Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 37

2001
‎Euskararen eragileei dagokie, halaber, hizkuntzari egiten zaion erasoen berri gure gizartean ez ezik nazioarteko estamentu eta erakundeetara iritsaraztea. Euskararen kontrako astinaldi honek nazioartean oihartzuna izatea garrantzitsua da, hango babesa jasotzeko ez ezik, erasoon eragileak deseroso sentitu daitezen eta hemengo herritarrak ere egoeraren larritasunaz eta transzendentziaz ohartu daitezen.
2002
‎Konforme. Baina, gure gizartea beharbada ez da modernoa, gure gizarteak ez du euskal literaturarik behar. Hizkuntzarekin nahikoa du bere identitatea eta legitimitatea markatzeko.
2004
‎Jon Kortazar: . Baina gure gizartea beharbada ez da modernoa, gure gizarteak ez du euskal literaturarik behar. Hizkuntzarekin nahikoa du bere identitatea eta legitimitatea markatzeko?.
2006
‎Bestalde, gure gizartean ez da gauza bera ama edo aita izatea, gizartean moldatzeko modu ezberdinak dituztelako, eta hortaz, jarrera, balio, ideia eta ezagueraezberdinak izaten dituzte seme alabak heltzen direnean (Hidalgo, 2001). Gauzakhorrela, pentsaera ezberdinekin abiatzeak eta aurrez aurre duten egoerak sarritanardura maila desberdina eskatzen diete gizonei eta emakumeei, eta generoen artekoaldeak sortzen dira.
2008
Gure gizartea ez da iritsi, beraz, emakumeen eta gizonen arteko berdintasun sonatura, saiakuntza klinikoei dagokienez, behintzat. Inoiz iritsiko bagara, ezinbestekoa da ikertzaileak horren garrantziaz jabetzea.
‎Gezurra, galanta. Gure gizartea ez da eleanitza. Gure gizartea elebiduna balitz, herri euskaldunaren egoera ez litzateke egungoa izango.
2009
‎Gero, ergelen batek esango du ijitoak gure gizartean ez direla ondo moldatzen; baita zera ere. Agian, geu gara moldatzen ez garenak.
‎Sexualitatea gure gizartean ez al da soilik azaleratzen zer edo zer saltzeko balio badu?
‎Aitortu behar dugu, ordea, gure gizartean ez dagoela hain ondo ikusia euskararen ezagutza pasiboa. Badirudi, baliozkotzat emango bada, aktiboa baizik ezin izan daitekeela euskararen ezagutza.
2011
‎Hainbat biktimarekin bildu ostean, atsekabetuta bukatu zuen zuzendariak, baina aldi berean biktima horien kemenarekin miretsita, eta giza jokabide irrazionalen kontrako borrokari buruzko filma egitea erabaki zuen. . Patu beltzari aurre egitearen ausardiaz, nork bere etorkizuna eraikitzearen esfortzuaz, gure gizarteak ez ikusiarena egiten dion errealitate ilunaz, mintzo den pelikula.
‎“Araudi sismorresistentea, babes zibila eta Estatuko segurtasun indar eta gorputz ezin hobeak ditugu, baina oinarrizkoa falta zaigu, arriskurako hezkuntza. Gure gizarteak ez daki nola jokatu lurrikara, ekaitz edo euri jasa baten aurrean. Gainera, natura errespetatzen ez duen lurraldearen okupazio irrazionalak astakeriak egin eta egiten ditu.” Zer da tsunamia?
2012
‎indarkeria matxista oso korapilatsua da, eta korapilo horiek ez identifikatzeak arazo asko sortzen dizkigu. Gure gizartea ez da gai sortzen den indarkeria guztia ikusteko. Ez ikuste horrek gizartearen aurreiritzietan du oinarria, hau da, gehien diskriminatzen ditugunak gehien zigortzen ditugu.
‎Gurekin normaltasun osoz mintzatu izan da Benito, eta ni harritzen ninduen maiz, beste inori entzun ez dizkiodan gaiak eta hitzak esaten zituelako, gure gizarte ez emotibo honetan jendeak beretzat gordetzen dituenak. Euskaldunak oso fisikoak dira, ibiltariak, mendi igotzaileak, kirolari emanak, badirudi kezka espiritualak aparkatuta uzten dituztela gerorako, azken unerako, baina gizaki espiritualak badirela esango nuke, espiritualtasun inkontziente bat bizi dutela.
‎Orain arte inork gutxik jakin du saregileen lana behar bezala balioesten, ez gure gizarteak ez arrantza munduak berak ere. Hala ere, saregileek arrantza munduan betetzen duten zeregina aldarrikatzen hasiak dira, eta dagoeneko aurrerapen nabarmenak lortu dituzte.
‎Horrek emakumeen kontrako indarkeriaren konplize eta erantzule egiten baigaitu. “Emakume” izate hutsagatik menpekotzat hartzen gaituztenei argi geratu behar zaie gure gizartean ez ditugula nahi, eta denoi dagokigu maila pertsonalean honen aurreko jarrera aktiboa hartzea. Instituzioei dagokienez ez da nahikoa hilketa dagoenean kontzentrako lehen lerroan egotea eta salaketarik ezean hilketa hau eragozteko bitartekoak jartzeko gaitasunik ez izatea.
2013
‎Gure hiri erdiak etxebizitza zaharrez beteak daude; etxe horiek ongi mantenduak egon ezean, haien bizitza, itxura eta segurtasuna murriztu egiten da. Hori da orain arte gertatu dena; gure gizarteak ez du mantentze, eta berreraikitze, kulturarik. Eraikinak zahartzen ari zaizkigu, eta erabat kaltetuta zeudenean, lurrera bota eta eraikin berri bat dugu bertan.
2014
‎Hor daukate beren itxaropen osoa. Jesusek errana digu ez daitezkeela elgarrekin maita dirua eta Jainkoa. Gure gizarteak ez du Jainko beharrik. Gure gizartean ez da tokitik Jainkoarentzat.
‎Jesusek errana digu ez daitezkeela elgarrekin maita dirua eta Jainkoa. Gure gizarteak ez du Jainko beharrik. Gure gizartean ez da tokitik Jainkoarentzat. Horra gure arazoa eta ez tradizionalistak.
2015
‎Interbentzio hori egunerokotasunetik planteatutako erresistentzia ekintza gisa ikus daiteke; bertan, komunitate bateko kideen arteko lotura sozialak indartzeko moduak agerian uzten ditu gure gizartearen disfuntzionaltasun batzuk; izan ere, itxuraz tolerante eta irekia izan arren, gure gizarteak ez ditu ontzat ematen harremanak izateko edo taldea egiteko beste forma batzuk.
‎Mendebaldeko hiritar kontsumitzaile pultsional drogazaleon Ikuskizunaren dinamika hedonista garailea (irudien erakustaldi sofistikatu bezain likatsuetan igerian) ala beste garai eta geografia batzuetako Mistikaren («mistikós»:, gordea?) jarrera aszetiko galtzailea (deigarria da ordenagailuak itzuli digun autismoa) ez dira, jada, lehiakideak: arrandiaren eta nabarmenkeriaren gure gizarteak ez du apaltasunarentzat eta ikonoklastiarentzat zirrikiturik uzten. Ez du aintzat hartzen zibilizazioa sortu zen lurraldeetan?
‎Mundu hau garbiago izan dadin eta CO2 delakoa murriztu dadin behin betikotz. Gure gizartea ez ote da bere galtzerat joaiki, gizonak ez badu gaur egun bere portaera aldatzen. Afitxa nagusiak erakusten du seigarren kontinentea, Pazifiko Ozeanoan kokatzen dena, pentsa zer ondarkin zama baden, dakigularik 7 aldiz Frantziaren eremua badaukala.
2016
‎Horren hiritarra bihurtu den gure gizartean ez gara ohartzen zein punturaino egiten duten lan abeltzainek gure ametsetako landa eremuak horrela egon daitezen. Hiritarrok tasa berezi bat ordaindu genieke landa eremuan bizi direnei gure lorezainak izateagatik.
2017
‎Ez bat gehiago. Gure gizarteak ez dio igandea bere haurrekin bizitzeko eskubiderik ematen ama bati.
2018
‎Badirudi zientziaren mundu profesionala emakumeak uxatzeko eginda dagoela. Eta hori ez da kasualitatea.Hasteko, gure gizarteak ez ditu emakumeak zientzialari gisa ikusten. Oso txikitatik neskei zientzia eta teknologia mutilen kontua direla erakusten diegu, nahi gabe bada ere.
2019
‎Lehen aldiz gure hizkuntzaren historian, beraz, ez dago euskaldun elebakarrik; euskaldun guztiak elebidunak gara euskara eta hizkuntza hegemoniko bat dakizkigulako, bi hizkuntzen ezagutza maila desberdinekin. Gaur egun, imajinaezina da erdaraz ez dakien pertsona heldurik; gure gizartean ez da horrelakorik aurreikusten, ez lan deialdietan, ez eguneroko hizkuntza praktiketan. Elebakartasuna iragana da, eta baita euskara erdara elebitasuna ere guk ezagutu dugun formulazioan, euskara ikastea derrigorrezkoa den EAEn eta Nafarroako eremu euskaldunean, behintzat.
2020
‎Gainera, zure baitako muzinaren eta laiotzaren etengabeko azpilanari aurre egin behar diozu, zorion eta gozamen nahi sendo baten bidez. Zoriona eraiki egin behar baita, ez zaigu berez etortzen. Ordea, gure gizarteotan ez gara gure buruaren jabe, makina bilakarazten gaituzte; Thoreauk, aitzitik, jabetza hori beharrezkotzat jotzen du, alienazioa gainditu beharra dago, zure burua behar duzu zure bizitzaren erdigunean kokatu, ez, ohi bezala, aberastasuna, lana edota prestigioa. Halakoen bila gabiltzala galtzen baitugu bizitza, oharkabean joaten zaizkigu egunik ederrenak.
‎Ezin hobeto esplikatzen du kapitalismoarekiko eta estatuarekiko duen atzetasun hori Pablo Sastrek komuna eta batzarra erreibindikatzen dituenean.196 Baina komunaren eta demokraziaren ideia hutsa atzean geratu zen aspaldian. Gure gizartea ez da mendialde komunalean sakabanatutako baserritarrena. Greziako hiriak ere, demokraziaz hitz egiten zenean, 20 000 biztanle izango zituen.
2021
‎Etengabe ari zaizkigu instituzioak esaten zer den egokiena. Baina, kontrara, gure gizarteei ez diete esan: «Berdintasunera jo behar dugu».
‎Adin bakotxak baditu bere ontasunak eta behar dira bat besteari eman. Bainan gure gizarteak ez ditu gauzak hola ikusten. Badakit ez dela errex kanbiatzea, zeren oraiko antolakuntza sinplea da.
2022
‎Gizarte plangintza on batek babes lezake hizkuntza plangintza; bestela, akabo. Agian, gure gizartean ez dago gatazka nabarmenik hizkuntzek ez dutelako eragin handirik norberaren posizio sozialetan. Baina, etorkizun hurbileko egoerak instituzionalizazio indartsu eta bideratua eskatzen du, erronkak handiak direlako.
Gure gizartean ez dago gatazka nabarmenik hizkuntzek ez dutelako eragin handirik norberaren posizio sozialetan.
‎Ikuspegi okerra da. Gure gizartea ez da osasuntsua. Horrek ematen dit pena.
‎Prozesu konplikatua da, bihurgunez betea. Gure gizarteak ez ditu haurrak zaintzen, helduak zaintzen ez gaituen bezala. Familian gertatzen da.
‎Demokrazia formalak eta publikoa denaz dugun ikuspegi defizitario eta mugatuak ez dute konpondu auzi hori. Gure gizarteetan ez dago benetako elkarrizketarik, ‘berdinen’ edo ‘antzekoen’ artean baino ez dugulako hitz egiten. Pentsaezina dena pentsatzeko, arrotz egiten zaigun bestearengana joateko aukera izan behar dugu.
‎Ehuneko ehunean idazketaren teknikan alfabetizatutako gizartea gara. Baina beldur naiz gure gizartea ez ote duen analfabetismo berri batek mehatxatzen, irakurketarekin eta idazketarekin huts hutsik erlazio instrumentala leukakeenak. Izan ere, idazketa esperientzia pertsonal eta kolektiboa ulertzeko eta lantzeko bitarteko izateari uzten ari da, eta erreminta komunikatzaile izatera mugatzen.
2023
‎Uste dut gure gizartean ez dugula nahikoa baloratzen itzulpenaren ofizioa. Nire editore guztiei eskatu izan diet itzultzailearen izena azalean ager dadila, eta gaur egun sinestezina iruditzen zait argitaletxe guztiek gauza bera ez egitea.
‎Zergatik? Autoezagutzak ez duelako erantzun azkarrik, denbora behar delako, gure gizarteak ez duen denbora, zailena delako, abstraktuena delako, helduon gabezia nagusia delako, gelditzea eskatzen duelako. Autoezagutza guztiaren hasiera delako.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia