Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 3.831

2000
‎Herri horiei buruzko koordenatuak ematerakoan, badago zer bat den denetankomuna dena. Alegia, beste batzuen koordenatuen arabera kokatu behar ditugu herrihoriek, mapa mundietan, kartetan edo mapetan berak bizi diren lekuen errepresentaziografiko internazionalik ez dagoelako.
‎Alegia, Euskal Herria zentzurik zabalenean ulertzen duen maparen gainean, hurrengoegunerako iragarpena eskaintzen da, non zer eguraldi mota espero den azalduz.Zazpiak bat, begien aurrean16.
‎Alegia, Bordeletik Santander rainoko kostaldea eta gure itsaso hurbila irudikatzendituen mapa bat erakusten da, putzuan zer nolako eguraldia izango den adierazteko: haizeak, olatuak eta abar.
‎Horiexek izan dira gure ardura eguraldi mapak aztertzerakoan; iluntze gaueko ordutegi horretan, telebistek urrezko albistegia eskaintzen dute. ZerEuskal Herriren isla mediatikoa, zer Euskal Herriren profil mediatikoa dugu urrezkoorduetan?
‎kontzeptuak biak biltzen dituela, nolaaskatasuna nola identitatea. Kontua da, modernia puskatu denetik (puskatzen aridenetik), bai askatasuna eta bai identitatea zer diren berriz pentsatu beharra dagoela. Horrela, mundu berrian identitateak urtzen ari direla esaten digute, sekula santaidentitaterik izan ez dugun Euskal Herrikooi, ez behintzat identitate aitortua edoegitura instituzionalekoa.
‎praktikoaden filosofia. Guztioi baliagarri zaiguna, zenbaitzuetan akritikoki erabiltzen ditugunargumentuen atzean inplikatuta zer dagoen argitzeko. Eta horregatik, azken fineangizarte mailako interesa duelako, eta beste arrazoi batzuengatik, ez gara filosofoenarteko elkarrizketara mugatzen.
‎Horrez gain, identitateen eraketari buruzko hiru artikulu bildu ditugu. EuskalHerriko egoera, gainera, egoera ezin hobea da halako arazoak planteatzeko.Adibidez, zer gertatzen da estatuak ematen duen nortasuna norbanakoak sentitzenduen nortasuna ez denean. Aitzpea Leizaola antropologo gazteak jardun du horretaz.
‎askatasun horretan gal ez gaitezen ondo aukeratu behar dugu zein denguri gehien interesatzen zaigun filosofia egiteko modua. UEUko Filosofia Sailean, adibidez, euskarazko filosofia praktikoa aukeratu dugu filosofia egiteko modutzat.Horrela, Euskal Herriaren beharrei begira Euskal Herritik egiten den filosofia bilatzen dugu batez ere, zer garen eta zerk inguratzen gaituen, apurka apurka eta guztion artean problematikotasun bihur dezagun.
‎Euskal Herria konstrukto bat bada, ordea, zer dira Espainia, Frantzia edotaEuropa. Historia Unibertsalaren azken helburu eta geltoki?
‎Konstituzio tranpatia zer den K. Loewenstein irakasleak adierazi zuen aspaldi (Political Power and the Governmental Process. University of Chicago Press.1965 147 or.), eta izendapena Espaniakoari dagokio bete betean, zeren estatuhorren menpean dagoen biztanleriarentzako bermea ez emateaz gain, estatu berarenaginte goseari behar adinako mugak ezartzeko ere ez da gauza izaten; betetzen ezden betebehar hori litzateke, ordea, konstituzioaren izaera funtsezkoena.
‎1976an, orduko Frantziar errepublikako presidenteak, Valery Giscard d. Estaing ek, finantza saileko goi funtzionari bati, Simon Nora ri hain zuzen ere, gizarteareninformatizazioari buruzko txosten bat egiteko agindu zion. Helburua, informazio teknologiak Frantziako estatu nazionalaren burujabetzan zer nolako eragina zeukanaztertzea zen. Simon Nora k, Alan Minc ek lagunduta, 1978an bukatu zuen txostena eta frantsesez argitaratu zuen11 Txosten horretan funtsezko gaiak mahaigaineratu ziren.
‎Era berean, politika teknozientifiko orokorraren barruan kokatutako estrategia diseinatu behar da, topikoetatik eta propagandatik urrunduta. Ezinbestekoa da erabakitzea, zer nolako hedapena den posibleeta desiragarria, eta zer nolako babesa eman diezaiokeen herritarrari, gizarteari etainguruneari. Eztabaida horren ondorioz, eta ez lehenago?
‎Era berean, politika teknozientifiko orokorraren barruan kokatutako estrategia diseinatu behar da, topikoetatik eta propagandatik urrunduta. Ezinbestekoa da erabakitzea, zer nolako hedapena den posibleeta desiragarria, eta zer nolako babesa eman diezaiokeen herritarrari, gizarteari etainguruneari. Eztabaida horren ondorioz, eta ez lehenago?
‎Eztabaida horren ondorioz, eta ez lehenago? xeda daiteke zer neurri mota eskatzen duen hartutako politika horrek.
‎Gaur egun, eta era adierazgarrian, nazionalitatearen gaiarekin lotutako eztabaidarik entzutetsuenak migrazioen ingurukoakdira: nazioa osatzeko irizpide desberdinak daudela kontuan izanik, bertaratzen direnetorkinen eskakizunei nola erantzuten dioten estatuek, eta horrek nazioaren irudikatzean zer nolako ondorioak izan ditzakeen; hots, zein eragina izan dezakeennaziotasunean bertan, etorkinei ez bakarrik hiritartasuna, baizik eta nazionalitateaere emateak8 (Stolcke, 1996; Brubaker, 1992). Ez dira, baina, eztabaida mamitsuakbakarrik.
‎P Sartre-k askatasunaz uste zuena hartu dut hizpide. Ondoren, berriz, herri askatasuna erdiesteko politikagintzan zer nolako aldaketak gauzatu liratekeenazaltzen saiatu naiz. Hori guztia, jakina, gai hauen inguruan funtsezkoak direnezbaien bila aritzen joateko.
‎Askatasunari buruzko pentsamendu filosofikoak, ordea, norbanakoaren etagiza taldearen arteko ustezko kontraesanak aztertzeko balio du; eta, era berean, baita autodeterminazioan oinarrituko den askatasun politikoa garatzeko ere. Beraz, ikuspegi horretatik herri askatasuna erdiesteko politikagintzan zer nolako aldaketakgauzatu liratekeen azaltzen saiatu naiz hurrengo lerroetan.
‎Herritarren eta estatuaren arteko erlazioa: zer gertatzen da gutxiengo egoeran daudentaldeekin?
‎Erabaki larri horiek hartu zituenChristiania ko Parlamentuak. Suediak zer egingo. Armada bidali zuen Christianiaaldera, eta gerra piztuko ote zen beldurra hedatu zen.
‎Egoera horretan, zer ekar dezake euskal herritarron autodeterminatzeak?
‎Abertzaletasunak gehiengoa duenlurraldeetan bakarrik gauzatuz, ala jada, hastapenetik, Euskal Herriko zazpi probintziak abiapuntu modura hartuz? Lehen aukerak egingarriagoa dirudi, baina, geroanproiektatzen bagara, zer aukera egonen da, epe luzera, Euskal Herri batua eraikitzeko. Nik, Iparraldetik, horrelako eskema bat arriskutsua ikusten dut, kasik esangenezakeelako, hogei urteren buruan gure euskalduntasuna desagertua izanen dela.Maila apalenetan ere, Estatu frantziarrak inongo borondaterik ez du gure euskalizaera onartzeko.
‎Beharbada gehiegi arriskatuko naiz, baina hiru printzipio horiek zer , noiz etanola galderei erantzuten dietela esango nuke, hurrenez hurren.
‎Nafarroan, adibidez, UPNk du gehiengo absolutua. Hori gainditzeko zer egin, Erkidegoko erakundeetatik azter daiteke. EAk, EHk eta EAJ PNVk Erkidego Autonomikoan lan komunaegiten badute, lan horrek emaitzak ematen baditu, eta jarrera demokratiko batenbidez gauzak egiten baldin badituzte, zergatik ezin dugu pentsatu nafarrek erehorretaz ohartuko direla eta, pixkanaka pixkanaka, hori Nafarroako Legebiltzarreanislatuko dela?
‎Hori nafarrei planteatuz gero, eta nafarrek horionerako izango dela ikusten baldin badute, guk Erkidego Autonomoan horrekemaitza onak ematen dituela demostratu izan dugulako, ez ote lukete onartuko. Iparraldean, berriz, kontzientzia mailako lan oso gogorra egin behar da. Ikusaraziegin behar zaie, euskalduna izateak zer esan nahi duen. Eta horrez gain, Departamenduaren eskakizuna bultzatu behar dugu, bertako jendeak tresna propioekinemaitza hobeak lortzen direla ikus dezan.
‎Hemen psikoterapeuta izateari uko egiten dionean irekitzen du diskurtsoarenberezko dimentsio analitikoa. . Badakit zu zer zaren, badakit zer behar duzun, zureonura ezagutzen dut, jakinaraztearekin, ate hori itxi egiten du.
‎Hemen psikoterapeuta izateari uko egiten dionean irekitzen du diskurtsoarenberezko dimentsio analitikoa. . Badakit zu zer zaren, badakit zer behar duzun, zureonura ezagutzen dut, jakinaraztearekin, ate hori itxi egiten du.
‎Hortik dator landu beharreko auzi guztiz zehatza: zer itzul daitekepsikoanalisiaren etikatik deontologia terminotan. Psikoanalistaren betebeharrez, zer esan diezaiekegu jendeari eta Estatuari?
‎zer itzul daitekepsikoanalisiaren etikatik deontologia terminotan? Psikoanalistaren betebeharrez, zer esan diezaiekegu jendeari eta Estatuari?
‎Psikoanalistaren bigarren betebeharra: analista bat zer den, hau da, zer dakien, eta agindu dezakeenaz publikoa ohartarazi.
‎Psikoanalistaren bigarren betebeharra: analista bat zer den, hau da, zer dakien, eta agindu dezakeenaz publikoa ohartarazi.
‎Baina paradoxikoki, homeostasi edo ongizateororen aurkakoa dena da desira, aldi berean. Nola ulertu ongizatera zuzentzen ezduen psikoterapia zer den?
‎Izan ere, sumatzen ez diren gorputzaren atalakadierazten ditu. Baina zer da sumatzea?
‎Ikus dezagun lehenik psikodrama zer den eta ondoren zein ekarpen egin dionteoria eta teknika psikoanalitikoak psikodramari.
‎Eta barne taldearen kontzeptuan funtsezkoa da batetik orain arte aipatu dugun barne objektua eta bestetik lotura. Ikus dezagun ondoren zer den lotura eta zer denbarne talde hori.
‎Eta barne taldearen kontzeptuan funtsezkoa da batetik orain arte aipatu dugun barne objektua eta bestetik lotura. Ikus dezagun ondoren zer den lotura eta zer denbarne talde hori.
‎Ikus dezagun lehenik transferentzia zer den. Definizioa Diccionario dePsicoanalisis delakotik hartuz, transferentzia kontzeptuak, ezarritako harreman mota jakin baten barruan eta bereziki harreman analitikoaren barnean desirainkontzienteak zenbait objekturen gainean eguneratzen direneko prozesua, adierazten du psikoanalisian.
‎Baina taldean transferitutakoari dagokionez, zer da transferitutakoa taldeakhistoriarik ez badu, edo ez gutxienez haurtzaroko historia pertsonalaren zentzuan?
‎Ni bertako hizkuntzalarihandi bati buruzko zerbait idatzia nintzen arin eta bromoso, Koldo esaten zitzaiolaorain, berak bere buruari beti Luis esaten zionari. Ba, hartaz galdetu zidaten hainzuzen ere, ea zer esan nahi nuen harekin. Ezer ez, esan nuen, hori besterik ez.
‎Txillardegi adiskidearekiko lotura ez zen atzo goizean sortu nigan. iritsi baino lehentxoago izan genuen geure belaunaldikoek haren izenarenlehen erreferentzia, mitiko samarra zena, zer esanik ez, gure lagunak ordurako eginazuena nahikoa eta sobera baitzen bere izena betikotzeko, ez baitzuen alferrik parte hartuizan Euskal Herriaren historiako bidegurutze nagusienetakoan, ene ustez, nagusienaedo erabakiorrena izan dena?, alegia, XX. mendeko erdialdean abiatu zen euskalmugimendu askatzaile berriaren ekimen sortzailean. Ekintzaile gutxi batzuk izan zirenlurrikara hura eragin zutenak; han egon zen bera.
‎Orduan hasibainintzen Larresoro Txillardegi, bata zein bestea, erreferentziatzat hartzen, eta behineta berriro irakurri nituen berak idatzitako artikulu gozatsuak. Eta, zer esanik ez, liburuak. Nik bezala, garai hartako euskaltzale autodidakta guztiek, nor ez zenautodidakta, inolako euskal ikasketa arauturik ez zegoen garai hartan??
‎18 hilabetez egon beharra zen Iruñeko presondegian, auzi batedukiz bitartean. Pentsa zer eskandalua Hazparnen! Ondorioz apezpikuak lasterkanporatu zuen gure zuzendaria, Xarritton.
‎Zenbait anekdota kontatuz eta umore klabean, artikulu honetan kontatzen da zer nolakogarrantzia izan duen Txillardegiren irudiak, euskara ikasi eta, apurka apurka, euskalgintzan eta euskal kulturaren munduan barneratuz joan den euskaldun berribatentzat. Anekdotak pertsonalak diren arren, euskara nagusitan ikasi eta geroago euskalletretan barneratu diren beste zenbaitek ere konta lezakete antzeko esperientziarik.
‎Eta sarreratxo hau eginda, Txillar, gutariko askorentzat zer izan zaren eta zerzaren kontatu nahi nuke, hemendik aurrera anekdota pertsonalak erabiliz, baina, hirugarren pertsonala erabiliz, pudoreak aginduta.
‎–Euskaldun berri, ekin euskaraz?. Xabier Kintana eta Joseba Tobar en hitzaurrebaten ostean, bertan azaltzen ziren, euskaldun berriak izanik, ordurako nolabaitekoonarpen publikoa bereganaturik zuten pertsonaiak, eta beraiek kontatzen zuten nolahasi ziren euskara ikasten, zein metodorekin, zergatik, zerk bultzatuta, zer nolakohasiera traketsak izan zituzten eta, azkenik, nola heldu ziren hizkuntza arrotz hura (etaaldi berean hizkuntza berezkoena, maitatuena) bereganatzera.
‎Honela ulertuko da zer nolako emozioa sentitu nuen, berak gogoratu ere ez dugogoratuko seguruen, urte asko beranduago (86 edo 87an), eta manifestazio batenondoren (edo aurretik, nola gogoratu?) Donostiako Barandiaran tabernako terrazanzenbait pertsonarekin batera geundela, idazten ari zen nobelari buruz nire iritzia eskatuzidanean, profesio kide bati galdera luzatzen zaion naturaltasun berberaz:
‎Muga pasatzea, askotanbezala, sufrikario luzea izan zen. Motxilaren behealdean Krutwigen. Vasconia, debekatua generaman, eta Karmele Rotaetxe-ren senarrari bizarra mozteko makinanola desmontatu zioten ikusi ondoren, San Antoniori errogatibak egin genizkion liburuhura aurki ez zezaten, aurkituz gero zer gerta zekigukeen pentsatze soilaz hotzikarasentitzen baikenuen.
‎Txillardegiren gaia ez zen literatura, doktorego ikastaro hartan. Titulua entzunnuen lehenengoan barrez hasi nintzen,, ez da posible?, esan nuen,, horretaz zer esandaiteke hiru hilabetetan zehar??. Ikastaroaren titulua. Euskal bokalak?
‎Ikastaroaren titulua. Euskal bokalak? zen eta, hasiaurretik, ez nuen imajinatzen a, e, i, o eta u esateaz aparte (agian u ere bai) zer gehiagoesan zitekeen. Eta bai, badago esaterik, alajaina.
‎–Euskadi Ta Askatasuna? erakundeazer izanen litzatekeen (edo zer izan behar lukeen) orduz gero finkatu genuen.
‎Noski, ez deritzot egoki, hic et nunc, amaigabeko eztabaidetan berrastea, (orduanplanteiatzen edo proposatzen zen) sozialismoa zer den/ zen edo zer ez den/ ez zen: zientifikoa ala ez; iraultzailea ala sozialdemokrata; Moskutar, Pekindar, Habanatar edoguztiz jator edo etxekoa izan behar zuen...
‎Noski, ez deritzot egoki, hic et nunc, amaigabeko eztabaidetan berrastea, (orduanplanteiatzen edo proposatzen zen) sozialismoa zer den/ zen edo zer ez den/ ez zen: zientifikoa ala ez; iraultzailea ala sozialdemokrata; Moskutar, Pekindar, Habanatar edoguztiz jator edo etxekoa izan behar zuen...
‎Baina horrela gutiagobaitzuen berak jateko, azkenean aspertu zen eta senarrari salatu zion gauero laminaetortzen zela. Hurrengo gauean emazte jantzi zen senarra, eta supazterrean geratu zen.Lamina etorri eta zer edo zer igarri zuen, gizonaren bizarra ikusirik. Txitxiburruntziemateko eskatu eta, gizonak burruntzia berotu eta ahotik sartu zion.
‎Baina horrela gutiagobaitzuen berak jateko, azkenean aspertu zen eta senarrari salatu zion gauero laminaetortzen zela. Hurrengo gauean emazte jantzi zen senarra, eta supazterrean geratu zen.Lamina etorri eta zer edo zer igarri zuen, gizonaren bizarra ikusirik. Txitxiburruntziemateko eskatu eta, gizonak burruntzia berotu eta ahotik sartu zion.
‎Emazte hura, Gaxuxa izenekoa, eta haren senarra Joanes, ezagutu zituen Jose Mari Kastantxok, haren denboran gertatu baitzen punizionea: «Ni gau hartaz oroitzen niz orai hementxeoihal hau bezain untsa (aurrean duen mahain oihala seinalatuz), zer gau zen hura: izigarri zen ihurtziria eta ximista, ximista, ximista ximisten gainean. Gero biharamunean berehala barreiatu zen (herrian) aire gaiztoak joan zakola supazterretik aztala».
‎Berriemaile ezohiko batek, Eulali Bilbao orozkoarrak, besteek baino askatasunhandiagoa zuen istorioak moldatzeko, eta hari entzundako hainbat gertakaritan edertoikusten ahal da nola erabiltzen zituen mitoak: hark edota haren ahaide hurbilek biziizandako esperientziei forma eta edukia emateko nola bereganatu dituzten tradiziokomotiboak eta zer aldaketak sartu dituzten istorioen egituran. Zergatik egin duten erejakin nahi genuke, beren nortasunak edo, menturaz, giroak bultzaturik.
‎Kondaira mitiko bat entzutean, gehienetan, berehala ezagutzen dugu zer tipokoaden eta zelan bururatuko den; bakar batzuetan soilik aurkitzen ditugu garrantzizkoaldaketak, baina handiak direnean, gerta liteke deusik ez ulertzea, haria galduta etahapax baten aurrean gaudela uste izatea. Eulaliren ahotik horrelako batzuk aditzekozori ona izan dut, hari esker pausatu bainion galdera neure buruari.
‎denak inar makilaz hari jo eta ihesi joan zen eskaileran behera, begi gorri gorriekaz eta miauikaragarriak egiten. Baina, gaineratu du Pablok, beste zer edo zer egin zuen katuhorrek joan aurretik: intxaur batetik sobrekama bat atera eta hartaz hilaren ohe guztiaestali zuen.
‎denak inar makilaz hari jo eta ihesi joan zen eskaileran behera, begi gorri gorriekaz eta miauikaragarriak egiten. Baina, gaineratu du Pablok, beste zer edo zer egin zuen katuhorrek joan aurretik: intxaur batetik sobrekama bat atera eta hartaz hilaren ohe guztiaestali zuen.
‎Aldi berean, hilaren eta giza katuaren seme bat,* Marcos, fraile zegoen komentuan ere zarata handiak igarri zituzten eta jakin zuten fraileren baten etxean zer edo zerjazoten zela. Biharamun goizean, meza ostean superioreak estola («liburua» esan nahidu Eulalik) zabalik utzi zuen (horren bidez jakin dezakete apezek nor den sorgina), eta* Marcos komentutik bota zuen.
‎egon bere ezin zirean etzean bere, eta derrigor egon behar eudien». Esperientziabizitu horiek gertakariaren egia bermatzen dute, nahiz ez lekukoek eta ez guk ere ezdugun jakingo zer izan zen egunkari agerpen hura. Adar joleren bat, menturaz, ondozekiena non, noiz, zerk eragingo zuen izialdura; osterantzean, ez diot xehetasun horriparekorik aurkitu tradizioan.
‎Araneko gertakaria erasi dutenek,* Teofilok parte txarrekoak zituela eta katubilakatzen zela segur baitziren ere, beste mundukoen jestu bat erantsi diote, estalgiarenmotiboa. Baina motiboa bera aldakorra izanik (baikorra sobrekama ederraz estaltzeaOrozkon, ezkorra kapa sarea botatzea Zeberion), ez dakigu zer bilatu zuten berenauzoan biziriko gertakari latz bati gaineratu diotenean, lazgarria areagotzea, motiboezkorra, ala lazgarria gozatzea, motibo baikorra?.
‎Organizazio eskema zehatzak, Administrazioaren parte hartze orokorra eta zabala. Badugu, bai, Kataluniatik, urrundikbederen, zer ikasirik; eta katalanek badakite, Marik berak aitortzen duenez: –gureesperientziak beste hizkuntz komunitateentzat interesgarria den zerbait izango duelakoan nago??
‎Baina kultura, fiktio mentis? izanik, berari buruz hitz egiteko orduankonparazioaren teknikaren laguntza ezinbestekoa zaigu, zer esan nahi dugunadierazteko izadian aurkitzen dugun zerbaitetaz baliatuz.
‎Hizkuntzari buruz aritu zen batik bat, EuskalHerriko auzian hizkuntza galtzearen arriskua nabarmenena zelako. Gaiari sarreraemanez, hala ere,. Kultura zer den. Kulturaren bi izariak?
‎Kulturaren bi izariak? atalean, zabalago azaltzendu kulturaren kontzeptua, horren baitan hizkuntzak zer garrantzia duen azpimarratuz.Ni orokorrean arituko naiz euskal kultura aipatuz, ez euskarari soilik dagokionean, baizik norbanakoak edo Herri batek naturaren gainean biltzen duen guztia adierazteko.Guztiz bat nator Txillardegik garai hartan adierazitakoekin, baina hizkuntza, gizakiaeta kultura kontzeptuetan azken urte hauetan produkzio handia egin du gizarteak, ezbeti norabide berean, eta uste du...
‎Lehenengo biek goizeko bi klaseetan, Euskal Herriko kultur politika eta EuskalHerriko industria kulturala gaiak, datuak eta azterketa azaldu ondoren, bagenuennoski zer aztertu arratsaldeko saioan.
‎Politiko batzuk oportunismo hutsean mugitzen direla garbi dago, eta gehiengoalortuta egiteko prest dauden horrek ez du zer ikusirik gutxiengoan izan zirelarikbotatako diskurtsoekin. Trebiñoko ordezkari demokratikoek ez dute hautuaren eskubiderik.
‎Baina oraingo honetan ez dut ondorio politikoez edo balioen erabilpen zinikoazaritu nahi. Orain adierazi nahi dut, kultura batean, gure baitan pentsatzeko ematen denprozesuan, zer pisu duten balioek erabakiak eta jarrerak hartzeko orduan.
‎Iraultza, izan ere, indibiduoarennahimenaren eta erabaki librearen izenean egin zen, eta Erregimen Zaharraren aurka (leinuaren erregimena) justifikatu zen. Hiritar bakoitzak badaki zer nahi duen eta nahiduena hautatzen du, teorian. Praktikan, nahimen hori, indibidualitatea, alegia, ezabatuegiten baldin bada, gehiengo inmentsoa ez ezer erabakitzeaz eta ez hautatzeazarduratzen ez bada, eta artalde hutsa bada, zerk justifikatzen du egiaz Iraultza etaIraultza ondoko sistema hau guztia?
‎Eta zer da existitzea, existentzia. Konplikazio handiegietan ez sartzeko, existentzialistek berek existentzia nola ulertzen duten ikusteko, irakurgai egokia dukeguUnamuno ren Vida de Don Quijote y Sancho delakoaren prologoa(. El sepulcro deDon Quijote?), autore horren ohiko sarkasmoarekin bulgaritate nagusiaren aurka.Gehien gehiengoaren existentzia, hau da, bizitzea, mundura etorri eta hortxe egoteada, egon, joatea tokatzen zaien arte?, estas pobres muchedumbres ordenadas y traaquilas que nacen, comen, duermen, se reproducen y mueren? 5?, ezer egin gabe mundua aldatzeko edo hobetzeko, urdailarena baino bestelako buruhausterik eta kezkarikgabe, utopiarik gabe, espirituarekin borrokarik izan gabe.
‎Besteren esanera bizi dena, ez danorbera. Bere helburua, edo zer izan behar duenaren arauak, etab., bere baitatik kanpodauzkana, ez da norbera. Gizaki estetikoa, horregatik, inesentziala da, Kierkegaard enhitzetan; gizakiaren imintzio bat.
‎gizarteak eskaintzen dionaren artean, eskaintzen dizkion motiboekin, bultzadekin, xedeekin aukeratzen du. Apenas daukaberak zer aukeratu handirik. Mundu honetan bakoitza bere aukera baldin bada, ordea, esan dugunez, zer da, azken finean, gizakia?
‎Apenas daukaberak zer aukeratu handirik. Mundu honetan bakoitza bere aukera baldin bada, ordea, esan dugunez, zer da, azken finean, gizakia. Ezer ez da!
‎Eta hil izanbanintz, ezertan ere etzen nere hutsunea nabaituko; ez bainaiz ni inor, ustekabehutsaren seme baizik(...). Eta nik, ustekabez naizen honek, ezin aukeratzeak, zer duharritzekorik? (...) Aukeratu...
‎Mundu hori dena dago oso sakon Leturia-ren barrenean, berenahas mahas guztiarekin: konprometitu egin behar da, erabaki egin behar da munduhonetan zer egin gura duzun, zer izan gura duzun; zure erabakian dago zer izangozaren, etab. Bistan da, momentu hartan erabaki hori ezin zitekeela formula,, erabakiezazu aberriaren alde zer egin gura duzun edo ez duzun?. Baina uste dut, azpi azpianhorixe dagoela.
‎Mundu hori dena dago oso sakon Leturia-ren barrenean, berenahas mahas guztiarekin: konprometitu egin behar da, erabaki egin behar da munduhonetan zer egin gura duzun, zer izan gura duzun; zure erabakian dago zer izangozaren, etab. Bistan da, momentu hartan erabaki hori ezin zitekeela formula,, erabakiezazu aberriaren alde zer egin gura duzun edo ez duzun?. Baina uste dut, azpi azpianhorixe dagoela.
‎Mundu hori dena dago oso sakon Leturia-ren barrenean, berenahas mahas guztiarekin: konprometitu egin behar da, erabaki egin behar da munduhonetan zer egin gura duzun, zer izan gura duzun; zure erabakian dago zer izangozaren, etab. Bistan da, momentu hartan erabaki hori ezin zitekeela formula,, erabakiezazu aberriaren alde zer egin gura duzun edo ez duzun?. Baina uste dut, azpi azpianhorixe dagoela.
‎Mundu hori dena dago oso sakon Leturia-ren barrenean, berenahas mahas guztiarekin: konprometitu egin behar da, erabaki egin behar da munduhonetan zer egin gura duzun, zer izan gura duzun; zure erabakian dago zer izangozaren, etab. Bistan da, momentu hartan erabaki hori ezin zitekeela formula,, erabakiezazu aberriaren alde zer egin gura duzun edo ez duzun?. Baina uste dut, azpi azpianhorixe dagoela.
‎Euskal Herriko testuinguruan, badakigu Leturia baino lehen euskaraz zer nobelagintza dagoen, eleberri honek sekulako inpaktua eragin zuen.
‎Zer dira gizakiak? (Existentzialistak egiten duen galdera ez da? zer da gizakiA??). Gizon emakumeak nolakoak diren begiratzen badugu, Kierkegaard-en araberabizitzaren bi begikera funtsezko suma genitzake, elkarri kontrajarritakoak:
‎Neure erabakiarenfruitua da, unibertso osoan eta eternitate guztian neu bakarrik naizen eta beti neubakarrik izango naizen honen banakotasuna, diferentzia. Nire nor, ez bakarrik zer , izatea.
‎euskara. Orain, berriz, zer da Euskal Herria? –Negatiboki aurrena: Euskal Herria ez da Foruak, edo Kontzertua edo Autonomia.
‎Politikaren eta artearenarteko suturatik sortutako, errealismo sozialista? delakoaz, zer esanik ez. Arana Goiriketa bere jarraitzaileek historiaren eta politikaren artean eginiko loturaren emaitzakbistan daude:
‎–Zer leku emanantiabertzale diren euskaldunei?? 8 Edo euskara ez dakiten abertzaleei? Ezin erantzun.Impassean gaude, Buesari egurra ematea gauza erraza zen neurrian, zer gertatzen daBuesaren antzeko politika daraman Oliveri euskaldun petoarekin. Eta Salaburueuskaltzain espainolazoarekin, eta Ardanza, Atutxa eta abarrekin?
‎euskarazkoak, maileguak eta kalkoak. Ea sailkapen berrihonek zer argitzen digun:
‎Ezinbestekoa da euskararen corpusaren normalkuntzak maila diskurtsiboari erreparatzea, bai eta errepertorioari ere. Badago zer eginik horretan.
‎Lehen Ihardunaldiak? izeneko liburuanbegiratzea nahikoa da, zer esan nahi den ikusteko.
‎Helduen eta gazteen arteko harremanetan lur hartuz, elkarri zer ematen eta elkarrengandik zer hartzen duten aztertzen da lehenik. Bigarrenik, gutariko bakoitzak dituenmin saminen zentzua aurkitu ahal izateko, aldizka, gelditu behar dugula adierazten da: horiek sentitzeko, pentsatzeko eta horiei buruz hitz egiteko.
‎Helduen eta gazteen arteko harremanetan lur hartuz, elkarri zer ematen eta elkarrengandik zer hartzen duten aztertzen da lehenik. Bigarrenik, gutariko bakoitzak dituenmin saminen zentzua aurkitu ahal izateko, aldizka, gelditu behar dugula adierazten da: horiek sentitzeko, pentsatzeko eta horiei buruz hitz egiteko.
‎Testu horretaraino iristeko Ministeritzan zer nolako lanketa egin zen ez daki gu, eta, geure artean, hiri eta herrietan agindua nola hartu eta bete zen ere ez. Parroko, apaiz eta fraideek nola saihestu ote zuten arriskua?
‎Fraide Senitarte donostiarraz esan dugu gorago zerbait, eta ez dago zer gehituhandirik hemen, baina komeni zaigu Gobernutiko debekuari eman beharrekoerantzuna nork edo nortzuek erabaki zuketen begiratzea.
‎eta interes politiko alderdikoirikere ezagutu izan zuela, baina, itxura guztiz, Lauzurikarentzat azaleko eta pasaerakogorrina besterik ez zen hori; euskara bera, ostera, asmaziorik gabeko herritarrenjatorrizko izan modua. Hortaz, behar izanik, Altxamendu Nazionalaren ideia etaasmoak berak ere zabaltzeko balio zezakeen lanabesa, eta, zer esanik ez, elizkizun etakatekesian erabil zitekeena.
‎Monarkiako indar politiko hegemonikoek oso garbi izan zuten zer pentsa eta zeregin, gaztelania ez ziren Penintsulako beste hizkuntzekin. Hori ulertzeko, RomanonesGobernu Buruaren hitzak (berriz ere!) eta Lliga Regionalista ko Cambo ren erantzunaizan daitezke Erregeren Gobernuak nondik nora zebiltzan jakiteko eta eskuinerregionalista bera haiengandik zein urrun zegoen erakusteko testu egokiak (Ferrer1985:
‎(halakorik egon baldin bazen behintzat; eta lehentxeago eta geroxeago izan zen halakorik). Eta zer egin zuen, Gotzain arauakalbora utziz, Ministroaren esanetara ibili zirenekin? (Donostian, bederen, halakofranko egon baitzen).
‎Geroxeago, eta Frantziako estatuaz ari dela, honela diosku: . Iruditzen zait ezeuskaldunek, ez bretoiek eta ez besteek ere ez dutela argi esaten zer nahi duten eginberen hizkuntzarekin. Jakina, eskolan irakatsi behar dela, horretan denak daude ados; baina bizitza ekonomikoaren hizkuntza ere bihurtu behar al da?
‎Eta hegoaldeko euskaldunek ere, ba ote dakigu benetan zer egin nahi dugun geurehizkuntzarekin. Etxean, eskolan, lagunen artean eta, kasurik onenean, kalean ereeuskara erabiltzeko prest gaude; baina guretariko zenbatek irakurtzen du eguneroEgunkaria?
‎(halako galderak daudenean), zeini arrazoitu nahi diogu? Zer arrazoitu, zer esplikatzeko, zer irabazteko. Hasteko, zeini daukat arrazoitu beharrik eta zer justifikatu behar dizkiot nik inori ene gurariak, desirak, ene askatasun egarria?
‎(halako galderak daudenean), zeini arrazoitu nahi diogu? Zer arrazoitu, zer esplikatzeko, zer irabazteko. Hasteko, zeini daukat arrazoitu beharrik eta zer justifikatu behar dizkiot nik inori ene gurariak, desirak, ene askatasun egarria?
‎Zer arrazoitu, zer esplikatzeko, zer irabazteko? Hasteko, zeini daukat arrazoitu beharrik eta zer justifikatu behar dizkiot nik inori ene gurariak, desirak, ene askatasun egarria? (...) Nondik datorkit niri gurariok inori arrazoitu etajustifikatu beharraren sentimendu horixe bera, premia hori, ez bada gizartearengaurko eraketak (gurari) haiek nigan ukatzen eta zanpatzen eta nolabait moralki, debekatzen?
‎–Gaur goizean hondartzan paseatzen ibili naiz? idazten badut, hau irakurtzenduenak egundoko informazioa jasoko du niri buruz, ibiltaria naizela, une hau ez denbeste batean zer egin dudan,... eta beste gauza asko. Gertaera hau posible izan da biokalfabetatuak garelako eta hizkuntza idatzia menderatzen dugulako.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
zer 3.831 (25,22)
Lehen forma
zer 3.831 (25,22)
Argitaratzailea
UEU 3.831 (25,22)
Konbinazioak (2 lema)
zer egin 326 (2,15)
zer esan 319 (2,10)
zer nolako 282 (1,86)
zer gertatu 191 (1,26)
zer ez 70 (0,46)
zer pentsatu 59 (0,39)
zer egon 44 (0,29)
zer ikusi 39 (0,26)
zer eragin 30 (0,20)
zer mota 26 (0,17)
zer nahi 24 (0,16)
zer ukan 20 (0,13)
zer ulertu 20 (0,13)
zer ondorio 19 (0,13)
zer jakin 18 (0,12)
zer hizkuntza 17 (0,11)
zer neurri 17 (0,11)
zer nola 17 (0,11)
zer osagarri 16 (0,11)
zer ekarri 15 (0,10)
zer ere 15 (0,10)
zer modu 15 (0,10)
zer eduki 14 (0,09)
zer eman 14 (0,09)
zer adierazi 12 (0,08)
zer behar 12 (0,08)
zer ikasi 12 (0,08)
zer sentitu 12 (0,08)
zer eskatu 11 (0,07)
zer hartu 11 (0,07)
zer lortu 11 (0,07)
zer maila 11 (0,07)
zer ote 11 (0,07)
zer baldintza 10 (0,07)
zer bide 10 (0,07)
zer gehiago 10 (0,07)
zer hori 10 (0,07)
zer jan 10 (0,07)
zer lotura 10 (0,07)
zer puntu 10 (0,07)
zer esanahi 9 (0,06)
zer eskaini 9 (0,06)
zer ezaugarri 9 (0,06)
zer hobetu 9 (0,06)
zer ikertu 9 (0,06)
zer komunikatu 9 (0,06)
zer aukera 8 (0,05)
zer garrantzi 8 (0,05)
zer informazio 8 (0,05)
zer irakurri 8 (0,05)
zer aldaketa 7 (0,05)
zer balio 7 (0,05)
zer bilatu 7 (0,05)
zer erantzun 7 (0,05)
zer ezkutatu 7 (0,05)
zer gauza 7 (0,05)
zer kontatu 7 (0,05)
zer problema 7 (0,05)
zer suposatu 7 (0,05)
zer tresna 7 (0,05)
zer aldatu 6 (0,04)
zer atera 6 (0,04)
zer bat 6 (0,04)
zer gai 6 (0,04)
zer geratu 6 (0,04)
zer harreman 6 (0,04)
zer irabazi 6 (0,04)
zer irakatsi 6 (0,04)
zer iritzi 6 (0,04)
zer izen 6 (0,04)
zer leku 6 (0,04)
zer ordu 6 (0,04)
zer ari 5 (0,03)
zer aurkitu 5 (0,03)
zer baliabide 5 (0,03)
zer ekarpen 5 (0,03)
zer gogoratu 5 (0,03)
zer helburu 5 (0,03)
zer idatzi 5 (0,03)
zer jaso 5 (0,03)
zer jazo 5 (0,03)
zer mezu 5 (0,03)
zer norabide 5 (0,03)
zer paper 5 (0,03)
zer pisu 5 (0,03)
zer portaera 5 (0,03)
zer produktu 5 (0,03)
zer axola 4 (0,03)
zer beste 4 (0,03)
zer eginbehar 4 (0,03)
zer egoera 4 (0,03)
Konbinazioak (3 lema)
zer esan ez 74 (0,49)
zer egin behar 61 (0,40)
zer esan nahi 52 (0,34)
zer nolako eragin 35 (0,23)
zer nahi ukan 21 (0,14)
zer egin ezan 16 (0,11)
zer gertatu ari 12 (0,08)
zer behar ukan 10 (0,07)
zer egin ez 10 (0,07)
zer pentsatu eman 9 (0,06)
zer esan ezan 8 (0,05)
zer nolako garrantzi 8 (0,05)
zer nolako harreman 8 (0,05)
zer egin ari 7 (0,05)
zer adierazi nahi 6 (0,04)
zer egin gai 6 (0,04)
zer esanahi ukan 6 (0,04)
zer ezaugarri ukan 6 (0,04)
zer gertatu ote 6 (0,04)
zer lortu nahi 6 (0,04)
zer nolako aldaketa 6 (0,04)
zer baldintza bete 5 (0,03)
zer esan jakin 5 (0,03)
zer ikertu behar 5 (0,03)
zer nolako baldintza 5 (0,03)
zer egin aztertu 4 (0,03)
zer egin erabaki 4 (0,03)
zer eginbehar ukan 4 (0,03)
zer ere baita 4 (0,03)
zer esan hori 4 (0,03)
zer hizkuntza erabili 4 (0,03)
zer ikusi ukan 4 (0,03)
zer nolako lan 4 (0,03)
zer nolako lotura 4 (0,03)
zer nolako ondorio 4 (0,03)
zer ondorio ukan 4 (0,03)
zer paper jokatu 4 (0,03)
zer ulertu behar 4 (0,03)
zer aukera egon 3 (0,02)
zer bilatu nahi 3 (0,02)
zer egin Donostialdea 3 (0,02)
zer egin jakin 3 (0,02)
zer egin zain 3 (0,02)
zer ekarpen egin 3 (0,02)
zer eman ezan 3 (0,02)
zer esan behar 3 (0,02)
zer esan gura 3 (0,02)
zer esan handi 3 (0,02)
zer esan ote 3 (0,02)
zer eskaini ezan 3 (0,02)
zer ez ote 3 (0,02)
zer gehiago egin 3 (0,02)
zer ikusi behar 3 (0,02)
zer ikusi ez 3 (0,02)
zer izen ukan 3 (0,02)
zer lotura ukan 3 (0,02)
zer neurri hartu 3 (0,02)
zer nolako aukera 3 (0,02)
zer nolako bide 3 (0,02)
zer nolako diskurtso 3 (0,02)
zer nolako egitura 3 (0,02)
zer nolako erantzun 3 (0,02)
zer nolako erlazio 3 (0,02)
zer nolako ezaugarri 3 (0,02)
zer nolako jarrera 3 (0,02)
zer nolako paper 3 (0,02)
zer nolako zailtasun 3 (0,02)
zer portaera ukan 3 (0,02)
zer tresna erabili 3 (0,02)
zer aldaketa eragin 2 (0,01)
zer aldaketa gertatu 2 (0,01)
zer aukera eskaini 2 (0,01)
zer axola esan 2 (0,01)
zer baliabide erabili 2 (0,01)
zer beste aldaketa 2 (0,01)
zer bide jarraitu 2 (0,01)
zer egin gura 2 (0,01)
zer egin hori 2 (0,01)
zer egin nahi 2 (0,01)
zer egin ordu 2 (0,01)
zer egon bereizi 2 (0,01)
zer egon ikusi 2 (0,01)
zer egon ondo 2 (0,01)
zer egon pentsatu 2 (0,01)
zer egon publizitate 2 (0,01)
zer eman ahal 2 (0,01)
zer eragin linguistiko 2 (0,01)
zer erantzun eman 2 (0,01)
zer esan asko 2 (0,01)
zer esan ere 2 (0,01)
zer esan gai 2 (0,01)
zer esan gehien 2 (0,01)
zer esan zeru 2 (0,01)
zer esanahi eman 2 (0,01)
zer ez egin 2 (0,01)
zer garrantzi ukan 2 (0,01)
zer gauza konkretu 2 (0,01)
zer gertatu zain 2 (0,01)
zer harreman egon 2 (0,01)
zer hartu behar 2 (0,01)
zer hizkuntza ikasi 2 (0,01)
zer hizkuntza jaso 2 (0,01)
zer ikusi handi 2 (0,01)
zer informazio eman 2 (0,01)
zer jakin aztertu 2 (0,01)
zer jakin irizpide 2 (0,01)
zer jan eman 2 (0,01)
zer maila behartu 2 (0,01)
zer maila egon 2 (0,01)
zer mezu eman 2 (0,01)
zer modu moldatu 2 (0,01)
zer mota ekoizpen 2 (0,01)
zer mota erabaki 2 (0,01)
zer mota jarduera 2 (0,01)
zer mota zerbitzu 2 (0,01)
zer nahi nu 2 (0,01)
zer neurri zuzentzaile 2 (0,01)
zer nolako abantaila 2 (0,01)
zer nolako alde 2 (0,01)
zer nolako aztertu 2 (0,01)
zer nolako bitarteko 2 (0,01)
zer nolako egoera 2 (0,01)
zer nolako ekoizpen 2 (0,01)
zer nolako funtzio 2 (0,01)
zer nolako garapen 2 (0,01)
zer nolako ibilbide 2 (0,01)
zer nolako ikuspegi 2 (0,01)
zer nolako iritzi 2 (0,01)
zer nolako irizpide 2 (0,01)
zer nolako izaera 2 (0,01)
zer nolako kontratu 2 (0,01)
zer nolako pisu 2 (0,01)
zer nolako portaera 2 (0,01)
zer nolako presentzia 2 (0,01)
zer norabide egon 2 (0,01)
zer norabide hartu 2 (0,01)
zer ondorio atera 2 (0,01)
zer ondorio ekarri 2 (0,01)
zer ondorio eragin 2 (0,01)
zer osagarri luze 2 (0,01)
zer pentsatu ari 2 (0,01)
zer pentsatu edota 2 (0,01)
zer pentsatu ezan 2 (0,01)
zer pentsatu sortu 2 (0,01)
zer pentsatu ugari 2 (0,01)
zer pisu ukan 2 (0,01)
zer problema egon 2 (0,01)
zer puntu arte 2 (0,01)
zer puntu gelditu 2 (0,01)
zer sentitu behar 2 (0,01)
zer ukan barnean 2 (0,01)
zer ukan berezi 2 (0,01)
zer ukan gustuko 2 (0,01)
zer aldaketa garrantzitsu 1 (0,01)
zer aldaketa sartu 1 (0,01)
zer aldatu ikusi 1 (0,01)
zer aldatu prest 1 (0,01)
zer atera ezan 1 (0,01)
zer atera ote 1 (0,01)
zer aukera egin 1 (0,01)
zer aukera hobetsi 1 (0,01)
zer aurkitu nu 1 (0,01)
zer baldintza betebehar 1 (0,01)
zer baldintza onartu 1 (0,01)
zer baliabide behar 1 (0,01)
zer balio hezi 1 (0,01)
zer balio oinarritu 1 (0,01)
zer balio transmititu 1 (0,01)
zer balio ukan 1 (0,01)
zer bat bilatu 1 (0,01)
zer bat eduki 1 (0,01)
zer bat hitz 1 (0,01)
zer bat ikuskera 1 (0,01)
zer behar egon 1 (0,01)
zer beste morfema 1 (0,01)
zer bide hartz 1 (0,01)
zer bide hautatu 1 (0,01)
zer bide historiko 1 (0,01)
zer bide ibili 1 (0,01)
zer bide jaso 1 (0,01)
zer bilatu ari 1 (0,01)
zer eduki egin 1 (0,01)
zer eduki eman 1 (0,01)
zer eduki galdegai 1 (0,01)
zer eduki jakin 1 (0,01)
zer eduki kontatu 1 (0,01)
zer eduki modelo 1 (0,01)
zer eduki txar 1 (0,01)
zer egin abiatu 1 (0,01)
zer egin agindu 1 (0,01)
zer egin ahaztu 1 (0,01)
zer egin arazo 1 (0,01)
zer egin arrisku 1 (0,01)
zer egin asmo 1 (0,01)
zer egin aurreratu 1 (0,01)
zer egin botere 1 (0,01)
zer egin esan 1 (0,01)
zer egin etxe 1 (0,01)
zer egin eztabaidatu 1 (0,01)
zer egin gaitasun 1 (0,01)
zer egin gu 1 (0,01)
zer egin haiek 1 (0,01)
zer egin hainbeste 1 (0,01)
zer egin handi 1 (0,01)
zer egin hura 1 (0,01)
zer egin irakatsi 1 (0,01)
zer egin irrati 1 (0,01)
zer egin komeni izan 1 (0,01)
zer egin ote 1 (0,01)
zer egin politika 1 (0,01)
zer egin prest 1 (0,01)
zer egin zerbait 1 (0,01)
zer egoera egin 1 (0,01)
zer egoera egon 1 (0,01)
zer egoera topatu 1 (0,01)
zer egon agerian 1 (0,01)
zer egon argitu 1 (0,01)
zer egon atzeman 1 (0,01)
zer egon berri 1 (0,01)
zer egon egin 1 (0,01)
zer egon eginkizun 1 (0,01)
zer egon esplikatu 1 (0,01)
zer egon gainetik 1 (0,01)
zer egon galdetu 1 (0,01)
zer egon hitz 1 (0,01)
zer egon hori 1 (0,01)
zer egon jakin 1 (0,01)
zer egon joko 1 (0,01)
zer egon konpondu 1 (0,01)
zer egon landu 1 (0,01)
zer egon negatibo 1 (0,01)
zer egon neska 1 (0,01)
zer egon ongi 1 (0,01)
zer egon programatu 1 (0,01)
zer egon sartu 1 (0,01)
zer egon Segura 1 (0,01)
zer egon sobera 1 (0,01)
zer egon telebista 1 (0,01)
zer egon ulertu 1 (0,01)
zer ekarpen ekarri 1 (0,01)
zer ekarpen eskaini 1 (0,01)
zer ekarri berri 1 (0,01)
zer ekarri eskolatu 1 (0,01)
zer ekarri ezan 1 (0,01)
zer ekarri jakin 1 (0,01)
zer ekarri komunikazio 1 (0,01)
zer ekarri Txillardegi 1 (0,01)
zer eragin eduki 1 (0,01)
zer eragin potentzial 1 (0,01)
zer erantzun ez 1 (0,01)
zer erantzun omen 1 (0,01)
zer ere ari 1 (0,01)
zer ere bat 1 (0,01)
zer ere besterik 1 (0,01)
zer ere egin 1 (0,01)
zer ere espiritismo 1 (0,01)
zer ere nabari 1 (0,01)
zer esan abokatu 1 (0,01)
zer esan adi 1 (0,01)
zer esan aditu 1 (0,01)
zer esan Afrika 1 (0,01)
zer esan aiduru 1 (0,01)
zer esan aldizkari 1 (0,01)
zer esan Andoni 1 (0,01)
zer esan argi 1 (0,01)
zer esan ari 1 (0,01)
zer esan azaldu 1 (0,01)
zer esan azken 1 (0,01)
zer esan ba 1 (0,01)
zer esan benetan 1 (0,01)
zer esan berau 1 (0,01)
zer esan bertako 1 (0,01)
zer esan beste 1 (0,01)
zer esan Donibane 1 (0,01)
zer esan eduki 1 (0,01)
zer esan Eibar 1 (0,01)
zer esan eliza 1 (0,01)
zer esan eman 1 (0,01)
zer esan erabaki 1 (0,01)
zer esan etxe 1 (0,01)
zer esan galdegai 1 (0,01)
zer esan García 1 (0,01)
zer esan Gil 1 (0,01)
zer esan gu 1 (0,01)
zer esan gune 1 (0,01)
zer esan guraso 1 (0,01)
zer esan Gómez 1 (0,01)
zer esan hil 1 (0,01)
zer esan hobeto 1 (0,01)
zer esan igorle 1 (0,01)
zer esan intelligentsia 1 (0,01)
zer esan Internet 1 (0,01)
zer esan jadanik 1 (0,01)
zer esan jakineko 1 (0,01)
zer esan jakingabe 1 (0,01)
zer esan kartzela 1 (0,01)
zer esan Koldo 1 (0,01)
zer esan landu 1 (0,01)
zer esan lege 1 (0,01)
zer esan lekuko 1 (0,01)
zer esan mundu 1 (0,01)
zer esan ortzi 1 (0,01)
zer esan oso 1 (0,01)
zer esan prezio 1 (0,01)
zer esan Sarasketa 1 (0,01)
zer esan sententzia 1 (0,01)
zer esan Sustatu 1 (0,01)
zer esan Torrealdai 1 (0,01)
zer esan tradizio 1 (0,01)
zer esan ukan 1 (0,01)
zer esan Villasante 1 (0,01)
zer esan Xarriton 1 (0,01)
zer esan zu 1 (0,01)
zer esan Zuberogoitia 1 (0,01)
zer eskaini behar 1 (0,01)
zer eskatu dieta 1 (0,01)
zer ez aukeratu 1 (0,01)
zer ez ezarri 1 (0,01)
zer ez ikasle 1 (0,01)
zer ez ukan 1 (0,01)
zer ez zaindu 1 (0,01)
zer ez zehaztu 1 (0,01)
zer ezkutatu ezan 1 (0,01)
zer gai hitz 1 (0,01)
zer gai interes 1 (0,01)
zer gai landu 1 (0,01)
zer garrantzi eduki 1 (0,01)
zer garrantzi eman 1 (0,01)
zer garrantzi eskaini 1 (0,01)
zer gauza egin 1 (0,01)
zer gauza erosi 1 (0,01)
zer gauza itsusi 1 (0,01)
zer gauza non 1 (0,01)
zer gauza partekatu 1 (0,01)
zer gehiago behar 1 (0,01)
zer gehiago berri 1 (0,01)
zer gehiago ere 1 (0,01)
zer gehiago esan 1 (0,01)
zer gehiago gehitu 1 (0,01)
zer gehiago herri 1 (0,01)
zer gehiago nahi 1 (0,01)
zer gertatu ere 1 (0,01)
zer gertatu ez 1 (0,01)
zer gertatu honako 1 (0,01)
zer gertatu kontrolatu 1 (0,01)
zer gertatu omen 1 (0,01)
zer gogoratu ta 1 (0,01)
zer harreman jo 1 (0,01)
zer harreman ukan 1 (0,01)
zer hartu ari 1 (0,01)
zer hartu ezan 1 (0,01)
zer hartu hizkuntzalaritza 1 (0,01)
zer helburu eduki 1 (0,01)
zer helburu egin 1 (0,01)
zer helburu ukan 1 (0,01)
zer hizkuntza eman 1 (0,01)
zer hizkuntza entzun 1 (0,01)
zer hizkuntza hitz 1 (0,01)
zer hizkuntza ikusi 1 (0,01)
zer hizkuntza jarduera 1 (0,01)
zer hizkuntza komunikatu 1 (0,01)
zer hobetu erabili 1 (0,01)
zer hobetu nahi 1 (0,01)
zer hori esangura 1 (0,01)
zer hori hondar 1 (0,01)
zer hori ikusi 1 (0,01)
zer hori pentsamendu 1 (0,01)
zer hori zatigarri 1 (0,01)
zer hori zernahi 1 (0,01)
zer ikasi asko 1 (0,01)
zer ikasi Julio 1 (0,01)
zer ikusi ari 1 (0,01)
zer ikusi be 1 (0,01)
zer ikusi desadostasun 1 (0,01)
zer ikusi egon 1 (0,01)
zer ikusi ezan 1 (0,01)
zer ikusi gogo 1 (0,01)
zer ikusi gutxiengo 1 (0,01)
zer ikusi hazkunde 1 (0,01)
zer ikusi horiek 1 (0,01)
zer ikusi nahi 1 (0,01)
zer ikusi natura 1 (0,01)
zer ikusi ote 1 (0,01)
zer informazio erreparatu 1 (0,01)
zer informazio jaso 1 (0,01)
zer informazio landu 1 (0,01)
zer informazio linguistiko 1 (0,01)
zer informazio tipo 1 (0,01)
zer irabazi eduki 1 (0,01)
zer irabazi hurbilketa 1 (0,01)
zer irakatsi baino 1 (0,01)
zer irakatsi behar 1 (0,01)
zer irakurri aipatu 1 (0,01)
zer irakurri behar 1 (0,01)
zer irakurri eman 1 (0,01)
zer iritzi jaso 1 (0,01)
zer izen eman 1 (0,01)
zer izen erregistro 1 (0,01)
zer izen jarri 1 (0,01)
zer jakin arrazoi 1 (0,01)
zer jakin behar 1 (0,01)
zer jakin ez 1 (0,01)
zer jakin kontatu 1 (0,01)
zer jakin nahi 1 (0,01)
zer jakin sare 1 (0,01)
zer jan erabaki 1 (0,01)
zer jaso nahi 1 (0,01)
zer komunikatu nahi 1 (0,01)
zer kontatu gelditu 1 (0,01)
zer leku hartu 1 (0,01)
zer leku jarri 1 (0,01)
zer lortu espero 1 (0,01)
zer lotura eduki 1 (0,01)
zer maila ageri 1 (0,01)
zer maila babes 1 (0,01)
zer maila euskara 1 (0,01)
zer maila ezagutu 1 (0,01)
zer maila gauzatu 1 (0,01)
zer maila lortu 1 (0,01)
zer mezu bistaratu 1 (0,01)
zer mezu planteatu 1 (0,01)
zer modu ari 1 (0,01)
zer modu egin 1 (0,01)
zer modu egituratu 1 (0,01)
zer modu egon 1 (0,01)
zer modu eraso 1 (0,01)
zer modu etab. 1 (0,01)
zer modu ibili 1 (0,01)
zer modu joan 1 (0,01)
zer modu lehenetsi 1 (0,01)
zer modu sustatu 1 (0,01)
zer mota alarde 1 (0,01)
zer mota analisi 1 (0,01)
zer mota bizitza 1 (0,01)
zer mota dispositibo 1 (0,01)
zer mota energia 1 (0,01)
zer mota enpresa 1 (0,01)
zer mota erregistro 1 (0,01)
zer mota estatutu 1 (0,01)
zer mota gizarte 1 (0,01)
zer mota harreman 1 (0,01)
zer mota hezkuntza 1 (0,01)
zer mota informazio 1 (0,01)
zer mota isun 1 (0,01)
zer mota langile 1 (0,01)
zer nahi duda 1 (0,01)
zer neurri ekin 1 (0,01)
zer neurri eratorri 1 (0,01)
zer neurri etorri 1 (0,01)
zer neurri iritsi 1 (0,01)
zer neurri lortu 1 (0,01)
zer neurri mota 1 (0,01)
zer nola azaldu 1 (0,01)
zer nola egin 1 (0,01)
zer nola egon 1 (0,01)
zer nola eragin 1 (0,01)
zer nola eraiki 1 (0,01)
zer nola esan 1 (0,01)
zer nola gertatu 1 (0,01)
zer nola hartu 1 (0,01)
zer nola ikusi 1 (0,01)
zer nola isildu 1 (0,01)
zer nola jantzi 1 (0,01)
zer nola jardun 1 (0,01)
zer nola jokatu 1 (0,01)
zer nola mantendu 1 (0,01)
zer nola uztartu 1 (0,01)
zer nolako abiada 1 (0,01)
zer nolako abiadura 1 (0,01)
zer nolako ahots 1 (0,01)
zer nolako akats 1 (0,01)
zer nolako albo 1 (0,01)
zer nolako aldagai 1 (0,01)
zer nolako amaiera 1 (0,01)
zer nolako arazo 1 (0,01)
zer nolako argazki 1 (0,01)
zer nolako ariketa 1 (0,01)
zer nolako arrazoi 1 (0,01)
zer nolako arrisku 1 (0,01)
zer nolako artxibo 1 (0,01)
zer nolako autonomia 1 (0,01)
zer nolako azkartasun 1 (0,01)
zer nolako babes 1 (0,01)
zer nolako balentzia 1 (0,01)
zer nolako baliabide 1 (0,01)
zer nolako behar 1 (0,01)
zer nolako beldur 1 (0,01)
zer nolako bideo 1 (0,01)
zer nolako bilakaera 1 (0,01)
zer nolako biolentzia 1 (0,01)
zer nolako botere 1 (0,01)
zer nolako defizit 1 (0,01)
zer nolako egonarri 1 (0,01)
zer nolako eguraldi 1 (0,01)
zer nolako ekarpen 1 (0,01)
zer nolako ekintza 1 (0,01)
zer nolako emakume 1 (0,01)
zer nolako emozio 1 (0,01)
zer nolako enpresa 1 (0,01)
zer nolako erabilera 1 (0,01)
zer nolako eragiketa 1 (0,01)
zer nolako eragiletasun 1 (0,01)
zer nolako eraso 1 (0,01)
zer nolako eredu 1 (0,01)
zer nolako erreakzio 1 (0,01)
zer nolako errealitate 1 (0,01)
zer nolako errendimendu 1 (0,01)
zer nolako esaldi 1 (0,01)
zer nolako esangura 1 (0,01)
zer nolako espazio 1 (0,01)
zer nolako estatus 1 (0,01)
zer nolako estrategia 1 (0,01)
zer nolako etiketa 1 (0,01)
zer nolako etxe 1 (0,01)
zer nolako eztabaida 1 (0,01)
zer nolako fase 1 (0,01)
zer nolako forma 1 (0,01)
zer nolako funtzionamendu 1 (0,01)
zer nolako gaitasun 1 (0,01)
zer nolako harrera 1 (0,01)
zer nolako harridura 1 (0,01)
zer nolako hasiera 1 (0,01)
zer nolako hedapen 1 (0,01)
zer nolako hiri 1 (0,01)
zer norabide jo 1 (0,01)
zer ondorio egin 1 (0,01)
zer ondorio ekonomiko 1 (0,01)
zer ondorio nagusi 1 (0,01)
zer ordu behatu 1 (0,01)
zer ordu egin 1 (0,01)
zer ordu ere 1 (0,01)
zer ordu itzali 1 (0,01)
zer osagarri ezin 1 (0,01)
zer osagarri lar 1 (0,01)
zer osagarri lukainka 1 (0,01)
zer ote egin 1 (0,01)
zer ote ukan 1 (0,01)
zer paper garrantzitsu 1 (0,01)
zer pentsatu behar 1 (0,01)
zer pentsatu gogor 1 (0,01)
zer pentsatu ote 1 (0,01)
zer pentsatu utzi 1 (0,01)
zer pisu jarri 1 (0,01)
zer portaera berri 1 (0,01)
zer portaera ikasi 1 (0,01)
zer problema berezi 1 (0,01)
zer problema eduki 1 (0,01)
zer problema konpondu 1 (0,01)
zer produktu espezializatu 1 (0,01)
zer produktu kimiko 1 (0,01)
zer produktu mota 1 (0,01)
zer puntu entzun 1 (0,01)
zer puntu gertatu 1 (0,01)
zer puntu igarri 1 (0,01)
zer puntu sartu 1 (0,01)
zer tresna eskaini 1 (0,01)
zer tresna jarri 1 (0,01)
zer ukan bakoitz 1 (0,01)
zer ukan desberdin 1 (0,01)
zer ukan emakume 1 (0,01)
zer ukan eskaini 1 (0,01)
zer ukan euskaldun 1 (0,01)
zer ukan galdetu 1 (0,01)
zer ukan helburu 1 (0,01)
zer ukan indizio 1 (0,01)
zer ukan jakin 1 (0,01)
zer ukan komun 1 (0,01)
zer ukan nahiago izan 1 (0,01)
zer ukan sindrome 1 (0,01)
zer ukan zeregin 1 (0,01)
zer ulertu ez 1 (0,01)
zer ulertu ezan 1 (0,01)
zer ulertu mundu 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia