Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 581

2000
‎inondik inora. Txarrena da, ETAk badakiela hori horrela dela, bazekiela honek ekarriko zituen ondorioak, eta hala ere egin egin duela. Txarrena den moduan, ETAk eta ezker abertzale soziologiko osoak lotuta jarraitzen dutela eta lehenak egindakoak bigarrenean zuzen zuzenean eragiten duela.
‎Eraiki den ahozkotasunaren teoria guztia, gehiago dagokio Koldo Ameztoi ipuin kontalariari bat bateko bertsolaritzari baino. Inork ez daki hau hemen dagoenik, maila horretan. Desajuste hori bukatu behar da, zer ikasia bai baina zer irakatsia ere badugu, asko.
‎Laos, Birmania eta Thailandia artean dagoen lurralde batean. Eleberriaren izenburuak berak kokaleku jakin honi egiten dio erreferentzia:
‎Aukeraturiko gaian sartu baino lehen, bi ohartxo beharrezko ditudala iruditzen zait.Lehenengo eta behin, ene artikulu hau Jose Luis Alvarezi eskainiriko ahalegintxoa da; jakin baitakit hau bezalako aukera ez dudala beste behin ere izango, eta euskaltzalemoduan Txillardegirekin dudan zorra pixka bat arintzeko asmoz, hona hemen nireesker oneko idazkia.
‎Esate baterako: ...gizakia ren bakardadeak sortzen duen zirrara azpimarratzen duk behin eta berriro, tristura islatzen duk kolore ilun horiek erabiliz, bel du rra sortzen didak espazio geometriko huts eta ikaragarri ho riek oihalean jartzen dituanean, niri, kristaua eta katolikoa naizen honi, Jainkoak sortuak garela sinesten dudan honi, mundua ren edertasuna edozertan nabari nukeen honi, gizakia bakarrik ez dagoela badakidan honi, gure transzenden tziaz jabetzen naizen honi... Hirea ez zetorrek nirea rekin bat, hi nirea desegiten saiatzen ari haiz hire lan horien bitart ez... Hi rea ez duk, beraz, artea; hi ez haiz artista, hire ustezko arte lan horiek ez zidatek niri ezertarako balio...
‎ZUBIZARRETA, Patxi Heinrich Boll en" norantz ez jakite hau". 48 zk. (1988), 155 Euskal antzerkia eta Aresti buru bihotzez buru bihotz. 53 zk. (1989), 115 Psikologia Hiztegia (Orain eta Hemen). 17/ 18 zk. (1981), 149
‎ZUBIZARRETA, Patxi Heinrich Boll en" norantz ez jakite hau". 48 zk. (1988), 155
‎" ezbairik gabe ohitura hau oso zaharra da". Nola dakigu hau. Hau bezalako ohitura zaharrei buruzko adierazgarri historikoak daudelako, besterik ez?
‎Eta norbaitek hurrengoa galdetuko balu: " nola dakizu hau?", esan dezakedan gauza bakarra hauxe da: " gizakiekin esperientziak erakutsi dit".
2001
‎Baina horrez gain guk adierazpen askatasuna defendatu dugu eta hori ez dute aintzat hartu epaian. Badakite hau mundu osoan eskandalu bat dela, ez delako hemen gelditu eta mundu osoko atxikimenduak jaso ditugulako. Idazleak, zinemagileak, euskal egunkariak... asko inplikatu ziren.
‎Bide beretik eta bere beste obsesioa gainditzeko, interneten arkitektura eraldatzea eskatu du Bushek, informazio jario guztia bide zehatz batzuetatik pasarazteko eta kontrolatu ahal izateko. Teknikaren ikuspegitik ez dakit hau posiblea den, baina proposamenak aurrera eginez gero erabat aldatuko luke interneten gaurko izaera; hain zuzen horrelakoak ekiditeko sortua baita sarearen kontzeptua.
‎Aingeru Epaltza, Rock & Roll; Juan Luis Zabala, Agur, Euzkadi; Luis Mari Mujika, Memoria galduak; Aitor Arana, Onan eta Ipuin entzulea, kasu. Hauekin batera, hainbat idazle berrik ere beren lehen eleberria eskaini ziguten epe jakin honetan. Honako hauek dira plazara lehen aldiz jauzia egin duten ahots berriak:
‎Jakina, euskal literaturak aurrenik duen alde txarra hizkuntza bera da, hobeki esan, hizkuntzaren tamaina. Badakit hau ez dela oso esaera egokia, behar den bezala ez hartzeko arriskua duelako. Guztiok dakigu hizkuntzek ez dutela gorputzik; beraz, gorputzik ez dutenez gero, ezta neurririk ere.
‎Badirudi gainera iratxo madarikaturen batek okertzen zituela –ezin zuzentzen esan– gure pausoak hitz eta esaera jatorren ordezko bila genbiltzanean. Gerraren edo gerlaren bila ez, baina ihesi genbiltzala, gudu  jatorra hautatu beharrean, besterik esan nahi badu ere, guda sasikoa aukeratu genuen; santu (saindu) eta fruituren ihesi genbiltzala, deun eta arnari gurasorik gabekoak hartu genituen; abuztua atsegin ez zitzaigulako, antzinako hitz galdu bat" ederturik" –zegoen zegoenean ezin utzi– dagonilla  sortu genuen3; eztakit hau zer dukan eta antzeko barrabaskeriak idazten hasiak gara (ez ote digu oraintsu gramatikari ezagun batek erakutsi izan bedi, izan bitez hitanoz nola esan behar diren?)," Logika" k horrela eska  tzen duelako; horrexegatik beragatik, dautso, daust erabili behar omen dira Bizkaian, deutso, deust zokoratuaz," orainaldiak a behar duelako". Batasunera bidean, gutxietsi dituzte Bizkaian Euskal Herri osoko ditu (z) eta bere kideak," giputzak direlako".
‎Bilintx, izan ere, soinua lagun heldu da gureganaino eta askok eta askok entzutez ezagutzen dute irakurtzez baino areago. Jakin, badakigu honek ere idazten zuela, doinua berandu hartu dutela franko bertsok. Kantari agertzen zaigu halaz ere, musika ozen nahiz isilaren arrimuan.
‎Ez diot deus berririk erakusten Altunari. Badaki honek, nik bezain ongi, nola Filologia, Gramatikaren altzoan hazia izanik, luzatu gabe abiatu zela bere bidetik, gramatikarenetarik, hori bai, behar baino gehiago aldendu gabe. Gero, XIX. mendean guztiz ere, hizkuntzalariak harro harro burua nabarmentzen hasi zirenean, sortu zen gorabehera eta tirabirarik.
2002
‎Eta ezezagunari bere buruarengandik urruntzeko beharraren sentimendua sortzen zaio. Besteek ez bezalako edo norberak ordu arte izandako bizimoldeak ez bezala jardun beharra (euskaldunak asko daki honetaz, gertu eta urrun, askotariko ezezagunak baitaude, edo hobe, alde orok bere ezezaguna sortzen baitu.).
‎Barre egingo duzu; bai, bai, egizu. Neronek, zuk dakizun honek, hiru basurde hatzeman ditut, eta ederrak, hala fede! «Nork, eta zeuk?», esanen duzu.
‎Kasu horietan sor daitekeen arazorik larriena, eskubideak kontsumitzailea erabat babesten duen arren, saltoki batzuen “klandestinitate” egoeratik eratortzen da, eta horrek produktua hornitu duten pertsonak identifikatzea zailtzen du. Administrazioak kasu jakin honetarako herritarren segurtasuna eta osasuna bermatzen duten arauak kontrolatzeko jarduerarik ez duela egiaztatu ondoren, agian kaltetuari geratzen zaion erreklamazio bakarra (orain ezin da subjektu ezezagun baten aurka erreklamatu) administrazio permisibo eta arrisku handiko jarduera bat gutxi kontrolatzen duen administrazio baten aurka jarri behar da. Hala ere, eta beste egoera askotan bezala, konponbiderik onena prebentzioa da, ez konponketa.
‎bizitza motza da, carpe diem, bizi oraina. Ez dakit honen ondorio izango den ala norberak bere kabuz jaiotzetik garatzen duen bizi nahia ote den, baina denok, salbuespenak salbuespen, heriotzaren beldur garela esatera ausartuko nintzateke.
‎Eta ni, deusik ez dakien hau,
‎Ez dakit hau tesi berria den, edo aurrekoen ondorioa, hobeki esatearren. Ondorio hori aldarrikatu nahi dut hemen, oroz gain, egoera kontuez ari bainaiz.
‎Hizkuntzak modu batera ezagutzen ditugu, modu batera ezagutzen dugu euskara, eta modu batera erdara, guk bizi ditugun modura, eta eskura dugun egoera horrek beti badu aurretik hizkuntzaren beste egoera bat, berea euskarak eta berea gaztelaniak. Gaztelaniaren aurrekoa, ahalke eta herabe ere ematen dit denok dakizuen hau letretan jartzea, latina zen. Hala ere, pentsatzekoa da euskarak ere izango zuela zerbait aurretik, ez zutela trikuharrietan etzanda daudenek guk bezala hitz egiten garai hartan eta, gutxienez, Kristoren gorpua gaubeilatzen zuten soldadu erromatarren mintzoaren eta Gran Vian goiti eta beheiti ibiltzen diren banketxeetako langileen erdararen artean dagoen desberdintasunaren pareko zerbait izango dela Gernikan piperrak saltzen dabiltzanen eta Santimamiñeko gibel hartan margoak egin zituztenek erabiltzen zuten euskararen artean.
‎Nik hori ez dut ia hain garbi ikusten. Zeren baiezta daitekeen gauza bakarra baita, hori bakarrik ezagutzen dugulako, ingurune honetan, testuinguru jakin honetan, erdarek euskarak baino erraztasun handiagoa dutela komunikatzeko. Ez besterik.
‎Nekez esango genuke hau orain, hori ere egia da. Hala ere, uste dut arazoa hor den eta ez dakit honetaz ere pentsatzeko molderik izan dugun. Edo pentsatzen hasi bagara, isilean gorde ditugu gure hausnarketak, nahiago beharbada, ostrukaren politika segitu.
‎Jakina, borondate politikoa ez da hutsean sortzen eta egitasmorik zoragarrienek ere baldintza sozial eta politiko batzuk behar dituzte mamitzeko. Baina hausnarketarenune jakin honetan lehenengo eta behin litzaiguke argitzea zein den Eusko Jaurlaritza sostengatzen duten alderdien asmoa euskarari buruz, alegia, euskararennormalizazioa nahi dute, bai ala ez. Noizko?
‎Ez naiz ekonomia publikoaz bakarrik ari, pribatuaz ere bai (esaterako, hor ditugu aurrezki kutxak, hainbat kooperatiba eta enpresa berezi...). Badakit hau diodanean zertaz ari naizen, oinarri ekonomiko sendoak behar baititu unibertsitateak, ez martxan jartzeko bakarrik, aurrera begira garatzeko batez ere.
‎– Ez dakit hau leku aproposa den honetaz berba egiteko.
2003
‎Baina boto" nulo" ak, bere izenak esaten duen moduan, juridikoki baliorik gabekoak dira. Bai, badakit honek eztabaida politikoa sortuko duela eta momentu batzuetan eztabaida hori sutan jarriko dela, baina ez gaitezen engainatu. Eztabaida horrek udara arte iraungo du.
‎Ez dakit honetaz ari zen, zehatz, Atxaga, egun gutxi direla Berria egunkarian emandako elkarrizketan. Baina aipatzen dituen gaien zati da »zenbakien dantza, korbataren erabilera», noski.
‎Hau ezin itzul diteke gaztelerara eta inglesetik erderatzen diran liburuetan ezta agertzen. Inglesez irakurtzen eztuenak eztaki hau zer dan ere.
‎Patxi Epelde (E) azpeitiarra, Santi Garmendia (gar) ormaiztegiarra eta Txomin Artetxe (te) bizkaitarra, Arteako semea. Eurok esanda dakit dakidan hau: Gasteizko Seminarioan" teologo" zirala, euskerea lantzeko batzen ei ziran, eta horretarako liburu horren gaia jorratu eben kiputx biak eta gure bizkaitarrak.
Badakin hau ez dela arazo bakarra. Ezin jasan zezakenat inor hil beharra.
‎argitaratu zuen. Dakigunetik hau da euskaraz idatziriko aurreneko liburua. Eta historia idazkiarekin hasten bada, esan dezakegu Etxeparerekin euskaldunak (batzuk behintzat), euskaldun gisa, definitiboki sartu zirela historian.
‎Globalizazio eredu jakin honen goresleei, hortaz, haien liluratze saioak indargabetze aldera, gaur egungo egoeraren itzalguneak eta euren erantzukizuna gogorarazi behar zaizkie; baina, batez ere, geure gizarte eredu alternatiboa hemen etaorain eraikitzen hasi beharra dago, kontua balizko euskal estatua eskuratzen dugunerako utzi beharrean. Izan ere, zer gertatuko da estaturik sekula santan ematenez badigute?
‎Oya ren helburua, hori galdegitean, ez zen batere erakustea onartu zuela bere emazte ezkondu egoera, baizik eta bere kusiari sinestaraztea hala senditzen zela beranduago honen konfidantza lortzeko eta askatasun gehiagoren ukaiteko. Izan ere, bazekien honen kontra joanez, ez zuela deus irabaziko eta nahi bazuen bere egoera aldatu, izigarri abilki edo argiki ari izan zuela.
‎Nire ustez, hizkuntza politika jakin honen helburuaeuskararen etorkizunerako erabakigarria den" indiferenteen" gizarte sektore zabala da, herritar horiek euskararentzat irabazi ezean oso zail izanen duelako gure hizkuntzak bere etorkizuna eta biziraupena ziurtatzea, eta horiexek direlako egoera gatazkatsu baten aurrean edo aukera bat egin beharrean suertatuz gero (ingelesa eta euskararen artean, adibidez), erdaren mesedera...
‎Eta badakit hau esanda
2004
‎Neuk dakidanez hau omen da horrelako herri kronikak biltzen dituen lehen liburua. Horregatik, pasaitarrentzat interesgarria oso bada ere, liburuaren interesa haratago doa.
‎Zuk justizia esan duzu, baina bereizi behar dira justizia eta justizi administrazioa. Honekin kolaboratzen kasik berrogeita hamar urte daramat, eta badakit honen eta justiziaren artean harremanen bat badagoela, baina galdetzen badidazu zein den lotura hori, gaur oraindik oso garbi ez dakit. Justizi administrazioak beste gauzen artean gizarte barruko ordena zaindu behar du, instituzio ekonomiko eta sozialek normal funtziona dezatela, ez dadila kaosik gertatu.
‎Huts hutsik dago hau orain; huts hutsik jendez, baina txapel, erloju, oinetako, gaztaina erre ta gordin, programa, belarrietako..., ta horrelakoz beterik. Eliza goienean dagozen ijitoek balekite hau...!
‎Unibertsaltasunaren auzian tokian tokiko zilbor zentrismoa gainditzeko asmo zintzoak ukatu gabe, eta zentzu jakin honetan bere mesedeak aitortuz, bada besterik ere. Non ditu bere jatorria eta sorlekua aldarri horrek?
‎–Esan nahi eta esan ezina?: ez dakit hau euskaldun askoren mina denetz. Damurik, ez dirudi hala denik.
‎Handia da gero, berezko herrien ukapen hutsa diren diskurtsoen aldetik, azken mendeotako hizkuntza eta kulturen historia naturaltzat jotze hori! Berezko hizkuntza eta kulturen ekologiarik ez dagoela dioten horiek beroriek modu inplizituan, de facto, etnozidioaren eta genozidioaren eragile izan den mundu ordena jakin hau naturaltzat hartzen dute. Ez daude prest, ez horratik, modernitatearen aldarean euren jainkoa sakrifikatzeko.
‎Ondo asko daki honek behar bezala portatzen ez bada, Bizarzurik ez diola ezer ekarriko.
‎Bestalde, kasu jakin honetara etorrita, harentzat poesiak bere baitan ez du baliorik, hemen Arzaken kontra; hori batetik, eta, bestetik, oraingoan Kanpio­ nen kontra, aberrigintzako ez da bide eragingarria (94). Poesiak aberrigintzan izan dezakeen zeregina goraipatzen dutenei ihardesten die esanez, horretan denbora eman ordez, hobe dela giza kapitala hezkuntzan inbertitzea, euskal historia, legeak eta hizkuntza irakasten saiatuz (95).
‎Kadizko Konstituzioa?. Historia jakin gabe hau irakur dezan euskaldun batek Euskal Herria bere independentziaren aldeko gerran aritu zela ulertuko du. Ez bada.
‎Jendeak zioen ez duela alferrik alde egin: bazekiela hau gertatuko zela eta horregatik eskapatu dela, partisanoen beldur, ez ote diren harrotuko orain, Mussolini boteretik kentzen dutenean.
‎Zenbat euskaldunek dakite honen berri. Ba ote daude honen berri duten 100 euskaldun?
‎Nolabait hemen indarrean jartzen duen hastapena zera izango litzateke: zerbait faltsu iruditzen bazait bide berdinetik ikasitako guztia izan daiteke faltsua, azken batean, arazoa ez baitatza ideia jakin honetan edo bestean. Ez dute huts egingo ideia zehatzek, sinesmen horietara heltzeko erabilitako prozedurek baino.
‎" Niri jada ez zait malkorik gelditzen denak isuri baititut gaixotasunean zehar. Ez dakit hau esan nukeen, baina askapena izan da heriotza, batez ere Carlosendako. Askok ikusi izan duzue azken boladan, eta badakizue nola sufritzen ari zen.
2005
Badakigu honek euskal sistema aldatu egiten duela. Orain artekoan, euskal liburugintza izan da protagonista, euskal lurretan dago lana, euskal liburugintza Euskal Herrian errotu behar da, ezpairik gabe.
‎48) mai­ legu edo eratorri/ konposatua baino ezin izan; bigarren honetarako euskal erro oinarrizkoagorik eta atzizkirik aurkitu ezinik edo, mailegutzat jo beharra ikusten zuen.Geroztik mailegu izaera hori are seguruagotzat jo genezake: baldin etaLakarra 1995 en erakutsi zen legea, morfema barneko >: ·>: ·TVTV ezintasuna, 17 Hobeto esan, metatesi bikoitza, kalitatearena ere (fortis < > lenis) hor baita Mitxelenak ikusi bezala; ez dakit hau (d. laño< llano ere) bcste inon aztertu den, baina baluke intere­ sik morfema egitura mailako erregelei dagokienez.' 7h Orobat goiko! eiho eta bentana rekin: nekez aurkituko ditugu lexo edo* bendana berenaldaerekin batean.346ZEMAI ABAGADAUNEalegia, onartzen badugu eta kontrako arrazoi gutxi dela dirudi are ezi­ nezkoago genuke TVTVTV. Bestalde, noizbait erro guztiak aitzineuskaraz monosilaboak izan zirela onartuz, arrazoi haboro genuke abagada mailegu­ tzat (edota berankortzat, bederen) jotzeko, areago morfema horiek oro C­eskatzen zutela pentsatzen bada.17OEH ren Etim." ohar horretan zalantza markarekin egindako propasa­ mena (abagada < abaga+ ada) ez zait aitzinamendua iruditzen ikusiaren eta ikuskizunaren aurrean.
‎Baina ez, bazakiat zozokeria dela. Ez zakiat hau dena zertan dagoen, baina begi bat gainean izango dudan susmoa diat.
‎Baina bihar zer? Ondo baino hobeto daki hau behin behineko irtenbidea baino ez dela, erakunde edo dena delako horretakoak atzean badituzte gero eta ilunagoa dela etorkizuna. Urkoren poltsak, hala ere, baikortasun adierazezina ekarri dio.
‎Nagusiak engainatu gaitu: aspalditik bazekien hau zerratuko zela!
‎" Ba al dakik hau itzaltzen?".
2006
‎" Halako naiz, gaztea, jakin gura dudana. Zuk hainbat dakizu arlo jakin honetaz eta zurekin harremanetan egon nahiko nuke, zenbait gauza ikasi gura nukeelako". Horixe zen nire jarrera, eta egiten nien eskea.
‎Horrek egiten ditu produktuak humano. Nik kalitate hori baloratzen baldin badut badakit hau egiten ari den baserritarrak ere bizitza kalitate hobea izango duela, gero eta produktu hobea egingo duela, ni gero eta hobeto biziko naizela, eta bera ere bai.
‎Hori da. Eta ez da biotako inor geratu «nik gehiago egin dut» sentsazio horrekin, nik badakit honetan biok guztia eman dugula, eta tartean bazen dirua, kontu asko, beti ere harreman bat nahasteko bide izan daitezkeenak, baina dena beti oso ongi orekatuta mantendu dugu, eta horrek badu meritua.
‎Ingurumen hezkuntzaren helburu nagusia kontzientzia sortzea da. Beraz, inor ez etortzea arlo honetara enplegu bila Ez dakit hau garrantzitsua den; pentsatzen dut baietz, erakundeek gero eta eskaera handiagoa egingo dutelako. Baina ez dezagun ahaztu ingurumen hezkuntzaren helburu nagusia kontzientzia sortzea dela, eta halaxe aitortu dute nazioarteko topaketa guztietan.
‎Ahaztu egin zait... –Levertek irribarre lotsatia egin zuen– Ez dakit hau oso gustukoa izanen duzun, baina... tira, ospetsua zara Frantzian. Kasu honen inguruko guztia albiste bihurtu da.
‎Zuk ez dakizu honen berri baina, garaitsu hartan aldaketak izan ziren nire bizitzan. Udan mutil batekin hasia nintzela esana dizut; xehetasunik gabe baina, norbaitekin nenbilela bazenekien, nire bizitzaz egiten zenizkidan galderetan horren ingurukoa ere azaldu baitzen eta ez bainuen ezkutatu nahi.
‎Bitartean, hasia nintzen ulertzen Autobiografiatuak, benetan, une zehazgabe batetik aurrera zer nolako tirria eduki zion Zamariari; hari buruzko inpresio txar orokorra ematen saiatzen zen, batere halabeharrezkoa ez zen plan ongi kalkulatutako bati jarraiki: ...pimarratuz, liburuaren pasarte ongi pentsatutakoetan estrategikoki barreiatutako berari buruzko datu negatiboak edo jarrera bidegabeak leporatuz (Zamariak sistematikoki, eta datuak emanez, ezeztatzen zituenak); eta are nazkagarriagoa zen, dena maitasun faltsuzko erretorika ustel baten barruan, eta aitakeria enparagarri batez –hauek ere ongi hausnartutakoak– bildurik azaltzen zuen ber. Ez nekien honetaz nola galdetu, eta ez nintzen ausartzen zuzen galdetzen, lotsaz; auzo lotsaz, baina, kalkulatuz nik sentitzen nuena ez zela ezer izango Zamariak sentitzen ahal zuenarekin. Nola hala egingo nion galdemodua edo:
2007
‎Eta ziur dakigu hau. Alegia, ez da teoria batek edo bestek postulatzen duena, fotografiatutako ortzeak erakusten digun lekukotza baizik.
‎Hau ez da museo bat, monasterio bizi bat baino, eta guk Erdi Aroko monasterio zistertar bateko fraideek egiten zuten bizimodu bera egiten dugu. Baina orduko fraideekin hitz egin zenuke jakitekoâ? ¦ (OFF) zergatik eraiki zuten estilo jakin honetan. Baina arkitektura honek niri gehiago esaten dit (ON) plaza handi batek baino.
‎Ez dakit honetan nola sartu naizen. Aitak akabatu egingo nau.
‎–Bagenekian, ostia! Bagenekian hau dena prestatzen ari zirela, eta ez diagu ezer egin! Utzi egin zieagu!
‎Zenbait puntu gutxitan laburtuko dut euskal kulturaren garapenean berrogeita hamar urte betetzen dituen Jakin honek jaiotzean izan zuen testuingurua.
‎Erakunde berriak gogora dakarkit 1989an Jakin honetan idatzi nuen" Jakintza eta botereen arteko harreman zaharrak" izenburuko artikulua.
2008
‎Bai, ez dakit, eta gainera, garai gogorrak bizi ditugu. Baina ez dakit lehenagokoak baino gogorragoak diren, ez dakit narratiba handiekin hobe biziko ginatekeen, ez dakit hau hobetzerik badagoen, ez dakit hobetzeko metodorik baden, ez dakit arau unibertsalik baden, ez dakit esaten duten bezala XX. Mendea menderik krudelena izan den.
‎Emakumea gazteari datorkio: " Ba al dakizu honen egileetako bat asesinatu egin zutela?". Agnerrek esplikatu dio alderatzen ari dela gerrate garaiko hilketa kopuruak eta oraingoak.
‎Edo, halaber, hizkuntza beharrak gabezia baten sentimendua adieraz dezake, gabezi hori ohiko komunikazio funtzioen bitartez adierazi ezin denean. Izan ere, hizkuntza jakin honen edo haren erabilerarekin lotutako zenbait funtzio periferikoekin nahas daiteke gabezia sentimendua. Funtzio horiek sinbolikoak izan daitezke, edo kulturalak —geroago ikusiko dugu hori—, eta, hala ere, eskaera jakin batzuen objektu izan daitezke, beraz gizarte eduki nabarmena duten eskaerena.
‎Alpeetanedo elkar topatu zuten auzoko mendizale batzuen anekdotak dioenez, gauza bi topatuko dituzu munduko edozein lekutan: Coca Cola bat (eta badakigu hau ez dena egia), eta santutxuar bat (hau baliteke egia izatea).
‎Ez dakit amari sinetsi behar diodan, ez dakit hau ere ez den izango beste alegiazko istorio bat, ez dakit aitona Liboriok gezurra esan ote zion amari museora egin zuten bisita hartan. Kontua da amona Ana zela hura esan ziola aitonak gure amari, ez esateko inori baina sekretu hori partekatu nahi zuela berarekin.
‎SARAH M: Bai, badakit hau leku itzela dela.
‎Han hemen ikusten dira kolpearen ondorenak, baina oraindik ez gara larrienera heldu, ze hau guztiau katea erreakzioa da, eragina merkatu batetik bestera doa eta halaber, elkarrengandik elikatzen dira. Oraindik ez dakigu honek ze eragin izango duen epe luzera, benetako ekonomian; finantza merkatuko krisia da gaurdaino daukaguna. Laster, izango du eragina Barne Produktu Gordinean, enpleguan, inbertsioetan, eta jendeak dirua eralgitzeko duen ohituretan.
‎Funtsok ez diote inori azalpenik ematen, euren inbertitzaileei izan ezik, eta aldaketen datuak berandu etortzen dira. Beraz, nahiz eta arazoaren muina subprime maileguak direla jakin, ez dakigu honek guzti honek ze galera dakartzan.
Badakit hau ez dela literatur iruzkinetarako txokoa. Baina literatur kontuak ez dira, futbola legez, bazter guztietan agertzen eta ez da berez edonon gailendu ohi den afera.
‎Bukatu zenuten zuen kapitulua, iraganeko gauza da dagoeneko. Gainera, ez dakit hau esan behar nizukeen, baina tira, nire laguna zarenez ezin dizut ezkutatu; beste neska batekin ikusi dut azkenaldian". Bihotza taupada azkarretan hasi zitzaidan.
‎–Ba bai. Hik ez dakik hau nolakoa den. Oso eremu konpetitiboa duk eta...
‎esnatzea eta argitzea. Esnatu denak omen daki hau ametsa zela. Bestela esan:
‎dakien bezala, ez da hiltzekoa, baizik eta zoratzekoa. Zoratzeko arrisku haundiena, askok ez daki hau, ez daukate erdi zoroek, baizik eta normalegiek.
‎Mundu guztiak daki Honek zoroetxea dirudiela. Mundu guztiak ez dakiena da zoroetxeak ez dirudiela zoroetxea, eta zoroek zorakeria ez beste guztia dutela berekin; zoroetxean izan naizen bi edo hiru aldietan ikusi dut bertatik:
‎Bo, ba horixe da Jainkoa neretzat. Asko lasaitzen nau jakiteak hau dena zerbaitegatik dela. –Zoaz Jaunaren bakean.
2009
‎Fernando Kerejeta berriz, ziur dago igeltserotza ikastaroan seihileko kontratua eskainiko dieten ikasleen artean (%60ari) bera hautatuko dutela, igeltseroa baita. " Badakit zer nahi dudan eta badakit hau dela azken aukera: nik diodan moduan, hau bide zuzena da eta ezin dut bihurgunerik hartu".
‎Hankak lurrean dauzkat, badakit zein den nire benetako lanpostua. Badakit hau epe baterako istripu gozoa dela. Beste batzuei agian ahaztu zitzaien, hortik komeriak.
‎Hartara bidean jarriko gara ordea eta, lehen une honetan, ikerketa partzialak egingo dira euskararen historia sozialaz: aztergai jakin honi edo hari buruzko ikersaioak. Besterik egitea, haratago joatea, ezinezkoa litzateke gaurkoz.
‎Egoera objektibotasunez aztertu zuen edozein pertsonak bazekien hau lehertu egingo zela.
‎Oso ezaugarri bereziak ditu. Oso ongi egiten du, besteek egiten dutena eta gainera bestek egiten ez dakitena honek ezinhobeto egiten du. Atezain erakargarria da edozein talderentzat.
‎Senideen bozeramaileak esan duenez, Alakranaren armadorea etxekoa bezala da eta egoera ahalik eta lasterren konpontzen saiatzen ari da, eperik eman ezin den arren, ez dakigulako hau noiz amaituko den.
‎–Los trenes eran la mejor ayuda de los negros; los trenes, invención de Lucifer, impedían el desarrollo de la guerra, eran el enemigo, y un potente medio de liberalización?. (Baina ez dakit hau den lehenengo esanahia, ala lehendikoa indartzera datorren bakarrik). Karlistek plazer handia izango dute geltokiak kiskalduz.
‎–Ez dakit hau nola galdetu... –erran zuen Oskarrek?.
‎Nor etorri behar zaik ba? Perez hilda zegok eta guk bakarrik zekiagu honen berri.
‎– Badakizu hau normalean neskek egiten dugula, ezta?
‎ALIZIA. Jo, banekien, banekien hau gertatuko zela.
‎NEKANE. Badakizu hau ziklikoa izaten dela. Eta barealdiaren ostean beti agertzen da norbait muturra sartzera.
‎Ez errudun sentitu. Inork ez zekien hau gertatuko zenik.
‎GERMAN: Ez dakit hau gainditzeko gai izango naizen.
‎KANDIDO: Badakin honek nola funtzionatzen duen. Eztun lehenengo aldia.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
jakin 578 (3,81)
Jakin 3 (0,02)
Lehen forma
dakit 121 (0,80)
jakin 64 (0,42)
Badakit 63 (0,41)
badakit 36 (0,24)
Badakizu 32 (0,21)
dakizu 19 (0,13)
daki 17 (0,11)
dakigu 17 (0,11)
badakigu 12 (0,08)
Banekien 11 (0,07)
Badakigu 10 (0,07)
nekien 10 (0,07)
dakite 9 (0,06)
badaki 8 (0,05)
dakizue 8 (0,05)
zekien 8 (0,05)
badakizu 7 (0,05)
badakite 5 (0,03)
badakizue 5 (0,03)
bagenekien 5 (0,03)
banekien 5 (0,03)
jakingo 5 (0,03)
Badaki 4 (0,03)
Badakizue 4 (0,03)
baitakit 4 (0,03)
bazekien 4 (0,03)
Badakin 3 (0,02)
Jakin 3 (0,02)
baitaki 3 (0,02)
bazekiela 3 (0,02)
dakik 3 (0,02)
genekien 3 (0,02)
jakitea 3 (0,02)
zakiat 3 (0,02)
zenekien 3 (0,02)
Badakite 2 (0,01)
Bazakiagu 2 (0,01)
Bazenekien 2 (0,01)
Bazenekiten 2 (0,01)
Jakizu 2 (0,01)
dakidan 2 (0,01)
dakidanez 2 (0,01)
dakien 2 (0,01)
dakiguna 2 (0,01)
jakite 2 (0,01)
zenekiten 2 (0,01)
Bagenekian 1 (0,01)
Banekian 1 (0,01)
Bazekiat 1 (0,01)
Dakigunetik 1 (0,01)
Jakina 1 (0,01)
Jakite 1 (0,01)
Jakizue 1 (0,01)
badakidan 1 (0,01)
badakigulako 1 (0,01)
badakik 1 (0,01)
badakitela 1 (0,01)
badakizula 1 (0,01)
bagenekian 1 (0,01)
bainekien 1 (0,01)
balekite 1 (0,01)
bazakik 1 (0,01)
bazekiat 1 (0,01)
bazenekiela 1 (0,01)
dakidana 1 (0,01)
dakiela 1 (0,01)
dakigulako 1 (0,01)
dakigunez 1 (0,01)
dakitelarik 1 (0,01)
dakitena 1 (0,01)
dakitenek 1 (0,01)
dakizuen 1 (0,01)
dakizun 1 (0,01)
eztaki 1 (0,01)
eztakit 1 (0,01)
genekiela 1 (0,01)
jakin gabe 1 (0,01)
jakiteak 1 (0,01)
jakiteko 1 (0,01)
jakitera 1 (0,01)
jakizu 1 (0,01)
jakizue 1 (0,01)
zakik 1 (0,01)
zekiagu 1 (0,01)
zekin 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
jakin hau ez 52 (0,34)
jakin hau gertatu 21 (0,14)
jakin hau nola 21 (0,14)
jakin hau egin 18 (0,12)
jakin hau zer 15 (0,10)
jakin hau esan 12 (0,08)
jakin hau oso 10 (0,07)
jakin hau berri 8 (0,05)
jakin hau gogor 7 (0,05)
jakin hau irakurri 7 (0,05)
jakin hau den 6 (0,04)
jakin hau egon 6 (0,04)
jakin hau ere 5 (0,03)
jakin hau nolako 5 (0,03)
jakin hau erabili 4 (0,03)
jakin hau ezer 4 (0,03)
jakin hau ni 4 (0,03)
jakin hau nor 4 (0,03)
jakin hau bezalako 3 (0,02)
jakin hau gainditu 3 (0,02)
jakin hau garrantzitsu 3 (0,02)
jakin hau gu 3 (0,02)
jakin hau guzti 3 (0,02)
jakin hau hemen 3 (0,02)
jakin hau idatzi 3 (0,02)
jakin hau lan 3 (0,02)
jakin hau ze 3 (0,02)
jakin hau aitortu 2 (0,01)
jakin hau aldatu 2 (0,01)
jakin hau bakar 2 (0,01)
jakin hau behin 2 (0,01)
jakin hau bera 2 (0,01)
jakin hau betirako 2 (0,01)
jakin hau dantzatu 2 (0,01)
jakin hau esatari 2 (0,01)
jakin hau etorri 2 (0,01)
jakin hau euskal 2 (0,01)
jakin hau ezin 2 (0,01)
jakin hau gustatu 2 (0,01)
jakin hau hain 2 (0,01)
jakin hau heldu 2 (0,01)
jakin hau herritar 2 (0,01)
jakin hau idazle 2 (0,01)
jakin hau infernu 2 (0,01)
jakin hau iritsi 2 (0,01)
jakin hau jende 2 (0,01)
jakin hau leku 2 (0,01)
jakin hau noiz 2 (0,01)
jakin hau ondo 2 (0,01)
jakin hau ondorio 2 (0,01)
jakin hau ote 2 (0,01)
jakin hau ukan 2 (0,01)
jakin hau zenbat 2 (0,01)
jakin hau zerbait 2 (0,01)
jakin hau abortu 1 (0,01)
jakin hau agertu 1 (0,01)
jakin hau aitzakia 1 (0,01)
jakin hau alarma 1 (0,01)
jakin hau aldi 1 (0,01)
jakin hau amets 1 (0,01)
jakin hau Ane 1 (0,01)
jakin hau aparteko 1 (0,01)
jakin hau aprobetxatu 1 (0,01)
jakin hau arazo 1 (0,01)
jakin hau ari 1 (0,01)
jakin hau arraro 1 (0,01)
jakin hau aspalditik 1 (0,01)
jakin hau atzean 1 (0,01)
jakin hau baieztatu 1 (0,01)
jakin hau baimendu 1 (0,01)
jakin hau baina 1 (0,01)
jakin hau baizik 1 (0,01)
jakin hau bakarrik 1 (0,01)
jakin hau balio 1 (0,01)
jakin hau barra 1 (0,01)
jakin hau behar 1 (0,01)
jakin hau berriro 1 (0,01)
jakin hau berriz 1 (0,01)
jakin hau bertsolaritza 1 (0,01)
jakin hau beti 1 (0,01)
jakin hau Chris 1 (0,01)
jakin hau Espainia 1 (0,01)
jakin hau Hel 1 (0,01)
Jakin hau idatzi 1 (0,01)
Jakin hau jaio 1 (0,01)
jakin hau Nafarroa 1 (0,01)
jakin hau Unzueta 1 (0,01)
Jakin hau zuzendari 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia