2000
|
|
Gauzak nola joan diren ikusita, Iparraldean batua ez da hemen bezala sartu; haiek beti gorde dute beren ukitua, beste ingurune bat egon delako, administrazio munduan ez delako egon euskara batua hizkuntza ofizialtzat hartu duen autonomia bat...
|
Beste
askatasun bat eduki dute gauza asko gordetzeko eta Iparraldeko batek modurik formalenean idazten duenean ere, beti ikusten da nongoa den. Hemengo bat, ordea, batuan jartzen denean, idatziz behintzat ez da izaten erraza nongoa den asmatzea.
|
|
Une honetan ez dugu aukera hori ikusten. Ez dakit kongresuaren ondorioz
|
beste
askatasun maila bat izango duen. Adostasunaren bidea posible ez bada, gure proposamenak egingo ditugu guk edo beste alderdi abertzale batzuekin batera eta horrek gatazka politikoa ekarriko balu, bada, guk horri ez diogu beldurrik.
|
|
Baina besteaz, ez nolanahi, proiektu denheinean baizik.
|
Bestearen
askatasunaz. Maitaleak maitearen nia bere nian urtzea nahiluke.
|
2001
|
|
Norbaitek esaten zuen ipuina gezi bat dela, diana batera botatzen duzuna, eta ez baduzu erdian jotzen kale egin duela. Horrela bada, ipuina oso zaila da, eta nobelan
|
beste
askatasun batekin jokatzen duzu.
|
2002
|
|
Gero urtean zehar oparitzen direnean jostailuak, batez ere urtebetetzeetan egiten dira, eta hor bai iruditzen zait umeak libreagoak direla eskatzeko, eta gurasoek ere
|
beste
askatasun bat dutela aukeratzeko, erlaxatuagoak daude.
|
2003
|
|
Ahultze eta hauste horiek zilegiak dira oso; are gehiago, batzuetan, beharrezkoak dira, eta, horren ondorioz, zuzenak ere, eginbeharrik hautsi ez duen alderdiarentzat. Arrazoi berbera dela bide, lagunetarik batek adiskidetasunari kalte egiten badio, dela gaiztakeria bat eginez, dela oinarrizko eginbeharrak urratuz, dela bidezkoa edo zilegia ez dena eskatuz,
|
besteak
askatasuna du aurrerantzean hura lagun moduan ez hartzeko, horrek adiskide izateari utzi baitio. Kasuan kasuko inguruabarrak aintzakotzat hartuta, adiskidetasuna desegin daiteke hausturarekin zein hausturarik gabe, baldin eta haustura horren aldeko arrazoi zuzena duenak ez badu berak ere horretarako arrazoirik ematen, eta, aldaketa horretan, adiskidetasunaren ordez, elkarrenganako maitasunari eusten badio, hori ezin baitigu inork ez ezerk kendu.
|
2004
|
|
Rawlsen iritziz, horrelako prozeduraren bitartez lortutako akordio batek bi printzipionagusi bermatuko lituzke: batetik, jende guztiak
|
besteen
askatasunaren osagarri den ahaliketa askatasunik handiena edukiko luke, eta bestetik, desoreka sozial eta ekonomikoakezingo lirateke permititu (onartzekotan guztien onura lortzeko onartu lirateke, etagizarteko kide guztiek eduki lukete onura horiek eskuratzeko aukera). Horiek dira, teoria horren arabera, justiziaren oinarrizko printzipioak, horiek bermatzen baitkuztegizarte erakunde justuak.
|
2005
|
|
Beharbada beste Jon Mirande bat.
|
Beste
askatasun bat, nihilistagoa, aldarrikatzen zuen euskal literaturarako. Horretarako ironiarik gordinenetara jotzen zuen.
|
2006
|
|
Ordenagailu eramangarriarekin edo PDA agendarekin lan eginez gero, Wifi hari gabeko konexioa du profesionalak etxeko gela batetik
|
bestera
askatasunez mugitzeko, telefonoko entxufeak kezka iturri bihurtu gabe.
|
2007
|
|
Kanpo ikuspegitik, ideologia eta erlijio askatasunak
|
beste
askatasun batzuei gainjartzen zaizkie (hezkuntza askatasuna, adierazpen askatasuna, elkartzeko, bilerak egiteko askatasuna, etab.). Edozelan ere, Konstituzio Auzitegiak aitortu duen moduan (otsailaren 15eko 20/ 1990 KAE eta azaroaren 11ko 214/ 1991 KAE), adierazpen askatasunaren egikaritzak muga zabalagoa du diskurtsoak gizabanakoaren ulerkera ideologikoak islatzen dituenean. Modu horretan, gizabanakoari ez zaizkio modu automatikoan aplikatzen EKren 20.4 artikuluan ezarritako mugak, eta askatasun horientzat muga gaindiezin bakarra Legeak babestutako ordena publikoa mantentzea da, hori bai, esangura zabalean ulertuta, Erlijio Askatasunari buruzko uztailaren 5eko 7/ 1980 Lege Organikoaren (aurrerantzean EALO) 3.1 artikuluak egiten duen moduan.
|
|
Ikusten denez, bada, Kant-en filosofiaren arabera, gizakia bi erresumatako izakia da (gizakiak bakarrik planteatzen du naturan askatasunaren auzia): batetik beharraren erresumakoa edo izaki naturala, naturaren menpekoa, eta
|
bestetik
askatasunaren erresumakoa edo naturaz gaindikoa. Bikoiztasun funtsezko honen arabera, gizakiarena munduan kausalitate bikoitza da (esan dezagun, fisikoa eta morala); beraz, izatearen bi ordena diferentetakoa.
|
|
Begiraleen azpitaldeak osatu zituzten hainbat herritan, Idazkaritza Orokorraren helburu orokorrak kontuan hartu barik,
|
besteekiko
askatasunez ari zitezen551.
|
2010
|
|
Adierazpen askatasuna dago batetik, bai, oinarrizko eskubidea dena, bere muga eta bermeekin, eta ongi egiten dute artistek hura aldarrikatzen. Baina haren aldean badago
|
beste
askatasun bat ere: kontsumitzailearena, ikuslearena.
|
|
Giza komunikazioa orekatua izan daiteke, batak
|
bestearen
askatasuna onartuz gero. A eta E, desberdinak izanik ere, batak besteari hitz egiten utziz gero, erlazioa igualitarioa eta onuragarria izan daiteke.
|
|
Botere erlazioa eta bakoitzaren aukerak emanda, ezin da ukatu esklabotza, eraren batean, mesedegarria dela bientzat, garailerentzat zein garaituarentzat. Okerragorik ere gerta zatakeen, bataren askatasuna eta
|
bestearen
askatasun eza hartzen baditugu kontuan, hain larriak biak ere.
|
2011
|
|
" Poz handia ematen du zuk sortutako gauza bat defenditzeak. Guk askotan egin izan dugu, eta egiten dugu eta egingo dugu, beste norbaitek pentsatu, idatzi eta egituratutako gauzaren bat, baina sormen propioak
|
beste
askatasun bat ematen dizu. Titiritero sentitzen zara zentzurik onenean, oso libre eta gustuko dituzun gauzak egiten.
|
|
Lehendakariaren hitzetan, terrorismoaren porrota, besteak beste, beldurrari aurre egiteko herritar askok izan duten hiritar adoreagatik izan da. Horietatik guztietatik biktimak herritarren erresistentziaren adibiderik garbiena dira, euren bizitza emanda
|
besteen
askatasun eta ohoreagatik.
|
|
–Gizatalde baten botere ahalmen handiagoak eskuarki
|
bestearen
askatasun galera eta murrizketa dakar? .
|
|
Harrikada baten bortizkeriak hautsi zuen solasaldi poetikoa. Bahituta jarraitzen genuela jabetu ginen supituan, eta ohartu ginen, era berean, poesiak jaso egiten zaituela eremu birjin errugabeetara, non hitzek beste melodia bat baitute,
|
beste
askatasun bat, beste ibilbide anitz edo luzeago bat. Han kanpoko garrasiek zer zerikusi zuten ba gure hitz goxoen kadentziarekin?
|
|
Hor sartzen dira elkarteetako kide izateko eta haiek sustatzeko, bilera publikoetan eta manifestazio baketsuetan parte hartzeko, norberaren iritzia agertzeko eta entzuna izateko eskubideak. Dena den,
|
besteen
askatasunak errespetatzeko baldintzak eta gurasoen, tutoreen edo zaintzaileen baimena finkatzen dira.
|
2012
|
|
Arrazoi horrek azalduko luke, beharbada, orain arte aztertu ditugun itzultzaileek trataera desberdina eman izana testu biblikoei eta bestelako testuei. Leizarragak, esaterako, badirudi Bibliarekin baino libreago jokatu zuela itzuli zituen testu ez biblikoekin.60 Larramendirengan antzeman dugun kontraesana ere arrazoi berberak azal lezake, alegia, itzultzaileak ezin duela nahi
|
beste
askatasun hartu doktrinak itzultzean; Duvoisinek ere argi aitortzen du euskararen baliabide harrigarriak azalerazi nahi izan dituela Telemakeren itzulpenean, Biblian egin ahal izan ez duenez. Izan ere, Duvoisinen lehen itzulpena den honetan, argi ikusten da, hizkuntza eta estilo kontuek ikaragarri kezkatzen?
|
|
Norbanakoakgarrantzi handia du, baina inoiz ez isolatuta, beti besteekin elkarreraginean. Nireaskatasuna,
|
besteen
askatasunarekin lotua dago. Ondorioz, nire askatasun nahiizatea, besteen askatasuna nahi izatea da.
|
|
Nireaskatasuna, besteen askatasunarekin lotua dago. Ondorioz, nire askatasun nahiizatea,
|
besteen
askatasuna nahi izatea da. Gizakiak bere ingurukoekin solidarioaeta konprometitua izan behar du.
|
|
Norbanakoakgarrantzi handia du, baina inoiz ez isolatuta, beti besteekin elkarreraginean. Nireaskatasuna,
|
besteen
askatasunarekin lotua dago. Ondorioz, nire askatasun nahiizatea, besteen askatasuna nahi izatea da.
|
|
Nireaskatasuna, besteen askatasunarekin lotua dago. Ondorioz, nire askatasun nahiizatea,
|
besteen
askatasuna nahi izatea da. Gizakiak bere ingurukoekin solidarioaeta konprometitua izan behar du.
|
2013
|
|
Hala, gramatika ideologiko modernoen barianteak eginez, iritzi gidariak saiatzen dira diskurtso puska koherenteak egiten hizkuntzaren patata beroa kudeatzeko, eta batek berdintasunetik gehiago,
|
besteak
askatasunetik, eta kontuz diskriminazioarekin, eta eskubideak ez dira hizkuntzenak pertsonenak baizik, eta demokrazia, eta gutxiengoak, eta hori edo hura. Enuntziatu txukunak dira, politikoki korrektoak, korrektotasun hori oinarri modernoen marko horretako kontzeptuekiko duten konkordantziaren arabera neurtzen baitugu mentalki, oharkabean.
|
2014
|
|
Eta une hartan konturatu ginen ederrak eta xarmantak izateko baimena genuela, baina ez sexyak izateko
|
beste
askatasuna. Gu beste ur batzuetan ibilitakoak ginen, ur handitan, eta ez ginen horrelako arinkeriekin txolinduko.
|
|
Ni askoz hobeto bizi naiz orain; eta ez da lanorduengatik edo. Ez da erraza futbolean baino lanordu gutxiago egitea; baina,
|
beste
askatasun bat daukat. Zaintzearekin batez ere; futbolari nintzenean, bi orduz entrenatzen nintzen egunean, baina gero lana etxera eramaten nuen, zaindu egin behar nuen:
|
2015
|
|
Bizikletan ibiltzea" bizipoza" dela dio Jose Angelek: "
|
Beste
askatasun bat sentitzen da, kanpoko haizea hartzen da, haizea sentitzen da, eta osasuntsua da". Hori bakarrik ez:
|
|
629. Sententzia" politikoa eta mendekuzkoa" zen Elkarriren ustez, eta" adierazpen askatasunaren eta
|
beste
askatasun politiko eta demokratiko oinarrizkoenen aurkako erasoa" zen; botereen separazioaren urraketa era salatu zuen Elkarrik, zabaldu baitzen sententzia idatzi zuen magistratua eta Mayor Oreja Barne Ministroa elkarrekin bildu berriak zirela; bilera hori egon ote zen konfirmatu zezatela eskatu zuen Elkarrik; alferrik eskatu ere (Deia, 1997).
|
|
" Nire askatasuna
|
bestearen
askatasuna hasten den puntuan hasten da".
|
|
Ia histeriako egoerak herrialdeko komunisten inguruan
|
besteen
askatasuna mehatxatzen du.
|
2016
|
|
–Ulertu egin behar duzu euskara, besteak euskaraz egin ahal izan dezan.
|
Bestearen
askatasuna trabatzen ari zara bestela?».
|
|
Egoera askoz hobea da kooperatiba batean: lasaiago eta beste konfiantza batekin aritzen zara lanean,
|
beste
askatasun batekin. Lankideen arteko harremana ere gehiago lantzen da, eta lanpostuak ematen duen segurtasunarekin lasai egoten zara.
|
|
Pentsatzen eta esaten nuen tolerantzia beste norbaitek egin edo esaten duena isilean pairatzea dela, gizalegeak beste erremediorik uzten ez duenetan, desberdin pentsatzen duena aguantatzea, gehienez jota ere
|
bestearen
askatasuna jasatea.
|
2017
|
|
–Benetan libre naiz soilik nire inguruko gizaki guztiak ere, gizon zein emakume, libre direnean.
|
Besteen
askatasunak
|
|
Helduarora iristen direnean, eta etxetik joaten direnean, familiako oreka apurtzen da: batzuetan gurasoak baliogabe sentitzen dira, eta
|
besteetan
askatasuna sentitzen dute.
|
|
Eta Bestea, zeinagatik ni hori datorkidan, ez da ez ezagutza ez kategoria, baizik eta askatasun arrotz baten presentziaren egitatea. Azken buruan, bat egiten dute nire deserrotzeak eta
|
Bestearen
askatasuna sortzeak, batera baino ezin ditut sentitu eta bizi, bata bestea gabe ulertzen ere alferrik saiatuko naiz. Bestearen auzia saihestezina da eta bete betean harrapatzen nau.
|
|
Sartrek Bestearekiko bi harreman konkretu mota bereizten ditu; eta harreman oro oinarrizko bi mota horien aldaera gisa ulertzen ditu. Sartrerentzat, Bestearekiko harreman konkretuak baldintzatzen dituena zera da, funtsean, Bestearentzat naizen objektuari buruz hartzen dudan jarrera, izan ere,
|
Bestearen
askatasuna nire niaren fundatzailea da, ni objektu bihurtzen nauena baita.
|
|
Bigarren harreman motan ere Bestearen subjektutasunean eragin nahi da, hain zuzen, Bestearen objektutasunetik, hots, Bestea niretzat den objektua dela bitarte. Zera, nire izatearen fundatzailea neroni izateko,
|
Bestearen
askatasuna asimilatzea bilatzen dut eta Bestea objektutzat hartzen duen subjektu bezala eratzen naiz. Horren adibidegarri, Sartrek lau harreman mota hartzen ditu:
|
|
Saia naiteke, bada,[...] kanpotik ematen zaidan izate hori ukatzen[...] Besteari objektutasuna aitor diezaioket, Bestearen objektutasuna Bestearekiko objektibotasunaren suntsitzailea baita. Baina, bestalde,
|
Bestea
askatasun gisa nire bere baitako izatearen fundatzailea delarik, saia naiteke askatasun hori errekuperatzen eta nireganatzen, askatasun izaera ukatu gabe: izan ere, asimila banezake nire bere baitako izatearen fundatzailea den askatasun hori, neure fundatzailea bera izango nintzateke.
|
|
Nolanahi ere, Sartrerentzat, Bestearekiko harremanetan izan asmo ohi den izate absolutu hori (objektu eta subjektu batera litzatekeena) funtsean porrota da, ezin baita saihestu bi transzendentziaren arteko talka, ezinezkoa baita bi transzendentziaren bateratzea edo beste transzendentzia baten jabe egitea norberarena izanik, ezinezkoa baita norbera izatea Beste gisa eta Bestea izatea norbera gisa. Transzendentziaren lehian, maitasuna da beste transzendentzia baten asimilaziotik gertuen agertzen den harreman mota, aurretik
|
Bestearen
askatasuna aitortzea eskatzen baitu:
|
|
|
Bestearen
askatasuna agertzen zait berarentzat naizen izatearen indeterminazio larriaren bitartez[...] Dena gertatzen da izatearen dimentsio bat izango banu bezala non ezerez batek errotik bereiziko nindukeen: ezerez hori Bestearen askatasuna da.62
|
|
Bestearen askatasuna agertzen zait berarentzat naizen izatearen indeterminazio larriaren bitartez[...] Dena gertatzen da izatearen dimentsio bat izango banu bezala non ezerez batek errotik bereiziko nindukeen: ezerez hori
|
Bestearen
askatasuna da.62
|
|
Naizen izate horrek nolabaiteko indeterminazioa gordetzen du, ezin da aurretik asmatu. Eta ezaugarri berri horiek ez datoz bakarrik nik Bestea ezagutu ezin dudalako; etorri ere badatoz, batez ere, Bestea libre delako; edo, zehatzago esateko eta terminoak inbertituz,
|
Bestearen
askatasuna agertzen zait berarentzat naizen izatearen indeterminazio larriaren bitartez. Horrela, izate hori ez da nire posiblea, ez dago betiro nire askatasunaren menpe.
|
|
Eta, haatik, nire izatea da eta ez nire izatearen irudi bat. Nire izatea da,
|
Bestearen
askatasunean eta askatasunagatik idatzia. Dena gertatzen da izatearen dimentsio bat izango banu bezala non ezerez batek errotik bereiziko nindukeen:
|
|
Dena gertatzen da izatearen dimentsio bat izango banu bezala non ezerez batek errotik bereiziko nindukeen: ezerez hori
|
Bestearen
askatasuna da. Besteak eginkizun dauka nire berarentzako izatea bere izatea izateko ere eginkizun daukalarik.
|
|
Gogoan izan behar da, lehenik, Bestea ezagutzera emateko erabili ahal izan baino lehen, osorik cogitoaren mailan burutua izan dela. Zehaztu besterik ez dugu egin Bestearen begiradari buruzko erreakzio subjektibo horien zentzua, alegia, beldurra (arriskuan egotearen sentimendua
|
Bestearen
askatasunaren aurrean), harrotasuna edota lotsa (azkenik naizena izatearen sentimendua, baina urrun, hor nonbait Bestearentzat), eta nire esklabotasunaren onarpena (nire posibilitate guztien alienazioaren sentimendua). Baina zehaztapen hori ez da inola ere ilunak eta ez hain ilunak diratekeen ezagutzen finkatze kontzeptuala.
|
|
Baina, horrez gain, nire posibilitateak finkatzen dituelarik, Besteak agerrarazten dit nik objektu izateko dudan ezintasuna, ezpada
|
beste
askatasun batentzat. Nik orduan ezin dut niretzat objektu izan, objektu gisa ni neu naizena bainaiz.
|
|
Orduan,
|
Bestearen
askatasun mugagabea sentitzen dut. Izan ere, nire posibleak askatasun batek bakarrik muga eta finka ditzake, eta askatasun batentzat bakarrik muga eta finka daitezke.
|
|
Ez da kapritxo kontua sarritan egiten badugu naturalki eta gogo onez zerbait Beste batek hala eskatuz gero haserretuko ligukeena. Azken batean, aginduek eta debekuek
|
Bestearen
askatasuna bizitzea eskatzen digute gure esklabotza bera bitarte. Horrela, begiradan, nire posibilitateen suntsipenak Bestearen askatasuna biziarazten dit eta askatasun horren baitan bakarrik gertatzen da; eta ni, neuk atzemanezin eta haatik neu naizen hori, jaurtia eta utzia naiz Bestearen askatasunaren barruan.
|
|
Azken batean, aginduek eta debekuek Bestearen askatasuna bizitzea eskatzen digute gure esklabotza bera bitarte. Horrela, begiradan, nire posibilitateen suntsipenak
|
Bestearen
askatasuna biziarazten dit eta askatasun horren baitan bakarrik gertatzen da; eta ni, neuk atzemanezin eta haatik neu naizen hori, jaurtia eta utzia naiz Bestearen askatasunaren barruan. Bizipen horri lotuta, ni denbora unibertsalari banagokio, hori gertatzen da denbora zabaltze autonomo baten barruan eta bati esker:
|
|
Azken batean, aginduek eta debekuek Bestearen askatasuna bizitzea eskatzen digute gure esklabotza bera bitarte. Horrela, begiradan, nire posibilitateen suntsipenak Bestearen askatasuna biziarazten dit eta askatasun horren baitan bakarrik gertatzen da; eta ni, neuk atzemanezin eta haatik neu naizen hori, jaurtia eta utzia naiz
|
Bestearen
askatasunaren barruan. Bizipen horri lotuta, ni denbora unibertsalari banagokio, hori gertatzen da denbora zabaltze autonomo baten barruan eta bati esker:
|
|
Horretan Hegelek arrazoi zuen. Ordea, beste kontzientzia hori eta
|
beste
askatasun hori niretzat ez dira inoiz emanak, ezen emanak baldin balira ezagunak bailirateke, beraz objektu, eta orduan nik objektu izateari utziko nioke. Ezin ondoriozta nezake ere kontzeptua edo irudikapena nire funtsetik.
|
|
Bestea izatezko beharrezkotasuna da, bere existentziaren zalantzagabetasuna eta beharrezkotasuna nire kontzientziarenak berberak dira. Nire izatearekiko ihesa bat dator
|
Bestearen
askatasunaren agertzearekin. Egoera hori atsekabe eta arrisku moduan bizi dut.
|
2018
|
|
Belle Époque hasieran, 1870eko hamarkadan, bizikleten gurpilen tamaina berdindu zen, pedalak erantsi zizkioten eta prezioek behera egin zuten. Emakume batzuk ere animatu ziren horretan; leku batetik
|
bestera
askatasunez eta azkar joateko aukera zuten bat batean.
|
|
Aktibatu egiten dira hobetu daitekeen zerbait hobetzeko beharra sentitzen dutenean dulekuak eskaintzea, hiztunek babesa eta ahalduntzea sentitu dezaten. Are gehiago, komenigarria da zilegi diren desio horiek
|
beste
askatasun edota eskubide aldarrikapenekin lotu eta zubi diskurtsiboak eta elkarlanekoak eraikitzea beste mugimendu eta ekimenekin.
|
|
Edhen, zure besarteko kartzela baizik
|
beste
askatasunik nahi ez dudala bizi izan naiz, zu ezagutu eta gehiago. Zeurekiko maitasunean asetu da behin eta berriz nire gogoa.
|
|
Jabetzak, bestalde, nahitaez oztopatu egiten du
|
besteen
askatasuna, berdintasuna eta segurtasuna.
|
2019
|
|
230 Umezaroak iragazki bat dauka
|
besteen
askatasunak ikustea ahalbideratzen duena, baina ardurak ez.
|
|
Gure ikuspegia moral existentzialistarena da. Subjektu guztiek transzendentzia gisa planteatzen dute beren burua, beren egitasmoen bitartez; beren askatasuna konplitzeko bidea, hain zuzen, hura etengabe gainditzea dute,
|
beste
askatasun batzuetara joz; orainaldiko presentziak justifikazio bakarra du: etorkizun mugarik gabe ireki batera hedatzea.
|
|
Lady Chatterley eta Kate, onartzen duten abandonamendu erabateko horretan, ez dira masokistak. Masokismotzat jo ahal izateko, niak hortxe kokatua izan behar du, eta
|
besteren
askatasunak sortutakotzat kontsideratu behar da doble alienatu hori.
|
|
Emakume ezkongabearen kondizioa berezia zen Frantzian; lege aldetik zuen independentzia kontrajarria zegoen, harrigarria izateraino, emakume ezkonduaren mendekotasunarekin; ezkongabea, gainera, bakana zen; usadioek ere bat egiten zuten hari kentzeko legeek emaniko guztia; ahalmen zibil guztiak zituen, baina eskubide abstraktu eta hutsalak ziren; ez zuen ez autonomia ekonomikorik, ez duintasun sozialik; alaba nagusiak aitaren familiaren gerizpean segitzen zuen, edo bat egiten zuen bere gisakoekin komentu baten barrenean: han, ez zuen desobedientzia eta bekatua
|
beste
askatasunik, gainbeheraldiko emakume erromatarren askabide bakarra bizioa zen gisa berean. Emakumeen askapena negatiboa den bitartean, negatibotasuna da haien patua.
|
2020
|
|
Parte hartzea eta aniztasuna nagusi izango dira. Heldu nahiz gazte, emakume zein gizon, denentzako moduko festak izango dira aurtengoak ere", esan du alkateak, eta festak" askatasunez eta
|
besteen
askatasuna errespetatuz" gozatzera deitu ditu herritarrak. Odriozolak, egitarauaren hainbat xehetasun aletu ondoren, antzeko deia egin nahi izan du, kasu horretan" dena ondo ateratzeko lanean" ariko direnentzako" errespetua" eskatuz.
|
|
baina
|
besteen
askatasunak
|
|
" Joan dirurik gabe merkatura, eta igarriko diozu, bai, zertan datzan merkatu askatasuna", esan zuen elkarrizketa batean. Berdin
|
beste
askatasunekin. Joan zaitez, bai, eliteko unibertsitate edo ospitale pribatu batera dirurik gabe, eta igarriko diozu zertan dautzan irakaskuntza askatasuna eta osasunerako eskubidea.
|
|
Hor ikusten da ezagutzarik ezak edo geure buruari kontatzen dizkiogun gezurrek eskuak lotuta uzten gaituztela. Beraz, asmoa da dantza munduari azaltzea gauzak nondik datozen eta sentitu daitezela
|
beste
askatasun batekin gaur egungo balioetan oinarritutako dantzak egin ahal izateko, eta gure gizartea osatzen dutenekiko zintzo, justu eta parekideago izateko. Askok ezin dituzte euren egunerokoan defendatzen dituzten balioak dantzaren praktikan aurrera eraman gaizki ulertutako tradizio batek ez dielako aukerarik ematen.
|
2021
|
|
Egia da, nola ez, pandemiaren ondorengo itxialdian errukia, elkartasuna, laguntza orokorra... sentimendu nobleak azaleratu direla gizartean, nahiz eta ez dakidan orain lehenera iristen ari garen honetan sentimendu horiek irauten duten. Baina tira, nik uste oreka bilatu behar dela norbanakoaren eta gizartearen artean, bestela erraz sortzen da zapalkuntza eta
|
bestearen
askatasuna arriskuan jartzen da. Gizabanako garen aldetik ere pandemiak eraman gaituen itxialdiak izan du eraginik gure bizitzan:
|
|
Guraso frantsesen semea, etorkin sentitzen da Israelen, eta judutar izaerak dakarkion identitatearekin adiskidetzen saiatu nahian ari da. Harrapatuta sentituko da Abir Parisen, alde batetik familiako giro itogarriagatik eta
|
bestetik
askatasuna eskaintzen dion gizarteagatik. Askatasun honen adierazle izango dira bere lehengusina Noura eta Marion.
|
|
Subjektu guztiek transzendentzia gisa planteatzen dute beren burua, beren egitasmoen bitartez; beren askatasuna konplitzeko bidea, hain zuzen, hura etengabe gainditzea dute,
|
beste
askatasun batzuetara joz[...] etorkizun mugarik gabe ireki batera hedatzea. (I:
|
|
Popperek bere buruari intolerantearekin tolerante izan behar ote dugun galdetzen dion modu analogoan, galdetzen dut nik ea aske izan gaitezkeen askatasuna ukatzen diguten horiekin; edo, bestela esanda, aske izatea posible ote den askatasuna erabatekoa den inguru batean. noski, intolerantea toleranteari gailenduko litzaiokeen modu berean gailenduko litzaiokeelako askatasuna ukatzen duena zein beretzat askatasun mugagabea aldarrikatzen duena, batzuen askatasun mugagabeak
|
besteen
askatasuna mugatzen bukatu behar duelako.
|
|
Testigantzen hariari tiraka, bigarren atalak gogora ekarri dit Joan Mari Torrealdai zenaren El libro negro del euskera, baina oraingo honekin maltzurkeria apur batez disfrutatu dut ezarritako debekuen irakurketa, borroka (txo) bat irabazi duenaren plazeraz.
|
Besteen
askatasunak norbere poza zapuztuta ernegatzen dabiltzanen testigantzak ez dira gutxi liburu honetan: Axularrek dantza bekatutzat hartu zuen, Añibarrok desonesqueriaren adigarritzat, eta Aita Donostiak patriarkatua arriskuan ikusi zuen, autoritate zibil, politiko eta militarrek ere geraraz ezin zezaketen dantza zela eta.
|
2022
|
|
Bi txapelek ekarri dute hori. Ez bakarrik elkarrekin kantatzea, baizik eta elkarrekin kantatzea otordu bueltan,
|
beste
askatasun batekin, gaiei heltzeko beste tarte batekin…
|
|
Gorputz askeak. Ironia ederra,
|
besteren
askatasuna lapurtzeko sortutako talde hura izendatzeko.
|
2023
|
|
Izan ere, maitemindua dagoenak ematearen poz hutsagatik bizi da besteari emanik, horregatik ordainik bilatu gabe. Horrela, egiazko maitasuna bata
|
bestearengana
askatasunez doazen bi izakiren arteko bat egitearen adierazgarria da. Batzen dituen lokarrian ez dago interesik, maitasunak du balioa bere horretan, eta maitasuna gai da interes indibidual oro eta berekoikeria mota oro desagerrarazteko.
|
|
Era berean, askatasuna hiltzen denean, azkenean ezinezkoa bihurtzen da egiaren bilaketa: " Eman iezadazu,
|
beste
askatasun guztien gainetik, ezagutzeko, adierazteko eta nire kontzientziaren arabera askatasunez libreki eztabaidatzeko askatasuna" gehitu zuen Areopagitican. Eztabaidarako askatasun horrek barreiatuak dauden egia puskak biltzeko aukera ematen dio gizakiari:
|
|
baina askatasun horretan
|
besteen
askatasunak,
|