2003
|
|
Iruditzen zaidanez, aberriaren definizio komunik ez dago gure abertzaleen lerroetan (seguru aski, hori tradizionala izan da mugimendu abertzale guztietan, baina ni arduratu, hemen eta gaur, geureak arduratzen nau). Kontua da, gure artean modu baztertzaile absolutuz hitz egiten denez honetaz nahiz hartaz, eta ni baldin banaiz abertzalea (eta ba naiz, noski),
|
beste
hori ez da (definizioz eta designazio dibinoz). Abertzale batzuentzat aberria hau da, eta beste batzuentzat hau.
|
2007
|
|
–Zer esan nahi duzu, Iraitz?
|
Beste
horri ez diozula ezertxo ere esan?
|
|
Orixe bai egokia, Detxeparek esan zuena.
|
Beste
ori ez da garbitasuna: garbikeria utsa da, iges keria, eskapismoa.
|
|
Bera nazionalismo guztien aurka dago (1), baina identitate nazional espainol bat errekonozitzen du (3). Nazionalismoak nazioa sortzeko moduari buruzko Artetaren deskripzioari kasu eginez gero (2), identitate espainola nazionalismo espainolak sortua da, bere inklusio eta bazterketa partikularren bidez (hizkuntza hau bai,
|
beste
hori ez; literatura hau bai, beste horiek ez; memoria historiko hau bai, beste hori ez...) (3). Nazionalista da, beraz, Arteta (ez 1).
|
|
Bera nazionalismo guztien aurka dago (1), baina identitate nazional espainol bat errekonozitzen du (3). Nazionalismoak nazioa sortzeko moduari buruzko Artetaren deskripzioari kasu eginez gero (2), identitate espainola nazionalismo espainolak sortua da, bere inklusio eta bazterketa partikularren bidez (hizkuntza hau bai, beste hori ez; literatura hau bai, beste horiek ez; memoria historiko hau bai,
|
beste
hori ez...) (3). Nazionalista da, beraz, Arteta (ez 1).
|
|
gure hizkuntz politika kudeatzeko erak ezberdinak izan daitezke, bai, baina zaila da euskararen normalizazioaren zentzua kolokan jartzea, hain zuzen erabat normala delako batek bere hizkuntzan bizi nahi izatea eta bigarren mailako bezala tratatua izan nahi ez izatea. Ez dugu ahaztu behar, baina, euskalduntze bidean jarri nahi dugun
|
beste
hori ez dela hutsetik hasten —berau bere jatorrizko hizkuntzarekiko lotua dago jada—, eta, horrenbestez, bere eskubide pertsonalak kontuan hartu dira ere euskararen inguruko eskubideak aldarrikatzerakoan. Horregatik, bada, euskararen normalizazio prozesua, neurri handi batean, belaunaldi mailako prozesu gisa ulertu behar da, non euskararen aldeko" presioa" —diskriminazio positiboa— eta" erakarpena" —lotura afektiboa— elkarrekin uztartu diren.
|
2009
|
|
Edozertan antizipatzen dugu edo zaigu azkena, momentuoro sumatzen dugu, dena azkentzen ari dela eskuetan: honek presa du,
|
beste
horretarako ez dago astirik, utz hori, albait lehen bukatu beharrekoa da; damu da, hori dut inoiz ikasi, beste hori ezin irakurri. Ihesi doakigun denboraren atzetik gabiltza lasterka bizi osoan, harrapatu ezinda.
|
|
LUKAS.
|
Beste
hori ez dago burutik oso ondo, ez?
|
|
Batak bideratzaileei datagrama hori ezin dela zatitu jakinarazteko balio du (aplikazio batzuek horrela dute).
|
Besteak
hori ez dela jatorrizko datagramari dagokion azkeneko zatia adierazten dio helburuko IP entitateari.
|
2010
|
|
Ba, eutsi horri!
|
Beste
horretaz ez zidan deus ere galdetu.
|
|
Hegoafrikarra naiz eta harro nago.
|
Beste
horretaz ez dut ezer jakin. / Munduko Txapelketarako prestatzen ari naiz.
|
2011
|
|
aldarrikatzeak ez baitu, arestian genioen moduan, besteen gainetik jartzeko berezko gibel asmorik adierazten, besteak mendean hartzeko irrika makurrik. Nork bere buruaren aldeko baietzak ez baitakar, bere horretan, bestearen gutxiespenik. Hartara, etnia batekiko identifikazioak ez du inplikatzen berez beste inori ezer erauzi behar dionik, baldin eta, jakina,
|
beste
horrek ez baldin badio bidegabeki aldez aurretik berari zegokiona erauzi.
|
|
KANDIDO. Ez, Alemaniako bitartekaria zen.
|
Beste
horretaz ez dakit ezer, egunkarietan atera dena.
|
|
Pentsamendua ukoaren abiapuntuan bermatzen bada, ukoa hartzen badu hautematearen lehen ardatz gisa, identitatearen bila doan pentsamenduaren bilakaeran" hau da" esango du gehienetan, esan gabe" hau da,
|
beste
hori ez den heinean", eta, beraz, izate batetik beste izate bat ukatuz lortzen du izatea (pentsamenduaren drama: ezin izan besteari izatea kendu gabe).
|
2013
|
|
Nahimen tentsio bat darama eta ahalegin bat eskatuko du." Afirmazio hori analisian txertatzeak dirudiena baino eragin handiagoa du hizkuntzaren norabidea pentsatzerakoan. Besteak
|
beste
horregatik ez da funtzionala ‘normalizazioaren’ paradigma, iritzi gidari, agintari eta euskaltzaleen artean ere indarrean izan duguna eta duguna. Normalizazioaren eredu horrek kondizio ez estandar hori ez du serio hartzen, egoera estandarraren desirarekin fikzio bat sortzen du, eta normalizaziozko fikzio horren patroiaren arabera eraikitzen du hizkuntzaren paradigma.
|
2014
|
|
Azalpen historikoak (I), mendeetan zehar egon diren erakunde politiko nagusien errepaso bat ematen digu, baiespen eta ezespen oso sinple eta seguruz egina: hau nazioa zen,
|
beste
hori ez. Baiespen eta ezespenotarako irizpideak inon ez ditu ematen, eta irakurle alferrik ahaleginduak dizkio igarri.
|
2015
|
|
Orduan hasten da har hau bizia izaten, Espiritu Santuaren beroaz, Jainkoak guztioi ematen digun laguntza orokorraz baliatzen hasten denean eta Elizari utzi zizkion erremedioez baliatzen hasten denean, bai aitortzekin jarraituz, bai irakurgai onekin eta sermoiekin, hauek baitira bere axolagabekerian eta bekatuetan hilik eta arriskuetan sarturik dagoen arima batek izan ditzakeen erremedioak. Orduan hasten da bizi izaten eta janarituz doa hauen bidez eta gogarte onen bidez, handi egina dagoen arte; hauxe da niri harira datorkidana,
|
beste
horrek ez baitu garrantzi handirik.
|
|
4 Aita Medinarenak, askoz ere gehiago bada ere, ez izan beldurrik nahasiko nauenik; alderantziz, barre eragin dit; gehiago sentituko nuke frai Domingoren hitz erdi bat;
|
beste
horrek ez dit ezer zor ezta ez dit axola halako begirunerik niri ez izateak. Bera ez dago sarturik monasterio hauen kontuetan eta ez daki zer dagoen, ezta ezin daiteke konpara frai Domingok dien maitasunarekin, bere gauza bezala maitatu eta eutsi baitie, egiaz.
|
|
7 Hala ere, nik berorri esan nion bezala esan zidan, frai Anjeli buruzkoa esan nahi dut,
|
beste
horri ez baitzion garrantzirik eman, bere burua hortik aske ikusten duela-eta?; parte eman niezaiola nuntzioari, nagusi gorena bera baita. Zenbat eta gehiago pentsatzen dudan berorren aitatasunak jeneralari idatzi eta ahal dituen konplimenduak egin behar lizkiokeela, hobeki iruditzen zait, eta ez dut uste inori gaizki irudituko zaionik.
|
|
6 Orain
|
beste
horrekin ez haserretzea dagokigu; ez dadila ezertaz konturatu, baizik eta ikus dezala, zenbaitetan, bere atzerapenagatik egiten duela aitortza beste horrekin, eta berorren aitatasunak esan diezadala egin dezala hark esaten diona, berorren aitatasunak esango balio bezala, arima merezimenduekin ibil dadin; nik diotsot, oso handiak direla emakume honek dituen desirak eta Jainkoagatik zer edo zer egi...
|
|
Hau gauza ziurra da, letratu onengandik jakin baitut; izan ere, gurasoak eta aitona amonak derrigorrezko oinordekoak dira, eta haien faltan, monasterioa izango litzateke. Hari dotea ematera bai behartuak daude, eta,
|
beste
hori ez badakite, Jainkoa goretsiko dute beraiekin konponbidea bilatu nahi dutelako. Gutxienez, ordaintzeko jarria zuten bermearen arabera ematen badute, gauza handia izango litzateke.
|
2017
|
|
Noski, haiek normaltasunez hartzen dute: Hau arropa garbitzeko da,
|
beste
hori ez dakit zertarako; baina zuk ez dakizu», esan du.Adibidez, ardiari ilea kentzen zaionetik artilea galtzerdi bihurtzerainoko prozesu osoa ikasi liteke, eta bordetako bizimodua nolakoa zen ere, besteak beste.Argazkietako jantziakAurten, jantzien aferari heldu diote bereziki. Zaraitzun bada Zuri beltzean deitutako elkarte bat, eta hark lan handia egin zuen bere garaian herriko argazki zaharrak biltzen.
|
2020
|
|
Hala uste du Diazek: «Guztia ukitzeko ohitura dute, eta une oro esan behar zaie hori edo
|
beste
hori ez ukitzeko, ahaztu egiten zaielako».
|
2021
|
|
Izenburuek iradokitzen dutenez, hori da pertsonaia nagusia liburua osatzen duten hamazazpi komiki pusketan. Baina,
|
beste
hori ez da erdigunean jaio, periferiakoak baitira erakusten diren errealitateak, ertzetatik dihardute, bi aldiz dira subalterno. Guztiak dira ezberdinak, gainera, kontakizun bakoitzak, ahots bakoitzak bere istorioa eta kolorea du; zenbat artista, hainbat errealitate eta aurpegi aurkituko ditu irakurleak.
|
|
Medikuak monitorea itzali du. Eskuko tresna bere lekuan utzi, eta xukadera batekin lehortu dit sabela;
|
beste
hori ez ukitzeko ez du batere arretarik jartzen, Jonanerekin berriketan. Eskutik heltzekotan egon naiz.
|
2022
|
|
Aurreko puntuan bezala, oso ondo iruditzen zaigu guzti guztiek bere iritzi apala ematea abortuari, sexu bereko pertsonen arteko ezkontzari eta nahi duten guztiari buruz, baita ere kalera ateratzea manifetara; baina ez hitz egitea bataiatu guztien izenean (izendatuak zarete, inork ez zaituzte bozkatu), ezta ere tonu mehatxagarrian: «Ezabatu legea, ez zaigulako gustatzen; aldatu
|
beste
hori ez gaudelako ados... edo...». Edo zer?
|
|
Berak erabaki dezala zer egin nahi duen? Galdeketa hau egingo nuke,
|
beste
hori ez...
|
2023
|
|
Eta
|
beste
hori ez dator jainkoengandik. Eta beste hori zurea da:
|