Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 85

2000
‎Baina gure espazio handietan aparte, Euskal Herrian egunero egunero dozena t’erdi baino gehiago erakusketa zabaltzen dira. Batzuk propaganda gutxi eginez; beste batzuk, borondate handiz baina diru gutxiz zaindutako areto zaharkituetan; asko ilusio handiz, beste asko halako edo bestelako kultura zinegotziari beste erremediorik gelditu ez zaiolako.
2001
‎Eta, ondorioz, berbaitango gauzez ez dago esakune sintetikorik egiterik. Kantek bere filosofia eraikitzeko eskatzen duen aurrebaldintza bakarra zerbaitek gu espazioan eta denboran afektatzea da, baina afekzio horren aurretik hori zer ote den ez zaio inoiz interesatu; eta, egiatan espazioaren eta denboraren baldintzen aurretik eta hauetatik at geratzen denez, ezin da aztertu ere egin eta berari buruz egindako galderak ez du zentzurik: X ezezagun eta ezagutezin bat da.
2003
‎Jasangarritasuna lurralde fisikotik gure espazio psikosozialera ere eramanbehar dugu. Zein da gutariko bakoitzak duen garapenaren, naturaren edobizikidetzaren irudia?
2006
‎Gure aleak inausteko orduan, izerdiaren fluktuazioa ez da kontuan hartu behar. Hori egiteko arrazoi nagusietako bat gure espazio beharretara egokitzea da. Ale bat landatu aurretik, komeni da helduaroan zer neurri hartuko dituen jakitea, landatu edo gehiegi inausi beharrik ez izateko, gure beharretara egokitutako forma izan dezan edo adarrak nahi dugun norabidean haz daitezen.
2007
‎Espero dut garbi utzi izana, ez dugula" Hizkuntza eta hezkuntza" gaia beste askoren arteko gai posible bat bezala bakarrik aukeratu eta, modu berean, ez diogula ere horrekin haize bati —bereziki filosofiatik guregana etorritako haize bati— jarraitu. Gu hemen, egiaz, gure espazio propioenean gaude, hau da, hezkuntzaren baitako gure erantzukizunaren espazioan. Beste inon ez bezala gaude hemen deituak gure erantzukizuna hartzera:
2008
‎Erabakigarria da gure herrialdea denari buruzko gure ikuspegia ematen saiatzea, baita Euskal Herriak nahitaez jasan behar duen gatazka politikoari buruzkoa ere, kulturaeta hizkuntza eremuak berebiziko garrantzia duen gatazkari buruzkoa, alegia. Eta, aldi berean, immigrante horien jatorrizko gizarteetan bizi dituzten oztopo eta gatazka politikoak, kulturalak eta linguistikoak zein diren jakiteko eta horiek ulertzeko ahalegina egitea ere ezinbestekoa da; eta, halaber, beren hizkuntzak eta kulturak ezagutzen, errespetatzen, balioesten eta horiek bizikidetzarako gure espazioetan eransten saiatzea.
‎Halaber, eskatzen du haien eskubideak aintzat hartzea, eta eskubide horiek zein diren eta nola bermatu eztabaidari ekitea, eta lehenbailehen haiek ordezkariak izan ditzaten sustatu eta aitortzea, eta gure erabakitzeko eskubideari buruz eta arazoari irtenbidea emateko parte hartzeko moduari buruz gure herrialdean abian dagoen eztabaidan eta prozesuan txertatzea38 c) Azkenik, kontuan hartu litzateke elkar aintzat hartzearen estrategia hori ez dela unibertsala eta abstraktua, beren historia eta proiektuak dituzten pertsonek parte hartzen baitute. Hau da, gure gizartean, partekatzen dugun espazio komun horretan, bi estatuekiko gatazka bat dago, eta gizartearen gehiengoak euskal hizkuntzaren eta kulturaren" normalizazioa" erabakitzeko gure espazioa eskatzen du, baina, era berean, identitate asko daude, gizarte sektore asko daude eta errealitate, jatorri, kultura, identitate eta bestelako desberdintasunak dituzten immigranteen kolektiboek parte hartzen dute; eta horiek, halaber, espazio komun horrekiko eta denok dugun erabakitzeko eskubide demokratikoa oztopatzen duten bi estatu horiekiko duten sentimendua, sentimendu intentsitatea ... Estatu horiek, bestalde, nongotasun sentimendua erabiltzen ari dira ziurgabetasuna pizteko eta euskal gizartearen gehiengoak lortu nahi duen prozesu demokratiko eta normalizatzailearen aurka egiteko.
2009
‎Manikien neurriak eta tamainak ezinezkoak dira, oro har irrealak, baina oso egokiak, hirietako espazio gero eta estugarriagoetarako. Herritarrok gure espazioak bestek agintariek, zedarritzea txintik esan gabe onartzen ikasi dugu, baita gure gorpuzkerak besteren noren, interesen arabera moldatzen ere.
‎Aukera politikoak sortuko dituzu eta aukera politiko horiek arrakasta izango dute. Baina hori gauza bat da eta beste gauza bat da herri bezala aurrera egin ahal izateko beharrezkoak diren baldintzen inguruan adostasuna lortzea lurraldetasunean, egitura politikoan, gure espazio publikoa antolatzeko moduan.... Eta denbora aurrera doan heinean distantzia horiek zabaltzen ari dira, eta hori izugarrizko arazo bat da abertzaletasunean.
‎Lagunak, ordea, arrazoitzeko bestelako modua agertu zidan, arrazoitzeko modu berria (sasoi hartan), lekua egiten joan dena gure espazio mentalean eta kulturan. Arrazoitzeko modu horrek, batetik, ez du zerikusirik 90 urteko gure amona Leokadiren mundu ikuskerarekin, Jainkoak ez baitu agintzen, bistakoa da.
‎Hortxe bere indarra: goiko langa hori da kapitalak gure espazio psikikoan jarria duen frankizia. Eta negozioa borobil ateratzen ari zaio, bai horixe.
Gure espazioan, eta euskaldunenean berdin?, borroka horrek Espainiaren proiektu identitarioaren aurrez aurre jartzen du. Frantziarena ere hor dago, neurri txikiagoan bada ere.
‎Udako Euskal Unibertsitatean lanean eta goi mailako arduratan eman ditudan urte luzeak dira horren lekuko besteak beste. Garai batean, gurean espazio unibertsitarioa oraindik definitu gabe zegoenean, beharrezkoa izan zitekeen berariazko erakunde bat sortzea unibertsitate mailan euskarak tokia izan zezan normaltasunez. Alta bada, beste enbor bateko ezpala da, 2009an Euskal Herriko unibertsitate mapa osatua eta, halaber, ase dagoenean —ez ahaztu gurean 3 unibertsitate publiko, eta beste 3 pribatu daudela, UNEDeko zentroez aparte—, berritik sortuko den egitura unibertsitario bat sortu nahi izatea euskal unibertsitatea eratzeko.
2010
‎eta Big Bang a ez da gure espazio ta denbora zati txikien
‎Orduan, nola irudika dezakegu gure espazio ta denbora
‎Baina, kulturaz hitz egitean esan dugunaren ildotik, globalizazioaren mugimendu azeleratuak (zirkulazioaren aldiberekotasunak eta intentsitateak, espazioaren ezabaketak) ziurgabetasun soziala larriagotzen du, haren eskutik gai materialek eta ideologikoek ere gure espazio mugagaitz honetan ziztu bizian agertu, desagertu edo eremua zeharkatzen dutelako. Horrekin batera, migrazio handiek eta, beraz, herrien nahasketek, kultur aniztasuna delakoak, ziurgabetasuna biziagotzen dute.
‎Obeditu egiten zaio estatuari, hark emandako nortasun agiriekin gabiltza. Estatuarena da gure espazioa eta denbora, denok gara eraren batean estatua. Geu gara Napoleon Bonaparteren La Grande Armee.
2011
‎Egoera oso korapilatsuan gaudela esan ostean, gure espazioan esku hartu dezakegu, EAEn, nabarmendu du. Proposamen zehatz bat erreforma fiskala da, erakundeetan baliabide gehiago izateko.
2012
‎Gauza bat da eduki informatiboak, eta zenbat eta independente eta serioagoak, hobe. Baina bestetik gure espazioetan tresnak sortu behar ditugu, merkatuak eta hartzaileak bertan topa daitezen. Baliozko publizitatearekin negozio modelo berriak aurkitu dira.
‎Instituzio txikiak gara, udalak izanik ez dugu horretarako ahalmenik, baina areto publiko moduan baditugu sortzaileen esku utz ditzakegun baliabideak". ZUbi proiektuan parte hartzen duten Hegoaldeko antzokiek oro har lehenagotik ere bazuten aretoak sortzaileen esku ipintzeko jarrera" gure planteamenduan laguntza ekonomikoa funtsean ikuskizunaren katxetari dagokiona da, ez dago besterik, baina gure espazioek badituzte sortzaileentzako baliabideak ere". Egon badauden baliabideak denentzat jarri, haiek antolatu eta sortzaileei eskaini zaizkie funtsean:
gure espazioa, gure pozak,
‎gure artetik abiatu ziren dantzariak, eta unez une espazioen esanahia aldatuz joan ziren: hasieran beraiek antzezteko erabiltzen zuten espazioan utzi gintuzten, hori harmaila sinboliko bihurtuz, eta haiek ondokora pasatu ziren; gero, gu espazio horretara gonbidatu gintuzten, berriz ere ikusi antzeztu arteko guneak banatu gabe. Eurek" kolonizatzen" zuten espazioa, ondoren guri uzteko.
2013
‎paseatzen, zinean edota aspaldian desagertu zen Café de la Amistad kafetegian. Beraz, nahiz eta gutakoak ez izan, ez ziren guretzat horren arraroak, niregandik ez zeuden ez urrun ez aparte, eta gure espazioak partekatzen zituzten normaltasun osoz edo, behintzat, horrela uste nuen nik.
‎Lantalde horretatik gaur egun ezagutzen dugun taldea sortu zen, eta talde misto bat izatetik, emakumeen gune bat izatera igaro zen. “Arrazoi ezberdinengatik lantaldeko mutil bakarrak militantzia utzi zuen, eta orduan guretzako espazio bat sortzea erabaki genuen”, diote egungo partaideek.Baina horrelakoa izan al zen PAREren sorrera, benetan? “Hor hasi zen dena”, dio kide batek, “baina Deustuko Gazte Talde Feminista poteo batean sortu zen.
2014
‎Hainbat gaztek' Baguez gure espazio bile' dinamika aurkeztu dute udaletxe plazan. Adierazi dute gazteen premiak asetzeko espazio bat behar duela Durangok, eta alkateari eskaera zuzena egin diote.
‎Itzala dute alta hautu definitibo guziek. Xirula galdu da gure espazioan eta Donibanetik kanpoko plazen uztea egoz dakioke Fauxtini horrengatik. Ez dut uste, ezen arrabita hobetsia baitzitzaion jada gure flautari, urratsak markatzea ahalbidetzen zuelako.
‎Denek dakite hemen gaindi urtarrilean hegoa altxa daitekeela berriz, kaxkoak biluzten ditu eta oihan argalduek gure espazioa irakurgarri uzten dutela, errekako sabeletan etxe gordeak ere agertzera ahalbidetzen ditu hosto eskasak, maldak zuritzen ditu zahoak, errekinek garbituko baitute, beltz beltza utziz. Euskal herri beltz hori nehor gutik ez du pintatu.
2015
‎Ziluaga: " Ondo legoke kontzertu antolatzaileek eta aretoek gaiaren gaineko ardura hartzea, gizonek kontzertuetan betetzen duten espazioa zalantzan jartzea, eta guk espazioa geure egiteko estrategia konpartituak sortzea". Ziluagaren arabera, errora jo behar da, eta zeharo naturalizatuta dauden jarrerak ere auzitan jarri, esate baterako:
‎Goierriko Hitza (2014): «Ez gatoz inori lekua kentzera, baina guk gure espazioa nahi dugu». [http://goiberri.hitza.info/2014/ 02/ 03/ ez gatoz inori lekua kentzera baina gukgure espazioa nahi dugu/] (2014ko martxoaren 5ean kontsultatua)
2016
‎Ez limurtze xuabetan bakarrik? Nik ez dut orain arte ondokoen antzeko mezurik entzun erdaraz, baina itxura edo esanahi horretako mezu iragarkiz betea egon luke gure espazio publikoak soinu eta letra, ziur daude ni baino publizista hobeak mezu eraginkorragoak asmatzeko, baina ideia?? (frantsesez ere antzera):
‎Hemendik atera ditugu zenbait gako etorkizuneko hirigintza eta hiri espazioen kudeaketa egin ahal izateko? Nola erabiliko ditugu hurrengo urteetan gure hiri inguruneak eta nortzuk izango dira gure espazio amankomunen erabiltzaileak?
‎Asteotan zehazten joango gara zeintzuk diren gobernu taldeak iragarri dituen 118 ekimenak: 1 Herria: " gure espazioen erabileraren arautzeari eta baliabide naturalen babesari dagokiona". 2 Ongizatea: " usurbildar guztion ongizatea bermatzeari dagokiona". 3 Nortasuna:
‎Katakraken egin diren ekimenen metaketan gure ahotsa topatzea zaila egin zaigu, eta hortxe konpondu beharreko zerbait dagoela uste dugu. Gure espazioan garatzen diren jardueretan zentzu konkretua egon litzateke. Iruñea bilakatu zen basamortu kulturalean, esparru publikoek eskaintzen ez zutena eskaintzeak zentzua zuen antzutasunean, baina ez aurrera begira.
2017
‎Horrek ez du esan nahi autogestioaren aurka nagoenik; alderantziz, nahiko nuke bultzatu. Nik uste dut gazteek eremuak behar dituztela, eta guk espazio horiek babestu behar ditugula. Baina, horretarako, akordioak erdietsi behar ditugu.
‎Komunikabideen kontsumoari eskaintzen dizkiogun denbora aurrekontuak ikusita, ez al genioke garrantzi handiagoa eman behar hiztunei (eta hartzaileei) erabilera esparruak eskaintzen dizkieten espazio mediatikoei? Zentzu horretan, agian arnasguneetatik arnasuneetara igaro gara, eta gure espazio linguistikoak porotsuagoak, sarkorragoak eta zeharkatuagoak bihurtu dira: ingelesak, gaztelaniak, frantsesak eta beste erdarek zeharkatuak, bai; baina baita euskarak ere.
2018
‎Kulturaren eremu zabalean ekipoan aritzeko entrenatuta al gaude, komentzituta? Herrigintza ez dela gure espazioa sinesten al dugu, eta hori politikarien esku utzi eta kito?
‎Kultura desberdinetako jendearen arteko harremanek, kasu askotan, kulturen arteko talkaksor ditzakete, eta, horrelakoetan, harridura, nahasmena, okerrak eta gaizki ulertuak sor daitezke. Baten batek gure espazio pertsonalaedo bizi espazioa, hau da,, gure inguruan libre izatea gustatzen zaigun eremua?, inbaditzen badu, deseroso sentitzen gara.
2019
‎Horretarako, ezinbestekotzat hartu zen kolektibo barneko espazioak indartzea, horrela diskurtso eta hausnarketa kolektiboak eraiki eta EMMko asanblada orokorretara transmititzeko. Gaineratzen du opresio ezberdinak bizi dituzten kolekti boen artikulatzeak garrantzi handia duela, baina sekula gure espazio propioa utzi gabe. Hori horrela izanik, Obioma Nnaemeka autorean oinarrituz, hauxe dio:
‎Edo, beste hitzez esanda: Nola sortu edo berreraiki talde identitate berriak gure espazioan, jatorrizko kultura errespetatzen den aldi berean?
‎Zenbateko eragina du iruditegi kolektiboak gure espazioen erabileran?
‎Eta ez bakarrik guk espazioarekiko hau da, etxearekiko, auzoarekiko, hiriarekiko edo eta lurraldearekikoizan nahi dugun harremana aztertuz. Horrenbestez, Zaindu maite duzun hori ingurura eramanda:
‎Gatazka baten aurrean erreakzio bat egon daiteke hirigintza plan edo proiektuetan, baina normalean ez dira gatazkak barneratzen. Ez da kontuan hartzen zer gatazka ditugun orain eta zer gatazka berri eragingo diren, eta gatazka horiek gero gure espazio, kale edo hirietan nola landu eta kudeatu ahal izango ditugun.
‎Jakiñ 234 uztaila urria 2019 elikadura, etxebizitza, hezkuntza eta bertze (gaur gaurkoz horiek betetzeko ere nahiko lan!). Non leudeke, aldiz, politikan, gure egunerokoari buruz, gure espazio eta denboren kudeaketaren inguruan, gure bizitzan eragin zuzena luketen neurri saldo horren gaineko haurren iritziak eta erabakimena?
‎Gizonen espazioak zein izan zitezkeen dudak banituelarik: gure espazio" tradizionalak", esaten zirenak, oso sexismoak markatuta zeuden; guztiarekin, herri batean, sinple esatearren, gizonek beren" kabaña" izan zezaten ondo ikusten nuen — emakumeen espazioak zein izan zitezkeen, berriz, pista onak bagenituen, ustez: ikusita geunden, urte haietan, emakumeek, beren espazio" tradizionaletatik" aldenduz, beren sareak antolatzea (ama sareak, konbibentzia sareak, erresistentzia sareak) zeinen bizigarri zitzaien — zitzaigun.
2020
‎Horizontalki lan egiten dugu. Gure espaziorik garrantzitsuena maizterren asanblada da: etxebizitzarekin arazoak dituzten hiritarrekin biltzen baikara, modu kolektiboan irtenbideak bilatzeko.
‎Autonomoei laguntzeko Jaurlaritzaren neurriak, adibidez, ez du ez hanka ez buru, mila autonomorengana baizik ez baita iritsiko. Jaurlaritzarekin birritan batzartu gara eragile denak, baina guk espazio eraginkor bat nahi dugu, aurrekontuez hitz egiteko, eta politikei buruz. DSBEa zabaldu da, esaterako, eta erabaki da inbertsio publikoa zein sektorek duten gehien.
‎Nik uste dut gure espazioan dagoen arazo handienetakoa dela oso kuadrikulatuak garela. Adibide bat ematearren, babarrunak jaten ditugula bakarrik potaje gisa koilararekin jateko odolkiarekin lagunduta.
‎Lagun iraultzaileok, zeruan ibili naiz gure espazio ontzi batean!
‎Mendebaldeko zibilizazioaren eta hiperteknologiaren utopia da minik gabeko bizimoduarena, baina hori ez da gure espazioan eta denboran gertatzen. Gorputza bera mingarria da maiz, jaiotzatik.
‎Hurrengo 2 zenturietan, burdinaren eta beste metal batzuen ustiaketa —besteak beste kobrearena— penintsulako Euskal Herriaren oinarri ekonomikoetako bat izan zen; izan ere, uraren erabileraren bidez artefaktuak mekanizatzeak aukera eman zuen ekoizpena eta produktibitatea bera nabarmen areagotzeko. Industria hori garatzean, kanpoaldearekiko merkataritza trukeak areagotu eta Europako Ipar Hego ardatzaren harremanak erregularizatu ziren, gure espazio geografikotik. Haren garapen ahaltsuak eta emankorrak bigarren mailako sektorearen egituraren zati handi bat zehaztu zuen Euskal Herrian; burdinaren jarduerak eragin nabarmena izan zuen sektorearen egituran, bai zuzeneko enpleguetan, bai zeharkakoetan, garrantzitsuak ziren gainerako sektore ekonomikoen zerbitzura —besteak beste, nekazaritza, orientazio nabigazioa (arrantza, armada, garraioa, zaina garraiatzea...) edo ontzigintza bera—.
2021
‎Lehengora, abiaburu izan genuen Ithakara alegia, sekula itzuliko ez gaituela jakin badakigun bidaia honetan abiaturik, etxeko pareten artean hondarturik ontzia eta abiatu hala ere, nondik norako menturak bizi, zein ezagutzaz bete gure barnea? Ba al da gure espazio oraingo hau, bakoitzarena, itsaso bilakarazteko erarik, biderik?
‎Oso lotua da baserria. Markel: Egun osoko lana da, bai.Baina, aurrera begira, gure espazioa izatea da ideia. Produktuaren eraldaketa osoa gure esku izateko proiektu txikia sortu gura izan dugu, gure filosofiagaz bat datorrena.Berenice:
2022
‎Bizkaian askotan erabiltzen da sinsorga hitza; ustez, formalak ez diren edo ondo portatzen ez diren horiek izendatzeko. Gutako askori deitu izan digute hala behin baino gehiagotan, eta uste dut gure espazioa definitzeko izen oso aproposa dela.
‎Beraz, argi dago eredu eta dinamika berri guztiek ez dietela pertsona guztien beharrei erantzuten; nork eta zein intentziorekin eta ikuspunturekin diseinatzen dituen gure espazioak, pertsona batzuek eta besteek ezberdin biziko dituzte.
‎Soziolinguistika Klusterrak, 1987tik, euskararen erabileraren inguruko kale neurketak eginak ditu; 30 urtean entzun eta ikusi da nork, non eta norekin, zein hizkuntza erabiltzen duen. Euskal Herriko gizarteak kalean erlazionatzeko duen modua aztertu da eta, orain, azken hiru hamarkadetan gure espazio publikoetan gauzatu diren aldaketa fisikoei eta funtzionalei erreparatu nahi diegu; kaleak ere ikuspuntu batetik, pertsona talde zehatzentzat eta funtzio konkretu batzuk hobetsiz diseinatu eta eraikiak izan baitira. Hautu hauek gure egunerokotasuna eta elkarrekin dugun bizimodua baldintzatzen dute.
‎Euskal Herriko gizarteak kalean erlazionatzeko duen modua aztertu da eta azken hiru hamarkadetan gure espazio publikoetan gauzatu diren aldaketa fisikoei eta funtzionalei erreparatu nahi diegu.
‎Ezker abertzalearen kasua desberdina da, guztiz desberdina. Hasteko independentistak dira, ez dute Espainian sinesten, badakite Espainia Euskal nazioaren suntsipena izango zela (eta izaten ari dela) eta gainera gure espazio politikoa (ñabardura guztiekin, zati bat gutxienez) partekatzen dute. Ondorioz, indar honen aurka, erabili ditzagun arma guztiak, «etika» renak, txosten «etikoenak» barne.
‎Lantaldean ez dut inoiz ezer desberdinik sentitu; oso ondo sentitu izan naiz, integratuta, eta bat gehiago izan naiz beti. Uste dut, une honetan, borroka egin baino gehiago, gure espazioa bilatu behar dugula emakumeok, era natural batean. Erakutsi behar dugu besteek bezalaxe egin ditzakegula gauzak eta denok berdinak garela.
‎«Adibidez, amona bat plaza batean badago, iloba zaintzen, lanean ari da. Gure espazio publikoei begiratuko bagenie, ikusiko genuke lanean ari den jendez inguratuta gaudela. Lan erreproduktiboa egiten ari gara, eta ez dugu baloratzen.
‎Grafo eta espazio metrikoena, baina, are orokorrago egin daiteke. Izan ere, gerta liteke gure espazioa grafo bat edo metrizagarria ez izatea. Bai, badira metrika edo distantzia bat onartzen ez duten espazioak ere.
‎Mugimendu dinamiko eta plural horrek ez du inongo beldurrik datorrenerako: «Gu ez gara hiriaren postal zoragarri horietako bat; lokatzez bete nahi dugu, eta zikindu nahi dugu, gure espazioen alde borrokatuz», aipatu du Ordoñezek.
‎" Freak jaialdia baliagarria izan daiteke kolektiboen arteko oztopoak suntsitzeko; horregatik, indar berezia jarriko dugu edozein pertsona eroso egon dadin eta gure jarduera guztietan ongi etorria izan dadin", adierazi dute antolatzaileek. Halaber, tokikoa sustatzeko konpromisoa duen Gasteizko elkartea dela nabarmendu dute, " lehentasuna dugu gure espazio eta plataformak erabiltzea, tokiko sormen eta merkataritzari ikusgarritasuna emateko maila guztietan".
‎...torikoari dagokionez, EH Bilduk presio egingo du ahalik eta kategoria handieneko eraikin babestuen katalogoa handitzeko, Algortako, Romoko Nagusien Etxea, etab. bezalako eraispenak saihesteko.EH Bildu datorren irailaren 30eko osoko bilkuran aurkeztuko duten alegazio sorta bat lantzen ari da, eta bertan" agerian geratuko da beste aukera bat posible dela, beste herri eredu bat bultza daitekeela gure espazio naturalak zainduz, alokairu sozialeko etxebizitzak lehenetsiz eta gure auzo eta denda txikien bizitza bultzatuz". Planaren eragina eta dimentsioa kontuan hartuta, EH Bilduk berriro planteatu du beharrezkoa dela herritarren parte hartzea sustatzea, eta ez soilik legeak ezartzen dituen gutxienekoetara mugatzea:
‎Era berean, gogorarazi dute emakumeen aurkako indarkeria matxistaren erabilera dela gizon askok emakumeen aurka darabilten arma, baita familia barruan gertatutako kasuetan ere. " Emakumeok* lehen eskutik dakigu zein arrisku dagoen etxe barruan eta gure espazio pribatuan. Eta mugimendu feministatik kalera irteten jarraitu besterik ezin dugu egin.
‎Lantaldean ez dut inoiz ezer desberdinik sentitu; oso ondo sentitu izan naiz, integratuta, eta bat gehiago izan naiz beti. Uste dut, une honetan, borroka egin baino gehiago, gure espazioa bilatu behar dugula emakumeok, era natural batean. Erakutsi behar dugu besteek bezalaxe egin ditzakegula gauzak eta denok berdinak garela.
‎Neska izateko aukera eman behar zaie, baina ez dute zertan neska izan. Ezin ditugu mutilak gure espazioetan onartu. Zer nolako kortsea da mutila edo neska izatea?
‎Emakumearen aukera berdintasuna zaintzen saiatzen da berdintasunaren feminismoa, gizonezkoen mundu batean egoteak dituen zailtasunengatik. Emakumeok dena dugu askoz zailago, eta ezin dugu gure espazioa edozein moduz galdu ama izan nahi dugunean. " Eutsi lanari, karrerari, independentzia ekonomikoari".
‎" Eutsi lanari, karrerari, independentzia ekonomikoari". Ez da bidezkoa gure espazioa galtzea, baina diskurtso hori oso pobrea da.
‎Holako kantu batean dena aitzinetik idatzia izan bazen bezala, klase sozialak hermetikoki hetsiak, handik ateratzeko bide bakarra mendia zen, eta gaiztagin ofizioa, bando batean sartzea, Pantxo Villak manatu bezalako bando haietarik batean. Izenik ez berriz ere, gure espazio huts hartan deus ezin trenka egon ginen sobera denbora eta sartu zen ikasle bat El plebeyo kantatuz: " La noche cubreya con su negro crespon...
‎Bai, Laborantza Ganbara ELB sindikatuaren sorkuntza da, dosier muntatze eta diru laguntza eskaerak lortzeko Pauetik pasatu gabe, tinkatzen dut, eta hortik denen inkontzientean ‘abertzalea’ da. Autonomia nahi hori hala da, gure espazio politikoan. ELBko exekutibo guziak abertzaleetan sailkatzen zituen vox populi ak Garazira jin nintzelarik duela 45 urte kasik.
‎Errua beti bezala partekatua da, nahi nuen, nik ere, horrekin tiro batez bi xori egin eta" Xaindia" deituko genuen pertsonai berria tradiziozko haien artean ohatu. Izan ere, konbentzitua naiz Axeriharkaitz eta XainATZESKURIK dia mito fundatzaileak direla gure espazio honetan, erran nahi dut Zubero handian eta xaindu hark baziola anitz errateko orain loratzen den gazte feminismoari, neska baten ausartzea eta nahikeria iganarazten zituela geure ereduen aldarera.
‎Misio argia zait, beti oroituz gure aitzinekoek beren irudikoekiko ezinbiziez orrialde aunitz bete bazituzten, ingurugiroa, berriz, guri zitzaigula egundainoko abiaduran aldatzen eta jaukitzen, beti trabes berriak sortuz. Ez zen garaikidetasuna edo modernitatea arazoa, are gutxiago moderno agertzea, baina gure espazioan piztu egoera berriak edo trabes berriak antzerkiz ikertzea.
2023
‎higiezinen espekulazioari. " Bizi nintzen eta jaialdiak antolatzen nituen eraikina erosi zuen funts putre batek eta bertan bizi ginenoi izugarrizkoak egin zizkiguten gure espazioak uztera bultzatzeko. Argia moztu eta jarrera oldarkordun segurtasun pribatua jarri ziguten eraikinaren sarreran, besteak beste".
‎Nerea Barjolak ederki aztertu du gai hori. Beldurra baliatzen dute gu espazio horietatik kanporatzeko. Ziztadekin hori gertatu da; beldurraren mezua zabaltzeko baliatu izan dute.
‎Bat egiteak indarra ematen digu, eta garbi uzten du liburu denda txiki eta independenteok ez dugula zer ikusirik liburuak saltzen dituzten bertze merkataritza gune handiekin. Tratua bertzelakoa da gure espazioetan, eta gure eskaintza irizpide batzuen araberako selekzio baten ondorio da. Hori ez da gertatzen merkataritza gune handietan.
‎«Askotan galdetzen digute ea zer saltzen dugun. Ez dute ulertzen gure espazioan sartzea doan dela», esan du Ganuzak. Duartek komunitate sentimenduan sakondu nahi du, auzoan ezagunak izatea eta kalean agurtzea; La Zurdako erakusleihoa miatzen dutenek azkenean lokalaren ateak zeharkatzea:
‎EH Bildu gora doa, eta EAJ, behera. Sozialisten botoak ikusita, badago borondate bat gehiengo aurrerakoiak sortzeko, eta hor gure espazioa giltzarri da, gehiengo hori ez baita inoiz izango alderdi bakar batena. Asko baldintzatuko ditugu etorkizunean sor daitezkeen gehiengoak; argi baitago aldaketak egon daitezkeela gobernuan eta boterean Euskadin.
‎Bestetik, espazio honek izan duen emaitzarik okerrena ez da izan hauteskunde orokorretakoa; emaitzarik okerrena udaletako eta autonomia erkidegoetako bozetan [maiatzaren 28koetan] ikusi genuen. Orain gure espazioak hiru milioi boto baino gehiago lortu ditu, eta, orduan, ia herena lortu zuten Sumar osatzen duten alderdiek, batera. Oso emaitza txarrak izan ziren.
‎Iaz bezala, egitarau propio bat aurrera eramango dugu, gure parte hartzea bermatzeko. Egitarauaren barruan, saiatuko gara beto politikoa salatzen eta gure espazioa aldarrikatzen; irtenbide bila gabiltza oraindik, eta gure aldetik ateak irekita ditugu. Halaber, inportantea da guretzat ere ekarpena egitea, eta beste edozein eragile bezala aisialdirako aukera eskaintzea Gasteizko jaietan eta aisialdirako aukera hori irekiz ere gure aldarriak zabaltzea, normalean egiten ez dugun modu batean.
‎Gainera, errepresioa jasaten dugun bi antolakunde gara, eta horrek ere kostua dakar. Orduan, alde batetik finantziazioa dago, eta bestetik oso inportantea dela gure espazio propioa izatea gure aldarrikapenak hedatzeko, eta txosna ez jartzeak suposatzen du ez normalizatuta egotea, zokoratuta egotea, zailtasunak izatea jendearen aurrean normaltasunez eta irekitasunez jarduteko.
‎Batez ere, feminismoren barruan azaleratzen dira kontaketa horiek, baita elkarte eta erakundeen antikapitalisten barruan ere. Beraz, identifikatzeko erraztasunak emateaz gain, gura duguna da jendea ohartzea erretorika mota horiek gure espazioen barnean daudela, eta pertsona horiek botatzea ezinbestekoa dela.
‎Talde feminista batzuen militantzia trans pertsonak iraintzean datzan moduan, egia da, beste aldetik, pertsona asko kezkatuta daudela gure egoeragatik. TERF pentsamoldearen gorakada nabaria da, baina elkarte asko lanean dabiltza pertsona horiek gure espazioetatik botatzeko.
‎Hori ere askotan sentitzen dugu: ez gaudela gure espazioan, besteenean baizik. Nik entzun izan ditut horrelako hitzak agintarien aldetik:
‎Filosofian ere bat egiten dugu: kontziente gara gure espazioak zeintzuk diren, eta elkarregaz gauza politak irten daitezkeela uste dut. Oraingoz, gure asmoa kontzertuak ematea da, ondo pasatzea, dantzan egitea, eta disfrutatzea.
‎Neska gazteen borroketan zentraturiko taldea sortzea izan da helburua. Hala ere, beste taldeen aldarrikapenekin bat egiten dugu, baina guretzat espazioa sortu gura genuen.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
gure 71 (0,47)
Gure 4 (0,03)
guk 4 (0,03)
gu 3 (0,02)
gurean 1 (0,01)
guretzako 1 (0,01)
guretzat 1 (0,01)
Argitaratzailea
Berria 13 (0,09)
Jakin 10 (0,07)
Argia 5 (0,03)
Alberdania 5 (0,03)
Pamiela 5 (0,03)
ELKAR 4 (0,03)
Aldiri 4 (0,03)
Maiatz liburuak 4 (0,03)
Anboto 4 (0,03)
Uztaro 3 (0,02)
alea.eus 3 (0,02)
hiruka 3 (0,02)
Bat Soziolinguistika Aldizkaria 3 (0,02)
ETB dokumentalak 2 (0,01)
Zarauzko hitza 2 (0,01)
Jakin liburuak 2 (0,01)
Hitza 2 (0,01)
Consumer 1 (0,01)
EITB - Sarea 1 (0,01)
LANEKI 1 (0,01)
Erlea 1 (0,01)
UEU 1 (0,01)
Euskera Ikerketa Aldizkaria 1 (0,01)
aiurri.eus 1 (0,01)
Noaua 1 (0,01)
uriola.eus 1 (0,01)
Susa 1 (0,01)
Bertsolari aldizkaria 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
gu espazio publiko 5 (0,03)
gu espazio propio 3 (0,02)
gu espazio bilatu 2 (0,01)
gu espazio egon 2 (0,01)
gu espazio erabilera 2 (0,01)
gu espazio hau 2 (0,01)
gu espazio horiek 2 (0,01)
gu espazio politiko 2 (0,01)
gu espazio ta 2 (0,01)
gu espazio aldarrikatu 1 (0,01)
gu espazio amankomun 1 (0,01)
gu espazio bat 1 (0,01)
gu espazio behar 1 (0,01)
gu espazio besta 1 (0,01)
gu espazio bota 1 (0,01)
gu espazio definitu 1 (0,01)
gu espazio edozein 1 (0,01)
gu espazio eraginkor 1 (0,01)
gu espazio erantsi 1 (0,01)
gu espazio eskatu 1 (0,01)
gu espazio esku 1 (0,01)
gu espazio galdu 1 (0,01)
gu espazio garatu 1 (0,01)
gu espazio garrantzitsu 1 (0,01)
gu espazio geografiko 1 (0,01)
gu espazio geu 1 (0,01)
gu espazio giltzarri 1 (0,01)
gu espazio grafo 1 (0,01)
gu espazio handi 1 (0,01)
gu espazio hiru 1 (0,01)
gu espazio hori 1 (0,01)
gu espazio huts 1 (0,01)
gu espazio irakurgarri 1 (0,01)
gu espazio linguistiko 1 (0,01)
gu espazio mental 1 (0,01)
gu espazio mugagaitz 1 (0,01)
gu espazio nahi 1 (0,01)
gu espazio natural 1 (0,01)
gu espazio onartu 1 (0,01)
gu espazio ontzi 1 (0,01)
gu espazio oraingo 1 (0,01)
gu espazio partekatu 1 (0,01)
gu espazio piztu 1 (0,01)
gu espazio pribatu 1 (0,01)
gu espazio psikiko 1 (0,01)
gu espazio psikosozial 1 (0,01)
gu espazio sartu 1 (0,01)
gu espazio sinetsi 1 (0,01)
gu espazio sortu 1 (0,01)
gu espazio tresna 1 (0,01)
gu espazio ukan 1 (0,01)
gu espazio unibertsitario 1 (0,01)
gu espazio utzi 1 (0,01)
gu espazio zeintzuk 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia