Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 69

2002
‎Beste alde batetik, normala denez, euskaraz dakiten ikasleen portzentajea%49 ingurukoa dela uste dugu (proiekzioa). Datu honek oraindik indartuagotuegiten du aurreko paragrafoko argudioa.
‎Euskaraz dakiten ikasleak
‎Dakigunez, ezagutzen ditugun lan soziolinguistikoei esker, Euskal Herrian zonalde ezberdinakbereizten ditugu. Horietan euskara ala gaztelania izango da giro hizkuntza nagusia.Halere, badakigu ikaslea bizi den auzoko giroak edo bere testuinguru hurbilekogiro hizkuntzak ere eragin handia izango duela erabiliko duen hizkuntzan, eta, halaber, bere motibazioan eta hizkuntzaren ezagutzan. Errealitate hori, ordea, aldatzen ari dela esan daiteke.
‎Ondo irakasten zuen literatura, testu-liburutik aparteko apunteak banatzen zizkigun, bazekien ikasleak nola motibatu, eta, baten bat kenduta, klaseko gehienok arrazoi  gehiago genuen Txikierdirekin pozik egoteko,  kontrakorako baino. Programa akademikotik aske ibili zale, ikasleokin kolega gisa jokatzea gustatzen zitzaion.
‎Galera horren arrazoiak era askotakoak izan daitezke, baina argi dago ikasleek dutela euskaraz ikasi irakasleek ez badakite. Euskaraz dakiten ikasleen kopurua %49koa da eta irakasleena aldiz %29koa, eta dakiten horien artean euskaraz zerbait irakasten dutenak %20 Hau da, Euskal Herriko Unibertsitateetan ez dago euskaraz dakien behar adina irakaslerik eta daudenak ez dira euskaraz irakasteko probetxuz erabiltzen. Datu horien alde ezkorra ezaguna da; baina niri hemen datu horien alde baikorra, hau da, unibertsitatean euskaraz dakien masa kritikoa 2000 ikasturtean 47.422 ikaslekoa izan dela interesatzen zait.
‎Datu horien alde ezkorra ezaguna da; baina niri hemen datu horien alde baikorra, hau da, unibertsitatean euskaraz dakien masa kritikoa 2000 ikasturtean 47.422 ikaslekoa izan dela interesatzen zait. Euskaraz dakiten ikasle horiek gaztelania ala frantsesa ezagutzen dute, eta, lehen esan bezala, gero eta gehiago izango dira ingelesa ikasten lauurterekin hasitako ikasleak ingelesez komunikatzeko gai direnak eta ikasgaiak ingelesez ikasi dituztenak. Ikas arlo bat ingelesez erakutsiko duen irakaslea ikastoletan aurkitzen bada, nahiz eta ez izan erraza ingelesez ikas arlo bat erakutsiko duenik aurkitzea, Unibertsitate mailan honelako irakasleak izatea errazagoa litzateke.
2003
‎Gizajeak, negarrez, ekainean dana ez gainditzekotan amak ikastolatik atera eta beharrean hasiarazoko eutsala esan eustanean... Badakit ikasle guztiak bardin hartu behar dirala, baina hori ez zan bidezkoa, hain argia dan neskeari ikasketak ukatzea. Gureak badakigu gaindituko dauzala, baina Matematika eta Zientziak...
‎1.4 Magisterio eskola. Euskaraz dakiten ikasleentzat, irakaskuntza osoa euskaraz. Euskaraz ez dakitenak jakinda irten daitezela.
2004
‎Hor zera gertatu da: irakasleak ez duela jakin ikasle horrengan txertatzen behar den grina, irakurtzeko gogo berezi hori… Zergatik. Ba, oso erraza, irakasleak berak ere ez duelako benetako irakurzaletasun hori beregan sustraituta.
2005
‎Finean, ikasle kopuruaselektiboa da». Ikastolek, ordea, «hezkuntza lanari zabalpen handiagoa ematendiote, adibidez, Ikastoletan euskaraz ez dakiten ikasleak sartuz gero, ikaslekopuruak gora egingo du».
2006
‎Bilboko euskaltegi batean eman beharreko hitzaldia amaitu eta Tolosakoa nintzela jakitean ikasleetako batek honako hau esan zidan: «Bada, agian, udan Tolosaldera joango naiz euskara praktikatzera».
‎• Zenbait herritan, jatorrizko hizkuntza dakiten ikasle nagusiekin, gurasoekin edo etorkin elkartekoekin laguntzen dira.
‎Laguntza horren helburua bikoitza da: alde batetik, euskara ez dakiten ikasle etorkinei berariazko laguntza eskaintzea, hizkuntza eta komunikazio trebetasunak lehenbailehen eskura ditzaten; eta, bestetik, ikasle horiek Euskal Hezkuntza Sisteman sartzen laguntzea, eskolan eta gizartean lehenbailehen eta ahalik eta baldintza onenetan integra daitezen lortzeko.
2008
‎Uste dut ez dela ulertu egin nahi izan duguna. Badakigu ikasle guztiak ateratzen direla gaztelaniaz komunikatzeko gai, eta badakigu ikasle elebidunak B eta eredutik ateratzen direla. Beraz, eskarmentuaren arabera ondo dabilena ahalbidetu nahi izan dugu.
‎Uste dut ez dela ulertu egin nahi izan duguna. Badakigu ikasle guztiak ateratzen direla gaztelaniaz komunikatzeko gai, eta badakigu ikasle elebidunak B eta eredutik ateratzen direla. Beraz, eskarmentuaren arabera ondo dabilena ahalbidetu nahi izan dugu.
‎hizkuntza gutxituen hiztunak dira eta hizkuntza maioritarioa ikasten dute; azpiratze programan daude, beraz. Bereberez (edo tamazightez, hizkuntza gutxitu bat) dakiten ikasleen kasua da: hemen eskolan gaztelaniaz (gehiengoaren hizkuntzan) matrikulatzen dira.
2009
‎Asko ardura eutsan Migel Fermineri. Baserritar hareek baino gehiago ez eban jakingo ikasle harek, ala. Bai seguru.
‎Bestalde, ez dakit ikasleetatik zenbat diren alternatiba bila etorri direnak. Nik uste dut gehiago izango direla norberaren koktelera horretan orain arte izan dituenak baino ingrediente gehiago sartzeko etorri direnak, nork bere ibilbidean orain arte izan dituen argi ilunei forma emateko etorri direnak.
‎Orixerena irakurrita neukan eta Biblia ere atera zen euskaraz. Amabost egun Urgainen ere, Jose Antonio Loidirena, irakurri nuen; ez dakit ikasle nintzela, ala apaiz berri nintzela. Eta beste gauza bat esango dizut:
2010
‎1.3 euskararen erronkak XXi. mendearen hasierako nafarroan euskara kuantitatiboki hizkuntza ttipia da, gutxienezko hiztun masa kritikoa behar du ziurtatua eta horretarako bere hazibide nagusiak izan direnak sendotuak eta, aukera balitz, unibertsal bihurtuak lituzke. kuantitatiboki hazteko bide horiek euskarazko eskolatzea eta helduen euskalduntzea izan dira. (1) hezkuntzari dagokionez, sistema publikoko d ereduari eragiten dioten muga geografikoak aipatu ditugu eta ohartaraztekoa da hezkuntza departamentua bulkatzen ari den til ereduaren hedapenaren inguruan dagoen kezka, oraindik ez baitakigu ikasleen euskalduntzean zer emaitza emanen duen. eskolatzeak hizkuntzari lotutako zeregin funtsezkoak ditu, hala bertako hizkuntz (ar) en ezagutza orokortzeko nola atzerriko hizkuntzen ikastea ahalbidetzeko. bi helburu horiek uztargarriak dira eta administrazioak biekiko arduratsu jokatu luke. (2) helduen euskalduntzeari dagokionez, nafarroako gobernuak ez du esparru estrategikotzat jo:
‎Datu kuantitatiboak edo estentsiboak eskuratzeaz gainera informazio kualitatiboa edo intentsiboa behar dugu jakite kontuen esparruan: euskaraz dakiten ikasle horiek zer neurritan elebidun diren, eta bereziki zer neurritan euskaraz egiteko gai diren, jakin behar dugu. Jakite esparrutik erabileraalorrera pasa dugu gero, jakina, balorazio osatua egin ahal izateko213.
‎Eredu batean euskara (edo gaztelania) gehiago baldin badakite ikasleek, diferentzia hori ez da ezinbestean ereduagatik. Ikusi dugu gorago, etxeko hizkuntzak zer eragin duen:
‎Interesgarria da jakitea ikasleak noizdanik bizi diren Euskal Herrian. Frantsesezko galdera,« Depuis combien de temps vivez vous au Pays basque?
‎455 herriko, 424 etorkin, 879 orotara. Jakinez ikasle bakoitzak helburu bat baino gehiago aukeratzen ahal zuela, erantzun baikorren kopurua fitxen kopurua baino askoz handiagoa da: herrikoek 1.111 erantzun baikorrak eman dituzte, etorkinek 1.033 2.144 erantzun baditugu orotara.
‎Euskal nortasunarekin batera, euskara da ikastolaren ikurra. Baina 70eko hamarkadan zehar ezaguturiko hazkunde handiaren ondorioz, Hego Euskal Herriko zonalde erdaldunetan ikastola berriak zabaldu ziren, eta eremu euskaldunetan euskaraz ez zekiten ikasle kopurua asko handitu zen. Ondorioz, aldaketa handia pairatu zuten ikastolek sasoi haietan:
‎Ikasle guztiak ni baino handiagoak ziren ikasgela batean jarri ninduten. Haietariko bat hamahirutik hamalau urte artekoa zen, ez zen buru argikoa, baina hala ere bazekien ikasleen gain jartzen, baita irakasleen gain ere. Hain gazte ikusirik, ia beti neure eskolan aurrenengoa eta moja guztiek maite nindutela, barruko ikasle batengan harritzekoa ez den bekaitzak jo zuen, antza, eta hainbat eratara ordainarazi zizkidan neure garaipen txikiok?
2011
Badakite ikasleek informazio digitala behar bezala interpretatzen eta erabiltzen. Galdera horri erantzun nahi izan diote Nazioarteko Ebaluazio Programaren (PISA 2009) azken edizioan, eta ‘Electronic Reading Assessment’ gehitu dute, irakurmena formatu elektronikoan ebaluatzeko proba gehigarria.
‎Azalpen horrek erabat argitzen digu Anabitarte irakaslearen jokabidea, ezen, behin Alaskan dagoela, ustez Euskal Herriari buruz ezer ez dakiten ikasleen aurrean historia fantastiko bat asmatzen baitu. Euskal hizkuntzaz, ordea, ez du horrela jokatu nahi, eta, berak dioenez, deskribapen objektiboa egitearekin konformatuko da.
2012
‎Stevenson bekak. Ingelesa ondo dakiten ikasle edo tituludunek urte bat egin dezakete eskoziar unibertsitate batean. Steven Council ek ematen ditu Steven bekak, eta webean informazio guztia eskuratzen da.
2013
‎Heldutan beste hizkuntzaren bat ikasi dutenek, badute praktika gramatika ikasterako garaian, baina gehienek diotenaren arabera, hobe da hizkuntzen artean erlazioak bilatzen ez saiatzea eta hizkuntza bakoitza bereiz ulertzea. Lau edo bost hizkuntza dakizkiten ikasle trebe gutxi batzuk ezagutzeko aukera izan dugu, eta oso ikasteko modu desberdinekin egin dugu topo. Euskara beste hizkuntzen oso desberdina da denen ustez, eta zaila omen da beste hizkuntzekiko antzekotasunak topatzea.
2015
‎Proposatzen ditugun helburu komunikatiboak zenbateraino ezagutzen dituzten edo arrotzak zaizkien jakiteak laguntzen digu materialeko jarduerak osatzen. Zer dakite ikasleek poesia errezitaldiaz?, adibidez. Sekula errezitaldirik ikusi edo entzun ez duten ikasleentzat erabat berria izango den jarduera egiteko eskatuko diegu, eta hori kontuan hartu dugu bidean.
‎Banoa bekozko ilunez. Zuzen ibiltzen ere ez dakiten ikasle geldo eta ganoragabeek oztopo egiten didate. Paperak, bolaluma gorria hartu, eta lanera.
‎eragiketa aritmetikoen ikaskuntzan, irakasleak hasierako ebaluazio bat egiten du jakiteko ikasle gehienek zifra bateko eta bi zifrako eragiketak menderatzen ote dituzten; horrela ez balitz, irakaskuntza prozesua zenbaki horiekin abiatuko luke.
2016
‎Hori guzia genuen mintzagai, eta denok, gure antiklerikaltasuna bizitutako esperientzia gogor horietatik zetorkigula bagenekien, eta larderiaz beteriko hezkuntzak gorrotora eraman gintuela ere. Orduko ohiturak halakoak ziren, eta fraileek ez zuten denborarik galtzen jakiteko ikasle baten zirtzilkeriaren arrazoiak zoin ote zitezkeen, zigorra baitzen erantzuna, Bibliaren itun zaharrak ongi erakusten duen bezala.
‎Ongi asko genekien ikasleen ohituren berri, errutinatik asko baitzuen barnetegiko bizitzak. Bagenekien, adibidez, saskibaloi taldekoak zirela Ignacio eta Santi, eta astearte eta ostegun arratsaldeetan izaten zituztela entrenamenduak.
‎Nahikoa da Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzako institutu batera hurbiltzea, zeinahi institututara ia. Agian, euskara etxetik ez zekiten ikasle horiek, aurretik euskal identitate handirik ez zutenek, ikasi dute euskara eskolan, eta berehala konturatu dira eta esan dute:
‎Bukaeran, galderak egin ahal izan dizkiegu eta goxoki erantzun digute, euskaraz. Itzulpena segurtatua zen euskara ez dakiten ikasleentzat. Solas interesgarriak izan dira, galde arraroak ere...
2017
‎Badakigu haur eta gazteek, urteko beren denbora kopuruaren %15a ikasgelan pasatzen dutela. Badakigu ikasleen harreman sareak kooperaziorantz mugituz, euskara gehiago erabiltzen dutela beren artean. Badakigu gabeziak aisialdian, kulturan, eta helduen munduan (lan munduan) daudela.
‎Neu, esate baterako, naizen baino burusoilago jarri naute, txima luzeak dituen zientzialari bat dirudidala esango nuke, despistatu aurpegiarekin. Badakit ikasle batzuei, emakumeei bereziki, zuzenketak egiteko aukera eman zitzaiela, baina ez zitzaidan halakorik egin behar nuenik iruditu.
‎Goldsmith bera aditua da komunikazioan, errezitaldiak ematen ditu areto handietan, telebistako platoetan maiz agertu izan da bere traje koloretsuekin, baina ikasle bakoitzari gomendio guztiz ezberdinak ematen daki. Kontatzen dutenez, iazko ikasturtean jendaurrean bikaintasunez irakurtzen zekien ikasle bati hitz totelka errezitatzeko gomendatu zion eta totelekin lan egiten duten ikastaro batera bidali omen zuen haiek bezala hitz egiten ikas zezan, horrela sinesgarritasunean irabaziko zuelakoan. Baina poeten arazoak dira horiek.
‎Nire iritzi apalean, oso garrantzitsua da ikastaroen irakasleak onak izatea: gaiaz jakiteaz gain ikasleengana iristen jakitea. Horrelako hainbat adibide on izan ditut nire bizitza laburrean.
‎—Berrehun eta hogeita bederatzi mila eta hamahiru erreal! zergariak, oihuka eta begiak itxita, eskolako ikasgaia ondo esaten dakiten ikasle saiatuen antzera.
‎Baina oroitaraz dezagun 32 lehen mailako eskola horietarik 18k dutela murgiltzea eskaintzen ama eskolako lehen urteetan (%56.3). Bigarren mailan, sare publikoan bezala, badakigu ikasle gutik dutela sail elebidunean jarraitzen. Bizkitartean, Lapurdiko eta Baxenabarreko kolegio anitzetan presente da sail elebiduna, Hendaiatik Donapaleurat eta Donibane Garazitik Baionarat!
2018
‎Sentimenduz beteta daude. Jakinaren gainean erabiltzen genituen kantuak, bagenekien-eta ikasle horrek, barnetegitik irtendakoan, euskarazko kantua entzun eta esperientzia positiboarekin lotuko zuela. Oso kantu ezagunak erabiltzen genituen, erakargarriak, hainbat urtetan iraun dutenak.
‎Euren prestakuntzan euskarak izan behar duen presentzia arautu gabea da, eta tutoreen %37 dira euskaldunak. Jasotzen dituzten ikastaroetatik 3 bakarrik dira egin litezkeenak, eta euskara dakiten ikasleen bi herenak bakarrik aukeratzen du ikastaro hauek euskaraz egitea. Egoera alda dadin, plangintza berezi bat egin behar da BAMEentzat, etorkizuneko medikuak direlako.
‎Zer moduz? (off) Badakizu ikasle (on) ona zarela? (3 atala)
‎gabe. (ad lib) Gai zaila da, bai,... baina Merlik badaki ikasleei
2019
‎" Proiekzio gutxi ditugu jakiteko goi mailako ikastetxeetan zer gisaz hautatuko dituzten dosierrak. Dena den, badakigu ikasleek egokitu dutela". Nathalie Pasquieren ustez, halere, doi bat zehaztu da goi mailako ikasketentzat kausitu beharrekoa:
‎Gaur egun, gehiago ikasten dute, baina titulua dute buruan. Euskaltegiko ikasleek inoizko mailarik onena dute, baina eskaileretan inoiz baino gaztelera gehiago erabiltzen da.Zer iritzi duzu gai horretaz. Kontua da ez dakidala ikaslerik izango ote genukeen horregatik ez balitz. Egia da gizartean ere eskaintza zabalagoa dagoela, alor guztietan.Arabako Errioxan ez ezik, IKAk inguruko herrialdeetan ere irakasten du euskara, ezta. Nafarroan ematen dugu, bai:
‎Berrobiko kalean. Itzultzaile lanak ere egin omen zituen erdaraz ez zekiten ikasleen eta irakasle erdaldunen artean, sagar batzuen truk.
‎Erdi mailako Mendekotasun egoeran dauden pertsonendako arretarako teknikari ikasketak hasi dira ikasturte honetan. Bitartean, hasieran, ikasketa batzuetan A eredua zegoen, gero irakasle euskaldunek euskaraz zekiten ikasleekin ere hitz egin zuten. Unibertsitatez kanpoko euskarazko irakaskuntza erregulatzen zuen 1988ko 159/ 88 Foru Dekretuan jasotzen zenez, irakaskuntza ertainean ikasgela bakoitzeko 25 ikasle behar ziren gutxienez.
2020
‎Batetik, konfinamendua ezarri zenetik, umeek debekatua dutelako kalera ateratzea Hegoaldean. Bestetik, hilabete igaro delako Hego Euskal Herriko ikastetxeak itxi zituztenetik, eta ez dagoelako jakiterik ikasleek noiz eta nola amaituko duten ikasturtea.
‎Musikak" asko" ematen diola sentitzen du Alkortak, eta hark zehaztu duenez, ez daki zer litzatekeen bizitza musikarik gabe. Hori dela eta, irakasle izatearen alderik onena dakiena ikasleei irakastea dela dio: " Ez dago ikasle batek zerbait eskatu eta hura irakastea baino ezer hoberik".
‎" Lehen izandako grebaren ondorioz, asko atzeratuta doaz azterketak, eta orain are gehiago atzeratuko dira, hiru hilabetez ez baita probarik egin". Etorkizunean zer gertatuko den jakiterik ez dagoela dio Agirrezabalak, baina" zain gelditzea besterik ez" dutela adierazi du: " Bi hilabetez geldirik egon gara, eta orain ez dakigu ikasleak animatuko diren autoeskolan izena ematera. Gainera, orain jende asko gelditu da lanik gabe, eta gidabaimena ez da lehen mailako beharra zenbaitentzat".
‎Eta noski ikastetxeetan ez dugula kultura gutxiesten; ez espresuki behintzat. Baina jakin nahi nuke bigarren mailako ekuazioak ebazten dakizkiten ikasleetatik zenbat diren gai hiru euskal margolariren izenak emateko. Eta gauzei garrantzia esplizituki ematen ez bazaie, garrantzia galdu egiten dute.
‎–Arminda, ikasle haizelako so egiten haute eta batzuek badakite ikasleok mugikor lapurgarriak baditugula eta daramatzanan arropak lapurtuz zenbat droga eros dezaketela. Beste frankok begiratzen, begiztatzen haute ez haizelako hain itsusia.
2021
‎" Ez dakit ikasleek beharrizan literarioak dauzkaten eta ez dakit, beharrizan literarioak edukita ere, portzentai txiki horri erantzuten diogun. Esango nuke ezetz.
‎Dioenez, askotan ikasleei ekoizpen luzeak edo konplexuak eskatzen zaizkie, narrazio bat edota poema bat esaterako, eta zail egiten zaiela adierazten du. Bere hitzetan, irakasleek ez dakite ikasleei irakasten nola egin behar duten modu egoki eta eraginkor batez, askotan sorkuntza prozesua bizi izan eta ezagutzen ez dutelako eta, beraz, ikasleak ezezaguna den arlo batean gidatzea oso zaila dela azaltzen du. Iritzi berekoa da horretan LIR1 ere:
‎Euskararen lehenengo normaltze eta hedatze saioaz, Nafarroako Ioana III.ak agindutakoaz, zer dakite ikasleek?
‎Eta hori baino arriskutsuagorik ezer gutxi". Badaki ikasleek ez diotela ezertxo ere ulertzen. Eta ziurrenik horregatik egiten du.
2022
‎Bestalde, Unescok Matematikaren irakaskuntzarako ekarpenak izeneko txostenean proposatzen du ikasleek duten interesekin lotzen diren egoera problematikoetatik abiatzea, matematikan duten errendimendua hobetzeko. Esaterako, normalean, egoera jakinik gabe ikasleei desbideratzeen kantitateen batezbestekoa kalkulatzea eskatzen zaie. Hala ere, hori eskatu beharrean, ikasleari galdetzen bazaio nor den saskibaloi ligako jokalari onena datu estatistikoen arabera, egiten ari den eragiketarekin konektatuko litzateke.
2023
‎Euskaltegiko arduradun eta irakasleek badakite ikasle bakoitzaren helburua desberdina dela: " Batzuek hizkuntza eskakizun bat nahi dute lana, oposaketak, edota orain puri purian dagoen egonkortzea lortzeko.
‎Halaber, ikasleen hizkuntza maila neurtzeko egiten diren barne eta kanpo probetan ez da inoiz mintzamena neurtu (guk dakigula behintzat), hortaz, zehatz mehatz ez dakigu ikasleen ahozko gaitasuna zein den, eta hori konpondu beharreko arazoa da.
‎" Hitzezko ekoizpen baten bidez baizik ezin dugu jakin ikasleak zerbait ulertu edota barneratu duen". Irakasleen eta ikertzaileen artean ere onarpen zabala duen baieztapena dugu, zalantzarik gabe.
‎Ikaslearen aurretiko ezagutzak izango ditu irakasleak ebaluazio prozesurako abiapuntu. Nahitaezkoa zaigu jakitea ikaslearen abiapuntua zein den, bai eduki, prozeduraeta jarrera mailan, baina baita erabili beharreko hizkuntza mailan ere. Ikasleek izan ditzaketen zailtasunak aintzat hartuko ditu irakasleak, dela kontzeptuen konplexutasunak eragin ditzakeenak, dela kontzeptu horiek barneratzeko ezinbestekoa den hizkuntzak eragindakoak.
‎Euskaraz badakiten ikasleen kasuan gure susmoa da ez dutela euskal kulturaren ikuspegi garbirik. Horixe ebidentziatu dugu Huhezin egindako hainbat ikerketatan (Arratibel et al., 2017; 2018a eta b; 2021).
‎«Museoek badakite ikasleetatik zer jaso, eta ikasleei zer eman»
‎Europako museo askotan, esaterako, praktiketan dauden ikasleak hartzen dituzte, ez bakarrik lan egiteko, baizik eta gradu eta master amaierako lanak garatzeko ere bai. «Hartu eman bat dago; museoek badakite ikasleetatik zer jaso dezaketen eta ikasleei zer eman ahal dieten».
‎Astean hiru orduEuskara errefortzuko programa berri hau, eskolatik kanpo eskainiko da, urritik aurrera, euskalduntze beharra duten gaztetxoei zuzendua egongo da. Helburu bikoitza du egitasmo berri honek;" alde batetik, euskara ez dakiten ikasle etorkinei berariazko laguntza eskaintzea, hizkuntza eta komunikazio trebetasunak lehenbailehen eskura ditzaten, eta bestetik, ikasle horiei hezkuntza sisteman sartzen laguntzea", sustatzaileek ekainaren 12ko agerraldian azaldu zutenez.Proiektu honen bueltan batu dira hain zuzen, Usurbilgo Udala, Udarregi ikastola eta Aginaga zein Zubietako eskolak. Zerbitzu berri hau Lasarte Oriako Tt... Dinamika parte hartzailea izango dela aurreratu du," alderdi ludikoa ardatz izanda, ahozkotasunaren lanketan zentratua" egongo dena.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
dakiten 17 (0,11)
badakite 5 (0,03)
badakigu 4 (0,03)
zekiten 4 (0,03)
dakit 3 (0,02)
dakite 3 (0,02)
Badakigu 2 (0,01)
Badakit 2 (0,01)
bazekien 2 (0,01)
dakigu 2 (0,01)
dakizkiten 2 (0,01)
jakin 2 (0,01)
jakitea 2 (0,01)
jakiteko 2 (0,01)
Badaki 1 (0,01)
Badakite 1 (0,01)
Badakizu 1 (0,01)
Jakinez 1 (0,01)
badaki 1 (0,01)
badakiten 1 (0,01)
bagenekien-eta 1 (0,01)
baitakigu 1 (0,01)
dakidala 1 (0,01)
dakiena 1 (0,01)
genekien 1 (0,01)
jakingo 1 (0,01)
jakinik gabe 1 (0,01)
jakitean 1 (0,01)
jakiteaz gain 1 (0,01)
jakiterik 1 (0,01)
zekien 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia