2008
|
|
|
Zer
balio ematen diogu geure buruari?
|
2014
|
|
|
Zer
balio ematen diozu ekimenari?
|
|
|
Zer
balio ematen diezue zuek eta zuen ingurukoek liburuei. Ba al duzue liburu kutunik?
|
|
berdin balio al du herritar guztien denborak?
|
Zer
balio ematen zaie lan batean edo bestean ematen den denborari. Bizi denborak ere aztertu behar dira, gaztaroa, zahartzaroa ezberdin baloratzen dira.
|
2015
|
|
aldagaia, eta
|
zer
balio eman behar zaio?
|
2016
|
|
Badakigu Σpi= 1 dela ezinbestean, baina hortik aurrerako zehaztapena eginkizun dago. Argitu eta espezialisten artean adostu gabe dago, konkretuki, a) zenbat i (zenbat eta jardungune) kontuan hartu, eta b) pi bakoitzari
|
zer
balio eman.
|
|
b) Funtzioa ekuazio bihurtzeko, balio zehatz bat eman behar zaio aldagaietako bati. Zein da aldagaia, eta
|
zer
balio eman behar zaio?
|
2019
|
|
Eta, berriz ere, fisiologiak ezin finka ditzake balioak: izatedunak
|
zer
balio eman, bada, balio horiexek dituzte datu biologikoek. Emakumearenganako errespetuak edo beldurrak galarazten baldin badu haren kontra indarkeriaz jotzea, arraren gihar nagusitasuna ez da botere iturria.
|
|
neska gazteek aukeratzea senarra, edo aitak erabakitzen baldin baditu ezkontzak, arrari bere oldarkortasun sexualak ez dio ematen inolako ekimenik, inolako pribilegiorik. Haurrari
|
zer
balio ematen zaion, amari horren arabera duintasuna edo duintasunik eza emango dio haurrarekin duen lotura intimoak; oso aldakorra da haurrari ematen zaion balioa; lotura bera ere, esana dugunez, gizartearen aurreiritzien arabera estimatzen da edo ez da estimatzen.
|
|
Talde politikoetatik kanpo ere, eragile asko daude Azpeitian, egunero lan egiten dutenak. Gizarte taldeak, kirol taldeak, dendariak, enpresak…
|
Zer
balio ematen diozu herri bizitza horri?
|
2020
|
|
Amaieran, balioa aipatzen nuen eragile nagusitzat:
|
zer
balio eman gizarte batek obra edo langintza bati, horrek erabakitzen zuela obra edo langintza horren patua, aurrerako bidea edo bazterrerakoa. Gizarteari" Jainkoa" deitzen nion, baina izenak ez du axolarik.
|
2021
|
|
Pausa daitekeen galdera da:
|
zer
balio ematen diogun, ikaragarriko abantaila eta aberastasuna da ala zinezko pisua eta traba?
|
|
Kapital sinbolikoaz denaz bezainbatean, esan dezagun kapital ekonomikoari, sozialari eta kulturalari gizarteak
|
zer
balio ematen dien, kapital horiek kapital sinboliko bihurtzen direla. Gizartearen legitimazioarekin, prestigioarekin, ospe on edo txarrarekin, balioespenarekin lotuta dago kapital sinbolikoa:
|
|
Hala ere, gure esperientziak dioskunez, are zailagoa da tokiko zenbait osagai aurkitzea, hala nola Tierra de Campos usakumea. [ave autóctona de la zona central cuenca del Duero] kanpotik ekarritako beste batzuk.
|
Zer
balio ematen diote hurbileko elikagaiek errezeta bati. Gure DNA gastronomikoa dira, gure ondarea.
|
|
Eta, berriz ere, fisiologiak ezin finka ditzake balioak: izatedunak
|
zer
balio eman, bada, balio horiexek dituzte datu biologikoek. (I:
|
2022
|
|
Ez dakigu oraindik
|
zer
balio eman defentsarako baliatu duen argudio horri. Ez dakigu defentsa teknikoa izan den ala egiazki hori pentsatzen duten.
|
|
Besteak beste, milioi bat espezie galdu zirela jakinarazi genuen. Horrekin lotuta, esan genuen ikerketa bat egin behar zela jakiteko jendeak naturari
|
zer
balio ematen dion eta nondik datorren balioa ez ematea. Txosten horretan esaten zen hori zegoela pertsonok bai indibidualki eta bai kolektiboki dauzkagun jokabideen atzean:
|
|
Txapela jantzi zenuen igandean.
|
Zer
balio ematen diozu?
|
|
Gizarte batek zahartzaroaz duen ulerkerak gizarte horren nolakotasuna jartzen du agerian. Gizarte horrek zer ulertzen duen bizitzaz, bizitzaren helburuez,
|
zer
balio ematen dion existentziari, zein diren bere balio gorenak, zer ulertzen duen komunitateaz, espazioarekin eta denborarekin duen harremanaz...
|
|
Beraz, filosofian, paper aren inguruko idazketa akademikoa estandarizatzearen ondorioak ez dira soilik formari dagozkionak (artikulu zientifiko bat nola idatzi) edo monopolio instituzionalari dagozkionak (non argitaratu eta
|
zer
balio eman); aitzitik, filosofiaren praktikari eta berori irakasteko baldintzei eragiten diete. Aztertu berri dugun egoeraren aurrean, bistakoa da unibertsitateko filosofiako irakasleoi planteatzen zaigun galdera:
|
2023
|
|
Hori egitea baino, esango nuke hobe dela ez egitea. Hor ikusten da
|
zer
balio ematen diogun antzerkiari edo musikari, eta dantzari zer esanik ez! Beraz, pribilegiatu gutxi batzuen esku dago umeak ordainpeko arte klaseetara eramatea eta, ondorioz, horiek bakarrik ezagutu lezakete kulturaren balioa.
|