Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 40

2002
‎Hegaztiok ere, alabaina, oraindik ere nire beldur dira. Beste gizaki batzuekin eskarmentu txarra dute, nonbait.
2003
‎Auskalo, nire buruan hainbat susmo gorpuzten ari bazen ere: ahal zuen bezain pronto horrek adierazi nahi zuen patruilak gainezka zebiltzala, hau da, langile guztiak beste gizaki batzuk salbatzeko ahaleginean zebiltzala. Oker nenbilela sinetsi nahi izan nuen, ez nuela entzun ahal zuen bezain pronto izugarri hura; ez nuen, hala ere, susmo gaiztoa nire burutik ezabatzerik lortu, ezen, egiaz, zer berri genuen Sartaldeko hondartzan gertatzen ari zitekeenaz?
2005
‎Egunkarietan Ramonena agertu zenean ez ninduen arduratzen kartzelara joateak edo jatetxearen hondamendiak, ez; arrebak zer pentsatuko zuen zen nire ardura, eta gurasoek zer pentsatuko zuten, herriko lagunek, Monikak eta baita Irantzuk ere; ez dakit zergatik, baina sarritan gogoratzen nintzen Irantzurekin, eta ezinegon handia sortzen zidan hiltzaile ankertzat hartuko ote ninduen. Gizakia piztia gregarioa da, taldeka bizi behar duen piztia, beste gizaki batzuen laguntasuna eta errespetua behar dituena.
2006
‎(Botella, 1988: 14), baina ez hutsik zegoen lurralde batean, baizik eta beste gizaki batzuk ere ziren lekuan (Azkarate eta García Camino, 1996: 252253).
‎Kalbinistaren angustiak, ostera, ez zeukan erremedio errazik: ez zeukan kontsolamendurik beste gizaki batzuen eskutik:
‎Ironikoki, Zweckrationalität izenekoaren garaipenaz Weber-ek plazaratutako tesiaren kontra nabarmen agertu arren, Lukács, Horkheimer eta Adorno tesiaz jabetu eta, gainera, findu eta jeneralizatu egin zuten. (?) Natura menderatzea gizakiek beste gizaki batzuk menderatzea bilakatu da eta, atzenean, autodominazioko amesgaizto bihurtu da. Weber-ek iradokizunak egiten ditu bestelako aukera historikoei buruz, bestelako arrazionalizazio prozesuei buruz.
2009
‎...oak izatea eta eskuzabalagoak; eta aldi berean, mugak jartzen jakitea, ezetz esaten ikastea... Hau da, oreka lortzea autoritatearen eta afektibitatearen artean.Ez dirudi erraza oreka hori lortzea.Ez da erraza, ez.Baina egiten ez badugu, nola prestatuko ditugu gure seme alabak bizitzak jartzen dituen erronkei aurre egiteko, krisiei, estualdiei, desilusioei... Gure seme alabak ez baditugu prestatzen beste gizaki batzuekin harremanak edukitzeko. Ez dugu egingo baldin eta arau eskuliburu oso zorrotz eta azalekoa hartzen badugu oinarri; eta nahi duten guztia egiten uzten badiegu eta eskatzen duten guztia erosten badiegu, orduan ere ez dugu egingo.Era horretan jokatuz, kontsumitzaileak soilik sortzen ditugu, kreditu txartel baten zenbakiak.Eskola porrota, jazarpena, bullying a, aspaldiko arazoak dira ... Gaur egun, zazpi urteko haur batek informazio gehiago dauka, erromatar enperadore batek zeukana baino. Gizarte sareak, solasguneak, eztabaidaguneak... Gazteentzat Internet da plaza publikoa, eta hor egiten dituzte harremanak.Zer jarrera hartu behar dute gurasoek. Internetek aukera ematen du gazteek euren mundua zabal dezaten, hori hala da, baina, aldi berean, areagotu egiten du harremanen azalkeria, eta horrekin batera, konfiantza falta ere bai, eta bizi esperientzia sakonak trukatzeko zailtasuna ere izugarri handitzen du.Muga bat jarri behar dela iruditzen zait, eta hori gurasoek egin behar dutela, baina, ahal den neurrian, deus inposatu gabe, elkarrizketa erabiliz.Arauak ulertu egin behar dira lehenik, eta gero onartu.Komeni da, beraz, gazteak elkarrekin bilduz jar daitezela harremanetan, eta ez bide birtualetatik.Harreman fisikoak ordezkaezinak dira.Azken bi hamarkadetan gertatu diren bi fenomenok aldatu egin dituzte giza harremanak.Lehena telebista izan da.Gurasoek eta seme alabek arreta gehiago jartzen diete pantailan ageri diren irudiei, eta elkarren arteko hizketa isildu egiten da.Ondorioz, familia bihurtzen da leku berean bizi den arrotz multzo bat.Bigarren fenomenoa Internet da.Telebista baino askoz hobea da, ikuslea ez delako pasiboa.Aktiboa da.Internet bidez pertsona asko ezagutzen ditugu, baina haren etxeko ataria soilik ezagutzen dugu, ez barru barruan dagoena, eta hortxe dago arazoa.Gainera, bizitzak ez du ematen dozenaka, ehunka lagun min edukitzeko adina, eta Internetek besterik pentsaraz diezaguke.Ezinezkoa da.Lagun onak esku bakarreko hatzekin konta daitezke, edo bi eskuetakoekin, asko jota.Eta hori aurrez aurreko harremanean landu beharra dago.Gurasoek seme alaben lagunak izan behar dute. Seme alaben lagunik onenak izan behar dute gurasoek.Mugak ere jarri behar dituzte, baina ekuazio horretan dago gakoa, mugen eta adiskidetasunaren arteko ekuazioan.Beharrezkoa da gure seme alabak harritzea, eguneroko errutinatik irtetea, gure galeren eta frustrazioen berri ematea, seme alabek uler dezaten gure bizi esperientzien bidez ez beti onak, gainera, sentiberago egiten garela, gizatiarrago, eskuzabalago.Sekula ez da gaur beste garatu entretenimenduaren industria, eta sekula ez dira izan pertsonak gaur bezain tristeakEz zaizu iruditzen gurasoak adiskidetzat hartuta, seme alabek oker uler dezaketela harreman horren muina. Adiskide izan behar dela esaten dudanean, ez dut esan nahi seme alabek aurrez antzeman behar digutela zer egingo dugun, seme alabei nahi dutena egiten utzi behar zaiela, gehiegi babestu behar direla edo haurrek gurasoak manipulatu behar dituztela.Egun, haurrek manipulatu egiten dituzte gurasoak.Adiskide izateak esan nahi du gure irudi ezin hobea ematea seme alabei, gehiago besarkatzea, maitekorragoak izatea eta eskuzabalagoak; eta aldi berean, mugak jartzen jakitea, ezetz esaten ikastea... Hau da, oreka lortzea autoritatearen eta afektibitatearen artean.Ez dirudi erraza oreka hori lortzea.Ez da erraza, ez.Baina egiten ez badugu, nola prestatuko ditugu gure seme alabak bizitzak jartzen dituen erronkei aurre egiteko, krisiei, estualdiei, desilusioei... Gure seme alabak ez baditugu prestatzen beste gizaki batzuekin harremanak edukitzeko. Ez dugu egingo baldin eta arau eskuliburu oso zorrotz eta azalekoa hartzen badugu oinarri; eta nahi duten guztia egiten uzten badiegu eta eskatzen duten guztia erosten badiegu, orduan ere ez dugu egingo.Era horretan jokatuz, kontsumitzaileak soilik sortzen ditugu, kreditu txartel baten zenbakiak.Eskola porrota, jazarpena, bullying a, aspaldiko arazoak dira eta gizarte guztietan ageri direnak.Zergatik ematen diegu halako garrantzia gaur egun. Gero eta ohikoagoa da haurrak eta gazteak krudel jokatzea elkarren artean, eta sentimendurik ez erakustea besteen minarentzat.Gero eta enpatia gutxiago dago, bestearen lekuan jartze hori.Adimenaren funtziorik garrantzitsuenetakoa da, eta inon ez dute lantzen.Zer egin behar litzateke. Gurasoek eta irakasleek lagundu behar lituzkete seme alabak, ikus dezaten nola bizi den hain ongi ez dagoen jendea, langabeak, adinekoak, gaixoak... Gure haurrak ez baditugu behin eta berriz horretan entrenatzen, ehunka aldiz, ez dute garatuko gaitasun hori.Eta horren faltan, liderrak sortuko ditugu, oso txarrak, beren zilborrari baino begiratzen ez diotenak.Guztiok ezin ditugu eduki maila handiko ikasketa, lan bikainak eta aitortza handiak.Arrakastaren gizartean, nola erakutsi jendeari arrakastarik gabe bizitzen. Egungo gizartea obsesionatuta dago garaipenarekin, podiumarekin, lehenengo izatearekin.Baina gutxi batzuk soilik irits daitezke horra.Baina izan gaitezke hamargarrenak, ehungarrenak, milagarrenak, duin eta zoriontsu, eta hori irakatsi daiteke, eta irakatsi egin behar da.Tamalez, gizartearen agenda paranoikoak kontrakoa sustatzen du.Seme alaben lagunik onenak izan behar dute gurasoek, baina horrek ez du esan nahi haiek nahi duten guztia egiten utzi behar dietenikZuk baduzu seme alabarik. Hiru alaba dauzkat, eta izugarri maite ditut.Esaten duzun hori egiten duzu haiekin. Egiten dut, eta zenbaitetan nire hutsegiteak onartu behar izaten ditut, barkamena eskatu... nahi dudalako nire alabek uler dezaten zer den pertsona heldu izatea:
‎Gaur egun, zazpi urteko haur batek informazio gehiago dauka, erromatar enperadore batek zeukana baino. Gizarte sareak, solasguneak, eztabaidaguneak... Gazteentzat Internet da plaza publikoa, eta hor egiten dituzte harremanak.Zer jarrera hartu behar dute gurasoek. Internetek aukera ematen du gazteek euren mundua zabal dezaten, hori hala da, baina, aldi berean, areagotu egiten du harremanen azalkeria, eta horrekin batera, konfiantza falta ere bai, eta bizi esperientzia sakonak trukatzeko zailtasuna ere izugarri handitzen du.Muga bat jarri behar dela iruditzen zait, eta hori gurasoek egin behar dutela, baina, ahal den neurrian, deus inposatu gabe, elkarrizketa erabiliz.Arauak ulertu egin behar dira lehenik, eta gero onartu.Komeni da, beraz, gazteak elkarrekin bilduz jar daitezela harremanetan, eta ez bide birtualetatik.Harreman fisikoak ordezkaezinak dira.Azken bi hamarkadetan gertatu diren bi fenomenok aldatu egin dituzte giza harremanak.Lehena telebista izan da.Gurasoek eta seme alabek arreta gehiago jartzen diete pantailan ageri diren irudiei, eta elkarren arteko hizketa isildu egiten da.Ondorioz, familia bihurtzen da leku berean bizi den arrotz multzo bat.Bigarren fenomenoa Internet da.Telebista baino askoz hobea da, ikuslea ez delako pasiboa.Aktiboa da.Internet bidez pertsona asko ezagutzen ditugu, baina haren etxeko ataria soilik ezagutzen dugu, ez barru barruan dagoena, eta hortxe dago arazoa.Gainera, bizitzak ez du ematen dozenaka, ehunka lagun min edukitzeko adina, eta Internetek besterik pentsaraz diezaguke.Ezinezkoa da.Lagun onak esku bakarreko hatzekin konta daitezke, edo bi eskuetakoekin, asko jota.Eta hori aurrez aurreko harremanean landu beharra dago.Gurasoek seme alaben lagunak izan behar dute. Seme alaben lagunik onenak izan behar dute gurasoek.Mugak ere jarri behar dituzte, baina ekuazio horretan dago gakoa, mugen eta adiskidetasunaren arteko ekuazioan.Beharrezkoa da gure seme alabak harritzea, eguneroko errutinatik irtetea, gure galeren eta frustrazioen berri ematea, seme alabek uler dezaten gure bizi esperientzien bidez ez beti onak, gainera, sentiberago egiten garela, gizatiarrago, eskuzabalago.Sekula ez da gaur beste garatu entretenimenduaren industria, eta sekula ez dira izan pertsonak gaur bezain tristeakEz zaizu iruditzen gurasoak adiskidetzat hartuta, seme alabek oker uler dezaketela harreman horren muina. Adiskide izan behar dela esaten dudanean, ez dut esan nahi seme alabek aurrez antzeman behar digutela zer egingo dugun, seme alabei nahi dutena egiten utzi behar zaiela, gehiegi babestu behar direla edo haurrek gurasoak manipulatu behar dituztela.Egun, haurrek manipulatu egiten dituzte gurasoak.Adiskide izateak esan nahi du gure irudi ezin hobea ematea seme alabei, gehiago besarkatzea, maitekorragoak izatea eta eskuzabalagoak; eta aldi berean, mugak jartzen jakitea, ezetz esaten ikastea... Hau da, oreka lortzea autoritatearen eta afektibitatearen artean.Ez dirudi erraza oreka hori lortzea.Ez da erraza, ez.Baina egiten ez badugu, nola prestatuko ditugu gure seme alabak bizitzak jartzen dituen erronkei aurre egiteko, krisiei, estualdiei, desilusioei... Gure seme alabak ez baditugu prestatzen beste gizaki batzuekin harremanak edukitzeko. Ez dugu egingo baldin eta arau eskuliburu oso zorrotz eta azalekoa hartzen badugu oinarri; eta nahi duten guztia egiten uzten badiegu eta eskatzen duten guztia erosten badiegu, orduan ere ez dugu egingo.Era horretan jokatuz, kontsumitzaileak soilik sortzen ditugu, kreditu txartel baten zenbakiak.Eskola porrota, jazarpena, bullying a, aspaldiko arazoak dira eta gizarte guztietan ageri direnak.Zergatik ematen diegu halako garrantzia gaur egun. Gero eta ohikoagoa da haurrak eta gazteak krudel jokatzea elkarren artean, eta sentimendurik ez erakustea besteen minarentzat.Gero eta enpatia gutxiago dago, bestearen lekuan jartze hori.Adimenaren funtziorik garrantzitsuenetakoa da, eta inon ez dute lantzen.Zer egin behar litzateke. Gurasoek eta irakasleek lagundu behar lituzkete seme alabak, ikus dezaten nola bizi den hain ongi ez dagoen jendea, langabeak, adinekoak, gaixoak... Gure haurrak ez baditugu behin eta berriz horretan entrenatzen, ehunka aldiz, ez dute garatuko gaitasun hori.Eta horren faltan, liderrak sortuko ditugu, oso txarrak, beren zilborrari baino begiratzen ez diotenak.Guztiok ezin ditugu eduki maila handiko ikasketa, lan bikainak eta aitortza handiak.Arrakastaren gizartean, nola erakutsi jendeari arrakastarik gabe bizitzen. Egungo gizartea obsesionatuta dago garaipenarekin, podiumarekin, lehenengo izatearekin.Baina gutxi batzuk soilik irits daitezke horra.Baina izan gaitezke hamargarrenak, ehungarrenak, milagarrenak, duin eta zoriontsu, eta hori irakatsi daiteke, eta irakatsi egin behar da.Tamalez, gizartearen agenda paranoikoak kontrakoa sustatzen du.Seme ...oak izatea eta eskuzabalagoak; eta aldi berean, mugak jartzen jakitea, ezetz esaten ikastea... Hau da, oreka lortzea autoritatearen eta afektibitatearen artean.Ez dirudi erraza oreka hori lortzea.Ez da erraza, ez.Baina egiten ez badugu, nola prestatuko ditugu gure seme alabak bizitzak jartzen dituen erronkei aurre egiteko, krisiei, estualdiei, desilusioei... Gure seme alabak ez baditugu prestatzen beste gizaki batzuekin harremanak edukitzeko. Ez dugu egingo baldin eta arau eskuliburu oso zorrotz eta azalekoa hartzen badugu oinarri; eta nahi duten guztia egiten uzten badiegu eta eskatzen duten guztia erosten badiegu, orduan ere ez dugu egingo.Era horretan jokatuz, kontsumitzaileak soilik sortzen ditugu, kreditu txartel baten zenbakiak.Eskola porrota, jazarpena, bullying a, aspaldiko arazoak dira ... bere hutsegiteak onartzen dituena.Duela urte batzuk, alaba zaharrenak aurpegiratu zidan jende asko hartzen nuela kontsultan, hitzaldi asko ematen nituela, baina azkenaldian ez nuela denborarik berekin hitz egiteko.Begietara begiratu nion, besarkatu eta esan naion:
‎Filmak jokoa eta entretenimenduaren arteko lotura kontatzen du. Horretarako, online bidez gizakiek beste gizaki batzuk kontrolatzeko mundu bat sortuko du.
Beste gizaki batzuei irabazten eta gainditzen gauzatzen den indarren akumulazio hori da pertsonalitatearen intentsitatearen eta kualitate indibidualen (indarra eta noblezia) eramailea. Botere nahia goratu egiten da bizitza goratzen denean, Nietzscherentzat gehiago bizitzea esan nahi baitu.
2010
‎" Egia da desoreka itzela dagoela gerraren beharra aldarrikatzen duten indar materialen eta bakearen eskubidea babesten duten indar moralen artean. Baina egia da, baita ere, Historian zehar gizaki batzuen borondatea gailendu zaiola soilik beste gizaki batzuen borondateari". Ekintza hartan lekuko izan ziren Ibarretxerekin batera alderdi politiko guztiak, PP izan ezik, eta beste agertoki batzuetan ere antzeztu zen, ez aurrez nahi izan zen guztietan hala ere, garai hartan pistolazaleek pertsonengan ikara ereiten saiatzen baitziren oraindik heriotzaren bitartez.
‎Beharrizanaren funtsa da gizakia animalia gizartekoia izatea. Gizakiak, bere izaera dela eta, gizarte bizitza behar du, eta beste gizaki batzuekin harremanetan egon behar da. Horregatik, ezinbestekoa da gizakiaren bizimodua zuzena izatea, ez pertsona bakartu gisa bakarrik, baita erkidegoaren kide gisa ere.
2012
‎Horrexegatik, SMK k errotik kritikatzen du garapena. Garapena lortzeko beste gizaki batzuk edo natura zapaldu egin behar direlako. SMK delakoak ez du hobeto bizi nahi hobekuntza hori besteren lepotik lortzen delako.
‎José Luís Zaccagnini espezialistak, Malagako Unibertsitateko Psikologia Fakultatekoak eta psikologia positiboan aditua denak, zenbait saiakera eskaintzen ditu. Lehenik eta behin, «animalia sozialak gara eta, beraz, askoz hobeto sentitzen gara beste gizaki batzuengandik gertu egoteagatik». Bigarrenik, «oinarrizko giza premia batzuk, hala nola harreman sexualak edo afektiboak, komunikazioa edo autoirudia, beste pertsona batzuekiko harreman afektiboen funtsezko mendekoak dira».
2013
‎Hala izan ala ez, Cavendishen arazoa muturrekoa zen: potentzia elektrikoa neurtzeko gailu egokirik ezean, eta horiek lortzeak beste gizaki batzuekin harremana izatea eskatzen zuenez, potentzia bere gorputzaren bidez neurtzera iritsi zen; deskargak eragiten zion oinazearen arabera kalkulatzen zuen potentzia.
‎Esaterako, gizakiok geure buruarekin, beste gizaki batzuekin edo inguruarekin erlazionatzen gara. Goazen, bada, erlazio funtzio hori aztertzera.
‎Gainera, txakur batzuei gorozkien usainaz blai egitea gustatzen zaie, bai bertakoak bai kanpokoak. Izan ere, usaimenezko komunikazioa bultzatu nahi dute beste gizaki batzuekin, gorozkietan dauden usaimen feromoi ahaltsuen bidez. «Lurrin bat da, hau da, txakur bat naiz, zakur zakarra, eta harburuak izugarri gustatzen zaie usain hori izatea; beraz, haien arteko ohiko jokabidea da», dio Batek. Urtebetetik beherako txakurrek, normalean, koprofagia praktikatzen dute, eta hori ez da ohikoa txakur helduentzat.
2014
‎Historia horrexek interpelatu izan baitu gure gizateria gizaki gisa, arraza eta sinesmen oroz harago, axolagabekeriaren kontra borrokatzearren. Horregatik guztiagatik ere bat egiten dut, ezin izan bainaiz ez axolagabe eta ez arrotz beste herri batzuen, beste gizaki batzuen oinazearekin. Ez bainaiz axolagabe, ez juduek historian izandako oinazearekin, ez nazio izateko duten eskubidearekin; halako moldez, non ezin izan bainaiz axolagabe palestinarrek, kurduek edota gure kontinenteko beste herri indigena batzuek horretarako duten eskubidearekin.
‎Eta beste gizaki batzuekin kezkatzen da.
2015
‎Aurpegia garauz betetako nerabea zenean xake talde batean apuntatu zen: orduak ematen zituen ordenagailuaren aurka partidak jokatzen, eta larunbatetan beste gizaki batzuen aurka jokatzen joaten zen, baina hark urtebete inguru baino ez zion iraun; gero, teoria liburu guztiak desagertu egin ziren bere logelatik, eta larunbat goizetako partidak ere bukatu ziren. Larunbatetan irteten hasi zen, eta nahiz eta sarri oso berandu heldu, berak ez zion sekula ibili ezinik edo barruntatu.
‎Otzi deitu zuten gizon hura ez zen hotzez hil. Gorpua izoztu aitzin, beste gizaki batzuekin borrokan ari zela hil zen, edo beste jende batengandik bere burua babesten ari zela hil zen, hobeki esanda. izpien bidezko azterketak orbantxo arraro bat azaltzen zuen ezkerreko birikaren ondoan:
‎Horretaz zerbait esan niezaiokeen gazte hari; ni ere, nire belaunaldiaren hainbeste gazte bezala, engainatua izan bainintzen lurreko paradisua prometitu zidatenean, edo agian geure buruari engainatu genion; nahi bezala. Garai hartan, gaztaro hartan, beste gizaki batzuen memoria irakurtzen ikasi izan bagenu, zailago gauzatuko zatekeen engainu hura. Memoria hutsak ez du harakintza galarazten, baina bai erraz dezake harakintzaren kontrako jarrera bat hartzea.
2016
‎Emozio hauek hainbat animaliarengan ere hauteman daitezke; horregatik, esan dezakegu garunean txertatuta daudela eta egoera sozialetan jartzen direla martxan. Emozio hauek ingurune sozialean aritzean hartzen dute zentzua, hau da, beste gizaki batzuekiko harremanetan. Hauek dira:
2017
‎datuen interpretazioan. Asier Gmez Olivencia Ikerbasque ikertzaile da EHUn, eta neandertalen eta beste gizaki batzuen hezur fosilak ikertzen ditu. Eta Sandgathe eta Dibble ezagutzen ditu, haiekin batera induskatzen aritu baitzen La Ferrassie aztarnategian (Frantziako hego mendebaldean) 2014ean.
‎124 or.);" Batera dutena gizaki guztiek ez da izaera bat, baizik eta kondizio bat, hau da, muga eta traba multzo bat: hil beharra, bizitzeko lan egin beharra eta aurretik ere beste gizaki batzuk bizi diren mundu batean existitzea" (Reflexions sur la question juive. Paris:
‎Baina leku hori berori mugatuta dago leku gisa, ez kokapenagatik edo lekuaren eta Pierreren beraren arteko erlazio bakarkakoak direla eta, baizik eta beste giza errealitate batzuen presentziagatik. Pierre beste gizaki batzuentzat dago absente. Absentzia da Pierrek Teresarentzat duen izateko modu konkretu bat:
2018
‎Hura ez banatuz baino ezin baita aberastasuna metatu. Lehen fasea gizakiak beste gizaki batzuk esplotatuz sortzen da. Hori dela eta, aberastasuna existitzen denetik, gizakiaren oparotasun ekonomikoa beti eraiki da kolektibitatean.
‎Emakumeak esklabo bihurtuta eta familiak osatuta, gizonek esklabotzaren kontzeptua eskuratu zuten, baita beren ugazabatza hedatzeko zenbait baliabide ere: ? [Gizonak] ikusi zuen libre zela beste gizaki batzuk mugatu eta konkistatzeko; erabat seguru zegoen emazteak (alegia, bere esklabo emakumezkoak) haragia kozinatuko ziola eta bere beste edozein beharrez arduratuko zela?.
‎Txakurrei edo katuei dagokienez, hemen aztertzen ditugun app hauek interesatzen zaizkizu. Haiekin errazago dibertitzen da hirian, eta ez galdu paseoetan, jolastu edo entrenatu, eta, beste gizaki batzuekin egoteko, leku aproposenak aurkitu behar dituzu, hala nola, zu bezalako gizon emakumeak. 1 Argazkietan katuarekin edo txakurrarekin egindako bidaiak Cat Snap app izenekoak katuak bere selfiak sakatzea ahalbidetzen du Maskota batekin bizi bazara, badaki zer zaila den haiekin argazkiak ateratzea eta munduarekin partekatzea.
2019
‎datuen interpretazioan. Asier Gómez Olivencia Ikerbasque ikertzaile da EHUn, eta neandertalen eta beste gizaki batzuen hezur fosilak ikertzen ditu. Eta Sandgathe eta Dibble ezagutzen ditu, haiekin batera induskatzen aritu baitzen La Ferrassie aztarnategian (Frantziako hego mendebaldean) 2014ean.
‎– Beste gizaki batzuekin ere hitz egin duzu?
‎" Egitura sozio-ekonomiko garatuago baten ikuspuntutik, norbanako partikularrek lurrak jabetza pribatu gisa edukitzea gizaki batek beste gizaki batzuk jabetza pribatu gisa edukitzea bezain zentzugabea da. Ez gizarte oso bat, ez nazio bat, ez eta lurreko gizarte guztiak batera hartua ere, ez dira lurraren jabe.
2020
Beste gizaki batzuei min egiteko, umiliatzeko, degradatzeko plazera.
2021
‎Haien istorioa da gizakia hemezortzi urterekin agertzen dela munduan, eta beste gizaki batzuekin elkartzea eta komunitate politikoak sortzea erabakitzen duela, razionalki. Hori da gehiengo baten mito fundatzailea, eta mito hori antikomunitarioa eta patriarkala da oso.
2022
‎Aise sortzen da beste galdera bat, ingeniaritza genetikoak aurki egingo baitu posible honako hau ere (dagoeneko ez baldin bada): Zer eskubide luke gizakiak beste gizaki batzuk à la carte sortzeko, hala nola, azkarragoak, ilehoriagoak, sendoagoak, osasuntsuagoak.... Argi dago gai zaila dela, problema etiko serioak planteatzen dituena.
‎Gizakiaren lagunik onenak izan daitezke zakurrak, noski, katuak, perikitoak, are, kasu batzuetan, beste gizaki batzuk ere. Nire kasuan dira, dudarik gabe, liburuak.
‎Liburuak dira, sarri, egiazko konpainia noblea. Eta," lagunak, gutxi eta onak", beste gizaki batzuekin gertatzen ez zaidan moduan, liburuekin bai, liburuekin lasai asko praktika dezaket gehiegizkotasuna, neurrigabekeria. Ez naiz bakarra.
2023
‎Izan ere, horrexetan aritu dira bai bera eta bai beraren CIAko lankide gizona tortura gela gisa ere baliatzen duten behin behineko bunker baten barruan. " Itzul gaitezen barrura", esaten die gizonei, beste gizaki batzuei oinaze lazgarriak eragiteko lan gogorraren ostean minutu bateko atsedenaldia egin eta gero.
‎gero eta errazagoa da problema praktikoei espiritu zientifikoz heltzea, bai asmatzaileek, bai zientzialari" puruek". Marconi aipatu dut, asmatzailea, gizadiarentzako ongilea izanik ere" beste gizaki batzuen garunez baliatu" besterik egin ez zuena. Edison estilo berekoa zen.
‎Miguel Benasayag eta Gerard Schmit psikoterapeutek, orobat, iradokitzen digute" alferrikakoak ematen diola balioa bizitzari, sorkuntzari, maitasunari eta desirari, alferrikakoaren fruitu baita baliagarrien zaiguna, lasterbiderik gabe sortzen duguna, denborarik irabazi gabe, gizarteak eratutako ilusio faltsutik at. Horrexegatik adierazi zuen Mario Vargas Llosak, zuzen eta arrazoiz, 2010eko Nobel saria jasotzeko ekitaldian," literaturarik gabeko mundu bat desiorik, idealik eta errebeldiarik gabeko mundu bat izanen litzatekeela, automata mundu bat, gizakia benetan gizaki bihurtzen duenaz gabetua: bere baitatik ateratzeko eta gure ametsen buztinaz modelatutako beste gizaki batzuengana hurbiltzeko gaitasunaz gabetua".
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia