2006
|
|
Euskara teknikariak, nire ustez, besteen lana ordezkatu gabe, badu zertarakoa. Bai baitago nahikoa lan eta
|
zer
egin euskararen bide luze bezain malkartsu honetan. Euskararen lurraldean, adiera geografikoan nahiz sozialean?
|
2008
|
|
Ez al digute ba hitzetik hortzera zera gogorarazten: . Marko politiko orokorra aldatu gabe, ez dago
|
zer
eginik euskararekin?. Horixe da leloa, eta horixe bera da, atzekoz aurrera jarrita, lurralde auzian gogorarazi nahi niekeena nik hemen:
|
|
Taulan ingurune soziolinguistikoaren arabera egin dugu banaketa. Lehenengo eta behin
|
zer
egin euskara aspaldi galdu zen eremuetan. Zer egin Santurtzin, Gasteizen, Tafallan eta Baionan?
|
2009
|
|
Eta
|
zer
egin euskararen erabilera indartzeko. Txillardegik berak Soziolinguistika matematikoari buruzko bere liburuan aipatzen dituenak ekarriko ditut gogora:
|
|
Galdera bat izan dugu abiapuntu proiektu hau abian jartzerakoan:
|
zer
egin euskara norbere erakundean normalizatzeko. Hori jakin dezagun, beste erakunde batzuetan zer egin duten ikusi eta ikasi nahi izan dugu.
|
2010
|
|
Baina bitartean burla egingo diete, digute, betiko argudio kolonialistaz:
|
zergatik
egin euskaraz, katalanez edo galegoz, andaluzieraz hain ondo ulertzen badugu elkar?
|
|
Ez erabat, gure iritziz. Herriak berak, Leitzak gure kasuan, badu zer esana eta
|
zer
egina euskarak bertan etorkizuna izanen badu. Badirudi Leitzako herria, edo herritarrak hobeki esanda, itxura batean behintzat bertatik egin daitekeena egiteko prest daudela.
|
2012
|
|
Ez ote da euskararen eta euskal kulturaren kalterako izanen? eta 2
|
Zer
egin euskararen erabilera eta euskal kultura bera herrian indartzeko?
|
2013
|
|
Besteak beste, honako ideiak jorratu ziren:
|
zer
egin euskaratik urrun bizi diren herritarrak euskarara hurbiltzeko; eskubide desberdintasunek desberdintasun sozialak eragiten dituzte, euskara herritar guztien eskura ez jartzeak desberdintasuna bultzatzen du. Hezkuntza sisteman diren hiru ereduak ere aipatu ziren, eta berdintasuna bultzatzeko eredu bakar eta euskalduna —D eredua— aldarrikatu zen.
|
2014
|
|
Etorkizunean ere egongo da
|
zer
eginik euskararen alde. Alde horretatik, Berriozabalek adibide lez esan du gazteengan ipiniko dutela arreta:
|
|
Bereziki euskaraz ekoizteko. Eta
|
zergatik
egin euskaraz. Errealitatea sinplifikatzea litzateke hala ez egitea.
|
2016
|
|
Izen ezagunak, eta denetan helburu bera: sarea osatzea, gustuak eta nahiak elkartuta euskaraz mintzatzea, lagunak egitea, gozatzea, ebaluatua ez sentitzea, euskaldun sentitzea.Geure burua euskalduntzat dugunok badugu
|
zer
egin euskara ikasten ari diren ikasleak euskaldun bihurtzeko orduan. Batetik, euskaraz hitz egitea kostatzen zaionari lagundu; bestetik, pazientzia eduki, etengabe zuzentzen ez ibili, ulertzeko ahalegina egin.
|
2019
|
|
Ez ote da euskararen eta euskal kulturaren kalterako izanen? eta 2
|
Zer
egin euskararen erabilera eta euskal kultura bera herrian indartzeko?
|
2020
|
|
Umetatik zamatzen genituen konplexuez gainera.
|
Zergatik
egin euskaraz. Ba horixe:
|