Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 81

2000
‎Telebistaren bidez normalizatu da euskara. Gaur egun zer euskara mintzatzen da. Telebistak mintzatzen duena.
2002
‎Errepikatzen duten pertsonei elkarrizketa kopurua mugatu egin zaie. Kontua da, ordea, horrek eragina duela euskarazko nahiz erdarazko elkarrizketetan eta, beraz, ez luke zertan euskararen erabilera txikiagoa denik adierazi behar.
Zergatik euskara, hori guztia agertzeko hizkuntza gisa?
‎Era berean, Euskal Herrian bizi direnek, bestela gura baldin badute, ez dute zertan euskarazko kultura kontsumitu Euskal Herrian bizitzeko (ez bakarrik gazte lania eta frantsesa hor daudelako, ezpada arabieraz ere bizi daitezkeelako Euskal Herrian bertan, Herri Arabiarretako hedabide erraldoien jaurtipen kulturalei esker, eta, horrela, beste kolektibo batzuk ingelesez, errusieraz, nahiz italieraz bizi daitezke, hizkuntza horiek ofizialtzat dituzten estatuetan fisikoki bizi gabe?...
‎Irratian eta telebistan euskaraz egiten dute. Zer euskara garbia gainera! Tolosakoa bezain txukuna, hobea ez bada.
2005
‎Zenbat aldiz erantzun behar izan diozue" zergatik euskaraz" galderari?
‎Ikastolen kasuan emaitzak ere ezagunak zaizkigu. Galderan aipatzen den beldurra, hau da, ez ote den izango euskararen kaltetan, jakina, gauzak nola egiten direnaren arabera, baina ez du zergatik euskararen kaltetan izan. Pentsatzen dut eta ikusi dugu gauzak uztargarriak direla, azken batean hizkuntzak metatu egiten direlako, ez direlako konpartimendu itxiak eta gaitasun hori zabaldu daitekeela planteamendu integratu baten bidez hizkuntzen garapenerako.
‎Lege hau gurera aplikatuz, soilik Euskal Autonomi Erkidegoan sortzen eta banatzen diren produktu tradizionalek eraman ditzakete euskara hutsezko etiketak. Hau da, kanpoan sortu eta hemen saltzen diren produktuek ez dute zertan euskarazko etiketarik izan behar. Honek, nire ustez, zera esan nahi du:
‎Egiaz neskak ez zuen ulertzen zergatik euskarazko ehortz elizkizunetan, tristezia larriaren aztaparretan behera amiltzeko ordez, abesteko gutizia oldartzen zen herritarren bihotzetan.
2006
‎Galdera esentziala da: zer da euskal arraza euskararekin, zer euskara gabe. Unamuno-k ja tesian, ipuin genealogiko edo historikoak bazterturik, euskal arraza edo herriari buruz mintzo zaigun material funtsezkoa hizkuntzara murriztu du.
‎Eta zergatik ote galdetu zenion zeure buruari. Zergatik euskaraz mina dakarren maitatzeak eta ingelesez erori egiten den norbera maitasunaren amildegitik behera. Orain, orduan bezala, ez daukat erantzunik, baina, lehen eta orain, zuk erabakia hartu zenuen.
2007
‎Plan, zifra eta emaitzez gain, euskara ikasle eta hiztunen iritzia jaso zuten halako galderei erantzunez: Zerk motibatzen zaitu lantokian euskaraz aritzeko, zergatik euskaraz ala zergatik ez?
‎Hortaz, gaitasun erlatiboaren mugak zein motibazio nahikorik ezak, banaka ala elkarrekin, ongi azal lezakete zergatik euskararen erabileraren hazkundea txikiagoa den gaitasunaren hedapenarena baino, eta zergatik bi osagai horien arteko arrakala gero eta handiago den (arestian aipatu diren ondorio laburtuetako IV.10 puntua).
‎Hizpide ditugun 2011ko bi ikerlanen kasuan, interbentzioaren eraginak azal lezake erabileraren zenbait bilakaera. Adibidez, zergatik euskararen erabilera areagotu den gehienbat hizkuntza plangintzaren bat ezarri den eremu formaletan, eta zergatik eremu horietako erabilerak aurrea hartu dion interbentziotik at gelditu diren eremu informaletakoari (ondorioen I. 1 puntua).
‎Zer integratzen dugu eta zerez gure eguneroko bizimoduan sistema horretatik? Zer euskaratik. Zer euskalkulturatik?
2008
‎Eta momentuan pentsatzen dut Iparralde gehienean ez dagoela problemarik; euskalkiak erabiltzen direla ikastoletan, behar bada, Hendaian, Donibane Lohizunen eta Baionan izan ezik denetan, gero, barnekaldean bai, batzuek irakasten dute, Behenafarroan behintzat, eta, Zuberoan, zubereraz. Gero, arazoak sortzen orain, zeren eta umeak heldu baitira ikastoletara eta, gurasoek euskararik ez dakitenean, zer euskara erabili behar den Baionan, zer euskara mota Angelun, zeren eta guraso umeak Euskal Herri osotik baitatoz.
‎Eta momentuan pentsatzen dut Iparralde gehienean ez dagoela problemarik; euskalkiak erabiltzen direla ikastoletan, behar bada, Hendaian, Donibane Lohizunen eta Baionan izan ezik denetan, gero, barnekaldean bai, batzuek irakasten dute, Behenafarroan behintzat, eta, Zuberoan, zubereraz. Gero, arazoak sortzen orain, zeren eta umeak heldu baitira ikastoletara eta, gurasoek euskararik ez dakitenean, zer euskara erabili behar den Baionan, zer euskara mota Angelun, zeren eta guraso umeak Euskal Herri osotik baitatoz.
‎UPN, PSN eta CDNren iritziz, ez dago zertan Euskararen Legea aldatu. Areago, PSNko Maria Victoria Arraizaren aburuz, legeak Europako Hizkuntzen Gutuna betetzen du.
2009
‎Berriro saiatzen ari zara hala ere. Zergatik euskara ikasi?
‎4 Koordinatzaileak enpresaren ezaugarrien araberakoa izan behar du: enpresan euskaldun kopurua txikia bada, koordinatzaileak ez du zertan euskara jakin. Ezinbestekoa izango du, ordea, beste ezaugarri askorekin batera (enpresa ezagutzea, enpresakoek hura ezagutzea, toki askotara heltzeko ahalmena izatea, euskararen aldeko jarrera eta hura ikasteko gogoa...
‎Ez da aisialdirako gune hutsa. Oinarrian teorizazio soziolinguistikoa dago; zer ekarri behar dion Bilbori; zer euskararen normalizazioari. Urteak joan ahala, hasierako helburuetatik apur bat aldendu delakoan nago.
‎Ez daukagu motiborik pentsatzeko independentzia kaltegarri izango litzaiokeenik euskararen hazkundeari: ez independentziak, ez autodeterminazioak, ez Zazpiak Batek, ez lukete zertan euskararen garapenerako kaltegarri izanik. Egitura politiko horietan ere aurrerabidean jarraitu ahal izango luke euskarak, zergatik ez?
‎Halere, irudipena dugu, edozein hizkuntza ikasteko nahitaez egin behar den ahalegina egin ahal izateko behar den motibaziorik ezaren edo motibazio urriaren ezkutaleku izan ohi dela gehienetan zailtasunaren argudioa; argudioa baino gehiago, aitzakia. Euskara" oso zaila" dela esaten duten herrikideetariko askori ez diegu entzungo ingelesagatik gauza bera esaten; eta familia erromanikoko kide den gaztelania lehen hizkuntza duenarentzako ingelesak berez ez du zertan euskara baino errazagoa izan. Zailtasunaren topikoa elikatzen duten faktoreak, beraz, ugari eta askotarikoak dira (hizkuntzaren prestigioa, hizkuntzaren beharra, hizkuntza ikasteko motibazioa, hizkuntzaren garapen didaktikoa, ikaskuntzarako metodologiak, eta abar).
2010
‎1981eKo errolda: ...tarteko zeuden hain beharrezkoa zen RLS prozesuari ekiteko. hortaz, 1981ean, demokrazian egindako lehen biztanleria erroldarekin batera, eta eusko Jaurlaritzaren eskariz, lehen aldiz ikertu zen euskararen ezagutza, eaeko hiru lurraldeetan. nafarroan ez zen ikertu 1986ko biztanleria erroldara arte. izan ere, bertako jarrera politikoa orain eta beti izan baita zekenagoa, baita besterik gabe nafarrek zer euskara gaitasun duten jakiteko ere. hortaz, hauxe da ateratzen den mapa:
‎Oso puntu garrantzitsua zen hori ere. Gauza bat zen A, B edo ereduko ikaslerro batean zenbat irakaslek euskaldun izan behar zuen definitzea, eta beste bat irakasle horiek zer euskara maila izan behar zuten zehaztea: zer euskara maila, eta maila hori nola ziurtatua.
‎Gauza bat zen A, B edo ereduko ikaslerro batean zenbat irakaslek euskaldun izan behar zuen definitzea, eta beste bat irakasle horiek zer euskara maila izan behar zuten zehaztea: zer euskara maila, eta maila hori nola ziurtatua. Hasiera batean Euskaltzaindiaren. D titulua, rekin lan egin zen105 Gero, 1982tik aurrera EGA agiria bihurtu zen nagusi.
‎Bide erakusle gisa kanpoko adituak (batez ere William Fr. Mackey, Renzo Titone eta erdi etxeko dugun Miquel Siguan) kontuan izan zirela gauza jakina da orobat. Eredu bakoitza zein jatorritako ikasleentzat pentsatua zegoen, eredu bakoitzarekin zer euskara maila eskuratzea espero zen eta lerro batera edo bestera joateko zer aurrebaldintza eskatzea gomendatzen zen: hori ere ezaguna da112.
‎« Zergatik euskara ikasten duzu? »
2011
‎// [Para m� el euskera es la lengua por excelencia de los vascos.] gazteleraz, gure ustez galderaren jatorrizko hizkuntza, eta euskaraz, handik itzulitakoa, hautatu beharrekoak, a) eta b), ipini ditugu. elkarrizketatuek, jakina, Ez daki/ Ez erantzun esateko hirugarren aukera zeukaten. gure lehengo zalantza da ea a) eta b) aukerak benetan elkarren kontrajarriak ote diren. hau da, bat hautatzeak bestea ukatzea ote dakarren, izan ere, metodologikoki horrela behar baitu izan eta, gainera, jasotako erantzunetan hori gertatzen da. Bigarren zalantza, berriz, hizkuntzen arteko korrespondentziari dagokio, adibidez, euskal herritarrak, gazteleraz vascos esatea egokia iruditzen zaigu. halere, a) aukeran, euskaraz, hizkuntza bakarra esatea ez dator bat, gazteleraz, la lengua adiera sotilarekin; zergatik euskarazko itzulpenean esamoldeari erantzi diote bakarra hori?
‎4) egoera kritikoan (hiztun gazteenak aitona amonak dira eta oso gutxitan erabiltzen dute). 5) galdua (hiztunik ez dagoenean). geroz eta informazio gehiago dugu munduko hizkuntzen egoerari buruz. halere, oraindik oso gutxi dakigu zergatik mantendu diren hizkuntza batzuk eta desagertu beste batzuk. urrutirago joan gabe, ez dakigu zergatik euskara mantendu edo garatu den hizkuntza berezitu bezala europako mendebaldean, bere inguruan eta garai berberean egiten ziren besteak desagertu edo ordezkatuak izan diren bitartean. ondo dakiguna hau da: gaur hizkuntza gutxituak egiten dituzten erkidego horietako hiztun asko, gehienak behar bada, elebidun edota eleanitzak direla, hizkuntza aniztasunean bizitzeko ohitura dutela, eta nolabait elebakartasunaren murriztasunari aurre egiten jakin dutela.
‎Halere, oraindik oso gutxi dakigu zergatik mantendu diren hizkuntza batzuk eta desagertu beste batzuk. Urrutirago joan gabe, ez dakigu zergatik euskara mantendu edo garatu den hizkuntza berezitu bezala Europako mendebaldean, bere inguruan eta garai berberean egiten ziren besteak desagertu edo ordezkatuak izan diren bitartean.
‎Jose Maria Gorordo taldeko zuzendari nagusi zela(/) agertuzen ETB2 euskal herritarren telebistako pantailan. Azpimarratzekoa da, 1985erakoETBren hizkuntza erabilerari buruzko eztabaidak nahiko agerikoak zirela dagoeneko.Batez ere, kultura/ hizkuntza bi ideien artean ezarri zen gatazka, zenbaitek garaikoFernandez Garrido sozialistak bezala pentsatzen baitzuten, alegia, euskal kulturak ezzuela zertan euskaraz eginiko kultura izan (Ibañez, 173). 1983ko abendutik aurreraETBko telebista kate bakarrean tartekatutako gaztelaniazko albistegiak hautsakharrotu zituen, Teleberri izenekoak.
‎Aurretiko auzi bat egon zen guztiz presente hamarkada guztian: idatzirako zer euskara eredu erabili behar zen argitzea, eta batez ere, praxian erabilgarria zela frogatzea. Lehenbiziko aldiz lehia sortu zen, eta lehia horrek, besteak beste, ordurainokoan baino euskara gehiago erabiltzea ekarri zuen, paradoxazkoa badirudi ere, frankismo betean.
2013
‎Erdaldun elebakarren hizkuntza eskubideak euskaldunenen gainetik daude: erdaldunek ez dute zertan euskara ikasi, ezin ditugu behartu. Baina, alderantziz, euskaldunok erdara ikasi beharrean gaude, nahi eta nahi ez, lege unibertsalak hala agintzen du eta.
‎Ez al dago aldarrikapenik euskararen presentzia bermatzeko? Ia ez da horretaz hitz egiten, hau da, zergatik euskarak ez daukan legez lukeen presentziarik. Bere garaian gatazka gogorra izan zen.
‎Urte hartan, garaiko prentsan protesta ugari eragin zuen erabaki bat hartu zuen Udalak: ez zegoela zertan euskaraz jakin hainbat lan betetzeko. Besteak beste, 1897ko beste erabaki bat ere aipatuko du gidariak, euskarak hirian zuen tokiaren erakusle:
‎Edozer gauza. Telebista zergatik euskaraz eta abar esplikatzeko: hedapen kulturala.
2014
‎Gazteek euskara eskolan ikasteagatik ez dute zertan euskara automatikoki erabili behar. (Joly, 2007: 5)
‎Izan ere, haur gehienak bertso eskoletakoak izaki,, nahiz eta herri euskaldunago edo erdaldunagokoak izan, nahiz eta guraso euskaldunak edo erdaldunak eduki, umeek dagoeneko badaukate hizkuntza kontzientzia eta ez zaie otutzen udalekuetan gaztelaniaz edo frantsesez hitz egiten hastea. Hortaz, zorionez, ez dago zertan euskaraz hitz egiteko dinamikarik egin. Hori pribilegio handia da?.
‎Egin irakurtzen guk orduan. Harexek opa zion zer edo zer euskarari. Harexek zekarren, noiz edo noiz, mundu berri bat opari.
‎Eta apez euskara oraino irauten duena. Zer euskara ederra! Jasanezina den esapidea.
‎" Zer irriak!"," Badute mereximendu"," Zer euskara ederra, aberatsa..." edo" ez dut konprenitzen euskara hori","... Zer ziminoa!"," Behar lukete prcfesionalak izan"," Ontsa emana ez?"," Egin dute lan...".
2015
‎EH Bilduk ez du bakarrik kargu horren aipamena egin; udaleko beste zuzendari izendapen batzuetarako baldintzak aldatu dituztela nabarmendu du. Koalizioak salatu du hiru zuzendarik ez dutela zertan euskara jakin.PSE EEren betoa 2013anDuela bi urte, Alberto Surio EITBko zuzendari nagusiaren ordezkoa aukeratzeko negoziazioetan, lehen hautagaia Mikel Agirre izan zen. Hark hautagaitzari uko eginda, EAJk Jaime Otamendi proposatu zuen.
2016
‎Honen zutabeen fan bat bainaiz, Itxaroren galdera hauxe izanen da laster: zergatik euskaraz segitzen dugun. Politika geroko utzirik ederki dakigu antzerkian ari garela natural ez den hizkuntzan.
‎Hori guztiarekin ere, Unamunok euskararekiko jarrera on bat ere izan zuen noiz edo noiz, bere gazte garaian zer edo zer euskaraz egina zuela. Santi Onaindiaren olerki bilduman Miguelek B. Ertzila bere lagunari opa gabon kanta trauskil samar baten adibidea dugu kausigarri.
‎Zertako bada batzuek gordeka bezala derabilkate arbasoen mintzaira? Zertako eskuaraz mintzatzeko ahalge. Urtheak ditu, chaharrek hain berea zaukaten chamarra, bazterrerat utzia dela.
2017
‎Marilena Opferkuchek euskara aukeratu zizun. Eta, zergatik euskara? " Zergatik ez?", bere erantzuna, eta ondoren:
‎" Nik uste dot jakitea ondo eongo zala, baino oaintxe bertan ez dala beharrezkoa, ezta? Ze azkenenan ahal zea harreman, o sea, ahal dituzu harremanak euki beste pertsonekin ta eztaukazu zertan euskara jakin behar" (H7) hala ere, arestian aipatu da, ikasleen eguneroko bizitzan gaztelerak presentzia handia duela eta euskara gehiago erabiltzea gustatuko litzaiekela onartzen badute ere, diskurtso estereotipikoak azaldu dira:
‎247? Zergatik euskaraz ikasi duten hainbat gazte ez diren gai euskaraz hitz egiteko. Zergatik ez duten nahi euskaraz hitz egin?
‎Aldi berean, inoiz ez bezalako kalitatea duten artikulu zientifikoak egiten dira euskaraz, eta baieztatu daiteke ingelesaren gain hartzeak ez duela zergatik euskara eta beste edozein hizkuntza hankapean hartuko, bakoitzak bere oin zorua baduelako. Are gehiago, euskarak ez du arerio menderatzaile bezala ikusi behar inongo erdararik, baina horretarako ongi funtsatu ditu bere lurralde eta erantzukizunak.
‎Zergatik jadanik zailtasunetan diren haurrei ikasteko zailtasun gehiago ezarri? Zergatik euskaraz ikasten segitu nahi duten haur horiek frantses eskoletara joan daitezen derrigortu?
2018
Zergatik euskara ikasi?
‎BAINA ZER EUSKARA GURA DUGU?
‎BAINA ZER EUSKARA GURA DUGU?
‎Nik ez dakit zer euskara gura dudan. Baina Irati Jimenezek Berrian euskara zikina nahi zuela esan eta konbentzitu egin ninduen.
‎Zer galduko dugu euskaldunek eta zer euskarak, aurrerakoien ildotik jo bageneza, ahozko tradizioak eskaintzen digun' jende' hitza hautatuz, edo auzoko berritzaileen terminologiara egokituz eta' pertsona' erabiliz?
‎Orduan ere, gasteiztarra, bizkaitarra, besteren bat, eta batak besteari: «Eta zuk zer euskara hitz egiten duzu?». Eta bestearen erantzuna:
‎Ayestaran, J. (2017). Zergatik euskaraz. GG. eta KK.
2019
‎Haiek idatzitako eta jasotako gutunak aztertzen badituzu, aise jabetuko zara gaztelaniaz idazten zutela ia dena eta ia beti. Gainera, ez genuen adostua gure artean zer euskara erabili, eta azkenean gaztelania nagusitzen zen gure arteko jardunean. Eleizaldek eta Azkuek sinatutako testu batean zehatz aipatua dator aitzakia hori, kasu horretan idazki bati aplikatua:
‎Bestetik, narrazioaren terrenoetan egin dut nik lan ugariena, eta huraxe lehenestea iruditzen zitzaidan logikoena. Aldez edo moldez, beti saiatu naiz gogoan izaten itzulpengintzak zer nolako onura dakarkion sorkuntzari, zer euskarari, zer nire lanari.
‎—Ez, ba —moztu zion gurekin batera ere afaltzen ari zen Beatrizek— Pertxenta hitzak, euskaraz, ez du pertxeroi esan nahi, lirain, lerden, segail baizik..., eta izen hori benetan da oso egokia zenbait zaldirentzat. Baina ez dio axola, zuk ez duzu zertan euskaraz jakin.
2020
‎Dena den, euskaraz idazten duenaren aurrekontzientzia ez da norberetik soilik sortzen; edota sortu izanagatik ere, ez du idazlea zertan euskarara lotu behar. Horregatik, inguruaren eragina lagungarria gerta liteke hizkuntza hautua errotzerakoan.
‎Horixe izan zen hitzaldiaren helburua eta horixe da artikulu honen helburua ere: argitzea zertan izan den Azurmendi euskara batuaren bilbe, eta zertan euskara batuaren irazki. Jakin Taldeak eskura jarri dizkigu, digitalizaturik, Azurmendiren lan guztiak.
‎Horixe izan zen hitzaldiaren helburua eta horixe da artikulu honen helburua ere: argitzea zertan izan den Azurmendi euskara batuaren bilbe, eta zertan euskara batuaren irazki. Jakin Taldeak eskura jarri dizkigu, digitalizaturik, Azurmendiren lan guztiak.
2021
‎Zertako zen, Juduak fedegabeko jendeen artean bizitzea? Jende berei Jainko egiazkoaren ezagumendua emateko (Ubillos); Eta, dena zertarako eta galtzeta orratzak eta tronpa puntak egiteko (San Martin); Zerendako euskara. Munduan, burua tente eta goiti ibiltzeko (Herria).
‎¿ que clase de euskera es ese? (Baina, baina... zer euskara mota da hori?) Juantxok, etsiturik, eta elkarrizketa txoro harekin amaitu nahian, berak ere ez zekiena galde egin zion:
‎Zeren ondorioz sortu ziren euren artean horrenbeste ezberdintasun? Zergatik euskarak egin duen atzera edota zergatik iraun duen gaur arte bizirik?
‎Bere audientzia naturala, errebelatu nahi duena eta oinarrian hartu nahi duen objektua, buruan duen iruditeria edo deskribatzen dituen harremanak, askotan, euskaldunak dira, nahiz eta gaztelaniaz idatzi. Alderantziz, ez dauka zertan euskaraz idatzitako testu batek Euskal Herrirako idatzita egon behar; beste hedapen bat emateko, unibertsalago izateko, edo lehenbizi euskaraz idatzi baina gero gaztelaniara itzultzea ere aukera liteke... eta hori ere zilegi da.
‎Langile publikoen ehuneko zenbati eskatu dakioke euskarazko profila? Eta zer euskara maila eskatu behar zaie? ”. Galdera horien erantzunak astiro astiro etorri dira, zailtasun ugari izan zirelako bidean, tartean, Auzitegiek jarritako trabak:
‎Behin baino gehiagotan bururatu zitzaidan galdera bat, zergatik euskararekiko joera naturala sentitu nuen, erran dezaket zergatik hainbat maite nuen, euskaldun batzuek baino askoz gehiago! Hau irakurriko balute seguru aski batzuek nitaz trufatuko lirateke.
‎Nik uste dot jakitea ondo eongo zala, baino oaintxe bertan ez dala beharrezkoa ezta, ze azkenen ahal zea harreman, o sea, ahal dituzu harremanak euki beste pertsonekin ta eztaukazu zertan euskera jakin behar. (Ikasle 7, Ele Pa, Zumarraga, E)
2022
‎Galdera desberdinak egin dizkiete: zergatik euskara ikasi nahi ote zuten eta noiztik ari diren, zer zen errexena ala zailena eta astean zenbat aldiz biltzen diren. Anartean, kolegioko ikasleak kanpoan adi egoten ziren ongi entzunez eta bukaeran antolatutako jokoan parte hartzeko... eta zeratik ez Korrikako sarien irabazteko!
‎azaroaren 16tik 18ra, nahi zuten ikasleek euskararekiko" engaiamendu bono" bat bete dute eta itzuli. Bertan hautatu dute zertan euskaraz hitz egiteko hobekuntzak egin behar zituzten: lagunen artean, saskibaloian, pilotan ala futbolean, autobusean, saltegietan eta beste...
‎Hala ere, furgonetan joan garenok ez dugu dena kontatu. Ez dugu aipatu zenbat erdara entzun dugun herririk euskaldunenetan ere; ez dugu erakutsi zer euskara gutxi entzun dugun herririk erdaldunenetan; ez dugu kontatu batzuei Korrikak zenbateko deserosotasuna eragin dien, euskararekiko duten gorrotoa; ez dugu dena jarri mahaiaren gainean, zaila baita zenbait gauza hitzekin azaltzea.
‎Presidentea da gaur egun. «Arrazoi genuen», esan zien inaugurazio ekitaldian bildutakoei, irratiaren proiektuak sortu zituen mesfidantza eta zalantza batzuk gogoan. Zergatik euskaraz. Zergatik Hendaian?
‎Disoziazio kognitiboa esaten zaio horri, eta egunen batean pentsatu da zergatik euskarak ez dituen sexukide gehiago, horren maitagarria izanda.
‎Eta zergatik euskara ikasi? «Batzuek irekitasun hori bazeukaten», azaldu du Zabaletak; «baina nik buruan eduki dudan beste hipotesi bat da bazekitela hil egingo zituztena.
Zergatik euskaraz?
Zergatik euskaraz?
Zer eskuara choragarria! Eta achal choragarri horrekin zer mami azkarra!
2023
‎...en lurralde gaztigatuenetan nabil, Nafarroan eta Lapurdin, (oraindik) euskara modu natural (ago) batean bizi ahal duten horiengandik ez hain hurbil, eta horrek gure gaineko agintea duten bi administrazioen (Frantzia eta Espainia) peko bi errealitate diferenteak ezagutzeko parada ematen dit, euskara gutxitzeko edota gutxiesteko bi estilo diferente horietan zer den euskal ikasle izatea, edo bederen, zer euskara ikasle.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
zer 21 (0,14)
zertan 21 (0,14)
zergatik 18 (0,12)
Zergatik 12 (0,08)
Zer 5 (0,03)
ZER 2 (0,01)
Zerendako 1 (0,01)
Zertako 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia