Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 58

2002
‎Ez omen dago hori saihesterik eta lehenbiziko aztarnak ikusten ari gara jada. Ez dirudi zalantza handirik dagoenik ETAk Ertzaintzaren aurka jotzeko duen borondateaz, eta horrek bere horretan jarraitzen badu eta hala dirudi bi mundu horien artean dagoen giro istilutsua biziki areagotuko da. Saihestezina bide da, eta horrek sor ditzakeen ondorioen biguintzea ei da, besteak beste, aipatu bi alderdi politikoen ardura nagusietakoa.
‎Kontrolak eta tanketak, ordea, bai, oso sarri ikusten  nituen-eta institutura bidean. Banekien, jakina, bi mundu horiek egoera beraren bi aurpegiak zirela, baina, praktikan, kausa efektuzko loturarik gabeak ziren niretzat. Tanketek bakarrik asaldatzen ninduten.
2003
‎Beste era batez esana, Diputazio bakoitza lurraldean lurraldeko" Errepide Kontrol Zentroa" irekitzeko gertu eta Jaurlaritza, berriz," Trafikoaren Kudeaketarako Zentroa" zabaltzeko prest. Ondorioz, oraintsu arte bakoitza bere aldetik ari ziren bi mundu horiek informatikak elkartu ditu eta ezinbesteko kortozirkuitua eragin.
2004
‎Eta gauza bera zitalkeriaz eta ezdeusaz, Parmenideselkarrizketan esan bezala. Nahi ala ez, beharrezkoa da bi mundu horiek lotzeko bitartekaria. Kontuan hartu behar dugu Ideian bertan badagoela Ongiaren Ideia osatzen duenanizkoitasuna. Edertasunak, Proportzioak, Egiak osaturikoa?.
‎Eta bi mundu horien artean poeta dago, batari eta besteari beha. Bera ez da eskalea, ez da kale bazterrean bizi, badu aterperik, janaririk, adiskiderik... eta halere" eskelaria bezain pobre eta beharretan nabila" (HH, 52 or.). Gandiagak Madrilen egin zuen bezala, gizatasun apur baten bila dabil gure poeta, eskale baten modura kalez kale.
‎Eta horretarako ezinbestekoa izango da bi munduen arteko funtsezko bereizketa ontologikoa finkatzea. Frogatu da, orduan, badela mundu fisikoa, mundu espirituala badagoen legetxe, eta, baita ere, bi mundu horiek errealitatearen bi alderdi ezberdin gorpuzten dituztela, bi substantzia razional ezberdin.
2007
‎Mundu soziala eta ez soziala bereizteko irizpideak ezartzea zaila den arren, aurreko orrialdeetan agertutako argudioei jarraiki, bi mundu horiek ezberdinakdirela onartzen da. Ildo horretan, horiei buruzko ezagutza ere ezberdina da.
2008
‎Ikuspegi beretik, digitalizazioak informatika eta gaur arte telebistaren arteko konbergentzia erraztuko du. Bi mundu horien arteko mugak desagerraraziko ditu eta igorle gisa aritzen den kanal bat eta milaka hartzaileen arteko norabide bakarreko harremana hautsi egingo du. Telebista izendatzen dugun hori, aldatuz joan da eta are eta gehiago aldatuko da, epe laburrean, eskaerapeko ikus entzunezko zerbitzuen erabilera normaldu, ordenagailu, telefono mugikor zein bestelako kontsumo plataformak zabaldu eta etxeetan iturri desberdineko edukien kudeaketa
‎Horienean gauzak ez dira horren makula gabekoak; autoak zatarrak, etxebizitzak hotzak, eta eskolako lagunak nahiko nazkagarriak. Bi mundu horien arteko zubi batean, ez hango ez hemengo, Bella protagonista zurbila dago, banpiro izan lukeen neska tristea. Gizakien arazoetatik urrun, mundu horrekiko kritiko eta aparte; deskubrituko duen errealitate berrian, banpiroenean, kosta ahala kosta sartu nahiko du.
‎Aberastasunak kostaldera egin du eta bertako hirien hazkundea kontrolik gabekoa izan da. Bi mundu sortu dira eta bi mundu horien arteko aldea gero eta handiagoa da, eta, telebistatik ikusten dituzten argi distiratsuek erakarrita, milaka nekazari iristen dira egunero egunero hiri handietara, ezer gehiago ematen ez duen mundu batetik ihesi. Zoritxarrez ezagutzen dugu zein den horren emaitza:
2009
‎Geroztik, Bilbon ari da notario lanean, Deustuko Unibertsitateko Zuzenbide Fakultatean irakasle aritzeaz gain. Zuzenbidea eta euskara, euskara eta zuzenbidea, bi mundu horietan mugitu da beti Urrutia, bi mundu horiek uztartzeko ahaleginean. Eta, bere hitzetan,, hortik etorri da beste guztia?.
‎Geroztik, Bilbon ari da notario lanean, Deustuko Unibertsitateko Zuzenbide Fakultatean irakasle aritzeaz gain. Zuzenbidea eta euskara, euskara eta zuzenbidea, bi mundu horietan mugitu da beti Urrutia, bi mundu horiek uztartzeko ahaleginean. Eta, bere hitzetan,, hortik etorri da beste guztia?.
‎Urte luzeetan elkarrekin bizi dute IPv4k eta IPv6k Interneten, eta, bitartean, bi mundu horien arteko komunikazioa bermatu behar da. Trantsizio horretan hiru motatako makinak aurkituko ditugu:
Bi mundu horiek, nekazarienak eta langileenak, lotura handia zuten euskararen egoerarekin; lehenengoan euskara nagusia zen, baina bigarrenean euskarak atzera egiten zuen. Horrekin batera, industrializazioa modernitatearekin eta aurrerapenarekin lotu zen, eta nekazarien mundua, ordea, atzerapenarekin; eta horrek isla izan zuen hizkuntzetan ere, gai «garrantzitsuak» erdaraz jorratzen ziren, eta etxekoak, aldiz, euskaraz.
‎Espazioa eta ziberespazioa gero eta lotuago daude. Nolabait, bi mundu horien arteko interkonexio asko dago, eta argiago ikusten dira edozein tokitatik Internetera konektatzeko aukera ematen duten teknologien ondorioz. Hala ere, bi mundu horietan arau ezberdinak ere badaude.
‎Nolabait, bi mundu horien arteko interkonexio asko dago, eta argiago ikusten dira edozein tokitatik Internetera konektatzeko aukera ematen duten teknologien ondorioz. Hala ere, bi mundu horietan arau ezberdinak ere badaude. Mundu fisikoan, distantziak oso garrantzitsuak dira, eta erabakiak hartzeko era esklusiboa izan ohi da gehienetan; hau da, gauza bat erabakiz gero, beste batzuk dira egin.
2010
‎Bi mundu daude eta bikoiztasun hori errealizatzen da beltzaren jarduera sozialean. Beltzaren baitan ere, bi mundu horien arteko diskordia suertatzen da. Zuriak. autoritate konplexua du, beltzak subordinazio konplexua du ezinbestean.
BI MUNDU HORIEN ARTEAN ZUBIA BADA, BAINA ZUBI HORI EZ DUN JAKITATEA.
2011
‎Beti kontsideratu dugu hemen bi mundu daudela: abertzalea eta bestea; baina nik esango nuke bi mundu horien artean bazeudela, gure denboretan, anbiguitateko terreno zabal batzuk, eta hor jende asko zegoela kokatua: arazo nazionala eta soziala bereizten zituen jendea, kontziliatu ezin zituena, eta internazionalistak sentitzen zirenak, erdi marxistak, edo ez marxistak, eta horiek oso kritikoak hasi ziren sentitzen Euskalerriaren zenbait balore tradizionalekiko, eta, jakina, nik hori ikusten nuen...
2012
‎Eta nahiz eta fanzinea euskaraz izan, euskalgintzak ez du gure berri, gure esparrua beste bat delako. Zoritxarrez, undergrounda eta euskalgintza bi muturreko eremu direla ematen du, eta guri gustatuko litzaiguke bi mundu horien arteko zubi lana egitea. 10 urte eman ditugu kalean, euskara hutsezko fanzinea egiten, eta euskaldun askok ez du gure berri, gure akatsa ere izan da seguruenik".
‎Merkataritzan bezala gorte giroan beharrezkoak omen ziren dohain psikologiko horiek. Bi mundu horietan parte askotako interes jokoak gero eta arautuagoak ziren; ez beti kanpo aginte batek hala ebatzita, baizik eta jokalariak gero eta gehiago eta gero eta urrunago izaki, joko konplexu horietan partaide izateko ezarian agertutako arauak errespetatzen jakin behar zelako. Hala, lehengo ohorea kreditu (besteen konfiantza) bihurtu zen merkataritzan eta ospea (besteei eragindako irudia) gorteetan.
2013
‎Batetik, pop musika (jendeak ezagutzen dituen kantak) eskaini izan dut, eta bestetik, dantzan gehiago oinarritzen den klubeko musika eskaintzen dut (elektronika). Bi mundu horien erdian egon izan naiz beti, eta askori interesgarria iruditu zaie nik eskaintzen dudan aniztasun hori.
‎Lubakietako edo lehen lerroetako mundua eta gibel lerroak ez ziren mundu bakartuak, bistan denez. Eta Eskualduna ko irakurleek bi mundu horien arteko komunikazio bideak ezagutzeko aukera izan zuten, Jean Etxepareri esker. Etxepareren ekarpen handienetarikoa zen frontearen egituraren deskribapen biziki zehatza egin zuela.
‎François Cochetek ongi esplikatu du zein ziren bi soldadu motak, hots, lehen lerroetan eta pausalekuetan aldizka egoten zirenak, eta denbora guztian gibel lerroetan, beraz leku aski seguruetan, zeudenak. Bi mundu horiek ia inoiz ez zituzten aipatu Eskualduna ko idazleek. Saint Pierre eta Zerbitzari ez ziren horiez mintzatu, beharbada ez zutelako haien zuzeneko berririk.
2014
‎LABen iritziz, «enpleguaren alde egin duten langile guztiek lanpostu bat lortu ahal izateko baldintza paregabeak» ezarri dira. «Oso egoera zailean kooperatiben munduko enpresa batek eta sindikatuek akordio bat erdietsi izanak frogatzen du bi mundu horien osagarritasuna posible dela, borondatea dagoenean». Akordiorako oinarria bozkatuko dute langileek gaur goizeko batzarrean.
‎Erlijioso eta laikoen arteko bi mundu horiek ondoan zeudela, zein zen apaiz diozesiarrei zegokien espiritualitatea, bizilekua, munduan, bertan zutela bizi baitziren eta, aldi berean, sakratutasunaren bitartekari zirela.
2015
‎bata, tradizionala (katolikoa, handiak, boterea gutxi batzuen eskuetan...) eta bestea, irekiagoa (praktika demokratikoa, estatu laikoa...). Emakumearen esparruan ere bi mundu horiek kontrajarriak ziren: M Cruz Rubio Liniers eta M del Rosario Francok aipatzen dutenaren arabera, alde nazionaleko Sección Femeninak emakume tradizionalaren goraipamena egin zuen; alde errepublikarreko erakunde eta elkarteek, aldiz, emakumearen askapenerako borroka egin zuten (esparru honetan, lan handiena Mujeres Libres erakundeak egin zuen).
‎Urteak igaro ahala, telebista telebistaren pantailara hurbiltzen ari da, eta, arretaz pentsatzen bada, bere leku naturala izan luke, tamaina kontuan hartuta, eta, era batera edo bestera, etxeko aisialdi jarduera gehienen fokua izango da. Hala ere, bidaia hori luze eta mantso frogatu da, eta bi mundu horien arteko lotura ez dago enpresen lehentasunen artean. Hala ere, lotura hori errazteko hainbat sistema daude, eta, gaur egun, musika edukien kontsumoa eta bideo edo argazki kontsumoa aztertzen ditu.
2016
‎Antzerkia eta hezkuntza ordezkatzen dituzu, eta titulu asko irakurri ditugu bi arlo horien garrantzia nabarmenduz. Baina eguneroko bizitzan bi mundu horiek zailtasun ugari dituzte. Ez dago kontraesanik alde horretatik?
‎Hemen gurutzatzen dira fikzioa eta errealitatea. Baina bi mundu horien arteko topaketa ez da beti izaten interferentziarik gabekoa, eta Toboso ere ez da salbuespena. Etxe eder baten horman topa daiteke, adibidez, hori adierazten duen lehen froga:
‎Fantasiazko munduekin loturiko beste asko ere badira; horien artean Tolkienen munduarekin zerikusirik dutenak. Fantasiazko bi mundu horien inguruan milaka webgune eta eztabaidagune daude sarean, klingoneraren inguruan batez ere.
‎Eta ni oraino banabil, Baigorritik Angelura eta Angelutik Baigorrira, bi mundu horien artean zubia egin nahian eta ezinean.
2017
‎Orain arteko ekarpen kritiko ugarik egoki nabarmendu bezala, bi mundu horien arteko aurkakotasuna Obabakoak eko" basoko" ipuinen egitura semantikoaren ardatz nagusia da.63 Arestian eskaini Camilo Lizardiren laburpenean azpimarratu nahi izan den bezala, ipuinak islaturiko munduan dauden barnemugak zorrotz zedarritzeari lotzen zaio kontakizuna hasieran: erretorea, batetik, Obabako" baso" ra helduriko" kultura" ren mezulari modura aurkezten zaigu, bertan atzemandako pentsaera, jokaera eta ohiturak direla medio sineskeriak, liburu gabezia edota bestialismoa, esaterako, bere eliztarrengandik kulturalki erabat bananduta sentitzen delarik; narratzaile ikertzaileak, bestetik, gutunaren aurkezpen objektibo zientifikoari zorrotz eutsiz, obabatarren" basoko" mundutik ez ezik, Camilo Lizardirengandik ere urruntzen du bere burua, ondoko gertakarien aurrean erabateko distantzia markatuz.
‎Gu sortzen ari gara, ale ederrak, ale interesgarri izan nahi dutenak, lehengaia dialektika da, arrazoia da lehengaia, mundu dialektiko horretan, eta hoskidetasunaren eta estetikaren mundu horretan sortzen ari gara. Orduan behar bada termino hauek, eta lehiaren terminoek ez dute bat egiten, inposibleak dira uztartzen, eta txapelketak nolabaiteko uztarketa bat egiten du bi mundu horiena. Behar bada hasi gintezke orain, eztabaida genezake ia zentzurik ba al daukan jardun artistiko bat puntuatzeak, eta baloratzeak, eta jardun artistiko baten lehia planteatzeak.
‎Kauteren itxura eta izaera basatiak beldurra eragiten zuen herritarren artean, eta zaldi zuriaren presentziak ere egoneza sortzen zuen, urduritasuna. Baina buhame malapartatu haiek bi mundu horietako izakiekin batera bazetozen elkar hartuta, eta beharbada haien botereak ez ziren hainbesterako izango. Aurre egin beharra zegoen.
‎Bagenekien Beñat aspalditik ari zela lotu nahiz laborarien baserria eta langileen hiria, kultura eta artea erabili nahi dituelarik bi mundu horien lokarri.
2018
‎bata euskalduna, bestea gazteleraduna, erdalduna. Baina, eguneroko nafar errealitatean bizi garenez, bi mundu horiek hodei berberen itzal kateatuan bizi gara ere, eta liburu hau, kasu honetan, hodei hori da, egonleku bera."
2019
‎" Erakusketa hau izanik, diziplina artistikoen transbertsaltasun balioa emateko abagune aproposa zela pentsatu genuen. Bi mundu horiek lotzen baititu: artelan bat ikusten duzunean, istorio bat irudikatzen ari zara, obra horren linea narratibo bat imajinatzen duzu.
‎Gero, bistan da, batekoak eta bestekoak ez dira publiko bera. Nik eskola publikoan ikusten ditut bi mundu horiek. Eskola publiko eta erlijiosoetan, orokortu nahi gabe ere, ez dute baitezpada euskararen kezka bizia, haurrek ikasten dute gurasoek euskara jakitea plus bat dela ikusi dutelako, eta kito.
‎Aberastasunak kostaldera egin du eta bertako hirien hazkundea kontrolik gabekoa izan da. Bi mundu sortu dira eta bi mundu horien arteko aldea gero eta handiagoa da eta, telebistatik ikusten dituzten argi distiratsuek erakarrita, milaka nekazari iristen dira egunero egunero hiri handietara, ezer gehiago ematen ez duen mundu batetik ihesi. Zoritxarrez ezagutzen dugu zein den horren emaitza:
‎Adjektiboak ematen du idazkuntzaren, testuaren, estiloaren kolorea, paletan dauzkagun kolore konkretu eta konbinazio posibleekin asmatzea da ondo idaztearen sekretuetako bat (ez naiz iritsiko –libra nazala nire zoroak! – literatura adjektiboan dagoela esatera, AzorÃnek zioen moduan). Halaber, eta ez dut apuntatu baino egingo, adjektiboaren erabilera estetikoa eta etikoa ez da berdina kazetaritzan eta literaturan, ezta bi mundu horietako genero desberdinetan ere, horrek guztiak eskura jartzen digun ugaritasunarekin adjektiboak kudeatzeko praktikan.
2020
‎Elikadura burujabetzaren eta agroekologiaren aldeko mugimenduek orokorki maskulinizatuta jarraitzen duten modu berean, mugimendu feminista ere landa eremuko aldarrikapen eta bizipenetatik nahi baino urrunago egon da sarri. Bi mundu horiek elkarrengana hurbiltzeko asmoz antolatu zituzten abenduan Lurra Sentituz jardunaldiak Iruñean eta Elizondon. Mugarik Gabe Nafarroa, Mundubat eta IPES aritu dira jardunaldi horien bigarren edizioaren antolakuntzan, Arrea agroekologia elkartearekin eta Observatorio para una Cultura del Territorio taldearekin elkarlanean.
‎Liburuaren gakoetako bat da. Izan ere, Bernardo Atxagaren azken obran badago sakoneko korronte bat, etengabeko aldaketa bat, guztia ezari ezarian transformatzen duena, atzera bueltarik gabe; baina hain modu gradualean, ezen irakurlea amaierara iristean konturatzen baita nolakoa zen Ugarteko herritarren bizimodua, demagun, 15 orrialdean; eta nolakoa den 400.enean; eta nola bi mundu horietako portaerek, kezkek, gorputzek, ohiturek, imajinarioek eduki dezaketen distantzia bat milaka urtekoa. Badira aspaldi existitu ahal izango ziren pertsonaiak, guztiz garaikideak direnekin orpoz orpo.
‎Teoriei zentzua ikusten nien neutro gisa etiketatuta dauden teknologiaren eta zientziaren esparruan, eta zentzua ikusten nion neutraltasun hori jendartean lurreratzeari, gauza batzuk normalizatzeko eta horrelakoak direla esateko helburuarekin. Liburuaren titulua eta zenbait termino bai daude oso lotuta ingeniaritzarekin, bi mundu horien arteko hibridazioa eginez".
‎plazeboa. Bi mundu horiek, filosofikoa eta zientifikoa, beregan nola gurutzatzen diren galdetuta, tarte txiki bat hartu du pentsatzeko, erantzun aurretik: Filosofian, gauzen naturaren gainean hausnartzen da, eta kontz
‎plazeboa. Bi mundu horiek, filosofikoa eta zientifikoa, beregan nola gurutzatzen diren galdetuta, tarte txiki bat hartu du pentsatzeko, erantzun aurretik: Filosofian, gauzen naturaren gainean hausnartzen da, eta kontzeptuak aztertzen ditugu.
‎Kontrara, itxurakerian ardazten den zenbait hiritarren bizitza, euren inguruko arazo sozialen aurrean ezikusiarena egiten dutenak. Bi mundu horiek gurutzatzen direnean eta talka egiten dutenean, biolentzia eguneroko gertaera arrunten parean jartzen da, eta errealitatearen krudela geratzen da bistan, kontraesanak loratuz. Protagonista, konpromiso politikoa duen pertsonaia, kausa nazionalarekin batere konpromisorik ez duen hiri batean hiltzen da, hiribururik euskaldunena izanda ere, hiritarrek euskara eta gaztelania etengabe nahasten dituzten hirian, diktadorearen oporleku izandako hirian, ekonomia turismo espainiarrean oinarritzen duen hirian.
2021
‎Okigbok, ordea, biak uztartzen ditu; landa ingurunetik zetorren bera, baina gero eskola katoliko batera joan zen eta han jaso zuen mendebaldeko jakintza. Bi mundu horietatik elikatzen du bere literatur lana.
‎beraiek izan ziren lehenak heltzen, gero etorri gara besteak. Arkeologoak saiatzen gara pedagogia egiten aztarnen tratamendu zientifikoa bermatu nahian, eta orain bi mundu horiek uztartzen dira. Alde batetik elkarteen auzolana, zentzu kolektibo eta konprometitu batekin, eta bestetik unibertsitatean edo beste elkarte zientifikotan gaudenok eskaintzen dugun metodologia.
‎Eta beka hau irabazita garatu dudan lanak erakutsi dit baietz: bi mundu horiek bat egin dezaketela, alegia.
‎Baina tarte horretan mundua –benetako mundua– ez da desagertzen. Eta bi mundu horien artean –geuk sortzen duguna eta benetan existitzen dena– ezin da etenik egon. Idazleok ezin dugu etenik egin.
‎Horrenbestez, argi geratzen da bi sistemak interes konkretuak babesteko sortu direla, nazioarteko hitzarmenetan jasotzen direla eta haien artean ezaugarri komun asko dituztela. Antzekotasun horiei erreparatuz, beraz, hasiera batean hain bananduak ziruditen bi mundu horiek hurbildu egiten dira. Are gehiago, hurbiltze horrek erakusten du giza eskubideak eta inbertsio arbitrajea benetan interkonektatuta daudela, eta bi diziplina independente direlako ideia alde batera utzi behar dela.
‎Zinema identitate kontuak irudikatzeko tresna paregabea denez, ikerlan honen helburu nagusia da 2005etik aurrerako euskal zinema berrian maiz talkan irudikatzen diren landaeta hiri identitateak aurrez aurre jartzea, eta aztertzea zergatik eta nola egiten duten talka. Izan ere, euskarazko zinemaren loralditxo berri horretan antzeko pisua daukate bi mundu horiek, eta irudi osoago bat lortuko litzateke bi dimentsio horiek (eta beren arteko pultsuak) aztertuz gero, zinemak euskal kultura eta gizartearekin duen harremana hobeki uler dezagun.
2022
‎Heldu bilakatzen zoaz, eta bai, mantentzen duzu ideal bat, baina aspirazioa eta errealitatea gero eta gertuago daude. Are, azkenaldian lortu dugun soinuak hitz egiten du bi mundu horiek bat egiten duten espazioari buruz. Pop a guretzat da egitearen metodologia:
‎110 orduko lan bat. «Beti izan dut bi mundu horiek batzen saiatzeko obsesioa».
‎" Halere, era berean, obra absurduak eskatzen duen aparteko handitasunaz ere jabetu beharra dago, agian hemen aurkitzen ez dena. Arteari zehazki dagokiona orokortasuna banakoarekin lotzea baldin bada, ur tanta baten betierekotasun iraunkorra tantaren argien distirekin elkartzea, are egiazkoagoa da oraindik idazle absurduaren handitasuna estimatzea, berak bi mundu horien erdian tartekatzen dakien bereizkuntzagatik. Haren sekretua, haiek bateratzen diren puntu zehatza aurkitzen jakitea da, beren desproporziorik handienean".
‎Tesi honek tokiko garapenaren eta Ekonomia Sozial eta Solidarioaren (ESS) arteko harremanetan sakondu nahi du, ondoren EAEko egoerari begiratzeko. Izan ere, bi mundu horien artean harreman argiak suma daitezkeen arren, praktikan ezin da erraz antzeman elkarlan jarraitu eta egonkorrik.
2023
‎Aliantzak saiakera estrategikoa izan nahi zuen, Frantziaren aldetik eta Konstantinoplaren aldetik. Baina bi mundu horiek oso desberdinak ziren eta aliantza oso poliki aitzinatzen zen eta ez bazen merkataritzarako, garaipen militar gutxi eman zuen. Aliantza horrek ez zuen Karlos V.a Italiatik kanporatzea lortu.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia