2000
|
|
Fokoaren mugimenduaren bidez, narratzaileak bereziki bi pertsonaiengana gerturatuko gaitu, bi maitaleengana. Haatik, pertsonaia hauen hausnarketa, zalantza... batzuk deskribatzen bazaizkigu ere, ez dugu
|
bi
pertsonaia hauen barne munduan sakontzeko ahalegin berezirik antzematen. Hau da, batik bat istorioaren gorabeherak hobeki ulertzeko beharrezkoa dugun informazioa azaltzen zaigu.
|
|
Hortaz, eleberrietan zehar hain bereizturik aurkezten zaizkigun bi plano hauek estuki uztartzen dira istorioek aurrera egin ahala. Are gehiago, lokarri gisa aurkezturiko
|
bi
pertsonaia hauek izango dira musikaren berri emango digutenak: Bobek jazz aren berri emango digu; eta satorrak, aldiz, blues aren munduan murgilduko gaitu.
|
2005
|
|
|
Bi
pertsonaia hauen izenak idatz itzazu.
|
2010
|
|
Azken
|
bi
pertsonaia hauen parte hartzearen arrazoiak ere azaldu ditu artistak: keinu bat da, modu tolesgabean gizartearen kontzientzia eragiteko.
|
2011
|
|
Horregatik filmaren bukaeran Mari aukeratuko du, sexuaren eta terrenalaren errepresentazio dena, hau da, bizitza, eta ez Angela; izan ere, berak ez du Angela desiratzen, bere aingeruak baizik.
|
Bi
pertsonaia hauek hain zuzen lurraren eta zeruaren erdian kokatzen dira eta erdia da, preseski, Medemen filmetan presentzia handia hartzen duen beste elementuetako bat.
|
2012
|
|
edo heteronimotzat jotzen diren Martin Lezeta eta Ismael Larrea pertsonaia apokrifoak. Testu eta itzultzaile apokrifoekin egin ohi duen bezala,
|
bi
pertsonaia hauekin ere errealitatea eta fikzioa nahasten ditu Sarrionandiak, identitateekin jolasten, eta irakurlea pertsonaien eta istorioen amaraun korapilatsuan sartzen. Zenbait kasutan, bere ipuinetako protagonista gisa aurkezten dizkigu bi pertsonaiok; beste batzuetan, aldiz, bere testuen epigrafeen egile gisa (azterketa xehea egina du Aitzpea Azkorbebeitia ikertzaileak Sarrionandiaren bi heteronimo hauen inguruan:
|
2014
|
|
Lanaren izenak, Nortasuna (k), dioen bezala, Laboa zein Txillardegi herri honen nortasunaren parte dira. Eta biak Donostiarrak izanik aukera polita iruditu zitzaidan beraiei omenaldi xume bat egin eta Euskal Herrian ikono diren
|
bi
pertsonaia hauei hiriburu kulturaren baitan gutxieneko presentzia bat eskaintzea. Sinple baina zuzena izatea nahi nuen, polita izateaz gain, mezua izatea garrantzitsua iruditze zitzaidan, lanak ikuslearekin ez badu konektatzen ez badio ezer esaten, zerbaitek huts egiten du. Txillardegiren mezua zuzena da; argia eta gure identitatea markatzen duena, euskaldunon indentitatearen inguruko hausnarketa ederrenetarikoa iruditzen zait.
|
2016
|
|
Batez ere, juduen burujabetza eta boterearen erakusle bezala erabili zutelako. Hala ere, sionistek ez dute inoiz alderatu David eta Salomonen erreinuekin, izan ere
|
bi
pertsonaia hauen istorioak Bibliakoak diren heinean baliagarriagoak ziren, juduen nazioaren, mugak ezartzeko, justifikazio, sakratua?
|
2020
|
|
Jaun andreak, txori eta txerriak Gaur hemen elkartu gara
|
bi
pertsonaia hauengatik.
|
2022
|
|
|
Bi
pertsonaia hauen inguruan Hego Euskal Herria odolez blaitu zuen 1936ko gerla madarikatuaren ondorengo hamarkada hits luzeetan biziraun behar izan zuten euskaldunen bizimodu gogorra eta sentipen urratuak azaltzen dizkigu maisukiro. Barne barneraino umiliatu eta katakonbetara behartutako Herri baten eguneroko penak eta pozak agertzen dizkigu.
|