz bat 1 (0,01)
beste gorputz ideia 1 (0,01)
beste gorputz oso 1 (0,01)
beste gorputz ukan 1 (0,01)
beste guzti arbitrario 1 (0,01)
beste guzti arketipo 1 (0,01)
beste guzti artean 1 (0,01)
beste guzti baietsi 1 (0,01)
beste guzti baino 1 (0,01)
beste guzti bat 1 (0,01)
beste guzti bera 1 (0,01)
beste guzti bestetara 1 (0,01)
beste guzti bezala 1 (0,01)
beste guzti desagertu 1 (0,01)
beste guzti ere 1 (0,01)
beste guzti erraz 1 (0,01)
beste guzti eskrupulu 1 (0,01)
beste guzti ez 1 (0,01)
beste guzti funtzionamendu 1 (0,01)
beste guzti gain 1 (0,01)
beste guzti galdu 1 (0,01)
beste guzti ikusi 1 (0,01)
beste guzti isolatu 1 (0,01)
beste guzti itxurakeria 1 (0,01)
beste guzti lege 1 (0,01)
beste guzti orde 1 (0,01)
beste guzti sintesi 1 (0,01)
beste guzti zentzu 1 (0,01)
beste guzti zertxobait 1 (0,01)
beste guzti zintzo 1 (0,01)
beste guzti zuzeneko 1 (0,01)
beste harreman abiapuntu 1 (0,01)
beste harreman egon 1 (0,01)
beste harreman konkretu 1 (0,01)
beste harreman sentitu 1 (0,01)
beste harreman sustatu 1 (0,01)
beste hartu babestu 1 (0,01)
beste hartu behar 1 (0,01)
beste hartu eman 1 (0,01)
beste hartu nahiz 1 (0,01)
beste hau egiaztatu 1 (0,01)
beste hau erabili 1 (0,01)
beste hau izaera 1 (0,01)
beste hau jabetu 1 (0,01)
beste hau suertatu 1 (0,01)
beste herri aske 1 (0,01)
beste herri bat 1 (0,01)
beste herri bera 1 (0,01)
beste herri errekonozitu 1 (0,01)
beste herri ez 1 (0,01)
beste herri guzti 1 (0,01)
beste herri handi 1 (0,01)
beste hitz antzeko 1 (0,01)
beste hitz esan 1 (0,01)
beste hitz guzti 1 (0,01)
beste hitz kategoria 1 (0,01)
beste hizkuntza arautu 1 (0,01)
beste hizkuntza aurkitu 1 (0,01)
beste hizkuntza aztertu 1 (0,01)
beste hizkuntza batzuk 1 (0,01)
beste hizkuntza berri 1 (0,01)
beste hizkuntza eman 1 (0,01)
beste hizkuntza entzun 1 (0,01)
beste hizkuntza ere 1 (0,01)
beste hizkuntza filosofia 1 (0,01)
beste hizkuntza hori 1 (0,01)
beste hizkuntza komunitate 1 (0,01)
beste hizkuntza kontu 1 (0,01)
beste hizkuntza kultura 1 (0,01)
beste hizkuntza maila 1 (0,01)
beste hizkuntza metahizkuntza 1 (0,01)
beste hori bakarrik 1 (0,01)
beste hori bera 1 (0,01)
beste hori beste 1 (0,01)
beste hori bihotz 1 (0,01)
beste hori bultzatu 1 (0,01)
beste hori espazio 1 (0,01)
beste hori existentzia 1 (0,01)
beste hori gizaki 1 (0,01)
beste hori ikerketa 1 (0,01)
beste hori mingain 1 (0,01)
beste hori ni 1 (0,01)
beste hori nola 1 (0,01)
beste hori ukapen 1 (0,01)
beste hori zenbait 1 (0,01)
beste hori zuzen 1 (0,01)
beste hura subjektu 1 (0,01)
beste inolako egoera 1 (0,01)
beste inolako errealitate 1 (0,01)
beste inolako harreman 1 (0,01)
beste inolako helburu 1 (0,01)
beste inolako ikasgai 1 (0,01)
beste inolako lege 1 (0,01)
beste inolako saihesbide 1 (0,01)
beste inolako subjektu 1 (0,01)
beste inolako ulermen 1 (0,01)
beste inor antzeko 1 (0,01)
beste inor behar 1 (0,01)
beste inor bihurtu 1 (0,01)
beste inor botere 1 (0,01)
beste inor dependentzia 1 (0,01)
beste inor eskubide 1 (0,01)
beste inor goretsi 1 (0,01)
beste inor helezin 1 (0,01)
beste inor hori 1 (0,01)
beste inor inor 1 (0,01)
beste inor itzuli 1 (0,01)
beste inor jakintsu 1 (0,01)
beste inor lo 1 (0,01)
beste inor maitale 1 (0,01)
beste iritzi bat 1 (0,01)
beste iritzi beregain 1 (0,01)
beste iritzi dogma 1 (0,01)
beste iritzi miresgarri 1 (0,01)
beste iritzi zein 1 (0,01)
beste izaki bat 1 (0,01)
beste izaki ezagule 1 (0,01)
beste izaki gizaki 1 (0,01)
beste izaki gizatiar 1 (0,01)
beste jarri behar 1 (0,01)
beste jarri oinarri 1 (0,01)
beste joan aukera 1 (0,01)
beste joan kontu 1 (0,01)
beste kide bat 1 (0,01)
beste kide batzuk 1 (0,01)
beste kide erlazionatu 1 (0,01)
beste kide gizon 1 (0,01)
beste kide ideia 1 (0,01)
beste kontzeptu berezi 1 (0,01)
beste kontzeptu maila 1 (0,01)
beste kontzeptu mutur 1 (0,01)
beste kontzeptu ni 1 (0,01)
beste kontzientzia bat 1 (0,01)
beste kontzientzia batzuk 1 (0,01)
beste kontzientzia berri 1 (0,01)
beste kontzientzia egoera 1 (0,01)
beste kontzientzia habitatu 1 (0,01)
beste kontzientzia hori 1 (0,01)
beste kontzientzia lehen 1 (0,01)
beste kontzientzia presente 1 (0,01)
beste lan asko 1 (0,01)
beste lan baino 1 (0,01)
beste lan batzuk 1 (0,01)
beste lan ekarpen 1 (0,01)
beste lan eremu 1 (0,01)
beste lan hau 1 (0,01)
beste lan hertsatzaile 1 (0,01)
beste lan oinarritu 1 (0,01)
beste lege baterakor 1 (0,01)
beste lege bi 1 (0,01)
beste lege desberdindu 1 (0,01)
beste lege erkide 1 (0,01)
beste lege funts 1 (0,01)
beste lege hura 1 (0,01)
beste lege zibil 1 (0,01)
beste lege zuzen 1 (0,01)
beste leku batzuetan 1 (0,01)
beste leku egin 1 (0,01)
beste maila batzuk 1 (0,01)
beste maila guzti 1 (0,01)
beste maila kontserbatu 1 (0,01)
beste modu asko 1 (0,01)
beste modu autonomo 1 (0,01)
beste modu desberdin 1 (0,01)
beste modu guzti 1 (0,01)
beste modu hau 1 (0,01)
beste mundu agertu 1 (0,01)
beste mundu antolamendu 1 (0,01)
beste mundu atzeko 1 (0,01)
beste mundu barruan 1 (0,01)
beste mundu hauteman 1 (0,01)
beste mundu tresna 1 (0,01)
beste ni ados 1 (0,01)
beste ni agerrarazi 1 (0,01)
beste ni askatasun 1 (0,01)
beste ni bat 1 (0,01)
beste ni behar 1 (0,01)
beste ni beste 1 (0,01)
beste ni beti 1 (0,01)
beste ni distantzia 1 (0,01)
beste ni egin 1 (0,01)
beste ni egon 1 (0,01)
beste ni ez 1 (0,01)
beste ni hitz 1 (0,01)
beste ni ikusi 1 (0,01)
beste ni lotura 1 (0,01)
beste ni muga 1 (0,01)
beste ni mundu 1 (0,01)
beste ni nortasun 1 (0,01)
beste ni printzipio 1 (0,01)
beste ni subjektu 1 (0,01)
beste ni ukan 1 (0,01)
beste ni une 1 (0,01)
beste norbait adiskide 1 (0,01)
beste norbait ahoratu 1 (0,01)
beste norbait beste 1 (0,01)
beste norbait entzun 1 (0,01)
beste norbait esan 1 (0,01)
beste norbait gidatu 1 (0,01)
beste norbait lagungarri 1 (0,01)
beste norbait laguntza 1 (0,01)
beste objektu agertu 1 (0,01)
beste objektu den 1 (0,01)
beste objektu egin 1 (0,01)
beste objektu eurak 1 (0,01)
beste objektu ezberdindu 1 (0,01)
beste objektu garrantzitsu 1 (0,01)
beste objektu harreman 1 (0,01)
beste objektu hori 1 (0,01)
beste objektu huts 1 (0,01)
beste objektu jakin 1 (0,01)
beste objektu probable 1 (0,01)
beste objektu psikiko 1 (0,01)
beste objektu soilik 1 (0,01)
beste objektu zibil 1 (0,01)
beste pertsona batzuk 1 (0,01)
beste pertsona bezala 1 (0,01)
beste pertsona egoera 1 (0,01)
beste pertsona ez 1 (0,01)
beste pertsona gaizkinahi 1 (0,01)
beste pertsona gisa 1 (0,01)
beste pertsona gogoeta 1 (0,01)
beste pertsona lotura 1 (0,01)
beste pertsona oinarrizko 1 (0,01)
beste pertsona sentimendu 1 (0,01)
beste presentzia bera 1 (0,01)
beste presentzia degradatu 1 (0,01)
beste presentzia distantzia 1 (0,01)
beste presentzia elikatu 1 (0,01)
beste presentzia ere 1 (0,01)
beste presentzia esperientzia 1 (0,01)
beste presentzia fisiko 1 (0,01)
beste presentzia gisa 1 (0,01)
beste presentzia konkretu 1 (0,01)
beste presentzia modu 1 (0,01)
beste presentzia mundu 1 (0,01)
beste presentzia nekez 1 (0,01)
beste presentzia ni 1 (0,01)
beste presentzia subjektu 1 (0,01)
beste presentzia zenbaki 1 (0,01)
beste printzipio ekin 1 (0,01)
beste printzipio ondorioztatu 1 (0,01)
beste subjektu aurresuposatu 1 (0,01)
beste subjektu egon 1 (0,01)
beste subjektu filosofiko 1 (0,01)
beste subjektu gisa 1 (0,01)
beste subjektu guzti 1 (0,01)
beste subjektu harreman 1 (0,01)
beste subjektu libre 1 (0,01)
beste talde hau 1 (0,01)
beste talde profesional 1 (0,01)
beste ukan erlazio 1 (0,01)
beste ukan ezagutza 1 (0,01)
beste ukan harreman 1 (0,01)
beste ukan lotura 1 (0,01)
beste ukan mundu 1 (0,01)
beste ukan oinarrizko 1 (0,01)
beste ukatu bezala 1 (0,01)
beste ukatu egin 1 (0,01)
beste zenbait arlo 1 (0,01)
beste zenbait arrazoi 1 (0,01)
beste zenbait aspektu 1 (0,01)
beste zenbait atal 1 (0,01)
beste zenbait bilera 1 (0,01)
beste zenbait doktrina 1 (0,01)
beste zenbait ere 1 (0,01)
beste zenbait ezaugarri 1 (0,01)
beste zenbait fenomeno 1 (0,01)
beste zenbait hiri 1 (0,01)
beste zenbait ipuin 1 (0,01)
beste zenbait jainko 1 (0,01)
beste zenbait kasu 1 (0,01)
beste zenbait kontu 1 (0,01)
beste zenbait kontzeptu 1 (0,01)
beste zenbait kontzepzio 1 (0,01)
beste zenbait leku 1 (0,01)
beste zenbait liburu 1 (0,01)
beste zenbait materia 1 (0,01)
beste zenbait momentu 1 (0,01)
beste zenbait pentsalari 1 (0,01)
beste zenbait plazer 1 (0,01)
beste zenbait politikari 1 (0,01)
beste zenbait proiektu 1 (0,01)
beste zenbait propietate 1 (0,01)
beste zenbait zientzialari 1 (0,01)
beste zentzu batzuk 1 (0,01)
beste zerbait egon 1 (0,01)
beste zerbait egotzi 1 (0,01)
beste zerbait eragin 1 (0,01)
beste zerbait gomendatu 1 (0,01)
beste zerbait irakatsi 1 (0,01)
beste zerbait itsusi 1 (0,01)
beste zerbait jakintsu 1 (0,01)
beste zerbait mugitu 1 (0,01)
beste zerbait norbait 1 (0,01)
beste zerbait zotin 1 (0,01)
beste zientzia abiatu 1 (0,01)
beste zientzia egia 1 (0,01)
beste zientzia hauek 1 (0,01)
beste zientzia laguntza 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia