2009
|
|
Guk hori baino gehiago nahi dugu. Ez dugu
|
gure
gizartea bi oinarri horietan finkatu nahi, nabarmendu du Iturriozek. Garbi aldarrikatzen du hori Gomezek:
|
2010
|
|
elebitasuna da biztanleriaren gehiengoak %81ek desiratzen duen etorkizuneko hizkuntza egoera. euskararen nahiz erdararen elebakartasunaren aldekoak, berriz, kopuru urriak dira: %13 eta %5, hurrenez hurren. elebitasuna, bi hizkuntzen parekidetzea, ikusten du gehiengo batek gizarte honen elkarbizitzarako aukera egokien bezala, baina badira, gutxiengoa izanik ere, hizkuntza bat zein bestearen elebakartasuna nahi dutenak. hizkuntza bat zein bestea nahiago izatea aukera pertsonal bat izan daiteke, baina gauza ezberdina da herri bezala aukerak egin behar direnean.
|
gure
gizartean bi hizkuntzek presentzia erreala izan eta hizkuntza bakar baten aukera eginez gero, gure gizarteko hizkuntza bati bestearengan nagusitasuna aitortzea esan nahi du. Jarrera honek eta ondorengo jokabideek hizkuntzaren eta hiztunen menpekotza eta gizarte banaketa sortzeko arriskua dakarte. hiztunen artean arerioak sortzea eta baita gure herriaren lurralde banaketa areagotzeko arriskua ere. bide horretatik gatazkak pizten dira eta herritarren elkarbizitzari ez zaio laguntzen.
|
|
Baina gure helburua elebitasuna da, hemengo bi hizkuntza ezberdinak partekatu nahi ditugu, bi hizkuntzak gu guztion hizkuntza izatea nahi dugu. hizkuntza ezberdinak partekatu nahi ditugu, bi hizkuntzak gu guztion hizkuntza izatea nahi dugu. zergatik berreskuratu behar dugu euskara?
|
gure
gizarteko bi hizkuntzek elkarrekin arazorik gabe bizitzeko egin behar dugun ahalegina da. zeregin honekiko izan behar dugun erantzukizuna edo gizarte ardura da. gutako bakoitzak, gizartearen elkarbizitzari diogun zorra. ez ditu elkarbizitzarako edo pakerako baldintzak sortzen, beretzako nahi duena, beste norbaiti ukatzen dionak. gaztelania hizkuntza nazionala da espainian, eta euskadin ere ofizia... irakaskuntzan, administrazioan, epaitegietan e.a.
|
2012
|
|
Nafar paradigma izendatu dugunaren bitartez ulertzen da hoberen «euskalarazoa»; hots,
|
gure
gizarteak bi estatu menderatzaileekiko daukan auziaren gakohistorikoak, lurraldearen eta herriaren gainean. Paradigma horrek erakusten duauziaren egiazko historia:
|
2013
|
|
|
Gure
gizartean bi motatako langileak gaudela esango nuke gehiago ere egon litezke baina, batzuei ez dakit zuzena den langile deitzea; besteei buruz hitz egiteko ezagutza nahiz tarte urria daukat, batzuk ari direnik ere nabaritzen ez dugun horiek, baina etengabe jardunean bizi direnak eta, bestetzuk, haiek bezain langileak baina denok ikusteko eran ari direnak; hauen lana nabarmen geratzen da eta egile...
|
2015
|
|
Ongizatea defendatzen duen gizarte osasuntsu batean lehenengo espazio motak lehentasuna eta nagusitasuna izan balu ere, bigarren espazio moten beharra ere nahiko argi dago. Berez, merkatu sistema ekonomikoak nagusitasuna duen
|
gure
gizartean bi gune mota horiek modu orekatu batean elkarrekin bizitzen jakin behar dute, ekonomiaren esparruan ere erakunde publikoak eta enpresa pribatuak era osagarrian elkarbizitzan dauden bezala. Ondorioz, alde batetik espazio publikoak beharrezkoak diren bezala pribatuek eskaintzen ez dutena eskaini ahal izateko, bestetik pribatuak ere ezinbestekoak direla argi dago publikoek eskaintzen ez dituzten ondasun eta zerbitzuak ahalbidetzeko gizarteak ere beharrezkoak dituelako (Saunders, 2014).
|