2003
|
|
Orain, debekua hausnarkariak ez direnentzat ere bada, eta horrek, oro har, esan nahi du, txakurrak, katuak eta arrainak izan ezik (lagun egiteko animaliak dira, eta inork ez ditu ‘kontsumitzen’), animaliek ezin dutela espezie berean jatorria duten irinekin elikatu, BSE edo zerri izurritea bezalako infekzioak saihesteko. Araudiaren arazo nagusia, Badiolak dioenez, animalia jatorriko irinekin
|
zer
egin zehaztu behar du. «Irinak ez dira nahierara asmatu, elikatze ahalmen handia dute, eta orain zer egin behar dugu gordeta dauden guztiak birziklatu edo ezabatzeko; diru asko da, eta urtero milaka eta milaka tona proteina ekoizten dira».
|
2009
|
|
Galduko ez bazen, neskak
|
zer
egin zehaztu behar: –Orain sartu, oso ondo; orain atera; orain barrura berriro; kanpora??
|
2011
|
|
Ni Carabanchelgo espetxera joan nintzen, preso batzuk bisitatzera, eta Josu gelan gelditu zen; esan genuen, badaezpada, hobe zela ez ateratzea hoteletik. Josu han gelditu zen gelan, ohean sartuta, Europako sozialismoari buruzko liburu bat irakurtzen».Iruin hotelera itzuli zenean, zortziak aldera, hautetsi guztiak elkartu ziren bien gelan, hurrengo egunean zin egiteko formularekin
|
zer
egin zehazteko. Eztabaidan agertu ziren hiru aukerak idatzita utzi zituen Josu Muguruzak, gutun azal handi batean, agiriak aurkezterakoan Kongresuan eman zioten 343 zenbakidun gutun azal hartan.
|
2014
|
|
Eta etxeetan sartzen direnak, jabeen portaeraren menpe gelditzen dira erabat. Ez dago inolako lege edo araurik halako egoeratan
|
zer
egin zehazteko. Dena den, hasiak dira neurri batzuk hartzen, eta saguzarrak babesteko bidea egiten.
|
2019
|
|
aurrerapen handiak egin dira zenbait alorretan, euskararen egoera soziolinguistikoari dagokionez18 arnasguneak eta behe mailako eremu soziofuntzionalak (L mailakoak) ditugu, gaur egun, erronka nagusi19 aurretik esandakoak laburbilduz, esan dezagun oso argia dela mikel zalbideren artikulu hau: bai arnasguneen garrantziaz jabetzeko da argigarri, bai ingurumen hauek zer nolako egoeran dauden jakiteko eta bai, azkenik, bide egokienari eusteko
|
zer
egin zehazteko. arnasguneak ez dira ghetto batzuk bihurtu behar; ez da kanpotik erabaki behar bertako biztanleek zer egin behar duten eta zer ez. asmoa arnasguneetatik bertatik etorri behar da eta instituzioek eta kanpoko eragileek lagundu behar diote bertako biztanleriari bere helburuak lortzen. horretarako gune horietako biztanleak beren izaeraz eta izaeraren horren garrantziaz jabetzea ezinbes... haiek osatzen dute arnasgunea, euskararen birika. aldi berean hori ez da izan behar zama bat haientzat, lasai bizi behar dira, erantzukizun guztia ez da haiena. arnasguneen kopurua hain mugatua izanik, horrezaz gainera, politika eta jabetze lan hori gehiago zabaldu behar dela iruditzen zait eta gune euskaldunen arteko loturak eta harremanak bultzatu egin behar direla. testuinguru soziokultural, sozioekonomiko eta tekniko berri honetan iraunkorrak izango diren arnasguneen egitura berria sortzeko ahalegina egin litzateke, beti ere bertoko biztanleria errespetatuz eta berak hala nahi baldin badu. ez badu nahi zergatik ez duen nahi aztertu da:
|
2023
|
|
Dirulaguntza handiak iritsi dira Hezkuntzan digitalizazioa bultzatzeko, besteak beste Eskola 2.0 programa eta NextGeneration funtsak. Laguntza horiek beharrezkoak badira ere, zalan  tzazkoa da nola gauzatu diren, izan ere, gailu formatuan etorri ziren orokorrean, hau da, oso ikuspegi instrumental batetik (portatilak, etab.), horiekin
|
zer
egin zehaztu gabe edota zer nolako behar eta hutsune betetzeko helburua zuten jakin gabe. Eta bideak guztiz alderantzizkoa izan behar du:
|