Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 12.772

2000
‎Iazko irailean ETA erakundeak su etena aldarrikatzeko argitara eman zuen agirian bazeuden niregan harrera berezi bat sortu zuten bi puntu. Bi puntu hoiek osatzen zuten, nire ustez, erabaki garrantzitsu haren justifikazio ideologiko eta politikoa. Hau da, ETAk tregua deklaratzeko gizarteari eta partikularzki ezker abertzaleari ezagutarazi zizkion arrazoiak.
‎Beste gai bat idatzizkoa dela eta, ea zuek zer pentsatzen duzuen. Nire ustez, idatzizkoak ere ez dira denak berdinak eta euskalkiek badute lekurik idatzian ere. Esate baterako, Miren Agur Meabe idazleari entzun diodanez, idatzi behar duenaren arabera, berez bizkaiera ateratzen zaio eta berak berezkotasun hori errespetatu egin behar duela idazterakoan ere.
‎Ez dut uste orain ikaragarrizko jardunaldi bat egin genukeenik gaiaren inguruan erabakitzeko; horrelakoek ikaragarrizko beldurra ematen didate. Nik uste dut batez ere elkarrekin egotea dela, hau bezalako egin, adituek hitzaldiak eman... Halako ekimen txiki ugariren aldekoa naiz eta ez gauza erraldoiena.
‎». Nire ustez, horixe sentituko zuen honez gero On Jose Mariak, dimisioa aurkeztu ondoren. Baina, oraindik sentitu ez badu, otsailaren 19an, Katedralean, bere agurraren mezan izango naiz, beste asko bezala, berriro gogorarazteko.
‎Ezker paretakoa, eskuz, oso ondo dago. Nik uste garairik hoberena dela. Inoiz ez dute hainbeste kobratu pilotariek, inoiz ez da hainbeste ofizialtasun egon profesional mailan.
‎Eta ez telebistak bakarrik, kalean ere igartzen da. Kirolari buruz hitz egiten denean, futbolaren ondoren nik uste dut pilota izango dela hizpide. Hori duela hamabost bat urte galdu zen eta orain berreskuratu egin da.
‎Azkeneko urte honetan nik uste dut gauzak asko hobetu direla enpresen artean. Enpresen arteko harremanak onak dira, ez dago inolako arazorik.
‎Trinketarekin lan handia egin behar dugu Hegoaldean, guztiz ezezaguna baita. Kirol hau herrikoia egin nahi badugu, nik uste askoz errazagoa dela trinketa ezker pareta baino. Eskuz aritzeko pilotak askoz bigunagoak dira eta jokoa ere alaiagoa da.
Nik uste afizioa aitonarengandik etorri zaidala. Ni mutil koxkorra nintzela hura egoten zen sehaska eragiten eta bertsoak kantatzen zizkidan:
‎Udarregirenak edo ikasiak zituen beste norbaiten bertso zaharren batzuk, baina bereak sekula ez. Aitona zena, plazan eta jendaurrean ibili gabea izango zen, baina nik uste bertsotan egingo zuela: artalde koxkor bat bazen gure etxean, eta oso negu txar batek ardi gehienak akabatu zituen.
‎Oroitzapen ona daukat nik. Ezertan harro egoteko motiborik badut, nik uste hartantxe daukadala. Karmelo Baldan zen, eta ia tope bete zen jendez.
‎EH, EA eta PNVkoak gauza askotan behintzat bat zetozen, eta orain berriz ikusten ditut nahiko sakabanatuta dabiltzala. Nik uste dut Euskal Herria bere tokira eramango baldin bada, horiek denek elkarrekin joan behar dutela. Nahiz gauza batzutan hain ondo etorri ez, uste dut elkarrengandik hurbil ibili behar dutela.
‎Harrigarriena bere azterketa eta sintesirako gaitasuna da, nire ustez, dakienaz aparte. Behin Donostiatik Goierriraino trenez gentozela, bera analista eta ni kazetari paperean, Jugoslavia ohiko gerra, aurrekariak eta historia argiro argitu zidan 45 minututan.
‎Sormen prozesuan dago koska, eta nire ustez, halako sena izan dugu beti ipuinekin asmatzeko. Baina lehenik eta behin, ulergarri eta atsegina izan behar du, hori gabe alferrik dira erabil ditzakegun trikimailuak.
Nire ustez, berez, euskaldunak (hemen jaiotakoak) ikuspegi ezkorra duzue bizitzaren aurrean, hau da: herri txiki bat gara, ezin da, gureak egin du.
Nik uste ereindako haziaren emaitza dela. Hemengo edozein taldek halako goraipamena jasotzea gainera, ona da besteentzat ere, hemen egiten dena ikusteko pizten duelako.
‎Hau ekonomiaren edozein alorretan gertatzen ari bada ere, euskal kulturan tentsio bereziak eragin ditzake, gure erakundeek, gutxi edo gehiago, bere laneko eremua izan baitute. Nire ustez, bata bestearen laneko eremutan sartzea gero eta normalagoa izango da eta horren aurrean gerta daitekeena ondoan azaltzen diren hiru bideetakoren batetik joango da: haserretzea, konpetitzea edo aliantza estrategikoak bultzatzea.
‎Nobela errealista egiten duzun momentuan, hori bere horretan ekarri behar duzu? Nire ustez ez. Oreka bat bilatu behar da.
‎Helduei edo heldutxoei zuzenduta dago. Baina nerabe batek hartu eta gogoko badu, nerabeentzako ere bada nire ustez, eta beste nerabe batek gustukoa ez badu, bada bazterrean utzi dezala lasai lasai. Bakoitzak bizitzan dauzkan ideia eta balioen arabera, izango du gustukoa edo ez.
‎Orduan, Hegoaldean 70eko hamarkadan bezala, Iparraldean 90ekoan aldatu da. Nik uste dut gu hastearekin gazteak zaletu direla.
‎Baginen koadrila osoa; talde handia ginen. Nik uste dut hori izan dela garai emankorrena. Dozena bat pilotari bageunden, urtebeteko gorabeheran, belaunaldi berekoak.
‎Eta momentu honetan mordo bat badaude, enpresek ere inportantzia ematen diote honi... Nik uste dut hemendik lau bost urtera izango dela hemen mailarik handiena.
‎" Sortu zenetik izugarrizko bultzada eman dio zinemak arteari orokorrean. Nire ustez, bai eleberriari, bai antzerkiari, biziberrituko badira, zinematik edateko garaia iritsi zaie. Orain arte zinemak pinturatik nahiz eleberritik hartu ditu elementuak, eta zinemak aukera gehiago dauzka gauzak kontatzeko antzerkiak baino, denbora eta espazioari dagokienez bereziki.
‎Hori aspalditik datorren kontua da eta nire ustez topikoa. Egoera giza-politikoa desberdina da lurraldez lurralde eta batzutan planteamenduak berdinak izanik ere, azaltzen diren arabera bere ñabardura hartzen dute.
‎Saio batean aldagai horiek guztiak sartzea beraz, gehiegizko mazedonia litzateke. Nire ustez, euskalkiek kutsatutako batua erabiltzea da egokiena. Eta herritarren kaleko hizkera aldiz, bere horretan jaso.
‎Hiriburuetatik aparte dago, mendiz inguratuta, errepidez gaizki lotuta, eta trenik ez da iristen. Nire ustez, isolamendu hori izan da, hain juxtu, bailara barruko garapenaren pizgarri. " Kanpokoaren zain alferrik egon barik, ekin dagiogun" golkorako esanda, eskualde indartsua eraiki dute debagoiendarrek.
‎Esanda daude, nire ustez, esan beharrekoak, potoloenak bai bederen, Espainiako gobernuak testu liburuen deskontu librea indarrean jartzeko uda aurretik hartu zuen erabakiari buruz. Laburbiltze aldera, bi multzo nagusitara ekar daitezke orain arte erabilitako argudio sendoenak:
‎Ondorioa, nire ustez, garbia da: Espainiako gobernuak asmo nabarmena du kultur ekoizpenaren berezitasunak behin betiko lurperatzeko, kultura eta kontsumoa bat eta bera izan daitezen salneurri librearen paradisuan.
‎Egun laburretan soilik ikus dezakegu kalitatezko zinea, jendeak bihotzarekin egiten du inolako interes ekonomikorik gabe, urteetan mamitzen joan den argumentua errealitate bihurtuz. Nire ustez, jendeak 700 pezeta ordainduko lituzke zortzi labur on ikusteko. Baina aukera hori ez dugu oraindik.
Nik uste dut festa egin bai baina gauean lo egin behar duela. Eta parranda egin behar da egunez!
‎Mila substantzia daude, batzuek sendatzekoak eta besteak errendimendua hobetzekoak, eta denek berdin ematen dute positibo. Baina nire ustez denbora asko baino lehen bereizi egingo dira dopinean.
‎" Ematen zuen sormena dela' nik' sortzendudana,' nire' barruan dagoena,' ni' naizena; eta nik uste dut inor ezin dela izan besteak gabe. Indibidualismoa sartuta duzu, ez agian bizimoduan, baina bai pentsaeran.
‎Fede galtzea, indar galtzea izan da. Nik uste Ibarretxek berriro kemena emango diola hemengo mugimendu abertzaleari.
‎Sara berezia izan zen: hemengo jende asko zegoen han, eta nik uste hemengo jendeak dominatu zuela hango giroa. Eresoinka taldea, adibidez, Saran sortu zen.
Nik uste, eta ez da mespretxua, abertzaletasuna sortzeko gizarte industrial bat behar dela, eta gizarte unibertsitari bat dela kabia. Baserritarrak kontserbadoreak gara, bizitzea zaila delako baserrian, eta gosearen arriskua bereziki garai hartan atarian zegoelako.
‎Oso gaizki ikusia egon da" navarrismo" deitzen dena, baina nik uste ona dela, hasiera bat delako. Nafarroak ez badu kontzientzia hartzen zer den, zer izan den eta zer izan behar duen...
‎Urte luzeotako joan etorria baloratzea zaila izanda ere, nire ustez, HBren nazionalismoa kontradiktorioa izan da azken 20 urteotan. Adibidez, bere abiapuntuan HBk Bizkaiko ezkerraldean izan zituen botoak ez ditu geroago izan.
‎apaiz hori bera izan omen zen Txirritari azken bedeinkapena eman ziona. Nik uste dut hortik agian zerbait iritsiko zitzaidala... Hori sinetsi nahi nuke behintzat.
Nik uste, hemen jendea ez dela bere iturriak zabaldu zale, orokorrean. Nahiago izaten duela isildu.
‎Hasieran kritikak exajeratzera jotzen du. Nik uste dut berritasunaren bila dabilela, berria denak pisu gehiago dauka beti. Argi dago orain ez daukadala berritasun horren faktorea baina espero dut nire abestiak entzutea eta taldearen lana kontuan hartzea.
Nik uste dut lehena beharra dela. Adibidez, lehenengo diskotik bigarren diskora desberdinena prozesua izan da.
‎Ondorioak baino, gure planteamenduak berretsi ditugu. Nik uste dut gauza guztien gainetik euskaraz, ingelesez edo alemanez abestu badagoela hizkuntza musikala. Niretzat lotura hori oso garrantzitsua da.
‎Hori ere, Meteosaten eskasiaren ondorioa izango al da? Nire ustez, onena da konturatzea eguraldiaz hitz egitea merezi duela eta nork bere sateliteak ondo kontrolatzea. Bestela, eguraldi txarrago ezina iragarri arren, eguzkitsu gerta daiteke eguna
‎Etorkizunean bertsolaria autore bezala ere imaginatzen dut. Nik uste aski belaunaldi sendoa badatorrela hori hala izango dela ikusteko. Une honetan ikusten da ez txapelketetan puntan dabiltzanak, baizik autore perfildunak nahi dituela publikoak.
‎Unai, Maialen... Baina nik uste sustraia oraindik ere Amurizaren proposamenean daukala belaunaldi honek. Eta, beharbada, lehenagokoetan Basarri aipatu litzateke.
‎krispazio sozial handiena zegoen urteetan ere, kultur eskaintza bat eta irizpide batzuk izan ditu, administrazioak izan ez dituenak. Eta batez ere, ideologien elkarbizitza bat egon da, nire ustez eredugarria izan dena, oso emankorra eta gizartean beharbada ikusi ez dena. 90ko hamarkadan, elkarteak gorputza hartu zuenean, inolako arazorik gabe, tentsio eta eztabaida normalekin bakarrik, artikulatu izan dira hor egon diren sentsibilitate politiko guztiak.
‎Kritikak egon ziren bertsolaritzak egiten zituen ekarpenekiko, baina batez ere okupatzen zuen espazioarekiko jarrera ezkorra izan zen. Nire ustez 90eko hamarkadan bertsolaritzak izan zuen dimentsio soziala puztuta egon zen.
‎Bertsolaritza kirola, jolasa, da, baina aldi berean hizketan ari da. Espontaneidade hori kontrolaezina denez, bertsolaritzak nire ustez sekula ez du izango, hizlari espontaneoek izango ez duten bezala, goiko maila hori. Gaur egungo bertsolariei, esan nahi dutena esateko ez bada, ez zaie interesatzen bertsolaritza, eta jarrera horrekin dabilen bertsolariari goi mailako estrukturarik ez diote sekula eskura emango.
Nik uste badagokigula kulturgintzan mahaian kolpe bat ematea, ze azken urteotan entzun eta entzun egon gara. Nik ez dakit hemendik 20 urtera munduko kulturaren abangoardiaren puntatzat hartuko gaituzten, edo tradizio zaharkitu baten azken reduktotzat.
‎Helburua bertsoaren berri ematea, bertsolariak sortzeko lurra landu eta hazia ereitea, eta bide batez bertso zaleak egitea eta prestatzea. Nire ustetan bertsolaritzaren osagarri diren gai jartze eta epaitze lanetarako jendea prestatzearen zeregina da oraindik arautu gabe dagoena. Behar denean nonbaitetik sortu dira, behatzez izendatuak askotan eta izendapen horri ezetz esaten ez dakitenek egin izan dute lan hori ahal duten ondoen.
Nire ustez, bi urtez behin edo euskal konpainien topaketa bat egin litzateke, hitzaldi, eztabaida eta formazio saioekin batera. Programatzaileek Tarrega edo Gijonera joan behar izaten baitute.
‎Gorabehera teknikoetan ere, nik uste sena falta nabaria dagoela. Gorabehera instrumental soilari begiratzen dion prozedura bat dago, baina teknikari batek ipuin bat idatzi behar balu, seguru gero beste modu batera egingo lukeela hitz tekniko berrien asmakuntza.
‎Baina ni ez naiz poeta. Nik uste hemendik aurrera egingo dudanetik asko saioaren eta narratibaren arteko muga horretan ibiliko dela. Une honetan lehendik idatzitako hainbat ipuin berridazten eta egokitzen ari naiz.
‎batzuk oso aforistikoak dira, beste batzuk poetikoak, beste batzuk pasadizo kontaerak borroka handiak izan nituen editorearekin gehienetan narratiboenak edo pasadizokoak direnak kentze aldera, eta nik esaten nion ezetz, erreibindikazio hori zegoela justu hor. Orduan, bertsolari artean nabilela tipo batek zerbait kontatu eta niri kontaera horrek bereziki hunkitu baninduen bere garaian, nik uste dut horrek eskubidea daukala sakontasun usteko beste batzuekin batera egoteko liburu berean.
Nik uste dut esperantza hor jarrita dagoela, oso zehatz esan gabe, baina azken batean hirugarren dimentsio horretan esperantza bada zorion klase bat edo izateko esperantza. Nik behintzat hori ezin dut ulertu inplikazio sozialik gabe, hau da, mugimenduetan inplikaziorik gabe, eta gero, noski, norberak bere inguru pribatuan eraikitzen dituen... bueno uste dut garbi dagoela adiskidetasuna dela salbazio soka bakarra, edo behintzat, sendoena.
‎lehenengo" Hiruko" ak daude ipinita, momentu honetan diskurtso nagusia norbanakoen askatasuna eta bizitza pribatua baitira; nik ez nuen jarri nahi lehenengo dibertimendua eta gero bukaeran hori. Justu liburua kaleratu den momentuan egoera nahiko gaiztoa zen, eta bestela ere nik uste dut hemen bizi denarentzat ez dela" ni bizi naiz, badaukat bizitza pribatu bat, eta gero tarteka joaten naiz lan publikoa egitera", ez da hori. Uste dut ezin dela bereizi maila bat bestetik.
‎Bigarren, komunikazioa. Eta nik uste dut hori asko arindu dela eta konturatu garela horretaz poesia hori publiko aurrean formato ezberdinetan ematen hasi garenean. Hirugarrena izango litzateke pertinentea izatea.
Nik uste dut lau funtzio horiek ezin ditzazkeela poesiak bete, hizkuntzak bete, hizkuntzaren beraren kontrako borroka egin gabe. Hizkuntzak informazio mailan esan daitekeen guztia kodifikatuta dauka, baina bide kodifikatu horietatik ezin dugu esan lehendik esanda dagoena baino.
‎Ez pentsa edonork lor dezakeen kategoria denik! Hemerotekan jaso dugu, baina hona hemen pasarte bat, egundokoa nire ustez: " Nor izateko bakoitzak bere biotza sendotu behar du, errazkeriak bazterturik bide zuzenari jarrai dezaion.
‎Pazientzia behar dugu beraz, eta ongi jakin gaurko gizartean aurrera egiteko jendearen borondatea irabazi behar dela eta hiritarren gogoak erakarri; hori lortuko dugu bakarrik, guziekiko begirune haundiz, jakinduriaz eta guztiz jarrera demokratikoen bidez jokatzen badugu. Nik uste honela izanen dela edo ez dela izanen.
‎" Nik uste dut euskal idazleak oraindik ez duela sinesten euskaldun eta idazle izatea posible denik".
‎Ekintza horrek [inkomunikazioarenak] hein handi batean Alvaro ez dela bere belaunaldiaren portabozik egokiena iradokitzen duela deritzot. Horregatik nik uste justifikatzen dela generazio horren argazkia osotzeko Lupi, Alvaroren arreba eta Mikelen izandako pertsonaia. (Egunkaria 1997X)
‎Sexu harremanak, maitemina erakargarritasuna duten harremanak dira, esperantza irekitzen dutenak; ematen du bizitzak askoz gehiago eman behar duela, baina askotan ez da horrela izaten, eta nire ustez horregatik datoz haserreak, agresibitatea eta hainbat gauza. (Gara I)
‎Lehendik zeuden horiek idatzirik eta, argitaratzeak ez dio talentuan murrizketarik eragingo egileari. Auzia beste bat da hemen, nik uste; hain zuzen ere, idazkuntzatik bizi nahi duen euskal idazleak non eta zelan erabili behar duen bere talentua. Edo beste modu batera esanda, Canok eta bestek erakusten duten bokazio sendoak zein etorkizun duen hedabideetatik kanpo geratuz gero.
‎Garazi inguruak dira Lukuren geografia, eta hor bizi direnak nahiz horra etortzen direnak haren giza osagarria. Bestalde, kontatzeko moduan neurtua, mamitua, luzaz pentsatua, hizkeran, esaldien tenpoan, hor dago liburuaren meritu nagusia, nik uste. Ahaztu gabe, haatik, Lukuk Iparraldeko idazle modernoen artean tradizio sendokoa den ildo batean erein duela; ipuin beltzen alorrean.
‎Amodiozko harreman bitxiez idatzi nahi duelarik, txistearen mugara eraman gaitu. Nire ustez, idazleak gainera nahiko ondo daki honelako joku batean sartu dela, libururaren izenburua lekuko. Hor kontatzen diren amodiozko istorioek, liburu dibertigarri eta harrigarria egiteko asmoak hala bultzatuta, gehiengikerien irudia eman nahirik, patologia batzuen adierazbideak ematen dute.
‎desiratzen duguna oso garrantzitsua da. Bizitza, neurri handi batean, espero izatea da, eta desioa desagertzen denean, moteltzen denean, heriotzetik oso hurbil gaude, nire ustez." (Elizondo, Edurne: Egunkaria VII)
‎Kontaketa modua, hala ere, hitz batean esateko, antigoalekoa iruditu zait, dezimononikoa ez esatearren. Kontalariaren eta pertsonaien baitan dago, nire ustez, antigoalekotasun horren zama nagusia: kontalaria, omnisziente edo orojakile ezezik, esplizitoegi eta ingenuo samarra ere bada zenbait pasartetan:
‎Baina, bestalde, nik uste dut aldaketa handia dagoela, Beluna Jazz en agertzen zen amets mundu hori, mundu surrealista hori, azken lanean nahiko mugatua dagoelako." (Benito, Jon: Gara I)
Nik uste baino poliziakoagoa izango da. Baina ez da ohiko nobela poliziakoetakoa ere.
‎Iparragirrek igarri zion gure zoria nondik nora zihoan. Nire ustez, beharbada Larramendiren iritzien berri zerbait bazekien. Horregatik, hark bezala, bere azkenetariko bertso batean hara zer zioen:
‎izenburudun artikuluan eman nituen zenbait iritzi, ETA eta GALen arteko borrokak salatuz. Izan ere, nire ustez, historian zehar giza eskubideen alde hain iritzi zintzoak eskaini zituzten Euskal Herriko semeek argi utzi baitziguten bakoitzaren pentsaerak errespetagarri direla; baina, gezurra badirudi ere, hor daude lekuko ideia desberdinetakoen hilketak. Non da hemengo kristautasuna?
‎Horrez gain, testuinguru orokorra dago. Eta hor, nik uste, Europa eraikitzearen prozesua guztiz kontuan hartu beharreko datua da. Horrek aldaketak ekarriko ditu, ziur, nahiz eta nihaurez ados egon prozesu horieramaten ari den moldearekin.
Nire ustez, aipatutako euskal alderdi nazionalisten txosten politikoak hiruprintzipio hauen arabera daude moldatuta:
‎Horrexegatik, nire ustez, aurpegi bikoa izan behar du gure erantzunak.
‎Arlo horietan guztietan, behin eta berriro aurreratu egin zituen bere garaian, baiproblemen planteamendua eta bai geroago etorriko ziren hainbat eta hainbat soluzio.Hori ere Txillardegiren ezaugarritzat hartu behar dugula uste dut. Nik uste dut, arlohorietan guztietan esnatzaile lana izan duela, geunden lozorrotik ateratzeko ahaleginean. Agian horregatik ez zen ulertua izan.
‎existentzialista. Hori da nik uste onar dezakeen ismo bakarra. Dogmatismoeta determinismo guztien etsaia da:
‎Bi adar horietatik enborra sortuz, arbola, biek duten onena aprobetxatuz, Sabinoren asmoa eta Arturoren azterketak oinarri hartuta, egitasmo sendo eta zehaztu bat lordezakegu gaur egun. Nire ustez, oraingoan, Sabinoren asmoa eta sua ametsetatik errealitatera bihurtuko baditugu, geure kultur arloa Campionek jorratutako parametroetanantolatu dugu. Horretan ari garela uste dut honezkero, baina inoiz ez da gehiegi proiektu baten egitura nagusiak berrikustea, gaurko bizitzaren bilakaeran ditugunbaliabide ugaritasunaz baliatuz eta aberastuz.
Nik uste dut, militante huts ez diren Euskal Herriko biztanleengan, sentiberatasuna sortzeko indarra badutela gai hauek, aberastasunaren izenean tratatuak izatenbadira. Egia da, gero eta sutsuago daudela Euskal Herriaren aurka agertzen ari diren, vasco tasunaren?
‎Horretarako kultur adierazle deitzendirenek lagunduko digute. Ez dut azalduko zertan diren, ebidente samarrak direlako, baina nire ustez euskal kulturaren kasuan dituzten gakoak komentatuko ditut.
‎atera behar izatea, federikgabeko hautuaren ondorengo biluztasunaz desilusionatuta gera ez gaitezen. Nire ustez, fedea, ala fedearen antzeko hori, ez dugu ez herrigintzan ez kulturgintzan nahastubehar. Mundu honetakoa ez den erregetzak, nekez argituko digu hemengoa nolaantolatu behar dugun.
‎Horregatik nolabait haragiaren, nazka? sentitzen du, Sartre-ren berbazesateko (oroit, halaber, Miranderen Haur besoetakoa); nire ustez, ez da sentimendupsikologiko modura ulertu behar, sentimendu edo esperientzia metafisikoa modurabaizik, haragizko maitasunaren, naturaren, bizi jarioaren, ezdeuskeriarena; hots, espirituaren eta askatasunaren, erorikoarena?
‎Etxaideren informe berean, saritua ez, baina epaimahaiaren aipamen berezia merezitakoTxillardegiren. Urruti min? lan bat aipatzen da, galdua nik uste. Baina hau ere ez duguTxillardegiren zinezko lehen izkribua.
‎permettra d, evoquer danssa realite complete, singuliere, temporelle, le jaillissement originel de l, existence?. Gureartean sekula egin den existentzialismoaren esposi ziorik osoena? nik uste?, nobela batda: Leturiaren egunkari ezkutua, 1957.
‎modukoa, estrukturalista, finean. Batzuek beraren lehen formazioteknikoari egotzi nahi izan diote joera hori, baina nik uste dut sustrai sakonagoakdituela. Egoeraren salaketa gogorra egin ondoren, batasun printzipioaren koherentziakbultzaturik, enuntziatu apurtzailea bota zuen Txillardegik, baina berehala, horreksortutako hutsunea zerbait objektiboz, edo zerbait objektibatuz bete beharra sentituzuen.
‎Kontseiluak eskainiriko eztabaida foru bikainean ikasitakoa batetik, eta ur teotanbilduriko ene esperientzia dela bestetik, ondoren, saiatuko naiz azaltzen zein diren, nire ustez, edozein saltoki euskalduntzeko hartu behar diren neurririk garrantzitsuenak.Eta, adibide moduan, euskaldundu nahi dugun saltoki hori, nagusiki erdalduna denhirian. Gasteizen, eman dezagun, kokatuko dut.
Nire ustez, konkistatzaileekiko identifikazioa, boterearekiko identifikazio motabat da eta, azken batean, krimenarekiko identifikazioa. Denaz ere, ez dugu ahaztubehar harrapakaritzaren zibilizazioa ez zela ezinbestez sortu.
‎nekazaritza, hazkunde demografikoa eta hirietako biltze demografikoa, espezializazioa eta lanaren zatiketa soziala, jabetza pribatua eta estatua sortzea.Baldintza sozialen aldaketa horiekin batera, esklabutza, Herrien konkista eta patriarkalismoa asmatu zituzten. Europari eta bigarren milurtekoari dagokienez, nire ustez, klaseen berdintasun maila handiena sozialdemokrazietan eskuratu zen 1960 1980bitartean. Azken mila urteetan zehar arazo sozialek izan duten bilakaera ondo aztertudu Robert Castel ek (1997).
‎David eta Goliaten ipuinean bezala edo. Lan zientifikoen artean, fikzioakere behar zuen lekutxo bat, nire ustez, Txillardegiren omenaldi honetan, ametsarenlegamiarik gabe nekez gorpuztuko baitziren haren nahiz beste askoren ikerlanak. Istoriohonek ez du kontatzen Daviden eta Goliaten arteko borroka, ordea:
‎Ordura arte nafar gorriarekin sorgortu samarra egon banintzen ere, berehalasuspertu nintzen eta itzulera haren xehetasunak galdetu. Bai, nik uste nuen AitaMorlans huraxe zen, urte askoan Ameriketan misioetan ibili ostean kaputxinoekSalbatoren daukaten komentura bueltan zetorrena.
‎–Inkunable batzuk ere badauzkagu, baina horiek ez zaizkio edonori uzten. AitaLiburuzainarengana jo duzu, eta zure ikerketaren asmoa ikusita, nik uste...
‎Hau izan zela, besteaizan zela. Bakoitzak bere iritzia du baina, nik uste, onena bere horretan uztea dela. Hurajoan zen eta bakea, ez zaizu iruditzen?
‎izenordea baztertu egin behar dugu. Bestalde, iruzkingileen artean, hobe da? nire ustez, egitura erabiltzea,, nik uste?. (e) la?
‎Bestalde, iruzkingileen artean, hobe da, nire ustez? egitura erabiltzea,? nik uste?. (e) la, egitura baino.
‎Bestalde, entretenimendua eta hitza/ hizketa, ordu programatuen %42, 8ra iritsi zen (magazinak, lehiaketak, tertuliak?). Nire ustez, azken eduki hauek (entretenimendua eta hitza) izango dira, irrati digitala hedatzen denean beherakada jasango dutenak.
‎Bazkaldu ondoren abiatu nintzen errepide ertzera. Antza, nik uste nuena baino nekatuago nengoen hegazkineko bidaiaren ostean, eta goizean lotan segitu nuen goxo goxo nire literan. Entzuten nituen, noski, nire gelakideen joan etorriak, eta kanpoko trafikoaren hotsak, sirena eta klaxonez hornituta.
‎Militarrak ez zuen txantxetarako gogorik, bere aurpegi ozpinduaren arabera. Nik uste nuen Ralphi bihotzekoak eman behar ziola. Baina gure aulkietara hurbildu eta paperak eskatu dizkigunean, Ralphek kristoren ahalegina egin du eta nahiko itxura lasaia eta aurpegi erlaxatua erakutsi ditu karneta luzatu dionean morrosko uniformatuari.
‎Nire adinekoa edo zelarik, burutsu eta adimendutsu zen Jesus, sinagogako doktoreen doktore eta jakintsuen jakintsu, baina nago ezen berak ere ez ziola osabari hirugarren lezione hartarik fitsik ere endelegatuko, enekin batean egon izan balitz; baina nola, alde batetik, ekialdeko leihotik ilargi zuria deika ari baitzitzaigun, bere sekeretutxoak erakutsi nahian, nik uste, eta nola, bertzetik, teleskopiotik behatzea zen ene orduko gutizia gutiziatsua, baietz ihardetsi nion, guztiz ulertu niola. Eta hark, orduan:
‎Eta nik neure egoitzarat joan behar nuen, bai, baina ez nuen jada joan nahi, hain bainengoen, zinez, zurekin arrai eta neure gogara. Eta dudos nengoen berriro, Jainkoak apez izaiteko deitu ote ninduen, zeren eta nik uste bainuen ezen, apez izaiteko, gozorik ez duen ate estua iragan behar zela eta nork bere buruari uko egin behar ziola, baita lizifrinaz eta zilizioez baliaturik ere, hala behar izanez gero; ordea, zure hitzetarik bertze mundu bat igar nezakeen, zeina baitzen zabalagoa eta gozoagoa, eta zeinak erakarri baininduen hatsarretik beretik... Eta mudantza haren seinaleak neure baitaren baitan sentitzen nituen jada, zeren eta goiz hartan, etxetik jalgi eta unibertsitaterako bidean jarri nintzenean, segur bainengoen Jainkoaren deiaz, eta arratsaldeko lehen ordu hartan, aldiz, zure etxetik jalgitzerat nindoanean, ez hain segur, barrenean zerbait hautsi izan balitzait bezala.
‎mirakulu bat, Joanes... Leizarragaren Testamentua baino sendoagoa eta osoagoa, nik uste. Eta nik egunoroz irakurtzen dut pasarteren bat edo bertze, eta zuk ere irakurri zenuke noizbait, ikus dezazun ezen euskara ez dela hain labur, eskas eta hertsi, nola munduak uste baitu eta baitauka dela.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
ni 12.772 (84,08)
Lehen forma
nik 3.768 (24,81)
nire 3.453 (22,73)
Nik 3.160 (20,80)
Nire 2.328 (15,33)
nere 24 (0,16)
ni 11 (0,07)
ene 4 (0,03)
nitaz 4 (0,03)
Ni 3 (0,02)
nigan 3 (0,02)
niregan 3 (0,02)
niretzat 2 (0,01)
Ene 1 (0,01)
NIK 1 (0,01)
NIRE 1 (0,01)
Nire aldetik 1 (0,01)
nigandik 1 (0,01)
nire aldetik 1 (0,01)
niri 1 (0,01)
niri buruz 1 (0,01)
niri buruzko 1 (0,01)
Argitaratzailea
ELKAR 2.399 (15,79)
Berria 1.391 (9,16)
Argia 1.371 (9,03)
Alberdania 786 (5,17)
Pamiela 631 (4,15)
Booktegi 595 (3,92)
Jakin 447 (2,94)
UEU 428 (2,82)
Open Data Euskadi 407 (2,68)
Susa 357 (2,35)
Bat Soziolinguistika Aldizkaria 270 (1,78)
Maiatz liburuak 259 (1,71)
Labayru 240 (1,58)
Karmel Argitaletxea 223 (1,47)
Hitza 173 (1,14)
goiena.eus 170 (1,12)
Elhuyar Zientzia eta Teknologia 160 (1,05)
Goenkale 143 (0,94)
Euskaltzaindia - Liburuak 121 (0,80)
Uztaro 116 (0,76)
Urola kostako GUKA 112 (0,74)
Consumer 109 (0,72)
Jakin liburuak 105 (0,69)
Bertsolari aldizkaria 95 (0,63)
EITB - Sarea 91 (0,60)
Erlea 90 (0,59)
HABE 86 (0,57)
aiurri.eus 82 (0,54)
Guaixe 79 (0,52)
aiaraldea.eus 77 (0,51)
ETB dokumentalak 76 (0,50)
Uztarria 75 (0,49)
Anboto 69 (0,45)
Ikaselkar 66 (0,43)
Euskera Ikerketa Aldizkaria 63 (0,41)
Txintxarri 58 (0,38)
ETB serieak 55 (0,36)
Euskaltzaindia - EHU 46 (0,30)
Kondaira 45 (0,30)
Karmel aldizkaria 43 (0,28)
alea.eus 40 (0,26)
Zarauzko hitza 40 (0,26)
Sustraia 38 (0,25)
erran.eus 37 (0,24)
hiruka 34 (0,22)
Herria - Euskal astekaria 34 (0,22)
Karkara 33 (0,22)
ETB marrazki bizidunak 29 (0,19)
Bilbao Bizkaia Kutxa Fundazioa - Euskaltzaindia 25 (0,16)
Deustuko Unibertsitatea 24 (0,16)
Aldiri 24 (0,16)
uriola.eus 24 (0,16)
barren.eus 21 (0,14)
Aizu! 20 (0,13)
aikor.eus 17 (0,11)
Noaua 16 (0,11)
Maxixatzen 15 (0,10)
Osagaiz 14 (0,09)
Kresala 14 (0,09)
AVD-ZEA - Editorial Dykinson 13 (0,09)
plaentxia.eus 11 (0,07)
Euskaltzaindia - Sarea 7 (0,05)
Euskaltzaindia - Sabino Arana Kultur Elkargoa 6 (0,04)
LANEKI 5 (0,03)
Amezti 5 (0,03)
Orain 4 (0,03)
Euskalerria irratia 4 (0,03)
Euskaltzaindia – Sü Azia 4 (0,03)
Berriketan 3 (0,02)
Euskaltzaindia - EITB 1 (0,01)
Euskaltzaindia - Iruñeko Komunikabideak Fundazioa 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
ni uste ukan 2.950 (19,42)
ni uste nu 378 (2,49)
ni uste apal 156 (1,03)
ni uste baino 131 (0,86)
ni uste ez 125 (0,82)
ni uste hori 112 (0,74)
ni uste oso 58 (0,38)
ni uste baietz 43 (0,28)
ni uste bera 39 (0,26)
ni uste behintzat 32 (0,21)
ni uste bezain 31 (0,20)
ni uste gu 31 (0,20)
ni uste jende 28 (0,18)
ni uste on 27 (0,18)
ni uste guzti 23 (0,15)
ni uste bi 22 (0,14)
ni uste euskal 22 (0,14)
ni uste nahiko 22 (0,14)
ni uste bezala 21 (0,14)
ni uste ni 21 (0,14)
ni uste asko 19 (0,13)
ni uste ezin 18 (0,12)
ni uste gaur 17 (0,11)
ni uste gauza 16 (0,11)
ni uste azken 15 (0,10)
ni uste euskara 15 (0,10)
ni uste hobe 15 (0,10)
ni uste hor 15 (0,10)
ni uste egun 14 (0,09)
ni uste beste 13 (0,09)
ni uste den 13 (0,09)
ni uste hemen 13 (0,09)
ni uste zu 13 (0,09)
ni uste bai 12 (0,08)
ni uste egin 12 (0,08)
ni uste ere 12 (0,08)
ni uste garai 12 (0,08)
ni uste hau 12 (0,08)
ni uste orain 12 (0,08)
ni uste mundu 11 (0,07)
ni uste bat 10 (0,07)
ni uste garrantzitsu 10 (0,07)
ni uste hala 10 (0,07)
ni uste lan 10 (0,07)
ni uste lehen 10 (0,07)
ni uste eman 9 (0,06)
ni uste bide 8 (0,05)
ni uste egia 8 (0,05)
ni uste ezinbesteko 8 (0,05)
ni uste garrantzi 8 (0,05)
ni uste haiek 8 (0,05)
ni uste herri 8 (0,05)
ni uste makal 8 (0,05)
ni uste neba 8 (0,05)
ni uste beharrezko 7 (0,05)
ni uste beti 7 (0,05)
ni uste emakume 7 (0,05)
ni uste esan 7 (0,05)
ni uste gehiago 7 (0,05)
ni uste gizon 7 (0,05)
ni uste horiek 7 (0,05)
ni uste horixe 7 (0,05)
ni uste jakin 7 (0,05)
ni uste jarrera 7 (0,05)
ni uste joan 7 (0,05)
ni uste lagundu 7 (0,05)
ni uste oker 7 (0,05)
ni uste ongi 7 (0,05)
ni uste oraindik 7 (0,05)
ni uste orduan 7 (0,05)
ni uste sendo 7 (0,05)
ni uste talde 7 (0,05)
ni uste zerbait 7 (0,05)
ni uste alde 6 (0,04)
ni uste ama 6 (0,04)
ni uste arrazoi 6 (0,04)
ni uste bizitza 6 (0,04)
ni uste denbora 6 (0,04)
ni uste duda 6 (0,04)
ni uste egoki 6 (0,04)
ni uste egon 6 (0,04)
ni uste erdi 6 (0,04)
ni uste eskola 6 (0,04)
ni uste Espainia 6 (0,04)
ni uste etorri 6 (0,04)
ni uste ezetz 6 (0,04)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia