Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 36

2000
‎Euskaldunok galbidera behartu nahi gaituen kontsentsutik aparte egon da betiTxillardegi, galbidea arropa demokratikoaren itxuraz jantzi nahi izan denean ere.Natural natural eta ozen aldarrikatu du disentsua. Beraren ibilbide luzearen ikuspegiaaurrean dugula, erraz uler daiteke Txillardegi gure gaur egungo gizartean inposatunahi diguten kontsentsuaren antipodetan egotea. Zer kontsentsu mota inposatu nahizaigun ikustea besterik ez dago.
2003
‎Galdera teorikoa da erabat, gure gaur egungo globaltasunak jakineko amaiera baitu, gure Lur planeta hau alegia. Baina errealitateak aldatu egiten dira.
2004
‎Bigarrenean, idatziaren eskemak lirateke mundu ikuskeraren oinarri. Eta hirugarrenean, berriz, gure gaur egungoan, berriro ahozkotasuna legoke puntaren puntan. Ahozkotasun hori, jakina, ez litzateke lehen arokoaren berdina, gaur egun mundu guztiak baitaki irakurtzen eta idazten.
2007
‎haurrak giro osasungarrietan jolasten, ur osasungarria, aire garbia eta klima egonkorra. Beste irudi batzuek, berriz, gure gaur egungo ingurumenaren errealitate gordina erakusten dute: itsasontzien desegiteetako arriskuak, artsenikoz kutsatutako ura edaten duten haurrak, atmosfera oso kutsatuak arnasten dituzten pertsonak, eta langileek zabortegietan dituzten arriskuak.
2008
‎10 Gure begiradaren ikusmuga une oro berreraikitzen doa. Gure gaur egungo ikusmuga iraganetik datorren hariarekin bat egitea da gertaera historikoak ulertzeko baldintza (Gadamer, 2003: 370 eta hurrengoak).
2009
‎Beharbada hasi ginateke esaten gure gaur egungo deitura sistema, eta deiturak eurak, ez direla betikoak; aitzitik, garai batean sortutakoak dira, gizarteak haiek sortzeko premia izan zuenean, eta ez lehenago. Gure protagonista XVI. mendean bizi da eta, beraz, galdetu behar dugu:
2010
‎Aldeak alde batera utzirik, litekeena ote da gogoeta honetatik zerbait lekualdatzea gure gaur egungo Europara, gure Estatu propiora. Litekeena ote da talde berriak ernaltzea, eta, unean uneko dilementzako konponbide jakinak ematen ez ezik, hautabide benetakoak ekartzen hastea, desarrollismo zaharkituan eta materialismo obsesiboan oinarrituriko ekonomia eta gizarte eredu hori konpontzeko?
‎Hau da gure gaur egungo egoera... Eta Euskarak diskurtso berri baten behar gorria du.
2011
‎Eta orokorrean onartuta dago bakoitzak bere memoria historikoa landu behar duela. Gure gaur egungo egoerari begiratzen badiogu, pentsatzekoa da hemen ere memoria historikoaren lana egin egingo dela. Batzuek jada egin dute, baina pertsona askok, Errepublikaren memoria historikoa defenditzen dutenean, ez dute hemen, orain, gauza bera egiterik defenditzen.
2012
‎Krisi kapitalistaren ondorioz dirurik ez dagoela esaten digute gure gaur egungo Pinotxoek, komunikabide nagusiek, Europar Batasuneko estatuetako agintari gorenek eta haien nagusi diren bankariek. Ez omen dago dirurik osasungintzarako, hezkuntzarako, euskararako, gastu sozialerako eta enparauetarako, baina, hori dioten bitartean, armada eta polizientzat, erregea ehizan Afrika aldera joan dadin, eta gure jendartean, inork aukeratu ez dituen arren, aginte faktikoa duten bankuen nagusientzat diru publikoa barra barra xahutzen dute.
2014
‎Edonola ere, horrek ez du esan nahi gure gaur egungo genero kontakizuneanharrapatuta gaudenik betirako, edo betirako bedeinkatuta, ikuspuntua zeinden?. Genero sistemak aldatu egiten dira.
‎Butlerrek dioen moduan, gaur egun, gisa horretako gorputzak «pentsaezinak, gorrotagarriak, biziezinak»dira65 Gorputz horien existentziak berak auzitan jartzen du gure genero sistema.Kirurgialariek, psikologoek eta endokrinologoek, beren kirurgia gaitasunenbitartez, gorputz kulturalki ulergarrien faksimile onak osatzen saiatzen dira. Jaioaurreko tratamenduen bitartez sexu organo mistodun jaiotzak ezabatzea erabakitzenbadugu (hala gaur egun existitzen diren tratamenduen bidez nola etorkizunean sordaitezkeenen bidez), aldi berean erabakitzen dugu gure gaur egungo ulergarritasunsozialaren sistemarekin jarraitzea. Aldiz, erabakitzen badugu, denbora tarte luzebatez, ageriko egitea genero mistoko gorputzak eta bestelako bideak darabiltzatengenero jarrerak, orduan, nahita edo nahigabe, ulergarritasun sozialaren arauakaldatzea aukeratuko dugu.
‎" Gure gazteak luxuzaleak dira, hezibide txarrekoak; autoritateari iseka egiten diote, eta ez dituzte nagusiak batere errespetatzen. Gure gaur egungo semeak tirano bilakatu dira; ez dira zutitzen adinekoren bat gela batera sartzen denean, eta kontra egiten diete gurasoei. Garbi esateko:
Gure gaur egungo bizitza ezin izango genuke ulertu egunero erabiltzen ditugun hainbat tresna ez bagenitu. Esan bezala, propietateak ezagutzea ezinbestekoa da objektu edo tresna horiek hobetzeko edo objektu edo tresna berriak egiteko.
2016
‎...z Pidalek Asturiaseko egoera itxuratu zuen galizierarekin antza duen elebitasun diglosikoko egoera gisa, eta, horrela, ezeztatu zuen hegoaldeko aldaerek dialektoak edukitzea, gaizki erabilitako gaztelaniatzat hartu zirenak. riera bere garaira ailegatu zela" bere jatorrizko izaerari kalte egin ziezaioketen aldaketa sakonik gabe", nahiz eta (hona hemen XIX. mendeko eliteen ideologia)" gure gaur egungo gizartearekin bat egiten ez duen, baizik eta haiengandik oso urrun dagoen gizarte batekin, kultura eta gustu ona urgentziaz behar duena". Hori dela eta," ahots eta esaldi horiek guztiak, antzinean ezagunak probintzia osoan, bakarrik erabiltzen dira gaur egun gehitutako herrietatik kanpoko toki eta baserrietan", baina" oraindik ere, herrixketan erabiltzen da" (Caveda, 1989:
‎Joera horien atzean, zientziaren eta teknologiaren ezagutza urria dago, baina, tamalez, gure gizartean zabaltzen ari da iritzi hori. Historiak erakutsi digu, ordea, oinarrizko zientzia izan dela gure gaur egungo ongizatearen benetako motorra. Baina motor horrek ezin du erregairik gabe martxan jarraitu.
‎Gaur egun, AEBetan, horixe da azkarren areagotzen ari diren krimen bortitzetako bat. Isilpean gorde da urte luzez, oinazea eragin du, eta erru sentipenak ekarri dizkio errudun sentitzea ez zegokionari; orain, ordea, sexu erasoak eztanda baten moduan ari dira azaleratzen, eta argi erakusten dituzte gure gaur egungo gizarte kapitalistaren disfuntzioak. AEBetako iritzi publikoa gero eta kezkatuago dago bortxaketen gaiarekin, eta, ondorioz, ezin konta ahala emakumek beren bizipenak azaldu dituzte, eraso egin dieten edo eraso egiten saiatu zaizkien gizonei buruzkoak.
‎Edo balizko kulpadunak bilatu, estigmatizatu eta gurutziltzatzeko? Zeinahi egoerak ditu hamaika aurrekari, eta soilik hauek zehatz eta zabal ezagutzeak lagunduko digu auziaren diagnostiko ahalik zuzenena egiten, ondorioz ahalik eta irtenbide gauzagarrienak aurkitu ahal izateko gure gaur egungo euskaldunon komunitateak ahalik eta azkarren eta sendoen utzi ahal izan diezaiogun agonia arrisku larrian dagoen komunitate gutxitu izateari. Eta ez da erraza, eta ez da erraza izango.
‎Jakinik, aldez aurretik ez dagoela formula magikorik, bidean behin baino gehiagotan erratu gaitezkeela, eta gure pausoak behin baino gehiagotan birpentsatu ditugula. Baina jakinik ere, lortzez gerotan, soilik gure gaur egungo euskaldunon komunitateak lortugenezakeela miraria, munduan hainbeste direnean desagertzeko arriskuan diren hiztun komunitateak.
2018
‎Eta, galderak dioen gisan, historia hurbila noiz hasten da? Kezka handia dut horrekin, eta gure gaur egungo bizimodua hain dago beteta informazioz, sare sozialez eta abarrez... Dena segituan pasatzen den sentipena daukat.
‎Guernicarik ezin dugunez eduki Euskal Herrian, pentsatuko zuten (museoan eduki, pentsatuko zuten, baina demagun baietz, axola zaiela, aintzat hartzen dutela Euskal Herria izeneko ente estrainio hori). Ezin dugunez Guernica hemen izan (gauza ederra dira eufemismoak), originala bera baino hobeto geratuko zaigun koadroa eskatuko diogu gure gaur egungo pintore abilenetako bati, Amondaraini. Baita Dora Maarrek argazkietan jasotako prozesua ere.
‎Egitasmoaren garrantzia nabarmentzen du Lierni Altuna alkateak ere: " Pilatu ditugun eta agertu den materialari forma eman eta kaleratzea erabaki dugu, materiala historia eta kulturaz jantziz edo alderantziz, garrantzitsua delako nondik gatozen jakitea, gure gaur egungo kultura nondik datorren ikastea, zer garen jakiteko".
2019
‎" Hausnarketa batzuk planteatu ditugu, gure asmoa ez baitzen soilik haien bizitza kontatzea. Beraien bizitza eta gure gaur egungo kezkak lotu nahi genituen", azaldu du Lagomak. Hala bada, oholtza gainetik zenbait hausnarketa mahaigaineratzea bilatu dute.
2020
‎Horrelako metamorfosiak ez dira harritzekoak. Gure gaur egungo" justizia" —justiziaren kontzeptua— antzinako nemesis delakotik erne omen zen, hots, jainkoen mendekuari zitzaion beldurretik. Berdin naturari dagokionez.
2021
‎Hori da teknologia zoragarria, gure gaur egungo bizimoduan nonahi duguna, eta gure eguneroko jarduna" erosoagoa" izatea ahalbidetzen duena. Teknikaren aurrerapenak berak sortzen ditu berrikuntza gehiagorekin konpontzen diren arazoak, eta" aurrerabidearen mitoan" murgilduta daudenak (John N. Grayren hitzetan) lasai sentitzen dira, ziur baitaude lehenago edo geroago dena konponduko dela.
‎Horrez gain, nitrogeno dioxidoa (NO2) ere neurtu dugu; motordun ibilgailuek sortzen dute kutsadura mota hori. Beraz, orokorrean kutsadura mota hori ohikoa da gure gaur egungo bizitzan.
‎ezta gutxiagorik ere! Bere garaian bizi bizia zen material hau, gure gaur egungo hizkeraren bizigarri ere gerta daiteke, eta gertatu luke. Izan ere, izengoiti horiek banan banan errepasatuz gero, ohartuko gara, asko inolako aldaketarik gabe erabil daitezkeela (eta batzuk erabiltzen ditugula) gaur egun:
‎Normaltzat hartu dugu eredu hori, egunero ikusten duguna baita. Ez dugu dudan jarri eredu hori gure gaur egungo gizartearekin eta ohiturekin bat ote datorren. Eta horrekin batera, etxebizitza horren elementuak aintzat hartu ditugu eredu berrien ikerketan.
Gure gaur egungo musika industria ez da lehen bezalakoa.
2022
‎Mas Mujeres kolektiboak Valientas izeneko bilduma abiarazi zuen lehen album ilustratuarekin. " Azken urteetan historiatik ezabatuak izan diren emakumeen memoria berreskuratzeko ahalegin bat egin da, eta ondo dago, baina guk gaur egungo borroka kolektibo batzuk ekarri nahi genituen publiko zabalera", esan du Cristina Albak. " Bizigarriagoa den mundu baten alde euren gorputza jartzen duten emakumeengan jarri nahi genuen arreta".
‎• Bere populazioa azkar gutxitu, 1.000 milioi pertsona baino gutxiago izan arte. Gaur egun bizitza duintzat hartzen duguna, oinarrizko premiak asetuta edukitzeak, gure gaur egungo teknologiarekin, baliabideen erabilera oso altua eskatzen du eta ezinezkoa da horrenbesteko populazioarentzat.
‎Joan den astean, Palau Roberteko ekitaldian egon ginen hirurok, eta harpidedun horietako batzuk ezagutzeko parada atsegina izan nuen. Gustura jakin nuen gure Galeusca honetako iritziak irakurtzen dituztela, eta gustura hartu nuen Nòs Diario ren inguruan interesa azaldu izana, defendatzen dugun kazetaritzarengatik eta harpidedunak funtsezko dituen eredu batekin funtzionatzeagatik; are gehiago kontuan hartuta gure gaur egungo gobernuak modu sektarioan jokatzen duela, hala eskubidez dagozkigun laguntzak nola publizitate instituzionala ukatuz.
‎Testuingurua AGAko kideen iritziz," krisi kapitalistaren testuinguruaren baitan ulertu behar dugu gure gaur egungo bizitza. COVID aitzakiarekin akumulazio prozesu berri bat hasteko egoera ezin hobea aurkitu du burgesiak.
‎Azken sail hau hemen ireki nahi nuke. Eiki, gure gaur egungo gaiaz hiru" trajeria" edo pastoral idatzi eta antzeztuak izan dira XX. mendean:
2023
‎«Marxek interpretatu egiten ditu gertakariak liburuan, ez ditu bere horretan azaltzen. Izan ere, garai horretako irakurleek ez zuten testuinguruan jartzeko beharrik, baina guk gaur egungo irakurlegoari azaldu behar genizkion orain 150 urte gertatutakoak». Horretarako, oin oharrak erabili dituzte lagungarri gisa.
‎Aipatutako eskolan ikasleek kurtsiban idazten ikasten dute. Ez garrantzitsua delako gure gizartean, baizik eta hori egiteak, gure gaur egungo gizartean beherakada nabarmenean dagoen funtsezko gaitasun bat estimulatzen duelako sutsuki: atentzio gaitasuna.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia