Emaitzak: 9
2007 | ||
Arreta edo atentzioa | gure ingurua ulertzeko ahalmena estimulu zehatz batean fokatzen duen prozesua da. Gure atal kognitiboarekin zerikusi zuzena du, eta begien mugimendua ezagutzeak mekanismo horiek ulertzen laguntzen du, hein handi batean. | |
2008 | ||
Kudeaketarako eredu edo erreferente arrakastatsuenak, EFQM Bikaintasun Eredua kasu, faktore mugatzaile bihur daitezke egoki erabiltzen ez badira, hau da, tresnatzat hartu ordez helburutzat hartzen badira. Etengabe aldatzen den | gure ingurua ulertzeko abilezia ere mugatu dezakete. [?] EFQM Bikaintasun Eredua ez da panazea unibertsala, baina lan tresna aparta da edozein erakunde berritzeko prozesuari ekiteko, daukan helburua dena delakoa ere. | |
2016 | ||
" Datu horien lanketak balio handiko informazioa eskaintzen du, itsasoaren maila, itsas ekaitzen indarra, hondarraren mugimenduak eta abar aztertzeko. Horrela | gure ingurua ulertzen saiatuko gara hobeto kudeatzeko eta aldaketa klimatikoak izan dezakeen eragina ere baloratzeko". | |
Gaur ordea, gizarteen handitasun eta konplexutasun gorakorrek, egiarik gabe eta mundu ikuskerarik gabe utzi gaituzte. Ez dugu | gure ingurua ulertzen, ez dakigu zer ari den gertatzen, ez dakigu nora goazen. Ipar-orratzik gabe gabiltza itsaso beltzean. | |
2017 | ||
Giro akademikoan eztabaida hau amaitutzat jotzen ba zuten ere, formatu digitalarensorrerarekin zeinbait afera egunerokotasunera salto egin dute berriz. Alde batetikirudiaren antzematearen harira, eta bestetik teknologia berriek ornitutako datuen arabera, errepresentazioen bitartez | gure ingurua ulertzeko dugun modua nola aldatzen hasi denaztertzen dituztenak. | |
Ez du axola zeren inguruan hitz egiten duen umoreak; kontuan izan genuke, mezu bat igorri eta errealitate sozialengan (eta ondorioz guregan) eragiteko gaitasuna duen heinean, umorea mediazio politikoa dela beti. Iritziak irauli, usteak sortu, beldurrak gainditu edo praktika jakin batzuk baztertu edo sustatzeko bulkada eman dezake, | gure ingurua ulertzeko dugun irizpideetan eragitetik abiatuta. Eta nahigabean eta gozamena emanez egiten du hori guztia gainera, atsegina eta dibertigarria den ariketa izanik. | |
2019 | ||
| Gure ingurua ulertzeko adibideak eta erreferenteak ezinbestekoak ditugu. Mundu naturalaren konplexutasunak jota, gizakiok gure ingurua zatitan txikitzen dugu, ulergarriak diren tamainako aferei aurre egiteko. | |
2020 | ||
Ez dakit alboko etxea marrazten ere. | Gure ingurua ulertzeko ez ditugu gure zentzumen guztiak erabiltzen eta gaizki aditzen ditugu seinaleak. | |
2022 | ||
Gure inguruak ere zaintzen du hori, hori ulertzen duen inguru bat dugu. | Gure inguruak ulertu du nola babestu eta nola kudeatu gure “D egun” horiek. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
gu | 9 (0,06) |
Lehen forma
Argitaratzailea
Jakin | 1 (0,01) |
UEU | 1 (0,01) |
Aldiri | 1 (0,01) |
Elhuyar Zientzia eta Teknologia | 1 (0,01) |
Uztaro | 1 (0,01) |
alea.eus | 1 (0,01) |
Pamiela | 1 (0,01) |
Urola kostako GUKA | 1 (0,01) |
Bertsolari aldizkaria | 1 (0,01) |
Konbinazioak (2 lema)
gu inguru | 9 (0,06) |
Konbinazioak (3 lema)
gu inguru ulertu | 9 (0,06) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |