2009
|
|
Orain arazoa beste leku batera eraman nahi dute udalekoek, besterik gabe. Horregatik,
|
gu
egoskorrak jarri ordez, proposamen ezberdin bat luzatu behar diegu, hots, tramankulua birziklatzea. Lekuz aldatzeko nahitaez zatitu behar dutenez eskultura, zati horiek parke batean zehar banatzea proposatuko diegu, eskulturaren birmoldaketa bat lortze aldera.
|
|
Konkurtsoan eskultura kokatzeko puntu zehatza finkaturik zegoen jada.
|
Guri
azalera erabilgarri bat proposatzea bururatu zitzaigun, eskultura kiosko moduan ere funtziona zezan. Gure sorpresarako konkurtsoa irabazi genuen, hura eraiki, eta ondoren hasi ziren ikusten hiri altzari gisa erabilgarria den eskulturaren arriskua.
|
|
Guri azalera erabilgarri bat proposatzea bururatu zitzaigun, eskultura kiosko moduan ere funtziona zezan.
|
Gure
sorpresarako konkurtsoa irabazi genuen, hura eraiki, eta ondoren hasi ziren ikusten hiri altzari gisa erabilgarria den eskulturaren arriskua. Agian idulki baten gainean jaso eta beirazko kutxa baten barnean sartu lukete, inork erabil ez dezan?
|
|
Agian idulki baten gainean jaso eta beirazko kutxa baten barnean sartu lukete, inork erabil ez dezan? Hau da, eskultura erabilgarritasunik gabeko dekorazio pieza huts moduan erakustea, hain zuzen ere
|
guk
ekidin nahi genuena!
|
|
Behe solairu batean daukagu bulegoa.
|
Guk
geuk diseinatu dugu. Intimitatea eskuratzeko, esate baterako, leihoak altu kokatu ditugu.
|
|
Batez ere ezagunak edukitzea.
|
Guk
apenas egin dugu konkurtsorik.
|
|
Beraz, ikasle bakoitzaren koaderno pertsonala ikusgai bihurtzen da, eta guztiek ikus dezakete besteak zer ari diren egiten. Askotan proiektua ikasleen eta irakaslearen artean geratzen den gauza ezkutua da, eta
|
guk
hori ekidin nahi genuen.
|
|
Bada, ez dakit. Ez dakit zer nolako irudia duten
|
gutaz
. Argi dagoena da gazteok dinamika berriak sartu genituzkeela eskolan.
|
|
Argi dagoena da gazteok dinamika berriak sartu genituzkeela eskolan. Emaitzei hainbesteko garrantzia eman ordez, prozesuei eman nahi diegu
|
guk
. Azken finean, arkitektoa gertaera luze baten kudeatzailea da, eta hori nola antolatzen ikasi behar du.
|
|
Elkargotik interesatzen zaigun beste kontu bat da arkitektoen iritziak gai ezberdinen inguruan jaso ahal izatea. Horretarako webgunean foro bat antolatzea eta inkestak egitea dira
|
gure
asmoak. Bestalde, iruditzen zait Elkargoak arkitekturarekin erlazionatutako ekimen ezberdinen sustatzaile izan behar duela, formazio teknikoan ez ezik, hezkuntza kulturalean ere bai.
|
|
Sorpresa handia izan da
|
guretzat
. Arquia/ Próxima foroan eta JAE erakusketan agertu ondoren, Felix Arranzen bildumakoak gurekin jarri ziren kontaktuan, eta hiru proiekturen informazioa bidali genien:
|
|
Sorpresa handia izan da guretzat. Arquia/ Próxima foroan eta JAE erakusketan agertu ondoren, Felix Arranzen bildumakoak
|
gurekin
jarri ziren kontaktuan, eta hiru proiekturen informazioa bidali genien: Gabiriako Zubimusu etxea, eskena Toki izeneko eszenografia eta Urretxuko parkean diseinatu dugun eskala txikiko proiektu bat.
|
|
|
Gu
proiektu bat euskaraz egiten saiatu ginen, baina denbora ezagatik ez ginen osoa egitera ailegatu. Iturgintza gaztelaniaz bukatu behar izan genuen.
|
|
dugu. Hala ere,
|
gure
estudioa txikia denez, ez dugu krisia gehiegi nabarituko. Arazoak bulego handiek izango dituzte batez ere, soldata ugari ordaindu behar dituztelako.
|
|
Arazoak bulego handiek izango dituzte batez ere, soldata ugari ordaindu behar dituztelako.
|
Guk
mementoz esku artean ditugun proiektuak bideratzen saiatuko gara, hots, Anderjaus baserriaren zaharberritzea, Urretxuko parkearena eta Amezketako etxebizitza batzuena.
|
|
Ez? diskurtso bat egotekotan, hirurok
|
gure
interesak bateratzen ditugun momentu batez hitz egin genuke. Momentu horretan hiruron imajinarioan zerbait komuna aurkitzen dugu.
|
|
agian,
|
gure
testuingurua litzateke, Artelekuko bizipenak kasu.
|
|
Beno, lan artistikoak beti izango du sintesi baten beharra, eta agian sintetizazio lan horren gabezia
|
gure
lanaren ezaugarria izan daiteke. Erakusketa bat egiten duzunean, sintesi ariketa hori egin behar izan genuen, baina gure lanak zerbait adierazgarri izatekotan, gauza txiki askoren metaketa izan dela esango nuke.
|
|
Beno, lan artistikoak beti izango du sintesi baten beharra, eta agian sintetizazio lan horren gabezia gure lanaren ezaugarria izan daiteke. Erakusketa bat egiten duzunean, sintesi ariketa hori egin behar izan genuen, baina
|
gure
lanak zerbait adierazgarri izatekotan, gauza txiki askoren metaketa izan dela esango nuke. Ez dago hori berez defendatzen, baina horrela suertatu da.
|
|
Beno, kartelak
|
Gure Artean
ikusi ez genuen potentzialitate bat dauka. Dena den, erakusketan ikusi zena hortik eratorria da.
|
|
Hortik dator tetraedroa.
|
Guk
irudi horren interpretazio moduko bat gauzatu dugu. Hortik, kartela eta ondorioz erakusketan ikusgai zen grafikoa eratorri genituen.
|
|
Beno, lan honi buruz ari bazara, zehazki, Madrid Procesos beka lan prozesuetan oinarritutako deialdi bat zen, eta gure hasierako lanarekin oso ondo moldatu zen, ez baikeneukan, hasierako pausoetan, helmuga jakinik. Agian
|
gure
lan egiteko moduak eragindako ondorio bat da, oso intuitiboak baikara. Elkarrekin daukagun konplizitateak oso modu naturalean sortzen ditu bai ekarpenak, bai prozesu horren ondorioz sortutako hausnarketak.
|
|
noski? baina agian ez da helburu erraza,
|
gure
lana erreflexiboa baino gehiago deskriptiboa baita. Eduki ditzakegun interes erreflexiboen adierazpena zaila da berez, horregatik arteak eman ditzakeen espresio moduak oso erakargarritzat ditugu.
|
|
Bilboko Rekalde Aretoan
|
Gure
Artea 2008rako burututako instalakuntza Argazkilaria: Atoma
|
|
Ideia hori Madrid Procesoseko proiektuan bururatu zitzaigun, Madrileko suhiltzaileekin egiteko. Azkenean, arazo batzuk zirela medio,
|
guk
geuk egitea erabaki genuen.
|
|
Madrid Procesos bukatu zenean, ez zen erakusketa formal bat egin, dena oso modu irekian utzi zen. Ondorioz,
|
guk
ekoitzitako materialak modu berbera hartu zuen, bukaera bat jaso gabe alegia. Momentuan Artelekun genbiltzan lanean, eta gure lanaren erakusketa bat egiteko proposamenarekin aurkitu ginen.
|
|
Ondorioz, guk ekoitzitako materialak modu berbera hartu zuen, bukaera bat jaso gabe alegia. Momentuan Artelekun genbiltzan lanean, eta
|
gure
lanaren erakusketa bat egiteko proposamenarekin aurkitu ginen. Aitzakia horrekin proiektuaren osotasuna hartu eta hainbat material espresuki ekoitzi genituen, adibidez kartel bat egin genuen.
|
|
Aitzakia horrekin proiektuaren osotasuna hartu eta hainbat material espresuki ekoitzi genituen, adibidez kartel bat egin genuen. Kartel hori
|
Gure
Artea lehiaketarako aurkeztu genuen, eta barnean sartzeko aukeratu gintuzten. Ibilbide artistikoa baloratzen zen, eta horrek pixka bat harritu gintuen, ez dakit?
|
|
Arrisku puntu bat zeukan, agian lana garatzen jarraitzeko testuinguru onena ez zelako. Azken finean,
|
Gure
Artea lehiaketan obra bukatua saritzen da, eta ez dago tarteko diru-laguntzarik.
|
|
metodologia aipatuko nituzke.
|
Gu
proiektatzean, oso ohituta gaude ideia nagusi bat izatera, eta eskolan, nire bizipenen arabera, nahiko proiektu irrealen aurrean jartzen gaituztela ematen dit, konstruktibitatetik aldentzen direnak. Fisikotasunetik aldentzen direnak, alegia.
|
|
Ikerkuntzak
|
gure inguruko
objektuei balio erantsia ematen dien garai honetan, hainbat begirada luzatzeko premia larrian topatzen dugu geure burua. Askotan, berrikuntzak ikuspegi aldaketa baten beharra dauka, eta gure egunerokotasunean topatzea ez da, kasu gehienetan, ariketa erraza suertatzen.
|
|
Ikerkuntzak gure inguruko objektuei balio erantsia ematen dien garai honetan, hainbat begirada luzatzeko premia larrian topatzen dugu geure burua. Askotan, berrikuntzak ikuspegi aldaketa baten beharra dauka, eta
|
gure
egunerokotasunean topatzea ez da, kasu gehienetan, ariketa erraza suertatzen.
|
|
Negua ate joka badaukagu ere, hiriko tabernak jendez eta house musikaz lepo daude. Atoma kolektiboko partaide den Martin Ferran arkitekturako ikasleak Artzain Onaren itzalpean dagoen taberna batean elkartzeko burutazioa izan du; eseri orduko, 2008ko
|
Gure
Artea erakusketarako sailkatuta izan zela jakin ondoren prest genituen galderak bota dizkiogu.
|
|
Ion 2005ean ezagutu nuen, eta berehala hasi ginen elkarrekin lanean. Oso harreman pertsonaletan oinarritutako lan-taldea da, ez nuke kolektibo hitza erabiliko
|
gurea
definitzeko, beharbada erdibidean kokatuko litzatekeen egitura batekin parekatuko nuke. Aspaldi ezagutzen dugu elkar, ikaskideak izandakoak gara.
|
|
2006 urtean,. Kea? proiektua saritu eta segituan ekin zioten materiala eta dokumentazioa metatzeari
|
gure
mutilek. Urtea bukatzean, material mordoarekin zer egin pentsatzen hasi ziren.
|
|
Bozgorailuen orroen artetik, Martinen ahotsa leun eta xuabe aditzen da.
|
Gure
Artea, Eusko Jaurlaritzak orain dela 26 urte asmatutako tresna bat da euskal artistak ezagutarazteko. Artearen munduan, arkitekturan bezala, kritiko eta komisarioek esan behar diete hiritarrei, antza, zer den ona eta zer den txarra.
|
|
Beno, lan honi buruz ari bazara, zehazki, Madrid Procesos beka lan prozesuetan oinarritutako deialdi bat zen, eta
|
gure
hasierako lanarekin oso ondo moldatu zen, ez baikeneukan, hasierako pausoetan, helmuga jakinik. Agian gure lan egiteko moduak eragindako ondorio bat da, oso intuitiboak baikara.
|
|
Eta gauzak deskribatzeko, hau da, laginaren aukeraketa egiterakoan, erreferentziazko eredu bat izatea erabilgarria da oso.
|
Gure
lagina 2009 urteko egoera sozial, ekonomiko eta arkitektonikoa da eta erreferentzia, aldiz, 1979 urtea. Bien arteko tartean, belaunaldi baten eraldaketa topatzen dugu, eta hiru hamarkadak busti dituzten aldaketa politikoak, gorakada ekonomikoak, lurraldearen urbanizazio basatia eta arkitektura industriaren aldaketa izugarria.
|
|
Idom ingeniaritzaren sail xume bat izaten hasi bazen, gaur egun 400 behargin inguruko egitura bihurtu da.
|
Guk
ez dakigu horrenbeste kalitatea eta kantitatea lortzeko gakoa non den, agian ingeniaritza batek eman dezakeen oinarria izan daiteke, edota beste edozer. San Mames estadio berria, edota Marqués de Riscal upeltegietan antzeman daiteke beste kategoria batean jokatzen dela, starsystemeko arauak erabiliz; joko horretan jokalariak arkitektoak, mota guztietako ingeniariak, teknikariak eta project managerrak dira.
|
|
Noski, zerrenda honetan ez dugu Pritzker sari askorik topatuko, hauek enpresak, arkitekturitzak baitira. Agian ez dira kritikak gehien goraipatzen dituen arkitekturak, baina azken finean
|
gure
bizitza eta lurraldea moldeatzen dituztenak dira, portzentaje oso handi batetan.
|
|
César Pellik diseinatu duen zeru orratzaren kontrolak jokabide horren beharra izango du, dudarik gabe. . Pellik ez du proiektu oinarrizko bat besterik burutzen, nola lor dezake eraikina kontrolatzea??, hau da
|
gure
galdera, beharbada maltzurtasun puntu batekin egindakoa. –Ez, ez.
|
|
Mesfidati agertzen gara, aditzen dugun guztiak arkitektoaren kontrolaren ezeztatzea baitakar. . Mundu zabala da
|
gurea
, moldatu beharra dago. Marqués de Riscal eraikina, adibidez, Gehryk egindako conceptual design batetik sortzen da.
|
|
Bien bitartean,
|
gure
etxearen jaun eta jabe ez garenok, behar hori ase gabe daukagunok, aukera bat izan dezakegu, sarri zabaltzen ez den aukera bat: inbertsio emankor eta seguru bat eskaintzen duen merkatu batean (hau da, higiezinen merkatuan) espekulatzailerik gabe negoziatu eta (dirua lortu edo ordainketak atzeratzea posible badugu) erosteko aukera, alegia.
|
|
|
Gure
hizkerara ere igaro da ideia hori: –Jabe?
|
|
|
Gure
abizenak ere etxe bati buruz ari dira eta! Horrek euskaldunon inkontziente kolektiboan bi isla izan ditu:
|
|
|
Gure
kontakizuna Arquiak, arkitektoon aurrezki kutxak, bere egoitza etxe irlaren bestaldera eramateko erabakia hartu zuenean hasten da.
|
|
Talde irabazlea Metak Arkitektura Tailerra suertatu zen.
|
Gure
begirada talde gazte eta hasiberri horretan pausatu da, eta garatu duten proiektuan. Elkargoko etxabean egindako ebakuntza, kirurgia bortitz eta zakar bat izan beharrean tentu handiz sortutako ekimen bilakatu da.Horren ardatzean, zurezko altzari erakusleiho bat, erreformaren izaera (isila, argitsua, bolumen handikoa) definituz.
|
|
Egia da programa konkretu eta ezaguna zela
|
guretzat
, musika maitale eta parte hartzaile baikara, nahiz ikusle nahiz jotzaile, eta ondo ezagutzen baitugu ikuskizuna zuzentzen duen liturgia. Segur aski horrek garrantzia handia izan du proiektatzeko orduan eta auzi desberdinen lehentasuna erabakitzeko orduan.
|
|
|
Guretzat
hau lortzea obsesio bat bihurtu zen, helburua musika anplifikatuaren etxean bizi diren familia desberdinak jasotzen zituen identitate aglutinatzailea aurkitzea zen.
|
|
Musikak
|
guk
egiten dugun arkitekturan duen garrantziaz egiten diguzun galdera horri buruz, argi dago musika gure eguneroko bizitzan pisu nabarmena baduela, eta segur aski, eskola garaitik, RULOT taldean bildu gintuen identitate lotura nagusietako bat izan dela. Proiektu edo lehiaketa bakoitzari bere soinu banda aurki geniezaiokeela uste dut, eta lehiaketak lema bat baino gehiago abesti baten izena izaten bukatu du, Clash en. Rock the Casbah?
|
|
Musikak guk egiten dugun arkitekturan duen garrantziaz egiten diguzun galdera horri buruz, argi dago musika
|
gure
eguneroko bizitzan pisu nabarmena baduela, eta segur aski, eskola garaitik, RULOT taldean bildu gintuen identitate lotura nagusietako bat izan dela. Proiektu edo lehiaketa bakoitzari bere soinu banda aurki geniezaiokeela uste dut, eta lehiaketak lema bat baino gehiago abesti baten izena izaten bukatu du, Clash en. Rock the Casbah?
|
|
edo Beck en abestiren bat bezala. Ez dakit zein neurritan hau
|
gure
mintzaira arkitektonikoan itzultzen den, eta seguru asko honetaz hitz egitea praktikatik teoria ateratzea izango litzateke, eta ez gara hau egitearen oso lagun, baina dudarik gabe, musika prozesuaren osotasunean ageri da.
|
|
Obra hau
|
gure
lagun batentzat egindako erreforma da; argazkilaria, iluminatzailea, edozein arkitektok nahiko lukeen bezero horietakoa.
|
|
Horrela, bilketa espazio guztia, sukaldea, etab. gordetzen zituen altzari longitudinal batek bitan, gau eta eguneko guneetan, banatzen zuen planta batekin lanean hasi ginen. Baina, diru falta zela eta, proiektua ez zen aurrera eramaten, beste obrak egiten joan ginen, baina urteak aurrera zihoazela, proiektu hau noizean behin
|
gure
mahaietatik agertzen zen. Azkenean, berriz hartu genuenean, luzerako altzari hori zatitan banatu eta gurpilak jartzea erabaki genuen.
|
|
duen izaera unibertsal horretara iritsi ahal ez izatea, kea bezala, gizaki nahiz animalientzat ulergarria. Sinboloen esanahia
|
gutariko
batzuek erabakitako zerbait da eta gizarteak eta denborak mugaturiko balioa du, baina badaude denboran zehar iraun dutenak. Cromlech ak adibidez?
|
|
Valentzian pasatutako egun hauetan,
|
gure
antzeko jendea, eta ez horren antzekoa, topatu dugu. Izendatzaile komuna profesio batean hasten ari diren pertsonak izatea da, nahiz eta batzuek jadanik 7 edo 8 urte daramatzagun.
|
2010
|
|
Espezializazioak etxebizitzan zurruntasunera eta malgutasun hutsera eramaten du eta gainontzekoak hondakin espazio txiki eta ilunak izatera behartzen ditu. Leku baztertuak sortzen dira eta
|
gure
etxeko bizi kalitatea debaluatzen da.
|
|
Zygmunt Bauman en gizarte likidoaren teorian oinarrituz, arkitektura likido bat defendatzen dugu.
|
Gure
bizitza zein zutabetan oinarrituko den ez dakigun denboran bizi gara, are gehiago, hobe zutabe handi eta sakonak ez izatea ziurrenik hemendik gutxira beste leku batera eta jende ezberdinarekin aldatu gara eta. Hobe zutabe desmuntagarri, txiki
|
|
eta seguruak baldin baditugu,
|
gurekin
edonora eta edonoiz eraman/ eraldatzeko prest. Ez dago ez lan, ez laguntasun, ez sentimendu erlazio ziurtasunik.
|
|
Barruan, koloretako harlauzek beste mende bateko horror vacui bat aldarrikatzen dute. Tabernan
|
gure
txokoa aukeratu eta galderak tupustean azaltzen zaizkit, presaka. Egun den etxebizitza merkatuari eta politika sozialei buruz norbait mintzatu ahal izatekotan, DXUUHDQ GXGDQ JL] RQD GD:
|
|
1956ko Lurzoruaren Legetik hasita
|
gure
egunetara heldu da. Kontzeptualki eta praktikoki hutsegitea bada ere, gure imaji narioan ezarri da.
|
|
1956ko Lurzoruaren Legetik hasita gure egunetara heldu da. Kontzeptualki eta praktikoki hutsegitea bada ere,
|
gure
imaji narioan ezarri da.
|
|
Ez da bidezkoa udalen eskuetan errekurtso publikoen% 15 izatea, zerbitzu publiko eta herritarren beharrak askoz handia goak direnean. = XN DLSDWX EH] DOD, XGDOHQ D] SLÀQDQW] DNHWDQ
|
gure
egungo ezbehar urbanistiko askoren erroa dugu. Baina
|
|
Nahiz eta gainbalioen banaketa prozesua guztiz biziatua egon, ez GD QRUPDOHDQ HW [HEL] LW] DUHQ SUH] LRDUHQ JRUDNDGDUHQ HUDQW] X letzat jotzen.
|
Gure
inkontziente kolektiboan ezarri al da honako ekuazioa: lurzorua berdin etorri beharreko aberastasuna?
|
|
Espainiako alokairuko parke pu blikoa eraikitzeke dago, etxebizitzen osotasunaren% 1 besterik ez baitu betetzen. Gainera,
|
gure
irudimen kolektiboan ere ezartzeke den zerbait da. Ikastetxerik gabe planeatzen den auzo batean iskanbilak eta mobilizazioak egongo dira seguru asko; babeseko etxebizitzen gabeziak ez du efektu berdina sortzen.
|
|
Non du hasiera 25 urteko luzapena izan duen kondaira honek? Sustatzaile pribatu batek
|
guregana
jo zuen, Azpeitiko lurzoru horretan etxebizitzak egiteko helburuarekin. Garai hartan inda rrean zeuden Arau Subsidiarioek hotel eta turismora zuzen duriko gunea aurreikusten zuten bertan, 66 etxebizitza eta bos pasei hotel egiteko asmoarekin.
|
|
ondorioetan gogoeta egin gabe. Helburuak zuzenak ziren, bai na
|
gurean
bezalaxe, Euskal Herriko beste hainbat udalerritan, hiri plangintzak geldiarazi ziren. Bat batean, dentsitate baxuko lurzoruan, eraikigarritasunaren% 65ek etxebizitza publikoa izan behar zuen eta lurzoruaren hiritartzea gauzatu behar zen.
|
|
|
Gure
kasuan, tipologia desberdintasunaren bidez bereizten
|
|
Ingurumen Sailak
|
gure
lurzorua 500 urtetan uholde gainazala dela esanez txosten bat atera zuen, eta eraikitzeko lurzoruaren azalera irrigarria zehazten zuen. Hori bakarrik falta genuen!
|
|
% 25ko diru aurrerapena eskatu dutenean. Udaletik, proiek tuaren aurka dagoen taldeak, gehiengoa suposatzen duenak, BOE en jabeei aurrerapenik ez ordaintzeko esan die,
|
guk
egindako Plan Partziala epaitegian delako, burokraziaren tramitazio akats bat dela-eta, erraz zuzentzekoa bestaldetik. Proiektua geldiarazteko aitzakia besterik ez da.
|
|
Eztabaida hau zentzugabea da; ez dituzte-eta gogoan horrelako hiri plangintza baten lanak eta denbora eskakizuna. 25 urte izan gara
|
gu
borrokan, orain dena lurretik botatzeko!
|
|
sistemara. Bestalde, Espainiako Gobernuak Eusko Jaurlaritzari etxebizitzaren gaineko boterea eman zion, lurzoruen jabegoa
|
gurea
eginez. Sustapen publikoko etxebizitzak aurrera eraman genituen lurzoru hauetan:
|
|
Intxaurrondon, Abanto Zierbenako El Casalen edo Bilboko Txurdinagan, besteak beste. Txurdi nagako promozioari dagokionez, etxebizitzak eraikitzeaz gain periferiako berdegune handi bat egitea
|
gure
Etxebizitza Saila ren lorpena izan zen. Horrela, hiri ideia bat aurrera eraman
|
2012
|
|
Hertzainak taldeak zioen bezala, egungo egoera inoiz baino hobeto islatzen duen esaldia dugu hori. Aldaketa klimatikoak, krisi ekonomikoak, sistemaren eraberritze posibleek eta krisi existentzialak itotzen gaituztelarik,
|
guk
aukera berriak ikusi behar ditugu.
|
|
Berrogeita hamazazpi, beraz,
|
gutako
bakoitzak gure gain dugun morroi, esklabo kopurua. Berrogeita hamazazpi, lehen eta hirugarren munduen artean dagoen amildegia aintzakotzat hartzen ez badugu; auskalo zenbat gehiago Fullerrek irudikatu zuen desoreka gaur egunera ekarriko bagenu.
|
|
Berrogeita hamazazpi, beraz, gutako bakoitzak
|
gure
gain dugun morroi, esklabo kopurua. Berrogeita hamazazpi, lehen eta hirugarren munduen artean dagoen amildegia aintzakotzat hartzen ez badugu; auskalo zenbat gehiago Fullerrek irudikatu zuen desoreka gaur egunera ekarriko bagenu.
|
|
Maite dugu energia, behar dugu. Baina, aldi berean, energia ustiapen bakoitzaren atzean ondorioak daude, larriak, ingurumenari kalte egiten diotenak, eta
|
gure
etxeetatik urrun ikusi nahi ditugunak. Etengailua zabaltzean argia piztu dadin, azkar eta garbi ikusten dugu energia elektrikoa, baina korronte hori sortzeko beharrezkoak diren azpiegiturak gure etxeetatik ehunka kilometrora ikusi nahi ditugu.
|
|
Baina, aldi berean, energia ustiapen bakoitzaren atzean ondorioak daude, larriak, ingurumenari kalte egiten diotenak, eta gure etxeetatik urrun ikusi nahi ditugunak. Etengailua zabaltzean argia piztu dadin, azkar eta garbi ikusten dugu energia elektrikoa, baina korronte hori sortzeko beharrezkoak diren azpiegiturak
|
gure
etxeetatik ehunka kilometrora ikusi nahi ditugu. Gorroto dugu, beraz, energia.
|
|
Energiarekiko dugun erlazioa, beraz, Erich Frommek, jarrera sadiko masokista? zeritzon moduan agertzen zaigu; beharrezkoa dugu, baina min ematen digu, eta
|
gure
bizitza goitik behera eraldatzen du.
|
|
LABURPENA:
|
Gure inguruko
eraikin gehienen bizitza erabilgarria mugatua izaki, gai honen inguruan gehiago erreflexionatzea eta ikertzea beharrezkoa dugu, kontsumo energetikoa eta giza aktibitateak ingurumenean duen inpaktua gutxitzea nahi badugu behintzat.
|
|
bat izango balute bezala. Egia da Atenasko Akropoliaren zati batek hor jarraitzen duela zutik (greziarrei ez zaie askoz gehiago geratzen gaur egun!), baina
|
gure inguruko
eraikin gehienen bizitza erabilgarria mugatua da. Gaur egun, denbora epe luze batean eraikiko diren eraikinak baino gehiago dira jada eraikita daudenak (herrialde, garatuak?
|
|
da. Lur eremu gehiago ez okupatzea ere aukera honen onura nabarmenetarikoa izango da, lur eskasia nabarmena baita
|
gure inguruan
.
|
|
Bero energiaren portaera aurreikustea zaila da aintzat hartu behar direlako metalak xurgatzen eta berremititzen duen energia eta, batez ere, saretaren eta fatxadaren hurrengo geruzaren arteko hutsunearen aireztatzearen ondorioz xahutzen den beroa. Fluidoen dinamikaren kalkulu luzeak behar dira simulazio fidagarri bat egiteko eta
|
gure
ikerketaren momentu honetan ez dugu simulazio hori garatuko.
|
|
|
Gure
neurketetarako lagin euskarria kutxa beltz baten barruan kokatuko dugu argi kutsadura eragozteko eta lanpararen argia kutxaren albo batetik sartuko dugu. Argia tutu batetik bideratuko dugu eguzkiaren izpi paraleloak antzezteko asmoz.
|
|
Argia tutu batetik bideratuko dugu eguzkiaren izpi paraleloak antzezteko asmoz. Argiak metal zabaldua zeharkatuko du
|
guk
ebatzitako iriste angelu ezberdinekin (lagina bi ardatzetan biratuz) eta luxometro eta piranometroekin neurtuko dugu saretara iristen den eta sareta zeharkatzen duen erradiazioa, eguzki faktoreak eta egun argi faktoreak kalkulatzeko.
|
|
Europa iparraldeko herrialdeetan ohikoa da zubi termikoen katalogoak erabiltzea, zeinek transmitantzia linealaren(?) taulak agertzen dituzten eraikuntza xehetasun desberdinetarako.
|
Gure arteko
araudien arreta horma, sabai, zolata eta leihoen transmitantzian (U) jartzen da soilik, zubi termikoen energia galerak argibide lauso eta zehaztugabeetan galtzen direlarik.
|
|
Izan ere, errazena zera da, markak kritikatzea. Zailena, ekinez, proiektu bidez, Euskal Hiria kontzeptuaren potentzialtasuna bere lekuan birkokatuz, berezkoak zaizkigun elementuekin, marka berria
|
gure
egitea da.
|
|
Alegia, ustez bereganatua zegoen espazioaren jabeekin aurrez aurre topatu zirenean. Orduan sortuko ziren kirola praktikatzeko gune berezituak eta haiek produzitzen zituzten dinamika komertzialak, hain zuzen ere skateparkak eta arrapalak edo
|
guk
ezagutzen ditugun. U, ak.
|
|
Parkourraren begirada aipatzen du Neill Brown-ek (2012), kirol honen teknikaren funts gisa, eta horixe da, agian, kirol honen ekarpenik garrantzitsuena
|
guri
dagokigunez. Hau da, skaterrek bezalaxe, berezko funtzionalitateak eraldatzeko ahalmena duen begirada aske eta juzgu gabekoa.
|
|
Pilota negozio bihurtzen hasi zenean, pilotalekuak estalkiekin eta itxiturekin osatuz joan ziren eta jokoa
|
gure
herrietako kaleetatik desagertzen hasi zen.
|
|
Bitartean,
|
gure
ezker paretan jokaturiko zeharkako pilota jokoa, bi mendetan, mundu guztira zabaldua izan da, besteak beste diru iturri interesgarria delako, Espainia, Frantzia, Italia, Argentina, Mexiko, Uruguai, Txile, Estatu Batuak, Filipinak?
|
|
Ezker paretako pilotalekuak eraiki baino lehenago, pilota jokoa zelaietan, kaleetan eta
|
gure
plazetan jokatzen zen, jokoa inguruan zuen arkitekturara moldatzen zelarik. Ezker paretako pilotalekuekin, jokoaren eta plazaren iraultza piztu zen, eta ordura arteko jokoarekin ez bezala, horretarako beharrez
|
|
Adituek euren jakintza espezifikoa gehitu dute gero, baina joko zelai integral bat izatea beharrezkoa da, egiten den guztia koherentea izan dadin bermatuko duena.
|
Gure
abiapuntua, aztertzen dugun objektua, «ekosistema» da, eta ekosistemak egitura integral gisa ulertzen dira.
|
|
Gutxigatik galdu genuen Euskal Autonomia Erkidegoaren lurralde azterketa egiteko aukera, lastima. Euskal lurraldearen karga ahalmena sakon aztertzeko aukera izango genuke,
|
gureak
ditugun adierazleak erabiliz, orekak eta desorekak identifikatuz.
|
|
Zera esan zidaten behin Galizian, kongresu batean: «gu beti bizi izan gara
|
gure
minifundioan, gure etxetxoan, gure ortu eta gure behiekin». Ados.
|
|
Zera esan zidaten behin Galizian, kongresu batean: «gu beti bizi izan gara gure minifundioan,
|
gure
etxetxoan, gure ortu eta gure behiekin». Ados.
|
|
Zera esan zidaten behin Galizian, kongresu batean: «gu beti bizi izan gara gure minifundioan, gure etxetxoan,
|
gure
ortu eta gure behiekin». Ados.
|
|
Zera esan zidaten behin Galizian, kongresu batean: «gu beti bizi izan gara gure minifundioan, gure etxetxoan, gure ortu eta
|
gure
behiekin». Ados.
|
|
Le Corbusierrek Bartzelona osorako superetxadi moduko batzuk proposatu zituen; hori bai, dena birrintzen zuen hark.
|
Gu
errealitatean egiten dugu lan, errealitatera moldatzen gara. Bartzelonan, adibidez, Gràcia eta La Riberako auzoetan egin dugu lan.
|
|
Kontzeptu hauek gehiago erabiltzen dira Estatu Batuetan, baina noski, han espazioa oso modu ezberdinean okupatzen dute.
|
Gu
haiek baino askoz sedentarioagoak gara, oso erraz aldatzen dira haiek bizitokiz. Are gehiago, euren estatusa sortzeko eskalan bizi kalitate hobea duten tokietara bizitzera joatea oso normala da.
|