2001
|
|
Animaliak baldin badira, gurak izango dituzte, baita ere batzuen iritziz —eztabaidagarria— adimen izpiren bat; baina gogorik ez. Animaliak maitagogoaren oso gogoko dira, baina maitagogoak baino
|
beste
maila guztiz desberdinean.
|
2002
|
|
Bi aldagai direnean, korrespondentzia bi motakoa izan daiteke: banan banan zehazten diren ordenan, edo maila bateko bakoitza
|
beste
mailako guztiekin. Lehen kasuan matched zehaztu da sententziaren bukaeran.
|
2008
|
|
Baina testu hauen bateratasunik eza ulertzeko, gogoan hartzea komeni da (Hoffman 1984) espezializa zio mailaren eta forma linguistikoaren arteko erlazioa. Osasun arloan urriak dira zientzia teorikoan ohikoak diren abstrakzio maila handieneko testuak, baina ugari dira
|
beste
maila guztietakoak, baita abstrakzio mailarik apalenekoak ere.
|
2010
|
|
Definizio horietatik globalizazioaren eta osasunaren artean hainbat lotura erator daiteke, norabide bietan, globalizazioa ez baita prozesu autonomo bat;
|
beste
maila guztietan ematen diren garapen askoren eragina jasaten du berak ere. Eta gainera, maila hurbilaren baitan, eta urruneko mailaren barnean ere, determinanteek bata bestearekin interakzionatzen dutela ez dugu inoiz ahantzi behar.
|
2011
|
|
Lan egiteko besterik balio ez duena. Klase agintariaren ikuspegia da hasieran, erdi arrazista erdi klasista, baina gero gizarteko
|
beste
maila guztiek ere bereganatzen dutena, baita jatorriz indioak direnek ere.
|
2012
|
|
Horrenbestez, hiri eta herriok funtsezko eginkizuna daukagubizimoduak, ekoizpen moduak, kontsumoa eta lurraldea okupatzeko ereduak Lurrekobizi molde guztien mesedetan egokitzeko garaian.
|
Beste
maila guztietako gobernuekinpartekatzen dugu gizakion eta naturaren ongizatearen gaineko erantzukizuna (Aalborgeko Gutuna, I.1 kapitulua, «Europako hirien eginkizuna», 1994).
|
2013
|
|
Maria Jose Azurmendi – Euskarak duen Framing Berri baten premia asetzeko proposamena Txostenari buruz hausnarketak aplikazio maila ezberdinak aztertuz, beraien artean ematen diren harremanak nolakoak diren onartzen baditugu: 1) nahiz eta mailen artean artekotasuna dagoen, horrengatik azterketak hasi daitezke edozein mailan beti ere hortik hasita
|
beste
maila guztietan ere sartzen bada, edozein fenomeno soziala aztertzerakoan, adibidez hizkuntzaukipen fenomenoa, 2) eragina handiena ematen da, orokorrean, maila nagusitik hasi (adibidez, estatu maila) eta beste maila partikularragoak diren noranzkoa jarraituz (Euskal Herria, Erkidegoak eta Iparraldea, probintziak(?), udalak, taldeak..., pertsonetaraino iritsi arte), alderantziz baino, Gizarte Psik... Gorago esan bezala, gure ukipen egoeran dominatzaileak(+ gehiengoak+ estatusa altuagokoak) direnak, espainiar kultura eta hizkuntzak (egokiagoa al da horrela adieraztea, zuzenean Espainia eta espainiera adieraztea baino?) dira aukeratzeko eta ekiteko ahalmen nagusiena edo handiena dutenak, euskal kultura eta hizkuntzak dutena baino.
|
|
Hala eta guztiz ere, mugatua da eskolaren eragina: gizartea ez da eskolara mugatzen; gizartearen beste alorretan ikasten dutena ere barneratzen dute gazteek, bai hizkuntza mailan eta baita
|
beste
maila guztietan ere. Genero indarkeriak hamarkada askotan zehar atzera egin badu ere, azken belaunaldian badirudi gazteek normalagoa ikusten dutela; hori ez dute klasean ikasi, gizartearen beste esparruren batean ikasi dute.
|