Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 13

2011
‎Mendebaldearen babesgune izandako sineste hark, hots, Logosak, existentziaren ziurgabetasun amaigabea neutralizatu nahi izan zuen. Bizirauteko eraikitzen ditugun egiturak munduarekin bat datoz edo ez, baina egitura horiek guk geuk eraikitzen ditugu eta muga horien artean osatzen da gure mundua. Eta, horretan, dena hartu behar da kontuan:
2013
‎Beraz, Haur literaturari bere garrantzia emateko eta balorea pizteko izan lukete hiru tailer hauek. Oro har, hiruretan, emozioa landuko da, ilusioa landuko da, hori gabe haurrekin jai dagoelako, eta, nola ez, magia; magia ere, isiltasuna bezalaxe, guk geuk eraiki dezakegulako.
2014
‎–Autoeraikitzearen aldetik, ez zen oso egiazkoa guk geuk eraiki nahi izatea ia dena, etxe baten xehetasun guztiak ondo egitea ez baita batere erraza eta are zailagoa da ez bazara oso trebea. Lagun edo senitartekoen laguntza izatea ederra da eta momentu askotan laguntza handia izan daiteke, baina laguntza hori ezin daiteke denboran asko luzatu, lagun edo senitartekorik gabe geratuko baikinateke!
2015
‎Errepika molde biok ederto baten barnebiltzeak erabakitzen du hain zuzen ere bai Bekatuaren itzala k eragiten duen gozamen estetiko handia, bai bere alde terapeutikoetako bat, alegia, nola irakurlearen baitan biziro txertatzen duen maizegi guk geuk eraikitzen dugula geldika geldika baina setati mespretxatuak sentiaraziko gaituen antzerki ankerra; geuk behartzen dugula maitea hoztasunez eta gogorki trata gaitzan; geure errukiak berak (itogarria agian) behin eta berriro uxatzen dituela gureganako esker ona agertu luketen errukarri kabroiak; geuk aukeratzen edo asmatzen ditugula lehiakide egokiak geure bekaizkeria edo jelosia piztu dadin;... Ohartu bai, ohartzen gara maldan behera goazela.
2016
‎Izan ere, amesten dugun jendarte berria ez da berez sortuko, ezta dekretuz ere (horiek laguntzen duten arren). Guk geuk eraiki dugu, egin dugu egunez egun, gaurtik hasita. Inori itxaron barik, ezeri itxaron barik, autoeratuz.
2017
‎Zaharron oraina iragana gogoratzea da. Gazteak garenean ez daukagu denborarik antzinako istorioak entzuteko, gu geu eraikitzen ari garelako iragan hori, kontakizun bihurtuko dena. Eta entzuteko denbora pixka bat daukagunean ere, ez diegu zaharrei entzun nahi, haien hitzek aspertu egiten gaituztelako.
2019
‎Inon ez guk geuk eraikitzen dugulako, adreiluz adreilu, urtez urte,
2020
‎Hala izango da, ez gaude shock egoeran, kontziente gara. Normaltasuna guk geuk eraiki nahi dugu.
‎Beharrezkoa ikusten genuen gure artean sareak sortzea, geure kontuez hitz egitea, guri eragiten digutenez, sistema kolonial, arrazista, kapitalista eta heteropatriarkalaren baitan beste gorputz batzuek bizi dituztenen bestelakoak direlako. Baita gure narratiba propioak guk geuk eraikitzeko beharra ere, bitartekaririk gabe. Adibidez, emakume migratuez hitz egin behar badugu, gu geu izatea hitza eta protagonismoa hartzen dugunak, eztabaidatzea eta argudio horiek guztiak jartzea mahai gainean.
2021
‎Hiperpanoptikoaren estruktura solidoan auto esplotazioa agerikoa den arren, are agerikoagoa edo nabarmenagoa da ziberpanoptikoan, guk geuk eraikitzen baitugu. Sistemaren aurrean erabat biluzik gaude, ez bakarrik kontzienteki biluzten garelako sarean, edo gure bizitzako alor guztiak publiko egiten ditugulako, baizik eta gure urrats guztiak bilduta geratzen direlako datu base global batean gerora erabiliak izateko.
‎Azkenik, Feyerabend ekin, teoria zientifikoak mundua ulertzeko moduak diren heinean, ikuspegi jakin bat hautatzeak gure sinesmen orokorretan du eragina, gure esperientzien eta errealitatearen kontzepzioan. Hots, natural gisa ikusten bukatzen dugu, guk geuk eraikitako produktua den arren; bestetik, Foucaultek erakutsi bezala, episteme —edo paradigma— bakoitzak pertzepzioa eta pentsamendua modu ezberdinean baldintzatzen du, ezagutzaren produkzioa eta menderakuntza, bi prozesu horiek, azken batean, prozesu beraren aurpegi biak baitira. Egia eta baliagarritasuna ikuspegi berriaren arabera definitzen dira, diskurtsoaren berezitasuna ez baita bere funtzio errepresentatiboa edo komunikatzailea, menderakuntzatresna bilakatzeko gaitasuna baizik.
‎Baina zerengandik gura dugu askatu? Izan ere, zerrendatutako ekintza horiek eta, zehaztu ez arren, jai giroarekin lotutako beste hainbat ez dira jendarteko arau orokorren pean guztiz gaitzesgarriak, ezpada guk geuk eraikitako kode etiko zurrunetan oinarrituta lotsa eragiteko modukoak. Eskuarki, zorrotz betetzen ditugu geure erregelak, eta hala egiten ez dutenak aise kritikatu.
‎Ukaezina da giroak eragin egiten duela, baina ukaezina da, halaber, badaudela guk geuk eraiki edo bilatutako testuinguruak. Eta agian planteatu behar genuke zerk garamatzan gure ideologia zurrun horren tarteetan salbuespen egoerak sortzeko beharra sentitzera.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia