2002
|
|
Adibidez, errolda betetzean ematen diren erantzunetan ikusten da hori. Ikusi behar da, gainera, familian euskara erabilirik ere,
|
zer
nolako euskara erabiltzen duten: herriko mintzaira eta aharantza, euskara bateratua, eta abar.
|
2008
|
|
Aurreko lerroaldeetan garbi ikusten dugu erregistro aniztasuna landu behar dela, betiere ikasleak bere hizketa egokiro moldatu dezan komunikazio egoerak eskatzen dituen ezaugarrien arabera. Auzia da, izan ere,
|
zer
nolako euskara erabili eta irakatsi erregistro formalekoak ez diren egoera eta diskurtsoak lantzeko.
|
|
Horrekin esan nahi dugu ezin diegula irakatsi gazteei euren hizkerak edo argotak zein izan behar duen, baina bai, norberarengandik hasita, egoerari ondoen egokitzen zaion erregistroa erabiliz arrasto batzuk eman. Garbi dago, noski, ikasle bakoitzaren esku egongo dela beti
|
zer
nolako euskara egingo duen egoera bakoitzean.
|
2012
|
|
Beraz, jendearen nolabaiteko aldekotasuna neurtzeko balio digu. Gure adibideetako 1 eta 2 kasuetan euskaraz dakitela erantzungo lukete,
|
zer
nolako euskara darabilten azaltzeke, hori ez baitzaie galdetzen. 3 adibidean, gurasoa euskararen alde agertuko litzateke seme alabak ereduan eskolatzen dituelakoz, baina egunero 24 orduz gaztelaniaz arituta gaztelaniari ematen dion garrantzia ez luke agertuko inkestan, eta hori da seme alabei transmititzen ari diena:
|
2014
|
|
Kike Amonarrizek eta Jexux Mari Irazuk"
|
Zer
nolako euskara darabilte gazteek?" galderari erantzuterakoan, honako faktoreak azpimarratzen dituzte: erdararen hegemonia, hezkuntza sistemak euskararen irakaskuntzan izandako akatsak eta erakutsitako hutsuneak, eta euskarak berak garatzeko izan dituen arazoak eta berezko gabeziak.
|
2015
|
|
Ez zaio begiratu irakaskuntzan, hedabideetan, kaleetako mezu eta iragarki xumeetan erabiltzeko moduari. Erabiltzen zen euskara batuaren egiturari ere ez zaio jaramonik egin,
|
zer
nolako euskara batua erabiltzen ote zen eremu erdaldunetan eta zer nolakoa euskalki bat edo beste egiten zen herri euskaldunetan. Labur esateko:
|
2016
|
|
Beste alderdi bat ere kontuan hartu behar dugu, hizkuntzarena. Izan ere,
|
zer
nolako euskara erabiltzen zuen antzerkian, hau galdera inportantea da publikoarekiko bilatzen zuen harremanaren neurtzeko.
|
|
Aipatu euskararen inguruko aferaz, argi eta garbi utzi nahi izan zuen Etxeberriak norendako idazten zuen, eta horrek
|
zer
nolako euskara erabiltzea eskatzen zuen:
|
2017
|
|
–Euskaran ardaztutako? hezkuntza aipatzen digute, beraz, baina hezkuntza hori
|
zer
nolako euskaran ardazten zaigu. Euskara nazional batean, ala euskara etnokultural batean?
|
2019
|
|
Nagusiki, bi arrazoigatik: alde batetik, euskararen normalizaziorako interesgune garrantzitsua delako ezagutzea nerabeek zenbat erabiltzen duten euskara testuinguru informaletan eta, era berean,
|
zer
nolako euskara darabilten; eta bestetik, interesgarria delako jakitea euskal hiztun gazteek zenbateko lekua ematen dioten euskarari sare sozialen bidezko komunikazioan, zeina bihurtu baita haien eguneroko —eta ia une roko— harreman bide nagusietako bat.
|
|
Erabiltzen duen euskara (batua) ren izaera azaltzen du: " Ez dakit xuxen
|
zer
nolako euskara dutan, sar hitzan erran baitizuet partez aitamen erranetarik ikasia nuela (biak xiberotarrak) eta bestalde auto formakuntza ez estandarra (hein batean hainbat euskalkien arteko nahasketa, batuarena sartuz), orduko lagun euskaldun euskalki ezberdinak medio. Batua ez estandarra erabiltzen dudala banerrake, ausartzen baniz".
|
2022
|
|
Gatozen galdera erantzunetara. Gaur errektoregai izanik, bihar errektore izan daitekeenak
|
zer
nolako euskararen ezagutza du?:
|
|
Horiek horrela, erretreta hartuta,
|
zer
nolako euskara erabili du Duvoisin kapitainak Kixoteren itzulpenerako Ziburun, printzearen agindu zorrotzik gabe. Nola jardun zuen?
|