Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 60

2001
‎beste usain batzuk, beste kolore bat. Beste presentzia bat. Eta batez ere, sukaldaritza beste dimentsio batean kokatzea bilatzen du.
2008
‎Ez da komeni beste pertsona batzuekin kutxazain bat erabiltzea, nahiz eta kaltegarriak edo haurrak izan, adingabeek egindako lapurretak gertatu baitira. Besteren presentzia saihestu ezin bada, funtsezkoa da inork ez ikustea sarbide pertsonaleko kodea (PINa), lau digituko kodea, banku guztiek gomendatuta erabiltzaileak memorizatu behar duena. Zenbakia zorroko paper batean idatzita eramatea etxeko helbidea giltzatokian jartzearen parekoa da:
2011
‎Ia bata bestearen gainera etorri arte, ez dute elkar ikusten. Ikaratu egiten dira bata bestearen presentziaz ohartzean (biek ohe jantziarekin).
‎risotto gozo bat ilarrekin eta babekin. Arroz bolatxo gisa aurkezten da, eta azenario saltsarekin batera, beste presentzia bat du eta dastatzera gonbidatzen du, baita espagetiak porruekin errezeta ere, asteko menua berritzeko beste ideia bat baitira. Ideien eta errezeta proposamenen zerrenda horren bidez, ia beteta daude asteko lehen platerak.
2012
‎Badaki hitzaren bidez berdintzen dela, berdintzekotan, bi pertsonen arteko distantzia. Baina bera isilik gelditzen da beti, jakinda ere horrek handitu egingo duela bestearen presentzia. Besteak nola jokatzen duen da giltza.
‎Galderari galdera eta susmoari susmo hasten da. Eta pisua egiten zaio, gero eta pisuagoa, bestearen presentzia. Txikitzen ari dela iruditzen zaio, eta presentzia galtzen; bestearen pisua, aldiz, handitu egiten da eta astundu.
2013
‎Aitak begiak zabaldu zituen, eta eskua buru gainetik kendu zidan. Beltzarana pasilloan barrena desagertu zen (handik zetozen beste presentziaren bat gutxienez iragartzen zuten soinuak). Kleori begiratu nion, eta niri begira zegoen, itzartu berriaren begi handitu eta zuzenez.
‎Denbora horretan, lur sendo baten jabe jada?, ez zitzaizkion ez besteen presentzia ez inguruarekiko bizikidetza hain problematikoak gertatu, haien begiradei aurre egiteko modua ere aurkitu baitzuen, antza, halaxe adierazi zion Facundori idatzitako gutunetako batean:
‎Argi erakutsi zigun norberak bere bidea egiten duela, baina oso ondo zegoela bidea elkarri lagunduz eta elkarrekin egitea. Bakardadean ibiltzen ikasi behar genuela, kontuan hartuta bestearen presentzia oso atsegina dela.Hau da, bikote harreman batean, besteari entzuten, laguntzen, zaintzen ikasten dugu, aldi berean bestearengandik, laguntza eta zaintza jasotzen ikasten dugu, ahaztu gabe norberak bere bidea duela eta ez ditugula espazio guztiak konpartitu behar. Hau da, pertsona batekin harreman bat eraikitzeko, pertsona bat maitatzeko ez dela derrigorrezkoa denbora osoa konpartitzea berarekin, aisialdiko ordu guztiak berarekin pasatzea, zaletasun berdinak edukitzea, ez eta alor guztietan ados egotea.Gurasoengandik jasotako eredu fusionala, non bikote izatea mundu bakar bat eraikitzea suposatzen zuen, gaur egun bikote askorentzat ez du eredu bezala balio, eta askotan ereduak ez edukitzea beldurra ematen digu, euskarririk gabe geratzen garelako.
‎Denbora horretan –lur sendo baten jabe jada–, ez zitzaizkion ez besteen presentzia ez inguruarekiko bizikidetza hain problematikoak gertatu, haien begiradei aurre egiteko modua ere aurkitu baitzuen, antza... halaxe adierazi zion Facundori idatzitako gutunetako batean: "... Begirada horiek, lehen, konplexua sortzen zidatean, baina orain, alde batetik, gutxiago begiratzen didatela iruditzen zaidak, eta, bestetik, mina eragiten didaten begiradak sentitu orduko argi bat pizten zaidak burmuinetan:
2014
‎Behaketa eta imitazioaz gain, adimena edo adimen gaitasuna, ezinbestean, munduarekiko hartu emanari esker garatzen da; garapen horretan, norbanakoa eta ingurukoekiko harremana (subjektuartekotasuna) erabat lotuta daude, bateragarriak dira. Bestearen presentzia eta errealitatea uste baino hurbilago daude, eta gure jarreraren parte eraikitzailea dira.
‎Baikorra da Tuterako Argia ikastolako Anika Lujan zuzendaria ere: «Euskararen egoera hobetzeko ematen diren pauso guztiak ongi etortzen dira, eta uste dugu Erriberan euskarak beste presentzia bat izaten lagundu ahal duela legearen aldaketa honek». Urtebete igaro da Tuteran Nafarroa Oinez festa antolatu zutenetik, eta, lortutako dirua lagungarria izan bazaie ere, larria da ikastolaren egoera.
‎Ordu neurtezinak xahutzen ditugu tabernetan, bakarrik bata bestearen presentzian mozolotuta, inor gutxirekin hizketan. Kafe Antzokian horrelakorik jazotzea posible da Y lagun dudalako, harrigarria da nolako erabateko bakean uzten zaituzten diskoteketako putreek gizon batekin bikotean zoazenean, oraindik erakartzen ditu usteltze bidean dagoen zure haragiaren usainak, haiek probokatzeko besterik egiten ez duzun ipurdi mugimenduak, ondratua bazina eta arazoetan sartu nahi ez bazenu jantziko ez zenukeen gonaren laburrak, egiatan hurbildu nahiko lukete, onespenik gabe hitzez oldartu, begiradarekin bortxatu, zure alboan dagoen pasabide apur bat estua baina pertsona bat lasai asko igarotzeko bezain zabala zeharkatzeko aitzakian beraien atzapar likatsua zure gerriari inposatu eta erantzutera atrebituko bazina frigida eta putaren artean dauden irain maila guztiak ahotan hartu, baina indartsuagoa da zurekin dagoen alfaren jabetza aldarrikapen ulua, bularra ukabilekin kolpatze errepikatua, zure gona laburraren ezkerreko aldea ferekatzen ari den eskua.
2015
‎Nire aurretik ere egon ziren beste batzuk, baina igual euren garaian ez zituzten hain ondo hartu. Nire sasoian diskurtso feministak beste presentzia bat dauka, eta horri esker hobeto ulertu da egin dudana.
‎Gero moldatzen diogu letra musikari. Eta disko honetan ahotsak beste presentzia bat hartu du, izan kantatzeko moduagatik, edo bolumenagatik.
‎Faroa mugiezina bihurtu zen, eta lehor ertza finkoa. Eguzkiak gero eta beroago jotzen zuen, eta bazirudien denak elkarrengana hurbildu eta bata bestearen presentzia antzematen ari zirela, ordura arte ia ahaztua. Macalisterren kanabera pikoan sartu zen itsasoan.
‎Faktore horietako bakoitza izan daiteke berezkoa (naturala) edo erreflexua (induzitua). Berezkoa/ induzitua hitzek zentzu oso zehatza dute eta ikaskuntza bataren ala bestearen presentzia baldintzatu eta determinatzen duten aspektuetako bat dira. Berezko ikaskuntzan gizartea edo ingurunea da eragile gertatzen dena, indibiduoak, ingurune horren aurrean erreakzionatu eta berorretara moldatzearen ondorio diren hizkuntz erabilera, ezagutza eta motibazioa hartzen dituelarik.
‎" gu, Euskal Herria (sortze eta atontze jarduera)" eta" gu, Euskal Herria (ren ordezkari eledunak)". Biak dira unibertsala atzemateko bideak, baina lehendabizikoan artikulazio gehiagorako atea zabalik uzten da, beste presentzia batzuk ere ager daitezen, haiekin intersekzioak egin eta interkonexioak lortze aldera. Bigarrenean, aldiz, unibertsaltasuna lortzeko lehia bozaren monopolioa eskuratuz irabazi nahi da, ez aniztasuna artikulatuz, hura isilaraziz eta desplazatuz baizik.228
‎Iruñean suertatzen naizenero, Ezkabamendia ikusten dut hiriko iparraldearen gainean planeatzen; orduan, Forte abandonatuak, eguneroko ohiko gauzek duten ikusezintasunaz babesturik, auzo berriak eta zaharrak zaintzen dituela ohartzean, etxekotasuna eta ondoeza nahasten dira. Gogoan korapilatzen zaizkit alde batetik ustez inoiz aldatzen ez diren presentziek ematen diguten segurtasun sena eta bestetik presentzia horiek nahitaez aldatuz joan direlako konturatzearen egonezina. Horrelakoa baita Ezkabamendiko zauri luzea, isila eta isilarazia.
2016
‎65 urteurrena iritsi zenean, Berbaro, Gerediaga eta Kriskitiña hasi ginen bonbardaketa hori gogora ekartzen, bizi zirenak omentzen… Aurretik ez Udalak ez beste inork ez zuen ezer egin. Apurka apurka, horrek beste presentzia bat hartu du, baina kostata.
2017
‎Ez dudalako ezer sentitzen bulkada bakoitzaren ostean. Lapurrez beteriko hutsunea delako nire gorputza, soilik besteen presentziaz, besteen hutsuneekin neutralizatzeko gai naizena. Malkoak ateratzen ez dizkidaten orgasmo bakarrak besteek eragindakoak direlako, besteen miseriek eragindakoak hain zuzen.
‎Nigana etortzen ikusten dudan emakume hori, kaletik doan gizon hori, nire leihotik kantatzen aditzen dudan eskale hori niretzat objektuak dira, hori ez da zalantzazkoa. Egia da, beraz, niretzat Bestearen presentziaren moduetako bat gutxienez objektutasuna2 dela. Baina, ikusi dugunez, 3 objektutasunezko erlazio hori baldin bada Bestearen funtsezko erlazioa nirekin, Bestearen existentzia hipotesi hutsean gelditzen da.
‎Bestela esateko, berak ez du balio nik nitaz dituzkedan ezagutzen kontzeptu erregulatzaile edo eratzaile gisa. Bestearen presentziak ez du, beraz, ni objektua ‘agerrarazten’: atzematen dudan bakarra zera da, nigandik inoranzko ihesa.
‎Ohar horiek urrunago eramango gaituzte. Zera, Bestearen presentzia munduan ezin ondoriozta daiteke analitikoki Beste subjektuaren niganako presentziatik, jatorrizko presentzia hori transzendentea baita, hau da, munduaz haragoko izatea. Uste nuen Bestea presente zegoela gelan, baina nahastuta nengoen:
‎Ordea, begiratzen didatenak begiratzen ditudan unetik, hots, beste kontzientziak, isolatu egiten dira askotasunean. Bestalde, begiradaren esperientzia konkretutik aldenduz, hutsetik pentsatzen saiatzen baldin banaiz giza presentziaren berdintasun infinituan, eta hori batzen inoiz objektu ez den subjektu infinituaren kontzeptuaren arabera, nozio formal soila ateratzen dut, Bestearen presentziari buruzko esperientzia mistikoen segida infinitu bati dagokiona: Jainkoaren nozioa, subjektu nonahiko eta infinitu gisa, zeinarentzat ni existitzen naizen.
‎Jainkoaren nozioa, subjektu nonahiko eta infinitu gisa, zeinarentzat ni existitzen naizen. Baina bi objektibatze horiek, hots, konkretua eta zenbatzailea zein abstraktua eta bateratzailea, batak zein besteak bizitutako errealitatea falta du, alegia, Bestearen presentzia zenbaki aurrekoa.
‎Baina ez dugu zenbatzen begirada. Mintzo garen bitartean, garatu nahi ditugun ideiei bakarrik arretatsu, Bestearen presentzia ez da nabarmentzen. Okerra litzateke hori bateratzea, esaterako, ‘gela’ edo ‘auditorio’ izenen pean, ez baitugu izate konkretu eta bereizi baten kontzientziarik kontzientzia kolektiboa lukeenik.
‎Nire Bestearentzako izateak, nire kontzientzia ere izatera sortzen den bezalaxe, gertakari absolutu baten tankera dauka. Eta gertakari hori aldi berean denez historiaren zabaltzea17 Bestearentzako presentzia gisa zabaltzen baitut nik nire denboraeta historia ororen baldintza, historiaz aurreko18 historiaren zabaltzea esango diogu. Eta horrela ulertuko dugu hemen, alegia, aldiberekotasunaren historiaz aurreko denboraren zabaltze bat bezala.
‎Beste subjektuaren niganako presentzia horren ildotik, eta aitortzen dudan nire objektutasun horretan eta horrengatik, Bestearen objektibatzea har dezakegu Bestearekiko nire erlazioaren bigarren unetzat. Bestearen presentzia nire muga ez agerikoaz harago, izan ere, eragile izan daiteke nire burua berriro ipseitate aske modura hartzeko. Nire burua Beste modura ukatzen dudanez, eta lehen lehenik Bestea agertzen denez, Bestea Beste modura bakarrik ager daiteke, alegia, nire mugaz haragoko subjektu modura, alegia, mugatzen nauen zera horren modura.
‎Eta ezin ditudanez bi ezeztapenak aldi berean gauzatu, ezeztapen berriak, oinarrian beste ezeztapena duen arren, ezkutatu egiten du lehengoa: Bestea presentzia degradatu gisa agertzen zait. Bestea eta ni, azken batean, bata bestearen existentziaren erantzuleak gara, baina hori gertatzen da bi ezeztapenen bitartez non ezin baitut bata jaso, une berean bestea ezkutatzen ez badu.
‎Horrela, Bestearen presentzia subjektuen kuasi osotasun bat bezala bizi dut nire Bestearentzako objektu izatean eta, osotasun hori atzeko planoan dagoela, zehazkiago nabari dezaket subjektu konkretu baten presentzia, nahiz eta zehaztu ezin izan, horratik, Beste hori den. Objektutasunaren aurrean hartzen dudan defentsazko jarrerak Bestea nire aurrean agerraraziko du halako eta horrelako objektu gisa.
‎" Ordura arte, puf, kanape, sofa, diban eta abar nire inguruan zeuden jarrita, borobilean. Salako erdigunea orain mugitu egin da". 73 Horregatik, bere baitarakoak Bestearen presentzia bere erdigunearen alteraziotzat hartzen du lehenik: " Nire unibertsoko objektuen artean, unibertso hori desintegratzera datorren elementu bat agertzeari, horri esaten diot gizaki baten agertzea nire unibertsoan". 74
‎Besteak eratzen nauenez berarekiko sei metrora, bera niri distantziarik gabe egiten zait presente. Horrela, gauzekiko eta Bestearekiko nire distantziaren esperientzian bertan, Bestearen presentzia distantziarik gabea bizi dut.
‎Norberak igarriko du, deskripzio abstraktu horretan, Bestearen begiradaren presentzia bat bateko eta kiskalgarri hori sarritan lotsaz bete duena. Bestela esateko, nire burua begiratutzat hartzen dudanean, nigan Bestearen presentzia munduartekoa gertatzen da. Besteak ez dit begiratzen nire munduaren ‘barruan’ dagoelako, baizik eta mundurantz eta niganantz bere transzendentzia osoarekin datorrelako, eta ez duelako nigandik ez inongo distantziak bereizten, ez munduko inongo objektuk, erreal zein ideal, ez munduko inongo gorputzek, ezpada bere Bestetasunak.
‎Beharrezkoa badakigu jada zentzutasunak argudio solipsistari beti oposatu izan dizkion aurkakotasun apurtezin horiek azaltzen hasteko. Aurkakotasun horien oinarria da, hain zuzen, Bestea presentzia konkretu eta ziur gisa ematen zaidala ezin dudana inola ere nigandik ondorioztatu eta ezin dena inola ere zalantzatan ipini eta ezta bihurtu ere erredukzio fenomenologikoaren zein beste ‘e noxnj’ baten objektu.
‎Baldintza horiekin, zalantzarik gabe, bestetasunaren kontzeptua forma hutsa balitz bezala finka daiteke eta erabili objektibotasunaren sendotze modura nirea den munduarentzat. Alabaina, bere begirada begiratzailean, Bestearen presentziak nekez lagun dezake mundua sendotzen; alderantziz, mundukoa izateari uzten dio, niri munduak ihes egitea baitakar. Niri munduak ihes egiteak, ihesa erlatiboa denean eta objektu Besterantz gertatzen denean, objektibotasuna indartzen du; baina niri munduak ez ezik neuk ere ihes egiteak, ihesa absolutua denean eta nirea ez den askatasun baterantz gertatzen denean, nire ezagutzaren disoluzioa ekartzen du:
‎Alabaina, Sartrerentzat, arestian esan bezala, Bestearekiko menpekotasunak ez du eskatzen Bestearen presentzia fisikoa. Alegia, presentzia ez da ezinbesteko baldintza kontzientzia batean begirada gertatzeko eta, beraz, absentziak ez du bestetasuna baliogabetzen.
‎Beldurtuta. Ez atzera ez aurrera gelditu ziren bestearen presentzia erraldoia nabarituz. Bestea.
2018
‎Norberaren jokabidea besteen presentzian
‎Zenbateraino eragiten digu besteen presentzia soilak gure jokabidean. Eta begiratzen digutenek?
‎Xuanek atsegin du bi pertsona halako espazio batean daudenean bien artean sortzen den tentsioa. Nola ez dioten elkarri zuzenean begiratzen nahitaez bestearen presentzia sentitu arren. Gizona telefonoko jokoren batean hasi da.
2019
‎Hain zuzen, gehienetan bizitza sozialera jotzen du laguntza bila: irten egiten da, bisitan joan, gonbidatuak etxean hartzeari izugarrizko garrantzia eman. Dalloway andreak bezala?; ezkontza guztietara, hileta guztietara joaten da; existentzia propiorik ez duenez, besteren presentzietatik elikatzen da; pinpirina zena atso kontakatilu bihurtzen da: begira ibiltzen da, berriketan; inguruan kritikak eta aholkuak partituz konpentsatzen du ezer ez egitea.
‎–ezin definituzko moduan, baina irmo, sendo, hala nola haren arima bera gorputzari?. Hipotesi dualista onartzen badugu, gorputza faktikotasun hutsa da arimarentzat; hala, ezkontzan, bakoitzak egitate kontingentearen zama saihetsezina du bestearentzat; bestea presentzia absurdo eta hautatu gabea den aldetik onartu eta maitatu behar litzateke, existentziaren baldintza ezinbestekoa eta existentziaren gai bera den aldetik. Onartu eta maitatu:
‎horrela deitzen dio Valéryk. Ninfen eta laminen ordez, mundu kristauak beste presentzia batzuk ekarri ditu ez hain haragizkoak, baina etxeek, paisaiek, hiriek eta gizakiek berek oraindik ere segitzen dute feminitate atzemangaitz batez beterik.
‎Batera zein bestera, bakarrik segitzen du gizonak; bakarrik dago harri bat ukitzen duenean, fruitu bat jaten duenean. Bestearen presentzia izateko, besteak bere buruarentzat presente egon behar du: hau da, egiazko bestetasuna nire kontzientziatik bereiziriko kontzientzia bat da, nirearen berdin berdina.
‎Ordurako, Nekanek bazekien ez zegoela maiteminduta, ez zela inoiz mutil hartaz maiteminduko. Laster ohartu zen Nikok ez zuela zerikusirik Anttonekin; ez zeukala bestearen nortasuna, bestearen presentzia, bestearen magia, bestearen artea. Bi mutilak erabat ezberdinak ziren.
‎Dunak bere itzala zabaldu aurretik, ordea, beste presentzia batek inguratu du nesken oihal etxola, gaua haran batez jabetzen den irmotasun isilarekin. Zaldiek ere ez dute zirkinik egin urrats batzuetara eduki arte.
‎Arrastiri biguna zen, arratseko hotza ez zen nabaritzen, ia. Elkarren ondoan, ukalondoak eskudelean emanda, Maria Sara eta Raimundo Silva begira zeuden, isilik, bakoitza bestearen presentziaren jabe, bataren besoak bestearen besoa sentitzen zuela, baita, emeki emeki, odolaren epela ere. Raimundo Silvaren bihotzak indarrez egiten zuen taupa, belarrietan sentitzen zuen taupaden danbada, Maria Sararenak goitik behera inarrosi nahi zuela zirudien.
2020
‎Bilaketak itzultzen zituen irudi gehienak ez ziren hotel gelan Abasolorekin sexu sesioak ospatzen zituen tipoarenak, harekin hazpegiren bat partekatzen zuten europar ekialdeko pertsona ezezagunenak baizik. Maitaleak, antza, ez zeukan Abasolok bezain beste presentzia Interneten. Arretaz behatu behar izan zituzten argazki haiek maitale misteriotsuarena zen baten bat aurkitu arte.
2021
‎Ateak itxi eta irekitzen ibili diren sagardotegiek %25ean lan egin dute aurreko urteekin alderatuta. Eserita kontsumitu beharra izan da sagardoa eta ondorioz," botilari edo produktuari beste presentzia bat emateko" aukera izan dela nabarmendu du Mitxelenak. " Benetan eskertu nahi genuke bezeroaren erantzuna".
‎Ezin nuen gorputz adarrik mugitu, nahiz eta, harrigarria bada ere, ez nuen konortea galdu. Itzalak sumatzen nituen nire ikusmen eremuaren mugetan, beste presentzia batzuk, banekien han ez zeudela, baina oso zaurgarri sentitzen nintzen mugitu ezinik, eta, bestalde, une haietan itzal haiek oso mehatxagarriak iruditzen zitzaizkidan... Iraganarekin zintzoa izan behar badut, izugarriak ziren.
‎Subjektu edo norbanako gisa garatzeko, baina, ez da nahikoa egoera jakin baten baitan helmugak finkatu, hautuak egin eta ekitea. Horrez gain, jabearen eta esklaboaren dialektika hegeliarra bere eginez, ezinbestekotzat jotzen du bestearen presentzia ere. Izan ere, bere baitatik haragoko ex sistentzian, bestearengan proiektatzen du subjektuak bere burua.
‎Kontrara, asperdurari ihes egiteko ihesbide ‘hutsalak’ topatzen ditu: besteen presentziatik elikatzen den ‘atso kontakatilua’ bihurtu, joste lanak, akuarela, musika, literatura, karta joko eta bestelako denbora pasak, mistizismoan murgildu... Funtsik gabeko okupaziotzat jotzen ditu Beauvoirrek, transzenditu eta zentzua emateko ez baitira aski.
2022
‎Horrez gain, udarako saio asko hartzen ari naiz, eta era berean, ate joka dugun beste txapelketa horri begira ere bai. Txapelketa Nagusiko zozketa egin genuenetik, beste presentzia bat hartu du horrek nire bizitzan. Berriro ere Txapelketarako indarrak pilatu beharrean sumatzen dut nire burua.
‎Batera zein bestera, bakarrik segitzen du gizonak; bakarrik dago harri bat ukitzen duenean, fruitu bat jaten duenean. Bestearen presentzia izateko, besteak bere buruarentzat presente egon behar du: hau da, egiazko bestetasuna nire kontzientziatik bereiziriko kontzientzia bat da, nirearen berdin berdina.
2023
‎Umorezko prozesua testuinguru sozial batean gertatzen da nagusiki. Barrea naturaren eta kulturaren artean kokatzen den eraikuntza sozial bat da, besteen presentzia eskatzen duena. Umorea eraikuntza sozial bat da.
‎Pertsonatik pertsonara eta kulturatik kulturara aldatu egiten da umore zentzua. Sozialki eraikia den komunikaziorako bide bat da barrea, besteen presentzia eskatzen duena (Bell, 2007). Alde horretatik, umorea eraikuntza sozial bat da eta gizartearen oinarrizko balio eta sentimenduak islatzen ditu.
‎Kremazko izozkiak, sorbeteak… Kategoriak desberdinak dira osagaien eta proportzioaren arabera. Batzuen edo besteen presentzia handiagoak haien ezaugarriak eta balio komertziala baldintzatzen ditu. Eta nutrizio profilean ere badu eragina.
‎Hor ibili da, gizajoa, oharra zigarroaren ostean eta zigarroa oharraren ostean, batak bestearen presentzia eskatuko balio bezala. Eskua bekokian jarri eta besoa luzatuz agurtu da azkenerako, gauean elkar ikusiko dugula esanda.
‎loaren bilaketa obsesiboan huts egin eta gero, egunaren etorrerarekin ere orduak eldarnioz eta amesgaiztoz betetzen dira, zakur amorratuz hala nahi izatera: lo faltak egunez ere izaten baitu eraginik, eta insomnioduna haserrekor dabil eta bestekada bihurtzen zaio besteen presentzia; arazoei neurria nekez harturik, norbera oharkabean sumintzen da eta begi zuloetan ez ezik aurpegiera osoan ere antzematen zaio lo eza: aurpegiera otsoan.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
Bestearen 16 (0,11)
beste 13 (0,09)
bestearen 13 (0,09)
besteen 10 (0,07)
Bestea 2 (0,01)
Beste 1 (0,01)
Bestearentzako 1 (0,01)
Besteren 1 (0,01)
bestea 1 (0,01)
besteren 1 (0,01)
bestetik 1 (0,01)
Argitaratzailea
Jakin liburuak 18 (0,12)
ELKAR 16 (0,11)
Booktegi 4 (0,03)
Consumer 3 (0,02)
Alberdania 3 (0,02)
Pamiela 3 (0,02)
LANEKI 2 (0,01)
Bertsolari aldizkaria 2 (0,01)
Berria 1 (0,01)
Argia 1 (0,01)
Goenkale 1 (0,01)
Guaixe 1 (0,01)
Noaua 1 (0,01)
Susa 1 (0,01)
Bat Soziolinguistika Aldizkaria 1 (0,01)
Anboto 1 (0,01)
Urola kostako GUKA 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia