2000
|
|
Nor izan liteke bermatzaile? Nork berma lezake
|
beste
subjektu bati buruz ari dela, berau,. Wo Es warsoll Ich werden, formulari erantzunez subjektu gisa bere Zera ra etorri (advenire) dela?
|
2001
|
|
" Noumenorum non datur scientia". Zeren, orduan, alde batetik gauzak eta
|
bestetik
subjektua egongo bailirateke erabat bereizita eta, ondorioz, bailitzateke argitu nola lortzen dugun subjektuaren eta gauza horien arteko harremana sortzea.
|
|
Subjektuaren alderdi praktikoa ere bere higikortasunak argituko digu, orain
|
beste
subjektuekin harremanean. Inperatiboak esaten du subjektuak bere ekimenaren erregelak orokortuz jokatu behar duela.
|
2002
|
|
Beraz, kontsumitzaileak ebazpen eskubide hori erabiltzen badu, saltzaileak ezartzen duen edozein zehapen edo zigor erabat debekatuta dago, eskubide hori zazpi eguneko epean gauzatzen bada. Atzera egiteko eskubidea erabiltzeak beti ekarriko du saltzailearekin ondasuna edo zerbitzua eskuratzeko hitzartu den finantzazio kontratua suntsiaraztea, nahiz eta ez duen eraginik izango saltzailearekin zerikusirik ez duten
|
beste
subjektu batzuekin adostutako finantziazio kontratuetan. Objektua itzultzeak ordaindu den prezioa itzultzea ekarriko du.
|
2003
|
|
Beste bat, berriz, exekuzio kriminaleko formen dibertsifikazioa. Orain ere espetxeratzea da zigorren oinarri, baina, Espainiako 1995eko erreformaren ondorioz zehazki, beste hainbat zigor osagarri erantsi dituzte kode kriminaletan, sarri libertatez gabetzea baino okerragoak direnak gainera, edota
|
beste
subjektu sozial batzuk kriminalizatzen dituztenak. Zigor horietako hainbat, besterik gabe, Estatu Batuetako eta Europako Iparraldeko herrialde batzuetako «lege eta ordena» inportatua dira:
|
|
Batzuk bi gizaki edo gehiagoren artean sortzen dira, eta gizakiok elkarrekiko betebeharrak hartzen dituzte euren borondatez. Eta beste betebehar batzuk, aldiz, subjektu baten adostasunarekin bakarrik sortzen dira, eta, adostasun horren ondorioz,
|
beste
subjektu batzuk betebeharpean jartzen dira, nahiz eta subjektu horiek harekin inolako harremanik izan ez.
|
|
1 Oinordetzen hurrenkera finkatzeko, kontuan hartu da gizartearen egoera belaunaldiz belaunaldi iraunarazi eta eskualdatzeko beharra. Hori lortzeko, nahitaezkoa da hildakoen ordez
|
beste
subjektu batzuk haien oinordeko izendatzea; horrela, subjektu horiei eskualdatuko zaizkie oinordekoek eskuratu ahal dituzten eskubide, kargu, harreman eta betebehar guztiak.
|
2004
|
|
Errekonbentzioa erantzunaren ostean proposatuko da, eta 399 artikuluan demandarentzat xedatutako horretara moldatuko da. Errekonbentzioak argi eta garbi adierazi behar du eskatutako babes judizial zehatza, auzi jartzaileari eta kasuan kasuko
|
beste
subjektuei dagokienez. Ezin izango da ulertu demandatuak bere idazkian errekonbentzioa jarri duela, baldin eta demandatuak idazki hori amaitu badu, demanda nagusiaren uziari edo uziei buruzko absoluzioa eskatuz.
|
|
Alderdi exekutatuak ordainduko ditu betearazpen prozesuari begira aurreko lerrokadan jaso ez diren kostuak, hori esanbidez agindu beharrik gabe; halere, kostuok likidatu arte, alderdi betearazleak ordaindu ditu prozesuak aurrera egin ahala sortutako gastuak eta kostuak. Zernahi gisaz, alderdi exekutatuak edo
|
beste
subjektu batzuek hala eskatuta zein jardunak gastu eta kostuak sortu eta horiek ordaindu dituzte kasuan kasuko jarduna eskatu dutenek.
|
|
Gaur egun, 47 ornodun inbaditzaile identifikatu dira Espainian; aldiz, flora eta ornogabe kopurua boskoiztu egin da. Gure jatorrizko izakiek atzerritarrei men egiteko duten arrazoiak ez du zerikusirik berez ahulagoak izatearekin, baizik eta aurretik ez zuten eboluzionatu
|
beste
subjektu batzuekin, eta, beraz, biologikoki babesik gabe daude. Sarraila sailkapen horretako adibiderik deigarriena karramarro gorri amerikarra da, 1930 inguruan herrialdeko ibaietan ibiltzeari ekin baitzion.
|
|
Gure ustezko pentsalari handiek, inolako eskubiderik gabe, Ro rt y ren ustez, beste hilkorren gainetik jarri dute berenburua, izaki sasi jainkotiarrak bailiran, itxuraren mintza gu rutzatzeko gai diren bakarrak balira bezala, artalde osoari egiaren, ezkutukoaren, esentziaren bazter liluragarriakerakusteko teoria edologosbati esker. Halere, Filosofia Txikiaren proiektua gauzatzen bada, kulturaren
|
beste
subjektuei lezioa emateko filosofia handinahikoak bukatu egingo dira. ‘Filosofia’ diskurtso mota bat designatzeko terminoa baita, soilik hori, dio Rortyk.
|
|
Baina gure ustez oker zegoen Wittgenstein baieztatzen zuenean ni filosofikoa (subjektu metafisikoa) ez dela munduaren parte bat, munduaren muga baizik. Subjektu metafisikoa munduaren mugan jartzen saia daiteke, munduaren mugak eta zimentarriak ezagutu nahi dituenez gero, baina mundutik atera gabe (ezintasun fisiko eta ontologikoagatik), munduaren parte baita, parte eratzaile eta ezagutzailea,
|
beste
subjektu filosofiko guztiak bezala. Puntu honetan datzake, gure ustez, solipsismoaren makurrik handiena, Wittgensteinen etikaren ezaugarrikera errotik baldintzatzen eta mugatzen duena.
|
|
" Mundua neure mundua dela honetan erakusten da, hizkuntzaren (nik endelegatzen dudan hizkuntza bakarraren) mugek neure munduaren mugak adierazten dituztela, alegia" (Ibid., 5.62). Alta, mundua neure mundua bada, haren parte izan behar dut halabeharrez,
|
beste
subjektu guztiek ere haren parte izan behar duten bezalaxe. Hiru kontsiderazio egin daitezke puntu honi buruz:
|
|
Objektibitate eta alteritate horri esker munduko beste gizakiak (gizakideak) subjektu (pertsona) bezala ikus ditzaket eta halakotzat (hots, aintzakotzat) har. Munduko beste gizaki guztiak ez ezik, munduko izaki guztiak aintzat har ditzaket; eta aintzat hartu behar dira, pentsamendu ekologiko zahar eta berriak zuzen ikusi duenez. c) Munduaren alteritateak
|
beste
subjektuen (subjektukideen) errealitatea agerrarazten digu, nire mundua besteena ere badela nabarmenduz, beste izakiena ere badelarik. Hartara subjektu/ mundu dialektika ontologikoak ni/ bestea (k) dialektika etikora garamatza.
|
|
Dakusagun, bada, ni/ bestea (k) dialektika etikoa zertan den. Arestian ohartarazi dugunez, subjektua ez dago munduan bakarrik, bakarka,
|
beste
subjektuekin batera dago," gizakia izaki soziala baita eta besteen konpainian bizitzeko sortua", Aristotelesek ongi azpimarratu zuenez. Hemen datza, hain zuzen ere, etikaren oinarri faktikoa.
|
2005
|
|
Quebeceko esperientziatik duela hamar urte jaso genuenok (Ollorak, Monterok, testu honen sinatzaileak...) gutxi azaldu dugu asko aipatzen den kontzeptu hau; hala ere, azken urteotan herrialdean praktikan jarri izan da. Ez da filosofia bat, baina bere sustraiak komunitarismoan sakontzen ditu;' komunitateak subjektu gisa existitzen duela aipatzen da filosofia honetan, ez besterik, eta gizarteetan diren
|
beste
subjektu historiko batzuen aldamenean dagoela (gizabanakoa, herritarra, klasea, generoa edo espeziea)...». Ramon Zallo EHUko irakasleak soberanismoaz otsailaren 2ko El Correon idatzitako artikuluaren hasiera da honakoa.
|
|
Lehenik aipatu nahi dugun aspektua, Humboldten hizkuntzaren inguruko erreflexio antropologiko pedagogiko guztien oinarrietako bat dena," hizkuntzaren izaera sozialarekin" zerikusi zuzena duen bat da. Dagoeneko esan beharra dago hizkuntza ez dela inoiz subjektu bakar bati loturiko zerbait, baizik eta bere izaeraz
|
beste
subjektu bat inplikatzen duen zerbait; alegia, hizkuntzaz hitz egin ere ezin dugu baldin eta bertan gutxienez bi gizabanakok parte hartzen ez badute. Pertsona baten ekintza, halabeharrez, beste pertsona baten ulertze ekintzarekin batera gertatzen da, eta honengatik bi ekintza horiek" indar linguistiko beraren efektu ezberdinak baino ez dira" 96.
|
2006
|
|
Alderdien borondatearen autonomia askeak gauzatuko du, kasu bakoitzean, esklusiba klausularen edukia.
|
Beste
subjektu edo erakunde batekin bestelako babes kontraturik ez izenpetzeko konpromisoa badago, irismen osoa izango du; debekua babeslearen konpetentzia diren enpresei soilik badagokie, berriz, erlatiboa. Bigarren kasuan, ez lehiatzeko klausula (Vidal, 1998:
|
|
Alabaina, publizitate agentzia batek edo sortzaile batek publizitate kanpaina baterako espresuki eginiko publizitate sorkuntzekin batera, aurretik existitzen diren lanak erabil ditzakete publizitaterako, nahiz eta xede horrekin ez diren sortu eta jabego intelektuala sortzailea ez den
|
beste
subjektu batena izan daitekeen. Kasu horietan, ez da nahikoa xedea publizitaterako pentsatua izatea; beharrezkoa da, halaber, asmakuntza jarduera kanpora begira egina egotea.
|
|
Erosketen banaguneak agertzean, mezua egiteko eta antolatzeko unea eta hedapen unea bereizi dira publizitate informazioaren prozesutik, eta une bakoitzari dagozkion lanak subjektu ezberdinek egin ditzakete. Beraz, espazioen planifikazioa eta erosketa egiteko betekizuna agentzia ez den
|
beste
subjektu juridiko bati eman dakioke, esaterako erosketen banagune bati, eta, horregatik, agentziari dagokion publizitate sorkuntzak egiteko jarduera horrek ez du kalterik izan behar.
|
|
Azkenik, gerta daiteke agentziak
|
beste
subjektu batengana jotzea horrek gauza dezan iragarlearen publizitate hedapenerako kontratua; komisio kontratuaren arauen arabera, komisio hartzailearen ordezkapena deritza horri. Dagokigun kasuan erosketen banaguneek hartuko dute agentzien lekua.
|
|
Hala eta guztiz ere, sailkapen hori ez zen erabat osoa, subjektu arras garrantzitsuak uzten zituelako kanpoan, besteak beste, iragarlea eta publizitatearen hartzaile edo kontsumitzaile potentziala. Iragarlearen garrantzia zalantzan jarri gabe, Estatutuak ez zuen garrantzi handiko
|
beste
subjektu bat jaso, hau da, kontsumitzaile potentziala; gaur egun, aldiz, publizitate jardueran elementu pasiboa izan arren, ezin izango litzateke egin publizitatea eta jarduera bera kontuan hartu gabe (Martín, 1972: 56).
|
|
Arau horren interpretaziotik, honako ondorio hau atera daiteke: publizitate komunikazioan sor daitezkeen arazoen erantzule nagusia bera izango dela,
|
beste
subjektuek de facto izan dezaketen erantzukizuna baztertu gabe; adibidez, emakumezkoen irudia gutxiesten duen spot bat hedatzen denean (publizitate debekatua), iragarleaz gain agentziak eta hedabideak ere erantzule izan baitaitezke (Acosta, 1990: 31; Montón, 1989:
|
2007
|
|
|
Beste
subjektu eragile batek eszedentzia aldi berri baterako eskubidea ematen duenean, eszedentzia aldi berriaren hasierak amaitu egingo du, hala denean, aurreko eszedentzia.
|
|
Nazioarteko tratatuak estatuen eta nazioarteko
|
beste
subjektu batzuen (esaterako, nazioarteko erakundeak) artean idatziz egindako hitzarmenak dira. Tratau horiek Nazioarteko Zuzenbideak arautzen ditu.
|
|
Eginbehar juridikoek izaera orokorra dute eta jokabide gisa definitu daitezke, arauek zuzenean eskatzen dituzte; arauek eginbehar horiek betetzea soilik eskatzen dute. Betebeharrek izaera askoz zehatzagoa dute, eta horiek betetzea eskatzeko gai den
|
beste
subjektu batekiko lotura juridiko baten barruan eska daitezkeen jokabideak dira.
|
|
Beraz, horren bitartez pasatzen da informazioa. Baina subjektugisa prentsa bulegoa hartzen badugu, hedabidea da
|
beste
subjektua; eta bateaneta bestean kazetariak daude.
|
2008
|
|
5 Erregistratzaileek datu basea eratuko dute euren elkargoaren bitartez; bertan, sozietateen eta inskribaturiko
|
beste
subjektuen aurkibide orokorra jasoko da, publizitate instrumentala gauzatu ahal izateko. Ulertzen da erregistratzaile bakoitzak bere artxibotik datorren informazioa ematen duela.
|
|
Irizpidea aplikatzeko modukoa denean, zehapena handituko da %15etik %50era arteko ehunekotan. d) Ikuskatze jardunean interesatuak erakutsitako laguntza zintzoa. Laguntza hori Administrazioak ezagutzen ez zituen datuak borondatez ematean datza, zorra gehitzeko edo
|
beste
subjektu pasiboen egoera erregularizatzeko. Irizpide hori aplikatzeko modukoa denean, zehapena gutxituko da %10etik %30era arteko ehunekotan.
|
|
e)
|
Beste
subjektu batek Estatuarentzat interesgarri izan daitekeen jarduera gauzatzeko eskatzen duen mailegua abala dezake. Azken kasu honetan ere, Estatua zordun bilaka daiteke, betebeharpeko nagusiak ez baditu bere betebeharrak behar bezala betetzen.
|
|
Sustantzia da
|
beste
subjektu batez baieztatzen ez dena edo beste subjektu batean ematen ez dena. Aitzitik, baiezta daitekeen guztia substantziari dagokio eta haren inguruan existitzen da.
|
|
Sustantzia da beste subjektu batez baieztatzen ez dena edo
|
beste
subjektu batean ematen ez dena. Aitzitik, baiezta daitekeen guztia substantziari dagokio eta haren inguruan existitzen da.
|
2009
|
|
Ikerketaren azken zati hau burutzeko berriz ere bi faktoreko bariantza analisi bat egin zen. ANOVA?, bat subjektu barruan eta
|
bestea
subjektuen artean, komunikazioaren kalitatea aldagai dependente moduan hartuta.
|
2010
|
|
psikoanalista frantsesak termino hori erabili zuen" bestetasun erradikala" izendatzeko.
|
Bestea
subjektua da, eta era berean, subjektu horrekiko harremana baldintzatzen duen ordena sinbolikoa.
|
|
Hizkuntzak, gainera, beste dimentsio bat du, zein subjektuaren alteritateagatik emana datorren, ze, egiaz, hizkuntza sortzen duen subjektuak
|
beste
subjektuak aurresuposatzen ditu[...] Hizkuntza, beraz, bada ere intersubjektibitatearen espresio152.
|
2011
|
|
Jendarte eremuak anitz eta anizkunak direnez, Ideologia bat izan beharrean, hainbat izan dezakegu, jendarte eremu edo jendarte logika bezainbeste. Eta batean berezkoa eta objektiboa dena,
|
bestean
subjektuek oldez eta asmoz ezarri beharreko irakurketa partziala, interesatua, subjektiboa izaten da.
|
2012
|
|
bultzaturik, euskaldunentzako lekune diskurtsibo eta politiko berri bat sortukodu, «euskal subjektu historiko»tzat har daitekeena. Izan ere, Jimenez de Radarenhistoriaren behar bateratzaileak ez ditu jada euskaldunak zibilizazio eta barbarotasunarteko markari edo muga gisa aurkeztu ahal izango, aurreko historia guztiek eginzuten bezala, baizik eta inperialismo gaztelauaren barnean,
|
beste
subjektu hispaniarguztiekin batera, lekune eta funtzio bat duten barne subjektu gisa.
|
|
Erosketen banaguneak agertzean, mezua egiteko eta antolatzeko unea eta hedapen unea bereizi dira publizitate informazioaren prozesutik, eta une bakoitzari dagozkion lanak subjektu ezberdinek egin ditzakete. Beraz, espazioen planifikazioa eta erosketa egiteko betekizuna agentzia ez den
|
beste
subjektu juridiko bati eman dakioke, esaterako erosketen banagune bati, eta, horregatik, agentziari dagokion publizitate sorkuntzak egiteko jarduera horrek ez du kalterik izan behar.
|
|
Azkenik, gerta daiteke agentziak
|
beste
subjektu batengana jotzea horrek gauza dezan iragarlearen publizitate hedapenerako kontratua; komisio kontratuaren arauen arabera, komisio hartzailearen ordezkapena deritza horri. Dagokigun kasuan erosketen banaguneek hartuko dute agentzien lekua.
|
|
Alabaina, publizitate agentzia batek edo sortzaile batek publizitate kanpaina baterako espresuki eginiko publizitate sorkuntzekin batera, aurretik existitzen diren lanak erabil ditzakete publizitaterako, nahiz eta xede horrekin ez diren sortu eta jabego intelektuala sortzailea ez den
|
beste
subjektu batena izan daitekeen. Kasu horietan, ez da nahikoa xedea publizitaterako pentsatua izatea; beharrezkoa da, halaber, asmakuntza jarduera kanpora begira egina egotea.
|
|
Alderdien borondatearen autonomia askeak gauzatuko du, kasu bakoitzean, esklusiba klausularen edukia.
|
Beste
subjektu edo erakunde batekin bestelako babes kontraturik ez izenpetzeko konpromisoa badago, irismen osoa izango du; debekua babeslearen konpetentzia diren enpresei soilik badagokie, berriz, erlatiboa. Bigarren kasuan, ez lehiatzeko klausula (Vidal, 1998:
|
|
Hala eta guztiz ere, sailkapen hori ez zen erabat osoa, subjektu arras garrantzitsuak uzten zituelako kanpoan, besteak beste, iragarlea eta publizitatearen hartzaile edo kontsumitzaile potentziala. Iragarlearen garrantzia zalantzan jarri gabe, Estatutuak ez zuen garrantzi handiko
|
beste
subjektu bat jaso, hau da, kontsumitzaile potentziala; gaur egun, aldiz, publizitate jardueran elementu pasiboa izan arren, ezin izango litzateke egin publizitatea eta jarduera bera kontuan hartu gabe (Martín, 1972: 56).
|
|
Arau horren interpretaziotik, honako ondorio hau atera daiteke: publizitate komunikazioan sor daitezkeen arazoen erantzule nagusia bera izango dela,
|
beste
subjektuek de facto izan dezaketen erantzukizuna baztertu gabe; adibidez, emakumezkoen irudia gutxiesten duen spot bat hedatzen denean (publizitate debekatua), iragarleaz gain agentziak eta hedabideak ere erantzule izan baitaitezke (Acosta, 1990: 31; Montón, 1989:
|
|
Horien artean aringarri bat dago (zigorraren beherapen garrantzitsua), Ogasun Publikoari eragindako kalte ekonomikoa konpontzeagatik. Erregularizazio kasuetan aplikatuko da, zitazio judiziala jaso eta lehenengo bi hilabeteen barruan, eta zergadunak
|
beste
subjektu erantzuleak identifikatzen laguntzen duen kasuetan. Halaber, ahalmena ematen zaio Zerga Administrazioari zerga bilketako prozedura bat ez geldiarazteko, prozesu penal bat dagoelako.
|
|
Momentu horretan, Badiouk dioenez, norbanakoak, banakotasunak (edo astakirtenkeriak, gauza bera baita) inposatu dituen mugak (norberekeria, norgehiagokeria...) zeharka daitezke. Eta beti, den (eta orain arte izan den) norbanako bera izaten jarraituko badu ere, elkarketaren bidez, norbanakoa
|
beste
subjektu bateko zati eragile bihur daitekeela gaineratzen du; erabaki horri, borondate horri, subjektibazio deritzo.
|
|
Gizabanakoak (oraindik subjektu ez denak) egia politikoaren prozeduran parte hartzeko aukera du; horrela, bere egoismoa, bere lehiakidetasuna, bere finitutasuna gainditzen ditu. Gizabanakoak
|
beste
subjektu batean parte hartzea, beste subjektu batekin bat egitea erabakitzen du (subjektibazioa).
|
|
Gizabanakoak (oraindik subjektu ez denak) egia politikoaren prozeduran parte hartzeko aukera du; horrela, bere egoismoa, bere lehiakidetasuna, bere finitutasuna gainditzen ditu. Gizabanakoak beste subjektu batean parte hartzea,
|
beste
subjektu batekin bat egitea erabakitzen du (subjektibazioa).
|
2014
|
|
Konstituziotik eratorritako Autonomiak ematen dizkion eremuen barruan delako subjektu politikoa eta juridikoa. Beraz, ezin du berdinen arteko harremanik izan
|
beste
subjektu politiko batzuekin, Espainiako Estatuarekin, adibidez. Estatutuak zer dioen ikusi litzateke, gauza batzuetan ahal izango duelako eta beste batzuetan ez.
|
|
Kontaketa guztiak oina hartzen dukazetariak tratu txar emailea epailearen aurrera eramateko behar dituen frogenbilaketan. Bi narrazio horietan bizitako esperientzia, tratu txarrak jasandakopertsonaien kontzientzia bigarren plano batean geratzen da, eta jendartearekikoharremanak
|
beste
subjektu batzuek protagonizatuko dituzte.
|
|
Hortaz, Mendebaldekogizarteetan humanismoak mantentzen eta aldi berean sortzen zituen fikzio etanarratiba nagusiak, esentzia naturalak eta egia absolutuak ez izateaz gain, badirudigero eta desegokiagoak direla zientifikoki, sozialki eta teknologikoki izaten aridiren transformazio eta aldaketak direla-eta. Ikuspuntu posthumanista orokorbatetik gaur egun
|
beste
subjektu, gorputz eta bizimoduei erantzuten dieten jarrera, ikerketa, narratiba, figurazio eta proposamenak beharrezkoak direla esan daiteke.Hala ere, zenbait pentsamendu edo ibilbide partekatzen dituzten arren, balitekeposthumanismoa edo humanismoari egindako kritikak humanismoa bera bainopluralagoak eta aldakorragoak izatea, eta Braidottiren bilakaera anitzen ekofilosofianomadak Halberstam, Har...
|
2015
|
|
Artearen historian, tradizionalki, subjektu batek (artista) objektu bat sortzen du (arte-lana), gero
|
beste
subjektu batek beha dezan (ikuslea). 60ko hamarkadan zenbait artista gertaerak sortzen hasi ziren, objektuak beharrean.
|
|
Hala ere, ez nago alderdien aurka, esandakoagatik pentsa dezakezuen arren. Alderdiak gizarte moderno konplexuan beharrezkoak direla iruditzen zait, egia diferenteak sostengatzeko eta makineria politikoa funtzionarazteko,
|
beste
subjektu kolektibo batzuk behar diren bezala. Kezkagarria iruditzen zaidana alderdi politikoak ikuspegi eta jokamolde feudalekin mugitzea da.
|
2017
|
|
Horren ondotik etorri zen emakumeak ordaindutako lan-lekuetatik botatzea. Horixe ari da gertatzen orain ere, lan merkatuaren gaur egungo hedapena dela-eta, iraganeko garaietara bueltatzen ari baikara, kolonien aurkako borrokak eta
|
beste
subjektu matxino batzuen borrokak, ikasleak, feministak, lepo urdineko langileak, indarrean ziren garaietara.
|
|
Desiran, norberak ez duena, gabezia, negoziatzen da. Baina subjektuak bere gabeziarekiko erlazioa ez du zuzenean eratzen (x, y edo z ez daukat), baizik eta
|
beste
subjektu batzuen bidez (x y z badutela suposatzen den beste subjektu batzuen bidez), eta hauek, dakitela suposatzen duten subjektu, bihurtzen dira (Bestea).
|
|
Desiran, norberak ez duena, gabezia, negoziatzen da. Baina subjektuak bere gabeziarekiko erlazioa ez du zuzenean eratzen (x, y edo z ez daukat), baizik eta beste subjektu batzuen bidez (x y z badutela suposatzen den
|
beste
subjektu batzuen bidez), eta hauek, dakitela suposatzen duten subjektu, bihurtzen dira (Bestea).
|
|
bihurtzen dira (Bestea). Hala, gure gabezia, eta gabezia horrek eratzen duen desira,
|
beste
subjektu batzuek dutenaren arabera, zeharka, eratzen dugu, eta horrek ematen dio fantasiari bere egitura gotor eta gaindiezina. Adierazle nagusia beste guztien desira eratzen duen adierazlea edo objektua da:
|
|
Era berean, Bestea ez objektua da, ezen nik ezin baitut Bestea ez izan ez badiot Besteari subjektutasuna aitortzen. Bestela esateko, ni ez naizena ez da ez Beste objektua ez ni objektua, baizik eta
|
Beste
subjektua. Kontua da nik ezin dudala Bestea ez izan ni subjektu bezala (orduan Bestea objektu hutsa baita niretzat), soilik izan daiteke Bestea ez naizen kontzientzia bezala.
|
|
Guztietan hiru elementu dira beharrezko: ni subjektu bat (lotsatzen, harrotzen, beldurtzen dena); ni objektu bat (lotsaren, harrotasunaren, beldurraren objektua); eta
|
Beste
subjektu bat (noren aurrean lotsatzen, harrotzen, beldurtzen naizen). Bestetasunak ez du deusezten, horrela, nire baitarako izatea, eta, aldi berean, nik subjektutasuna aitortzen diot Besteari.
|
|
Orain erantzun diezaiokegu galderari: Beste objektua definitzen bada, munduarekiko erlazioan, nik ikusten dudana ikusten duen objektu gisa, nire funtsezko erlazioa
|
Beste
subjektuarekin lotu ahal izan da Besteak ikusia izateko dudan etengabeko posibilitatearekin. Bestearentzako naizen objektu izateaz jabetzean, eta jabetze horrengatik beragatik, Bestearen subjektu izatearen presentzia atzeman ahal izan dut.
|
|
Beste objektua definitzen bada, munduarekiko erlazioan, nik ikusten dudana ikusten duen objektu gisa, nire funtsezko erlazioa Beste subjektuarekin lotu ahal izan da Besteak ikusia izateko dudan etengabeko posibilitatearekin. Bestearentzako naizen objektu izateaz jabetzean, eta jabetze horrengatik beragatik,
|
Bestearen
subjektu izatearen presentzia atzeman ahal izan dut. Zeren Bestea ni subjektuarentzat objektu probablea den bezalaxe, ni ezin ager naiteke objektu probable bihurtzen ari ezpada subjektu ziur batentzat.
|
|
Probablea da oinezkoa gizon bat izatea; eta nigana biratzen baditu begiak, une horretan begiratua izatearen ziurtasuna sentitu arren, ezin dut eraman ziurtasun hori nire Beste objektuaren esperientziara. Agerrarazten didan bakarra, izan ere,
|
Beste
subjektua da, hots, mundua transzenditzen duen presentzia eta nire objektu izatearen baldintza erreala. Nolanahi ere, Beste subjektuaren izateaz dudan ziurtasuna ezin zaio egotzi ziurtasun horren abiapuntua izan den Beste objektuari.
|
|
Agerrarazten didan bakarra, izan ere, Beste subjektua da, hots, mundua transzenditzen duen presentzia eta nire objektu izatearen baldintza erreala. Nolanahi ere,
|
Beste
subjektuaren izateaz dudan ziurtasuna ezin zaio egotzi ziurtasun horren abiapuntua izan den Beste objektuari. Eta alderantziz, ezin da gezurtatu Beste subjektua agertzearen ebidentzia Beste objektuaren probabilitatezko izaeratik.
|
|
Nolanahi ere, Beste subjektuaren izateaz dudan ziurtasuna ezin zaio egotzi ziurtasun horren abiapuntua izan den Beste objektuari. Eta alderantziz, ezin da gezurtatu
|
Beste
subjektua agertzearen ebidentzia Beste objektuaren probabilitatezko izaeratik. Areago, begirada agertzen da, erakutsi dugunez, begirada agerian jartzen duen objektuaren suntsipenezko planoan.
|
|
Zer da funtsean, beraz, gezurretan agertu dena eta suntsitu egin dena alerta faltsu horretan? Ez da ez
|
Beste
subjektua eta ezta bere niganako presentzia ere: Bestearen faktikotasuna da, alegia, Bestearen lotura kontingentea izate objektu batekin nire munduan.
|
|
Ohar horiek urrunago eramango gaituzte. Zera, Bestearen presentzia munduan ezin ondoriozta daiteke analitikoki
|
Beste
subjektuaren niganako presentziatik, jatorrizko presentzia hori transzendentea baita, hau da, munduaz haragoko izatea. Uste nuen Bestea presente zegoela gelan, baina nahastuta nengoen:
|
|
Marokoko nire lehengusuaren presentzia da zabaltzen uzten didana, transzendentzian, nire eta bere artean munduan kokatzen nauen bide hori, eta ‘Marokoko bidea’ dei litekeena. Izan ere, bide hori distantzia hutsa da, batetik, nire ‘ rentzako izateari’ lotuta atzeman nezakeen Beste objektuaren eta, bestetik, distantziarik gabe presente zaidan
|
Beste
subjektuaren artean. Horrela, bada, nire munduko objektuetara naramaten bide infinituek eta askotarikoek kokatua naiz, subjektu transzendenteen presentzia zuzenarekin batera.
|
|
Begirada bakoitzak sentiarazten digu konkretuki eta cogitoaren ziurtasun ziurreneangizaki bizidun guztientzat existitzen garela, alegia, kontzientzia (k) badaudela zeinarentzat ni existitzen naizen. Parentesi artean jarri dugu ‘k’, ongi markatzeko begirada horretan presente zaidan
|
Beste
subjektua ez dela agertzen pluralezko forman, ez behintzat unitate gisa agertzen dena baino gehiago (salbu eta Beste objektu jakin batekiko erlazio konkretuan). Pluraltasuna, izan ere, objektuei bakarrik dagokie, bere baitarako izate ‘mundugile’ baten agerpenaren bidez dator izatera.
|
|
ez menpeko izate bat kanpotik etorritakoa, baizik eta kanpokotasun bat nire kanpokotasuntzat hartu eta onartutakoa. Bakarrik uka dezaket nigandik Bestea, hain zuzen,
|
Bestea
subjektu den heinean. Bestea bat batean objektutzat hartu eta ukatuko banu alegia, munduaren barruan existitzen bezalaez nuke Bestea ukatuko, baizik eta objektu bat printzipioz zerikusirik ez lukeena subjektibotasunarekin; babesik gabe geratuko nintzateke nire eta Bestearen arteko asimilazio erabatekoaren menpe, tentuz ez ibiltzeagatik Bestearen benetako eremua den subjektibotasunean, eta nire eremua ere badena.
|
|
|
Beste
subjektuaren niganako presentzia horren ildotik, eta aitortzen dudan nire objektutasun horretan eta horrengatik, Bestearen objektibatzea har dezakegu Bestearekiko nire erlazioaren bigarren unetzat. Bestearen presentzia nire muga ez agerikoaz harago, izan ere, eragile izan daiteke nire burua berriro ipseitate aske modura hartzeko.
|
|
" Zereko horrekin engaiatu naiz, engaiatu naiz diru hori itzultzera, eta abar". Eta engaiamendu horrek berak ezaugarritzen du
|
Beste
subjektua ere, bera beste ni neu bat baita. Baina engaiamendu objektibatu hori, Bestea objektutzat hartzen dudanean, degradatu egiten da eta engaiamendu objektu bat bihurtzen da zera esaten den zentzuan:
|
|
Ordea, nik ezin dut zehaztu antolamendu sintetiko hori, mundua bera ere zehaztu ezin dudan bezala nire mundua den heinean. Eta
|
Beste
subjektuaren, hots, Bestea bere baitarako denaren, eta Beste objektuaren artean dagoen desberdintasuna ez da osotasunak zatiarekin eta ezkutuak agerikoarekin duenaren modukoa; zeren Beste objektua printzipioz osotasun subjektiboaren hedadura bereko osotasuna baita. Ez dago ezkutuko ezer eta, objektuek beste objektu batzuetara igortzen dutenez, etengabe zabal dezaket Besteaz dudan ezagutza bere munduko beste tresnekin dituen erlazioak etengabe zehaztuz; Bestearen ezagutza ideala orduan zera da, munduko isurtzearen zentzua sakonki zehaztea.
|
|
Ez dago ezkutuko ezer eta, objektuek beste objektu batzuetara igortzen dutenez, etengabe zabal dezaket Besteaz dudan ezagutza bere munduko beste tresnekin dituen erlazioak etengabe zehaztuz; Bestearen ezagutza ideala orduan zera da, munduko isurtzearen zentzua sakonki zehaztea. Beste objektuaren eta
|
Beste
subjektuaren arteko desberdintasuna printzipioz zeretik dator, Beste subjektua ezin da inola ere bere horretan ezagutu eta ulertu. Beste subjektuaren ezagutzari buruzko auzirik ez dago eta munduko objektuek ez gaituzte bere subjektibotasunera eramaten; munduko bere objektutasunari bakarrik dagozkio, mundu arteko isurtzearen eta nire ipseitaterantz transzenditzen denzentzua bezala.
|
|
Ez dago ezkutuko ezer eta, objektuek beste objektu batzuetara igortzen dutenez, etengabe zabal dezaket Besteaz dudan ezagutza bere munduko beste tresnekin dituen erlazioak etengabe zehaztuz; Bestearen ezagutza ideala orduan zera da, munduko isurtzearen zentzua sakonki zehaztea. Beste objektuaren eta Beste subjektuaren arteko desberdintasuna printzipioz zeretik dator,
|
Beste
subjektua ezin da inola ere bere horretan ezagutu eta ulertu. Beste subjektuaren ezagutzari buruzko auzirik ez dago eta munduko objektuek ez gaituzte bere subjektibotasunera eramaten; munduko bere objektutasunari bakarrik dagozkio, mundu arteko isurtzearen eta nire ipseitaterantz transzenditzen denzentzua bezala.
|
|
Beste objektuaren eta Beste subjektuaren arteko desberdintasuna printzipioz zeretik dator, Beste subjektua ezin da inola ere bere horretan ezagutu eta ulertu.
|
Beste
subjektuaren ezagutzari buruzko auzirik ez dago eta munduko objektuek ez gaituzte bere subjektibotasunera eramaten; munduko bere objektutasunari bakarrik dagozkio, mundu arteko isurtzearen eta nire ipseitaterantz transzenditzen denzentzua bezala.
|
|
Osotasun hori agertzen zait Bestearen subjektibotasunari buruzko erreferentziarik gabe. Ezin da inola ere alderatu
|
Beste
subjektuaren eta Beste objektuaren arteko erlazioa, esaterako, fisikako objektuaren eta pertzepzioaren objektuaren artean ezarri ohi denarekin. Beste objektua agertzen zait bera den horrengatik, bera berari bakarrik dagokio.
|
|
Beste objektuaren posibilitateak posibilitate hilak dira eta Bestearen beste aspektu objektibo batzuetara igortzen dute. Nire burua objektutzat hartzeko dudan berezko posibilitatea
|
Beste
subjektuaren posibilitatea denez, niretzat orduan ez da inoren posibilitatea: Beste subjektu bat sortzeko posibilitate absolutua da eta bere burua sorburu duenaatzeko planoan Beste objektuaren erabateko ezereztapena22 duena eta nik berarentzako objektibotasuna dela bitarte jasoko dudana.
|
|
Nire burua objektutzat hartzeko dudan berezko posibilitatea Beste subjektuaren posibilitatea denez, niretzat orduan ez da inoren posibilitatea:
|
Beste
subjektu bat sortzeko posibilitate absolutua da eta bere burua sorburu duenaatzeko planoan Beste objektuaren erabateko ezereztapena22 duena eta nik berarentzako objektibotasuna dela bitarte jasoko dudana.
|
|
Horrelaxe nabil, Bestearen antzaldatzetik degradaziora eta degradaziotik antzaldatzera, Bestearen izateko bi moduen ikuspegi orokorra inoiz osatu ezinik bietako bakoitza beregaina baita eta berari bakarrik baitagokioeta bakar bati ere tinko eutsi ezinik ezegonkortasun propioa baitaukate eta bata desegin egiten baita bestea bere arrastoetatik sortzeko. Hildakoak bakarrik izan daitezke betiro objektu inoiz ere subjektu bilakatu gabe, ezen hiltzea ez baita inola ere munduan objektibotasuna galtzea hildako guztiak hor daude munduan, gure inguruan, baizik eta aukera guztiak galtzea
|
Besteari
subjektu gisa agertzeko.
|
|
Horrela, begiradaz,
|
Bestea
subjektu libretzat eta kontzientetzat bizi dut konkretuki, bere posibilitate propioetarantz denbora zabaldu eta mundu bat egotea ahalbidetzen duen subjektutzat. Eta subjektu horren bitartekorik gabeko presentzia beharrezko baldintza da niri buruz eratzen dudan zeinahi pentsamendurena.
|
|
|
Bestea
subjektu osoa79 da, ez da nigandik ondorioztatzen," ez da ezagutza bat, ez da nire izatearen luzapen bat, ez da batasunezko forma bat edo kategoria bat. Besterik gabe da eta ezin dut nigandik ondorioztatu", 80 nahiz eta bestetasunak oinarrian bestetasun hori bizi duen kontzientzia ni bat eduki badaukan.
|
|
“Dolua egin” esamoldeak bizitzaren ikuspuntu protestantea, lehiaren ideia adierazten du, nolabait iradokiz egin egiten dugun neurrian nahi ditugun emaitzak izango ditugula, eta hori doluarekin ez da gertatzen; “Nor naiz ni zu gabe? ” edo “zer naiz ni gauza hori gabe? ” galderari erantzutea du helburu doluak, eta hori bizi ahala topatu behar den erantzuna da. Eta erantzuna beti da uste ez bezalakoa; beti; beste bat izaten ikasi behar dugulakoz,
|
beste
subjektu bat bere bizi baldintza berriak sortu eta iragana berrinterpretaturik.
|
2018
|
|
hori, hain zuzen, egitate honetatik datorkie: gizabanakoak,, modu askean, bere buruari gizon libre esaten dio, mendeko izan arren?, eta, gizarte zibilean, gizon libreak, fabore berdintasunaren ohoreaz baliatzen dira
|
beste
subjektu batzuekin?; hala,, ohorezko enpleguak espero ditzakete, zerbitzari lanaren ordez?. Edo, beste esaldi batean Hobbesek nabarmendu duen bezala,, gobernu orotan eta zerbitzariak dituen familia orotan, subjektu libreek eta familiako semeek gauza bat dute zerbitzariek ez dutena:
|
|
metafisika. Haren ustez, bai Besteak eta bai Berak maskulinoaren marka daukate;
|
Bestea
subjektu maskulinoaren garapen negatiboa da, eta horren ondorioz femeninoa errepresentaezina da, hots, esanahiaren ekonomia honetan femeninoa da «bat» ez den sexua. Baina ez horregatik bakarrik, baita honengatik ere:
|
|
Desiran norberak ez duena negoziatzen da, hau da, gabezia. Subjektuek beren gabeziarekiko erlazioa ez dute zuzenean eratzen
|
beste
subjektu batzuen bidez baizik: «dakitela suposatzen duten subjektu» bihurtzen dira.
|
|
Lacanek «Bestea» deitzen dio subjektu mota horri B larriz idatzita. Gabezia eratzen duen desira bada,
|
beste
subjektu batzuek dutenaren arabera eratzen da, eta horrek ematen dio fantasiari bere egitura gaindiezina, hots: beti uste izaten da beste norbaitek guk baino gehiago dakiela eta gozatzen duela gure desiraren objektua.
|
|
Egilearen aburuz arazoa da nola bilakarazi euskal sintoma etniko kutsakor, beste sintomekin (feminismoa, klase borroka, euskara?) batera. Edo bestela esateko, nola ez bihurtu independentzia eskaera euskal adierazle nagusia, independentziaren fantasia politikoak
|
beste
subjektu ororen gozamena menperatu ez dezan. Izan ere, euskal alderdi abertzaleek hautatu duten proposamen nazionalista klasikoa euskal adierazle nagusi etnikoa izan da luzaroan.
|
|
• Jarduera artistikoaren zerga araupetzea hobetu, ekonomiako
|
beste
subjektuekiko diskriminazioak saihesteko.
|
2019
|
|
bestetasunaren bi irudi nahasi dira, nahiz eta ezkonezinak diren guztiz eta erabat. Emakumea Beste absolututzat jotzen den heinean, hau da, inesentzialtzat, haren magia dela delakoa izan?, ezinezkoa da hari
|
beste
subjektu bati bezala begiratzea. Beraz, emakumeak sekula ez dira izan bere buruarentzat agertutako talde bereizi bat, gizon multzoaren aurrean; sekula ez dute izan harreman zuzenekorik eta autonomorik gizonezkoekin.
|
|
Emakumea bi alienazio moduren artean aurkezten digu; bistan da gizon izatera jolastea, emakumearentzat, porrot iturria izango dela, baina emakume izatera jolastea ere engainu bat da: emakume izatea objektua izatea da, Bestea izatea, eta
|
Besteak
subjektu dirau baina bere amore ematearen barnean. Egiazko arazoa, emakumearentzat, hau da:
|
|
Proba, ordainsari, epaile, lagun denez, emakumea zera da Stendhalen lanetan, Hegelek une batez ametitzeko tentazioa izan zuen hura bera: beste kontzientzia hori, zeinak bere buruari onartzen dion egiatasun bera ematen baitio
|
beste
subjektuari, elkarren aitorpenean. Amodioan elkar aitortzen dutenen bikote zoriontsuak desafio egiten die unibertsoari eta denborari; aski zaio bere burua, eta absolututasuna mamitzen du.
|
|
Benetako subsuntzio egoera berri honen aurrean, premiazko bihurtu da lan eremutik harago ihesbideak eta haustura puntuak aurkitzea, oraina irakurtzea joerari antzemateko, kontraesaneta gatazka lurralde berriak hautematea, toki berriak aurkitzea (geografikoak, epistemikoak, kontzeptualak), horiei beste esanahi bat ematea eta borrokarako eremu bihurtzea. Gaur egun, problematikoagoa da pentsatzea (politikoki eta estrategikoki) kontra subjektibazio prozesu horiek (subjektibazio kapitalistarekiko antagonikoak eta ez simetrikoak)
|
beste
Subjektu Historiko bat sortzea lortuko dutenik, eta are gutxiago subjektu horren subjektibazioa/ berregituratzea lanaren eremura mugatuta egongo denik (Roggero, 2016; Tari, 2017).
|
|
Aurkeztutakoarekin koherentzia mantenduz, dugu" langile botere" bezala definitu, baizik eta sindikatuen boterea. Sindikatuen botere galerak, ikusiko dugun bezala,
|
beste
subjektu sozialekin artikulazioa erraztuko du.
|
|
Merkantzien transakzio konkretu hauek burutzen dituzten subjektuen kontzientziak norberaren burua helburu gisa atzematen du, eta elkartrukean parte hartzen duen
|
beste
subjektua, aldiz, norberaren helburua betetzeko bitartekari legez: nor bere helburu da beraz, eta besteentzako bitarteko (aldi berean).
|
|
Hori dela medio, baliokideen arteko transakzio legez ageri zaigun mugimendu horretan, zirkulazio sinplearen esparruan, soilik lor daiteke irabazirik (balorearen bolumena areagotzea) subjektu batek bere merkantzia garestiago saldu edo beste merkantzia bat merkeago erosten duen kasuetan, berez dagokien balore prezioa aldatuz. Zentzu honetan, kapitalista batek ekoizpen prozesua martxan jartzeko aurreratutako diru kopurua areagotu edo handitu daiteke, baina elkar trukatzaile baten irabaziak
|
beste
subjektu baten galerak bilakatuko lirateke. Formazio sozial kapitalistan zirkulatzen dagoen baloreen kantitate orokorra ez litzateke aldatuko, aldez aurretik emanda dagoen balore kopuru edo magnitudearen beste distribuzio ezberdin bat besterik ez litzateke gertatuko; lapurreta batek edo galera batek eragiten duten modukoa.
|
2020
|
|
10) Legezkontrakotasun egoeretan ezin da berdintasun printzipioa defendatu, Administrazioak beste arau hausleek egindako beste zuzenbide kontrako egintzak zigortu ez dituelako inguruabarraren babespean, errugabe edo erantzukizunetik aske geratzeko85, baina bai zehapenaren gutxitzea lortzeko zehatutako
|
beste
subjektuen baldintza berdinetan. Aipagarriak izango dira, modu berean, beste autonomia erkidegoetako araudi onuragarriagoak, berdintasun printzipioaren babespean.
|
2021
|
|
Hala, esate baterako, Naiara bera denean liburuaren irakurlea Naiarak liburu bat ekarri du oporretan irakurtzeko esaten da, eta ez #Naiarak liburu bat ekarri du oporretan irakur dezan, azken hau entzunda, liburuaren irakurlea beste bat dela ulertzen baita.
|
Beste
subjekturik ulertu ezin denean, berriz, perpausa ez gramatikala da: * Autokarabana alokatu dugu oporretan Italiara joan gaitezen.
|
|
177). Lehen juntagaiko bata eta bigarreneko
|
bestea
subjektuak izango genituzke —eta aditzarekiko komunztadura pluralekoa da—, osagai oso eta askeak; baina juntagai baten eta bigarren juntagaiaren izenlagunak, jarraian datorren aurrean en menpean doaz; hau da, intonazioaren bidez subjektuarekin batera bilduko genituzke, eta beren ardatza den izena —eta artikulua eta n marka— bilketa horretatik kanpora geldituko lirateke.... Hizkuntzak eta juntadurak aukera hauek ematen ditu, baina betiere intonazio bereziagoa erabiltzen da.
|
|
30.6.3.3.3a Erreferentziakidetasun jokoa era batekoa edo bestekoa izan daiteke osagarrietan (§ 30.2.5). tzen perpaus osagarrietan perpaus nagusiak ezartzen dio perpaus osagarriari subjektu birtuala; ez da inoiz agertuko
|
beste
subjekturik halako osagarrian. Hau da, tzen perpausen subjektua kontrolatua da:
|
|
Horixe proposatu dio Urdangarinek irakurleari, Agirreren hitzetan, burujabetzaren, klasearen, aitortza kulturalaren, subjektu ezberdinen artikulazioaren eta beste hainbat gairen ingurukoa. «Modernitateko subjektu maskulino jainkotuari, buruaskiari, egin zaizkion inpugnazioen berri ematen digu; iristen ari gara, iritsi beharrean gara,
|
beste
subjektu batera, zaurgarria den eta besteen beharra duen batera. Hortik formulatu daitezke mundu hau bizigarriago egingo duten proposamen politikoak».
|
|
Filosofo klasikoen ildoari jarraituz, barrea eta umorea besteekiko sentitzen den nagusitasunak sortutako gozamena direla defendatu zuten beste zenbait autorek, eta ondorioz, subjektuen arteko botere harremanak agerian jarri eta elikatzeko balio dezaketela. Bestela esanda, gizarteko
|
beste
subjektuekiko nagusitasuna erakutsi eta eskuratzeko gaitasuna egotzi zioten umoreari.
|