2010
|
|
Oraindik bide luze eta aberatsa du eta Ana Urkizaren liburua bidelagun on ona gertatuko zaio.
|
Nik
, biografia hau gidari dudala, liburuaren iruzkin txiki bat egin nahi izan dut Karmelen irakurleentzat, baina ez biografia osoarena, guretzat urrunena den zatiarena baizik. Augustinen gaztaroari erreparatu diot, bada, geroko guztiaren abiapuntu eta oinarria hor ikusi baitut.
|
|
Bi bi horiek, jakina, Augustin Zubikarai bera eta Ana Urkiza dira kasu honetan.
|
Nik
bi horien izenei hirugarren bat gehituko diet: Julen Urkizarena.
|
|
Biografiaren egileak eta Augustinen testuen prestatzaileak bi liburuetan bildutakotik,
|
nik
ere aletxo batzuk bildu nahi nituzke, zuri, irakurle horri, eskaintzeko.
|
|
–Ekinen sortzea ezagutu neban, bertan iñardu nebalako lanean,
|
nire
lenengo ogibidean. Giroa aldatu eta kristautasunari Euskalerrian eusteko, beste era baten plazara urten bearra egoala eta origaitik sortu zan Ekin?.
|
|
|
Ni
neu ez noa han eta hemen esan diran gauzak aipatzera eta gitxiago oraindino iritzi horreek eztabaidatzera. Egia da, Elizan gotzainak aukeratzeko beste bide batzuk be erabili izan dirala.
|
|
Batez be Abata eta priore barriak aukeratzeko hauteskundeetan.
|
Nire
Ordenako hauteskundeak be, nahiz eta oso demokratikoak izan, sarritan istilutsuak be izaten dira. Gure kapitulu probintzialak eta jeneralak eta komunitateko batzarrak ez dira izaten beti bare baretsuak.
|
|
dino. Ezaugarri positibo honeek aitatzea besterik ez da izan
|
nire
asmoa. Pixka bat harritu egin nau beste inok gauza honeek aintzat be ez hartzea.
|
|
Hau begi bistan jartzeko adibide xume bat baino ez dut aipatuko hemen. Operatiboburu izandakoak honako hau esan zuen
|
nitaz
(erdaraz, noski): –Gizon hauek nolakoak diren ikus dezazuen, kontutxo bat besterik ez dizuet esango.
|
|
2.4. Eta azken hitza:
|
nire
/ gure ESKER ONA. Nori?
|
|
Beste batzuk barruan zeuden eta neure gainera etorri zitzaizkidan etxeko atea ireki bezain pronto. Formalitate batzuk bete ondoren, etxeko guztiak jangelara bilarazi zituzten eta neroni
|
nire
gelara eraman. 01:30ak edo ziren.
|
|
01:30ak edo ziren. Lau ordu inguru eman zituzten
|
nire
paperak eta gelako guztia miatzen. Interesik gabeko bideoak (H.I.ko lankide baten bideoa barne) eta paper zenbait hartu eta prezintatu zituzten.
|
|
Txarrena:
|
ni
beti zutik eduki nindutela eta eskuburdinak jarrita, eta eskuak sorbalda aldean. Bukaeran gela utzi eta bainura sartzeko baimena eskatu nuen, handia eta txikia?
|
|
Eroso etorri nintzen 4 g.z.ekin, atzealdeko eserlekuan biren artean eserita. Elkarrizketa luzea egin genuen (4 ordukoa?)
|
nire
ondoan zetozen bi g.z.ek eta hirurok. Burua altxata baina estalita, bidea ikus ez nezan.
|
|
Orduan hasi zen infernu haren ezagupen eta dastapena: Ateko gelak gogor jo eta. Begiak itxita eta pareta ondoan zutik!, entzuten zen noiznahi
|
ni
nengoen ziegan edo ingurukoetan, ateak ireki edoeta ixteko kolpe latzak. Kanpoan zarata ezberdinak (gizonezko eta emakumezkoen ahotsak?
|
|
Kontzientzia garbi garbia dut ETArekin inoiz ez baitut inolako harreman edo bestelako zerikusirik izan eta, bestalde, Jaunaren Espiritua
|
nigan
sumatu dut(. Zu nirekin bazaude, nor nire kontra??). Lagunentzat eta neure buruarentzat ere eskatu diot Jaunari bere laguntza, bere Espiritua.
|
|
Kontzientzia garbi garbia dut ETArekin inoiz ez baitut inolako harreman edo bestelako zerikusirik izan eta, bestalde, Jaunaren Espiritua nigan sumatu dut(. Zu
|
nirekin
bazaude, nor nire kontra??). Lagunentzat eta neure buruarentzat ere eskatu diot Jaunari bere laguntza, bere Espiritua.
|
|
Kontzientzia garbi garbia dut ETArekin inoiz ez baitut inolako harreman edo bestelako zerikusirik izan eta, bestalde, Jaunaren Espiritua nigan sumatu dut(. Zu nirekin bazaude, nor
|
nire kontra
–). Lagunentzat eta neure buruarentzat ere eskatu diot Jaunari bere laguntza, bere Espiritua.
|
|
A/ Holako batean komunera irten(. Begiak itxi! Burua makur!?) eta itzultzerakoan pertsona bat?
|
nirean
–. Zerbait eskatu edo egin zuelako, berehala ezagutu nuen:
|
|
Manta bana hartu eta oheko 2 izkinatan jarri gintuzten: batzuetan biak eserita, besteetan bat zutik paretara begira eta bestea ohe gainean etzanda, e.a. Bera ezarrita ikusi eta neu zutunik egoteak enbidia pixka bat sortzen zuen
|
nire baitan
: zergatik bera bai eta ni ez?
|
|
batzuetan biak eserita, besteetan bat zutik paretara begira eta bestea ohe gainean etzanda, e.a. Bera ezarrita ikusi eta neu zutunik egoteak enbidia pixka bat sortzen zuen nire baitan: zergatik bera bai eta
|
ni
ez. Besteen jukutriaz jabetuz, nolabait sentimendu negatibo edo dena delako hura gainditzea lortu nuen.
|
|
sentituz. . Kolpeak joz gero, tratu txarrak emanez gero,
|
nireak
egin dik, nuen gogoan.
|
|
Zorionez holakorik ez zitzaidan jazo, egun osoko egoera eta tratua infernukoak izan arren.
|
Nire
burua oso ongi prestatu nuen etor zitzaidakeenaren aurrean: –Emaizkidazu, Jauna, une bakoitzean hitz zuzen eta egokiak?.
|
|
–Emaizkidazu, Jauna, une bakoitzean hitz zuzen eta egokiak?.
|
Nire
prestakuntza ez zen izan, honetaz, zer galdetuko ote zidaten asmatzen saiatu eta ondoren nik zer erantzungo irudikatu e.a. Inola ere ez, alferrikako ahalegina iruditzen baitzitzaidan nondik jo zezaketen imajinatzen aritzea guztiz, misteriotsua, baitzen niretzat egoera hura eta egozten zitzaizkidan karguak!
|
|
–Emaizkidazu, Jauna, une bakoitzean hitz zuzen eta egokiak?. Nire prestakuntza ez zen izan, honetaz, zer galdetuko ote zidaten asmatzen saiatu eta ondoren
|
nik
zer erantzungo irudikatu e.a. Inola ere ez, alferrikako ahalegina iruditzen baitzitzaidan nondik jo zezaketen imajinatzen aritzea guztiz, misteriotsua, baitzen niretzat egoera hura eta egozten zitzaizkidan karguak!
|
|
Nire prestakuntza ez zen izan, honetaz, zer galdetuko ote zidaten asmatzen saiatu eta ondoren nik zer erantzungo irudikatu e.a. Inola ere ez, alferrikako ahalegina iruditzen baitzitzaidan nondik jo zezaketen imajinatzen aritzea guztiz, misteriotsua? baitzen
|
niretzat
egoera hura eta egozten zitzaizkidan karguak! Otartekoak eta ekarri zuten guztia gogotik jan nuen, elikagaien bidez ere indarra hartu nahian edo.
|
|
Batzuetan irainak bota dituzte(? ¡ Mecaguen tu puta madre!?
|
niri
adibidez), besteetan mehatxuak(. Hoy tengo ganas de calentar a alguien!?), beti umiliazio egoera etengabea.
|
|
Begiak itxita (buruan estalkiren bat jarrita nengoela uste dut, baina ez nago seguru), pareta baten aurrean zutik, paretara begira? eta
|
nire
atzean, urruti samar, besteak. Batek besoak altxa eta paretaren kontra jartzeko esan zidan.
|
|
–¡ Déjese/ déjate de ostias?!?
|
Nik
orduan, barrutik irmo eta bero baina kanpotik erdi negarrez, hauxe esan nion: –Apaiza naizen aldetik, nire bizitzeko zentzua eta filosofia horrela epaitzen baduzu, zer erantzungo dizut honetaz eta hartaz??
|
|
Nik orduan, barrutik irmo eta bero baina kanpotik erdi negarrez, hauxe esan nion: . Apaiza naizen aldetik,
|
nire
bizitzeko zentzua eta filosofia horrela epaitzen baduzu, zer erantzungo dizut honetaz eta hartaz?. Beste une batean ere, betikoak bero bero eginda nik gauza batzuen berri ez nuelako horrela esan zidan mehatxu gisa:
|
|
–Apaiza naizen aldetik, nire bizitzeko zentzua eta filosofia horrela epaitzen baduzu, zer erantzungo dizut honetaz eta hartaz?? Beste une batean ere, betikoak bero bero eginda
|
nik
gauza batzuen berri ez nuelako horrela esan zidan mehatxu gisa: –¡ Déjate/ Déjese de ostias y cuéntanos/ cuéntenos la verdad!
|
|
Posible al da flexio ariketa pare bat egitea eta gero zuen galdeketarekin segitzea?? Harritu edo egin zirela iruditu zitzaidan,
|
nire
ausardiagatik. Denbora pixka bat igaro eta buru zenak edo:
|
|
Eta horrela segi genuen beste tarte batean, motzagoa 1.a baino.
|
Nire
sentimendua: Nire egia indartsuagoa izan zela haien parafernalia guztia baino.
|
|
Nire sentimendua:
|
Nire
egia indartsuagoa izan zela haien parafernalia guztia baino. Ez nuen lekua galdu, nerbioek ez ninduten jan eta beren jokabideak ez ninduen kikildu.
|
|
Askoz suabegoa izan zen, eta laburragoa ere bai.
|
Nire
ustetan, nekien guztia esan niela sumatu zuten, eta kitto. Bakean utzi ninduten!
|
|
Lo egin, deskantsatu, pentsatu, otoitz egin (Eskerrak berriz ere Jaunari itaunketetan
|
nire
ondoan, nirekin zegoela sentitu izanagatik eta bere Espirituak nire mihia mugiarazi zuelako), hotsek iratzarri eta abar egin nuen gau hartan goizeko 05:30ak aldean ziegan nire izena entzun arte.
|
|
Lo egin, deskantsatu, pentsatu, otoitz egin (Eskerrak berriz ere Jaunari itaunketetan nire ondoan,
|
nirekin
zegoela sentitu izanagatik eta bere Espirituak nire mihia mugiarazi zuelako), hotsek iratzarri eta abar egin nuen gau hartan goizeko 05:30ak aldean ziegan nire izena entzun arte.
|
|
Lo egin, deskantsatu, pentsatu, otoitz egin (Eskerrak berriz ere Jaunari itaunketetan nire ondoan, nirekin zegoela sentitu izanagatik eta bere Espirituak
|
nire
mihia mugiarazi zuelako), hotsek iratzarri eta abar egin nuen gau hartan goizeko 05:30ak aldean ziegan nire izena entzun arte.
|
|
Lo egin, deskantsatu, pentsatu, otoitz egin (Eskerrak berriz ere Jaunari itaunketetan nire ondoan, nirekin zegoela sentitu izanagatik eta bere Espirituak nire mihia mugiarazi zuelako), hotsek iratzarri eta abar egin nuen gau hartan goizeko 05:30ak aldean ziegan
|
nire
izena entzun arte.
|
|
A/ Gaua nolabait igarota, alegia lo pixka bat eginez, tarteka oihuak, orruak, ate kolpeak e.a. entzuten zirelako?, 05:30ak aldean etorri ziren
|
nire
bila: –Zutik pareta ondoan!
|
|
30/ 35 urte ingurukoak? eta?
|
nire
–ofizioko abokatua (emakumezkoa) heldu ziren.
|
|
ofizioko abokatua (emakumezkoa) heldu ziren. G.z.a bestearen ondoan jarri zen,
|
nire aurrean
; abokatua, berriz, nire atzean, ikusteko aukerarik izan ez nuelarik. Formalitateak bete eta ea galdera bat egin nezakeen agertu nuen, alegia deklarazioak egin baino lehenagoko galdera, bestela deklaraziorik ez nuela egingo.
|
|
ofizioko abokatua (emakumezkoa) heldu ziren. G.z.a bestearen ondoan jarri zen, nire aurrean; abokatua, berriz,
|
nire
atzean, ikusteko aukerarik izan ez nuelarik. Formalitateak bete eta ea galdera bat egin nezakeen agertu nuen, alegia deklarazioak egin baino lehenagoko galdera, bestela deklaraziorik ez nuela egingo.
|
|
Agian deklaratzea hobe?? Egia esan, kezkak ez zuen luzaro iraun
|
nire baitan
, ez bainuen epailea aurrean egoteke deklarazioak egitearen komenentzia ikusten; alderantziz baizik. Horrela amaitu zen Golgota hura.
|
|
B/ 08:00ak inguruan g.z.ak atzera
|
nire
ziegan: –Pareta aldera!
|
|
lasaitasuna eta poza hemen ere pertsona batekin mintzatzeko eta bere begiei so egiteko aukera nuelako, era guztiz normalean. Zein egun zen galdetzean, berak
|
niri
–, igandea (23a) zela erantzun nion. Berak ezetz, 22a, larunbata zela, berak egunero etorri beharra zuela eta egun bakar bat saltatzerik ez zuela.
|
|
A/ Giro ez gizatiarrak bere hartan jarraitu zuen, hotsak, zaratak, ate kolpeak e.a. askoz leunagoak baziren ere. Ziegetan ere nahiko lasai utzi gintuzten,
|
nirekin
zegoen X. Oleaga birritan edo eraman bazuten ere.
|
|
Bere hasierako eleak: . Hauxe da
|
nire
mezua: hau guztia ez da euskararen kontrako, ETAren kontrakoa baizik?
|
|
zain nituen inkomunikazioa 2 egun gehiago luzatzeko papera sina nezan.
|
Nire
erreakzioa: ez dut deus sinatuko, abokatu eta epailearen aurrean ez bada.
|
|
(Irten baino lehen, aukera izanda? norbaiti
|
nire
galdera egiteko erabakia hartu nuen, tinko, baina ez nuen gauzatzerik izan. Jainkoa ere(. Jainkoa, Aberria, Erregea?
|
|
Esker ona ateratzen zitzaidan azaleko zulotxo guztietatik Jaunaren Espiritua
|
nirekin
, nire ondoan, nigan sumatu bainuen infernu hartan egondako egun guztietan: bai barne poza eta kontsolazioa sentitzen nituelako (denbora guztian kikilduta egon arren), bai hitz zuzen eta egokiak esateko ahalmena izan nuelako, bai deklaratzeari uko egiteko balentria izan nuelako, bai X.O. eta beste lagunak, gaizki zeudela jakinda ere?
|
|
Esker ona ateratzen zitzaidan azaleko zulotxo guztietatik Jaunaren Espiritua nirekin,
|
nire
ondoan, nigan sumatu bainuen infernu hartan egondako egun guztietan: bai barne poza eta kontsolazioa sentitzen nituelako (denbora guztian kikilduta egon arren), bai hitz zuzen eta egokiak esateko ahalmena izan nuelako, bai deklaratzeari uko egiteko balentria izan nuelako, bai X.O. eta beste lagunak, gaizki zeudela jakinda ere?
|
|
Esker ona ateratzen zitzaidan azaleko zulotxo guztietatik Jaunaren Espiritua nirekin, nire ondoan,
|
nigan
sumatu bainuen infernu hartan egondako egun guztietan: bai barne poza eta kontsolazioa sentitzen nituelako (denbora guztian kikilduta egon arren), bai hitz zuzen eta egokiak esateko ahalmena izan nuelako, bai deklaratzeari uko egiteko balentria izan nuelako, bai X.O. eta beste lagunak, gaizki zeudela jakinda ere?
|
|
neure ondoan nituelako. Barne bizipen aberats eta hunkigarria zen han bizi izandako guztia, neuk ezer txarrik egin gabe
|
niri
gertatutakoa.
|
|
Erabaki garrantzitsu bat hartu nuen: inolako deklaraziorik ez inongo epailearen aurrean,
|
nire
abokatua aurrean ez badago. Arrazoia:
|
|
¡ Sepulcros blanqueados!? Nola arraio hitz egin dezaket
|
nik
horrela tratatu nauen/ gaituen gizonarekin, nire defendatzailea ondoan ez badut? (Hiru aldiz egun ezberdinetan, norbaitek?
|
|
¡ Sepulcros blanqueados!? Nola arraio hitz egin dezaket nik horrela tratatu nauen/ gaituen gizonarekin,
|
nire
defendatzailea ondoan ez badut? (Hiru aldiz egun ezberdinetan, norbaitek?
|
|
Gauerdian han ginen.
|
Nirekin
batean Joan Mari Torrealdai eta Iñaki Uria. Epaitegiko gela banatan utzi gaituzte.
|
|
eserita eta batzuetan etzanda.
|
Nire
bila 05:30ean etorri ziren lo nengoela, seko. Iratzarri eta gora eraman ninduten epailearengana.
|
|
fiskala, bere laguntzailea(?), beranduago jakingo nuenez, epailearen idazkaria zena?, neu erdian, grabaketak egin dituena, ofiziozko abokatua eta ordenagailuan lanean ari zena. Eseri eta
|
nire
eskubideak jakinarazi zizkidan epaileak. Ondoren han zergatik nengoen ba al nekien galdetu zidan.
|
|
erantzun nion. Eta ondoren itaun bat egin ote nezakeen esan nion epaileari,
|
nire
deklarazioak egiteko eskubideari uko egiteko arrazoia azaldu nahi nuen eta. Baietz ihardetsi zidan, hura ere grabaturik geratuko zela.
|
|
Baietz ihardetsi zidan, hura ere grabaturik geratuko zela. Eta horrela adierazi nion, gutxi gora bera:?
|
Nire
abokatua aurrean ez dudala ez dut deklaraziorik egin nahi, zurekin ez baitut inolako konfiantzarik: atxilotzeko agindua eman eta 5 egunez inkomunikatua izan nauzu tratu inhumano eta bexatorioa emanez, oinarriko giza eskubideak urratuz.
|
|
Orduan epaileak: . Jakin ezazu legediak eta demokraziak babesten nautela
|
nire
eginbidean?. Eta neuk:
|
|
Neu zigor astuna, ordaintzeko? prest nago, ezer txarrik egin ez badut ere eta ETAkoekin inoiz inolako harremanik izan ez badut ere?, baina
|
nire
salaketak eta gaitzespenak (alegia lege antiterrorista eta Epaitegi Nazionalarenak) oihartzuna izan behar dute bai Euskal Herrian, bai Espainiar Estatuan bai Europan. Egundoko barne alaitasuna, izugarrizko bakea nagusitu dira nire baitan.
|
|
prest nago, ezer txarrik egin ez badut ere eta ETAkoekin inoiz inolako harremanik izan ez badut ere?, baina nire salaketak eta gaitzespenak (alegia lege antiterrorista eta Epaitegi Nazionalarenak) oihartzuna izan behar dute bai Euskal Herrian, bai Espainiar Estatuan bai Europan. Egundoko barne alaitasuna, izugarrizko bakea nagusitu dira
|
nire baitan
. AMEN, Jauna, eskerrik asko.
|
|
Poliki poliki kalabozo inguru hura jendez betetzen hasi da, euskaldunak ere tartean (euskarazko oihuak, hitzak e.a. entzun zitezkeen-eta). Bat batean Pablo sartu dute
|
nire
ziegara, Epaitegira bere burua defenditzera etorria. Patxadan eta luze mintzatu gara honetaz eta hartaz, eta itxaropenik gabe egotetik, bere ama eta seme alabak gertu dituela ohartuz ilusio izatera pasa da.
|
|
Patxadan eta luze mintzatu gara honetaz eta hartaz, eta itxaropenik gabe egotetik, bere ama eta seme alabak gertu dituela ohartuz ilusio izatera pasa da. Idazteko eskatu dit, eta
|
nik
baietz erantzun. Zein eginkizun ederra egin dezakedana holako pertsonekin, batez ere kartzelan dauden horiekin!
|
|
Misio bikoitza orain dudana: a/ bidegabekeria eta giza eskubideen zapalketa posible egiten duten epaile, politikari, lege eta epaitegien salaketa gardena eta gaitzespen irmoa ongi ongi prestatzea; eta b/
|
nire inguruan
ditudan presoak, euskaldunak zein besteak? (espainiarrak, latinamerikarrak e.a.) maitatzea eta askatasun bidean ibiltzen laguntzea.
|
|
|
Niri
dagokidanez, behintzat, fede, handiegia, eskatzea litzateke holako zeredozer epaitegi horretatik espero izatea.
|
|
|
Ni
guztiz itxaropentsua izan naiz lehen egunetik guri egindako bidegabekeria hau dela-eta. Ez dakit ez noiz eta ez nola, baina justizia noizbait egingo zaigula sinetsirik nago, erabat.
|
|
Besterik ez. Baina
|
niri
–eta badakit beste batzuei ere, txaloak jotzeko gogoa etorri zitzaidan.
|
|
Lehenengoak gure epaiketaren markoa, nolazbait esan, ipini zuen eta ondoren bere bezeroaren defentsa sutsu eta argitsua egin zuen.
|
Nire
abokatuak, lehen erakunde hartako fiskala izandakoak, honela hasi zuen bere berbaldia:
|
|
honela hasi zuen bere berbaldia: . Zuek ongi ezagutzen duzue
|
nire
ibilbidea eta badakizue nire bezeroa ez nukeela defendituko ETAkidea dela edota ETArekin zerikusia izan duela jakingo banu.. Eta aurrerago eginez hauxe bota zuen:
|
|
honela hasi zuen bere berbaldia: . Zuek ongi ezagutzen duzue nire ibilbidea eta badakizue
|
nire
bezeroa ez nukeela defendituko ETAkidea dela edota ETArekin zerikusia izan duela jakingo banu.. Eta aurrerago eginez hauxe bota zuen:
|
|
–Ihizlariak ez li [r] o hatsaman erbia, thira ezpalizo lehenik kolpia.Gisa berian düzü ene zorthia,
|
nik
ere hola nizün gogatü, maitia.
|
|
Haritschelharrenean aisa eni erridator. KKK ko alean aisa
|
nitaz
erri. Gure kasuan, Zuberoako arauei jarraiki, aisa nitzaz errida.
|
|
2 Ene antxu, antxu karioa,/ bihotzez ungi maitatüa.
|
Nik
ez zitüt ez kitatüren/ lehen dit bizia galdüren.
|
|
Ihizlariak ezliro atzaman erbia17Ezpadiro thiratzen lehenik kolpiaGisa berian düzü oi! ene khuntiaHala gogatü dizüt
|
nik
ene maitia.
|
|
Persuna bat denian plazerrak galdürikArramarkable düzü inkietatürik; Othoi ez egin eni haboro khasürik, Bestela eztükezü
|
ni
bezain tristerik.
|
|
Hts: . Ihizlariak eztiü atzaman erbia/ Thiatü gabetarik lehenik kolpia/ Gisa berian düzü oi ene zorthia,/
|
Nik
ere hala dizüt gogatü maitia.
|
|
Hts 12 Persuna bat denian plazeraki galdürik/ Erremarkaule düzü inkietatürik;/ Ene erranari othoi ez egin kasurik,/ Bestela eztükezú
|
ni
baizik galdürik.
|
|
KKK 11 Persuna bat denan plazerak galdürik,/ Erremarkable düzú inkietatürik;/ Ene erran hoier, othoi, ez egin kasürik,/ Bestelan eztükezu
|
ni
baizik galdürik.
|
|
bi aldiz errepikatuko. Etxahunen obran agertzen den ideia berriro dator hemen?
|
ni
bezain tristerik ez dago munduan?.
|
|
Hemeretzigarren mendeko kantu libururik famatunetariko batean, 1870ko Chants populaires du Pays Basquelanean, kantu batek bere eten puntuekin sekretu edo enigma bat eskaintzen zuen.
|
Nik
behintzat behin baino gehiagotan galdetu diot neure buruari zein ote zen alderdi ezkutatua, zein ote zen ilargiaren alde iluna eta estaria. Salaberriren beraren paperetatik bi ahapaldi berri eta beste lauren aldaerak ekarri ditugu hona.
|
|
¡ Amatxo!
|
Nik
nola esanZenbat gozatutzen detan!
|
|
Nere lagunik maitatuenaOmb·laztana, zu zera, Argatik nator zure kolkora,
|
Ni
malkuak isurtzera, Iduriturik naramazulaAtariko intxaurpera... Beti izango zaitut, goguan, Bañan joan nai det ostera, Euskal lurreko arbolpe artanNere ezurrak uztera.
|
|
Leku isil hori!, urrin agertzen ziniakozan ametsetanetsipen egun ondoren ikus guratsuari, eta zu,
|
nire
etxe, eta zuek, joko lagunok, Muinoko zuhaitzok, hain ezagunok!
|
|
Bai aspaldi dala, oi bai aspaldi!, umearen bakeajoana da, eta joana gaztaroa eta maitasuna eta atsegina; baina zu,
|
nire
aberri, deunkiegonarritsu, beitu, zu gelditu egin zara!
|
|
olan poztu dozu
|
nire
bihotza, Helios aita!, eta, Endimion1lez, zure maitea nintzan, Luna2dohatsua!
|
|
Oi zuok jainkozintzo onbera guztiok!, bazenkiezelan maitatu zinduezan
|
nire
arimeak!
|
|
Filosofiako karreran badago asignatura bat zaiona izena antropologia, baina
|
ni
ez nago ados hor estudiatzen dena antropologia deitzearekin, niretzat hor historia da estudiatzen dena, zeina hasten baita historia naturalean, antropologiak humanoak agertzean estudiatu lukeena baino lehenago hasten dena, jakina denez. Eta antropologiako asignatura horretan bada agerikoa, sentido comun?
|
|
Filosofiako karreran badago asignatura bat zaiona izena antropologia, baina ni ez nago ados hor estudiatzen dena antropologia deitzearekin,
|
niretzat
hor historia da estudiatzen dena, zeina hasten baita historia naturalean, antropologiak humanoak agertzean estudiatu lukeena baino lehenago hasten dena, jakina denez. Eta antropologiako asignatura horretan bada agerikoa, sentido comun?
|
|
baldintza materialak zelakoak izan eta halaxe izango da, gutxi gora behera, antolamendu politiko ekonomikoa. Materialismo kulturala
|
niretzat
egokiagoa da historia ikertzeko ezen ez materialismo dialektikoa, zeina baita idealismo materialista molde bat.
|
|
|
Nire
historiaren filosofia egiteko manera honelakoa da. Ni jakitun naiz ez dudala historia universala abarkatzen nire teoriarekin.
|
|
Nire historiaren filosofia egiteko manera honelakoa da.
|
Ni
jakitun naiz ez dudala historia universala abarkatzen nire teoriarekin. Nik hipotesis bat hartzen dut abiapuntutzat.
|
|
Nire historiaren filosofia egiteko manera honelakoa da. Ni jakitun naiz ez dudala historia universala abarkatzen
|
nire
teoriarekin. Nik hipotesis bat hartzen dut abiapuntutzat.
|
|
Ni jakitun naiz ez dudala historia universala abarkatzen nire teoriarekin.
|
Nik
hipotesis bat hartzen dut abiapuntutzat. Predikatuen logikan aditua denak badaki horrekin ez dudala kuantifikatzaile universalaren esferan, eta bai derivazio baten hasieran, zeina hasten baita suposamen batekin.
|
|
Eta suposatu egiten dut ezen oparotasun materialean joera ekonomikoa birbanatzailea dela, redistributivoa, baina igarotzen baldin bagara egoera material urrietara, privaziozkoetara, orduan joera aldatu egiten da eta akumulativoa da, metatzailea (paradigmatikoa izango litzateke basamortuetan garatu den kultura orientala, akumulativoa, gerrazale ondorioz, eta patriarkala). Hipotesis horrekin
|
nik
historiaren filosofia bat egiten dut, eta herri indigenak ikusten ditut, aldaerak aldaera, inguru oparoetan, oso oparoetan, bizi izandakoak direla, eta joera birbanatzailea erakusten dutela euren antolamendu politikoetan, eta hori historikoa da, historiak estudiatu lukeen fenomenoa. Baina ostera, basamortuetako Orientean ikasten dut gizarte antolamendu politiko klasistak, marxismoan esaten den moduan, hau da, joera akumalativo garbikoak, eta Orienteko cultura metatzailea ikasten dut nik gerraren eta patriarkatuaren hazia bezala, eta baita ikasten dut nik joera horren arrazionalizatze bat jabego pribatuaren inguruko legediarekin.
|
|
Hipotesis horrekin nik historiaren filosofia bat egiten dut, eta herri indigenak ikusten ditut, aldaerak aldaera, inguru oparoetan, oso oparoetan, bizi izandakoak direla, eta joera birbanatzailea erakusten dutela euren antolamendu politikoetan, eta hori historikoa da, historiak estudiatu lukeen fenomenoa. Baina ostera, basamortuetako Orientean ikasten dut gizarte antolamendu politiko klasistak, marxismoan esaten den moduan, hau da, joera akumalativo garbikoak, eta Orienteko cultura metatzailea ikasten dut
|
nik
gerraren eta patriarkatuaren hazia bezala, eta baita ikasten dut nik joera horren arrazionalizatze bat jabego pribatuaren inguruko legediarekin. Baina jada Grecia klasikoko sofistek (gerraren universal bihurtzaileak) komentatzen dute nola, segurutik Orienteko zivilizazioari begira, nola arrazionalizatze horrek ez duen lortzen borroka, naturalean?
|
|
Hipotesis horrekin nik historiaren filosofia bat egiten dut, eta herri indigenak ikusten ditut, aldaerak aldaera, inguru oparoetan, oso oparoetan, bizi izandakoak direla, eta joera birbanatzailea erakusten dutela euren antolamendu politikoetan, eta hori historikoa da, historiak estudiatu lukeen fenomenoa. Baina ostera, basamortuetako Orientean ikasten dut gizarte antolamendu politiko klasistak, marxismoan esaten den moduan, hau da, joera akumalativo garbikoak, eta Orienteko cultura metatzailea ikasten dut nik gerraren eta patriarkatuaren hazia bezala, eta baita ikasten dut
|
nik
joera horren arrazionalizatze bat jabego pribatuaren inguruko legediarekin. Baina jada Grecia klasikoko sofistek (gerraren universal bihurtzaileak) komentatzen dute nola, segurutik Orienteko zivilizazioari begira, nola arrazionalizatze horrek ez duen lortzen borroka, naturalean?
|
|
paraboletan mintzatzen zaie bestela konprenitzen ez dutelako, begiak dituzte ikusteko eta ez dutelako ikusten eta belarriak dituzte aditzeko eta ez dutelako aditzen. Jesusek Erresumaren misterioak esplikatu zizkien apostoluei zuzenean, eta ez paraboletan, nahiz eta ez dizkiguten ezer esan evangelioetan hori izan ezik, nahikoa dena
|
nik
gero, gaur egun, kultura orientala partikularizatzeko, Jesusekin bat etorriz, manera poltiko hobeetarako azterbidea zabaltzen dudala horrela, idealista izan gabe, eta bai zientifikoa izanik).
|