Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 135

2000
‎Terapeutak aita idealizatuaren rola betetzea, horrek pazientea berarekinidentifika tzea estimulatzen baitu, guk gaur egun transferentzia gisa ulertzendugun fenomenoarekin zerikusi duena.
‎Euskaldunok galbidera behartu nahi gaituen kontsentsutik aparte egon da betiTxillardegi, galbidea arropa demokratikoaren itxuraz jantzi nahi izan denean ere.Natural natural eta ozen aldarrikatu du disentsua. Beraren ibilbide luzearen ikuspegiaaurrean dugula, erraz uler daiteke Txillardegi gure gaur egungo gizartean inposatunahi diguten kontsentsuaren antipodetan egotea. Zer kontsentsu mota inposatu nahizaigun ikustea besterik ez dago.
‎Izan ere, anitz dira mutil honek Jainko Jaunaganik errezibitu dituen donuak eta dohainak, eta, giristino izanik, haien lantzeko obligantza du eta munduari erakustekoa lanaren fruituak, eta guk, berriz, ahal dugun neurrian, hartarako baliabideen paratzekoa, Elizaren ospearen eta Jainkoaren loriaren izenean —eta, amets batean harrapaturik bezala, begiak zerurat jaso, eta segitu zuen—: Ea, bada, egunen batean erraiten duten ezen Urbiaindik Elizako doktore bat jalgi zela eta hartaz mintzatzen diren, gu gaur egun Hiponako maisuaz bezala...
2001
‎EAk ere bere burua ezkerrekotzat dauka. Ezker liberalismoa izan da ezkerrekoa zenbait zentzutan, lehen aipatu dugun gizabanakoaren askatasuna asko goraipatu du eta guk gaur egunean ezker horri hori zor diogu. Baina diskurtso hori ez da adostasun handikoa izan urteetan zehar ezkerrean; pertsona iraultzaren, alderdiaren menpe zegoen, eta azkenean hori," gerturik daukagu odola".
‎Hil beilan, emazteak ez zuen sufrimendu handirikerakutsi. Alabak, aldiz, guk gaur ezagutzen dugun hil eresi hunkigarria inprobisatuzuen, esanez, Beltran hilik zegoelarik, ezinezkoa izango zela etxeko desohoreagarbitzea. Bide batez, eman zuen, modu kriptikoan eman ere, sasiko haurrarenaitaren. Bela Beltz goitizeneko auzo baten?
‎Miren, adibidez, nire lagun baten zelako nire laguna bihurtu zen, eta gero, utzi zutenean, harremana dezente hoztu zen, baina ez maitasun faltagatik, aukera faltagatik baizik. Duela astebete elkartzea erabaki genuen, batak bestearen berri izateko. Gauza askotaz hitz egin genuen, gure gaur eguneko bikotekideetaz barne, eta, hemen, bitxiena dena: egunean jarri eta berehala, denbora gehiena liburuak eta filmak komentatzen eman genuen, aspaldian egiten genuen bezalaxe.
‎Ordu erdi barru bakoitza bere aldetik joango gara, Gorriak hegazkin bat hartuko du Quitora eta gero auskalo zer beste nonbaitera, eta ni ontziz itzuliko naiz eta gero autobusez Armandoren gordelekura eta gero auskalo nora. Elkarrekin gaude oraindik, baina bizitzak halabeharren hariak gu gaur bertan zehazki eta alderik alde banatzeko moduan irazki ditu.
‎Pentsamendu bakarraren itzalak belaxkegiak bihurtu ditu gure gaur  ko polemikak, eta gogorrak izaten hasita, pertsonen kontrako gogortasuna nagusitzen zaio ideien kontrakoari. Aitzitik Mitxelenak:
2002
‎Guretzat egokiena litzateke ez aurkeztea gu bakarrik 2003ko hauteskundeetara, ezker abertzaleko bilgune oso zabal batean aurkeztea baizik. Gure proiektua gu gaur garena baino askoz garrantzitsuagoa da.
‎Zuzenbidean eta erakundetze publikoan ere, iraun egin zuen (gaur arte) konstituzio historikoaren islak edo eraginak Euskal Herrian. Beste era bateraesanda, gure gaur eguneko erakundetze publikoan ere ageri zaigu iraganaren etaorainaldiaren arteko zubia. Adibidez, Nafarroan eta gainerako Hego EuskalHerrian, Batzar Nagusi eta kultura foralaren inguruan.
‎Orain badiagu kartetan egitea. Ez hintzen hi guk gaur bilatzen genuen ehiza, baina heu etorri haiz gure sarera. Gaur behintzat Txinok eta Valdések ez zigutek errietarik egingo.
2003
‎Galdera teorikoa da erabat, gure gaur egungo globaltasunak jakineko amaiera baitu, gure Lur planeta hau alegia. Baina errealitateak aldatu egiten dira.
2004
‎Bigarrenean, idatziaren eskemak lirateke mundu ikuskeraren oinarri. Eta hirugarrenean, berriz, gure gaur egungoan, berriro ahozkotasuna legoke puntaren puntan. Ahozkotasun hori, jakina, ez litzateke lehen arokoaren berdina, gaur egun mundu guztiak baitaki irakurtzen eta idazten.
‎Beraz abiapuntuak izugarri baldintzatzen du emaitza. Horregatik da garrantzitsua ikergaia edo subjektua, guk gaur egunetik definitzen duguna, ondo zehaztea. Eta kontziente izatea gu izan garela definitu duguna, eta ez dela historia izan bere baitatik, berez, eman diguna.
‎Gudari izandakoak, herriagatik bizia eman zutenak, lurpean nonbait galdurik dauden milaka arimak nola ahazten diren kezkatu gintuzke gehiago eta ez besteak. Haiek noizbait izan zirelako garelako gu gaur egun.
2005
‎Baina hori ez zen hemengo kontua bakarrik, beste lekuetan ere berdin gertatzen zen. Izan ere, lehengo batean sukaldari famatu bati esan nion bezala, Luis XVI.ak baino hobeto jaten dugu guk gaur, edozein egunetan.
‎Olerkiek duten sentimendu eta irudi poetikoak musikaren bidez ahalik eta hobekien transmititzen saiatu da Zura: " Ehiztari testuan barne tentsio handia dagoela interpretatu dugu, beraz, harmonia nahiko iluna sortu dugu; Kordoban hegoaldea oso presente dagoenez rumba edo flamenko kutsua duen gitarra sartu diogu; Langile eraildu bati langile greba baten inguruan mintzo den olerkia denez melodia tentso eta ebolutiboa sortu dugu; eta Artzain baten heriotzean dantzaldi bat aipatzen da eta guk gaur egunera egokitu eta rave edota techno kutsua eman diogu". Lorcaren Agurra, berriz," modu librean" interpretatu du Zurak.
‎Guk dakigula, horrelako ahalegina egiten den lehenengo aldia da eta, zalantzarik gabe, ahalegin berrien bidez osatu da. Guk gaur, hemen, historia idatziko dugu izan zen Ikasle Abertzaleak taldeak 2004ko azaroak 17 inguruan antolatutako kanpainan erabili zuen leloa. Zuzen zebiltzan.
‎Bada, testuinguru honetan, Jose Luis Alvarez Enparantza gazteak bere bizitzako lehen hitzaldia ematen du, Gipuzkoako Diputazioaren Jauregian, hots, ia ia gu gaur hementxe gauden bezala, duela 48 urte. Abertzale batek Unamunori buruz, eta euskaraz?
2006
‎[ON] Berezkoa dute ekologi sena. Gu gaur, aborigen eta
‎zela basamortu kiskalgarri ta soil batean. Eta guk gaur lehen
‎Bistan da oraingo hizkuntza politikan gauzak ez direla mugitzen aurreko legealdian mugitzen ziren erritmoan. Fermin Lazkanok" Guk gaur, Jaurlaritzak lau urte barru" artikuluan horrela aurreratzen zuen (Erabili.com,):
2007
‎–Ils étaient [frankoak] amis des Romains, comme les Tartares, qui conquirent la Chine, étaient amis des Chinois? 775 Frankoak eta galiarrak garbi bai bi talde ezberdin bezala, baina ez dira bi arraza bezala aipatzen, baizik ere, les deux nations?,, deux ordres de citoyens?, etab. legez. XVII XVIII. mendeetan arrazak ez dauka XIX. mendeko biologismo eta XX.eko nazismoaren ondoren guretzat gaur duen esanahia. Arraza, nolanahi ere, familia nobleentzat bakarrik erabiltzen da; jende xumeak ez du arrazarik.
‎atalean, zabalago azaltzen dukulturaren kontzeptua, horren baitan hizkuntzak zer garrantzi duen azpimarratuz.Hemen orokorrean arituko naiz euskal kulturaz, ez euskarari soilik dagokionez, baizik eta norbanakoak edo Herri batek naturaren gainean biltzen duen guztiaadierazteko. Guztiz bat nator Txillardegik garai hartan adierazitakoekin, bainahizkuntza, gizakia eta kultura kontzeptuetan azken urte hauetan produkzio handiaegin du gizarteak, ez beti norabide berean, eta uste dut euskaldunok argiago ikusdezakegula gurean gaur egun zer den nagusi.
‎haurrak giro osasungarrietan jolasten, ur osasungarria, aire garbia eta klima egonkorra. Beste irudi batzuek, berriz, gure gaur egungo ingurumenaren errealitate gordina erakusten dute: itsasontzien desegiteetako arriskuak, artsenikoz kutsatutako ura edaten duten haurrak, atmosfera oso kutsatuak arnasten dituzten pertsonak, eta langileek zabortegietan dituzten arriskuak.
2008
‎Estatuen jazarpen eta inpunitatea salatzen jarraituko dugu.Zigortuak izan diren lagunen inguruan, berriz, esker oneko hitzak izan ditu Askatasunak. Ohore bat izan da guretzat gaur zigortuak izan diren lagunekin lan egitea urte guzti hauetan. Une hauetan Amnistiaren Aldeko Mugimendutik besarkadarik sentikorrena helarazi nahi diegu Auzitegi Nazionalean dauden lagun eta kideei, dio oharrak.Amaitzeko Askatasunak eta LAB sindikatuak gaur arratsaldean eta datozen egunetan Euskal Herriko hainbat herritan burutuko diren mobilizazioetan parte hartzeko deia luzatu dute.
‎Zigortuak izan diren lagunen inguruan, berriz, esker oneko hitzak izan ditu Askatasunak. Ohore bat izan da guretzat gaur zigortuak izan diren lagunekin lan egitea urte guzti hauetan. Une hauetan Amnistiaren Aldeko Mugimendutik besarkadarik sentikorrena helarazi nahi diegu Auzitegi Nazionalean dauden lagun eta kideei, dio oharrak.
‎10 Gure begiradaren ikusmuga une oro berreraikitzen doa. Gure gaur egungo ikusmuga iraganetik datorren hariarekin bat egitea da gertaera historikoak ulertzeko baldintza (Gadamer, 2003: 370 eta hurrengoak).
‎Ohore bat izan da guretzat gaur zigortuak izan diren lagunekin lan egitea urte guzti hauetan. Une hauetan Amnistiaren Aldeko Mugimendutik besarkadarik sentikorrena helarazi nahi diegu entzutegi nazionalean aurkitzen diren gure lagun eta kideei.
2009
‎Gaur ateista asko dago eta arrazoi gutxi. Honek, nolabait, birgogoeta baterako egoera ezin interesanteagoan jartzen gaitu, horrela gu gaur kultur historikoki (mendebaleko pentsamenduaren bilakaerari dagokiola) egoera, posterlijioso, batean aurkitzen baikara, baina ja, postateistan?
‎mirarizkoz zeinahi gaixo sendatzen du? guretzat gaur barregarri samarra dirudien). Baina Pascal doktoreak fede osoa duen zientzia hori ere problematikoa da:
‎Seriotan hartzen badugu zibilizazio sekular batean bizi garela, ez al genuke pentsatu behar, kulturak beti jarraitu egiten du, baina transformatuz? mitoa eta erlijioa gaur ere bizi bizirik daudela, bakarrik behialako kontaera mitiko mila formatakoa kreazio literario, artistiko, zinematografiko mila koloretako bilakatu dela gure gaur sekularrean. Edo mito komertzial, utopia iraultzaile, legenda abertzale, Konstituzio sakratu eta Demokraziaren kimera?
‎beren garaiko topikoen menpekotasun kulturalean bizi ziren. Gu gaur poztu gaitezke haien garaian bizi ez garelako, baina apenas bizi gara gaurko topiko europarren gutxiago menpean. –
‎Beti izan dut gogoa diktadurari buruz idazteko. Guk, gure sasoian, ez dugu diktadura bat bizi izan, baina gu gaur egun garena gara 40 urteko diktadura bat egon zelako. Hau beharbada batzuentzat lelokeria bat izan liteke, globalizazio garai hauetan, baina nik ez nuen aitita amamen euskara jaso diktadura hori egon zelako, beldurrez zirelako seme alabei euskara irakasteko.
‎Askatasuna eta justizia balore gorenak dira guretzat gaur egun. Pentsamenduaren mailan osagarriak dira askatasun politikoak eta eskubide sozialak. XX. mendean, jende askori ezinezkoa iruditu zaio askatasuna eta berdintasuna uztartzea.
‎Komeni da, beraz, elebitasun pasiboak gure artean gaur oraindik ez duen prestigioa eskura dezan, prestigio hori erdaldunentzat bulkada izan dadin euskararantz pauso bat eman dezaten. Bide horretan barna, asmatu behar da erdaldun elebakarrei erraztasunak eta aukera berrituak eskaintzen euskara ulertze mailaraino bederen ikas dezaten.
‎Beharbada hasi ginateke esaten gure gaur egungo deitura sistema, eta deiturak eurak, ez direla betikoak; aitzitik, garai batean sortutakoak dira, gizarteak haiek sortzeko premia izan zuenean, eta ez lehenago. Gure protagonista XVI. mendean bizi da eta, beraz, galdetu behar dugu:
2010
‎Aldeak alde batera utzirik, litekeena ote da gogoeta honetatik zerbait lekualdatzea gure gaur egungo Europara, gure Estatu propiora. Litekeena ote da talde berriak ernaltzea, eta, unean uneko dilementzako konponbide jakinak ematen ez ezik, hautabide benetakoak ekartzen hastea, desarrollismo zaharkituan eta materialismo obsesiboan oinarrituriko ekonomia eta gizarte eredu hori konpontzeko?
‎Zertan bereizten da maien zibilizazioaren edo Erromako Inperioaren amaiera ekarri zuen dinamika eta guk gaur duguna?
‎Hau da gure gaur egungo egoera... Eta Euskarak diskurtso berri baten behar gorria du.
‎Ez dago argi zein den ideiaren jatorria. XIX. mendearen bukaeran, H. G. Wells idazleak unibertso paraleloaren gaia erabiltzen du, nahiz eta ez guk gaur egun ulertzen dugun bezala. Laugarren edo bosgarren dimentsioaren ideia erabiltzen du dio Kataluniako Unibertsitate Politeknikoko Manuel Moreno fisikariak, zientzia fikzioan adituak.
‎ITXASO. Ba guk gaur, itxi egingo dugu eguerdian.
‎Villabonako historiaren pasarterik ilunenetakoa islatuko du ibilbide honek, Ertzaintzaren bortizkeria neurrigabekoak estreinatu baitzuen kale hau. Herri honetako gazte ezkertiar, abertzale eta konprometitu baten heriotza ikusi zuen kale honek, eta guk gaur haren izena jartzen diogu bere omenez, Herriarena dena herriari itzuli behar zaiolako eta Remik herriaren alde egindako guztiarengatik zorretan gaudelako. Gaurko eta biharko billabonatarrek jakin dezaten nor zen Remi, nor den Remi eta nor izango den Remi, idatzita utzi behar da Historia.
‎Apostoluak beldur hormartean itxita pazkoz, eta gu gaur kontsumo eta merkatu extuan itxita:
2011
‎Eta orokorrean onartuta dago bakoitzak bere memoria historikoa landu behar duela. Gure gaur egungo egoerari begiratzen badiogu, pentsatzekoa da hemen ere memoria historikoaren lana egin egingo dela. Batzuek jada egin dute, baina pertsona askok, Errepublikaren memoria historikoa defenditzen dutenean, ez dute hemen, orain, gauza bera egiterik defenditzen.
‎Labur bilduz, gure artean gaur egun nagusituz doan hizkuntzaegoera honela defini liteke: behinolako diglosia betearen azken arrastoak baizik gelditzen ez zaizkion elebitasun partzialeko egoera mugikorra.
‎Labur bilduz, gure artean gaur egun nagusituz doan hizkuntzaegoera honela defini liteke: behinolako diglosia betearen azken arrastoak baizik gelditzen ez zaizkion elebitasun partzialeko egoera mugikorra.
‎Horregatik, dibulgazioa zabaltzeko bide horretatik joango nintzateke, komunitateko elkarteak bultzatzeari garrantzia emanez. da eta bihoakio Mitxelenari nire partez miresmen osoa, baina Mitxelena bizi zen eta idazten zuen garaian bazeuden beste izen batzuk, bazegoen beste jende bat utopiaren eremu horretan, eta haiek hori irudikatu izan ez balute, gu gaur ez ginateke hemen egongo. Beraz, zer da ghettoa?
‎–Etorri gurekin gaur eta presta dezakegu dena hobeto. Edo joango gara gu zurekin gaurkoz.
2012
‎Aipatutako lau elkarrizketak, Hamaikaren seinalean emateaz gain, www.berria.info eta www.hamaika.tv webguneetan zuzenean ikusi dira. Datorren astean, berriz, Hamaikaren Gurean gaur saioan egingo dituzte elkarrizketak alderdietako ordezkariekin: astelehenean Ezker Anitza, asteartean PP, asteazkenean PSE, ostegunean EH Bildu eta ostiralean EAJ.
‎Musika izango da jaun eta jabe bihar Gabon gauean. Hamaika telebistan Kupela taldearen kontzertu bat izango da ikusgai, eta ETB1en urteroko Euskal kantuen gaua. Hamaika Datozen egunetan egunero Gurean gaur bereziak egingo dituzte, urteko unerik onenekin. Hamaikak iragarri duenez, «Espainiako erregeari boikota» egingo diote, eta Gabonetako mezua Pirritx, Porrotx eta Marimotots pailazoek emango dute, bihar, 21:55ean.
‎Gerra hasi zenean, Euskal Artisten Erakundeko promesa gaztea zen, baina gerraren ostean beste lanbide batzuetan jardun behar izan zuen biziraupena ziurtatzeko, eta lan horiei denbora kenduz edo zituen aisialdi momentuak baliatuz garatu behar izan zuen bere lan piktorikoa. Hori horrela izanik ere, bereak kalitate handiko lanak direla esan beharra dago, nahiz eta gure artean gaur egun ere ez den oso ezaguna. Maidaganek pentsaera nazionalista eta ezkertiarra garatu zuen, eta margolari gogoetatsu eta zorrotz bezala defini daiteke.
‎Krisi kapitalistaren ondorioz dirurik ez dagoela esaten digute gure gaur egungo Pinotxoek, komunikabide nagusiek, Europar Batasuneko estatuetako agintari gorenek eta haien nagusi diren bankariek. Ez omen dago dirurik osasungintzarako, hezkuntzarako, euskararako, gastu sozialerako eta enparauetarako, baina, hori dioten bitartean, armada eta polizientzat, erregea ehizan Afrika aldera joan dadin, eta gure jendartean, inork aukeratu ez dituen arren, aginte faktikoa duten bankuen nagusientzat diru publikoa barra barra xahutzen dute.
‎Larrartek bide hori egiteko herritarren ekarpenak ezinbesteko direla nabarmendu zuen. " Guk gaur egun hori ikusten dugu aukera bakarra etorkizunean ere. Horretan ari gara lanean eta eskerrik asko zuei guztioi bide horretan laguntzeagatik.
‎Hori kontuan hartu dute eta, nolabait esateko, ez gaituzte estutzen. Gipuzkoa mailan interesa izan dezaketen albisteren bat dugunean bidaltzen dugu Gurean gaur era.
‎Alde horretatik, beste eskualdeetako jendeari ere interesgarria egingo zaion informazioa bidaltzen saiatzen gara. Egia esan, orain arteko asteetan guk ez dugu albiste askorik sartu Gurean gaur en, gutxieneko irizpide horrekin bat datorren ia ezer ez delako suertatu gurean.
‎Beste alde batetik, teknikoki, gauzak erraztu egin zaizkigula ere esan behar da. Hain zuzen ere, Aldundiak proiektu honetara bideratu duen diru-laguntza gehienbat horretara dihoala uste dut; teknikoki inbertsio handia egin da, eta inbertsio horrek ahalbidetu du Gurean gaur egin ahal izatea. Orduan, biren artean ere nola edo hala moldatzen gara.
‎Erlo Telebista,' Gurean gaur' proiektuan
‎Bakoitzak ekoiztutako saioak partekatzetik, elkarrekin Gipuzkoa osora hedatzen duten albistegia egiten hasi dira: Gurean gaur. Gipuzkoako Foru Aldundiak bultzada eman dio euskarazko tokiko telebisten ekimen berriari; 207.000 euroko laguntza emango dio aurten.
‎–galdetu die Mari Tereri eta Inasi?. Alejandrok hau baino gehiago merezi zuen, eta baita gu gaur hemen elkartu izanak ere.
‎Marxismoa faltsua da, eta erresuma bidegabetara eramaten du. 1867 koek hau ez ba zekiten, guk gaur badakigu. Marxismoak hizkuntzaz zer dion jakitea interesantea izan diteke.
‎Horiek guk ezagutzera ematen ez ditugun izenak, hain zuzen ereEmilio Lopez Adanen eskuetan jarri ziren, eta honek laburtu eta bere iritzia eskaini zion Madariagari. Hauxe da, beraz, guk gaur argitara ematen duguna: Lopez Adanek egindako laburpen lana, alegia.
2013
‎Gauza gutxi, soilik otsailean dagoeneko eman zituzten irudi batzuk asteartean, eta hemen aipatu genuen otsaileko erreportaje haien lan txukuna?. Baina seinale ona da hori ere, pultsua hartu zioten bere garaian gaiari, erakutsiz, adibidez, nola hainbat euskal hautetsi legearen kontra zen?, eta orain beste kontu batzuk dira gurean gaur gaurko gai. Adibidez, Ipar Euskal Herrian lurralde elkargo berezia sortzeko desmartxa.
‎Katearen ardatz nagusia, baina, eguneroko programak izango dira, berriro ere. Herenegunez geroztik, hor da ostera ere Gurean Gaur albistegia, eta elkarlanetik abiatuko den produktua izango da. Oinarri nagusia Hamaika Telebistako albistegia bera izango den arren, tokiko telebistek ere beren tartea izango dute.
‎«Urtean emandako kultur proposamenen erreportajeak jaso ditugu». Skapa saioko eta Gurean Gaur albistegiko edukiak tartekatuko dituzte. Aste barruan eguerdi inguruan emango dute, nahiz eta egun osoan gehiagotan eskaini.
‎aurrekontua egon edo ez egon, Gobernuan bat egon edo bestea egon, politikak berdinak edo antzekoak izango badira, berdin dela nork agintzen duen, hor ez dagoela irtenbiderik. Guk gaur ez dugu instituzioetan egoerari buelta emateko politikarik ikusten eta mobilizazio sozialaren bidez bultzatuko dugu.Gure aldarrikapenak: Erreformak hemen ez aplikatzea. Politika berriak egitea babes sozialari dagokionez eta ekonomia erreala suspertzeko.Horretarako: Politikak behingoz eta benetan aldatzea. Politika propioak egiteko eskubidea ziurtatuko digun burujabetza eskuratzea. Politikak ... Garaia da politikak goitik behera aldatu behar direla erabakitzeko.
‎Eta maila horretako saskibaloia ikusteko aukera ona da gainera. Gu gaur egun Gipuzkoako bigarren taldea garela esan genezake, eta aurkarian hemendik urte batzuetara goi mailakoak izan daitezkeen jokalariak ikusteko aukera ere badago".
‎Baina egunsenti bakoitzak aurreko gaua ezabatzen du erantzun du beste ezkutuko batek. Hona hemen nola Zutolako Hoxpine gaixoa hilik erori den toki berean egina dugun guk gaur gauean berotzeko sua.
‎—Ez dago munduan uso mezularia bezain hegazti miresgarririk hasi da. Guk gaur Malkaitzen ikusi dugun izadiko lehia harrigarria izan da. Ahuxo uso ar gazteak irabazita zeukan zapelatz nabarrarekiko dema, ez balitzaio bizkarreko fardeltxoaren haria askatu.
2014
‎Subjektuak gogoan, horren gauzatze mailakatuaz gogoeta eragiten du horrek, trantsizio kontzeptua bere potentzialtasun osoan hartuta. Errealitatetik abiatzen gara; eta instituzioetan, gurean gaur direnak direla, behar diren berrien esperoan izan gabe. Pragmatismo sanoa, eraldatzailea, helbide hartuta, inoiz ere ez helburu.
‎Ohean gelditu ziren bata bestearen ondoan etzanda. . Bikote batzuek maitasuna egin eta beste batzuk larrua jotzen dutela esaten dute, zer uste duzu egin dugula guk gaur?, galdetu zion mutilak neskari.
‎Neskak zertxobait pentsatu zuen erantzun aurretik. ? Guk gaur?... Maitasuna jo??
‎Edonola ere, horrek ez du esan nahi gure gaur egungo genero kontakizuneanharrapatuta gaudenik betirako, edo betirako bedeinkatuta, ikuspuntua zeinden?. Genero sistemak aldatu egiten dira.
‎Butlerrek dioen moduan, gaur egun, gisa horretako gorputzak «pentsaezinak, gorrotagarriak, biziezinak»dira65 Gorputz horien existentziak berak auzitan jartzen du gure genero sistema.Kirurgialariek, psikologoek eta endokrinologoek, beren kirurgia gaitasunenbitartez, gorputz kulturalki ulergarrien faksimile onak osatzen saiatzen dira. Jaioaurreko tratamenduen bitartez sexu organo mistodun jaiotzak ezabatzea erabakitzenbadugu (hala gaur egun existitzen diren tratamenduen bidez nola etorkizunean sordaitezkeenen bidez), aldi berean erabakitzen dugu gure gaur egungo ulergarritasunsozialaren sistemarekin jarraitzea. Aldiz, erabakitzen badugu, denbora tarte luzebatez, ageriko egitea genero mistoko gorputzak eta bestelako bideak darabiltzatengenero jarrerak, orduan, nahita edo nahigabe, ulergarritasun sozialaren arauakaldatzea aukeratuko dugu.
‎" Gure gazteak luxuzaleak dira, hezibide txarrekoak; autoritateari iseka egiten diote, eta ez dituzte nagusiak batere errespetatzen. Gure gaur egungo semeak tirano bilakatu dira; ez dira zutitzen adinekoren bat gela batera sartzen denean, eta kontra egiten diete gurasoei. Garbi esateko:
Gure gaur egungo bizitza ezin izango genuke ulertu egunero erabiltzen ditugun hainbat tresna ez bagenitu. Esan bezala, propietateak ezagutzea ezinbestekoa da objektu edo tresna horiek hobetzeko edo objektu edo tresna berriak egiteko.
2015
‎Eliza inguruetan gizakien hezurrak agertu ohi diren moduan, animalienak kobazuloetan topatzen dituzte. " Guri gaur egun desagertuta dauden animaliak interesatzen zaizkigu. Eta horien aztarnak bakarrik kontserbatzen dira leku berezi batzuetan; amildegietan edo kobazuloetan, adibidez.
‎Zuek gaur zaretena izan ginen gu behin, eta gu gaur garena izango zarete zuek, gutxien espero duzuenean.
Guk gaur Hartz Handia deitzen dugun konstelazioak, izena eta izana greziarrak ditu eta hartzaren arctos izen grekotik dator, artiko (hartzaren aldekoa, Ipar Izarra dagoen aldekoa) eta antartiko (hartzaren kontrako aldean dagoena) datozen bezalatsu, izango zuen izena euskaraz ere, agian.
‎Musuzapiarekin sikatu ditu malkoak, hasperen egin, eta hoztua daukan kafesnea bukatu du. Moldaviarren erdiak eguna pasatzeko duen euro eta erdia kafetegian gastatu dugu guk gaur. Bere berrogeietan behar duen emakumea agurtu du Alionak, eta haurrei buruz galdetu diote batak besteari:
Gu gaur garen hau izatera, gure konkretutasun kokatu, situatu (garaiko beste hitz preziatu bat, euskal idatzietan ere han eta hemen irakurriko duguna) honetan egotera, gure lehenaldiak ekarri gaitu. Hori da, horrenbestez, gure abiapuntu ekidinezina edozertarako, ezin dugu hori guztia bazter utzi.
‎...i buruz, baldin eta pertsona ustez zentzudunak direnak eta batez beste zentzuduntzat edo joko nuke gure literatura klasikoko apaizteria kolorebakoahain modu beretsuan aritu badira gaur egun desbideratutzat daukagun aferan, kontua ez da gaiaren gaineko pertzepzioa distortsionatuta zegoela jende horiengan, ez; aitzitik, arazoa gure ulerkera erratutik dator, haien mundua eta baldintzak ez ulertzetik, gure gaur eguneko usteak eta ideiak haiengana proiektatzetik. Hau da," katiximagintzan" ibili diren guzti guztiak zabar alaen inpresentable batzuk al ziren, kasik ahantzitako euskara erdipurdika murduskatzen zutenak, ala beste esplikazioren bat genuke kontua hobeto argitzeko?
2016
‎...z Pidalek Asturiaseko egoera itxuratu zuen galizierarekin antza duen elebitasun diglosikoko egoera gisa, eta, horrela, ezeztatu zuen hegoaldeko aldaerek dialektoak edukitzea, gaizki erabilitako gaztelaniatzat hartu zirenak. riera bere garaira ailegatu zela" bere jatorrizko izaerari kalte egin ziezaioketen aldaketa sakonik gabe", nahiz eta (hona hemen XIX. mendeko eliteen ideologia)" gure gaur egungo gizartearekin bat egiten ez duen, baizik eta haiengandik oso urrun dagoen gizarte batekin, kultura eta gustu ona urgentziaz behar duena". Hori dela eta," ahots eta esaldi horiek guztiak, antzinean ezagunak probintzia osoan, bakarrik erabiltzen dira gaur egun gehitutako herrietatik kanpoko toki eta baserrietan", baina" oraindik ere, herrixketan erabiltzen da" (Caveda, 1989:
‎Joera horien atzean, zientziaren eta teknologiaren ezagutza urria dago, baina, tamalez, gure gizartean zabaltzen ari da iritzi hori. Historiak erakutsi digu, ordea, oinarrizko zientzia izan dela gure gaur egungo ongizatearen benetako motorra. Baina motor horrek ezin du erregairik gabe martxan jarraitu.
‎Gaur egun, AEBetan, horixe da azkarren areagotzen ari diren krimen bortitzetako bat. Isilpean gorde da urte luzez, oinazea eragin du, eta erru sentipenak ekarri dizkio errudun sentitzea ez zegokionari; orain, ordea, sexu erasoak eztanda baten moduan ari dira azaleratzen, eta argi erakusten dituzte gure gaur egungo gizarte kapitalistaren disfuntzioak. AEBetako iritzi publikoa gero eta kezkatuago dago bortxaketen gaiarekin, eta, ondorioz, ezin konta ahala emakumek beren bizipenak azaldu dituzte, eraso egin dieten edo eraso egiten saiatu zaizkien gizonei buruzkoak.
‎Edo balizko kulpadunak bilatu, estigmatizatu eta gurutziltzatzeko? Zeinahi egoerak ditu hamaika aurrekari, eta soilik hauek zehatz eta zabal ezagutzeak lagunduko digu auziaren diagnostiko ahalik zuzenena egiten, ondorioz ahalik eta irtenbide gauzagarrienak aurkitu ahal izateko gure gaur egungo euskaldunon komunitateak ahalik eta azkarren eta sendoen utzi ahal izan diezaiogun agonia arrisku larrian dagoen komunitate gutxitu izateari. Eta ez da erraza, eta ez da erraza izango.
‎Jakinik, aldez aurretik ez dagoela formula magikorik, bidean behin baino gehiagotan erratu gaitezkeela, eta gure pausoak behin baino gehiagotan birpentsatu ditugula. Baina jakinik ere, lortzez gerotan, soilik gure gaur egungo euskaldunon komunitateak lortugenezakeela miraria, munduan hainbeste direnean desagertzeko arriskuan diren hiztun komunitateak.
‎Ezagutzen dugun lehen esperientzia 70eko hamarkadan izan bazen ere (Odensen, Danimarka), azken hamarkada hau arte ez da Euskal Herrian horrelako proiekturik gauzatu. Hasierako praktika haiek bide segurtasuna lantzea eta osasun arazoak ekiditea zuten helburutzat, baina gurean gaur egun martxan jartzen diren Eskola Bide gehienak Tonucciren proposamenetik datoz, eta askoz eraldaketa sakonagoa eta sozialagoa bilatzen dute. Etxea eta eskola direnez gaur egungo haur eta gazteen gotorlekuak, proiektuaren helburu nagusia bi espazio horietaz baliatuz, tarteko ibilbidea (etxetik eskolara eta handik bueltan etxera) haiek bakarrik egitea lortzea da, helduen laguntasunik gabe alegia.
‎Jendea zegoen tabernan eta ez genuen solasean jarraitu.Ez Eguberriek bakarrik, horrelako zenbait gertaerek ere bizi poza ematen didate, bizia gorantz ikusten baitut, euskararen bizia kasu honetan. “Euskal Herrian euskaraz” askoren lema denez gurean gaur egun, nirea ere ez gutxiago, eta horrela, lehen hitza nonahi dela ere euskaraz irteten da nire ezpain artetik. Duela hilabete bat, Goierri aldera gindoazen eta bidean ardotxo bat edo hartu beharrez, sartu gara bi lagun Legorretako gasolindegiko tabernan.
2017
‎Hasteko eta behin, diskurtso medikua estamentu zalantza ezina da gaur egun, uste dugu ez dakigula ezertxo ere gure gorputzaren osasunaz, eta sendagileak, bata zuria jantzirik, hark bakarrik esan diezaguke zer den ona eta zer txarra. Erdi Aroko herritarrek nolako harremana apaizarekin, halakoxea guk gaur egun sendagileekin. Autonomo eta independente izan nahi dugu, baina osasunarekin harreman guztiz hierarkikoa daukagu, jakintza hori guztiz ezezaguna balitzaigu bezala.
‎Elkarrekin hasi genuen bidea, baina guk pauso bat eman genuenerako zuek hamar eman zenituzten, eta orain elkarrengandik urrunegi gaude. Joaten gara bisitan, egiten dugu topa haien alde, bidaltzen dizkiegu dirua eta liburuak, esaten diegu maite ditugula, baina haiek han daude, eta guk gaur ere garagardo batzuk edango ditugu Zazpikaleetan manifestazio ostean. Herritik sortu ziren eta herrian behar dute.
‎Laurogeita hamar minutuan pizzak, gominolak, garagardoa, ardoa, azkazalak... jan edo edango dituzte bostehun milioi lagunek, eta gu, bitartean, furgoneta batean etorriko gara Almeriatik etxerako bidean. Guretzat gaur ere mundua ez da geldituko. Kasualitatez ere ez dizkigute bisitak luzatuko, eta, gaur ere, labur egingo zaizkigu kristalaren beste aldera begira egindako minutuak.
‎Egurrezko koilara eskuan, patatak frijitzen zituen bitartean mintzatu zen: «Tortilla eta listo, gu gaur [atzo] soilik etortzen gara, bakailaoa ez dakigu prestatzen eta». Goizean goiz joan ziren arren, festa giroan zeuden.
‎1888koa da, karlistaden fingaitz definitiboaren ondokoa, eta idazle txit liberal garaitzaile batena alajaina, euskaldun gazteak infernuko bidetik izuarazteko testu pedagogiko hau, nobelako apaizaren garai ingurukoa hortaz?; baina ez gure apaiz horrena, eskolamaisu gipuzkoar ilustratu batek paratua baizik arima gazte kastoen onbiderako (horrelakoxeak baitziren orduko txit liberalak hemen, oraingo txit progre batzuk bezalaxe), zeini hartua edo itzulia diokeen ez dakidala. Ez zaigu gaizki etorriko, gure gaur hau zein atzok sortu duen apur bat gogoratzea.
‎Hitz horietako batzuren batzuei," garazones, gotes, gotales" egungo euskal kutsua hartzen diet. Besteak beste, gotes horrek, euskarazko kota hitza ekarri dit gogora, edo kotra Leitzan, guk Goizuetan lakoa esaten dioguna. Zenbat aldiz ikusia ote nauzu, guk gaur ustez euskara zaharra deitzen dioguna, nola datorren are zaharragoko erdaratik.
2018
‎Eta, galderak dioen gisan, historia hurbila noiz hasten da? Kezka handia dut horrekin, eta gure gaur egungo bizimodua hain dago beteta informazioz, sare sozialez eta abarrez... Dena segituan pasatzen den sentipena daukat.
‎Ze nire ustez hori dek gure gaur eguneko EAEko eta Nafarroa Garaiko behuintzat eremu euskalduneko erronka (Nafarroa Garaiko eta areago Iparraldeko gure erronka da, gutxieneko, euskaldunon (ko) ofizialtasuna lortzea gure lurrean, eta gutxieneko EAEn lortu dugun neurrian): Nola bihurtu ondoko belaunaldiarentzako AMA/ LEHEN HIZKUNTZA izatea, gaur egun askorentzat, gehienentzat BIGARREN HIZKUNTZA baino eztana.
‎Guernicarik ezin dugunez eduki Euskal Herrian, pentsatuko zuten (museoan eduki, pentsatuko zuten, baina demagun baietz, axola zaiela, aintzat hartzen dutela Euskal Herria izeneko ente estrainio hori). Ezin dugunez Guernica hemen izan (gauza ederra dira eufemismoak), originala bera baino hobeto geratuko zaigun koadroa eskatuko diogu gure gaur egungo pintore abilenetako bati, Amondaraini. Baita Dora Maarrek argazkietan jasotako prozesua ere.
‎Egitasmoaren garrantzia nabarmentzen du Lierni Altuna alkateak ere: " Pilatu ditugun eta agertu den materialari forma eman eta kaleratzea erabaki dugu, materiala historia eta kulturaz jantziz edo alderantziz, garrantzitsua delako nondik gatozen jakitea, gure gaur egungo kultura nondik datorren ikastea, zer garen jakiteko".
‎Beraiek hasi zuten gerra hau, baina guk gaur amaitu egingo dugu.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
gure 37 (0,24)
guk 28 (0,18)
gu 13 (0,09)
Guk 11 (0,07)
Gurean 11 (0,07)
Gu 7 (0,05)
Gure 6 (0,04)
guretzat 6 (0,04)
gurean 5 (0,03)
gure artean 4 (0,03)
gurekin 2 (0,01)
Gurea 1 (0,01)
Guretzat 1 (0,01)
Guri 1 (0,01)
gurea 1 (0,01)
guretzako 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia