2000
|
|
Batere eskarmenturik gabekoak ginen, ezjakinak langintza berri hartan, ez
|
genekien
zer egin eta nondik nora hasi. Baina ilusio handia genuen:
|
|
" Kanpoko eragileei ez zaie horrenbesteko garrantziarik eman behar, erantzukizuna gurea baita. Atzera egin nahi ez badugu,
|
badakigu
zer egin behar dugun: ikasleei zerbitzu egokia eskaini"
|
|
Barandiarani egin zitzaizkion omenaldi asko bere garaian, baina omenaldi hoberena arkeologia museo bat eraikitzea izango litzateke. San Telmo museoarekin ari dira orain, ez
|
dakit
zer egingo duten. Proiektu bat bada oso polita, orain dela sei edo zazpi urte egindakoa.
|
|
" Positive Bomb"," Karpe Diem"," Paradisu Zinema" eta" Bizitza triste eta ederra". Lehena premeditatua izan zela diosku taldearen doinu eta hitzen egileak,"
|
bagenekien
zer egin nahi genuen jendea dantzan jartzeko. Gero" jarraitzen du Iñigok" bakoitzaren gustua islatzen joan da, taldea aberastuz".
|
|
Westinghouse (Chicago, Nevada, Pittsburgh, Springfield), Radio Corporation of America (RCA), National Broadcasting Company (NBC), Columbia Broadcasting System (CBS)? Aintzindari amerikarrek ez
|
zekiten
zer egin irrati estazioek bizirik iraun zezaten. Sustengua aurkitu beharrean zeuden.
|
|
Hori bai, bazegoen zerbait Txemak Maiteri esan ziona, eta hala ere berak ere sinesten ez zuena, alegia Eiderren gelan minutu batzuk igarotzeak ez ziola kalterik egingo. Ez
|
zekien
zergatik egiten zuen, baina masokismo punttu bat ere bazegoen gela hartan minutu batzuk igaro nahian. Kontsolatu zen pentsatuaz beharbada instintu atabikoren bat izango ote zen:
|
|
Eta izurriak aitzinetik eraman zituen bertze gaixo haiek guztiek zer erranen lukete...?" Eta iritsi ginen gelarat, eta orduan ere, arrazoin bati bertze bat zerraiola, erran zidan: " Ba al
|
dakik
zer eginen nukeen nik, san Jenaro banintz eta napolitarrek katedraleko altxorrean gordetzen duten sainduaren buruan sarturik banengo.... Mihia aterako niekek egun batean, eta irri eginen niekek, zeren eta irri egiteko modukoa baita jendea hain inozenta eta hain ergela izaitea...!
|
|
Ez
|
nekien
zer egin, ez nekien zer erran.
|
|
—Presta iezaiozue jaun Joanes Etxegoieni bainu bat, baldin atsegin badu, eta emaizkiozue arropa berriak, zeren ez baitzaizkit gaizki etorriko kontulari baten zerbitzuak, hemengo kontuen eramaiteko —eta, Gorukiri beha paratzen zela, erran zuen—: Bertze honekin,
|
badakizue
zer egin eta norat eraman behar duzuen, zeren eta atsedena baita esklaboen galbidea.
|
|
Eta Alain Coup d’Œil irri karkaraka hasi zen, eta haren gizonak ez gutiago... Eta nik ez
|
nekien
zer egin, irri egin edo ez egin... eta hala nengoela, zalantza hartan, Alain Coup d’Œil ezin irritsuago hurbildu zitzaidan. Eta ahoa zabaldu zuen, zerbaiten erraiteko, baina ahoa zabaldu bezain fite hertsi zuen.
|
|
Nik bezain hobeki dakik hik hori! Gizon izan nahi duenak, beraz, gizonaren ezaugarriak erabili behar ditik, eta baldin hi gizona bahaiz,
|
badakik
zer egin behar duan contradictius in terminus batean —halaxe erran zidan, jaun André, latinean don Frantziskoren eskolakoa balitz bezala— sartu nahi ez baduk behintzat... Eta ez kezkatu bekatu egiten duan ala ez, zeren aditua bainago munduan badela jende bat, pentsatzen duena ezen xuxenagoa izan daitekeela ohetik iragaiten den bidea elizatik iragaiten dena baino, Jainkoaren baitarat iristeko.
|
|
Zorioneko" I." zeinua, sekten gaineko txostenari ezarri beharrean, autobideko lapurketei buruzko erreportaian paratu nuena! Orain ez
|
nekien
zer egin, negar ala irri.
|
|
Karrikaz karrika bidaia gorabeheratsua egin ondotik, etxeko txirrina zanpatu eta ziztuan lekutu ziren, inork atea ireki baino lehen. Azkarrak, mutilak; ezin sekula
|
jakin
zer egin dezakeen aita edo ama batek semea klase horretara itzultzen diotenean. Biharamunean, gurasoen mutur beltzek eta gorputzeko izerdi zuriak hartaratua, ez zela bigarrenik izanen zin egin nuen, esku ahurra Millerren Cancer tropikoa ren azalaren gainean solemneki ezarrita.
|
|
Behin elizara sartuko eta hobe kanpoan gelditu balitz.
|
Badakik
zer egin digun komekatzeko tenorean...?
|
|
—Ez duk zertan segi —eten nion, nahasten hasita—
|
Bazakiat
zertan egin dudan huts.
|
|
Eskutik helduta alde egin zuten biek, hondartzaren ezker aldeko harkaitzartera. Ez
|
nekien
zer egin. Zakur bat xaxatu nuen, nire inguruan askari edo ogi zatiren bat bilatzen ari zena.
|
|
Besoak eskaini zizkidan. Ez
|
nekien
zer egin. Barre egiten zuten guztiek.
|
|
Galtzak busti zitzaizkidan. Ez
|
nekien
zer egin behar zen halako egoera batean, eta uzta hobe baten zain gelditu nintzen.
|
|
eta ez du
|
jakingo
zer egin, negar ala barre.
|
2001
|
|
Inork ez daki nor den, nondik datorren, zergatik burutzen dituen sarraski ikaragarri horiek. Ez dago hilketen lekukorik, ez hiltzailearen arrastorik, eta poliziek ez
|
dakite
zer egin. Hiritarrak, horregatik, zeharo izututa daude, edozein momentuan edonor akaba dezakeelako.
|
|
Tirokatu zituzten baina ez zuten bat bera ukitu. Alemanek
|
bazekiten
zer egin behar zuten: kamioietarik salto, arto artera sartu, eta Mauleraino iritsi.
|
|
Beti besteek kontatu nahi zutena gorpuzten jardun dut. Konturatzen hasia naiz aktore lanaz gain niregandik ekarpenak egiteko, zuzentzeko, sortzeko... edo nork
|
daki
zer egiteko garaia iritsi zaidala. Beraz, aktore soil lana utzi eta beste bide batzuk jorratzen hasteko tenorea heldu zaidala uste dut
|
|
Mutil katxarroa. Ez
|
dakit
zer egin.
|
|
AGUSTINek ez
|
daki
zer egin.
|
|
Etxera sartu eta atea isten du bere atzealdean. LEIREk eta JOXEPAk ez
|
dakite
zer egin.
|
|
Asper asper eginda nago. Ez
|
dakit
zer egin denbora pasa.
|
|
Nire bati senargaiak adarrak jarri dizkio, beste neska batekin dabil eta ez
|
dakit
zer egin. Esan ala ez esan, hori da nire zalantza.
|
|
ANGELA aho zabalik. IMANOLek ez
|
daki
zer egin, barre ala negar egin?
|
|
Ez
|
dakit
zer egin. Dirua kobratzeko irrikitan nago.
|
|
JOXEPAk beste purua pizten du. MARISAk ez
|
daki
zer egin.
|
|
Ikas ohiturak: . Denok pasatu gara eskola batetik edo bestetik, eta
|
badakigu
zer egin behar den: irakasleak, eman?
|
|
–Etxea saldu dut eta bagoaz hemendik. Begira, dortoka bat daukat eta ez
|
dakit
zer egin berarekin.
|
|
Kontuak kontu, ondo hasi dut goiza. Gaur egun librea nuen tabernan eta horrelakoetan normalean ez dut
|
jakiten
zer egin. Etxean geratu ohi naiz, nire pena eta damuekin bakarrik.
|
|
Eta isilik geratu da berriz. Tasiok ez
|
daki
zer egin. Gai horrekin jarraitu behar ote luke, ea bere semeari buruz hitz egitera animatzen den, ala hobe litzateke isiltzea.
|
|
Hiru zatitan puskatu da. Tasiok ez
|
daki
zer egin. Geldiarazi egin nahi du baina beldurra ematen dio.
|
|
Nik ez
|
nekien
zer egin. Urduri nengoen.
|
|
Marcosek sudur luzea dauka eta harrotuta ekartzen dit ilea lantzean behin. Dutxan ez
|
dakit
zer egiten duen, baina imajina dezaket.
|
|
Ni harriturik gelditu nintzen. Ez
|
nekien
zer egin, haserretu edo zer. Zerbait eman nion.
|
|
‘Ez
|
dakit
zer egingo dudan han.’
|
|
Goio han egon zen, gurdiei begira, idiak ardilarrua buruan, aittitte painelua buruan, auzokoak eskuarez edo sardez ekinean. Loak hartu eta amets egin zuen zaku bat ekarri ziotela, giza edo abere gorputz zatitu bat, eta berak ez
|
zekiela
zer egin, eta ezin zuela zakua abandonatu, zakur edo piztiaren batek eramanen zuelakoan. Eta orduan beste zaku bat ekartzen ziotela, eta ez zuela irekitzeko ausardiarik, noren gorpua ote zen beldurrez, eta gero beste bat.
|
|
Eta klasearen amaieran 67 orrialde hori errebisatzen zuen, ea 67 orrialdeko froga gainditu genuen, era horretan egiten baikenituen zoriontsu bera eta Jainkoa. Eta gero hasten ginen deklinazioen eskailera zailetan gora, nominatiboa qui genitiboa cuius, datiboa cui, akusatiboa quem, edo aditz irregularretan behera, volo, nolo, malo, eta consecutio temporum edo denboraren konkordantziaren arabera antolatu behar ziren esaldi subordinatuetan zehar, scio quid feceris,
|
badakit
zer egin zenuen, sciebam quid fecisses, banekien zer zenuen egina, scio quid facias, badakit zer egiten ari zaren, sciebam quid faceres, banekien zer egiten zenuen, scio quid facturus sis, badakit zer egingo duzun, sciebam quid facturus esses, banekien zer egingo zenuen.
|
|
Eta klasearen amaieran 67 orrialde hori errebisatzen zuen, ea 67 orrialdeko froga gainditu genuen, era horretan egiten baikenituen zoriontsu bera eta Jainkoa. ...Eta gero hasten ginen deklinazioen eskailera zailetan gora, nominatiboa qui genitiboa cuius, datiboa cui, akusatiboa quem, edo aditz irregularretan behera, volo, nolo, malo, eta consecutio temporum edo denboraren konkordantziaren arabera antolatu behar ziren esaldi subordinatuetan zehar, scio quid feceris, badakit zer egin zenuen, sciebam quid fecisses, banekien zer zenuen egina, scio quid facias,
|
badakit
zer egiten ari zaren, sciebam quid faceres, banekien zer egiten zenuen, scio quid facturus sis, badakit zer egingo duzun, sciebam quid facturus esses, banekien zer egingo zenuen.
|
|
Eta klasearen amaieran 67 orrialde hori errebisatzen zuen, ea 67 orrialdeko froga gainditu genuen, era horretan egiten baikenituen zoriontsu bera eta Jainkoa. ...n gora, nominatiboa qui genitiboa cuius, datiboa cui, akusatiboa quem, edo aditz irregularretan behera, volo, nolo, malo, eta consecutio temporum edo denboraren konkordantziaren arabera antolatu behar ziren esaldi subordinatuetan zehar, scio quid feceris, badakit zer egin zenuen, sciebam quid fecisses, banekien zer zenuen egina, scio quid facias, badakit zer egiten ari zaren, sciebam quid faceres,
|
banekien
zer egiten zenuen, scio quid facturus sis, badakit zer egingo duzun, sciebam quid facturus esses, banekien zer egingo zenuen.
|
|
Eta klasearen amaieran 67 orrialde hori errebisatzen zuen, ea 67 orrialdeko froga gainditu genuen, era horretan egiten baikenituen zoriontsu bera eta Jainkoa. ..., akusatiboa quem, edo aditz irregularretan behera, volo, nolo, malo, eta consecutio temporum edo denboraren konkordantziaren arabera antolatu behar ziren esaldi subordinatuetan zehar, scio quid feceris, badakit zer egin zenuen, sciebam quid fecisses, banekien zer zenuen egina, scio quid facias, badakit zer egiten ari zaren, sciebam quid faceres, banekien zer egiten zenuen, scio quid facturus sis,
|
badakit
zer egingo duzun, sciebam quid facturus esses, banekien zer egingo zenuen.
|
|
Eta klasearen amaieran 67 orrialde hori errebisatzen zuen, ea 67 orrialdeko froga gainditu genuen, era horretan egiten baikenituen zoriontsu bera eta Jainkoa. ...o, nolo, malo, eta consecutio temporum edo denboraren konkordantziaren arabera antolatu behar ziren esaldi subordinatuetan zehar, scio quid feceris, badakit zer egin zenuen, sciebam quid fecisses, banekien zer zenuen egina, scio quid facias, badakit zer egiten ari zaren, sciebam quid faceres, banekien zer egiten zenuen, scio quid facturus sis, badakit zer egingo duzun, sciebam quid facturus esses,
|
banekien
zer egingo zenuen.
|
|
Ez
|
dakit
zer egin eta ibilaldiak ez dit argirik eman, etxera ailegatzean benetakoa eta eztabaidaezina den egoera zentzugabe bera topatu dut: Goio geldia, zurbila, isilkaria, leihotik begira, plaia bazterreko izotz zatia ematen duela.
|
|
Gaur ere, Mari esneduna etortzen bada harrian biluzik nagoenean, ez
|
dakit
zer egingo diodan!
|
|
Zerbait egingo dugu. Baina beste esaera zahar batzuk eskuratu ditut, eta ez
|
dakit
zer egin. Edo lehengo biak atera, eta haietara geroztik bildutakoak erantsi, ala hirugarren liburu bat atera.
|
|
Ezberdintasuna ez dago objektuan, batak kantitatea eta besteak nolakotasuna aztertzean, adibidez; baizik eta egiturazkoa da. Hiruki baten aurrean filosofoak ez
|
daki
zer egin, bere adigaiek ez diote ezer laguntzen; matematikaria, berriz, berehala hasten da irudi horren eraikuntza erregelak aztertzen. Bakoitzak bere metodoa du, eta Matematikarena ezin da, arrakastatsua delako, Filosofian erabili.
|
|
Jabalduko zirena Europako ume goastatu kapritxo horiek? Ez
|
nekien
zer egin. Zena zela, zartagineko zitzi sanoaren joan jina bukatzean, haurra mahaian jarrarazi nuen briu brau eta azietaren parean, kopeta apal eta begiak malkoz heze paratu zen.
|
|
Dena pelatua! Nik
|
bazekiat
zer egin. Badiat lagun bat, hor aitzintxeago bizi dena, eta han idortuko haiz kanpotik.
|
|
Oraindik ere ondo ulertzen ez dudan tema malapartatuak mendean hartu nauelako kamioan jarraitzen dut, eta badakit larrua asfaltoan utziko dudala edozein unetan. Bai, denetatik jasan dut azken aldi honetan, eta
|
badakizu
zer egin dudan. Koskabiloak estutu eta aurrera egin ahalik eta itxurosoen.
|
2002
|
|
Askotan ea gero zer egingo dugun galdetzen digute. Ezin diegu erantzun, ez
|
dakigu
zer egingo dugun.
|
|
Garai batean jatetxeetan olioa saltzen zuten eta askotan jatetxetako nagusiek olio zikin mordoa pilatzen zela esaten zuten. Ez
|
zekiten
zer egin horrenbeste oliorekin. Soberako olioa arazo bat zen eurentzat.
|
|
Gure inguruan autoikaskuntzarako sistema berria da, bai guretzat, bai gure ikasleentzat. Irakaslea desagertzen denean, haiek ez
|
dakite
zer egin eta guk ere ez nolalortu ikasleen arteko elkarreragina.
|
|
Azpimarratzekoak dira beren burua zuritzeko portugaldarrek erabiltzen zituzten argudioak. Merkatari haiek oso ongi barneratuta zeukaten aitoren semetzareneredua, eta
|
bazekiten
zer egin behar zuten Gipuzkoan errotzeko, aitoren semeenkutsua hartzeko: etxe baten jabe izan; ezkontza ona burutu eta familia sortu; edotaerregeari zerbitzatu.
|
|
Oposizio hark politikoa izaera bakarrekoa izatea zekarren, eginbeharrak tinkoak ziren eta kontradikzioek guztia betetzen zuten. Guztiek
|
zekiten
zer egin eta zer ez, eta modu honetan. Ekialde Mendebalde gatazkaren mekanikak politika zentzu hertsian desmontatu zuen?. Mendebaldeko pentsamenduan garatutako, politikaren amaieraren?
|
|
Duda mudarik gabe alabak haurra egin duela jakin du. Ez
|
dakit
zer egin. Joan ala gelditu.
|
|
Zeuk ikusi. Nik neuk, ez
|
dakit
zer egin. Dana dala, gizajoaren eskontza ta izen onari begiratu bear, bai orixe!
|
|
Noizbait pilak erabiliko dituzu, eta ez
|
dakizu
zer egin dezakezun gastatu ondoren. Hona hemen energia gutxiago kontsumitzeko aholku praktiko eta onuragarriak.
|
|
Haien kezka Galiziako ikur gastronomikoarekin lotutako milaka profesionalena bera da: “Ez
|
dakigu
zer egingo dugun”. Prezioak igo egin dira, harrapaketak urriak dira.
|
|
Hik behar duana sexu saio on bat duk –bota zion– Horrek akaso begiak irekiko lizkiake. Ba al
|
dakik
zer egingo dugun. Aurkeztuko diat ezagutzen dudan...
|
|
–Nik ere ez
|
zakiat
zer egingo dudan, egia esateko –azaldu zion Alaznek.
|
|
Nahi duzuena esango duzue, baina plana ona duk. Eta joaten ez bazarete, ez
|
zakiat
zer egin dudan zuekin. A, eta astebete zaukaagu.
|
|
–Ez ninan usteko... –agertu zuen Alaznek– Ez
|
zekinat
zergatik egin didan hainbeste min. Ez ninan sekula pentsatuko... –zintzilik utzi zuen esaldia.
|
|
Nora demontre zihoan Alex? Ez
|
zekiten
zer egin. Ez zekiten zer egin behar zuten.
|
|
Ez zekiten zer egin. Ez
|
zekiten
zer egin behar zuten. Eta ez zitzaien inor hurbiltzen.
|
|
Bazekien. Julenek ondo
|
zekien
zer egin zezakeen. Joan egin behar zuen.
|
|
Mirarik ez
|
zekien
zer egin, ez baitzegoen seguru zer sentitzen zuen ere. Edo bai.
|
|
Sinetsi ezinik. Ez nekien zer esan, ez
|
nekien
zer egin. Goiz osoan sonanbulu bat bezala ibili nintzen.
|
|
Eta ez dun hori txarrena. Izan ere, ba al
|
dakizue
zer egin zion pelotoi buruak aitonari, zerraldo erori zenean. Pixa egin zioan!
|
|
Bisera berde ilun bat du buruan. Salduta sentitzen naiz; ez
|
dakit
zer egin, nora begiratu. Eternoak iruditzen zaizkidan segundo batzuk egiten ditu niri begira begira.
|
|
Kezkarik gabe begiratu nien haiei ere. Ez
|
nekien
zer egiten  zuten han, eta ezta axolarik ere.
|
|
 Inguruan dauden gizonezkoek elkarri begiratzen diote. Deseroso daude, ez
|
dakite
zer egiten den horrelakoetan. Apaiz bat agertzen da, mezetarako jantzian.
|
|
Aita egongelan sartzen  da. Ezer gertatu izan ez balitz bezala egiten du amak, eta nik ez
|
dakit
zer egin.
|
|
Mutila madarikatzen hasi ordez, hortzak estutzen ditut. Ez
|
dakit
zer egiten dudan zoramen honen guztiaren erdian, gero eta euli galduago sentitzen naiz, ez dut amaraunetik irteteko modurik ikusten.
|
|
Ez nago ezertarako, ez
|
dakit
zer egiten dudan ere hemen. Institutura etortzea erabaki dudanean, banekien gogorra egingo zitzaidala, baina ez hainbesteraino.
|
|
Ez, justu orain ez! Lotsa naiz, ez
|
dakit
zer egin. Auskalo zer itxura dudan, ez nau ikusi behar.
|
|
Ez
|
dakit
zer egin mundua eraldatzeko eta ez dakit orobat nola iraun munduan. Ezinegonak ez dit uzten leku batean erroak egiten.
|
|
Aldi berean, mundua ere txingar huts da, ni eraldatu nahirik. Ez
|
dakit
zer egin ezer egin gabe egoteko.
|
|
Segur aski ere, hola egin du lan Euskaltzaindiak, erabaki guztiak ongi funtsatu ondoren bakarrik har daitezkeelako, eta horrek lan mantsoa eskatzen baitu, beste elkarte batek, esaterako, nekez egin dezakeena. Baina ez
|
dakit
zer egin dezakeen prozedura honekin segituz terminologia berriko hitzekin. Nire ustez, hemen unibertsitateekin elkar lana egitea ezinbestekoa da, eta hartzen diren erabakiei beste maila bat ematea, ez, beharbada, hain ofiziala.
|
|
Edo, hoberenean ere, dena dago hor nahasian. Eta dena nahasian dagoenean, batek ez
|
daki
zer egin sasitik larrutu gabe osorik ateratzeko.
|
|
Haizea ez zen baretzen. Aireportuko arduradunek ez
|
zekiten
zer egin gurekin. Badaezpada, lehenbiziko aldiz jauzi egiten dutenei ematen zaien ikastarotxoa guri ere ematea erabaki zuten, eta gero gerokoak.
|
|
Egin molde pedagogiko honek (ariketa hasi aitzin, lan zuzena eta lan okerra erkatzea)/ an baten erreusitzeko egin beharren azal� tzera bultzatzen du; ikasleek hiztegi berezia finkatzen dute eta erabiltzen; beren/ ana aitzinetik ikusten dute, ohartuki lan egiten eta beren emaitza ebaluatzen. Ororen buru, haurrak hobeki
|
badaki
zer egin behar duen eta nola, zer" ez duen egin behar" badakielarik.
|
2003
|
|
Bi edo hiru mila tonako orban handi batetik gaurko ez dakigu zenbat tona duen laurehun bider laurehun orbanez betetako eremu batera pasatu gara. Aldundiek kontratatu dituzten enpresek garbiketa egiten dute, baina bakarrik hondartzetan (kostalde osoko %8); eta bitartean haitzetan eta itsaslabarretan ez
|
dakite
zer egin. Oraintsu, gizarteak optimismo pitin bat behar duela pentsatu dute eta arrantzaleen heroitasuna argudio nagusitzat hartu dute panorama beltzaren kontra egiteko.
|
|
«SPrako tranbia» idatzi nuenetik, ordea, ideia asko izan dut bai, baina beti nobela idazteko. Ideia heltzen denean mundu guztiak
|
daki
zer egin dezakeen ideia horrekin: nobela bat, poema bat, ipuin bat, teatro lan bat.
|
|
|
Badakite
zer egiten ari diren, eta justifikatzen ahalegintzen dira. Lehenbizi, ongizatean eta bizimoduan aurreratzeko promesa egiten digute, gu guztion nahiarekin eta irrikarekin bat datozelako uste osoz.
|
|
Zeu sentitzen zara barregarri. Zuek, Xabier, sikiera instrumentuekin ari zarete, eta hor gutxieneko espektakulua badago, orain gitarrako soloa datorrela edo abeslariak ez
|
dakit
zer egiten duela. Aldiz, tramankulu baten atzean ezkutatuta diskoak jartzen ari bazara eta hor ez badago espektakulurik, jende aurrean biluzik gelditzen zara.
|
|
Bada, ez
|
dakitela
zer egin edo are okerrago oraindik ez dutela inolako negoziaketa gauzatzeko asmorik. Guk Gizarte Segurantzari planteamendu bat egiteko asmoa dugu.
|
|
Maniatikoa naiz, eta ez ni bakarrik, beste pilotari asko ere hala da. Nik uste nuen zestarekin bakarrik gertatzen zela hori, baina behin pala jokalari batek esan zidan, eurek ere pala milimetrora lantzen zutela, alde batetik limatu, bestetik ez
|
dakit
zer egin... Eta ordura arte niretzat pala egur zati bat baino ez zen!
|
|
Ba, ikusten dozun lez, bai, badaukat erantzun zion garrantzirik eman gabe. Baina nik, Bibiot banintz,
|
badakizu
zer egingo neuken, itaundu zion, aurreko gaiari helduz.
|
|
Ez, hau be ez. Ez
|
dakit
zertarako egin dodan hainbeste trapu. Zeozer apartekoagoa behar dot...
|
|
Zatoz, etzan hemen ahoz behera, lepoan igurtzi batzuk egingo deutsudaz eta. Badakizu, ni masajista izan naz, eta
|
badakit
zer egin zu larrosa baten usaintsua ixteko.
|
|
Nasaitu, neska, ikusiko dozu zelan
|
dakizun
zer egin une bakotxean.
|
|
Arazoak mahaiak eta etxeak jankidez eta bisitariz husten hasten direnean eta janari hondarrak sukaldean pilatzen direnean hasten dira, izan ere askotan ez
|
dakigu
zer egin sobratu den janari eta platerekin eta, beraz, elikadura toxiinfekzioaren arriskua areagotzen da.
|
|
Diagnostiko hura, erantzukizunaren ereduari dagokiona, alegia, inguruko kultur esparruko zuzenbide konparatuan baita nazioarteko itun esanguratsuenetan ere nagusitu dena besterik ez da, eta, funtsean, zigor legea urratzen duen gazteari egiten duenaz jabetzeko gaitasuna aitortzean datza. Adingabeak baldin
|
badaki
zer egiten duen, berari egin izanagatiko erantzukizuna eskatu zaio. Eskema honek egungo jarduera zientzien ekarria jasotzen du erantzukizun aitorpena adingabearen egitura psikologikoari eta gazteak gizartearen eraikinean duen leku bereziari egokitzen zaien neurrian.
|
|
Definiziorik ezaren halako batean, ikasle bat mugitzen da, eta, alde batetik, suspenditu egiten du, baina, bestetik, ez du udako itzuleran berriro aztertu behar duenaren berezko antsietatea, eta horrek kezka iturri bat sortzen die guraso askori. “Batzuk oporretan joan nahi dute, eta ez
|
dakite
zer egin semearekin”. Gainera, aukeratutako turismo lekuan kokatutako akademia batean izena ematea ere pentsatu dute.
|
|
Edo ez. Egia esan nekatuegi egon zen aurreko egunean eta gauza gehiegi pentsatu zituen ohera orduko, eta gauza asko batera pentsatzen direnean ez da
|
jakiten
zer egiten den eta zer ez, eta argiak piztuta uzten dira edo iturriak zabalik edo telebistako mandoa izozkailuan.
|
|
Neuk galdu nituen etxeko erleak. Eta ondo
|
nekien
zer egin behar nuen erlerik ez galtzeko. Edonork esango dizu hori.
|
|
Hala kontatu zion biharamunean emakumeak hoteleko gelan oraindik esnatu berritan, ohe nahasian etzanik zeudela. Maindireen lauki horretan gutxienez eroso sentitzen omen ziren eta seguru, handik kanpo ez
|
zekiten
zer egin zuten, beharbada buruan hartutako kolpeak ondorio larriak utziko zizkion gizonari eta ospitaleren batean begiratu zioten, baina horrek poliziaren aurrean adierazpenak egitera behartu zitzakeen, behartu zezakeen emakumea, bera baitzen gertatuaren lekuko bakarra, eta ez zuen oraingoz, hain azkar, egia gordinari aurre egiteko gogorik.
|