Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 3.426

2006
‎Artikuluetan jaso diren ebaluaketak ere, gehienbat UPV/EHUren egoeraren aurkezpenetan, nahiko bat datoz hitzaurre honetan esaten ditugunekin. Hala bada ere, gerora begira zer espero daitekeen ikustea, eta zer lortu nahi den ikustea ere, epe motzean eta luzean, da garrantzitsuena, baina hau beste baterako utziko dut.
‎Artikuluetan jaso diren ebaluaketak ere, gehienbat UPV/EHUren egoeraren aurkezpenetan, nahiko bat datoz hitzaurre honetan esaten ditugunekin. Hala bada ere, gerora begira zer espero daitekeen ikustea, eta zer lortu nahi den ikustea ere, epe motzean eta luzean, da garrantzitsuena, baina hau beste baterako utziko dut.
‎Irabazitakoak 1991 baino ez dira eta guztiak adin tarterik gazteenetakoak, galdutakoak, berriz, 14.685 Hau da, aurreneko epealdian helduen euskalduntzeak irabazitako euskaldunetatik% 34’15a ekarri bazuen ere, bigarren epealdian/ 91irabazitako 28.583 hiztunetatik helduen euskalduntzeak% 6’97a (1991 heldu euskaldun berri) baino ez du azaltzen. Zer gertatu da. Gu ere helduen artean izandako euskaldun galerak ikusita harritu egin gara, benetan ulergaitza baita horrenbeste galera azaltzea zio demografikoen eraginez soilik.
‎Euskal Herrian gaudela esatean batzuekEuskalAutonomi Elkarteaz ari garela pentsa dezakete, bainaE uskararen Herrian gaudela esatean edonork ulertzen du zertaz ari garen. Hizkuntzek mugak jartzen dituzte, zentzu hertsian esanahia (esangura) mugatu egiten baitute, edo beste ikuspegitik, zehaztu ere.
‎Baina zertarako erabil daiteke horrela bildutako informazioa. Batzuen esanetan hizkuntz politikarako funtsezkoa da.
‎Aztertuz gero eman daitezkeen erantzunen konbinatoria hutsa dela antzeman daiteke, baina 81 kategoria posibleetatik (gehienak esanahigabekoak) bakarrik zazpi onetsi dira. Hori da, hain zuzen ere, bildutako informazioarekin egiten den lehenbiziko galbahea, zer gertatzen da esandako zazpi kategoria horien arabera erantzuten ez dutenekin. Pertsona asko ez badira ere, gure ustez, estatistikoki talde esanguratsua izan daiteke, adibidez ez litzateke horren arraroa hiztun batek ondo hitz egin eta nekez ulertzen duela erantzutea; tankera horretako erantzunak sailkaezinak dira emandako tipologian.
‎Azkeneko taulan (VII. Taula) 81/ 86, 86/ 91 aldea ez da kendura hutsa, horrekin sail bakoitzean zenbat baino zer egiten den adierazi nahi izan dugu. Hau da, zeinuen arabera berezi ditugu irabazi(+) eta galerak(); bestetik, berezko hazkuntzari dagokiona hutsik utzi dugu, laukitxo horretan hazkuntza beti positiboa baita.
2007
‎Alde batetik, euskararen eremua soziolinguistika klusterra martin ugalde, kp/ 20140 andoain 27 hiru administrazio desberdinen artean banatuta dago, eta horren ondorioz hasieratik ageri dira egoera desberdinak leku batetik bestera. Argi dago ez dela berdin euskararen egoera, helduei dagokienez, EAEn edo Nafarroan edo, zer esanik ez, Iparraldean. Hor arazo gordin bat daukagu, ez daukagulako estrategia bateratu bat aurrera eramateko modurik helduen euskalduntzean inziditzeko.
‎Baina, hau guztia ez dago gure esku bakarrik. Izan ere, administrazioek Euskararen Normalizazioan zer asmo duten jakitea ezinbesteko da.
‎Erabilera guneak sortu, emaitzak aztertu eta baloratu, bitarteko ekonomikak erdietsi... Hori guztia ezin euskaltegiek bakarrik egin, beraz, instituzioek eta jendarteak badugu zer egin elkarrekin euskalduntzea baldin bada gure helburua.❚
‎Ondoko hilabeteek eta urteek erakutsiko digute egitarau polit hau zer heinetan eta zer epetan gauzatuko den. Horri begira aurrekontua izanen da elementu erabakigarria.
‎Ondoko hilabeteek eta urteek erakutsiko digute egitarau polit hau zer heinetan eta zer epetan gauzatuko den. Horri begira aurrekontua izanen da elementu erabakigarria.
‎Audiolingualismoak ingelesaren irakaskuntzan menta izan eta, euskarari dagokionez ere, halatsu. Zer esanik ez hurbilbide komunikatiboei edota atazatan oinarritutako irakaskuntzari bagagozkie. Gure alorrean ez dira gutxi behin eta berriro ohartarazten dutenak arriskutsua dela beste inguruneetan erabilitako moldeak gurean besterik gabe itsu itsuan baliatzea.
‎Haur Hezkuntzakoak alkateari makina bat gutun idatziko dizkio, baina ez du ipuin bakar bat kontatuko. Ez dugu kontuan hartzen ikasleak hizkuntza zein testuingurutan eta zertarako erabiliko duen, baizik eta zein ariketa mota menperatu behar dituen. Ondorioz, ikasleari zaila egiten zaio bere burua euskaraz normaltasunez aritzen irudikatzea eta, beraz, nekezago egingo zaio ikastea.
‎Haur Hezkuntzakoak alkateari makina bat gutun idatziko dizkio, baina ez du ipuin bakar bat kontatuko. Ez dugu kontuan hartzen ikasleak hizkuntza zein testuingurutan eta zertarako erabiliko duen, baizik eta zein ariketa mota menperatu behar dituen.
‎Gure ikasle direnek ez dakite ezer askorik hizkuntz politikaz, baina are gutxiago sekula euskaraz ikasi ez dutenek. Komunikabideetan euskarari buruzko berriak oso urriak dira, eta gainera aztertzekoa litzateke zer nolako tratamendua ematen zaion gaiari. Euskarazko komunikabideetan izan ezik, inon ez da euskalduntze planei buruzko eztabaidarik egiten eta informazio askorik ere ez da zabaltzen.
‎Hiru oinarri nagusi ditu: zer , nola eta non. Batetik, euskara ikasten duen ikasleak zer ikasten duen zedarritzen laguntzen du.
‎zer, nola eta non. Batetik, euskara ikasten duen ikasleak zer ikasten duen zedarritzen laguntzen du. Bigarrenik, hizkuntzaren eskurapenean aktibatzen diren prozesuak eta parte hartzen duten elementuak definitzen saiatzen da.
‎Jarduerak zentzua izan dezan, hiru ezaugarri bete behar ditu: ikasleak zer egin behar duen aurretik jakin behar du. Ikasleak bere aurrezagutzak martxan jarri behar ditu eta bere ikas prozesuaren bilakaeran eta emaitzetan parte hartu behar du.
‎Bestalde, elkarlana hitzetik hortzera erabiltzen den kontzeptua izaten da sarri, baina askotan ez dugu asmatzen nola eta zertarako egin. Mintzapraktika egitasmoek aukera paregabea eskaintzen digute, egitasmo zehatz baten gainean (guztion helburuetan ondo egokitzen dena gainera) elkarlan ariketa praktiko bat egiteko.
‎Hizkuntza normalizatzeko hezkuntza munduan landu beharreko ildoen artean hizkuntza ikasteko eta lantzeko metodologia eragingarriaren beharra azpimarratu zen aspaldian. Zer esanik ez helduen euskalduntzeak ere bere egin behar duela ildo hori, emaitza akademikoei begira baino ez balitz ere. Ez dugu orain emango helduen euskalduntzearen bilakaeraren eta aukera metodologikoaren berri.
Zertan da hau guztia gaur egun?
‎Helduen euskalduntze alfabetatzea (HEA) hasiera batetik euskara normalizaziorantz eroango duen prozesuaren adarretako bat kontsideratu izan da. Izan ere, euskara inoiz Euskal Herriko hizkuntza" normala" eta" naturala" izango bada eta herri honetan maila guztietako hartu emanetarako erabiliko badugu, hartarako behar diren baldintza politiko administratiboak, hizkuntzarekiko jarrerak eta hizkuntz eredu normalizatuarekin eta abarrekin batera, herritarrak hizkuntza arlo guztietan erabiltzeko trebatzea dugu zer eginetako bat da.
‎Beharbada, lehenengo pauso modura, ikasleak lortu lukeen gaitasunarekin batera, zer nolako jarrerak lortu eta erabilera esparruetan nola eragin nahi genukeen ere planteatu genuke.
ZER ORDUAN?
‎Hizkuntzaren normalizazioan eragin nahi badugu hau da lehenengo galdera, galdera kurrikularra nonbait: Zer da normalizazioa eta zer lortu nahi dugu. Baliteke alferrikako galdera dela pentsatzea, baina nago gutariko askori ez litzaigukeela erraza egingo azalpen argia ematea.
‎Hizkuntzaren normalizazioan eragin nahi badugu hau da lehenengo galdera, galdera kurrikularra nonbait: Zer da normalizazioa eta zer lortu nahi dugu. Baliteke alferrikako galdera dela pentsatzea, baina nago gutariko askori ez litzaigukeela erraza egingo azalpen argia ematea.
‎Baliteke alferrikako galdera dela pentsatzea, baina nago gutariko askori ez litzaigukeela erraza egingo azalpen argia ematea. Zer esan nahi da azken batean. Curriculumetan hizkuntza zer den ondo definitzen saiatzen garen modura, geure hizkuntza nola egotea nahi dugun ere zehazten saiatu dugula.
‎Zer esan nahi da azken batean? Curriculumetan hizkuntza zer den ondo definitzen saiatzen garen modura, geure hizkuntza nola egotea nahi dugun ere zehazten saiatu dugula. Honek inplikazio argia dakar, hizkuntzaren pedagogia ez ezik, normalizazioaren ingurukoak ere landu beharra dagoela, eta horretarako seguruenik laguntza du HEAk.
‎Hau da, helburuen eta edukien formulazioan hori aintzat hartu litzateke. Beharbada, lehenengo pauso modura, ikasleak lortu lukeen gaitasunarekin batera, zer nolako jarrerak lortu eta erabilera esparruetan nola eragin nahi genukeen ere planteatu genuke. HEOKek planteatzen duen" paradigma aldaketari" beste buelta bat, alegia.
‎Normalizazioari begira lan egin nahi bada, komenigarria da lehenengo eta behin zer nahi dugun ahalik eta ondoen zehaztea, eta bigarrengoz hori lortzeko bidea antolatzea.
ZER ESKATZEN DU HONEK?
‎Erabilera sustatzea eta praktika sustatzea ez dira nahastu behar. Praktikak erabilerarako bidea egiten laguntzen du baina ez da hor amaitzen. d. Normalizazioari begira lan egin nahi bada, komenigarria da lehenengo eta behin zer nahi dugun ahalik eta ondoen zehaztea, eta bigarrengoz hori lortzeko bidea antolatzea. e. Euskara irakasle askok pentsa dezakete aparteko saltsetan sartu barik, jarduera didaktikoan zentratuta ikasleak euskara ondo menperatzea lortuz gero horrela ere ekarpen handia egiten zaiola normalizazioari, eta halaxe da, baina, nahi izanez gero, aurrerago ere joan daiteke.
‎Beste era batera esanda, oso pertsona gutxik dakite benetan zein hizkuntzatan hitz egiten duten eta, beraz, galdetzen bazaie normalean zein hizkuntzatan hitz egiten duten, eraiki dute iritzi bat eta erantzun bat, eta eraikitze prozesu horretan erabileraren errealitatearekin zer ikusirik ez duen hainbat aldagai sartzen da (esate baterako: iritziak, nahiak, usteak eta abar); hortaz, benetako erabileraren errealitatetik urruntzen gara.
‎Izan ere, errealitate soziolinguistikoa ez da bakarrik benetan jasotzen dena, errealitateari buruz jendeak pentsatzen duena ere oso adierazgarria da. Modu berean errealitatearen eta irudipenen arteko aldeak zergatik gertatzen diren aztertzea oso interesgarria suertatzen da.
‎Izan ere, errealitate soziolinguistikoa ez da bakarrik benetan jasotzen dena, errealitateari buruz jendeak pentsatzen duena ere oso adierazgarria da. Modu berean errealitatearen eta irudipenen arteko aldeak zergatik gertatzen diren aztertzea oso interesgarria suertatzen da. berrietara egokitzeko. Aldaketak fitxetan eta neurtutako herrien kopuruan izan dira gehienetan, baina kasu guztietan neurketen arteko konparaketa egin ahal izateko irizpideak errespetatu dira.
‎euskara eta gaztelera (hegoaldean) eta frantsesa (iparraldean) ez ezik, beste hizkuntzak ere jaso ditugu atal berezi batean. Izan ere, azken urte horietan Euskal Herriak jaso duen immigrazio berriak errealitate soziologikoa aldatu du neurri batean eta herritar berri horien etorrerak egoera soziolinguistikoan zer nolako aldaketak eragin dituen jakin nahi izan dugu. Noski, immigrazio berri horren eragina ez da Euskal Herriko hizkuntzen aniztasunean bakarrik gertatu.
‎Egoera eta bilakaera, ikuspegi estatikoa eta dinamikoa, biak ala biak dira jakingarriak. 2006an egin den ikerketak ezagutza gertukoa ematen digu, une honetan euskararen erabilera zertan den erakusten du. Baina aukera ematen du, halaber, aurreko edizioak aintzat hartuta bilakaeraz gogoeta egiteko.
‎" Aldaketen agenteak eta protagonistak berriz emakumeak dira. Zer gertatzen da gizonezkoekin. Non daude gizonak aldaketa prozesu honetan?". 10
‎Nolanahi ere, neurketa honetako emaitzetan ikusiko dugun bezala, badira joera orokorretatik kanpo kokatu diren datuak. Batzuk, oso deigarriak dira eta desbideraketa horiek zergatik gertatu diren zehaztea oso garrantzitsua izan liteke: ea neurketa bertako gertakariren baten, edo aurten metodologian ezarritako aldaketaren baten ondorio diren (tamaina honetako neurketa batean horrelakorik gertatzea ez baita ezohikoa), edo eremu edo esparru soziologiko jakinen batean gertatu den joera berezi baten isla diren zehaztea, alegia.
‎" Euskara dela eta... Neskek, zer diote?" in BAT Aldizkaria, 53 zka.
‎Demagun, adibidez, gero eta arabar gehiagok dakitela euskaraz (estatistika guztiek erakusten duten bezala); egoera –erreal– horretan, litekeena da erabilerak, nola edo hala, gora egitea edo bere horretan mantentzea, baina ez jaistea. Zergatik , ordea, 2001eko atzerapausoa. Eta, erabileraren beherakadatxo horren ondoren, zergatik 2006ko gorakada?
‎Zergatik, ordea, 2001eko atzerapausoa? Eta, erabileraren beherakadatxo horren ondoren, zergatik 2006ko gorakada. Nik, bederen, ez dut soziolinguistikoki arrazoitu moduko erantzunik aurkitu.
Zer dela eta, kanpoko hizkuntza horien presentzia horren handia izatea. Etorkinen kopurua euskaldunena baino handiagoa ote?
‎Horren ondorioz esan dezakegu etorkizuna elebakarra ez dela izango, ezta elebiduna ere; etorkizuna eleanitza (eta kultur anitzekoa) omen dator, beste ikerketa batzuek ere kanpoko hizkuntzei (eta kulturei) lekua egitearen aldekoak baitira: Onartu beharreko pluraltasun horretan kanpoko euskal herritarrek ere (euskal diasporak zein etorkinek) badute zer esanik. (Hainbat egile, 2006:
‎Horren ondorioz esan dezakegu etorkizuna elebakarra ez dela izango, ezta elebiduna ere; etorkizuna eleanitza (eta kultur anitzekoa) omen dator, beste ikerketa batzuek ere kanpoko hizkuntzei (eta kulturei) lekua egitearen aldekoak baitira: Onartu beharreko pluraltasun horretan kanpoko euskal herritarrek ere (euskal diasporak zein etorkinek) badute zer esanik.
‎Hernandez, J. M. (2004) Euskara dela eta... Neskek, zer diote. Bat Soziolinguistika aldizkaria 53 (79).
‎Beste muturrean, hots, haurrik tartean egon ezean, helduen arteko erabilera apalagoa da (%2, 6) harreman horietan haurren bat tartean dagoZalantza izpirik ez dugu heldu haurren arteko erabilera altuago horren atzean dagoena zer den: azken hamarkadetan, euskara ondorengotaratzeko
‎Zalantza izpirik ez dugu heldu haurren arteko erabilera altuago horren atzean dagoena zer den: azken hamarkadetan, euskara ondorengotaratzeko Hegoaldean nagusitu den kezka, hain zuzen.
‎Deigarria ere egin zaigu haurren arteko erabilerak zer emaitza ezberdina eman duen Iruñerriko udalerrietan: batzuetan hutsetik hurren (adibidez, Zizur Nagusian eta Berriozarren% 0 eta Iruñean% 0,8) eta bertze batzuetan, aldiz, erabilera orokorraren gainetik (Burlatak% 5,9; Atarrabiak% 3,3).
‎Berriozar Iruñerriko udalerria da eta han txertatu dugu haren azterketa. Baina ikus dezagun tamainaren araberako azterketa honek zer ematen duen: oro har hartuta, tipologia honetako udalerriek ere haurren inoizko erabilerarik garaiena eman dute azken neurketan:
‎Irakurketa zabalagoa hartze aldera, ikus dezagun zer joera ikusten den 5.000 biztanletik beheitiko tipologiako herrietan. Nafarroan dauden 254 udalerrietatik 2 neurtu dira:
‎Haurrek dituzten erabilera aukera ezberdinak, eskaintzak, testuinguruak aztertu lirateke ikerketa konparatiboen bidez: zer elementu objektibo dago udalerri batzuetan eta zer bertzeetan, haurren arteko erabilerak hain joera ezberdinak izateko.
‎Haurrek dituzten erabilera aukera ezberdinak, eskaintzak, testuinguruak aztertu lirateke ikerketa konparatiboen bidez: zer elementu objektibo dago udalerri batzuetan eta zer bertzeetan, haurren arteko erabilerak hain joera ezberdinak izateko.
‎Ondo. Baina hori zer da asko ala gutxi. Hamar hiztun horien artean zenbat dira euskaraz dakitenak?
‎Goian egindako itaun bera datorkigu gogora: hori zer da asko ala gutxi. Hazkuntza nolakoa izan da?
‎Oraindik ere leku batzuk bereziki babestu beharrean gara eta hori ez da gertatzen ari. Nafarroa Garaiko datuetara etorrita berriz ere Vascuenceren legeak berak oinarri hartzen duen banaketak ere ez du bermatzen euskara ofiziala behar lukeen lekuetan hala izan dadin, datuak begiratzea besterik ez dago euskararen erabilera datu orokorrak ezagutza handia den eremuetan 1993ko kale neurketaren azpitik ageri baitira, zer esanik ez euskarak babes hori ez duen eremuetan. Administrazioak eta Euskal Autonomia Erkidegoaz ari naiz oraingoan, behin eta berriz esan izan digu azken aldian euskaldunon utzikeria dela erabilera datuak aldrebesten dituena.
‎Galdea: Ingurune dinamiko honek zer eragin du euskal kulturgintzaren jarraipenean. Biziki eragin handia. elkarte bakoitzak badu 40 edo 50 urteko historia luzea.
‎Baina euskara edo euskalduntasuna, zer bilakatzen da dinamika zabal horretan, elkarterik jendetsuenak dantzaz, musikaz eta kantuaz arduratzen dira. euskararen ezagutza ez da beharrezkoa talde horietan diharduteko. hor dago euskal kulturgintzaren" paradoxa" (I. Martinez de Luna).
‎Batak bestea laguntzen du kartsutasun berdinean, bazterrean dauden herritarrak bilduz berezko hizkuntza ezaguna edo ezezagunaren lekuko eta berdin zaindari. emaitza zientifikoa da hizkuntz gaitasuna 4 inkesta soziolinguistikoek aztertu dituzten 20 adin multzoen zerrendan. Gerla aitzineko belaunaldia (1933) hots oraingo aiton amonak euskaldun dira %33 Gerla ondoko" baby boom" delakoa (1967), oraingo gurasoak euskaldun dira %14 Baina beren haurren %30 ikastolan eta eskola elebidunetan daude eta %40 ama eskola elebidunetan. zergatik gaur egun eskola herria baino euskaldunago da, hezkuntza politikari esker, bai eta ere herrien eta ikastetxeen barneko eta inguruko kulturgintzari esker. kulturak pizten baitu nortasun kolektiboaren kontzientzia eta euskara jarraitzeko gogoa, Euskal kulturak euskarak baino jende askoz gehiago biltzen du.
‎" urtero finkatzen da kultura egitasmoa eta araberako aitzin kontua bozkatzen (milioi bat euro hurbil 2012an). ekintzen eta finantzaren bilana urteroko biltzar nagusian egiten da, botere publikoaren, udalerrien eta elkarteen aitzinean. Lauzpabost urtetarik ekek gogoetaldi zabal bat antolatzen du, herritarrei galde egiteko zer pentsatzen duten euskal kulturaz, bere jarduera gaurkotzeko xedearekin.
‎Eta zer gertatzen da Y belaunaldiarekin?
‎Alabaina ezin da baztertu ondare naturala, hots bazterrak eta ingurunea. ondare zabal honen balorazioa ibiliz egiten da. Badakigu ibilaldiak direla kirol praktika nagusiak eta Uda Lekun eta orokorki gazteen artean. eta zer gertatzen da Y belaunaldiarekin. Y da gazteek darabilten belarrietako entzungailuen itxura eta ikurra.
‎Inkestek erakusten dute euskaldunek, bereziki gazteek, euskaraz guti irakurtzen dutela baina entzun ikusgai asko kontsumitzen dituztela. etorkizunari begira, komunikazio teknologiak baliatuko dira euskal kultura transmititzeko. horretarako ikusgaiak eta entzungaiak sortu behar dira. Bada zer eginik. Aldudarrak bideo eta argitaletxeen ekoizpenak irratietan eta telebistan zabaltzen dira.
‎Aldudarrak bideo eta argitaletxeen ekoizpenak irratietan eta telebistan zabaltzen dira. TVPIn edo Euskal Irrati etan ematen dena eskuko telefonoan edo taula grafikoetan eman daiteke. ekek antolatu dituen erakusketa ibiltariak Kantuketan, Batekmila euskal munduak, adibide onak dira ikusteko zer egin daitekeen komunikazio elkarreragilearen bidez. Bestalde elkarte askok beren webguneak muntatu dituzte eta gainera m.eke.org helbidearekin, noiznahi nornahik badaki zer gertakari kultural dagoen auzune hurbilean. Baina bada asko egiteko. euskarazko produktuak ez badira ugaritzen jendeek erdal kultura kontsumituko dute.
‎Aldudarrak bideo eta argitaletxeen ekoizpenak irratietan eta telebistan zabaltzen dira. TVPIn edo Euskal Irrati etan ematen dena eskuko telefonoan edo taula grafikoetan eman daiteke. ekek antolatu dituen erakusketa ibiltariak Kantuketan, Batekmila euskal munduak, adibide onak dira ikusteko zer egin daitekeen komunikazio elkarreragilearen bidez. Bestalde elkarte askok beren webguneak muntatu dituzte eta gainera m.eke.org helbidearekin, noiznahi nornahik badaki zer gertakari kultural dagoen auzune hurbilean. Baina bada asko egiteko. euskarazko produktuak ez badira ugaritzen jendeek erdal kultura kontsumituko dute.
‎Nortasun 2005 inkestan ikertu da herritarrentzat zer den euskal kultura. Galdea zen:
‎Nahitaez, frantses kulturak frankofonia sortzen du eta elkartasun bat lotzen frantsesa darabilten herrien artean. Gauza bera gertatzen da euskal kultura eta euskal nortasunaren artean, baina molde militante batean. eta bizimolde kulturala nolazbait hizkuntza baino indartsuago da euskaltasuna pizteko et biziberritzeko. euskara ez dakiten anitzek beren burua" eusNortasun 2005 inkestan ikertu da herritarrentzat zer den euskal kultura. Galdea zen:
‎Horrekin batera baditugu erakunde batzuk, bereziak direnak munduan, berbarako," alkarpoderosoa", hau da, andrazko batek eta gizoneko batek erabakitzen dutenean euretarik baten etxera ezkontzea, ezkondu orduko egiten dute alkarpoderosoa, euretarik bati zer edo zer jazotzen bazaio, besteak haren heriotzaren ondorik haren ondasunak erabili ahal izateko. Erakunde juridiko hori, esate baterako, galarazita dago Espainiako Zuzenbidean.
‎Horrekin batera baditugu erakunde batzuk, bereziak direnak munduan, berbarako," alkarpoderosoa", hau da, andrazko batek eta gizoneko batek erabakitzen dutenean euretarik baten etxera ezkontzea, ezkondu orduko egiten dute alkarpoderosoa, euretarik bati zer edo zer jazotzen bazaio, besteak haren heriotzaren ondorik haren ondasunak erabili ahal izateko. Erakunde juridiko hori, esate baterako, galarazita dago Espainiako Zuzenbidean.
‎Baina euskaldunek jakin izan dute hori guztia euren nortasunaren arabera moldatzen, eurenean txertatzen eta, akabuan, eurena egiten. Hau da, hizkuntzak eta kulturak aberatsagoak dira eurak zabaltzen diren neurrian; nahasteak ez du zertan txarra izan. Arazoa, betiere, gertatzen da hizkuntza jakin batek eta kultura jakin batek hartu baino ez diotenean egiten beste bati, orduan" gain jartzapena" ageri da, eta hizkuntza eta kultura hartzaileek indarra galtzen dute, eta, buruenik, hil egiten dira.
‎Adibidez, ‘azken txanpa’ esapidea nekez uler daiteke, ez badago estropadetan egiteko ekandurik. ‘Untza’ (‘iltzea’) zer den ezin dakioke azal gizonnahiz idi probak zer diren ez dakienari.
‎Adibidez, ‘azken txanpa’ esapidea nekez uler daiteke, ez badago estropadetan egiteko ekandurik. ‘Untza’ (‘iltzea’) zer den ezin dakioke azal gizonnahiz idi probak zer diren ez dakienari.
‎Jakin badakigu kirol horiek guztiak eguneango lanetik sortuak direna. Jakin badakigu itsas inguruko herri bateko umeak badakiela zertan
‎Horregatik, hemen esan nahi dut horixe dela modurik onena euskaltasuna hiltzeko. diren urarekin lotuko kirolak, eta baserri ingurukoak, berriz, badakiela zertan dautzan haren inguruarekin lotukoak.
‎Kirolen eremuan gabiltzala, bestela baitakoan igarotzen den ohitura bat azaldu nahiko nuke, horrek argi erakusten baitu erregelek, norberarenak izanagatik, ez dutela zertan era batekoak izan. Ikusmolde horretatik, euskal pilota aitatu nuke:
‎Halandaze, badugu beste gogoeta gai bat: mundu aldakor honetan, zer da aldagai eta zer aldagaitz?
‎Halandaze, badugu beste gogoeta gai bat: mundu aldakor honetan, zer da aldagai eta zer aldagaitz?
‎Orain arte esaniko guztiak beste gogoeta bat sorrarazi behar digu: zer da kultura?, adigai aldagaitza?, ala adigai aldakorra. Nire aburuz, bederen, azkena da.
‎Orain berrogeita hamar bat urte arte, umeek baserrietan aponekin jolasten zuten; bildotsa jaten zenean etxe baten, haren hezur batzuk erabiltzen ziren umeek eurek olgatzeko. Gaur egun, zenbat euskal umek daki zer den apona. Une honetan jostailuak Txinatik edo batek badaki nondik datozela, non dago euskal berezitasuna?
‎" Hi zuzera hagoan behia haz". Bertsolari horrek itaundu behar izan zion gai jartzaileari zer ote zen ‘zuzera’ hori. [Zuzera= umeske].
‎Gai honi heldu orduko, kulturaren adigaia zer zaidan argitu nahi dut. Horretara, bada, kultura batek hainbat osagai ditu:
‎Horren ikuspegitik, argigarri gisa, adibide batzuk ipini nahiko nituzke, zergatik uste dut esan nahi dudanaren eredu garbia erakusten dutela horiek. Lehenengo etsenplua doa gizakumeen ikuspegirik hurrenetik; horretara, bada, euskaraz baditugu berba ezberdinak gurasoen umeen arteko harremanak islatzeko, hau da, seme alabetan baditugu anaiak eta nebak, eta arrebak eta ahizpak.
‎hizkuntzak lehenengo eta hizkuntza horretan kultur adierazpenek sortzaile eta hartzailearen arteko lotura sortzen dute. Kode bera dute eta badute elkarren berri, badakite zertaz ari diren, zer adierazi nahi duten, zergatik egiten den zerbait. Adibide sinplea jarrita, Wazemank saioko" daiola" atalean euskaldunok badakigu zertaz ari den.
‎hizkuntzak lehenengo eta hizkuntza horretan kultur adierazpenek sortzaile eta hartzailearen arteko lotura sortzen dute. Kode bera dute eta badute elkarren berri, badakite zertaz ari diren, zer adierazi nahi duten, zergatik egiten den zerbait. Adibide sinplea jarrita, Wazemank saioko" daiola" atalean euskaldunok badakigu zertaz ari den.
‎hizkuntzak lehenengo eta hizkuntza horretan kultur adierazpenek sortzaile eta hartzailearen arteko lotura sortzen dute. Kode bera dute eta badute elkarren berri, badakite zertaz ari diren, zer adierazi nahi duten, zergatik egiten den zerbait. Adibide sinplea jarrita, Wazemank saioko" daiola" atalean euskaldunok badakigu zertaz ari den.
‎Kode bera dute eta badute elkarren berri, badakite zertaz ari diren, zer adierazi nahi duten, zergatik egiten den zerbait. Adibide sinplea jarrita, Wazemank saioko" daiola" atalean euskaldunok badakigu zertaz ari den. Badakigu bokadiloa jaten ari garela koipea dariola egotea zer den.
‎Adibide sinplea jarrita, Wazemank saioko" daiola" atalean euskaldunok badakigu zertaz ari den. Badakigu bokadiloa jaten ari garela koipea dariola egotea zer den. Kultur erreferentzia berdinak ditugu eta horrek lotzen gaitu.
‎Eskolan eta eguneroko bizitzan euskarazko, gaztelaniazko, frantseseko eta munduko beste kultura askotako erreferenteak ditugu. Zergatik aukeratu luke inork euskaraz bizitzea, euskal kultura hartzea, euskaraz sortzea?
‎Horrelako erauntsiari ezin zaio eutsi kultura programatuz bakarrik, irakurketa kritikoa egiten hasi genuke. Kultur arloan prestatzen hasi, geure buruari galderak egin, kultura nola, zertarako , norentzat, zer harreman izan genuke handi deritzan albo kultura horiekin...
‎Horrelako erauntsiari ezin zaio eutsi kultura programatuz bakarrik, irakurketa kritikoa egiten hasi genuke. Kultur arloan prestatzen hasi, geure buruari galderak egin, kultura nola, zertarako, norentzat, zer harreman izan genuke handi deritzan albo kultura horiekin...
‎Prestakuntzaren alorra landu dugu gutxien orain arte, sorkuntza eta zabalkundean eman ditugulako ordu gehien. Bi alor hauetan dugun egitekoa oraindik handia dela jakinda ere, prestakuntza beharrezkoa da iparra galdu gabe, kultur sorkuntzaren bitartez eta kulturgintzaren esparruan nora joan nahi dugun, zergatik eta zertarako jakiteko. Datozen urteetan abian jarri eta landu nahi dugun bidea da.
‎Prestakuntzaren alorra landu dugu gutxien orain arte, sorkuntza eta zabalkundean eman ditugulako ordu gehien. Bi alor hauetan dugun egitekoa oraindik handia dela jakinda ere, prestakuntza beharrezkoa da iparra galdu gabe, kultur sorkuntzaren bitartez eta kulturgintzaren esparruan nora joan nahi dugun, zergatik eta zertarako jakiteko. Datozen urteetan abian jarri eta landu nahi dugun bidea da.
Zergatik erabileraren portaera ezberdin horiek. Zerk eragiten ditu bilakaeraren abiadura eta, batzuetan, norabide ezberdinak?
‎Zergatik erabileraren portaera ezberdin horiek? Zerk eragiten ditu bilakaeraren abiadura eta, batzuetan, norabide ezberdinak?
‎Erabileraren nondik norako batzuk labubildu eta gero, beste galdera batzuk berez sortzen dira: Zergatik erabileraren portaera ezberdin horiek. Zerk eragiten ditu bilakaeraren abiadura eta, batzuetan, norabide ezberdinak?
‎Zergatik erabileraren portaera ezberdin horiek? Zerk eragiten ditu bilakaeraren abiadura eta, batzuetan, norabide ezberdinak. Gorago laburbildutako hamasei puntu horiek erabiliko dira ondoren galdera horiei erantzuna emateko.
‎Hortaz, gaitasun erlatiboaren mugak zein motibazio nahikorik ezak, banaka ala elkarrekin, ongi azal lezakete zergatik euskararen erabileraren hazkundea txikiagoa den gaitasunaren hedapenarena baino, eta zergatik bi osagai horien arteko arrakala gero eta handiago den (arestian aipatu diren ondorio laburtuetako IV.10 puntua).
‎Hortaz, gaitasun erlatiboaren mugak zein motibazio nahikorik ezak, banaka ala elkarrekin, ongi azal lezakete zergatik euskararen erabileraren hazkundea txikiagoa den gaitasunaren hedapenarena baino, eta zergatik bi osagai horien arteko arrakala gero eta handiago den (arestian aipatu diren ondorio laburtuetako IV.10 puntua).
‎Beraz, arlo juridiko politikoko araudi formala izan edo gizartearen arkitektura korapilatsu eta informaleko fruitua izan, dimentsio makrosozialean hedatzen dira hizkuntzarekiko hautemateak eta interpretazioak irizpide normatibo bihurtzen dira herritarrentzat: zer egin behar
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
zer 3.426 (22,55)
Lehen forma
zer 1.984 (13,06)
Zer 339 (2,23)
zergatik 309 (2,03)
zertan 276 (1,82)
Zergatik 165 (1,09)
zertarako 74 (0,49)
zerk 47 (0,31)
zertaz 36 (0,24)
ZER 29 (0,19)
Zertan 25 (0,16)
zeri 25 (0,16)
Zertarako 20 (0,13)
Zerk 17 (0,11)
zerekin 17 (0,11)
zeren arabera 12 (0,08)
ZERGATIK 7 (0,05)
Zeri 5 (0,03)
zertara 5 (0,03)
zEr 4 (0,03)
ZERTARAKO 3 (0,02)
Zeren arabera 3 (0,02)
Zertaz 3 (0,02)
zertako 3 (0,02)
ZERTAN 2 (0,01)
zeR 2 (0,01)
zeri buruz 2 (0,01)
ZERK 1 (0,01)
ZerGATIK 1 (0,01)
ZerTATiK 1 (0,01)
Zerekin 1 (0,01)
Zeri buruz 1 (0,01)
Zertara 1 (0,01)
Zertatik 1 (0,01)
zERGATIK 1 (0,01)
zeRTaz 1 (0,01)
zeRgaTiK 1 (0,01)
zerK 1 (0,01)
zerTaraKo 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
zer egin 222 (1,46)
zer esan 201 (1,32)
zer nolako 177 (1,17)
zer ez 137 (0,90)
zer gertatu 101 (0,66)
zer ari 52 (0,34)
zer hizkuntza 48 (0,32)
zer pentsatu 43 (0,28)
zer eragin 40 (0,26)
zer ikusi 39 (0,26)
zer egon 32 (0,21)
zer etzan 28 (0,18)
zer ikasi 27 (0,18)
zer nahi 26 (0,17)
zer ukan 25 (0,16)
zer kantatu 23 (0,15)
zer eman 22 (0,14)
zer jakin 22 (0,14)
zer hobetu 20 (0,13)
zer neurri 20 (0,13)
zer erabili 19 (0,13)
zer lotu 18 (0,12)
zer erosi 17 (0,11)
zer eskaini 17 (0,11)
zer behar 16 (0,11)
zer leku 16 (0,11)
zer lortu 15 (0,10)
zer pisu 15 (0,10)
zer balio 14 (0,09)
zer ondorio 14 (0,09)
zer iritzi 13 (0,09)
zer aldatu 12 (0,08)
zer bultzatu 12 (0,08)
zer ekarri 12 (0,08)
zer bilakaera 11 (0,07)
zer eskatu 11 (0,07)
zer espero 11 (0,07)
zer maiztasun 11 (0,07)
zer oinarritu 11 (0,07)
zer harreman 10 (0,07)
zer euskara 9 (0,06)
zer faktore 9 (0,06)
zer hartu 9 (0,06)
zer ote 9 (0,06)
zer ulertu 9 (0,06)
zer aldaketa 8 (0,05)
zer ekarpen 8 (0,05)
zer erabilera 8 (0,05)
zer erakutsi 8 (0,05)
zer etorri 8 (0,05)
zer gehiago 8 (0,05)
zer gorde 8 (0,05)
zer hitz 8 (0,05)
zer jarri 8 (0,05)
zer lotura 8 (0,05)
zer ebaluatu 7 (0,05)
zer eduki 7 (0,05)
zer elementu 7 (0,05)
zer erabaki 7 (0,05)
zer galdetu 7 (0,05)
zer garrantzi 7 (0,05)
zer hasi 7 (0,05)
zer irabazi 7 (0,05)
zer modu 7 (0,05)
zer neurtu 7 (0,05)
zer nola 7 (0,05)
zer uste 7 (0,05)
zer adierazi 6 (0,04)
zer aldagai 6 (0,04)
zer aukera 6 (0,04)
zer beste 6 (0,04)
zer bide 6 (0,04)
zer emaitza 6 (0,04)
zer hausnartu 6 (0,04)
zer jardun 6 (0,04)
zer landu 6 (0,04)
zer utzi 6 (0,04)
zer adin 5 (0,03)
zer aurkitu 5 (0,03)
zer aztertu 5 (0,03)
zer egoera 5 (0,03)
zer ikertu 5 (0,03)
zer joera 5 (0,03)
zer mota 5 (0,03)
zer pertsona 5 (0,03)
zer toki 5 (0,03)
zer abiadura 4 (0,03)
zer ahal 4 (0,03)
zer argitu 4 (0,03)
zer aukeratu 4 (0,03)
zer baztertu 4 (0,03)
Konbinazioak (3 lema)
zer esan ez 60 (0,39)
zer nolako eragin 28 (0,18)
zer egin behar 23 (0,15)
zer esan nahi 23 (0,15)
zer kantatu euskara 22 (0,14)
zer nahi ukan 22 (0,14)
zer pentsatu eman 17 (0,11)
zer hizkuntza erabili 13 (0,09)
zer egin ezan 12 (0,08)
zer gertatu ari 11 (0,07)
zer ikusi ukan 11 (0,07)
zer pisu ukan 11 (0,07)
zer hitz egin 8 (0,05)
zer ekarpen egin 7 (0,05)
zer gorde behar 6 (0,04)
zer hizkuntza egin 6 (0,04)
zer leku ukan 6 (0,04)
zer nolako hizkuntza 6 (0,04)
zer balio ukan 5 (0,03)
zer behar ukan 5 (0,03)
zer egin hori 5 (0,03)
zer eman ezan 5 (0,03)
zer esan ukan 5 (0,03)
zer espero ukan 5 (0,03)
zer lortu nahi 5 (0,03)
zer nolako diskurtso 5 (0,03)
zer nolako garrantzi 5 (0,03)
zer ukan nahiago izan 5 (0,03)
zer ahal ukan 4 (0,03)
zer aldatu hizkuntza 4 (0,03)
zer egin nahi 4 (0,03)
zer esan ezan 4 (0,03)
zer esan hizkuntza 4 (0,03)
zer etzan azaldu 4 (0,03)
zer ez ukan 4 (0,03)
zer faktore eragin 4 (0,03)
zer garrantzi ukan 4 (0,03)
zer harreman ukan 4 (0,03)
zer jarri behar 4 (0,03)
zer neurri hartu 4 (0,03)
zer nolako aldaketa 4 (0,03)
zer nolako komunikazio 4 (0,03)
zer nolako pertzepzio 4 (0,03)
zer ondorio atera 4 (0,03)
zer ondorio ekarri 4 (0,03)
zer uste ukan 4 (0,03)
zer adierazi nahi 3 (0,02)
zer aldaketa gertatu 3 (0,02)
zer aukera ukan 3 (0,02)
zer bide egin 3 (0,02)
zer ebaluatu behar 3 (0,02)
zer egin ari 3 (0,02)
zer egin euskara 3 (0,02)
zer egon ulertu 3 (0,02)
zer emaitza eman 3 (0,02)
zer esan arnasgune 3 (0,02)
zer esan ere 3 (0,02)
zer esan hau 3 (0,02)
zer esan jakin 3 (0,02)
zer etorri bat 3 (0,02)
zer etzan zehaztu 3 (0,02)
zer ez erabili 3 (0,02)
zer gehiago egin 3 (0,02)
zer harreman egon 3 (0,02)
zer hizkuntza hitz 3 (0,02)
zer neurri ari 3 (0,02)
zer nolako bilakaera 3 (0,02)
zer nolako gaitasun 3 (0,02)
zer nolako harreman 3 (0,02)
zer nolako jarrera 3 (0,02)
zer nolako leku 3 (0,02)
zer toki ukan 3 (0,02)
zer abiadura diferente 2 (0,01)
zer adin EKE 2 (0,01)
zer aldaketa eragin 2 (0,01)
zer aldaketa soziolinguistiko 2 (0,01)
zer aldatu behar 2 (0,01)
zer aurkitu ezan 2 (0,01)
zer balio eduki 2 (0,01)
zer beste gauza 2 (0,01)
zer bide hartu 2 (0,01)
zer egin gai 2 (0,01)
zer egin horiek 2 (0,01)
zer egin prest 2 (0,01)
zer egon gu 2 (0,01)
zer egon jarrera 2 (0,01)
zer egon prest 2 (0,01)
zer erabilera mota 2 (0,01)
zer erabilera portaera 2 (0,01)
zer eragin ukan 2 (0,01)
zer esan aztertu 2 (0,01)
zer esan behar 2 (0,01)
zer esan erabilera 2 (0,01)
zer esan gazte 2 (0,01)
zer etzan adierazi 2 (0,01)
zer etzan argitu 2 (0,01)
zer etzan hobeto 2 (0,01)
zer etzan Irurita 2 (0,01)
zer euskara erabilera 2 (0,01)
zer euskara jakin 2 (0,01)
zer euskara mantendu 2 (0,01)
zer ez diglosia 2 (0,01)
zer ez jakin 2 (0,01)
zer ez kontsideratu 2 (0,01)
zer ez onartu 2 (0,01)
zer ez ote 2 (0,01)
zer hasi behar 2 (0,01)
zer hizkuntza ari 2 (0,01)
zer hizkuntza erabilera 2 (0,01)
zer hizkuntza ofizial 2 (0,01)
zer hizkuntza prozesatu 2 (0,01)
zer hobetu behar 2 (0,01)
zer ikasi behar 2 (0,01)
zer ikasi etxe 2 (0,01)
zer ikasi normalizazio 2 (0,01)
zer ikertu euskara 2 (0,01)
zer ikusi ez 2 (0,01)
zer iritzi kalitate 2 (0,01)
zer jakin euskara 2 (0,01)
zer joera markatu 2 (0,01)
zer leku egon 2 (0,01)
zer lortu behar 2 (0,01)
zer lotu agertu 2 (0,01)
zer lotura afektibo 2 (0,01)
zer lotura pertsonal 2 (0,01)
zer maiztasun mailaketa 2 (0,01)
zer modu egon 2 (0,01)
zer mota euskal 2 (0,01)
zer neurri egon 2 (0,01)
zer neurri eutsi 2 (0,01)
zer neurtu behar 2 (0,01)
zer nola abiatu 2 (0,01)
zer nola heldu 2 (0,01)
zer nolako alde 2 (0,01)
zer nolako aukera 2 (0,01)
zer nolako ekarpen 2 (0,01)
zer nolako erantzun 2 (0,01)
zer nolako euskara 2 (0,01)
zer nolako garapen 2 (0,01)
zer nolako gizarte 2 (0,01)
zer nolako neurgailu 2 (0,01)
zer nolako neurri 2 (0,01)
zer nolako pauso 2 (0,01)
zer nolako pisu 2 (0,01)
zer nolako tratamendu 2 (0,01)
zer ondorio ari 2 (0,01)
zer pertsona zer 2 (0,01)
zer pisu erlatibo 2 (0,01)
zer ukan egokitu 2 (0,01)
zer ukan gogo 2 (0,01)
zer ukan jakin 2 (0,01)
zer abiadura ukan 1 (0,01)
zer adin jabetu 1 (0,01)
zer adin ukan 1 (0,01)
zer aldagai baldintzatu 1 (0,01)
zer aldagai esku 1 (0,01)
zer aldagai gidatu 1 (0,01)
zer aldagai mota 1 (0,01)
zer aldatu GFA 1 (0,01)
zer argitu behar 1 (0,01)
zer argitu nahi 1 (0,01)
zer aukera egon 1 (0,01)
zer aztertu joan 1 (0,01)
zer aztertu nahi 1 (0,01)
zer balio aitortu 1 (0,01)
zer balio eman 1 (0,01)
zer balio lotu 1 (0,01)
zer balio normatibo 1 (0,01)
zer behar eduki 1 (0,01)
zer behar egon 1 (0,01)
zer behar ezkutu 1 (0,01)
zer beste batzuk 1 (0,01)
zer beste faktore 1 (0,01)
zer beste jardun 1 (0,01)
zer bide jorratu 1 (0,01)
zer bilakaera ukan 1 (0,01)
zer bultzatu behar 1 (0,01)
zer eduki aldarrikapen 1 (0,01)
zer eduki bar 1 (0,01)
zer eduki etnokultural 1 (0,01)
zer eduki hortik 1 (0,01)
zer eduki ikasi 1 (0,01)
zer eduki landu 1 (0,01)
zer egin ataka 1 (0,01)
zer egin bat 1 (0,01)
zer egin berak 1 (0,01)
zer egin BZ 1 (0,01)
zer egin egon 1 (0,01)
zer egin elkar 1 (0,01)
zer egin erakutsi 1 (0,01)
zer egin ez 1 (0,01)
zer egin hurreratu 1 (0,01)
zer egin ikasi 1 (0,01)
zer egin jakin 1 (0,01)
zer egin kinka 1 (0,01)
zer egin nekez 1 (0,01)
zer egin oraindik 1 (0,01)
zer egin top 1 (0,01)
zer egin ukan 1 (0,01)
zer egin zehaztu 1 (0,01)
zer egoera bera 1 (0,01)
zer egoera egon 1 (0,01)
zer egon aurkeztu 1 (0,01)
zer egon beti 1 (0,01)
zer egon egin 1 (0,01)
zer egon errespontsabilitate 1 (0,01)
zer egon ez 1 (0,01)
zer egon gaixo 1 (0,01)
zer egon garatu 1 (0,01)
zer egon gizarte 1 (0,01)
zer egon hemen 1 (0,01)
zer egon hobe 1 (0,01)
zer egon hori 1 (0,01)
zer egon ikertu 1 (0,01)
zer egon indartsu 1 (0,01)
zer egon konforme 1 (0,01)
zer egon normalizazio 1 (0,01)
zer egon ondo 1 (0,01)
zer egon ongi 1 (0,01)
zer egon osasuntsu 1 (0,01)
zer egon profil 1 (0,01)
zer egon xehe 1 (0,01)
zer ekarpen garbi 1 (0,01)
zer ekarri baliabide 1 (0,01)
zer ekarri ezan 1 (0,01)
zer ekarri hizkuntza 1 (0,01)
zer ekarri hona 1 (0,01)
zer ekarri ikuspegi 1 (0,01)
zer ekarri itzulpen 1 (0,01)
zer ekarri sustraitu 1 (0,01)
zer elementu indartu 1 (0,01)
zer elementu objektibo 1 (0,01)
zer elementu sortu 1 (0,01)
zer elementu ukan 1 (0,01)
zer emaitza ezberdin 1 (0,01)
zer emaitza lortu 1 (0,01)
zer eman handi 1 (0,01)
zer eman lehentasun 1 (0,01)
zer eman son 1 (0,01)
zer erabilera ageri 1 (0,01)
zer erabilera jakin 1 (0,01)
zer erabilera neurri 1 (0,01)
zer erabili ahal 1 (0,01)
zer erabili ari 1 (0,01)
zer erabili behar 1 (0,01)
zer erabili dan 1 (0,01)
zer erabili euskara 1 (0,01)
zer erabili hitano 1 (0,01)
zer eragin asmatu 1 (0,01)
zer eragin behar 1 (0,01)
zer eragin erlatibo 1 (0,01)
zer eragin ezan 1 (0,01)
zer erakutsi handi 1 (0,01)
zer esan ahal 1 (0,01)
zer esan ari 1 (0,01)
zer esan auzolan 1 (0,01)
zer esan behatu 1 (0,01)
zer esan egunkari 1 (0,01)
zer esan esanahi 1 (0,01)
zer esan Europa 1 (0,01)
zer esan euskara 1 (0,01)
zer esan gai 1 (0,01)
zer esan genero 1 (0,01)
zer esan gura 1 (0,01)
zer esan handi 1 (0,01)
zer esan hartu 1 (0,01)
zer esan hori 1 (0,01)
zer esan ia 1 (0,01)
zer esan isildu 1 (0,01)
zer esan noka 1 (0,01)
zer esan orde 1 (0,01)
zer esan prospektiba 1 (0,01)
zer esan zazpi 1 (0,01)
zer esan zu 1 (0,01)
zer eskaini ahal 1 (0,01)
zer eskaini behar 1 (0,01)
zer eskaini gura 1 (0,01)
zer eskaini nahi 1 (0,01)
zer etorri erantzun 1 (0,01)
zer etorri sarrera 1 (0,01)
zer etzan aipatu 1 (0,01)
zer etzan aldaketa 1 (0,01)
zer etzan berak 1 (0,01)
zer etzan demokratizazio 1 (0,01)
zer etzan dibergentzia 1 (0,01)
zer etzan ekimen 1 (0,01)
zer etzan esperimentu 1 (0,01)
zer etzan galdetu 1 (0,01)
zer etzan gomendio 1 (0,01)
zer etzan hura 1 (0,01)
zer etzan proiektu 1 (0,01)
zer euskara automatikoki 1 (0,01)
zer euskara gaitasun 1 (0,01)
zer euskara itzulpen 1 (0,01)
zer ez administrazio 1 (0,01)
zer ez aldarrikatu 1 (0,01)
zer ez argi 1 (0,01)
zer ez berdin 1 (0,01)
zer ez bereizi 1 (0,01)
zer ez beste 1 (0,01)
zer ez bildu 1 (0,01)
zer ez ekin 1 (0,01)
zer ez erabaki 1 (0,01)
zer ez erreparatu 1 (0,01)
zer ez esan 1 (0,01)
zer ez hautatu 1 (0,01)
zer ez hemen 1 (0,01)
zer ez irudikatu 1 (0,01)
zer ez kokatu 1 (0,01)
zer ez lema 1 (0,01)
zer ez ordezkatu 1 (0,01)
zer ez pentsatu 1 (0,01)
zer ez profitatu 1 (0,01)
zer ez tailer 1 (0,01)
zer faktore azaldu 1 (0,01)
zer faktore gehiago 1 (0,01)
zer faktore psikosozial 1 (0,01)
zer faktore ukan 1 (0,01)
zer galdetu elkar 1 (0,01)
zer garrantzi eduki 1 (0,01)
zer garrantzi eman 1 (0,01)
zer garrantzi handi 1 (0,01)
zer gehiago esan 1 (0,01)
zer gertatu ere 1 (0,01)
zer harreman jarri 1 (0,01)
zer hartu behar 1 (0,01)
zer hausnartu benetan 1 (0,01)
zer hizkuntza aukeratu 1 (0,01)
zer hizkuntza eduki 1 (0,01)
zer hizkuntza egon 1 (0,01)
zer hizkuntza entzun 1 (0,01)
zer hizkuntza gutxitu 1 (0,01)
zer hizkuntza inpaktu 1 (0,01)
zer hizkuntza irizpide 1 (0,01)
zer hizkuntza jazo 1 (0,01)
zer hizkuntza kidetu 1 (0,01)
zer hizkuntza komunitate 1 (0,01)
zer hizkuntza mintzatu 1 (0,01)
zer hizkuntza mota 1 (0,01)
zer hizkuntza nagusitu 1 (0,01)
zer hizkuntza ohitura 1 (0,01)
zer hizkuntza politika 1 (0,01)
zer hobetu asko 1 (0,01)
zer hobetu egon 1 (0,01)
zer hobetu esparru 1 (0,01)
zer hobetu handi 1 (0,01)
zer hobetu nabari 1 (0,01)
zer hobetu ugari 1 (0,01)
zer hobetu ukan 1 (0,01)
zer ikasi aleman 1 (0,01)
zer ikasi asko 1 (0,01)
zer ikasi handi 1 (0,01)
zer ikasi mundu 1 (0,01)
zer ikasi ugari 1 (0,01)
zer ikasi ukan 1 (0,01)
zer ikertu etorkizun 1 (0,01)
zer ikusi hau 1 (0,01)
zer ikusi konpaktazio 1 (0,01)
zer ikusi motibazio 1 (0,01)
zer ikusi nabarmen 1 (0,01)
zer ikusi zuzen 1 (0,01)
zer iritzi euskara 1 (0,01)
zer jakin familia 1 (0,01)
zer jakin hiztun 1 (0,01)
zer jakin hori 1 (0,01)
zer jakin ikasle 1 (0,01)
zer jakin lehengo 1 (0,01)
zer jakin maila 1 (0,01)
zer jakin nahi 1 (0,01)
zer jakin nolanahi 1 (0,01)
zer jakin prozesu 1 (0,01)
zer jakin zehaztu 1 (0,01)
zer jakin zientzia 1 (0,01)
zer jardun azaldu 1 (0,01)
zer jardun behar 1 (0,01)
zer joera ari 1 (0,01)
zer joera ikusi 1 (0,01)
zer joera ukan 1 (0,01)
zer landu ahozko 1 (0,01)
zer landu asko 1 (0,01)
zer landu ezan 1 (0,01)
zer landu geu 1 (0,01)
zer landu gu 1 (0,01)
zer leku bete 1 (0,01)
zer leku eman 1 (0,01)
zer leku fisiko 1 (0,01)
zer leku garrantzitsu 1 (0,01)
zer leku okupatu 1 (0,01)
zer lortu erabili 1 (0,01)
zer lotu egon 1 (0,01)
zer lotura eduki 1 (0,01)
zer lotura egon 1 (0,01)
zer lotura ukan 1 (0,01)
zer maiztasun alegia 1 (0,01)
zer maiztasun egin 1 (0,01)
zer maiztasun erabili 1 (0,01)
zer maiztasun euskara 1 (0,01)
zer modu joan 1 (0,01)
zer mota enpresa 1 (0,01)
zer mota lehiakortasun 1 (0,01)
zer nahi jakin 1 (0,01)
zer neurri baliatu 1 (0,01)
zer neurri bete 1 (0,01)
zer neurri lagundu 1 (0,01)
zer neurri ukan 1 (0,01)
zer neurtu erabilera 1 (0,01)
zer neurtu ikerketa 1 (0,01)
zer nola eman 1 (0,01)
zer nola funtzionatu 1 (0,01)
zer nolako adjektibo 1 (0,01)
zer nolako ahalegin 1 (0,01)
zer nolako aisialdi 1 (0,01)
zer nolako aldatu 1 (0,01)
zer nolako arazo 1 (0,01)
zer nolako argumentu 1 (0,01)
zer nolako arrisku 1 (0,01)
zer nolako atxikimendu 1 (0,01)
zer nolako aurreiritzi 1 (0,01)
zer nolako autogobernu 1 (0,01)
zer nolako azaldu 1 (0,01)
zer nolako baldintza 1 (0,01)
zer nolako bide 1 (0,01)
zer nolako bizitza 1 (0,01)
zer nolako bultzada 1 (0,01)
zer nolako datu 1 (0,01)
zer nolako denbora 1 (0,01)
zer nolako diglosia 1 (0,01)
zer nolako dispertsio 1 (0,01)
zer nolako egoera 1 (0,01)
zer nolako egokitzapen 1 (0,01)
zer nolako emaitza 1 (0,01)
zer nolako ere 1 (0,01)
zer nolako erreferentzia 1 (0,01)
zer nolako erronka 1 (0,01)
zer nolako etorkizun 1 (0,01)
zer nolako ezaugarri 1 (0,01)
zer nolako gai 1 (0,01)
zer nolako gaixotasun 1 (0,01)
zer nolako helburu 1 (0,01)
zer nolako hiztun 1 (0,01)
zer nolako informazio 1 (0,01)
zer nolako inpaktu 1 (0,01)
zer nolako interakzio 1 (0,01)
zer nolako interbentzio 1 (0,01)
zer nolako irizpide 1 (0,01)
zer nolako irudi 1 (0,01)
zer nolako irudikapen 1 (0,01)
zer nolako itxura 1 (0,01)
zer nolako jauzi 1 (0,01)
zer nolako jo 1 (0,01)
zer nolako kode 1 (0,01)
zer nolako kontrol 1 (0,01)
zer nolako kultu 1 (0,01)
zer nolako landu 1 (0,01)
zer nolako miatu 1 (0,01)
zer nolako ondorio 1 (0,01)
zer nolako osagai 1 (0,01)
zer nolako prestakuntza 1 (0,01)
zer nolako rol 1 (0,01)
zer nolako saltsa 1 (0,01)
zer nolako sentsibilizazio 1 (0,01)
zer nolako talka 1 (0,01)
zer nolako trauma 1 (0,01)
zer nolako zabalkunde 1 (0,01)
zer nolako zalantza 1 (0,01)
zer ondorio ukan 1 (0,01)
zer ote iruditu 1 (0,01)
zer ote sinple 1 (0,01)
zer pentsatu behar 1 (0,01)
zer pentsatu handi 1 (0,01)
zer pentsatu ugari 1 (0,01)
zer pertsona ari 1 (0,01)
zer pisu eduki 1 (0,01)
zer pisu eragin 1 (0,01)
zer toki eduki 1 (0,01)
zer toki eman 1 (0,01)
zer ukan balio 1 (0,01)
zer ukan bera 1 (0,01)
zer ukan eskuarte 1 (0,01)
zer ukan euskal 1 (0,01)
zer ukan Fishman 1 (0,01)
zer ukan hiztun 1 (0,01)
zer ukan hori 1 (0,01)
zer ukan idatzi 1 (0,01)
zer ukan ondorioztatu 1 (0,01)
zer ukan xarma 1 (0,01)
zer uste duda 1 (0,01)
zer utzi behar 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia