Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 4.944

2000
‎1983ko Narrazioak ez geroztik beste bi narrazio liburu argitaratu ditu Sarrionandiak: Atabala eta euria 1986an eta Ifarraldeko orduak (1990).
‎Ifarraldeko orduak (Elkar, Donostia, 1990). Aurreko bi ipuin bildumak bezala, hamar narrazioz osaturik dago. Hamargarrena bere ipuingintzaren inguruko testu bat da eta, dagoeneko aipatu dugunez, idazle apokrifo baten obra hipotetiko baten bidez hitz egiten du.
‎Hamargarrena bere ipuingintzaren inguruko testu bat da eta, dagoeneko aipatu dugunez, idazle apokrifo baten obra hipotetiko baten bidez hitz egiten du. Sarrionandiak liburu honetan bildu dituen ipuinek zerikusi tematikoa badute aurreko bi ipuin bildumetakoekin: iragana, mitoak, leienda eta abarrez mintzatzen jarraitzen du, baina euskal historiaren iraganaldiko une erreal batzuetara ere egiten du Matalasen garaietara, guda zibilaren garaietara, Etxepareren garaietara...
‎Aldi berean, gogoratu behar da ipuinetan leku izen konkretuak eta zehatzak ere ageri direla leiendazkoekin bat ez datozenak, kontrastean bezala sartuak. Hain zuzen ere egilearen geografia pertsonalari hurbilen zaizkionak dira aipatzen dituen toki horiek, esate baterako, gai arturikoa duten ipuinetako bitan Durango eta Mugarra mendiko oinetan kokaturiko toki zehatzak aipatzen dira.
‎Narraziogintza honen bilakaeran, Aitzpea Azkorbebeitiaren iritziz, lehenengo narrazio liburutik bi berriago hauetara leku denboren koordenadei dagokienez egileak determinazio gehiagorantz eta errealitaterantz egin du: " Badirudi, beraz, orain arteko indeterminazio joera aldatu egin dela, lekutasunari dagokionez bederen.
‎Bestalde, 1983kotik 1990eko narrazioetara bilakaera izan deneko hipotesiaren aldeko azaltzen da Azkorbebeitia, jadanik aipatua dugun kronotopo indeterminatuetatik determinatu eta errealagoetarako norabidea, beti ere denboraren urruntasuna mantenduz. Lehenengo bi narrazio liburuetan narrazio maila ezberdinekin jokoan dabilela, ametsa eta irudimen jokoak narrazio askoren zutabe direla ikusten badugu ere, azkenekoan, aldiz, joko hori alde batera utzia du. Horregatik, bat dator Azkorbebeitia Kirmen Uriberen garapen ikuskerarekin:
‎Sarrionandiaren ipuinen estiloa aski karakteristikoa zen sariak irabazi zituzten bere lehenengo bi ipuinetatik hasita, Jon Miranderen eragin handia nabari zuelarik baina narrazio liburu hau argitaratu zuenerako, narrazio estilo definitua eta guztiz pertsonala baitzuen. Idazle delikatua, fina, kosmopolita eta eruditotzat aipatu dute beti kritikoek.
‎Aingeru Epaltzak aldiz, nabigatzea bizitzaren metafora gisa jotzen duen Aldekoaren aipamena eta Borgesekiko aurreko erreferentzia elkarlotu egiten ditu: " Borgesek omen zioen idatz litezkeen istorioak oro, funtsean, bitan baizik laburbiltzen ez zirela: gurutziltzaturik hiltzen den Jainkoarena eta itsasoratzen den bidaiariarena.
‎Literatura, giza arauaren urradura. " Arima naufrago bakartiak" eta" Marinel zaharra", itsasoa eszenariotzat duten bi narrazioetan garbiki azaltzen zaigu, haste bereko gaztigutik: deabruarekin itsasoratzen bahaiz, berarekin egin duk bidaia.
‎Baina horretaz gain, zer da arteztasun hori, bizkaitarren" zuzentasuna eta leialtasuna" ala iparraldekoen adieraz," sutilitatea"? Sarrionandiak sinboloen eta orakuluen mintzaira nola maite duen ikusita, pentsatzekoa da bi arteztasunak izan dituela gogoan. Izan ere, ikusi dugun moduan, bere liburuek askotan halako testuinguru kulturalaren premia eta interpretazio exegetikoaren beharra izaten baitute nolabait ulertzen, obra interpretatzen saiatzeko.
‎Liburuaren balorazioa egitean, bereziki azpimarratzen dituen bi alderdi aipatzen ditu: alde batetik fabulazioari ekiten dionean dela liburua atseginen, alegia, ezagunak diren ipuinak reinbentatu, berrapaindu eta birsortzen dituenean, esate baterako" Poema epiko bat izkiriatzen"," Miletuko dontzeilak"" Tuez les tous, Dieu reconaĆ®tra les siens" bezalakoak.
‎Marginalia bikotearen bidetik." (II, 62 or.) Halere, aurreko bietan gogoeta solteak nagusi ziren moduan, oraingo honetan" tradizio literariotik zein ahozkotik jasotako istorio edo zertzeladei buelta ematea da gehien maite duen ariketa." (63 or.)
‎Gerardo Markuletak Zabaliken bi artikulu idatzi ditu Sarrionandiaren liburu honetaz, lehenengoa 1990 I 31ean" Sarrionandia: samurtasun berreskuratua" izenekoa (3 or.) eta II" Sarrionandiaren samurra zertan den." (3 or.)
‎Lopez Gasenik dioenez, istorio guztietan zehar noizbehinka errepikaturik agertzen da esaera hau" batasun ia erlijiosoa ematen diolarik liburu osoari". Arnaut Oihenartek Atsotitz edo errefrauak bilduman jasoriko Han izanik hona naiz esaera ilunaren azalpena euskal idazle hark azaltzen zuen modura, bi txoriren arteko elkarrizketa egoeran kokaturik ulertu behar da: " Txori batek, bere habia epelean dagoela, heldu berria den beste txori bati emandako erantzuna da, heldu berriak Orhi aldean eguzkiak bero jotzen duela eta hara joateko gonbitea luzatzen dio; kabi epelean dagoen txoriak, aldiz, iruzurra sumatzen du eta ezetz erantzuten dio" han izanik hona naiz" esanez.
‎Bigarren atal nagusia euskal kausarekiko konpromezuarekin zerikusia duten gaiak leudeke: " Hazparne 1893"/" Hazparne 1987" bi istorioak," Tortura"," Euskal amen aienak"... Hirugarren multzo nagusi bat euskal literaturaren arloko gaiek osatzen dutela dio Lopez Gasenik, non bere zaletasunak eta etsaigoak azaltzen dituen.
‎Joseba Sarrionandiaren ibilbide narratiboari lehen bi ipuin sarituk ematen diote hasiera: 1980ko Xaguxarra aldizkariaren lehen alean argitaratu zen" Maggie indazu kamamila" (Arabako Diputazioaren" IX Ignacio Aldecoa" saria 1980an) eta Pott aldizkarian argitaraturiko" Enperadore eroa" (Bilboko Udalaren" I Ciudad de Bilbao" saria).
‎1983an argitaratu ziren oso tankera ezberdineko bi idazlan, aurrerago zehatzago aipatuko dugun Narrazioak eta Intxaur azal baten barruan. Lehenak salmenta eta difusio handia izan du, bigarrena aldiz, ezezagunagoa da.
‎Egileak erantsiriko hitzaurrean aipatzen duen moduan, Izuen gordelekuetan barrena liburuaren berrargitarapena proposatu bazioten ere, berak nahiago izan zuen liburu honetan bildu zituen beste bi poema sortarekin harremanetan jarrita argitaratu. Hiru zati ditu eta kronologikoki atzekoz aurrera bilduriko hiru aro ezberdinetako poema sortek osatzen dute Marinel zaharrak:
‎bizitza eta poesia ez direla lehengo berberak izango, kartzela, tortura, zapalketa ezagutu eta gero. Poeta kontenplatzailea zen guk ezagutzen genuen Sarrionandia, poema simetriko miragarriak burutzen zituena, inguruaz eta" errealitate" deitu ohi dugun horretaz ezer gutxi arduratu gabe perfekzio formala bilatzen zuena; bien bitartean, bere militantzia beste xendra batzuetatik bideratzen zuen..."
‎Estetika eta konpromezuaren arteko eztabaidak bizirik dirauela dio, eta Sarrionandia eta Omar Navarro joera berri baten eredu direla: " Euskal poesiak bere izaera garatu nahi badu, kanpora begira egon duela erakutsi digute poeta biek . Eta horrela, politika bai ala ez eztabaidaren bi aldeak jartzen dituzte ageritan euren lanean."()" J.
‎" Euskal poesiak bere izaera garatu nahi badu, kanpora begira egon duela erakutsi digute poeta biek. Eta horrela, politika bai ala ez eztabaidaren bi aldeak jartzen dituzte ageritan euren lanean."()" J. Sarrionandiaren kasua oso esanguratsua da.
‎Eta izan ere, iraganaren, orainaren eta geroaren ardatz kronologikoak ez dira kontzeptu exkluienteak beretzat, eta ideia hori aditzera ematera dator liburuaren egitura. Kirmen Uribek Insula adizkarian" Asalto a los cielos" izeneko artikuluan egoki adierazi zuen moduan, historiaren kronologia eta progresoaren kontzeptuak ez ditu aintzakotzat hartzen, T.S. Eliot ek bezala," Orainaldia eta iragana biak daude etorkizunean bildurik beharbada, eta etorkizuna berriz iraganean zegoen jadanik."
‎Hamairu istorio labur dira eta ipuin bakoitzaren hasieran itzultzaileak egileen eta obren iruzkin eta aipamenak egiten ditu. Poesian bezala, narratiban ere Sarrionandiarengan Jon Miranderen eragina nabaritu genezake, aurrerago aipatuko ditugun bere lehenengo bi ipuinen estiloan eta taxuan ez ezik, umore beltzeko narrazio hauek itzultzeari ekin ziolako, zuberotarrak hasitako arloari jarraipena emanez. Bestalde, umore beltzeko ipuinen arloan badira zenbait adibide Sarrionandiaren ipuin originalen artean ere esate baterako," Ukabilka" ipuina Ifarraldeko orduak liburuan (1987).
‎Liburuaren hitzaurrea Txema Larreak egin zuen (13 or.) eta liburuaren zedarripena ere eskaintzen digu, zeharka bada ere," laberintoko egunkaria" dela esanaz. Izan ere, liburuak egunkari batean idatziriko hausnarketa laburren bilduma tankera baitu, egunkari bati dagokiona bezalakoa, eta liburuaren 1985eko edizioaren azalean bi data ageri dira, urtarrilak 17 eta uztailak 22, egunkariaren bi mugak zeintzuk diren zehaztuz. " Laberinto" aren sinboloak berriz, liburuak duen egitura justifikatzen du, beste hainbat iradokizun bideratzeaz gain.
‎Liburuaren hitzaurrea Txema Larreak egin zuen (13 or.) eta liburuaren zedarripena ere eskaintzen digu, zeharka bada ere," laberintoko egunkaria" dela esanaz. Izan ere, liburuak egunkari batean idatziriko hausnarketa laburren bilduma tankera baitu, egunkari bati dagokiona bezalakoa, eta liburuaren 1985eko edizioaren azalean bi data ageri dira, urtarrilak 17 eta uztailak 22, egunkariaren bi mugak zeintzuk diren zehaztuz. " Laberinto" aren sinboloak berriz, liburuak duen egitura justifikatzen du, beste hainbat iradokizun bideratzeaz gain.
‎Leiendazko denbora eta tokiak dira, fabularen edo narrazio fantastikoen koordenadetan kokatzen dituelarik: " denbora eta lekua, beste bi ezaugarrirekin zorretan egonik, legendazkoak direla, hau da ez denbora eta ez lekua direla, egileak sortuak eta historiatik kronologiatik lekoratuak baitira." (9 or.)
‎IƱaki Aldekoak argitaraturiko bi lan aipa daitezke bereziki atal honetan, alde batetik, 1993ko Antologia de la poesĆ­a vasca n egiten duen aipamena jasoz" El viaje como metĆ”fora de la poesĆ­a: J. Sarrionandia y F. Juaristi" (30 or.) eta Hegats aldizkarian (1989, I. zb, 5 or.) argitaraturiko" Joseba Sarrionandiaren poesia:
‎Itsaso gartzelatua". Ikuspuntu berari eusten dio bi lanetan. Hegats aldizkarian 1989ko artikuluan zehaztasunez agertzen du ikuspuntu hori.
‎IƱaki Aldekoaren iritziz, liburuak egiten dituen ebokazio literario guztien artean bi dira sinbolo nagusiak: bidaiatu bai baina bere jomugara iritsiz gero fatua beteko zaion Ulisesen bidaia, eta bestetik, Kavafis poetaren ziutatearen zama," beste leku eta beste hirien bila dabilen bidaiari nekatuak pentsatzen du" Ez duk aurkituko beste itsaso eta beste lurrik/ Ziutatea hirekin joango duk beti./ Betiko kaleetara itzuliko haiz/ Suburbio berdinetan helduko zaik edadea/ ze, ziutatea berbera baita beti/ etzak besterik bilatu/ etzegok/ Ezta hiretzako bide edo barkurik ere." d) Bidaia literarioa
‎Hortaz, liburu hau poeta eta itsas bidaiariak bitakora kaiera batean eginiko oharrek osatzen dute. Ulissesen etengabeko bidai honen markoan kokaturik, eta Europako hiri literario zaharretatik dabilelarik, poetak bidaiak eginiko edo hiri horiei loturiko beste idazle askoren oihartzunak sumatzen ditu:
‎Jon Kortazarrek argitaraturiko beste bi artikulu ere aipagarri dira Sarrionandiaren lehenengo liburu honetako erreferentzia literarioen gai honi dagokionez, bata Idatz & Mintz (1982, 1, 34 or.) eta bestea Jakin aldizkarian (1982, 24 zk, 106 or.). Bietan garrantzia berezia ematen die, bi hitzaurreek, liburuaren hitzaurreak eta" bitakora kaiera" izeneko poemak, aditzera ematen duten kontzepzio literarioari," metalitera...
‎Jon Kortazarrek argitaraturiko beste bi artikulu ere aipagarri dira Sarrionandiaren lehenengo liburu honetako erreferentzia literarioen gai honi dagokionez, bata Idatz & Mintz (1982, 1, 34 or.) eta bestea Jakin aldizkarian (1982, 24 zk, 106 or.). Bietan garrantzia berezia ematen die, bi hitzaurreek, liburuaren hitzaurreak eta" bitakora kaiera" izeneko poemak, aditzera ematen duten kontzepzio literarioari," metaliteratura" edo" metapoesiaren" esparruan kokatzen duelarik.
‎Jon Kortazarrek argitaraturiko beste bi artikulu ere aipagarri dira Sarrionandiaren lehenengo liburu honetako erreferentzia literarioen gai honi dagokionez, bata Idatz & Mintz (1982, 1, 34 or.) eta bestea Jakin aldizkarian (1982, 24 zk, 106 or.). Bietan garrantzia berezia ematen die, bi hitzaurreek, liburuaren hitzaurreak eta" bitakora kaiera" izeneko poemak, aditzera ematen duten kontzepzio literarioari," metaliteratura" edo" metapoesiaren" esparruan kokatzen duelarik.
‎Jon Kortazarrek argitaraturiko beste bi artikulu ere aipagarri dira Sarrionandiaren lehenengo liburu honetako erreferentzia literarioen gai honi dagokionez, bata Idatz & Mintz (1982, 1, 34 or.) eta bestea Jakin aldizkarian (1982, 24 zk, 106 or.). Bietan garrantzia berezia ematen die, bi hitzaurreek, liburuaren hitzaurreak eta" bitakora kaiera" izeneko poemak, aditzera ematen duten kontzepzio literarioari," metaliteratura" edo" metapoesiaren" esparruan kokatzen duelarik.
‎Liburuan agertzen den hitzaurrea Joseph Conrad-i egindako omenaldia da: Bitakora kaiera, eta bertan agertzen da haurrek eta poetek duten argitasun horiez liburuaren helburu oinarrizkoak. Bidaia laberinto gisa antolaturik dago eta Sarrionandiaren poesiak heroi erromantikoak sortzen ditu, fantasia ugariarekin batera." (46 or.)
‎1980an eman zituen ezagutzera lehen literatur sorkuntzak sariketa literarioen bitartez: bi ipuin," Maggie indazu kamamila" (Arabako Diputazioaren" IX Ignacio Aldekoa saria")" Enperadore eroa" (Bilboko Udalaren saria) eta poema liburu bat, Izuen gordelekuetan barrena (R.M.Azkue saria).
‎Lauaxetaren aipamena ez da alferrikoa, izan ere, nahiz asmoen eta munduko literaturaren ezagutza zabalaren aldetik, nahiz kosmopolitismo zaletasunaren aldetik, nahiz poesia landua eta" dekadentea" egite horretan, ahaidegoa aurkitzen baita bi idazle hauen artean, eta Sarrionandiak gerora ere Lauaxeta aipatu izan baitu euskal literaturan bere erreferentetzat Arestirekin batean. (Marinel zaharrak, 1987)
‎Poema bilduma bidai kaiera baten gisan azaltzen da, eta idazlearen beraren bi hitzaurre modu ditu, lehena prosan, liburu gehienen tankerakoa, eta bigarrena" Bitakora Kaiera" izeneko poesia, liburuaren egitura aurkezten duena. Zazpi etapa dituen bidaia da Sarrionandiak liburuan zehar egiten duen ibilaldi hori.
‎Poema bilduma bidai kaiera baten gisan azaltzen da, eta idazlearen beraren bi hitzaurre modu ditu, lehena prosan, liburu gehienen tankerakoa, eta bigarrena" Bitakora Kaiera" izeneko poesia, liburuaren egitura aurkezten duena. Zazpi etapa dituen bidaia da Sarrionandiak liburuan zehar egiten duen ibilaldi hori.
‎Liburuaren izenburuak apur bat misteriotsu izaten jarraitzen du gaur egun ere, azalpenik aurkitzekotan liburura bertara jo eta Bitakora kaiera sarrerako poeman aurki genezake lehen zantzua: bidaztia itsas bidaian zehar zorabiatzen eta izutzen da, orduan gordelekuak bilatzen ditu, zokoetan gordetzen saiatzen da aldizka atseden hartzeko, han ere izuak agertzen zaizkion arren.
‎Paris, Grezia, Lisboa, Irlanda eta Pragako gordelekuak. Haietan barrena eginiko bitakora kaiera da liburua. Izuen gordeleku dira ordea, Zein izutatik babesteko gordelekuak dira?
‎Zorabiatu egiten da eta orduan laberintoan lagunduko dion haria bilakatuko da kaiera hori, euskarri gisa balioko diona. Esan izan da, Jon Kortazarren lehenengo iruzkin kritikoak (Jakin, 1982) aipatzen zuen ez zituela liburuan zehar izu horiek sumatzen, baina agian horixe da egileak bilatzen zuena, itsasoan zeharreko nabegazio alderraiak sortzen dituen izuetatik gordelekuetan babestu, eta laberintoan zeharreko laguntzaile duen bitakora kaieraren hariaren soseguari atxiki. Izuen zentzuaren giltzetako bat Izkiriaturik aurkitu ditudan ene poemak liburuan itzultzen duen poema batean dioenak argitu liezaguke" Zein bizimodu hautatu?"" Enparantzan burruka/ eta arazo zailak daude, etxe barruan ardurak/ Baratzean lan amaiezinak, itsasoetan izuak".
‎" Europarekiko zabaltasuna, baliabide poetiko erabilien aniztasuna eta hizkera berezi propial baten guraria". Bere belaunaldikoentzat liburuak izaniko garrantzia azpimarratzean, bereziki liburuaren hasierako Bitakora kaiera aipatzen du" gutariko askorentzat guk egin nahi genuen literaturaren manifestu bilakatu zitzaigun".
‎Izan ere, erabat argiak ez badira ere, gure irakurketaren arabera, hiru maila narratibo bereiz daitezke. Batetik, hirugarren pertsonako narratzaile estradiegetikoa dugu; bestetik, bi narratzaile intradiegetiko izango genituzke: lehena, amaren papera betetzen duen narratzaile autodiegetikoa; bigarrena, amamaren papera betetzen duen narratzaile metadiegetikoa, bizkaieraz mintzo dena eta bere esanak letra etzanez azpimarratuz bereizten dituenak.
‎Gainera, mende honetan kokatzen diren gertakizunetan kronotopoak garrantzia berezia du. Garai honetako gertakizunetan batik bat bi espazio bereiz daitezke (Argentina eta Euskal Herria), eta hauetako bakoitzean gertatzen direnak garai batekin hertsiki uztarturik daude. Honela, Ameriketako pasarteak gutxi gorabehera 1925 urtean koka ditzakegu (urte honen aipua egiten baitu), eta Euskal Herrikoak, berriz, Francoren garaitik gaur egun arteko epean.
‎lagun minak izaniko Amaia eta Andoniren topaketa. Amaia ezkonduta dagoenean eta bi seme alaba dituenean, Andonik eleberrian literatur saria jaso duela irakurtzen du egunkarian. Honen ondorioz, iraganeko sentimenduen indarrak bultzatuz Andoni ikusteko ahalegina egingo du.
‎honela, udara maitasun betearen sasoia izango da eta udazkena maitasunaren agorraldiaren sasoia. Harreman hau bi pertsonaiek ilusio xume baten modura biziko dute, izan ere, pertsonaiek bizitzaren aurrean sentitzen duten nekea, asperdura, ilusiorik eza... ahazteko bide gisa aurkezten baita maitasuna. Baina, narrazioaren bukaeran ametsetik ihes egiteko joerari eutsiz betiko bizimodura bueltatzeko erabakia hartuko dute.
‎Istorio honen berri emateko idazleak hirugarren pertsonan mintzatzen den narraziotik at dagoen narratzaile orojakilea darabil, narratzaile estradiegetikoa. Modu honetara, fokalizazioaren bidez, bi maitaleen ikuspegitik eskaini dakiguke narrazioa. Fokoaren mugimenduaren bidez, narratzaileak bereziki bi pertsonaiengana gerturatuko gaitu, bi maitaleengana.
‎Modu honetara, fokalizazioaren bidez, bi maitaleen ikuspegitik eskaini dakiguke narrazioa. Fokoaren mugimenduaren bidez, narratzaileak bereziki bi pertsonaiengana gerturatuko gaitu, bi maitaleengana. Haatik, pertsonaia hauen hausnarketa, zalantza... batzuk deskribatzen bazaizkigu ere, ez dugu bi pertsonaia hauen barne munduan sakontzeko ahalegin berezirik antzematen.
‎Modu honetara, fokalizazioaren bidez, bi maitaleen ikuspegitik eskaini dakiguke narrazioa. Fokoaren mugimenduaren bidez, narratzaileak bereziki bi pertsonaiengana gerturatuko gaitu, bi maitaleengana. Haatik, pertsonaia hauen hausnarketa, zalantza... batzuk deskribatzen bazaizkigu ere, ez dugu bi pertsonaia hauen barne munduan sakontzeko ahalegin berezirik antzematen.
‎Fokoaren mugimenduaren bidez, narratzaileak bereziki bi pertsonaiengana gerturatuko gaitu, bi maitaleengana. Haatik, pertsonaia hauen hausnarketa, zalantza... batzuk deskribatzen bazaizkigu ere, ez dugu bi pertsonaia hauen barne munduan sakontzeko ahalegin berezirik antzematen. Hau da, batik bat istorioaren gorabeherak hobeki ulertzeko beharrezkoa dugun informazioa azaltzen zaigu.
‎Oro har, kontalariak hirugarren pertsonan hitz egiten duela esan dugun arren, oroitzapenen berri ematean narratzaile intradiegetikora igarotzen da. Izan ere, bi plano bereizten baitira: narratzaile estradiegetikoak bi maitaleen oraineko harremana narratzen digu; eta narratzaile intradiegetikoak iraganeko gertaeren berri ematen digu.
‎Izan ere, bi plano bereizten baitira: narratzaile estradiegetikoak bi maitaleen oraineko harremana narratzen digu; eta narratzaile intradiegetikoak iraganeko gertaeren berri ematen digu. Narratzaile intradiegetiko honek gertaeretan parte hartzen du, Andoni bera da, eta narratario intradiegetikoari zuzentzen dizkio bere hitzak, hau da, istorioaren protagonista bati:
‎Honela, denbora aldaketa (narrazioaren iragana eta oraina) nahiz narrazio aldaketa azpimarra ditzake. Hots, narratzailearen zehaztasun honen bidez, iragan eta orainaldia, bi plano ezberdin hauek erabat bereiztea erdiesten du.
‎Emakume gazte honek ere, aspaldiko bere maitaleak bezala, Axun du izena. Honela, bi emakume hauek senideak direla ohartuko da, eta Axun iraganeko maitearen lekua betetzen joango da. Istorioa aurrera joan ahala, gertatu behar dena berehala igarri egiten da, izan ere, Udazkena eleberrian bezala, ez dago ezustekorik.
‎Oro har, pertsonaia ezberdinen berri eman ahal izateko narratzaile orojakilea aurki badezakegu ere, batzuetan, bere iraganeko pasarte batzuen berri ematerakoan, Pedro pertsonaiak hartuko du hitza lehen pertsonan. Honela, bi maila narratibo bereiz daitezke: batetik, orojakilea den narratzaile estradiegetikoa izango dugu; bestetik, maila intradiegetikoko narratzaile autodiegetikoa, berau istoriaren pertsonaia nagusia baita.
‎batetik, orojakilea den narratzaile estradiegetikoa izango dugu; bestetik, maila intradiegetikoko narratzaile autodiegetikoa, berau istoriaren pertsonaia nagusia baita. Bi maila narratibo hauen bereizketarekin, beraz, denboran ere bereizketa egiten da. Lehenengo maila narratiboan jarraipen kronologikoa nagusitzen da.
‎anorexia, gai politikoak, langile mugimendua... Hartara, bi maitaleen arteko istorioaz gain, garai bateko egoera sozial eta politikoaren alderdi bat ere islatuko da liburuan. Sinesgarritasuna eta egiantzekotasuna irudikatzeko asmoz, noski, gertaera guztiak herri ezagunetan kokatu ditu:
‎Maitasunezko bi eleberri hauetan ikusi ahal izan dugun modura, iragan zoriontsuari begiratzen diote pertsonaiek ilusio txikien bila. Baina, azkenean harremana aurrera eramateko ahaleginak hutsalak izango dira, eta bakoitzak bere bideari ekingo dio.
‎Hortaz, hona hemen maitasunezko istorioak gustuko dituzten irakurleontzat bi aukera.
‎Bi eleberri hauetan oso gai ezberdinak jorratzen dituen arren, badira bietan errepikatzen diren hainbat ezaugarri: batetik, bietan pertsonaia nagusien sentimenduei garrantzia berezia eskaintzen zaie; bestetik, bietan estilo irakurterraza eta zuzenaren bidez adierazten dizkigu gertakizunak; azkenik, bi eleberrietan gai politikoa aipatu egiten da, bigarren mailako pertsonaiei loturik joan ohi dena.
‎Bi eleberri hauetan oso gai ezberdinak jorratzen dituen arren, badira bietan errepikatzen diren hainbat ezaugarri: batetik, bietan pertsonaia nagusien sentimenduei garrantzia berezia eskaintzen zaie; bestetik, bietan estilo irakurterraza eta zuzenaren bidez adierazten dizkigu gertakizunak; azkenik, bi eleberrietan gai politikoa aipatu egiten da, bigarren mailako pertsonaiei loturik joan ohi dena.
‎Eleberri honen egituraketaz jardutean, Edorta Jimenezek ere hiru hari bereizi zituen: " ehun eta hirurogeitik gora foliotako oihal zuria, zeinetan hiru hari ezberdin eta orratz bakarra idazluma baliatuz, ikutu sentimentalez hornituriko brodatu errealista burutu duen." (Egunkaria I) Itziar Belaunderen aburuz, bestalde, une batean bat egiten duten bi hari besterik ez daude: batetik, Mariok bere sexualitatearekin duen arazoa planteatzen zaigu, hemen bertan sartuko luke Afrikarekin duen harremana, honek lagunduko baitio bere arazoa gainditzen; beste aldetik, poliziarengandik ihesi dabilen Keparen istorioa genuke.
‎batetik, Mariok bere sexualitatearekin duen arazoa planteatzen zaigu, hemen bertan sartuko luke Afrikarekin duen harremana, honek lagunduko baitio bere arazoa gainditzen; beste aldetik, poliziarengandik ihesi dabilen Keparen istorioa genuke. Arestian esan bezala, Kepa eta Marioren harremanarekin aurreko bi planoak uztartzea lortzen da. Are gehiago, Itziar Belaundek eginiko iruzkinean liburu honetan aurki daitezkeen bikoiztasunak azpimarratzen dira.
‎Are gehiago, Itziar Belaundek eginiko iruzkinean liburu honetan aurki daitezkeen bikoiztasunak azpimarratzen dira. Bere iruzkinean aipaturiko bi plano horien bereizketaz aritzeaz gain, plano bakoitzeko pertsonaia bakoitzak pairatu behar duen bikoiztasuna azpimarratzen du: hots, Mario jaio dena eta sentitzen denaren bikoiztasunean bizi da; eta Keparen bikoiztasuna, ordea, ezkutuko eta azaleko bizitzan oinarritzen da.
‎hots, Mario jaio dena eta sentitzen denaren bikoiztasunean bizi da; eta Keparen bikoiztasuna, ordea, ezkutuko eta azaleko bizitzan oinarritzen da. Izan ere," biek ezkutatzen dute beraien nortasunaren alde garrantzitsu eta funtsezko bat" (Egunkaria). Honela, narrazioan pertsonaia nagusiaren gatazkarekin batera, Jimenezek dioen bezala," beren sexu nortasunaren bila dabiltzan hiru pertsonaia dakarzkigu Gorrindok." (Egunkaria I)
‎pertsonaia hau izango da fokoa, pertsonaia honen ezaugarrien berri emateko batik bat barne fokalizazioa erabiliz. Honela, bi seme alaba dituen andre baten bizipenak aipatuko ditu: Karmenen bizipenak.
‎Tramaren zatirik nagusiena Donostian gertatzen da, nahiz eta Madril ere maiz aipatzen den. Hala ere, leku hauen eginkizuna gogoeten norabidea gidatzea izan ohi da, batez ere bi funtzio hauen bidez; batetik, oroitzapenak gogora ekarriz; eta bestetik, paisaia eta egoera animikoaren arteko lotura eginez. Hona hemen honen guztiaren inguruko hainbat iruzkin:
‎Egunkariako iruzkinean aipatzen zen bezala(), nerabezaroko oroitzapenek bi bide irekitzen dituzte: batetik, Alvaroren izaera ezagutarazteko lekukotasunak eskaintzen dizkigute:
‎bere maitalea," Luis, aspaldiko lagun min eta maitea"; eta azkenik, Teresa bera. Bi hauengan ilusioa berreskuratu nahiko du, baina, azkenean ilusioa norberarengan bilatzeko beharraz ohartuko da. Teresa kazetaria da, eta ilusio ezak ernetzen dion ezinegonak idazteko gaitasuna deuseztatu dio.
‎Erzilla gogoeten bidez hizkuntza lantzeko aukeran lan egin du; OƱederrak, aldiz, gogoeten bidez sinesgarritasunez pertsonaia baten gogoetetara hurbildu, eta ezinegona adierazi nahi izan digu. Bi jomuga ezberdin, bi saio ezberdin.
‎Erzilla gogoeten bidez hizkuntza lantzeko aukeran lan egin du; OƱederrak, aldiz, gogoeten bidez sinesgarritasunez pertsonaia baten gogoetetara hurbildu, eta ezinegona adierazi nahi izan digu. Bi jomuga ezberdin, bi saio ezberdin.
‎Itxura denez, irakurleok ez dugu fikziozko errealismoaren inguruan eraikitako mundua zientzia fikziozko mundua baino errazago irudikatzeko ahalmenik. Izan ere, biak sortzeko eleberritik kanpoko gure ezagutzatik hartzen ditugu erreferentziak. Baina, batzuetan fikzio horri egiantzekotasuna erantsi nahiz errealitateko munduko elementuei erreferentzia zuzena egiten zaie.
‎Honako bi eleberri hauetan fikziozko pertsonaia batek bere bizitza kontatuko digu, ohiko autobiografiaren bideak jarraituz.
‎Hasierako mendeku hori dela-eta, protagonistak ihes egin du, eta herri ezberdinetan bizitzen egon ondoren, UrduƱan ezkondu eta seme alabak izango ditu. Dirua eskuratzeko, merkataritzan lanean hasiko da bere bi lagunekin, Tomas eta Ferminekin. Baina, UrduƱan gertaera tamalgarri batean parte hartu du, eta herritik kanporatuko dute.
‎Azkenean, bere nobela idazteko liburutegitik zortzi urtetan ez ateratzea erabakiko du. Honela, hasiera eta amaierako bi ipuinek Berardoren istorioa kontatzen digute, eta beste guztiek Berardoren nobela amaigabearen zati lirateke. Beraz, besteak beste, ipuin arteko lotura istorio honek sorturiko marko narratiboan, ildo bereko gaia erabiltzean eta absurdurako duen joeran dakuskegu.
‎Amaia Iturbideren iritziz, ipuin bilduma landu baten aurrean gaude: " landua, ipuingintzan oinarrizkoak diren bi arauok, idazkeraren tentsioa eta oreka, tajuz eta antolamenduz betetzen dituelako hiztegi propio baten bidez." (Egunkaria XII)
‎Juan Luis Zabalak ere" batzuetan Kafkarengandik gertu, bestetan Borgesen bidetik" doala aipatzen du. (Egunkaria XI) Bestalde, bi ezaugarri hauek azpimarratu zituen: " irudimen agortezina eta irakurlea giza-izaeraren alderdirik laiotzenetan barneratzeko erraztasuna." (Egunkaria XI)
‎Harremanen inguruko gaiak guztiz alde batera utzi ez dituen arren, oraingo honetan Montoiak hiri bat hartu du protagonista nagusitzat. Gasteizen kokaturiko hogeita bi ipuin eskaintzen dizkigu ipuin bilduma honetan: hiri baten lekuko diren ipuinak.
‎Emakume bibotedunak hain lortuak ez zituen bi tasun dituela esatera ausartuko naiz: erregulartasuna eta batasuna, nahiz eta, agian, ipuin bakanen batean sartzen apur bat kostatzen den.
‎Narrazioaren egituraketari dagokionez, ipuin guztietan bi plano ageri direla aipagarria da. Batzuetan, bi plano hauek leku aldaketaren araberakoak dira; beste batzuetan, garaiaren aldaketaren araberakoak.
‎Narrazioaren egituraketari dagokionez, ipuin guztietan bi plano ageri direla aipagarria da. Batzuetan, bi plano hauek leku aldaketaren araberakoak dira; beste batzuetan, garaiaren aldaketaren araberakoak. Kronologia nahiz topologia darabil hauek azpimarratzeko.
‎Paddy Rekaldek ildo bera jarraituz idatzi ditu bere bi ipuin bildumak: Aizu, Paddy!
Bi bildumetan estilo eta gaiaren aldetik lotura duten ipuinak daude, baina bigarren liburuan, ipuinak luzeagoak eta onduagoak daudela iruditu zaigu.
‎Gainera, bi liburu hauetako ipuinak kokapen geografiko jakin batean gertatzen dira: Euskal Herrian eta Irlandan kokaturik daude, bere esperientzian oinarritu baita liburuak idazteko.
Bi ipuin bildumetan erreferentzia ugari dago: idazleen aipuak (Bukowsky, Txinasky,...), musika letra ezagunak,... Whiskey koloreko gauak bilduman, gainera, ipuin bakoitzaren hasieran poema bana eskaintzen zaigu, idazleak apunteak edo modura izendatuak.
‎Besteak beste, bi ipuin bilduma plazaratu zituen irundarrak hizpide dugun hamarkada honetan. Errealismo zikinetik gertu dauden ipuinak eskaini dizkigu Jabier Muguruzak bere bi ipuin bilduma hauetan.
‎Besteak beste, bi ipuin bilduma plazaratu zituen irundarrak hizpide dugun hamarkada honetan. Errealismo zikinetik gertu dauden ipuinak eskaini dizkigu Jabier Muguruzak bere bi ipuin bilduma hauetan.
‎Laura kanpoan da (1999) deituriko bigarren ipuin bilduma honetan bi ipuin argitaratu ditu. Ipuin hauek aurreko bildumaren jarraipentzat har daitezke, ildo beretik baitoaz:
‎Hortaz, bi ipuin hauetan egoera bertsuan kokatu ditu bi pertsonaia nagusiak:
‎Hortaz, bi ipuin hauetan egoera bertsuan kokatu ditu bi pertsonaia nagusiak:
‎" Mugalari lana egiten du Muguruzak bere azken liburuskarekin. Bi narraziotan pertsonaren barruko mugak zeharkatzen ditu eta erdi itzaletan gureganatu. Bietan ere pertsonaren barru borrokak azaltzen dizkigu." (Carrere, Joxemari:
‎Bi narraziotan pertsonaren barruko mugak zeharkatzen ditu eta erdi itzaletan gureganatu. Bietan ere pertsonaren barru borrokak azaltzen dizkigu." (Carrere, Joxemari: Gara VII) Zalantzaz beteriko mundu txikiak sortuko ditu.
‎Bestalde, bere bi ipuin bildumetan argi geratzen da idazleak berak elkarrizketa batean aitortu zuen bezala" begirale amorratua" dela, beste pertsonaien irudiak egoki marrazten baititu. (Mendizabal, IƱaki:
‎Harkaitz Canoren ipuingintzan bi alderdi bereiz ditzakegu: batetik, Goizean behin irratsaiorako prestaturiko lanen bi bilketa ditugu:
‎Harkaitz Canoren ipuingintzan bi alderdi bereiz ditzakegu: batetik, Goizean behin irratsaiorako prestaturiko lanen bi bilketa ditugu: Radiografiak (1995) eta Bizkarrean tatuaturiko mapak (1998).
‎Liburu honetan atzerriko hainbat pertsonaia ospetsuren inguruko biografia fikzionatuak aurkituko ditugu. Honela, errealitatea eta fikzioa nahastea lortzen du idazleak, askotan bien arteko muga oso argia ez delarik, irudimenari bidea zabalduz.
‎eskaintza zabala eta aberatsa. Adimen eta irudimenez osaturiko narrazio laburren aurrean aurkitzen gara, honela, bi hauek garatzeko aukera ezin hobea eskaintzen zaigu. Canok ikusi ez dituen hiri horiek irudimenaren bidez bereganatu eta ezagutzen ditu.
‎Canok ikusi ez dituen hiri horiek irudimenaren bidez bereganatu eta ezagutzen ditu. Bi bilduma hauetan errealitatea irudikatzeko irudimenaren gailentzea da azpimarragarriena. Irratiko lan honen argitarapena zela-eta honela mintzatu zen Edorta Jimenez:
‎Antton Lukuren Botoiletan bilduma aintzat hartuz honela mintzatu zen Edorta Jimenez: " Liburu bietan deigarri egin zaidan elementu bat, hain zuzen ere, naturaren agerkera eta horri batak eta besteak ematen dioten tratamenduak, biek baitakite inguruneko xehetasunak narrazioaren osagarri egoki egiten." (Jakin 106)
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
bi 4.944 (32,55)
Lehen forma
bi 2.627 (17,29)
biak 502 (3,30)
biok 330 (2,17)
Bi 294 (1,94)
bien 151 (0,99)
biek 125 (0,82)
bietan 96 (0,63)
bitan 93 (0,61)
Biak 58 (0,38)
bien arteko 58 (0,38)
bik 54 (0,36)
biren 51 (0,34)
bien artean 45 (0,30)
Bien 36 (0,24)
bion 30 (0,20)
Biok 27 (0,18)
biri 22 (0,14)
bietara 20 (0,13)
bietatik 20 (0,13)
biei 18 (0,12)
bioi 17 (0,11)
Bietan 16 (0,11)
biren artean 16 (0,11)
bietako 15 (0,10)
biekin 12 (0,08)
biren arteko 11 (0,07)
bion artean 10 (0,07)
Biek 9 (0,06)
bion arteko 9 (0,06)
bitakora 9 (0,06)
bitara 9 (0,06)
birik 8 (0,05)
birekin 7 (0,05)
Bien artean 6 (0,04)
Bitakora 6 (0,04)
biena 6 (0,04)
bientzat 6 (0,04)
Bien arteko 5 (0,03)
Bietatik 5 (0,03)
bitako 5 (0,03)
bitakoak 5 (0,03)
biotako 4 (0,03)
biotan 4 (0,03)
bientzako 3 (0,02)
bietariko 3 (0,02)
biotara 3 (0,02)
biren bidez 3 (0,02)
bitakoa 3 (0,02)
Biei 2 (0,01)
Biengatik 2 (0,01)
Bietako 2 (0,01)
Bik 2 (0,01)
Bion arteko 2 (0,01)
Bitan 2 (0,01)
biekin batera 2 (0,01)
bien ostean 2 (0,01)
bienak 2 (0,01)
biengan 2 (0,01)
bietarako 2 (0,01)
biokin 2 (0,01)
biontzat 2 (0,01)
biotarik 2 (0,01)
biotariko 2 (0,01)
biotatik 2 (0,01)
biren aurrean 2 (0,01)
birentzat 2 (0,01)
Bien aurrean 1 (0,01)
Bioi 1 (0,01)
Biokin 1 (0,01)
Bion 1 (0,01)
Bion artean 1 (0,01)
Biotariko 1 (0,01)
Biren artean 1 (0,01)
Birik 1 (0,01)
Bitara 1 (0,01)
bien artekoa 1 (0,01)
bien aurrean 1 (0,01)
bien azpitik 1 (0,01)
bien ondoan 1 (0,01)
bien ondoren 1 (0,01)
bien ordez 1 (0,01)
bieri 1 (0,01)
bietakoak 1 (0,01)
bietarantz 1 (0,01)
bietarik 1 (0,01)
bietarikoak 1 (0,01)
bigan 1 (0,01)
biganik 1 (0,01)
bion alde 1 (0,01)
bion artekoa 1 (0,01)
bion artekoak 1 (0,01)
biongan 1 (0,01)
biontzako 1 (0,01)
biotarikoa 1 (0,01)
bioz 1 (0,01)
biren artetik 1 (0,01)
biren buruan 1 (0,01)
biren inguruan 1 (0,01)
biren mende 1 (0,01)
biren ostean 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
bi bat 89 (0,59)
bi egon 68 (0,45)
bi bitarte 60 (0,39)
bi egin 49 (0,32)
bi plano 48 (0,32)
bi eleberri 46 (0,30)
bi urte 44 (0,29)
bi be 37 (0,24)
bi eduki 37 (0,24)
bi anaia 35 (0,23)
bi ukan 32 (0,21)
bi bihotz 30 (0,20)
bi ere 28 (0,18)
bi horiek 26 (0,17)
bi nobela 26 (0,17)
bi alde 25 (0,16)
bi baino 25 (0,16)
bi hiru 24 (0,16)
bi seme 24 (0,16)
bi daga 23 (0,15)
bi ipuin 23 (0,15)
bi pertsonaia 22 (0,14)
bi aldiz 21 (0,14)
bi elkar 21 (0,14)
bi erdi 21 (0,14)
bi mila 20 (0,13)
bi banatu 19 (0,13)
bi etorri 19 (0,13)
bi hilabete 18 (0,12)
bi joan 18 (0,12)
bi eman 17 (0,11)
bi zira 17 (0,11)
bi lan 16 (0,11)
bi ala 15 (0,10)
bi erabili 15 (0,10)
bi hartu 15 (0,10)
bi kasu 15 (0,10)
bi mundu 15 (0,10)
bi testu 15 (0,10)
bi bakarrik 14 (0,09)
bi bereizi 14 (0,09)
bi hauek 14 (0,09)
bi kaier 14 (0,09)
bi zati 14 (0,09)
bi alderdi 13 (0,09)
bi emon 13 (0,09)
bi esan 13 (0,09)
bi helburu 13 (0,09)
bi liburu 13 (0,09)
bi anaitu 12 (0,08)
bi batu 12 (0,08)
bi gauza 12 (0,08)
bi gogoeta 12 (0,08)
bi idazle 12 (0,08)
bi aurre 11 (0,07)
bi egun 11 (0,07)
bi elementu 11 (0,07)
bi genero 11 (0,07)
bi orrialde 11 (0,07)
bi behar 10 (0,07)
bi bi 10 (0,07)
bi emakume 10 (0,07)
bi etxe 10 (0,07)
bi lagun 10 (0,07)
bi lehenago 10 (0,07)
bi maila 10 (0,07)
bi modu 10 (0,07)
bi narrazio 10 (0,07)
bi norabide 10 (0,07)
bi sortu 10 (0,07)
bi elkartu 9 (0,06)
bi euskaldun 9 (0,06)
bi gizon 9 (0,06)
bi ipini 9 (0,06)
bi irabazi 9 (0,06)
bi kontzeptu 9 (0,06)
bi alkar 8 (0,05)
bi bera 8 (0,05)
bi bide 8 (0,05)
bi bider 8 (0,05)
bi curriculum 8 (0,05)
bi ez 8 (0,05)
bi gerra 8 (0,05)
bi herri 8 (0,05)
bi ibili 8 (0,05)
bi ikusi 8 (0,05)
bi lerro 8 (0,05)
Konbinazioak (3 lema)
bi ala bi 14 (0,09)
bi bat egin 11 (0,07)
bi eleberri hauek 10 (0,07)
bi ipuin bilduma 10 (0,07)
bi plano hauek 10 (0,07)
bi baino ez 9 (0,06)
bi gogoeta egin 9 (0,06)
bi egon zira 8 (0,05)
bi plano narratibo 7 (0,05)
bi baino gehiago 6 (0,04)
bi behar ukan 5 (0,03)
bi modu egin 5 (0,03)
bi bakarrik egon 4 (0,03)
bi mila urte 4 (0,03)
bi seme alaba 4 (0,03)
bi aldiz jetzi 3 (0,02)
bi anaia gazte 3 (0,02)
bi bat batu 3 (0,02)
bi bat beste 3 (0,02)
bi be bai 3 (0,02)
bi eleberri argitaratu 3 (0,02)
bi elementu horiek 3 (0,02)
bi etorri zira 3 (0,02)
bi gizon aƱa 3 (0,02)
bi helburu horiek 3 (0,02)
bi helburu nagusi 3 (0,02)
bi hiru egun 3 (0,02)
bi hiru urte 3 (0,02)
bi irabazi neba 3 (0,02)
bi maila narratibo 3 (0,02)
bi mila ale 3 (0,02)
bi nobela hauek 3 (0,02)
bi pertsonaia femenino 3 (0,02)
bi pertsonaia nagusi 3 (0,02)
bi plano ezberdin 3 (0,02)
bi seme txiki 3 (0,02)
bi urte geroago 3 (0,02)
bi alderdi bereizi 2 (0,01)
bi aldiz baino 2 (0,01)
bi aldiz egin 2 (0,01)
bi anaia artean 2 (0,01)
bi anaia zahar 2 (0,01)
bi anaitu eleberri 2 (0,01)
bi aurre aurre 2 (0,01)
bi aurre egin 2 (0,01)
bi baino nabarmen 2 (0,01)
bi bat emon 2 (0,01)
bi bat etorri 2 (0,01)
bi bat hil 2 (0,01)
bi bat koiu 2 (0,01)
bi be egon 2 (0,01)
bi be ezagutu 2 (0,01)
bi bereizi behar 2 (0,01)
bi bitarte azeri 2 (0,01)
bi curriculum alde 2 (0,01)
bi eduki lehendik 2 (0,01)
bi egin behar 2 (0,01)
bi egin zubi 2 (0,01)
bi eleberri ukan 2 (0,01)
bi elkar bizi 2 (0,01)
bi emon gura 2 (0,01)
bi hartu emon 2 (0,01)
bi hilabete eskas 2 (0,01)
bi hilabete ogi 2 (0,01)
bi hiru bertso 2 (0,01)
bi ibili zira 2 (0,01)
bi idazle hauek 2 (0,01)
bi ipini zira 2 (0,01)
bi ipuin argitaratu 2 (0,01)
bi ipuin garrantzitsu 2 (0,01)
bi joan zira 2 (0,01)
bi kaier bat 2 (0,01)
bi liburu hauek 2 (0,01)
bi maila baino 2 (0,01)
bi mila gizon 2 (0,01)
bi mila ta 2 (0,01)
bi mundu gerra 2 (0,01)
bi mundu ikuskera 2 (0,01)
bi narrazio liburu 2 (0,01)
bi nobela protagonista 2 (0,01)
bi orrialde plegatu 2 (0,01)
bi pertsonaia hauek 2 (0,01)
bi pertsonaia topaketa 2 (0,01)
bi plano bereizi 2 (0,01)
bi plano desberdin 2 (0,01)
bi plano egon 2 (0,01)
bi plano kausitu 2 (0,01)
bi plano uztartu 2 (0,01)
bi seme hilketa 2 (0,01)
bi sortu eleberri 2 (0,01)
bi urte ibili 2 (0,01)
bi urte inguru 2 (0,01)
bi urte lehenagoko 2 (0,01)
bi zati banatu 2 (0,01)
bi alde azpimarratu 1 (0,01)
bi alde baino 1 (0,01)
bi alde berri 1 (0,01)
bi alde bezalako 1 (0,01)
bi alde eduki 1 (0,01)
bi alde egoera 1 (0,01)
bi alde erantzukizun 1 (0,01)
bi alde etxe 1 (0,01)
bi alde horma 1 (0,01)
bi alde indarkeria 1 (0,01)
bi alde jarri 1 (0,01)
bi alde komertzio 1 (0,01)
bi alde lau 1 (0,01)
bi alde nagusi 1 (0,01)
bi alde sikatu 1 (0,01)
bi alde ze 1 (0,01)
bi alderdi aipatu 1 (0,01)
bi alderdi banaketa 1 (0,01)
bi alderdi berezi 1 (0,01)
bi alderdi bete 1 (0,01)
bi alderdi eduki 1 (0,01)
bi alderdi egon 1 (0,01)
bi alderdi elkar 1 (0,01)
bi alderdi idazketa 1 (0,01)
bi alderdi osagarri 1 (0,01)
bi alderdi ukan 1 (0,01)
bi aldiz agertu 1 (0,01)
bi aldiz aipatu 1 (0,01)
bi aldiz baizik 1 (0,01)
bi aldiz eri 1 (0,01)
bi aldiz ezan 1 (0,01)
bi aldiz harri 1 (0,01)
bi aldiz hautatu 1 (0,01)
bi aldiz izendatu 1 (0,01)
bi aldiz mukuru 1 (0,01)
bi aldiz zazpi 1 (0,01)
bi alkar bidaide 1 (0,01)
bi alkar eduki 1 (0,01)
bi alkar emon 1 (0,01)
bi alkar ondu 1 (0,01)
bi anaia aurreko 1 (0,01)
bi anaia bakarrik 1 (0,01)
bi anaia be 1 (0,01)
bi anaia borroka 1 (0,01)
bi anaia eon 1 (0,01)
bi anaia erailketa 1 (0,01)
bi anaia eurak 1 (0,01)
bi anaia ez 1 (0,01)
bi anaia fusilamendu 1 (0,01)
bi anaia gorpu 1 (0,01)
bi anaia helburu 1 (0,01)
bi anaia hil 1 (0,01)
bi anaia historia 1 (0,01)
bi anaia idatzi 1 (0,01)
bi anaia Uruguai 1 (0,01)
bi anaitu etorri 1 (0,01)
bi anaitu ez 1 (0,01)
bi aurre joan 1 (0,01)
bi aurre ta 1 (0,01)
bi baino bereizi 1 (0,01)
bi baino ezin 1 (0,01)
bi baino gehiagoko 1 (0,01)
bi baino ugari 1 (0,01)
bi bakarrik berriro 1 (0,01)
bi bakarrik ekin 1 (0,01)
bi bakarrik ez 1 (0,01)
bi bakarrik ikusi 1 (0,01)
bi bakarrik kale 1 (0,01)
bi banatu ahalegin 1 (0,01)
bi banatu egon 1 (0,01)
bi banatu egongela 1 (0,01)
bi banatu ezan 1 (0,01)
bi banatu joan 1 (0,01)
bi banatu ohi 1 (0,01)
bi bat airatu 1 (0,01)
bi bat aldeko 1 (0,01)
bi bat antzean 1 (0,01)
bi bat apurtu 1 (0,01)
bi bat bai 1 (0,01)
bi bat bakarrik 1 (0,01)
bi bat barreka 1 (0,01)
bi bat bat 1 (0,01)
bi bat be 1 (0,01)
bi bat bederen 1 (0,01)
bi bat bisa 1 (0,01)
bi bat buelta 1 (0,01)
bi bat egon 1 (0,01)
bi bat elementu 1 (0,01)
bi bat erdaldun 1 (0,01)
bi bat eskegi 1 (0,01)
bi bat etxe 1 (0,01)
bi bat galdu 1 (0,01)
bi bat han 1 (0,01)
bi bat ibili 1 (0,01)
bi bat idatzi 1 (0,01)
bi bat ikusi 1 (0,01)
bi bat irten 1 (0,01)
bi bat jardun 1 (0,01)
bi bat landu 1 (0,01)
bi bat marraztu 1 (0,01)
bi bat mintzatu 1 (0,01)
bi bat onartu 1 (0,01)
bi bat ontzi 1 (0,01)
bi bat sarrera 1 (0,01)
bi bat sentitu 1 (0,01)
bi bat tiraka 1 (0,01)
bi bat ulertu 1 (0,01)
bi bat uste 1 (0,01)
bi bat zeozer 1 (0,01)
bi be erakutsi 1 (0,01)
bi be euskara 1 (0,01)
bi be ez 1 (0,01)
bi be frogatu 1 (0,01)
bi be itzuli 1 (0,01)
bi be jausi 1 (0,01)
bi be kolore 1 (0,01)
bi be kotxe 1 (0,01)
bi be lo 1 (0,01)
bi be lur 1 (0,01)
bi be sarri 1 (0,01)
bi behar ibili 1 (0,01)
bi bera edan 1 (0,01)
bi bera egin 1 (0,01)
bi bera gela 1 (0,01)
bi bera herri 1 (0,01)
bi bera lan 1 (0,01)
bi bera suzko 1 (0,01)
bi bereizi ezan 1 (0,01)
bi bereizi ezinbesteko 1 (0,01)
bi bereizi jo 1 (0,01)
bi bi aritu 1 (0,01)
bi bi beti 1 (0,01)
bi bi euskal 1 (0,01)
bi bi gozatu 1 (0,01)
bi bi ibili 1 (0,01)
bi bi iturri 1 (0,01)
bi bide desberdin 1 (0,01)
bi bide egon 1 (0,01)
bi bide esploratu 1 (0,01)
bi bide horiek 1 (0,01)
bi bide ireki 1 (0,01)
bi bide modu 1 (0,01)
bi bide proposatu 1 (0,01)
bi bider be 1 (0,01)
bi bider behe 1 (0,01)
bi bider gehiago 1 (0,01)
bi bider gorantz 1 (0,01)
bi bider handi 1 (0,01)
bi bider joan 1 (0,01)
bi bihotz agertu 1 (0,01)
bi bihotz egin 1 (0,01)
bi bihotz nahiz 1 (0,01)
bi bitarte diamante 1 (0,01)
bi bitarte ego 1 (0,01)
bi bitarte egon 1 (0,01)
bi bitarte Elba 1 (0,01)
bi bitarte hamabi 1 (0,01)
bi bitarte herri 1 (0,01)
bi bitarte isil 1 (0,01)
bi bitarte Jesus 1 (0,01)
bi bitarte kale 1 (0,01)
bi bitarte neska 1 (0,01)
bi bitarte neskato 1 (0,01)
bi bitarte sinkretismo 1 (0,01)
bi bitarte zer 1 (0,01)
bi curriculum bereizi 1 (0,01)
bi curriculum dekretu 1 (0,01)
bi curriculum hausnarketa 1 (0,01)
bi curriculum lege 1 (0,01)
bi curriculum oinarri 1 (0,01)
bi daga argi 1 (0,01)
bi daga bertan 1 (0,01)
bi daga itsasadar 1 (0,01)
bi daga orain 1 (0,01)
bi eduki adimen 1 (0,01)
bi eduki aitatu 1 (0,01)
bi eduki al 1 (0,01)
bi eduki arto 1 (0,01)
bi eduki Barroeta 1 (0,01)
bi eduki behar 1 (0,01)
bi eduki bera 1 (0,01)
bi eduki egon 1 (0,01)
bi eduki eskubide 1 (0,01)
bi eduki eurak 1 (0,01)
bi eduki gu 1 (0,01)
bi eduki urte 1 (0,01)
bi eduki zitu 1 (0,01)
bi egin Bilbo 1 (0,01)
bi egin egon 1 (0,01)
bi egin ibili 1 (0,01)
bi egin ikasi 1 (0,01)
bi egin itxi 1 (0,01)
bi egin modu 1 (0,01)
bi egin neba 1 (0,01)
bi egin zira 1 (0,01)
bi egon adiskide 1 (0,01)
bi egon antzeko 1 (0,01)
bi egon aratinik 1 (0,01)
bi egon asko 1 (0,01)
bi egon Busturia 1 (0,01)
bi egon egin 1 (0,01)
bi egon elkarreragin 1 (0,01)
bi egon emakume 1 (0,01)
bi egon etorkizun 1 (0,01)
bi egon ezan 1 (0,01)
bi egon guda 1 (0,01)
bi egon han 1 (0,01)
bi egon itxarongela 1 (0,01)
bi egon Jatabe 1 (0,01)
bi egon korta 1 (0,01)
bi egon kristau 1 (0,01)
bi egon lagun 1 (0,01)
bi egon lehia 1 (0,01)
bi egon lotu 1 (0,01)
bi egon lotura 1 (0,01)
bi egon megalito 1 (0,01)
bi egon nahasi 1 (0,01)
bi egon ordu 1 (0,01)
bi egon orre 1 (0,01)
bi egun berant 1 (0,01)
bi egun besterik 1 (0,01)
bi egun garatu 1 (0,01)
bi egun guzti 1 (0,01)
bi egun kofesatu 1 (0,01)
bi egun seinalatu 1 (0,01)
bi egun zorionaldi 1 (0,01)
bi eleberri amaiera 1 (0,01)
bi eleberri antzekotasun 1 (0,01)
bi eleberri eleberri 1 (0,01)
bi eleberri emazte 1 (0,01)
bi eleberri ere 1 (0,01)
bi eleberri estatus 1 (0,01)
bi eleberri gai 1 (0,01)
bi eleberri hil 1 (0,01)
bi eleberri jazz 1 (0,01)
bi eleberri kaleratu 1 (0,01)
bi eleberri konparazio 1 (0,01)
bi eleberri modu 1 (0,01)
bi eleberri narratzaile 1 (0,01)
bi eleberri partekatu 1 (0,01)
bi eleberri plano 1 (0,01)
bi eleberri plazaratu 1 (0,01)
bi eleberri protagonista 1 (0,01)
bi eleberri trama 1 (0,01)
bi eleberri zientzia 1 (0,01)
bi elementu aipatu 1 (0,01)
bi elementu baldintzatzaile 1 (0,01)
bi elementu bereizi 1 (0,01)
bi elementu funtsezko 1 (0,01)
bi elementu gehitu 1 (0,01)
bi elementu harreman 1 (0,01)
bi elementu lotu 1 (0,01)
bi elkar albotxo 1 (0,01)
bi elkar berriro 1 (0,01)
bi elkar egon 1 (0,01)
bi elkar eman 1 (0,01)
bi elkar esku 1 (0,01)
bi elkar euskal 1 (0,01)
bi elkar hartu 1 (0,01)
bi elkar hurbildu 1 (0,01)
bi elkar ipurdi 1 (0,01)
bi elkar jo 1 (0,01)
bi elkar joan 1 (0,01)
bi elkar nahi 1 (0,01)
bi elkar ukatu 1 (0,01)
bi elkar ulertu 1 (0,01)
bi elkar zigortu 1 (0,01)
bi elkartu behar 1 (0,01)
bi elkartu egon 1 (0,01)
bi elkartu erraztu 1 (0,01)
bi emakume arrasto 1 (0,01)
bi emakume aurpegiratu 1 (0,01)
bi emakume deskribapen 1 (0,01)
bi emakume harreman 1 (0,01)
bi emakume hauek 1 (0,01)
bi emakume margotu 1 (0,01)
bi emakume militante 1 (0,01)
bi eman asmo 1 (0,01)
bi eman behar 1 (0,01)
bi eman beharrean 1 (0,01)
bi eman ezkero 1 (0,01)
bi emon baino 1 (0,01)
bi emon batu 1 (0,01)
bi emon behar 1 (0,01)
bi emon eutsi 1 (0,01)
bi erabili zira 1 (0,01)
bi erdi baino 1 (0,01)
bi erdi bana 1 (0,01)
bi erdi bat 1 (0,01)
bi erdi bazkaldu 1 (0,01)
bi erdi bizi 1 (0,01)
bi erdi buru 1 (0,01)
bi erdi egon 1 (0,01)
bi erdi gurutze 1 (0,01)
bi erdi harrapatu 1 (0,01)
bi erdi ikusi 1 (0,01)
bi erdi jarraitu 1 (0,01)
bi erdi mu 1 (0,01)
bi erdi sartu 1 (0,01)
bi erdi zeru 1 (0,01)
bi ere alper 1 (0,01)
bi ere arte 1 (0,01)
bi ere autore 1 (0,01)
bi ere bai 1 (0,01)
bi ere behingo 1 (0,01)
bi ere bi 1 (0,01)
bi ere Donostia 1 (0,01)
bi ere egia 1 (0,01)
bi ere espainiera 1 (0,01)
bi ere euskal 1 (0,01)
bi ere euskara 1 (0,01)
bi ere hertsiki 1 (0,01)
bi ere inguruko 1 (0,01)
bi ere iparralde 1 (0,01)
bi ere k.a. 1 (0,01)
bi ere kanpoko 1 (0,01)
bi ere konbinatu 1 (0,01)
bi ere martxo 1 (0,01)
bi ere nahiko 1 (0,01)
bi ere pertsona 1 (0,01)
bi ere Rousseau 1 (0,01)
bi ere teoria 1 (0,01)
bi esan eutsi 1 (0,01)
bi esan gaur 1 (0,01)
bi esan gura 1 (0,01)
bi esan hainbat 1 (0,01)
bi esan nahi 1 (0,01)
bi etorri bat 1 (0,01)
bi etxe ama 1 (0,01)
bi etxe bat 1 (0,01)
bi etxe berri 1 (0,01)
bi etxe bidali 1 (0,01)
bi etxe bide 1 (0,01)
bi etxe bizi 1 (0,01)
bi etxe eder 1 (0,01)
bi etxe ezkondu 1 (0,01)
bi etxe guzti 1 (0,01)
bi euskaldun garbi 1 (0,01)
bi euskaldun maitasun 1 (0,01)
bi ez etorri 1 (0,01)
bi ez jakin 1 (0,01)
bi ez joan 1 (0,01)
bi gauza desberdin 1 (0,01)
bi gauza diferente 1 (0,01)
bi gauza egin 1 (0,01)
bi gauza elkartu 1 (0,01)
bi gauza eskatu 1 (0,01)
bi gauza ezin 1 (0,01)
bi gauza gertatu 1 (0,01)
bi gauza hartu 1 (0,01)
bi gauza horiek 1 (0,01)
bi gauza jakin 1 (0,01)
bi gauza oroitarazi 1 (0,01)
bi genero alde 1 (0,01)
bi genero bereizi 1 (0,01)
bi genero ezberdin 1 (0,01)
bi genero hauek 1 (0,01)
bi genero horiek 1 (0,01)
bi genero markatu 1 (0,01)
bi genero nagusi 1 (0,01)
bi genero produkzio 1 (0,01)
bi genero xede 1 (0,01)
bi gerra bildu 1 (0,01)
bi gerra desberdin 1 (0,01)
bi gerra gertaera 1 (0,01)
bi gerra idatzi 1 (0,01)
bi gerra kontatu 1 (0,01)
bi gizon lore 1 (0,01)
bi gizon ohartu 1 (0,01)
bi gogoeta gai 1 (0,01)
bi gogoeta serio 1 (0,01)
bi gogoeta solte 1 (0,01)
bi hartu ahal 1 (0,01)
bi hartu behar 1 (0,01)
bi hauek argitaratu 1 (0,01)
bi hauek gainean 1 (0,01)
bi hauek garatu 1 (0,01)
bi hauek gerra 1 (0,01)
bi hauek ilusio 1 (0,01)
bi hauek marrazki 1 (0,01)
bi hauek oso 1 (0,01)
bi hauek zehar 1 (0,01)
bi helburu bete 1 (0,01)
bi helburu eduki 1 (0,01)
bi helburu hauek 1 (0,01)
bi helburu nagusitu 1 (0,01)
bi helburu orokor 1 (0,01)
bi helburu uztartu 1 (0,01)
bi herri elkar 1 (0,01)
bi herri etorri 1 (0,01)
bi herri gazte 1 (0,01)
bi herri girotu 1 (0,01)
bi herri hauek 1 (0,01)
bi herri lan 1 (0,01)
bi herri osagile 1 (0,01)
bi hilabete baino 1 (0,01)
bi hilabete beltz 1 (0,01)
bi hilabete berandu 1 (0,01)
bi hilabete emon 1 (0,01)
bi hilabete erasoaldi 1 (0,01)
bi hilabete ere 1 (0,01)
bi hilabete errepublika 1 (0,01)
bi hilabete espetxe 1 (0,01)
bi hilabete inguru 1 (0,01)
bi hilabete lehenago 1 (0,01)
bi hilabete plazaratu 1 (0,01)
bi hiru abade 1 (0,01)
bi hiru agentzia 1 (0,01)
bi hiru bider 1 (0,01)
bi hiru biderrez 1 (0,01)
bi hiru gizon 1 (0,01)
bi hiru hilabete 1 (0,01)
bi hiru indaba 1 (0,01)
bi hiru kilo 1 (0,01)
bi hiru lagun 1 (0,01)
bi hiru lau 1 (0,01)
bi hiru lerro 1 (0,01)
bi hiru minutu 1 (0,01)
bi hiru musika 1 (0,01)
bi hiru txakolin 1 (0,01)
bi horiek antzeko 1 (0,01)
bi horiek bat 1 (0,01)
bi horiek bereizirik 1 (0,01)
bi horiek beste 1 (0,01)
bi horiek edota 1 (0,01)
bi horiek geu 1 (0,01)
bi horiek Ignazio 1 (0,01)
bi horiek izaera 1 (0,01)
bi horiek jazo 1 (0,01)
bi horiek lur 1 (0,01)
bi horiek muga 1 (0,01)
bi horiek ni 1 (0,01)
bi horiek nortasun 1 (0,01)
bi horiek osatu 1 (0,01)
bi horiek osotu 1 (0,01)
bi horiek ospatu 1 (0,01)
bi horiek patrika 1 (0,01)
bi horiek poz 1 (0,01)
bi horiek salbuespen 1 (0,01)
bi horiek tentsio 1 (0,01)
bi horiek zeintzuk 1 (0,01)
bi idazle bisitatu 1 (0,01)
bi idazle egin 1 (0,01)
bi idazle elkarlan 1 (0,01)
bi idazle ezinbesteko 1 (0,01)
bi idazle haur 1 (0,01)
bi idazle heriotza 1 (0,01)
bi idazle horiek 1 (0,01)
bi idazle nagusigo 1 (0,01)
bi idazle obra 1 (0,01)
bi ipini moduko 1 (0,01)
bi ipini zitu 1 (0,01)
bi ipuin eskaini 1 (0,01)
bi ipuin estilo 1 (0,01)
bi ipuin hasi 1 (0,01)
bi ipuin hau 1 (0,01)
bi ipuin hauek 1 (0,01)
bi ipuin liburu 1 (0,01)
bi ipuin saritu 1 (0,01)
bi irabazi ahal 1 (0,01)
bi joan arrazoi 1 (0,01)
bi joan gainean 1 (0,01)
bi joan kantari 1 (0,01)
bi joan omen 1 (0,01)
bi joan seminario 1 (0,01)
bi kaier aipatu 1 (0,01)
bi kaier hari 1 (0,01)
bi kaier idatzi 1 (0,01)
bi kaier marinel 1 (0,01)
bi kaier sarrera 1 (0,01)
bi kasu bakarrik 1 (0,01)
bi kasu hauek 1 (0,01)
bi kasu hitz 1 (0,01)
bi kasu hori 1 (0,01)
bi kasu horiek 1 (0,01)
bi kasu izenburu 1 (0,01)
bi kasu klasiko 1 (0,01)
bi kasu sentimendu 1 (0,01)
bi kasu tratu 1 (0,01)
bi kontzeptu bereizi 1 (0,01)
bi kontzeptu desberdintasun 1 (0,01)
bi kontzeptu gisa 1 (0,01)
bi kontzeptu hauek 1 (0,01)
bi kontzeptu horiek 1 (0,01)
bi kontzeptu interesgarri 1 (0,01)
bi kontzeptu pertzepzio 1 (0,01)
bi kontzeptu zeharo 1 (0,01)
bi lagun adiskidetasun 1 (0,01)
bi lagun alde 1 (0,01)
bi lagun handi 1 (0,01)
bi lagun joan 1 (0,01)
bi lagun luzatu 1 (0,01)
bi lagun min 1 (0,01)
bi lan aipatu 1 (0,01)
bi lan arautu 1 (0,01)
bi lan aurkezpen 1 (0,01)
bi lan egin 1 (0,01)
bi lan ez 1 (0,01)
bi lan gomendatu 1 (0,01)
bi lan itxi 1 (0,01)
bi lan Juan 1 (0,01)
bi lan kasu 1 (0,01)
bi lan nagusi 1 (0,01)
bi lehenago amaitu 1 (0,01)
bi lehenago Barrika 1 (0,01)
bi lehenago Bilbo 1 (0,01)
bi lehenago hasi 1 (0,01)
bi lehenago joan 1 (0,01)
bi lehenago kendu 1 (0,01)
bi lehenago neu 1 (0,01)
bi lehenago zabaldu 1 (0,01)
bi lerro esan 1 (0,01)
bi lerro horiek 1 (0,01)
bi lerro ikusi 1 (0,01)
bi lerro mutur 1 (0,01)
bi lerro nagusi 1 (0,01)
bi lerro ukan 1 (0,01)
bi liburu atera 1 (0,01)
bi liburu bakar 1 (0,01)
bi liburu beharrezko 1 (0,01)
bi liburu Euskadi 1 (0,01)
bi liburu handi 1 (0,01)
bi liburu hitzaurre 1 (0,01)
bi liburu horiek 1 (0,01)
bi liburu iruzkindu 1 (0,01)
bi liburu lotura 1 (0,01)
bi maila bera 1 (0,01)
bi maila fiktizio 1 (0,01)
bi maila lotura 1 (0,01)
bi mila bizilagun 1 (0,01)
bi mila buru 1 (0,01)
bi mila dukat 1 (0,01)
bi mila metro 1 (0,01)
bi mila mila 1 (0,01)
bi mila milioi 1 (0,01)
bi mila ogerleko 1 (0,01)
bi mila pertsona 1 (0,01)
bi modu artza 1 (0,01)
bi modu desberdin 1 (0,01)
bi modu diferente 1 (0,01)
bi modu egoki 1 (0,01)
bi modu jardun 1 (0,01)
bi mundu aurkakotasun 1 (0,01)
bi mundu azalpen 1 (0,01)
bi mundu erabat 1 (0,01)
bi mundu euskaldun 1 (0,01)
bi mundu gauza 1 (0,01)
bi mundu horiek 1 (0,01)
bi mundu jaio 1 (0,01)
bi mundu zubi 1 (0,01)
bi narrazio agertu 1 (0,01)
bi narrazio autobiografiko 1 (0,01)
bi narrazio bilduma 1 (0,01)
bi narrazio garbiki 1 (0,01)
bi narrazio hauek 1 (0,01)
bi narrazio kidetasun 1 (0,01)
bi narrazio luze 1 (0,01)
bi narrazio pertsona 1 (0,01)
bi nobela amaitu 1 (0,01)
bi nobela apal 1 (0,01)
bi nobela bana 1 (0,01)
bi nobela batasun 1 (0,01)
bi nobela bezala 1 (0,01)
bi nobela egunero 1 (0,01)
bi nobela ene 1 (0,01)
bi nobela gertatu 1 (0,01)
bi nobela giltzarri 1 (0,01)
bi nobela gogoeta 1 (0,01)
bi nobela harrera 1 (0,01)
bi nobela hasi 1 (0,01)
bi nobela horiek 1 (0,01)
bi nobela irakurle 1 (0,01)
bi nobela lortu 1 (0,01)
bi nobela poetika 1 (0,01)
bi norabide banatu 1 (0,01)
bi norabide ezarri 1 (0,01)
bi norabide printzipio 1 (0,01)
bi norabide proposamen 1 (0,01)
bi norabide proposatu 1 (0,01)
bi norabide prozesu 1 (0,01)
bi norabide tresna 1 (0,01)
bi norabide ukan 1 (0,01)
bi orrialde aurrerago 1 (0,01)
bi orrialde bete 1 (0,01)
bi orrialde eraman 1 (0,01)
bi orrialde horiek 1 (0,01)
bi orrialde mundu 1 (0,01)
bi pertsonaia elkarrizketa 1 (0,01)
bi pertsonaia gaizkile 1 (0,01)
bi pertsonaia gehiago 1 (0,01)
bi pertsonaia gerturatu 1 (0,01)
bi pertsonaia harreman 1 (0,01)
bi pertsonaia hartu 1 (0,01)
bi pertsonaia horiek 1 (0,01)
bi pertsonaia ilusio 1 (0,01)
bi pertsonaia komunikazio 1 (0,01)
bi pertsonaia oroitzapen 1 (0,01)
bi plano ageri 1 (0,01)
bi plano antolatu 1 (0,01)
bi plano argi 1 (0,01)
bi plano berez 1 (0,01)
bi plano bi 1 (0,01)
bi plano eskaini 1 (0,01)
bi plano garatu 1 (0,01)
bi plano gertaera 1 (0,01)
bi plano horiek 1 (0,01)
bi plano kokatu 1 (0,01)
bi plano kontatu 1 (0,01)
bi plano kontraste 1 (0,01)
bi plano lotura 1 (0,01)
bi plano tartekatu 1 (0,01)
bi plano urruntasun 1 (0,01)
bi plano zeharo 1 (0,01)
bi seme bakar 1 (0,01)
bi seme bizitza 1 (0,01)
bi seme fusilamendu 1 (0,01)
bi seme fusilatu 1 (0,01)
bi seme galdu 1 (0,01)
bi seme gehiago 1 (0,01)
bi seme heriotza 1 (0,01)
bi seme jaio 1 (0,01)
bi seme nora 1 (0,01)
bi seme zahar 1 (0,01)
bi sortu eragin 1 (0,01)
bi sortu zira 1 (0,01)
bi testu ageri 1 (0,01)
bi testu aipatu 1 (0,01)
bi testu alderaketa 1 (0,01)
bi testu argitaratu 1 (0,01)
bi testu egoera 1 (0,01)
bi testu eman 1 (0,01)
bi testu ere 1 (0,01)
bi testu esanahi 1 (0,01)
bi testu hauek 1 (0,01)
bi testu horiek 1 (0,01)
bi testu ideia 1 (0,01)
bi testu mardul 1 (0,01)
bi testu oinarri 1 (0,01)
bi testu publikatu 1 (0,01)
bi testu ukan 1 (0,01)
bi ukan arazo 1 (0,01)
bi ukan argi 1 (0,01)
bi ukan doktore 1 (0,01)
bi ukan erantzukizun 1 (0,01)
bi ukan errotarri 1 (0,01)
bi ukan esan 1 (0,01)
bi ukan Europa 1 (0,01)
bi ukan ezaugarri 1 (0,01)
bi ukan ezkontza 1 (0,01)
bi ukan horiek 1 (0,01)
bi ukan Karmelo 1 (0,01)
bi ukan kristau 1 (0,01)
bi ukan literatura 1 (0,01)
bi ukan oraingoz 1 (0,01)
bi ukan pastoral 1 (0,01)
bi ukan XVI. 1 (0,01)
bi ukan zabal 1 (0,01)
bi urte atzera 1 (0,01)
bi urte barru 1 (0,01)
bi urte egon 1 (0,01)
bi urte falta 1 (0,01)
bi urte Friburgo 1 (0,01)
bi urte gazte 1 (0,01)
bi urte hauek 1 (0,01)
bi urte horiek 1 (0,01)
bi urte igaro 1 (0,01)
bi urte iragan 1 (0,01)
bi urte irakurketa 1 (0,01)
bi urte iraun 1 (0,01)
bi urte kritikari 1 (0,01)
bi urte lehenago 1 (0,01)
bi urte luze 1 (0,01)
bi urte Maria 1 (0,01)
bi urte ostegun 1 (0,01)
bi urte pagatu 1 (0,01)
bi urte pasa 1 (0,01)
bi urte tarte 1 (0,01)
bi urte utzi 1 (0,01)
bi urte zendu 1 (0,01)
bi zati argitaratu 1 (0,01)
bi zati bildu 1 (0,01)
bi zati egituratu 1 (0,01)
bi zati eman 1 (0,01)
bi zati Iturralde 1 (0,01)
bi zati lehen 1 (0,01)
bi zati nagusi 1 (0,01)
bi zati nagusitan 1 (0,01)
bi zati oso 1 (0,01)
bi zira berdin 1 (0,01)
bi zira erakargarri 1 (0,01)
bi zira erdaldun 1 (0,01)
bi zira filosofia 1 (0,01)
bi zira gehien 1 (0,01)
bi zira gu 1 (0,01)
bi zira herri 1 (0,01)
bi zira zuzen 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia