Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 3.564

2000
‎Are gehiago: Eliot, Faulkner, Chamisso eta beste hainbaten barrena hitz egiten digu, idazten du, eta horrela, ispiluz ispilu, bere Ni propiala non dagoen jakin ez genezakeela uzten gaitu." (140 or.)
‎Liburu honetan autorearen aldartea eta taxua Marinel zaharraken ageri dena ez bezalakoa dela dio G. Markuletak, hura gogorra eta gozakaitza bezain atsegina eta irakurleari gozamena eskaintzekoa dela esaten du honako hau. Azkenik, obra honen egilea definitzen du" irakurle amorratu"" jakin min handiko intelektual" eta" inkonformista erradikal bat" dela esanez.
‎Sarrionandiak testu guztiz labur epigramatikoez osaturiko liburu honetan, aurrekoetan bezala, erreferentzia pribatu ugari sarrarazten ditu, Lopez Gasenik dioenez," lagunei dedikatutako zenbait pasarte dezifratzeko giltza zein den ezin jakin dezakegularik" irakurle gehienok.
‎Gaiak guztiz ezberdinak dira, lehena literatura fantastikoa da, ipuin bilduma modura egituraturik. Bigarrena aldiz, autoreak bizi duen egoera erreal eta jakin baten azalpena egiten du, kronika bat da, zigor ziega batean eginiko boladaren kronika zehatza eta esplizitoa, baina literarioa era berean. Izenburua kartzela aldi horretan eskuartean darabilen Shakespeareren Hamleten esaera baten zatia da:
‎Duela guti euskal kritiko batek izkiriatu du ipuin liburuei gai eta egitura batasuna eskatu behar zaiela, aurreiritzi absurdua ezarriaz. Martin Lezetak libururako narrazio gaiz eta egituraz apropos desberdinak moldatu zituelarik ipuinen batasuna bere idazkerak eta, modurik definitiboenean, irakurketak eginen zutela ondo zekien ." (114 or.)
‎" Eszeptizismoa antzeman daiteke poema horretan, egileak hitzaurreko pasarte batean garbi asko errekonozitzen duen eszeptizismoa: " Ez dakit , gainera, poesiak berak ezertarako balio duen". Liburuaren tonu etsikor, beltza aipatzen du azkenik:
‎Susako komentariogileak(" Marinel zaharrak", Susa, 1989, 2324 alea, 14 or.) ere bilakaera hau aipatzen du" Poeta erromantiko ederzalea, hizkuntzaren barruan jolas egiten zuena, metaliteraturaren gailur urrinetan etxeko karrajuan baino nasaiago ibiltzen zekiena , hori guztiori eta besterik ere bazen hura bera, berbera lehorrekoago agertzen zaigu hemengo olerkietan. Mingostu egiten du kartzelak.
‎Oraingo boza" berea" dela esaten du Iñaki Aldekoak, eta ez lehen liburuko poemetakoa bezalakoa. " Ahots desengainatu eta gogorragoa da, badaki ahots honek zintzo eutsi behar diela bizitza eta memoriari; ezin diola, bere bakardadean, aberri berriak irakur literatura imajinatzeari ekin, zeren ezinbestez, bere nortasunaz eta bere borrokaz, hitz batez, bere aberriaz ahaztuko baita." (8 or.)
‎1983ko Eguberrietako amarauna poeman bertan zertarakoa are gordinagoa zen: " Baina zertarako egin poesia aro gaitz hauetan?" (33 or.). Sarrionandiak ez daki ," baina ekin behar da zeren hobe da burrukatu eta galtzea/ galera aurrez onartzea baino" (52 or.). 1987ko Marinel zaharrak liburuan ere galdera bera da hitzaurrean" Zertarako poesia hondamen aro hauetan?" (8 or.). Oraingoan ordea, sasoi guztiak ez ote diren makalak galdetzen dio bere buruari, haatik ezinbestekoa dela pertsonarentzat kantatzea, itsasontziarentzat nabigatzea bez... Bere kasuan, gainera, Coleridgeren marinel zaharrak bezala, inork entzuteko trenta handirik hartu nahi ez duen moduko kontuak esan behar ditu.
‎Aldiz, 1995eko poema sortan gainditua du, bizitzaren beraren indarrez, Becketten hastapen gisako hura" nothing is left to tell" ek (ez da esatekorik geratzen), metaliteratura ororen abiapuntua izango zena. 1995ean aldiz, Sarrionandiaren ustez" poemarik behinenak izkiriatzeke daude..." (Hnyi illa... Poemak, 147 or.)" Mezurik sakonenak ez dira oraindik esan" (Hnyi Poemak, 147 or.). Ez daki oraindik poemek zertarako balio duten, ezerk" ez du bermatzen poemok ezer aldatuko dutenik": " Ai sasoi makaleko poetok,/ zer eginen dugu,/ zer irekiko dugu poesiaren/ giltz tipiaz?
‎(Nuyi illa, 153 or). Garrantzitsuena da ordea 1995ean baduela xede heldu eta jakin bat: "... ekin dezagun harik eta gure aberri eta/ sasoiaren tankerako hitzak aurkitu arte..." (Nuyi illa, 108 or.)
‎Malcolm Lowryk aztergai hau erraten zuen: " Bada, Malcolm Lowryk bizimodutzat hartzen zuen literatura, baina, jakinik , ez bizitzan bertan, ez literaturako bizitzan, ez duela salbaziorik kausituko. Eta, orduan, literatura erbesteratzearen antzekoa, hots, atzerribide amaigabe bat, laberinto gisakoa, laberintoa non sartzen diren gerlariak, poetak eta beste abenturagileak, amaierarik ez, edota amaieran isiltasuna heriotza eta erotasuna kausitzeko.
‎Oraingoan teorizazioari atxiki dio, ordea, aurrekoetan praktikari bezala: Literaturgintza era jakin eta zehatz batean egin behar dela uste omen du Sarrionandiak, eta era hori zein den zehazten saiatzen omen da obra honetan.
‎Lan honen oinarri gisa erabili dugun inkestaren ondorioen bitartez badakigu Sarrionandiaren liburuak irakasleek 16 urte bitarteko gazteentzat gomendatuenetakoak direla, bereziki gailentzen delarik urteak aurrera egin arren, Narrazioak liburuak izandako arrakasta handia, beste narrazioen aldean, eta olerki nahiz saiakera liburuak oso atzera uzten dituelarik. Gazteek, bestalde, irakurketa hori gustukoa dutela aditzera eman du era berean Mari Jose Olaziregik gazteen irakurketa zaletasunen inguruan egindako ikerketa eta inkesten emaitzak.
‎Gertakizunak sinesgarriak gertatzeko, denbora eta leku jakin eta ezagunetan kokatu ditu: hots, kronotopo determinatua erabili du.
‎Edorta Jimenezek honela goraipatzen du Linazisororen lorpena: " Zein erraz hasten den kondatzen, eta gero zelan sortzen dituen hari berriak, halako moduan non irakurlea ikaratu egiten den, jakingo ote duenentz idazleak guztietatik armoniatsu tenk egiten. Jakin, jakin du, alajaina" (Egunkaria)
‎" Zein erraz hasten den kondatzen, eta gero zelan sortzen dituen hari berriak, halako moduan non irakurlea ikaratu egiten den, jakingo ote duenentz idazleak guztietatik armoniatsu tenk egiten. Jakin, jakin du, alajaina" (Egunkaria)
‎Kanpoko literaturan, García Márquez, Neruda, Cortazar, Carpentier, Dostoievski... Baina ez dakit nire liburuan horien arrastorik ageriko den. (Zabala, Juan Luis:
‎Honek fokalizazioaren bidez hiru pertsonaia ezberdin hauen sentimendu eta egoeren berri emango digu. " Autorearen komentarioei esker haien ekintzak, ideiak eta eritziak objetiboki jakitera ematen zaizkigu, eta horrela ezohizko bizimodua daramaten istorioaren protagonistak pertsona arruntak bezala ikusi ahal ditugu." (Belaunde: Egunkaria)
‎Baina, nahiz eta idazlea amaren barne munduan sakontzen saiatu den, ez du gauza bera egingo gainerako pertsonaiekin. Ez dira hauen gogoeta eta pentsamenduak azaltzen, ez dakigu egin dutena egitera zein arrazoik bultzatu dituzten. Azaleko aipamen batzuk besterik ez dira egiten.
‎Are gehiago, Alvaro sentimendu horri aurre egin nahian dabil. Beranduago, Mikel atxilotu dutela jakitean , Alvarok Donostiara, bere jaioterrira alde egingo du, bertan nerabezaroko hainbat gertakari gogora ekarriko dituelarik. Hortaz, gogoeta hauek guztiak izango dira eleberriaren funtsa.
‎" Eskualde hori bilakatu da norberaren axioma existentzialak egiaztatzeko inguru egokiena. Naturaleza malkar eta elkor horretan beste nehon baino eskuera handiagoa du norbere ahalmenak oro, hala nola asmamena, adimena, jakin mina... erabiltzeko." (Habe 295) Horregatik, lurralde horretatik ezin izango du ihes egin eta erabaki bat hartu du. Irakurleoi erabakia zein izango den izenburutik bertatik adierazten zaigunez, idazleak erabakiari berari garrantzia eman baino, nahiago izan du patrimonioa salgai jartzeak pertsonaiari sortarazi dizkion sentimendu, oroitzapen eta gogoetak islatzen saiatzea.
‎Erzillaren lana zehazteko datu bat jakitea komeni da: Federiko Krutwigek sortu eta gidatzen zuen Jakintza Baitha taldeko kidea dela (edo zela; ez dakit sortzailea hilez geroztik taldeak jarraitzen duen); horrek gutxienez hizkuntza modu jakin bat hautatzera eraman du:
‎Erzillaren lana zehazteko datu bat jakitea komeni da: Federiko Krutwigek sortu eta gidatzen zuen Jakintza Baitha taldeko kidea dela (edo zela; ez dakit sortzailea hilez geroztik taldeak jarraitzen duen); horrek gutxienez hizkuntza modu jakin bat hautatzera eraman du: hizkuntza kultua, periodo luzeetakoa, mailegu anitz darabiltzana, zehaztasun lexikal eta sintaktikoaren onetan, euskara batuaren arauak betez nolanahi ere.
‎Ez bakardade fisikoa. Bakardadea, badakizue zuek. Bestelakoa.
‎Hasieratik bertatik aipatzen zaizkigun irudi eta erreferentzietan (The four season en (1986) gizakiaren adin desberdinak margotu zituen Jaspers Johns margolaria, A. Vivaldi edo F. De André-ren kanta), badakigu heriotza izan ezean, beste helmugarik ez duen bidaia baten aurrean gaudela.(...)
‎Perzepzio oso biziko narratzailea da. Euren eguneroko mingarri zein zital hori askatasunik ez duenak bakarrik dakien moduan eskribitzen du." (Egunkaria)
‎kontatzeko duten ahalmena kontuan hartu, balizko erritmo bat aztertu, hori izan da erreferentzia nagusia. Euskaldunok kontalari onak garela uste dut, ahozko literaturaren eragina gertu behar du, eta gurasoek, zentzu horretan, euskara asko dakite ... Hor dago erreferentzia nagusia:
‎Miren Trekuk eleberri modernotzat du liburu hau: " Eta nobela deritzot, batek ez dakielako oso ongi nola definitu ipuin bilduma hau, eta modernoa gainera bere baitan gutunak, egunkari pasarteak, poesia, metaliteratura eta" nahi duzun guztia" sartu duelako." (Egunkaria,) Hots, eleberri modernoetako ezaugarria da aniztasuna.
‎Oraingoan, Mailuix Legorburuk loturarik ez duten ipuinen bilduma eskaini digu. Ipuin batean baino gehiagotan errepikatzen diren irudiak egon arren, ez dago denen arteko uztardura jakinik . Hala ere, gehienetan tonu bera arnas daiteke:
‎Antton Lukuren Botoiletan bilduma aintzat hartuz honela mintzatu zen Edorta Jimenez: " Liburu bietan deigarri egin zaidan elementu bat, hain zuzen ere, naturaren agerkera eta horri batak eta besteak ematen dioten tratamenduak, biek baitakite inguruneko xehetasunak narrazioaren osagarri egoki egiten." (Jakin 106)
‎Narratzaileak berak irakurlearekin hitz egiten du askotan, narratzearen ekintzari buruz mintzatzen delarik. Izan ere, bilduma honen lehen ipuinean narratzailea irakurle jakin bati zuzentzen zaio, narratario jakin bati: katedradun bati.
‎Amodiozko harreman bitxiez idatzi nahi duelarik, txistearen mugara eraman gaitu. Nire ustez, idazleak gainera nahiko ondo daki honelako joku batean sartu dela, libururaren izenburua lekuko. Hor kontatzen diren amodiozko istorioek, liburu dibertigarri eta harrigarria egiteko asmoak hala bultzatuta, gehiengikerien irudia eman nahirik, patologia batzuen adierazbideak ematen dute.
‎243). Izan ere, ez baitago Gasteizekin lotura jakinik izan dezakeen egoerarik (tunoenak alde batera utziz). Egoera horiek edozein hiri unibertsitariotan gerta zitezkeen.
‎Badira gogoetak ere, gogoeta nagusia pausoaren ingurukoa da. Pausoa noiz luzatu du izenburua ere, eta azken batean fraile honen teoria nagusia da edo bere bizipenen gaineko nire interpretazioa berak frankismoari aurre egiteko era jakin eta pertsonal bat hautatu zuela: herriko gazteei lan prestakuntza ematea.
‎Gari Berasaluzeren ustez," hasierako ataletan kosta egin zaio irakurlea kateatzea baina behin lortu eta gero, nekeza izango zaio eleberri hau esku artean duenari liburua baztertzea." (Gara II) Jose Jabier Fernandezek, ordea, honakoa uste du: " Ondorioz, orrialde batzuetan narrazioa argi eta itzal hauen artean galtzeko arriskuan egoten da, nondik jo jakingo ez balu bezala. Argiaren eta itzalaren arteko bidea, garbia ez den neurrian, aurkitzea eta jarraitzea zaila izaten baita askotan." (Egunkaria)
‎Montoiak eleberri honetan garai historiko jakin batera garamatza. Izan ere, I. Mundu Gerrako lubakietako egoera irudikatzen zaigu.
‎Are gehiago, pertsonaiak berak elkarrizketen bidez aurkezten zaizkigu, eta hauei buruz dakigun apurra elkarrizketa hauetatik jasotzen dugu. Gainera, elkarrizketa hauek zeharkako estilo librearen bidez txertatzen ditu kontakizunean.
‎Nahiz eta une historiko jakin bat hizpide izan, xede nagusia bertako giroa deskribatzea denez, oso aipamen historiko gutxi egiten ditu. Antza denez, historia osatu duten eta ahaztuak izan diren gizakiak azaleratu nahi izan ditu, historiaren beste aldearen berri emanez.
‎Bestalde, ondorengo ipuin bilduma batzuetan ikusi ahal izango dugun bezala, ipuin laburrerako joera hedatuz doa. Ipuin labur13 honek bat edo bi orrialde izaten ditu, eta bere luzera dela-eta, ezau13 Zehaztasun gehiagorako ikus Lucanor aldizkariko 15 zenbakia. garri jakin batzuk ditu. Hona hemen horietariko batzuk:
‎Errealitateari lotutakoak gehienak, Euskal Herrian kokatuak, Urolan bereziki, paisaia identifigarria baita oso. Errealitate horretan politikak( badakit esateko modu bat dela, baina ez zait bestelako hitzik ateratzen) toki aparta du. Kezka, samina, itxaropena ere bai.
‎Norberaren kontatzeko bizialdi osoan irakurritakoa era sortzailean baliatzen daki narratzaile trebeak, kontuotan mende osoko ipuingintzaren oihartzunek aberastu egiten dute irakurketa. Hara Borges:
‎Arestian esandakoa kontuan hartuz, beraz, lehenengo pertsonako narratzailea dugula garbi dago, are gehiago, narratzaile autodiegetikoa. Gainera, narratario intradiegetiko jakin bati zuzentzen zaio: Gretari.
‎Pertsonaien indarra beren indarezan datza. Bizi dira, zergatik bizi diren jakiteke ; jan eta edaten dute (edan galanki), kalez kale ibiltzen dira beste zer egin haundirik gabe. Ez da berebiziko historiarik, pertsonaia gogoangarririk.
‎Azken honetara ihes egingo du Mikelek atxiloketen berri izatean. Eta amaiera irekia duela esan daiteke, ez baitakigu Parisen Mikelek zer egingo duen.
‎2.3 Garai historiko jakin bat oinarritzat duten eleberriak
‎Atal honetan sailkatu ditugun eleberri guztietan argumentua garai historiko jakin batean zehaztasun handiz kokatua izan da. Gainera, garai konkretu horretan kokatu izanak baldintzatzen ditu eleberri hauen gainerako ezaugarriak.
‎Edorta Jimenezen eleberri honetan intrigazko istorio bat kontatzen bazaigu ere, une historiko jakin bati etengabeko erreferentzia egiteagatik eleberri historikoen artean kokatzea erabaki dugu. Izan ere, XVI. mendean kokaturiko thriller historikotzat hartua izan da.
‎Trilogia osatzen duten eleberrietan antzekotasun ugari aurki daitezke. Tramari dagokionez, hiruretan gertaerak une historiko jakin batean harilkatuz garai jakin batzuk islatu nahi izan ditu; hezkuntza erlijiosoak eta mundu erruralak garrantzia handia dute bere eleberrietan; plano ezberdinak erabiltzeko joera erakusten du; eta munduak bitan banatu ohi ditu, mundu manikeoak eraikiz.
‎Dirudienez, Urrujulegik ez du jakin narrazioaren erritmoari eusten, batzuetan erritmoa gehiegi motelduz.
‎Izan ere, hasieratik aipatu izan balu, agian, irakurleoi ez litzaiguke hain deigarria egingo. Era honetara, kartzelan egotearen arrazoiak jakiteko asmoz, irakurleok arretaz ekingo diogu irakurketari. Genero ezberdinen arteko nahasketa gisa definitzen du autoreak berak:
‎Gai honekin Luis Mari Mujikak eleberri interesgarria sortzea lortu du. Pertsonaiak eta gertakariak askotarikoak badira ere, hari narratibo bakarrean biltzen jakin du. Bigarren mailako pertsonaia batzuen jokaera, agian, ez dago garatuegia eta oso sinpleak eman lezakete, batez ere On Benjaminekin konparatzen baditugu.
‎Hona hemen liburu bakarreko zenbait idazle: Abelin Linazisoro, Jon Urrujulegi, Xanti Begiristain, Lourdes Oñederra, Rikarte, Javi Cillero, Unai Iturriaga, Antton Gomez, Felipe Rius, Jasone Osoro,... Idazle hauen narrazioetan lan interesgarriak aurkitu baditugu ere, ezin da jakin ibilbiderik zehaztuko duten. Etorkizunak hitz egingo du.
‎Hortaz, honek nagusia den korrontearen eraginaren berri ematen digu. Errealismoari dagokionez, garai historiko jakin baten inguruko narrazioek leku garrantzitsua bete dute. Haatik, badira hiria oinarri izanik errealismo zikinera jo dutenak ere.
2001
Dakigunez , nobela honetan militante baten ihesaren azken ehun metroak kontatzen zaizkigu eta horren inguruan sortzen diren iruzkin eta gertakizunak. Fabula mailako eduki hori plano desberdinetan aurkezten zaigunez, plano bakoitzaren fokalizazioaren azterketa egingo dugu1 a) Iheslearen planoa
‎Baina fokalizazioaren aldetik deigarriagoa da iheslearen azken metroetan honi falta zaizkion segundo eta metroak esplizituki adieraztea. Hori horrela izanik, onartzen badugu ihesaren plano hau gehienbat narratzaile fokalizatzaile intradiegetiko batek aurkezten digula eta fokoak harrapatzen duen esparrua sumakaitza dela, nola jakin dezake narratzaile fokalizatzaileak hil baino lehen zenbat denbora gelditzen zaion. Hori jakitea ezinezkoa dela onartuz, bi erantzun eman diezaizkiokegu galdera horri:
‎Hori horrela izanik, onartzen badugu ihesaren plano hau gehienbat narratzaile fokalizatzaile intradiegetiko batek aurkezten digula eta fokoak harrapatzen duen esparrua sumakaitza dela, nola jakin dezake narratzaile fokalizatzaileak hil baino lehen zenbat denbora gelditzen zaion? Hori jakitea ezinezkoa dela onartuz, bi erantzun eman diezaizkiokegu galdera horri:
‎Zenbakien arabera, euskaraz nobela bat irakur dezaketenen kopurua 750.000 hiztunetara hurbiltzen den honetan, euskal mundura hurbiltzen doazen irakurtalde potentzialak ugarituz doaz. 1993an euskaltegietan 52.000ren bat ikasle bagenituen, euskal herriprentsak 300.000 irakurle zituela jakin genuen, edo 1991n eguneroko prentsak 44.000 irakurle zituela, edo eta 94 ikasturte honetarako OHOko ikasleen %62a eredu euskaldunetan matrikulatua dagoela.
‎Nobelak gugan eragin zuen sentimendua harridurazkoa izan zen, harridura diot, bertan antzematen genuen giro gatazkatsua gertukoa egiten zitzaigulako; harridura, bestalde, nobelako sei kapituluen hasieran dagoen eskolako haurraren kontaketak nerabeon jakin mina pizten zuelako.
‎Eta horrela, Filologiako ikaslea nintzela jakin nuen, lehenengoz, Egunero hasten delako, ezer baino lehen, nobela moderno bat zela. Horren lekuko, orduan debozioz irakurtzen genituen Ibon Sarasolaren eta Txuma Lasagabaster irakasle maitearen hitzaurreak, Ezra Pound en jarraitzaile bailiran, modernismoaren lema:
‎Ez dakit gogoeta xume hauetan Egunero hasten delako nobelak nigan eragindako irakurketa amaigabeen berri ematen asmatu dudan. Edozein modutan delarik ere, ziur nago nobela honek oraindik konplize ugari aurkituko dituela euskal irakurleen artean.
‎Honetaz gain, istorio hau osatzen duten sekuentzietako bigarren pertsonaia Mutua da, klabe beckettiarrean betiko mututu ziren Molloy edo Malone izan daitezkeelarik. Azken pertsonaia hau bizikletaz ibiltzen da (Molloy bezala) eta noizean behin," hitz egin" egiten du, bere mututasunaren ironia narratzaileak agertuz. a) Estazioari dagokionez, ez dago esplizitazio zehatzik nongo estazioa den jakiteko , nahiz eta dakigunez, bertan, oiloz betetako otarrak daramatzaten emakume" musu gorri bibotedunek" eta" koipez beterik bizikleta sorbaldan dutelarik" doazen gizonek trena hartzen duten. Halaber, deigarria gertatzen da estazioko" komun turkoetatik" ateratzen den usaiaren errepikapena.
‎Honetaz gain, istorio hau osatzen duten sekuentzietako bigarren pertsonaia Mutua da, klabe beckettiarrean betiko mututu ziren Molloy edo Malone izan daitezkeelarik. Azken pertsonaia hau bizikletaz ibiltzen da (Molloy bezala) eta noizean behin," hitz egin" egiten du, bere mututasunaren ironia narratzaileak agertuz. a) Estazioari dagokionez, ez dago esplizitazio zehatzik nongo estazioa den jakiteko, nahiz eta dakigunez , bertan, oiloz betetako otarrak daramatzaten emakume" musu gorri bibotedunek" eta" koipez beterik bizikleta sorbaldan dutelarik" doazen gizonek trena hartzen duten. Halaber, deigarria gertatzen da estazioko" komun turkoetatik" ateratzen den usaiaren errepikapena.
‎Barrote gurutzatu oztopo aurrean zatiturik lehendabizi, baina zuzenki inklinazio fijo batekin sartzen den argia gero nire gainean sapaiko ispilua zuritasun batetan galtzen duen formarik gabeko hodei sendo bat egiten denean, karilonaren hots disarmonikoa argiasun masa horretan eroria, erresonanzia guztiaz desjabeturik, pauso gaizki eman bat bezala irentsia izanen dela jakiteko . (86.or.)
‎Eta irakurketez ari garenez, hori izango da ondorengo hitzotan gure hizpide nagusi. Nobela eta testu literario orok irakurtzen den neurrian bakarrik osatzen baitu bere izatea; azken batean, postestrukturalisten ondoren dakigunez , irakurketa idazketaren beste alderdia besterik ez baita, banaezinezko binomio sortzaile bilakatuz.
‎Azken batean, nobela bilakuntza dela dioen egile honek badaki beste generoekin konparatuz, nobelaren ezaugarri nagusia egiaztagaitza izatea dela (ideia Michel Butorrena da). Eta errealitateez hitz egiteko, estilo eta egitura mailako ikerketak ezinbestekoak direla:
‎Gutxi batzuk aipatzearren: " Ez zitzaion denbora asko falta Eduardo Ortiz de Zarate, Zigorrek modu berean egiten zuela barre egiaztatu ahal izateko" (17.or.);" Gerora bakarrik(...) ulertu ahal izango zuen haur abandonatuenak ere..." (10.or.);" Gerora jakingo zuenez, ez zen hala gertatu." (32.or.);" Historia horrek badu kontakizunarekin zerikusirik,..." (49.or.);" Oraindik ez gaude hor" (230.or.) edo gehiegi ez luzatzeko jadanik 107 orrialdean egiten zaigun amaiera trajikoaren iragarpena. zaizkiela (zaizkigula) askotan Saizarbitoriaren nobelek jasan dituzten irakurketa eta iruzkin literarioak direla medio. Badirudi teknikaren atzean dagoen interpretaziora pasatzeko gonbidapena luzatzen ari zaigula egilea.
‎Baliabide honen bidez, egileak nobelan bertan esaten denaren egiazkotasunaz haratago, bere unibertso literario eta sozio-kulturalaz datuak ematen dizkigu. Argi dago bertan azaltzen diren pertsonaia horiek zer diren edo benetakoak diren jakin gabe nobela" irakurri" eta" uler" daitekeela, baina helburua ez da irakurgarritasuna erraztea, nobelaren eta egilearen munduaren berri ematea baino.
‎Beste gauza askoren artean teknika honen bidez nobelaren eta errealitatearen arteko harremanaz egiten digu galde autoreak. Egileak badaki bere nobelan pertsonaia" errealak" aipatzen baditu nolabaiteko muga batez, ezintasun batez idazten duela: pertsonaia ezagun hauetaz" gezur" handiak esaten baditu irakurlea segituan ohartuko da, eta idazleak hasiera batean pertsonaia horri egotzi nahi zizkion tasun eta gertaerez ahaztu egingo da.
‎Horregatik ez dute inongo garrantzirik Hamaika pauso n agertzen diren zenbait datu eta gertaerek nobelaren baitan duten aldaketa. Txuma Lasagabasterrek Hamaika pauso z egiten dituen iruzkinak ez direla" benetakoak" jakinda ere, berdin dio, izugarri" sinesgarriak" gertatzen baitzaizkio irakurleari. Gauza bera esan genezake Zabalegiren atxiloketaz eta komandokideez nobelan esaten direnei buruz:
‎Beste pertsonaiekin dituzten harremanei esker jabetuko gara" patu tristera" kondenaturik dauden paperezko izakion nolakotasunaz. Gehienetan, Juliaren ahotan eta, zenbaitetan, narratzaile estradiegetikoarenean, badakigu Iñaki Abaituaren" oralitateak"," bizitzeko beldurrak"," non dagoen ez jakiteak"," konpromisoarekiko beldurrak",... atzean" galtzaile baten biografia" ezkutatzen duela (Zabalegirenean bezalaxe).
‎Beste pertsonaiekin dituzten harremanei esker jabetuko gara" patu tristera" kondenaturik dauden paperezko izakion nolakotasunaz. Gehienetan, Juliaren ahotan eta, zenbaitetan, narratzaile estradiegetikoarenean, badakigu Iñaki Abaituaren" oralitateak"," bizitzeko beldurrak"," non dagoen ez jakiteak "," konpromisoarekiko beldurrak",... atzean" galtzaile baten biografia" ezkutatzen duela (Zabalegirenean bezalaxe).
‎Aitormena diot, lehenengo pertsona narratiboan taiututako nobela hau, ezer baldin bada, aitortza delako. Modu honetan, irakurleon konplizitatea eta ardura dira bilatzen direnak, eta hala frogatuko lukete testu barneko irakurleari (terminologia kritikoan narratario deritzonari) etengabe egiten zaizkion erreferentziek, hala nola," ez dakit diferentzia ulertzen den" (105)," eman dezagun" (108)," honezkero mila aldiz esango nuen" (108)," petrila ezagutzen ez duenarentzat diot hau" (133)," esan dudan posturan" (226)," esana nagoela uste dut" (272)... bezelakoek.
‎Urtaroen araberako denboraren antolaketa tradizionalaren oinarrian, igarotako denboraren testuratzea Leturiari adierazgarriak zaizkion bizikizunak soilik aipatuz egiten da. Horregatik, ez du gehiegi axola udari dagokion atalean gertatutakoen berri ez izatea edo epe hartan hiru hilabete baino gehiago igaro zirela jakitea . Pertsonaiak antolatzen du nobelari dagokion aurkezpen kronologikoa, berarentzat garrantzia duten pasadizoak soilik azpimarratuz.
‎Baliabide bera darabil narratzaileak bederatzigarren kapituluan iragaten den denbora aditzera emateko: " Roamer" erlojuan minutuak aurrera egiten duten heinean, protagonistaren irteerak irauten duena jakin dezakegu.
‎Ez da kasualitatea nobela hau izatea Saizarbitoriaren nobelen artean zinera eraman den bakarra. 1985ean Alfonso Ungríak nobelan oinarritutako filma plazaratu zuenean, askoz lehenagotik genekien gauza batez ohartarazi gintuen: 100 metro, irakurri baino gehiago, ikusi egiten den nobela dela.
‎Pertsonaia honen izena ezezaguna zaigu, eta deskribapenek ez digute izaerari buruzko xehetasun handiegirik ematen. Dakigun gauza bakarra da erietxe edo eroetxe bateko horma akoltxatudun gela batean datzala. Ez dakigu nobelan zenbat denbora pasatzen den eta espazioei dagokienez ere, zehazgabetasuna da nagusi.
‎Dakigun gauza bakarra da erietxe edo eroetxe bateko horma akoltxatudun gela batean datzala. Ez dakigu nobelan zenbat denbora pasatzen den eta espazioei dagokienez ere, zehazgabetasuna da nagusi. Pertsonaia desberdinekin etengabe asmatzen dituen istorioen errepikapen etena da azkenean nobelaren istorio mailako edukia osatzen duena.
‎M. Guelbenzu, L. Goytisolo,...) krisialdi poetiko berrian murgildu zuen literatura. Ordutik aurrera gailentzen joango den intrigaranzko itzulerak, esandako guztia esanda dagoela jakin arren , bergogoratu egin behar egin dela iragarriko digu. U. Eco ren adibide barregarria gogoratuz, posmodernitatea pertsona bati" maite zaitut" esan nahi diozunean" Corin Telladok esango lukeen moduan, maite zaitut" esan behar izatea da.
‎amodioaz (Bihotz bi) eta gorrotoaz (Gerrako Kronikak). Bestalde, Hamaika pauso n gertatzen zenaren antzera, hasieratik bertatik nobelaren amaieraren jakitun gara oraingoan ere, narratzaile protagonistak emaztearen adulterioa jakin ondoren leihotik botatzen duela esaten baitigu. Intriga oro hasieratik ezabatzeagatik, nobela hau aitortza bat dela esan genezake, irakurlearen konplizitatea bilatzen duen aitortza gainera.
‎Nobelako senar koldarrak, bikotearen arteko harremana amaituta dagoela onartu ordez, nahiago du mendeku hartu eta emaztea hil. Senar jeloskor hau dugu, hain zuzen, nobelaren narratzailea eta bere ahotik dakizkigu bikotearen harreman zail eta trumoitsuaren unerik bortitzenak. Aurreko nobeletan bezala, oraingoan ere gertakariak ez zaizkigu aurkezten gertatu ziren hurrenkeran, alderantziz, berriro ere denbora psikologikoa da gailentzen dena, eta ondorioz, aurreranzko eta atzeranzko jauziak etengabeak dira.
‎Irakurleak jakingo du honezkero, desehorzketa desberdinak aitzakia dituzten bost narrazio luzek osatzen dutela Saizarbitoriaren azken liburua, Gorde nazazu lurpean (Erein, 2000). Eta aztoramen puntu batekin ekingo dio irakurketari, desehorzketa kontuek aztoratu ezezik asaldatu ere egiten baikaituzte.
‎Eta aztoramen puntu batekin ekingo dio irakurketari, desehorzketa kontuek aztoratu ezezik asaldatu ere egiten baikaituzte. Nahiz eta jakin , arrazoi desberdinak direla medio, historian zehar pertsonaia famatu ugariri ukatu zaiola betiko zoriona (RIP), ezin esan kontuok beldur edo higuin sentimenduak eragiten ez dizkigutenik. Dela gaizkile famatuak hilobian zeudela frogatzeko (Jesse James), dela politiko edo filosofo ezagunak babesteko (Abraham Lincolm, Galileo), desehorzketa ekintzek hilotzak jartzen dizkigute begien aurrean, mendebalde honetan tabua den heriotzaren lekuko ixilak.
‎Novalisen ostean hedatu zen definizioa bere eginez, literatur lan onetan bizitzan egoteko modu bat iradokitzen baitzaigu. Hortik, narrazio hauek anekdotatik haruntzago joaten dakien irakurlearengan eragingo duten aztoramen puntua, azken batean, arazo oso unibertsalekin, oso gureekin, egingo duelako topo: gerrek eragindako krudelkeria erdiragarria (1go narrazioa); gizon emakumezkoen arteko amildegi afektiboa (Rossettiren obsesioa; Bi bihotz, hilobi bat; Marcel Martinen aitatasun ukatua); aitarekiko harremanek eragindako barne pitzadurak (Asaba zaharren baratza),... eta iragan nahiz orainaldi politikoak euskaldunongan eragindako traumak.
‎Egilearen poetikari berezkoak zaizkion estrategiez baliatuz, oraingoan ere memoriaren kapritxoek gidatuko dute trama narratiboa eta betiko moduan, istorioa martxan jartzen duten eszena edo irudietara errendituko da, etengabe, testuko ahots narratiboa. Joan etorriko saio honetan, beraz, saioa bera da garrantzitsua, guztia beste modu batera izan zitekeela jakitea . Horregatik ez gaitu harritu 1996an argitara emandako Bihotz bi.
‎Juan Martinek" bere eginkariak" gainean egiten zituen aitonaren omenez darama izen hori (2242). Horretaz gain, narrazioan etengabe adierazten delako, badakigu argala dena, zimur batzuen jabe ere bai, eta ogibidez idazletzat aurkezten duela bere burua. Gaztetan (Françoise) Sagan en omenez idatzitako Adio atsekabe (166) nobelaz gain, hotel batean Parisen galdutako bigarren nobela bat, istorioaren hasieran berreskuratzen dena, ditu idatziak.
‎Eugenia guztiz terrenala den moduan, Victoria guztiz da ideala: jatorriz donostiarra (hau ez dakigu " ideala" den), luzea, esku luzekoa (106), dotorea argia hotza (194), Pariseko arte galeria batzuentzat lan egiten duena (133), baina, batez ere, Juan Martinen begietara" goregi" dagoena. Protagonista maskulinoa txiki sentitzen da emakume honen aurrean eta txikitasun honen adibidea biek elkarri ematen dioten muxuan legoke:
‎•" Emakumeak pintatzen dakitenek lortzen dituzte, ez maite dituztenek" (145)
‎Eta ironia kontuak aipatzen baditugu, Juan Martinen meritu literarioak, lehenago esan bezala, patu nahiko tristeko bi nobeletara eta gastronomiari buruzko liburu batera mugatzen direlako da. Hori gutxi balitz, badakigu idazle modura azaltzen den lekuetan, Madrilen idazle periferikoen jardunaldietara doanean bezala," zozketaz" egokitu zaiola han egotea. Euskal literaturaren txikitasunari, Madrilgo giro literarioaren hutsalkeria (Babelia) eransten dio Saizarbitoriak, egungo egoeraren diagnosi ironikoa, ezpairik gabe.
‎Baieztapen honen oinarrian, William Morris margolari prerrafaelitak bere emazte zen Jane Burden Morris-i esandakoa dago: " Ez dakit zu pintatzen, baina maite zaitut" (145). Adituek osasun ahuleko emakume beltzaran lerdentzat deskribatzen duten honek, Henry James eta George Bernard Shaw bera inpresionatu zituen bere edertasun eta graziarekin.
‎Juan Martinek ere playboy bat izan nahiko luke, amorante ugari izan zituen Rossettiren antzekoa, eta horregatik esaten du emakumezkoak pintatzen dakitenek lortzen dituztela (145). Nahiz eta onartu konkistatzaile horiek emakumezkoei sufriarazi egiten dietela (222), ezin du mixerable kontsideratu margolaria, hori onartzea bere burua ere mixerable dela onartzera eramango bailuke.
‎Nobelan etengabe egiten diren erreferentzia psikoanalitikoek (Londreseko kongresua, Sedano psikoanalistaren esanak, Eromen sortzailea liburua (98), Freuden lanak,... ) lerro artean irakurtzen jakin behar dugula iradoki nahi digute. Psikoanalista baten antzera, irakurleak jakin egin du pertsonaia hauen jokabidea interpretatzen, Victoriari entzuten, bere iritzietan baitago nobelaren klabea.
‎) lerro artean irakurtzen jakin behar dugula iradoki nahi digute. Psikoanalista baten antzera, irakurleak jakin egin du pertsonaia hauen jokabidea interpretatzen, Victoriari entzuten, bere iritzietan baitago nobelaren klabea. Azken batean, Rossettiri edo psikoanalistei Victoriak dien higuinaren oinarrian, jokabide sexisten gaitzespena ere ikusi behar baita:
‎Ruskin eta Rossetti, emakumezkoei dagokienez, arras desberdinak, baina biak berekoi eta kritikagarriak. Lehenengoa, XIX. mendeko arte kritikari onena izan arren emakumeez ezer gutxi zekielako (ezkontza gauean emaztearen biloa ikusi zuenean hartu zuen ezustekoa liburu guztietan aipatzen da); bigarrena, playboy kontsumatua izateaz gain, artelana inoren gainetik jarri zuelako. Bere posesiorik preziatuena bailitzan, etxean, mundutik isolatua gorde zuen Rossettik Siddal, eta hilik jaio zitzaion lehenengo umearen ostean ere, bere amoranteekin jarraitu zuen emaztea etxean depresio bortitzak jota zegoela jakinda ere.
‎Lehenengoa, XIX. mendeko arte kritikari onena izan arren emakumeez ezer gutxi zekielako (ezkontza gauean emaztearen biloa ikusi zuenean hartu zuen ezustekoa liburu guztietan aipatzen da); bigarrena, playboy kontsumatua izateaz gain, artelana inoren gainetik jarri zuelako. Bere posesiorik preziatuena bailitzan, etxean, mundutik isolatua gorde zuen Rossettik Siddal, eta hilik jaio zitzaion lehenengo umearen ostean ere, bere amoranteekin jarraitu zuen emaztea etxean depresio bortitzak jota zegoela jakinda ere. Rossetti-ren arte sentsualak, emakumezkoaren gorespen mistiko eta masokista egiten du, Ama edo" femme fatale" gisara azaltzen den emakumezkoaren gorespena (ik.
‎Juan Martinek maite ditu euskal paisaiak, euskal lekuak, eta hauen kontenplazio edo oroimenarekin bakarrik sentitzen da salbu. Melankonia honen adibide literario deigarriena,, Eugeniarengandik ihesi doanean Retiroko parkean sumatzen duen babesean legoke (210), euskaldun askok bisitatzen zuten Alcalá hotela han dagoela jakiteak , edo Barojatarrak ere inguruan bizi zirela sentitzeak babestu egiten baitute aditu gastronomiko euskaldun hau.
‎Euskal narratiban jadanik" klasiko" bihurtu den nobela honek" nobela elebiduna"," nobela modernoa"," gaizki irakurritako nobela",... eta ez dakigu zenbat kalifikazio jaso ditu. Lau hizkuntzatara itzulia, 7 argitalpen ezagutzen dituena, film bat,... eta fakultateetako hainbat klasetan kritika" zientifikoak" (tonu ironikoan esanda, noski) deitutakoak aplikatzeko testu aparta.
‎a) Narrazio ez fokalizatua edo Zero Fokalizazioa (Pouillon ek" vision par derrière" deiturikoa eta Todorov ek narratzailea> pertsonaia gisara aurkezten diguna). Kasu honetan narratzaileak edozein pertsonaiak baino gehiago daki , eta narratzaile orojakile honek inongo informazio murrizpenik egiten ez duenez, esan daiteke fokalizaziorik ez dagoela. b) Barru Fokalizazioa (Pouillon entzat" vision avec", Todorov ek" narratzailea= pertsonaia" berdintasunaren bidez adierazia). Dena pertsonaiarengandik abiatuz azaltzen zaigu, narratzaileak ez daki pertsonaiek baino gehiago, edo hobeto esanda, pertsonaiek dakitena bakarrik daki.
‎Kasu honetan narratzaileak edozein pertsonaiak baino gehiago daki, eta narratzaile orojakile honek inongo informazio murrizpenik egiten ez duenez, esan daiteke fokalizaziorik ez dagoela. b) Barru Fokalizazioa (Pouillon entzat" vision avec", Todorov ek" narratzailea= pertsonaia" berdintasunaren bidez adierazia). Dena pertsonaiarengandik abiatuz azaltzen zaigu, narratzaileak ez daki pertsonaiek baino gehiago, edo hobeto esanda, pertsonaiek dakitena bakarrik daki. Honen barruan hainbat azpisail bereiz daitezke:
‎Kasu honetan narratzaileak edozein pertsonaiak baino gehiago daki, eta narratzaile orojakile honek inongo informazio murrizpenik egiten ez duenez, esan daiteke fokalizaziorik ez dagoela. b) Barru Fokalizazioa (Pouillon entzat" vision avec", Todorov ek" narratzailea= pertsonaia" berdintasunaren bidez adierazia). Dena pertsonaiarengandik abiatuz azaltzen zaigu, narratzaileak ez daki pertsonaiek baino gehiago, edo hobeto esanda, pertsonaiek dakitena bakarrik daki. Honen barruan hainbat azpisail bereiz daitezke:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
jakin 729 (4,80)
dakit 541 (3,56)
daki 144 (0,95)
dakigu 126 (0,83)
jakiteko 115 (0,76)
jakitea 104 (0,68)
jakingo 100 (0,66)
jakiten 84 (0,55)
badaki 81 (0,53)
badakit 67 (0,44)
dakizu 67 (0,44)
zekien 57 (0,38)
Badakit 49 (0,32)
dakite 48 (0,32)
badakizu 47 (0,31)
badakigu 46 (0,30)
zekiela 44 (0,29)
nekian 40 (0,26)
jakinik 38 (0,25)
Badakizu 35 (0,23)
bazekien 35 (0,23)
dakizue 29 (0,19)
Jakin 28 (0,18)
jakin arren 28 (0,18)
jakinda 24 (0,16)
baekian 23 (0,15)
Badakigu 22 (0,14)
jakin gabe 19 (0,13)
jakinen 18 (0,12)
baleki 16 (0,11)
eztakit 16 (0,11)
hekien 16 (0,11)
jakitean 16 (0,11)
badakizue 15 (0,10)
Badakik 14 (0,09)
badakite 14 (0,09)
banekian 14 (0,09)
Bazekien 13 (0,09)
Badaki 12 (0,08)
badakik 12 (0,08)
dakiana 12 (0,08)
dakigula 12 (0,08)
dakigunez 12 (0,08)
eztaki 12 (0,08)
jakitera 12 (0,08)
Badakizue 11 (0,07)
dakien 11 (0,07)
dakiguna 11 (0,07)
dakik 11 (0,07)
dakitela 11 (0,07)
zekiten 11 (0,07)
Banekian 10 (0,07)
Jakingo 10 (0,07)
dakidala 10 (0,07)
dakienak 10 (0,07)
dakigun 10 (0,07)
bazekiten 9 (0,06)
jakiteak 9 (0,06)
yakin 9 (0,06)
baitaki 8 (0,05)
dakiten 8 (0,05)
zekiena 8 (0,05)
Dakigunez 7 (0,05)
baitakite 7 (0,05)
dakigunera 7 (0,05)
dakizun 7 (0,05)
eztakigu 7 (0,05)
jakinez gero 7 (0,05)
zekian 7 (0,05)
Badakite 6 (0,04)
baitakigu 6 (0,04)
bazekiela 6 (0,04)
dakian 6 (0,04)
dakidan 6 (0,04)
dakidana 6 (0,04)
dakidanez 6 (0,04)
dakizunez 6 (0,04)
nekiela 6 (0,04)
nekien 6 (0,04)
zekielako 6 (0,04)
dakigunetik 5 (0,03)
jakin ondoren 5 (0,03)
zekitela 5 (0,03)
Banekien 4 (0,03)
Dakidana 4 (0,03)
Dakiguna 4 (0,03)
banekien 4 (0,03)
dakianak 4 (0,03)
dakidalako 4 (0,03)
dakiela 4 (0,03)
dakigulako 4 (0,03)
dakitenek 4 (0,03)
jakinez 4 (0,03)
nekiala 4 (0,03)
Dakigunetik 3 (0,02)
Dakizunez 3 (0,02)
badakin 3 (0,02)
baitzekien 3 (0,02)
bazekiat 3 (0,02)
dakiena 3 (0,02)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
jakin zer 148 (0,97)
jakin ez 73 (0,48)
jakin zenbat 70 (0,46)
jakin ni 60 (0,39)
jakin zein 52 (0,34)
jakin behar 50 (0,33)
jakin ezan 41 (0,27)
jakin jakin 39 (0,26)
jakin bera 38 (0,25)
jakin zelan 33 (0,22)
jakin ere 32 (0,21)
jakin nahi 32 (0,21)
jakin nor 32 (0,21)
jakin bat 28 (0,18)
jakin min 28 (0,18)
jakin non 28 (0,18)
jakin barik 27 (0,18)
jakin gura 25 (0,16)
jakin zergatik 25 (0,16)
jakin hori 22 (0,14)
jakin nola 22 (0,14)
jakin be 21 (0,14)
jakin ezer 20 (0,13)
jakin baina 17 (0,11)
jakin gu 17 (0,11)
jakin neba 17 (0,11)
jakin zu 16 (0,11)
jakin gauza 15 (0,10)
jakin ondo 15 (0,10)
jakin ze 15 (0,10)
jakin ziur 15 (0,10)
jakin egin 13 (0,09)
jakin nondik 13 (0,09)
jakin nongo 13 (0,09)
jakin beste 12 (0,08)
jakin esan 12 (0,08)
jakin ba 11 (0,07)
jakin hura 11 (0,07)
jakin noiz 10 (0,07)
jakin egon 9 (0,06)
jakin euskara 9 (0,06)
jakin ahal 8 (0,05)
jakin gizon 8 (0,05)
jakin guzti 8 (0,05)
jakin Flora 7 (0,05)
jakin egia 7 (0,05)
jakin eurak 7 (0,05)
jakin nora 7 (0,05)
jakin modu 6 (0,04)
jakin oraindik 6 (0,04)
jakin zeintzuk 6 (0,04)
jakin arte 5 (0,03)
jakin bai 5 (0,03)
jakin behintzat 5 (0,03)
jakin besterik 5 (0,03)
jakin bihar 5 (0,03)
jakin ei 5 (0,03)
jakin emon 5 (0,03)
jakin erantzun 5 (0,03)
jakin etxe 5 (0,03)
jakin garbi 5 (0,03)
jakin hau 5 (0,03)
jakin liburu 5 (0,03)
jakin literatura 5 (0,03)
jakin lortu 5 (0,03)
jakin zelango 5 (0,03)
jakin asko 4 (0,03)
jakin azken 4 (0,03)
jakin batzuetan 4 (0,03)
jakin batzuk 4 (0,03)
jakin beharrezko 4 (0,03)
jakin behin 4 (0,03)
jakin bezala 4 (0,03)
jakin bide 4 (0,03)
jakin eman 4 (0,03)
jakin euskal 4 (0,03)
jakin ezin 4 (0,03)
jakin gaur 4 (0,03)
jakin gehiago 4 (0,03)
jakin gogo 4 (0,03)
jakin guran 4 (0,03)
jakin heriotza 4 (0,03)
jakin idatzi 4 (0,03)
jakin ikasle 4 (0,03)
jakin mundu 4 (0,03)
Konbinazioak (3 lema)
jakin behar ukan 19 (0,13)
jakin zer egin 19 (0,13)
jakin zer gertatu 13 (0,09)
jakin ez jakin 11 (0,07)
jakin nahi ukan 9 (0,06)
jakin ni zer 9 (0,06)
jakin zenbat denbora 9 (0,06)
jakin zer dan 9 (0,06)
jakin ez ukan 8 (0,05)
jakin non egon 7 (0,05)
jakin ez arren 6 (0,04)
jakin be ez 5 (0,03)
jakin gura ezan 5 (0,03)
jakin nola egin 5 (0,03)
jakin zein dan 5 (0,03)
jakin nondik nora 4 (0,03)
jakin zelan egin 4 (0,03)
jakin zenbat bider 4 (0,03)
jakin zer ari 4 (0,03)
jakin zer sentitu 4 (0,03)
jakin barik be 3 (0,02)
jakin bat egin 3 (0,02)
jakin bera bizitza 3 (0,02)
jakin ezan zein 3 (0,02)
jakin gauza bat 3 (0,02)
jakin min piztu 3 (0,02)
jakin nongo baserri 3 (0,02)
jakin zelan konpondu 3 (0,02)
jakin zenbat urte 3 (0,02)
jakin zer esan 3 (0,02)
jakin ba eki 2 (0,01)
jakin bat beste 2 (0,01)
jakin bat narrazio 2 (0,01)
jakin behar delako 2 (0,01)
jakin bera buru 2 (0,01)
jakin bera ere 2 (0,01)
jakin besterik ezer 2 (0,01)
jakin ere ez 2 (0,01)
jakin ez bera 2 (0,01)
jakin ezer ere 2 (0,01)
jakin Flora piano 2 (0,01)
jakin gaur egun 2 (0,01)
jakin gauza bakar 2 (0,01)
jakin gauza onik 2 (0,01)
jakin gehiago zer 2 (0,01)
jakin gu herri 2 (0,01)
jakin hori zer 2 (0,01)
jakin jakin egile 2 (0,01)
jakin lortu ukan 2 (0,01)
jakin min handi 2 (0,01)
jakin ni arlo 2 (0,01)
jakin ni nongo 2 (0,01)
jakin noiz etorri 2 (0,01)
jakin noiz jarri 2 (0,01)
jakin non ego 2 (0,01)
jakin nongo nor 2 (0,01)
jakin nor dan 2 (0,01)
jakin nora ari 2 (0,01)
jakin ondo egon 2 (0,01)
jakin ze egun 2 (0,01)
jakin zein etxe 2 (0,01)
jakin zelan irten 2 (0,01)
jakin zelan joan 2 (0,01)
jakin zenbat honelako 2 (0,01)
jakin zenbat liburu 2 (0,01)
jakin zer eduki 2 (0,01)
jakin zer egon 2 (0,01)
jakin zer emon 2 (0,01)
jakin zer erantzun 2 (0,01)
jakin zer gehiago 2 (0,01)
jakin zer ibili 2 (0,01)
jakin zer jardun 2 (0,01)
jakin zer jokatu 2 (0,01)
jakin zer nolako 2 (0,01)
jakin zer otu 2 (0,01)
jakin zer pasa 2 (0,01)
jakin zer pentsatu 2 (0,01)
jakin zer zira 2 (0,01)
jakin ziur zein 2 (0,01)
jakin ziur zenbat 2 (0,01)
jakin ziur zergatik 2 (0,01)
jakin zu begi 2 (0,01)
jakin arte baita 1 (0,01)
jakin arte berdintasun 1 (0,01)
jakin arte bertze 1 (0,01)
jakin arte ezarri 1 (0,01)
jakin asko errepikatu 1 (0,01)
jakin asko euskal 1 (0,01)
jakin asko sufritu 1 (0,01)
jakin azken ere 1 (0,01)
jakin azken etorri 1 (0,01)
jakin azken zer 1 (0,01)
jakin ba ez 1 (0,01)
jakin ba hau 1 (0,01)
jakin ba idi 1 (0,01)
jakin ba zenbat 1 (0,01)
jakin bai lan 1 (0,01)
jakin baina Etxeberria 1 (0,01)
jakin baina nehor 1 (0,01)
jakin baina zenbat 1 (0,01)
jakin barik ere 1 (0,01)
jakin barik eskuarte 1 (0,01)
jakin barik etorri 1 (0,01)
jakin barik geratu 1 (0,01)
jakin barik gorde 1 (0,01)
jakin barik hil 1 (0,01)
jakin bat azalpen 1 (0,01)
jakin bat baino 1 (0,01)
jakin bat bat 1 (0,01)
jakin bat definitu 1 (0,01)
jakin bat egokitu 1 (0,01)
jakin bat egon 1 (0,01)
jakin bat eraman 1 (0,01)
jakin bat eskaini 1 (0,01)
jakin bat etengabeko 1 (0,01)
jakin bat harilkatu 1 (0,01)
jakin bat hizpide 1 (0,01)
jakin bat lotu 1 (0,01)
jakin bat oinarri 1 (0,01)
jakin bat zehaztasun 1 (0,01)
jakin bat zuzendu 1 (0,01)
jakin batzuetan bakarrik 1 (0,01)
jakin batzuetan egoera 1 (0,01)
jakin batzuk eskatu 1 (0,01)
jakin batzuk nekez 1 (0,01)
jakin batzuk sortzaile 1 (0,01)
jakin batzuk ukan 1 (0,01)
jakin be errementari 1 (0,01)
jakin be zergatik 1 (0,01)
jakin behar dan 1 (0,01)
jakin behar ez 1 (0,01)
jakin behar lehenengo 1 (0,01)
jakin behar omen 1 (0,01)
jakin behar ote 1 (0,01)
jakin behar zira 1 (0,01)
jakin behin baino 1 (0,01)
jakin behin betiko 1 (0,01)
jakin behin mespretxu 1 (0,01)
jakin behin une 1 (0,01)
jakin behintzat han 1 (0,01)
jakin bera alaba 1 (0,01)
jakin bera askozaz 1 (0,01)
jakin bera asmo 1 (0,01)
jakin bera auzo 1 (0,01)
jakin bera bidezidor 1 (0,01)
jakin bera dena 1 (0,01)
jakin bera Elba 1 (0,01)
jakin bera emazte 1 (0,01)
jakin bera eskuan 1 (0,01)
jakin bera etxe 1 (0,01)
jakin bera hil 1 (0,01)
jakin bera historia 1 (0,01)
jakin bera hogei 1 (0,01)
jakin bera izen 1 (0,01)
jakin bera kabu 1 (0,01)
jakin bera kontu 1 (0,01)
jakin bera leku 1 (0,01)
jakin bera mundu 1 (0,01)
jakin bera nobela 1 (0,01)
jakin bera papertxo 1 (0,01)
jakin bera poesia 1 (0,01)
jakin bera puntu 1 (0,01)
jakin bera Satanas 1 (0,01)
jakin bera sentimendu 1 (0,01)
jakin beste asko 1 (0,01)
jakin beste bat 1 (0,01)
jakin beste be 1 (0,01)
jakin beste begi 1 (0,01)
jakin beste bezala 1 (0,01)
jakin beste egin 1 (0,01)
jakin beste genero 1 (0,01)
jakin beste huts 1 (0,01)
jakin beste inon 1 (0,01)
jakin beste inor 1 (0,01)
jakin beste panpinatxo 1 (0,01)
jakin beste presondegi 1 (0,01)
jakin besterik ez 1 (0,01)
jakin besterik zer 1 (0,01)
jakin bezala zer 1 (0,01)
jakin bide eraman 1 (0,01)
jakin bide erdi 1 (0,01)
jakin bide jarri 1 (0,01)
jakin bide on 1 (0,01)
jakin bihar zer 1 (0,01)
jakin egia dan 1 (0,01)
jakin egia entzun 1 (0,01)
jakin egia ote 1 (0,01)
jakin egin behar 1 (0,01)
jakin egin ezan 1 (0,01)
jakin egin galdera 1 (0,01)
jakin egin nor 1 (0,01)
jakin egon arduratan 1 (0,01)
jakin egon haustura 1 (0,01)
jakin egon hori 1 (0,01)
jakin egon irakasle 1 (0,01)
jakin egon nahi 1 (0,01)
jakin egon zirkin 1 (0,01)
jakin eman itzulinguru 1 (0,01)
jakin erantzun aurkitu 1 (0,01)
jakin ere abeslari 1 (0,01)
jakin ere bai 1 (0,01)
jakin ere bidaia 1 (0,01)
jakin ere erdara 1 (0,01)
jakin ere haur 1 (0,01)
jakin ere jakin 1 (0,01)
jakin ere kantatu 1 (0,01)
jakin ere kritikotasun 1 (0,01)
jakin ere literatura 1 (0,01)
jakin ere termopila 1 (0,01)
jakin esan ezan 1 (0,01)
jakin esan harri 1 (0,01)
jakin esan modu 1 (0,01)
jakin esan nola 1 (0,01)
jakin esan zein 1 (0,01)
jakin esan zer 1 (0,01)
jakin etxe bar 1 (0,01)
jakin etxe egotzi 1 (0,01)
jakin etxe gura 1 (0,01)
jakin etxe hau 1 (0,01)
jakin etxe hori 1 (0,01)
jakin eurak ala 1 (0,01)
jakin eurak ama 1 (0,01)
jakin eurak asko 1 (0,01)
jakin eurak batera 1 (0,01)
jakin eurak batzuk 1 (0,01)
jakin eurak lankide 1 (0,01)
jakin euskal errieta 1 (0,01)
jakin euskal irakurle 1 (0,01)
jakin euskal jatorri 1 (0,01)
jakin euskara erdi 1 (0,01)
jakin ez ar 1 (0,01)
jakin ez ba 1 (0,01)
jakin ez baldin 1 (0,01)
jakin ez delako 1 (0,01)
jakin ez eduki 1 (0,01)
jakin ez egin 1 (0,01)
jakin ez ezan 1 (0,01)
jakin ez noiz 1 (0,01)
jakin ez nor 1 (0,01)
jakin ez nora 1 (0,01)
jakin ez ote 1 (0,01)
jakin ez zer 1 (0,01)
jakin ez zergatik 1 (0,01)
jakin ezan apez 1 (0,01)
jakin ezan artean 1 (0,01)
jakin ezan aste 1 (0,01)
jakin ezan ehun 1 (0,01)
jakin ezan emazte 1 (0,01)
jakin ezan ezer 1 (0,01)
jakin ezan Eñaut 1 (0,01)
jakin ezan gizarte 1 (0,01)
jakin ezan gu 1 (0,01)
jakin ezan horrenbeste 1 (0,01)
jakin ezan La 1 (0,01)
jakin ezan narratzaile 1 (0,01)
jakin ezan nora 1 (0,01)
jakin ezer aldatu 1 (0,01)
jakin ezer gutxi 1 (0,01)
jakin ezer ibilbide 1 (0,01)
jakin ezer ikasi 1 (0,01)
jakin ezer ikastetxe 1 (0,01)
jakin ezer kargutu 1 (0,01)
jakin ezer pasatu 1 (0,01)
jakin ezer senar 1 (0,01)
jakin ezin diol 1 (0,01)
jakin ezin ukan 1 (0,01)
jakin Flora eman 1 (0,01)
jakin Flora erail 1 (0,01)
jakin Flora guardia 1 (0,01)
jakin Flora hil 1 (0,01)
jakin Flora momentu 1 (0,01)
jakin garbi euskara 1 (0,01)
jakin garbi noiz 1 (0,01)
jakin garbi zein 1 (0,01)
jakin gaur asko 1 (0,01)
jakin gaur zertako 1 (0,01)
jakin gauza asko 1 (0,01)
jakin gauza garbi 1 (0,01)
jakin gauza handi 1 (0,01)
jakin gauza ia 1 (0,01)
jakin gauza oker 1 (0,01)
jakin gauza ziur 1 (0,01)
jakin gehiago etorri 1 (0,01)
jakin gizon bakoitz 1 (0,01)
jakin gizon bat 1 (0,01)
jakin gizon berri 1 (0,01)
jakin gizon borondate 1 (0,01)
jakin gizon gerra 1 (0,01)
jakin gizon ikusi 1 (0,01)
jakin gizon ilargi 1 (0,01)
jakin gogo bizi 1 (0,01)
jakin gogo ere 1 (0,01)
jakin gogo hori 1 (0,01)
jakin gu Altuna 1 (0,01)
jakin gu baino 1 (0,01)
jakin gu baso 1 (0,01)
jakin gu bizitza 1 (0,01)
jakin gu ere 1 (0,01)
jakin gu ez 1 (0,01)
jakin gu ezerez 1 (0,01)
jakin gu hori 1 (0,01)
jakin gu kontzientzia 1 (0,01)
jakin gu noiz 1 (0,01)
jakin gu pena 1 (0,01)
jakin gu zelan 1 (0,01)
jakin gura > 1 (0,01)
jakin gura egon 1 (0,01)
jakin gura neba 1 (0,01)
jakin gura zer 1 (0,01)
jakin guran egon 1 (0,01)
jakin guzti bukatu 1 (0,01)
jakin guzti esan 1 (0,01)
jakin guzti gertatu 1 (0,01)
jakin guzti mesedegarri 1 (0,01)
jakin guzti ondo 1 (0,01)
jakin guzti zelango 1 (0,01)
jakin hau ez 1 (0,01)
jakin hau zer 1 (0,01)
jakin heriotza beste 1 (0,01)
jakin heriotza hori 1 (0,01)
jakin heriotza joan 1 (0,01)
jakin hori aktibatu 1 (0,01)
jakin hori aspalditik 1 (0,01)
jakin hori berri 1 (0,01)
jakin hori beste 1 (0,01)
jakin hori ez 1 (0,01)
jakin hori gezur 1 (0,01)
jakin hori gustatu 1 (0,01)
jakin hori hausnarketa 1 (0,01)
jakin hori Sonia 1 (0,01)
jakin hori transmititu 1 (0,01)
jakin hura aurkeztu 1 (0,01)
jakin hura bakarrik 1 (0,01)
jakin hura berri 1 (0,01)
jakin hura ezer 1 (0,01)
jakin hura herrigintza 1 (0,01)
jakin hura izen 1 (0,01)
jakin hura izenburu 1 (0,01)
jakin hura kontrol 1 (0,01)
jakin hura ume 1 (0,01)
jakin idatzi jakin 1 (0,01)
jakin ikasle beharrizan 1 (0,01)
jakin ikasle guzti 1 (0,01)
jakin ikasle hura 1 (0,01)
jakin ikasle irakatsi 1 (0,01)
jakin jakin bat 1 (0,01)
jakin jakin batzuetan 1 (0,01)
jakin jakin be 1 (0,01)
jakin jakin bera 1 (0,01)
jakin jakin bezala 1 (0,01)
jakin jakin euskara 1 (0,01)
jakin jakin ezan 1 (0,01)
jakin jakin ezer 1 (0,01)
jakin jakin gizon 1 (0,01)
jakin jakin hau 1 (0,01)
jakin jakin itsasontzi 1 (0,01)
jakin jakin jakin 1 (0,01)
jakin jakin Juan 1 (0,01)
jakin jakin lekeitiar 1 (0,01)
jakin jakin seguru 1 (0,01)
jakin jakin zeintzuk 1 (0,01)
jakin jakin zer 1 (0,01)
jakin liburu esan 1 (0,01)
jakin liburu ez 1 (0,01)
jakin liburu hori 1 (0,01)
jakin liburu irakurri 1 (0,01)
jakin liburu on 1 (0,01)
jakin literatura hausnarketa 1 (0,01)
jakin literatura kontatu 1 (0,01)
jakin literatura tertulia 1 (0,01)
jakin lortu ote 1 (0,01)
jakin min apur 1 (0,01)
jakin min araberako 1 (0,01)
jakin min ase 1 (0,01)
jakin min begiratu 1 (0,01)
jakin min ez 1 (0,01)
jakin min ezten 1 (0,01)
jakin min falta 1 (0,01)
jakin min hasiera 1 (0,01)
jakin min huts 1 (0,01)
jakin min jolastu 1 (0,01)
jakin min ostendu 1 (0,01)
jakin min politiko 1 (0,01)
jakin min zientifiko 1 (0,01)
jakin modu egin 1 (0,01)
jakin modu egituratu 1 (0,01)
jakin modu esan 1 (0,01)
jakin modu eskribitu 1 (0,01)
jakin modu ez 1 (0,01)
jakin mundu bat 1 (0,01)
jakin mundu hau 1 (0,01)
jakin mundu japoniar 1 (0,01)
jakin nahi gainerako 1 (0,01)
jakin nahi gelditu 1 (0,01)
jakin nahi handi 1 (0,01)
jakin nahi hori 1 (0,01)
jakin nahi inoiz 1 (0,01)
jakin nahi mutil 1 (0,01)
jakin nahi nolako 1 (0,01)
jakin nahi nor 1 (0,01)
jakin nahi nu 1 (0,01)
jakin nahi ta 1 (0,01)
jakin neba aita-ama 1 (0,01)
jakin neba albistatu 1 (0,01)
jakin neba andre 1 (0,01)
jakin neba beste 1 (0,01)
jakin neba Bizkaia 1 (0,01)
jakin neba egun 1 (0,01)
jakin neba han 1 (0,01)
jakin neba hau 1 (0,01)
jakin neba hola 1 (0,01)
jakin neba Jose 1 (0,01)
jakin neba kanta 1 (0,01)
jakin neba zein 1 (0,01)
jakin neba zelan 1 (0,01)
jakin ni aita 1 (0,01)
jakin ni ba 1 (0,01)
jakin ni baina 1 (0,01)
jakin ni baino 1 (0,01)
jakin ni bera 1 (0,01)
jakin ni bestean 1 (0,01)
jakin ni bihotz 1 (0,01)
jakin ni bizio 1 (0,01)
jakin ni bizitza 1 (0,01)
jakin ni egon 1 (0,01)
jakin ni esan 1 (0,01)
jakin ni euskara 1 (0,01)
jakin ni ezjakin 1 (0,01)
jakin ni gainditu 1 (0,01)
jakin ni gezur 1 (0,01)
jakin ni hau 1 (0,01)
jakin ni herri 1 (0,01)
jakin ni holako 1 (0,01)
jakin ni horrelako 1 (0,01)
jakin ni horrenbeste 1 (0,01)
jakin ni irakurle 1 (0,01)
jakin ni jasankortasun 1 (0,01)
jakin ni konbentzitu 1 (0,01)
jakin ni liburu 1 (0,01)
jakin ni literatura 1 (0,01)
jakin ni nondik 1 (0,01)
jakin ni norainoko 1 (0,01)
jakin ni orduan 1 (0,01)
jakin ni uste 1 (0,01)
jakin ni zein 1 (0,01)
jakin ni zelako 1 (0,01)
jakin ni zelan 1 (0,01)
jakin ni zenbat 1 (0,01)
jakin ni zergatik 1 (0,01)
jakin noiz egin 1 (0,01)
jakin noiz ezkondu 1 (0,01)
jakin noiz idatzi 1 (0,01)
jakin noiz kantatu 1 (0,01)
jakin nola aurre 1 (0,01)
jakin nola irakatsi 1 (0,01)
jakin nola irakurri 1 (0,01)
jakin nola mila 1 (0,01)
jakin nola organizatu 1 (0,01)
jakin nola programatu 1 (0,01)
jakin nola soportatu 1 (0,01)
jakin nola ukan 1 (0,01)
jakin nola zuzendu 1 (0,01)
jakin non arrano 1 (0,01)
jakin non aurkitu 1 (0,01)
jakin non bihar 1 (0,01)
jakin non bukatu 1 (0,01)
jakin non egin 1 (0,01)
jakin non hasi 1 (0,01)
jakin non irakurri 1 (0,01)
jakin non pika 1 (0,01)
jakin non ukan 1 (0,01)
jakin nondik atera 1 (0,01)
jakin nondik hasi 1 (0,01)
jakin nondik heldu 1 (0,01)
jakin nondik norako 1 (0,01)
jakin nongo apurtu 1 (0,01)
jakin nongo behargin 1 (0,01)
jakin nongo bikote 1 (0,01)
jakin nongo errape 1 (0,01)
jakin nongo ezan 1 (0,01)
jakin nongo zortzikote 1 (0,01)
jakin nor antz 1 (0,01)
jakin nor bidali 1 (0,01)
jakin nor egon 1 (0,01)
jakin nor emon 1 (0,01)
jakin nor entzun 1 (0,01)
jakin nor hil 1 (0,01)
jakin nor itaundu 1 (0,01)
jakin nor jantzi 1 (0,01)
jakin nor naza 1 (0,01)
jakin nora jo 1 (0,01)
jakin nora joan 1 (0,01)
jakin ondo ala 1 (0,01)
jakin ondo Elortz 1 (0,01)
jakin ondo esan 1 (0,01)
jakin ondo lehenengo 1 (0,01)
jakin ondo transmititu 1 (0,01)
jakin ondo ulertu 1 (0,01)
jakin ondo ze 1 (0,01)
jakin ondo zenbat 1 (0,01)
jakin ondo zeren 1 (0,01)
jakin oraindik eurak 1 (0,01)
jakin oraindik ezer 1 (0,01)
jakin oraindik poema 1 (0,01)
jakin oraindik zein 1 (0,01)
jakin ze arazo 1 (0,01)
jakin ze ausarditu 1 (0,01)
jakin ze berba 1 (0,01)
jakin ze bezero 1 (0,01)
jakin ze era 1 (0,01)
jakin ze genero 1 (0,01)
jakin ze gozotasun 1 (0,01)
jakin ze liburu 1 (0,01)
jakin ze momentu 1 (0,01)
jakin ze ordu 1 (0,01)
jakin ze poz 1 (0,01)
jakin ze tenore 1 (0,01)
jakin ze urte 1 (0,01)
jakin zein arrazoi 1 (0,01)
jakin zein ate 1 (0,01)
jakin zein baserri 1 (0,01)
jakin zein basilika 1 (0,01)
jakin zein beldurgarri 1 (0,01)
jakin zein bide 1 (0,01)
jakin zein egun 1 (0,01)
jakin zein emon 1 (0,01)
jakin zein gogoko 1 (0,01)
jakin zein gogor 1 (0,01)
jakin zein gozo 1 (0,01)
jakin zein ikasi 1 (0,01)
jakin zein ikastaro 1 (0,01)
jakin zein indartsu 1 (0,01)
jakin zein irabazi 1 (0,01)
jakin zein jai 1 (0,01)
jakin zein lagun 1 (0,01)
jakin zein lan 1 (0,01)
jakin zein liburu 1 (0,01)
jakin zein literatura 1 (0,01)
jakin zein maila 1 (0,01)
jakin zein musika 1 (0,01)
jakin zein musikari 1 (0,01)
jakin zein ordu 1 (0,01)
jakin zein penagarri 1 (0,01)
jakin zein probintzia 1 (0,01)
jakin zein santu 1 (0,01)
jakin zein toki 1 (0,01)
jakin zein zer 1 (0,01)
jakin zeintzuk zira 1 (0,01)
jakin zelan amaitu 1 (0,01)
jakin zelan azaldu 1 (0,01)
jakin zelan behar 1 (0,01)
jakin zelan bizi 1 (0,01)
jakin zelan bota 1 (0,01)
jakin zelan burutu 1 (0,01)
jakin zelan egon 1 (0,01)
jakin zelan erantzun 1 (0,01)
jakin zelan esan 1 (0,01)
jakin zelan eskatu 1 (0,01)
jakin zelan kendu 1 (0,01)
jakin zelan modernizatu 1 (0,01)
jakin zelan otu 1 (0,01)
jakin zelan poztu 1 (0,01)
jakin zelan sentitu 1 (0,01)
jakin zelango handikeria 1 (0,01)
jakin zelango mutil 1 (0,01)
jakin zenbat ahalegin 1 (0,01)
jakin zenbat ahalegindu 1 (0,01)
jakin zenbat aldiz 1 (0,01)
jakin zenbat amaitu 1 (0,01)
jakin zenbat apez 1 (0,01)
jakin zenbat berriro 1 (0,01)
jakin zenbat biderrez 1 (0,01)
jakin zenbat egun 1 (0,01)
jakin zenbat enplastu 1 (0,01)
jakin zenbat erregai 1 (0,01)
jakin zenbat esfortzu 1 (0,01)
jakin zenbat espartin 1 (0,01)
jakin zenbat ez 1 (0,01)
jakin zenbat figura 1 (0,01)
jakin zenbat garaun 1 (0,01)
jakin zenbat gauza 1 (0,01)
jakin zenbat gauzeztankeria 1 (0,01)
jakin zenbat gehiago 1 (0,01)
jakin zenbat horrelako 1 (0,01)
jakin zenbat iraun 1 (0,01)
jakin zenbat joan 1 (0,01)
jakin zenbat kalifikazio 1 (0,01)
jakin zenbat kofradia 1 (0,01)
jakin zenbat kostatu 1 (0,01)
jakin zenbat lan 1 (0,01)
jakin zenbat laztankeria 1 (0,01)
jakin zenbat leku 1 (0,01)
jakin zenbat lukainka 1 (0,01)
jakin zenbat ordu 1 (0,01)
jakin zenbat orrialde 1 (0,01)
jakin zenbat otso 1 (0,01)
jakin zenbat paper 1 (0,01)
jakin zenbat plaza 1 (0,01)
jakin zenbat ume 1 (0,01)
jakin zenbat zira 1 (0,01)
jakin zenbat zor 1 (0,01)
jakin zer aberastasun 1 (0,01)
jakin zer aipatu 1 (0,01)
jakin zer altxor 1 (0,01)
jakin zer arraio 1 (0,01)
jakin zer arrakasta 1 (0,01)
jakin zer asma 1 (0,01)
jakin zer beste 1 (0,01)
jakin zer bultzatu 1 (0,01)
jakin zer desegin 1 (0,01)
jakin zer eraman 1 (0,01)
jakin zer erran 1 (0,01)
jakin zer etorri 1 (0,01)
jakin zer geratu 1 (0,01)
jakin zer hartu 1 (0,01)
jakin zer hasi 1 (0,01)
jakin zer irakurri 1 (0,01)
jakin zer iritzi 1 (0,01)
jakin zer iruzkindu 1 (0,01)
jakin zer jakin 1 (0,01)
jakin zer jarri 1 (0,01)
jakin zer jatorri 1 (0,01)
jakin zer jazo 1 (0,01)
jakin zer kalte 1 (0,01)
jakin zer konprenitu 1 (0,01)
jakin zer lortu 1 (0,01)
jakin zer merezi 1 (0,01)
jakin zer mintzo 1 (0,01)
jakin zer mota 1 (0,01)
jakin zer nabari 1 (0,01)
jakin zer neba 1 (0,01)
jakin zer on 1 (0,01)
jakin zer pasatu 1 (0,01)
jakin zer tema 1 (0,01)
jakin zer ulertu 1 (0,01)
jakin zer zerbait 1 (0,01)
jakin zer zur 1 (0,01)
jakin zergatik aipatu 1 (0,01)
jakin zergatik egin 1 (0,01)
jakin zergatik eraman 1 (0,01)
jakin zergatik etorri 1 (0,01)
jakin zergatik zabaldu 1 (0,01)
jakin ziur be 1 (0,01)
jakin ziur beraz 1 (0,01)
jakin ziur fado 1 (0,01)
jakin ziur lehenengo 1 (0,01)
jakin ziur mu 1 (0,01)
jakin ziur nor 1 (0,01)
jakin ziur ze 1 (0,01)
jakin zu adin 1 (0,01)
jakin zu aleman 1 (0,01)
jakin zu ba 1 (0,01)
jakin zu beste 1 (0,01)
jakin zu egin 1 (0,01)
jakin zu ez 1 (0,01)
jakin zu gau 1 (0,01)
jakin zu izen 1 (0,01)
jakin zu laguntasun 1 (0,01)
jakin zu non 1 (0,01)
jakin zu nor 1 (0,01)
jakin zu obra 1 (0,01)
jakin zu pintatu 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia