Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 18

2005
‎helburu edo eduki zehatz batzuk nahitaez landu behar izatea.Irakasleak curriculuma planifikatzeko mugak ditu). Bien artean curriculum malguadago (irakasleei nahitaezko zenbait helburu eta eduki lantzea eskatzen diete, bainabeste zenbait eduki, helburu edo alderdi batzuk askatasun osoz landu ditzake).
2008
‎5.5 Bi curriculumen arteko aldeak
‎Baina bi curriculumen arteko aldeak egon daude, eta horiek biltzea da hurrengo lerroen helburua. Horrekin batera, aldeak dauden arlo horietan Espainiako Gobernuak Gaztelania eta Literatura irakasgaiari buruz egindako curriculuma aztertuko dut.
Bi curriculumak bereizten dituen azken ezaugarria literatur sorkuntzari dagokio. EAEko Curriculum Dekretuaren edukietan jasotzen da jarduera hori, ez ordea, Nafarroakoan.
‎Jarraian, bost ezaugarri horiek Espainiako curriculumean nola zehazten diren ikusiko dugu. Horretarako, Hego Euskal Herriko bi curriculumen lege oinarria den 1178/ 1992 Errege Dekretua aztertuko dut.
‎Curriculumari dagokion atalarekin amaitzeko, Hego Euskal Herriko bi curriculumen gaineko hausnarketa laburra egin gura dut. 1970eko hamarkadatik hona ikuspegi pedagogiko berriak sortu dira, baina horiek ez dira, oraindik orain, guztiz txertatu Hego Euskal Herriko hezkuntza legeetan.
‎narrazioan Cervantes aipatzen da eta antzerkian Lope de Vega. egiteko saiakera, eta horren adibide dira edukiak generoka antolatzea, irakatsi beharreko idazleen aukeraketa irakaslearen esku uztea edota merkatuaren ezaugarri soziologikoei arreta eskaintzea. Hala ere, bi curriculumen oinarria Espainiako 1178/ 1992 Errege Dekretua izanik, esan behar da berariaz baztertu dituztela zenbait ezaugarri, hala nola, literatur sorkuntza ebaluazio irizpideen artean sartzea edota literatur edukiak generoen bilakaeraren ikuspegitik lantzea. Etorkizunerako egiteko garrantzitsua izan daiteke curriculuma pedagogia berritzailearen eredura gehiago hurbiltzea, eta hezkuntza literarioaren erronkari modu koherenteagoan heltzea.
‎6.1 Hego Euskal Herria: bi administrazio eta bi curriculum
‎Orain arte maila teorikoan aritu gara zenbait kontzeptu linguistiko argitu nahian eta bi curriculumetan kontzeptu horiek nola jaso diren edo zer leku egin zaien agerian jarri nahi izan dugu. Gainera, zenbait adierazpenen bitartez, euskararen aldaerak zein esparrutan kokatu behar diren argitu dugu.
2010
‎Nafarroan batetik, eta Araban, Bizkaian eta Gipuzkoan bestetik, curriculum autonomiko bana daude (Nafarroako Curriculum ofiziala eta EAEko Oinarrizko Curriculum Diseinua, hurrenez hurren). Bi curriculum hauetan, edukien %55 Espainiako Estatuak finkatzen du, eta gainerako %45 erkidego bakoitzaren esku geratzen da. Lapurdin, Nafarroa Beherean eta Zuberoan Frantziako Estatuak zehazten du curriculum osoa, baina curriculum hitza baino, hezkuntza programa kontzeptua erabili ohi da.
‎Eta horregatik ei daude hor Rubalcaba ahalguztiduna eta Ramon Jauregi Presidentetza ministroa. Tira, ezin uka daiteke biok ala biok curriculum egokia dutela talde armatu baten amaiera lantzeko; izan ere, GALek atentatuak egiteari utzi ziolarik, Rubalcaba Felipe Gonzalezen ministroa zen, eta Jauregi, Gonzalezen Gobernuaren ordezkaria Gasteizen.Normaltasunaren iraultzazSerio Demonion behin baino gehiagotan aipatu dugu: egun, euskal kulturan ez zara inor baldin eta Lopez lehendakariak haren hitzaldietan aipatzen ez bazaitu.
‎Hego Euskal Herrian bi curriculum eredu daude, Euskal Autonomia Erkidegoan bata eta Nafarroan bestea. Eredu horiek paradigma praktikoan kokatu izan dira nagusiki (Bilbao, 2003: 26).
2011
‎Eta antzeko ustea dute gurasoek eta irakasleek ere, lehentasuna ematen baitiote, atzerriko hizkuntzen eta euskararen atzetik betiere. Zuzendariek aitortzen diote soinketari pisu gutxien.Edonola ere, Gorputz Hezkuntzak norbere autonomia eta ekimenerako zein herritartasunerako gaitasunak garatzen laguntzen duela baloratu dute denek, biak ala biak curriculumak jasotzen dituen konpetentzia?. Horrez gain, ikaslearen gaitasun fisikoak eta motorrak garatzeko tresnatzat ere jo dute irakasgaia, aho batez, inkestatuek.Eta atzerrira ere begiratu dute ikerlariek, ikasleek Gorputz Hezkuntzan ematen duten ordu kopurua konparatze aldera.
2012
Bi curriculum mota horien arteko tartea hein handi batean curriculum ezkutuak betetzen du.
2016
‎Dokumentuaren edozein xehetasun zuzenean edita daiteke nabigatzailean, haren gainean klik eginez. Ikusi CV k bi curriculum mota sortzen ditu: batetik, URL pertsonalizatu batetik bisita daitekeen on line bertsioa (goiko aldeko «Share» menuan alda daiteke); bestetik, PDF dokumentutik deskarga daitekeen PDF dokumentu bat, pantailaren goiko alde horretan bertan.
2021
‎Bestetik eta curriculum ofizialei dagokienez, Ipar Euskal Herrirako Euskara eta Euskal Literaturarako curriculumik ez du zehaztuta Estatu frantseseko Hezkuntza Ministerioak, eta, Hego Euskal Herriaren kasuan, EAEkoa da BHn bietan arloan garapen egokiagoa duena. Hala ere, bi curriculum dekretuak alderatuta, Nafarroakoan (Nafarroako Gobernua, 2015) III. eranskinean eredurako zehazten duena ez dago EAEkotik urrun.
‎— Egin zure prestakuntza osagarria Daukazun prestakuntza osagarria oso garrantzitsua da. Antzeko bi curriculumen artean, piano edo dantza ikasketak edo matematika eskola partikularrak badituzu, zure CVak balio handiagoa du zure prestakuntza maila akademikora mugatzen ez delako, baizik eta ekimena eta sormena erakusten dituzulako, aurkezpen gutun bikaina baitira.
2023
‎Egia da, dena den, heziketa fisikoa eta informatika baino ez dituztela ematen gela berean ikastetxe horretan. «Ez du zentzu handirik, baina bi curriculum daude, bata bosniakentzat eta bestea kroaziarrentzat, baita matematikan ere», esan du, etsita.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia