Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 13

2002
‎Adibidez, errolda betetzean ematen diren erantzunetan ikusten da hori. Ikusi behar da, gainera, familian euskara erabilirik ere, zer nolako euskara erabiltzen duten: herriko mintzaira eta aharantza, euskara bateratua, eta abar.
2008
‎Aurreko lerroaldeetan garbi ikusten dugu erregistro aniztasuna landu behar dela, betiere ikasleak bere hizketa egokiro moldatu dezan komunikazio egoerak eskatzen dituen ezaugarrien arabera. Auzia da, izan ere, zer nolako euskara erabili eta irakatsi erregistro formalekoak ez diren egoera eta diskurtsoak lantzeko.
‎Horrekin esan nahi dugu ezin diegula irakatsi gazteei euren hizkerak edo argotak zein izan behar duen, baina bai, norberarengandik hasita, egoerari ondoen egokitzen zaion erregistroa erabiliz arrasto batzuk eman. Garbi dago, noski, ikasle bakoitzaren esku egongo dela beti zer nolako euskara egingo duen egoera bakoitzean.
2012
‎Beraz, jendearen nolabaiteko aldekotasuna neurtzeko balio digu. Gure adibideetako 1 eta 2 kasuetan euskaraz dakitela erantzungo lukete, zer nolako euskara darabilten azaltzeke, hori ez baitzaie galdetzen. 3 adibidean, gurasoa euskararen alde agertuko litzateke seme alabak ereduan eskolatzen dituelakoz, baina egunero 24 orduz gaztelaniaz arituta gaztelaniari ematen dion garrantzia ez luke agertuko inkestan, eta hori da seme alabei transmititzen ari diena:
2014
‎Kike Amonarrizek eta Jexux Mari Irazuk" Zer nolako euskara darabilte gazteek?" galderari erantzuterakoan, honako faktoreak azpimarratzen dituzte: erdararen hegemonia, hezkuntza sistemak euskararen irakaskuntzan izandako akatsak eta erakutsitako hutsuneak, eta euskarak berak garatzeko izan dituen arazoak eta berezko gabeziak.
2015
‎Ez zaio begiratu irakaskuntzan, hedabideetan, kaleetako mezu eta iragarki xumeetan erabiltzeko moduari. Erabiltzen zen euskara batuaren egiturari ere ez zaio jaramonik egin, zer nolako euskara batua erabiltzen ote zen eremu erdaldunetan eta zer nolakoa euskalki bat edo beste egiten zen herri euskaldunetan. Labur esateko:
2016
‎Beste alderdi bat ere kontuan hartu behar dugu, hizkuntzarena. Izan ere, zer nolako euskara erabiltzen zuen antzerkian, hau galdera inportantea da publikoarekiko bilatzen zuen harremanaren neurtzeko.
‎Aipatu euskararen inguruko aferaz, argi eta garbi utzi nahi izan zuen Etxeberriak norendako idazten zuen, eta horrek zer nolako euskara erabiltzea eskatzen zuen:
2017
‎–Euskaran ardaztutako? hezkuntza aipatzen digute, beraz, baina hezkuntza hori zer nolako euskaran ardazten zaigu. Euskara nazional batean, ala euskara etnokultural batean?
2019
‎Nagusiki, bi arrazoigatik: alde batetik, euskararen normalizaziorako interesgune garrantzitsua delako ezagutzea nerabeek zenbat erabiltzen duten euskara testuinguru informaletan eta, era berean, zer nolako euskara darabilten; eta bestetik, interesgarria delako jakitea euskal hiztun gazteek zenbateko lekua ematen dioten euskarari sare sozialen bidezko komunikazioan, zeina bihurtu baita haien eguneroko —eta ia une roko— harreman bide nagusietako bat.
‎Erabiltzen duen euskara (batua) ren izaera azaltzen du: " Ez dakit xuxen zer nolako euskara dutan, sar hitzan erran baitizuet partez aitamen erranetarik ikasia nuela (biak xiberotarrak) eta bestalde auto formakuntza ez estandarra (hein batean hainbat euskalkien arteko nahasketa, batuarena sartuz), orduko lagun euskaldun euskalki ezberdinak medio. Batua ez estandarra erabiltzen dudala banerrake, ausartzen baniz".
2022
‎Gatozen galdera erantzunetara. Gaur errektoregai izanik, bihar errektore izan daitekeenak zer nolako euskararen ezagutza du?:
‎Horiek horrela, erretreta hartuta, zer nolako euskara erabili du Duvoisin kapitainak Kixoteren itzulpenerako Ziburun, printzearen agindu zorrotzik gabe. Nola jardun zuen?
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia