Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 41

2000
‎nola erran, bada, sentsazio bortitz hura guztia istant ezin laburrago hartan iragan zela, baldin denbora bere baitarik atera bazen, ene bihotzean lehertu orduko, eta denbora hura bertze denbora bat bazen jada? Zeren ez baitira, zinez, berdinak, guk bizi dugun denbora eta gu bizi gaituena.
2002
‎ez da munduan hizkuntza zahar edo berririk. Hizkuntzak modu batera ezagutzen ditugu, modu batera ezagutzen dugu euskara, eta modu batera erdara, guk bizi ditugun modura, eta eskura dugun egoera horrek beti badu aurretik hizkuntzaren beste egoera bat, berea euskarak eta berea gaztelaniak. Gaztelaniaren aurrekoa, ahalke eta herabe ere ematen dit denok dakizuen hau letretan jartzea, latina zen.
2003
‎Euskararen egoera Nafarroan uskarak Nafarroan bizi duen atzerakadak, tamalez, mende askotako iraupena du dagoeneko. Hala ere, eta guk bizi dugun garaiotara itzuliz, azken hamarkada honetan Nafarroan agintea daukatenen eskutik euskarak jasaten duen eraso eta bazterkeria instituzionalaren aurrekari historikorik aurkitzea ez da lan erraza. Nafarroako lurraldean, gizartean eta eguneroko bizitzan euskararen eta euskal kulturaren kutsua duen agerpen oro desegituratu eta zokoratzeko asmoz, hainbat eta hainbat neurri politiko hartu dira azken urte hauetan.
‎Poztekoa da. Orain hogei bat urte Katalunian bizi izandako garai gozoa guk bizi dugu orain. Alde batetik, Pentsamendua ren Klasikoak euskaratzeko egin den esfortzu handiakfruituak eman ditu dagoeneko, eta 70 titulu sortu ditu, filosofian, ekonomian eta zientzian mendebaldeak azken mendeetan sortu duen pentsamendua euskaraz eskainiz.
2008
‎Adibidez, euskarari, bere larrian, arnasa eman zaio, Euskal Herria aurrera doa. Halere, lortu dugun' arrakasta' ren erruz belaunaldi berriek ez dute euskal identitatea guk bizi genuen agoniarekin bizitzen. Ez dute bizi gure gurasoek eta geuk ere ezagutu genuen egoera larria.
‎Ez, Aresti ez da bizi. Guk bizi dugu.
‎Ezer egiten ez badugu, okerrago izango da. Guk bizi duguna hain da garbia, hain da ederra...
2009
‎Orduan Sokrates ere bizi da? Bizitzari zentzua ematen inori laguntzen dion heinean, bizi da, hots, bizi da guretzat ere (behin izan denaren betiko izatearen barruan, ez beste edozein arbaso biologiko edo espiritual anonimo baino gehiago, baina bere izenaren oroipenarekin bera; edo, bizi da nolabait historian ere, hots, guk bizi dugu).
2010
Gure biziak ditugu irabazteko, eta gure haurren mundua babesteko. Borroka hori funtsezkoa da:
2011
‎... guk bizi dugun bezala.
‎Gaur egungo garaiak ez dira onenak. Halako uneetan irudimena gehiago lantzen da, eta aukera gehiago izaten dituzte gazteek euren ideiak aurrera eramateko. Bai, egia da ez direla garai onenak, eta guk geuk ere gure baitan bizi dugu egoera hau. Horrelakoetan maiz esaten da ideia onak sortzen direla eta aurrera joanez gero baliteke haiek proiektu sendoak sorraraztea; baina bestetan, akaso, laguntza faltagatik oztopo gehiago izan ahal dira.
2012
‎Hor bazen kontzientzia hartze bat, alde sozialetik, ekonomiatik... Baina beti azterketa abiatzen zen guk bizi genuenetik, hortik zabaltzen zen eremu zabalagoetara, beste ikuspegi bat ekartzen". Ikastaldi horietako anitz egin zituzten, Iparraldeko militante askorengan marka utzi zutenak.
‎Aldeak alde, eta hizkuntzak hizkuntza, jardunaldietan bizitakoa ez da gurean bizi dugunaren oso ezberdina. Kontu batzuetan, ia ia Galizia jartzen den lekuan Euskal Herria jarri eta emaitza berdintsua izan daiteke.
‎Irribarre egin, eta esan nion gurea bezalako egoeran zeudenek gainditua izan behar zutela beldurraren neurria, eta, ikusita ia edozein egoera guk bizi genuena baino hobea zela, itxaropena izan behar genuela; izan ere, ondorioak, heriotza nahiz bizia izan, askatasuna ekarriko baitzigun beti. Galdegin nion zer pentsatzen zuen nire bizitzaren gorabeherez, eta ea askatasunak ez zuen ahalegintzea merezi.
2015
‎Handik zelatarien garitetara; zelatari bat oihuka hasi eta adostutakoaren kontra pikotxarekin jo zuten. Esaldiren bat trukatua nuen guardia harekin; gizon zintzoa zela esanen nuke eta baita ezkertiarra ere, zerk bultzatu zion alarma oihuka hastera ez dakit, agian guk bizi genuen beldurrak berak. Baina bortxaz isilarazi edo ihesa bertan behera geratzen zen.
2016
‎3Debord «ekonomiaren emaitza metatu»ez ari denean, lanorduez haratago kapitalak gure bizitzetan duen eraginaz ari da.Sortu dugun aisialdi industriaren ondorioz, ekonomiak bizitzaren esparru guztiak hartzen ditu, eta, denboraren erabilera bere menpe jartzeaz ga in, munduaren eta gure i zatea ren pertzepzioa moldmeko gaitasuna du.
‎Eta horiek dira Barrikan bizi garenontzako benetako protagonistak; guk garestiegi ordain dezakegu, geure biziaz ordain dezakegu auzokoari bisita egitea edo kultur etxeraino joatea. Guk bizia dugu “jokoan”! “Game of thrones” baino, egin dezagun zerbait “Game over” a baino lehenago!
2017
‎Bere fragiltasunean, gure adiskidetasuna da gure bizitzetan dugun gauzarik sendoenetako bat. Elkar ulertzeko saiakerei uko egin genien eta onartzearekin konformatu, bestea den bezalakoa dela eta norbera, norberak izan nahi ez lukeen norbait.
2018
‎Orroimena duk... gauza zaharrak gutan bizi ditugunak! Badakik:
‎Urte luzaz haserrea bazegoen. Politikari batzuk ikusten nituen biolentzia forma batzuen kondenatzen, eta, aldiz, enpatia gutxi erakusten guk bizi genuenarentzat. Militante politiko gisa ez genituen aukera berak ere, Hego Euskal Herrian ilegalizatuak ziren erakundeetan parte hartzen baikenuen.
‎Sarean Aldiri aldizkariaren gonbidapen irekia ikusi genuenean argi izan genuen bagenuela guk ere zeresana gai honetan, kontzeptua berreskuratzeko, eta desjabetze prozesu historikoetan horren garrantzitsuak diren lurren eta espazioaren inguruko gaiak lantzen diren tokian, ekonomiaz aritzea oso garrantzitsua iruditzen zaigulako. Ez gara arkitektoak, baina badakigu espazioaren ustiaketa kapitalistak lurraldean eta gure bizitzetan duen eragina identifikatzen.
2019
‎Tamalez, falangistekin nahastu ginenean, geure arteko armonia okertu zen. Beraiek santujale deitzen ziguten, baita gu bizi gintuen fedeaz eta hizkuntzaz barre egin ere. Guk, gure bailarakook behinik behin, ia ez dakigu erdaraz, hitz solte bakar batzuk baino ez.
‎Gerora, baina, Bilgune Feministaren bidez izan zuen feminismoan murgiltzeko aukera. " Emakume izateagatik guri buruzko aurreikuspen batzuk egiten dituzte, eta hori gure gorputzetan eta gugan bizi dugu. Beldurrak sartzen dizkigute, jokatzeko modu zehatz batzuk izatera behartzen gaituzte...
2020
‎Pasai Antxon ez dira berriak udaltzainekiko aurreiritziak, baina egun" herritar askoren babesa" dutela azaldu du Aitor Oteizak, Pasaiako Udaltzaingoaren langile batzordeko lehendakariak: " Herritarrek guk bizi dugun egoeraren berri izan dutenean, gure jarduna ez dute gehiago kolokan jarri". Iazko abendutik, izan ere, liskar betean daude Udaltzaingoa eta Pasaiako udal gobernua.
‎Segurtasun digitaleko adituen ikuspegia eta aholku zenbait eskaintzen saiatuko gara Larrun honetan, aparteko koadroetan, erabilgarriak diren aplikazio, zerbitzu eta lotura interesgarriekin batera. Batez ere telefonoa aztertuko dugu gailu gisa, gure bizitzetan duen garrantziagatik, ordenagailu eramangarrien, tableten eta bestelako asmakizunen aurretik.
‎Halaber, gatazken (pluralean) konponbidean aurrerapausoak eta urratsak ematea bada, feminista eta Bilgune gisa, herri honetan dugun beste erronketariko bat. Gatazkez hitz egiten dugunean, indarkeria sexistaz, Euskal Herriko gatazka politiko armatuaz eta sistema arteko indarkeriaz (kapitalismoak edo neoliberalismoak gure bizitzetan duen eraginaz), ari gara. Gatazkek modu ezberdinetan kolpatzen gaituzte, bai pertsona gisa, indibidualki, gorputz material gisa, baina baita gorputz kolektibo bezala ere?
2021
‎Izaki sozialak gara, eta bereziki nerabezaro eta gaztaroan ezinbestekoa da besteekin harremantzea. Espazio Lunarreko kideek azaldu digutenez" gaztaro osoan geure burua ezagutzen goaz, gure esperientzia pertsonalen eta beste pertsona batzuek gure inguruan bizi dituzten esperientzien bidez". Sozializazio prozesu betean daude gazteak, komunitatean bizitzeko etapa bat den heinean.
‎Plataformek esaten digute euren sistema seguruak direla eta gure pribatutasuna kanpo erasoetatik salbu dagoela. Baina, nork babesten gaitu euren sistema seguruen baitan eta gure datuetan sustatuta diseinatu dituzten negozio ereduek gure bizitzetan duten eraginetik. Gaia sakon aztertu du, besteak beste, Jaron Lanier ek, Nork kontrolatzen du etorkizuna liburuan.
‎Kezka horretatik abiatzen da nagusiki ikerketa lan hau, euskal literaturaren didaktikan ekarpen xumea egiteko asmoz. Horretarako, ikerketa bera izan da ardatz nagusia, arloak gurean bizi duen egoeraren diagnostikotik abiatuz gaur egun dituen eta etorkizunean izango dituen erronkak identifikatzeko eta zehazteko. Proiektu honen xedea literaturaren didaktikan diharduten eragile desberdinen artean adostutako bidea zedarritzea litzateke, etorkizunean literaturak Bigarren Hezkuntzako gaztearen garapen kognitiboan eta sozioemozionalean modu positiboan eragiteko.
‎Urkulluk «itxaropena» agertu zuen: «Uste sendoa dut euskal gazteek elkarbizitza eraikiko dutela, eta horrek guk bizi genuena baino etorkizun hobe batera eramango gaituela».
‎Azken urte eta erdi honetan ikusi dugu nola merkatu turistikoa aurrekaririk gabeko krisi batean sartu den. Eredu ekonomiko horren ahultasunak agerian geratu dira eta esperientzia honek Donostiako bizilagunok turismoak gure bizitzetan dituen kostuak gure gain hartu nahi ditugun berriro pentsatzera gonbidatzen gaitu.
‎Independentziaren nahiak gurean bizi duen krisia ebidentea da. Katalunian eta Eskozian ez bezala, gurean, azken urte hauetan euskal errepublikaranzko bide sinesgarririk ez eraikitzeak independentismoaren lokartzea eta ehunekoetan pixkanakako murriztea ekarri du.
‎da guk bizi dugunaren ordaina,
Guk bizi dugun garaira jauzi egiten badugu, bietatik egon dela esan genezake. Lehenbizi, sustantiboa edo kazetaritza bera, frankismoaren ondoren ez baitzegoen jardun bezala garatuta eta, beraz, kazetaritza bera ondu behar izan baitzen; eta, ondoren, hizkuntza garatzen laguntzeko bidea eratu behar izan zen, herrigintzaren filosofian sartuz buru belarri:
‎–Baina guretzat bizi dugun unea da kontua –esan zuen Denisek.
2022
‎Sistema kapitalista horretan oinarritzen da, harrapaketa horretan. Mendebaldeko herritarrak, bistan da, horretaz ez gara oroitzen gure inguruan kontsumitzeko aski ondasun dugularik, baina horrelako gaiak gurera etortzen direnean, bertze toki horietan gertatzen direnak gurean bizi ditugu. Tokiko komunitateek beren geroaz erabaki nahi dute.
‎Gai hauen inguruan presidentetzarako hautagaien isiltasuna salatuz, eta otsailaren 28an plazaratu den Klima Aldaketari buruzko Gobernu arteko Taldearen (IPCC) azken txosten kezkagarria kontuan hartuz. Klima aldaketak gure bizitzetan dituen ondorioak azpimarratu dituzte: " Inaction= humanite en danger!
‎Aurrerapen nagusia, hitza asko zabaldu dela. Gero eta ezagunagoa da, eta askoz gehiago ezagutzen dira haren esanahia eta guk bizi dugun zapalkuntza. Gauza indartsua eta sendatzailea da gaiaz hitz egitea.
‎Baserriko kontuak kontatzen zituzten, erlijiosoak ere bai... Baina bazuten giro bat guk bizi genuena. Hura zen euskal mundua, gure tribuko istorioak han zeuden.
‎Handik hiru urtera gal hasi zitzaion geruza berri bat eransten gorrotoari. Geruzari geruza, barruan segitu du hainbeste urtez, gurean bizi genuen giroak eta ikusten nuenak etengabe berritzen zizkidalarik aiatolaren hitzak.
2023
‎Orduan kulturak gurean bizi duen egoera nazio identitatearekin lotzen duzu?
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia